SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tornado Outbreak 27 April 2011SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tuscaloosa EF4 Tornado 27 April 2011SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hagelstorm Oklahoma City 16 mei 2010SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yazoo City EF4 24 april 2010SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parkersburg EF5 Tornado 25 mei 2008SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Greensburg EF5 4 mei 2007SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige delen
Deel1: WKN / Weeralarm VS: Ongewoon zwaar tornadoseizoen
Overige delen: Topicreeks: Weeralarm VS![]()
Gaat denk ik toch iets eerder los dan gisteren. Eerste cellen in Texas krijgen al severe warnings en de koude lucht trekt ook al door heel Oklahoma richting Texas.![]()
Nog even over tornado's in Nederland. Die komen dus wel degelijk voor. De ingrediėnten zijn hier niet zo heel vaak aanwezig. Maar af en toe komen we ook hier een heuze EF3 of groter tegen. http://www.knmi.nl/cms/co(...)zen_van_25_juni_1967
De tornado van Chaam en Tricht is op foto vastgelegd:
Bij deze tornado vielen 7 doden
Ik geloof zelfs dat er ooit sprake was van een EF5 op de Veluwe.![]()
Heftigquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Damn. Brokjes in mijn keel
Als toevoeging:
Beelden van de tornado van gisteren in Moore van een paar straten verderop. Dat moet angstaanjagend geweest zijn.![]()
![]()
Die knakker heeft wel lef
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/![]()
Nu op RTL..Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/![]()
Lekker geinformeerd ja..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:32 schreef Drassss het volgende:
Lelijk dat ze het voorstukje van Kansas laten zien.. dat is van een dag eerder.
Never Stop Exploring!
Op de gigapic van geenstijl staan ook fotos van zondag ipv gisteren. Er is niet iemand die het echt volgt, beetje copy/paste.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:32 schreef Drassss het volgende:
Lelijk dat ze het voorstukje van Kansas laten zien.. dat is van een dag eerder.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Jep, allemaal leuk en aardig dat de NOS/RTL er nu heen gaan, maar die gasten hebben er echt de ballen verstand vanquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op de gigapic van geenstijl staan ook fotos van zondag ipv gisteren. Er is niet iemand die het echt volgt, beetje copy/paste.![]()
![]()
Best wel eng om op ChaserTV te zien dat veel tornadochasers zich nu bevinden rondom Dallas. Stel je voor dat die tornado van gisteren dwars door downtown Dallas getrokken zou zijn... In Miami hebben we al een aantal malen mogen aanschouwen wat de gevolgen zijn van hurricanes voor hoge gebouwen, dan worden dus gewoon letterlijk alle ramen het gebouw uit geblazen.![]()
Muuuuuuuuuurrrrca fuck yeahquote:On Monday, Sen. Sheldon Whitehouse (D-RI) used the devastating Oklahoma tornado as an excuse to bash Republicans for denying global warming and implied Republicans were responsible for actually allowing the destructive natural disaster to occur.
“So, you may have a question for me,” Whitehouse said on the Senate floor. “Why do you care? Why do you, Sheldon Whitehouse, Democrat of Rhode Island, care if we Republicans run off the climate cliff like a bunch of proverbial lemmings and disgrace ourselves? I’ll tell you why. We’re stuck in this together. We are stuck in this together."
After blaming natural disasters in Oklahoma, Alabama, and Texas on global warming and Republicans, Whitehouse continued his rant by criticizing the Republicans he blamed for then asking the government for federal aid dollars.![]()
We gaan weer beginnen:quote:Current storm capable of producing a tornado
2013-05-21 14:29:21 EDT
Montague, TX![]()
Ik noem dat nog even "rommel" op de radar.quote:
Het is wachten op nieuwe losse cellen die zich gaan ontwikkelen.![]()
twitter:severestudios twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 21:08:05Tornado likely forming near BOSTON, TX (2:07pm). Take cover BOSTON, NEW BOSTON, HOOKS, REDBANK. http://t.co/m2xAN7LWKK
reageer retweet
![]()
Dat is niet de kleinste stad zegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:19 schreef YazooW het volgende:
twitter:severestudios twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 21:08:05Tornado likely forming near BOSTON, TX (2:07pm). Take cover BOSTON, NEW BOSTON, HOOKS, REDBANK. http://t.co/m2xAN7LWKK[ afbeelding ] reageer retweet
Hopelijk eindigt deze met een sisser.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Boston Texas he...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is niet de kleinste stad zeg
Hopelijk eindigt deze met een sisser.![]()
![]()
twitter:reedtimmerTVN twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 21:29:02TORNADO WARNING Little River Co., AR and Bowie Co., TX for supercell with strong rotation near New Boston. Heading toward Texarkana! #txwx reageer retweet
![]()
De school van gisteren had geen schuilkelder volgens news9.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Klopt, andere school ook niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De school van gisteren had geen schuilkelder volgens news9.![]()
twitter:wunderground twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 21:40:12Update on Monday #tornado. RT @NWSNorman: At least one area of EF-5 damage was found by survey crews. Details to follow later. #okwx reageer retweet
![]()
Moore inderdaad EF-5 nuquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:51 schreef YazooW het volgende:
twitter:wunderground twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 21:40:12Update on Monday #tornado. RT @NWSNorman: At least one area of EF-5 damage was found by survey crews. Details to follow later. #okwx reageer retweet
![]()
gaat hier nou zn mic kapot door de luchtdruk?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Damn. Brokjes in mijn keel
Als toevoeging:
Beelden van de tornado van gisteren in Moore van een paar straten verderop. Dat moet angstaanjagend geweest zijn.| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen![]()
Was er al bang voor. Misschien de 'mooiste' foto's/video's verzamelen en in het rijtje in de OP erbij?quote:You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go![]()
Zal morgen effe kijken... en wie weet volgen er vanavond nog meerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Was er al bang voor. Misschien de 'mooiste' foto's/video's verzamelen en in het rijtje in de OP erbij?![]()
Hoeft ook niet vandaag hoor, en morgen ook niet. Was een suggestie omdat deze nu al 'legendarisch' is en de grote jongens/uitbraken uit deze reeks daar ook staanquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zal morgen effe kijken... en wie weet volgen er vanavond nog meer
You better lose yourself in the music
Hij zit in de "top of the EF-5 scale"...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hoeft ook niet vandaag hoor, en morgen ook niet. Was een suggestie omdat deze nu al 'legendarisch' is en de grote jongens/uitbraken uit deze reeks daar ook staan![]()
![]()
Huh, ik begrijp je niet. Dit gaat over de Moore tornado van gisteren?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:11 schreef Drassss het volgende:
17 mijl lang, 1.3 mijl breed en dat moet je zien als tornado schade.
Ik dacht dat die 2 mijl breed was, en op een van de eerder geposte foto's is duidelijk te zien dat er zeker 6 huizenblokken schade hebben.You better lose yourself in the music
Klopt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Huh, ik begrijp je niet. Dit gaat over de Moore tornado van gisteren?
Ik dacht dat die 2 mijl breed was, en op een van de eerder geposte foto's is duidelijk te zien dat er zeker 6 huizenblokken schade hebben.
National Weather Centre komt net met een update.
EF5
200/210 MPH
Path length 17 miles
Path width 1,3 miles![]()
Auchquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij zit in de "top of the EF-5 scale"...![]()
Is er al een officiėel dodental bekent. Het laatste wat ik las was 51 (teveel, weer), omdat er gisteren in alle consternatie verkeerd geteld was.You better lose yourself in the music
Ah, OK. Wel pech dat deze een deel dezelfde route heeft afgelegd als die uit 1999. Er zullen vast nog wel home-owners daar zijn, die nog hetzelfde 'lot' hebben, en dus 2x in hun leven hun huis kunnen herbouwen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt.
National Weather Centre komt net met een update.
EF5
200/210 MPH
Path length 17 miles
Path width 1,3 miles
Ja, het zit niet mee.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, OK. Wel pech dat deze een deel dezelfde route heeft afgelegd als die uit 1999. Er zullen vast nog wel home-owners daar zijn, die nog hetzelfde 'lot' hebben, en dus 2x in hun leven hun huis kunnen herbouwen.
Het scheelt wel dat de tornado behoorlijk oost is getrokken, want na het oversteken van de snelweg is het door een redelijk rustig deel van de gemeente getrokken..![]()
24 dacht ikquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Auch![]()
Is er al een officiėel dodental bekent. Het laatste wat ik las was 51 (teveel, weer), omdat er gisteren in alle consternatie verkeerd geteld was.![]()
Gelukkig is dat aanzienlijk lager dan de 101 die ik gisteren even voorbij zag komen. Wel weer 24 mensen/kinderen teveel.quote:
En eigenlijk onbegrijpelijk dat beide scholen geen shelter hadden.
In Texas, onderaan de buienlijn ten ZW van Killeen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:23 schreef Drassss het volgende:
Cell is zich aan het ontwikkelen helemaal zuid van het moderate risk gebied.You better lose yourself in the music
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
In Texas, onderaan de buienlijn ten ZW van Killeen?![]()
![]()
Kijkquote:
Ik leer het wel, jij roept en ik begin ze te herkennen.You better lose yourself in the music
quote:333 PM CDT Tue may 21 2013
...A Tornado Warning remains in effect until 345 PM CDT for eastern
Poinsett County...
At 333 PM CDT...National Weather Service Doppler radar continued to
indicate a tornado. This tornado was located near Old Weona...or 7
miles west of Marked Tree...moving northeast at 40 mph.![]()
Alleen Randy Denzer zit daar in de buurt, en diens stream is bagger (stilstaand beeld), nadat ik eerst 30 sec. commercials kreeg
Oh bij mij is die best oke.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:46 schreef MaryMouse het volgende:
Alleen Randy Denzer zit daar in de buurt, en diens stream is bagger (stilstaand beeld), nadat ik eerst 30 sec. commercials kreeg![]()
Stilstaand beeld en constant rebuffering.quote:
Reminds me, dat ik weer op zoek moet naar een nieuw cap-progje.You better lose yourself in the music
De tornado die maandag huishield in de Amerikaanse staat Oklahoma is ingeschaald op EF-5, de hoogste categorie voor tornado's. Dat heeft de Amerikaanse Nationale Weerdienst dinsdag gezegd. Tornado's uit de hoogste categorie gaan gepaard met windsnelheden van ten minste 322 kilometer per uur.
Volgens een woordvoerder ging de weerdienst er eerder nog van uit dat de tornado er een was van de categorie EF-4. Die inschatting is echter naar boven bijgesteld nadat duidelijk was geworden hoeveel schade de storm heeft aangericht.
Atoombom
Persbureau AP liet meerdere meteorologen een schatting maken van de kracht van de tornado. De combinatie van wind, luchtvochtigheid en regen zorgde maandag voor een enorme energie-explosie die veel krachtiger was dan die van de atoombom die de Hiroshima in 1945 met de grond gelijk maakte. De schattingen liepen volgens AP uiteen van 6 tot wel 600 keer de kracht van die atoombom.
De tornado maakte onder meer een basisschool met de grond gelijk. Het officiėle dodental staat vooralsnog op 24, maar verwacht wordt dat dit nog oploopt. Onder de doden zijn zeven kinderen.Never Stop Exploring!
.
[ Bericht 100% gewijzigd door -CRASH- op 21-05-2013 23:00:43 ]<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>![]()
Weggehaald want hoax?quote:You better lose yourself in the music
dubbelquote:<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>![]()
twitter:breakingweather twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 23:03:22A tornado was reported near Copake, NY moving E at 35 mph. reageer retweet
![]()
Ah, OK, had ik niet gezien. Heb vanmiddag op het werk maar een paar filmpjes kunnen kijken.quote:
Dus evengoed mijn dank
twitter:TWCBreaking twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 22:59:423:48pm CDT: Texas spotter is reporting a wall cloud just SW of the Bell County line. Wall cloud reported approximately 2 miles NW of Briggs. reageer retweet
Ik raak in de war..... gaat het nu van Zuid tot Noord los?twitter:TWCBreaking twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 23:01:18At 4:52pm EDT spotters reported a tornado near Copake, NY moving E at 35 - will move into western Mass. shortly. Take cover! reageer retweet
Ja, er zijn een aantal gebieden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:11 schreef MaryMouse het volgende:
Ik raak in de war..... gaat het nu van Zuid tot Noord los?twitter:TWCBreaking twitterde op dinsdag 21-05-2013 om 23:01:18At 4:52pm EDT spotters reported a tornado near Copake, NY moving E at 35 - will move into western Mass. shortly. Take cover! reageer retweet
![]()
Ah, OK. Ik hou op radar nu de onderste cel in de gaten. Streamen blijft bij mij bagger. Is ook wel zo rustig voor mij tot een nieuwszender de lucht in gaatquote:
Ik kijk nu nog via http://content.wdtinc.com(...)TID=20226&DEMO=falsequote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:17 schreef DemonRage het volgende:
De radarbeelden updaten niet vanzelf op de kaart bij TVNweather live.
Die update wél, maar wordt eerdaags offline gehaald.You better lose yourself in the music
Ah kijk de goeie ouwe kaart die ik gewend ben.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik kijk nu nog via http://content.wdtinc.com(...)TID=20226&DEMO=false
Die update wél, maar wordt eerdaags offline gehaald.![]()
![]()
Deze radar is ook nice: http://climate.cod.edu/fl(...)=southcentral-rad-12
bovenin Product Menu heb je nog meer opties![]()
Meteen gebookmarked, van de week even rustig naar kijken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:22 schreef YazooW het volgende:
Deze radar is ook nice: http://climate.cod.edu/fl(...)=southcentral-rad-12
bovenin Product Menu heb je nog meer optiesYou better lose yourself in the music
YWquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ah kijk de goeie ouwe kaart die ik gewend ben.Ik kan niet tegen veranderingenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:21 schreef Drassss het volgende:
Die offline warning staat er ook al een maandje dus dat valt wel mee
Ja, herkenbaarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:25 schreef DemonRage het volgende:
Iedere keer kutreclame als ik zo'n filmpje start.
Ik wacht wel tot er een tv-zender live gaat uitzenden.You better lose yourself in the music
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:29 schreef DemonRage het volgende:
Mooiste beelden nu bij Vortex Chasers (hopelijk werkt de link op deze manier)Nivea
en stream staat al weer stil bij mij
Installeer adblockerplus (Firefox addon), nergens meer last vanquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:25 schreef DemonRage het volgende:
Iedere keer kutreclame als ik zo'n filmpje start.
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!![]()
quote:Eentje die zonder Nivea werkt
Hé Speedyquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Installeer adblockerplus (Firefox addon), nergens meer last van![]()
Ik gebruik Chrome.You better lose yourself in the music
Daar zal ook vast wel een adbloker voor zijn.quote:
Effe hondje uitlaten hopen dat er geen tornado over me heen komt
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!![]()
Naar news9 hoef je niet meer te kijken. Die hebben nu verslaggevers in het gebied rondlopen opzoek naar foto's en knuffels....![]()
Zal toch niet, jij zit volgens buienradar hoog en droogquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar zal ook vast wel een adbloker voor zijn.
Effe hondje uitlaten hopen dat er geen tornado over me heen komt
Ik naar geen enkele, en ik heb zojuist besloten de poging om het werkend te krijgen voor vanavond maar op te geven.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:35 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage kijkt naar 4 streams tegelijk
Meer dan 2 krijg ik niet voor elkaar zonder enorme vertraging.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:35 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage kijkt naar 4 streams tegelijk
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Doe maar niet nuquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:41 schreef Drassss het volgende:
* Drass wil bijna zijn evil mode opstarten richting Muisje*
Muisje der velletje zit niet lekker en is dof en zo. Ze wil wel, heel graag, maar kan nu even niet
Standje waakvlam dusNever Stop Exploring!
Ik geef het op voor vandaag. Ik lees morgen wel twitter TL, en hier en zo
Ik volgquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:49 schreef Rabieluh het volgende:
Wat zijn nu de goeie streams om de boel te volgen?
http://kfor.com/on-air/live-streaming/
maar ik heb geen idee of er veel nieuw nieuws op is. gaat erg traag🐱![]()
Ik zat even nbc te kijken, iets over een rechtszaak met een emotionele mevrouw.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Geen tornado reports, wel flink wat bomen omgewaaid door harde wind. Ook meldingen van hagelstenen met de grote van golfballen.![]()
Wat een monsterquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:35 schreef mouzzer het volgende:
Nog een twee foto's van gister:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben blij dat het vannacht is meegevallen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: