abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126973464
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Er werd nogal wat geklaagd over die shell seats en ik begreep dat Cathay Pacific de kritiek ter harte neemt en ze weer laat vervangen door gewone stoelen waarvan de rugleuning naar achter kan. Maar of dat al is gebeurd op het toestel van en naar Schiphol weet ik niet.
Oh, daar heb ik niks van gelezen. Vorige maand nog mee gevlogen. Wij vonden de shell seats prima zitten eigenlijk. Ergonomischer dan de oude. En geen last van achter of voorburen.
pi_126974100
Nog nooit last van kakkerlakken gehad in HK, blijkbaar zit ik dus wel in ok hotels :')
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:06:44 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_126975396
Ze zijn er echt wel hoor, anders moet dat roze olifantje in je kop wel heel erg aanwezig zijn. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_126975572
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:06 schreef static het volgende:
Ze zijn er echt wel hoor, anders moet dat roze olifantje in je kop wel heel erg aanwezig zijn. :')
No worries, daar twijfel ik geen seconde aan! Ik heb ze alleen nooit in mijn hotel gezien, maar je kunt ze er ongetwijfeld ook wel vinden ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:37:07 #38
272504 Gits
kimmidoll
pi_126983576
Wat nemen jullie mee op reis tegen de kakkerlakken?

Ik heb ze in Hong Kong gelukkig niet gezien en dat terwijl ik ze altijd zie ;(
en ik weet ook als je er, eentje ziet, zijn er altijd een heleboel anderen in de buurt (die je dan vaak niet ziet) ;( ;(

Ik neem op advies van vrienden mottenballen mee of koop die ter plekke voor in het doucheputje en in de wasbak, maar of dat nu effectief is

Op Bali was een halve bus lokaal gif nog niet eens effectief.

Maar wat dan?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:42:19 #39
15080 static
pi_126985837
Ik vroeg de receptie om een wekelijkse fumigate.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_126986331
Heeft me nooit echt geboeid, ook zelden last van gehad.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:25:23 #41
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127000313
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 00:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Oh, daar heb ik niks van gelezen. Vorige maand nog mee gevlogen. Wij vonden de shell seats prima zitten eigenlijk. Ergonomischer dan de oude. En geen last van achter of voorburen.
Nou de shell seats, nog aanwezig op de oudere airbus 340 toestellen waarmee Cathay nu weer op Schiphol vliegt zijn voor mij een reden om nooit meer een stap in een dergelijk toestel te zetten.
Daarnaast is het mijn wens om degene die dit ontworpen heeft verplicht 12 uur vast te binden op een dergelijke stoel en dan om zijn mening te vragen over de kwaliteit van zijn uitvinding.

Het probleem is vooral dat doordat de stoel naar voren glijdt in de slaapstand je rug in een onnatuurlijke positie wordt gemanoeuvreerd waardoor je gewoon last krijgt. Het fantastische entertainment bij diezelfde shell seats verzacht de pijn maar een beetje.

Gelukkig heeft Cathay inderdaad geluisterd en worden alle stoelen weer omgebouwd naar reguliere seats, want die zitten echt een stuk beter, zeker de nog wat dikkere stoelen op de intra asia vluchten, geweldig :)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127000642
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:37 schreef Gits het volgende:

en ik weet ook als je er, eentje ziet, zijn er altijd een heleboel anderen in de buurt (die je dan vaak niet ziet) ;( ;(

Ik neem op advies van vrienden mottenballen mee of koop die ter plekke voor in het doucheputje en in de wasbak, maar of dat nu effectief is

Maar wat dan?
DuctTape en plak alles af!
Soort micofiber doek/folie over de AC zodat er nog wel wat lucht doorkan.
verder tapen!!!
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:05:59 #43
272504 Gits
kimmidoll
pi_127002605
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:42 schreef static het volgende:
fumigate
Huh?
pi_127005540
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nou de shell seats, nog aanwezig op de oudere airbus 340 toestellen waarmee Cathay nu weer op Schiphol vliegt zijn voor mij een reden om nooit meer een stap in een dergelijk toestel te zetten.
Daarnaast is het mijn wens om degene die dit ontworpen heeft verplicht 12 uur vast te binden op een dergelijke stoel en dan om zijn mening te vragen over de kwaliteit van zijn uitvinding.

Het probleem is vooral dat doordat de stoel naar voren glijdt in de slaapstand je rug in een onnatuurlijke positie wordt gemanoeuvreerd waardoor je gewoon last krijgt. Het fantastische entertainment bij diezelfde shell seats verzacht de pijn maar een beetje.

Gelukkig heeft Cathay inderdaad geluisterd en worden alle stoelen weer omgebouwd naar reguliere seats, want die zitten echt een stuk beter, zeker de nog wat dikkere stoelen op de intra asia vluchten, geweldig :)
Tja, ik heb daar echt niks over gezien wat betreft officiele announcements of zo. Alleen een paar geruchten op forums geplaatst ergens in 2010.

Heb je wat officeel nieuws?

Hoe dan ook, het heeft vrij lang geduurd (en vast veel geld gekost) om de oude seats te vervangen door de shells. Om dat allemaal weer terug te veranderen...
  zondag 26 mei 2013 @ 00:24:40 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127009204
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:30 schreef static het volgende:
Kakkerlakken kom je echt overal tegen helaas. Heel smerig.
Ik durf het bijna niet te typen, want voor je het weet tart je het lot en hebben we er volgende week 80 rondlopen ofzo, maar tot nog toe hebben we qua kakkerlakken nog vrijwel geen last gehad. 1 x een half uitgekomen eitje gevonden (dus een zootje heel jong, niet-vliegend grut) in een plastic-afwasbakje, dus spuitbus erop leeggespoten en weg gegooid/gespoeld). Nu iedere week even met zo'n spuitbus langs de ramen, hoeken, kieren, etc etc, en niets meer gezien.

Die gekko's zullen vast heel bruikbaar, nuttig en ongevaarlijk zijn, maar ze bewegen zo fucking snel, en vaak opeens vanuit een ooghoek, dat je telkens een hartverzakking krijgt, dus dan vang ik liever zelf die muggen enzo wel, en hou ik het qua kakkerlakken liever op de preventieve spuitbus.
  zondag 26 mei 2013 @ 00:26:45 #46
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127009266
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:42 schreef static het volgende:
Ik vroeg de receptie om een wekelijkse fumigate.
Ik zal het mijn vriendin voorleggen, maar ik denk dat ze me neerhoekt... ;)
  zondag 26 mei 2013 @ 09:39:26 #47
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127014902
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tja, ik heb daar echt niks over gezien wat betreft officiele announcements of zo. Alleen een paar geruchten op forums geplaatst ergens in 2010.

Heb je wat officeel nieuws?

Hoe dan ook, het heeft vrij lang geduurd (en vast veel geld gekost) om de oude seats te vervangen door de shells. Om dat allemaal weer terug te veranderen...
Zo snel niet bij de hand, maar het stond onder andere in het inflight magazine van Cathay afgelopen oktober.. Dat ze klantonderzoek tot de conclusie waren gekomen dat de shell seats niet zo gewaardeerd werden. (En ik denk dat dat erg mild is uitgedrukt) Ze waren begonnen met de 777 toestellen welke gereed waren, de 747 toestellen waren nu aan de beurt en de A340 toestellen als laatste...
Zelfs een Air Asia, welke vooral veel passagiers in de toestellen wil hebben, heeft de shell seats teruggedraaid omdat dit principe gewoon heel veel klachten oproept.

Niet echt een officiële bron, maar toch;

http://www.scmp.com/artic(...)lace-its-shell-seats
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127015658
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:37 schreef Gits het volgende:

Maar wat dan?
Ik ben ze in Bali nauwelijks Tegen gekomen
  dinsdag 28 mei 2013 @ 06:42:47 #49
394226 along
In Hong Kong
pi_127096786
Helaas heb ik ze in mijn huis, maar ik woon in Mong Kok. En daar zitten ze echt overal... Maarja liever kakkerlakken dan die ratten die zo groot als katten zijn die in mijn straat rondrennen (Markt bij dag)
Woont in een Biodome.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 07:06:55 #50
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127096853
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 06:42 schreef along het volgende:
Helaas heb ik ze in mijn huis, maar ik woon in Mong Kok. En daar zitten ze echt overal... Maarja liever kakkerlakken dan die ratten die zo groot als katten zijn die in mijn straat rondrennen (Markt bij dag)
Die ratten ben ik gelukkig nog niet tegengekomen :)

Ik ben echt een wijf met dit soort zaken. Koo Wak Tsais geen probleem, maar een snelle kakkerlak/muis/whatever, en ik schrik me wild... :P

Fucking lekker weer btw vandaag. Was eigenlijk van plan om vandaag wat te werken en dingen in huis doen enzo, maar ik denk dat ik zo toch maar naar buiten ga... even ergens in een park wat lezen ofzo, of nieuwe kleding halen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 07:26:25 #51
394226 along
In Hong Kong
pi_127096957
Hehehe ik kijk nu tegen grijze wolken aan vanaf werk (Central)

Het enigste wat mij heeft laten schrikken was een ontzettend grote spin onlangs die via buiten naar binnen in ons huis was gekropen. Formaat banaan spin maar dan met dunne pootjes, dat was wel ff schrikken. En die keer dat ik iets onder de bank moest vandaan halen en er een hagedisje voorbij stormde, die had ik niet verwacht :P
Woont in een Biodome.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:26:39 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_127098462
Ik ben in Hong Kong geen kakkerlak tegen gekomen. In Bangkok daarentegen lopen ze bijna over je voeten heen als je 's avonds rondloopt. iedereen pleurt daar zijn eten gewoon neer op de grond, met de gevolgen van dien.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:36:59 #53
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127116233
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:26 schreef Blik het volgende:
Ik ben in Hong Kong geen kakkerlak tegen gekomen. In Bangkok daarentegen lopen ze bijna over je voeten heen als je 's avonds rondloopt. iedereen pleurt daar zijn eten gewoon neer op de grond, met de gevolgen van dien.
In Bangkok is het inderdaad een stuk eenvoudiger om kakkerlakken of ander gespuis te zien, maar ook in de wat oudere achterafstraatjes (Kowloon) loopt een hoop rond.
Hong Kong doet er uiteraard van alles aan om de belangrijke ontwikkelde plekken schoon te houden wat zo op het oog aardig lukt, maar kijk naar de details en er loopt van alles rond.
Maar dat is eigenlijk niet veel anders dan in Nederland, belangrijke winkelgebieden zijn op het oog schoon, maar in kelders waar het publiek niet komt is het een ander verhaal.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:10:43 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_127141686
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Bangkok is het inderdaad een stuk eenvoudiger om kakkerlakken of ander gespuis te zien, maar ook in de wat oudere achterafstraatjes (Kowloon) loopt een hoop rond.
Hong Kong doet er uiteraard van alles aan om de belangrijke ontwikkelde plekken schoon te houden wat zo op het oog aardig lukt, maar kijk naar de details en er loopt van alles rond.
Maar dat is eigenlijk niet veel anders dan in Nederland, belangrijke winkelgebieden zijn op het oog schoon, maar in kelders waar het publiek niet komt is het een ander verhaal.
Je kunt het nooit overal schoon houden, kijk in Nederland maar eens rond de sporen wat voor rommel en lelijke meuk je allemaal tegenkomt
pi_127142141
in bankok was echt niet normaal meer inderdaad, kakkerlakken. in hongkong niks gezien, zelfs niet in chunkin mansions.
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:51:26 #56
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127162424
Ik vind Hong Kong sowieso schoner dan Nederland. Je hebt hier wel veel oude meuk dat er niet uitziet, maar mensen gooien hier veel minder hun rotzooi op straat, terwijl het in Nederland bijna overal een bende is.

Daarnaast wordt alles hier gewoon veel beter bijgehouden. Iedere dag zie je overal schoonmakers, vuilnisbejaarden, ramenlappers, toiletschoonmakers, etc etc.

In Nederland betaal je 50 cent om gebruik te mogen maken van een smerig toilet bij een schoteltjessnol van de V&D, terwijl je in Hong Kong gewoon overal gratis toiletten vindt, en meestal ook met vaste schoonmaker. Je kunt zelfs gewoon even bij een hotel naar binnen wandelen om het toilet te gebruiken.

Vandaag zelfs bij IFC nog even mijn schoenen gepoetst met zo'n machine in het toilet. Gratis uiteraard.

Ferry en Trams waren gratis vandaag, dus even goed gebruik van gemaakt :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:12:27 #57
15080 static
pi_127163179
quote:
99s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:51 schreef Yi-Long het volgende:
maar mensen gooien hier veel minder hun rotzooi op straat,
Met een boete van 1500 dollar op het weggooien van een peukje is dat niet zo vreemd. :+
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:34:13 #58
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127164022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:12 schreef static het volgende:

[..]

Met een boete van 1500 dollar op het weggooien van een peukje is dat niet zo vreemd. :+
Mjah, maar er staan ook hoge boetes op jaywalking, maar daar trekt zich men toch een heel stuk minder van aan ;)

Nee, er is hier wel een bepaalde 'trots' op Hong Kong, en dus ook een algeheel verantwordelijkheidsgevoel bij de meeste mensen om het mooi en schoon te houden, zowel voor zichzelf, als voor anderen.

Sowieso zie je hier weinig 'gedrag' dat we in Nederland schouderophalend accepteren, zoals dronken mensen met oud-en-nieuw, of groepjes hangjongeren, etc etc.
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:52:09 #59
15080 static
pi_127164766
quote:
99s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:34 schreef Yi-Long het volgende:
Nee, er is hier wel een bepaalde 'trots' op Hong Kong, en dus ook een algeheel verantwordelijkheidsgevoel bij de meeste mensen om het mooi en schoon te houden, zowel voor zichzelf, als voor anderen.
Maar roggelen dat ze kunnen. :+

Op kantoor staan overal bordjes om dat maar vooral niet binnen te doen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:03:54 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127165207
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:52 schreef static het volgende:

[..]

Maar roggelen dat ze kunnen. :+

Op kantoor staan overal bordjes om dat maar vooral niet binnen te doen.
Ik vind het op straat gelukkig erg meevallen, maar als je soms naar een toilet gaat en mensen hun dunne darm hort ophoesten en wegrochelen, dan is dat best onsmakelijk... :P

In China rochelt iedereen wel gewoon op straat trouwens. En iedereen heeft een toeter, en gebruikt die ook :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:51:27 #61
272504 Gits
kimmidoll
pi_127167870
quote:
99s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In China rochelt iedereen wel gewoon op straat trouwens. En iedereen heeft een toeter, en gebruikt die ook :P
Dat rochelen viel juist reuze mee in China, zo'n 10 jaar geleden was ik er ook en toen was het veel erger, achter je hoorde je dan een rochel en even later voelde je bij wijze van spreken de spetters van de rochel op je kuiten :{

Afgelopen reis in China, niemand horen rochelen en ik ben niet alleen in grote steden geweest! Ik vond het dus opvallend rustig en stukken fijner om in China te reizen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:18:23 #62
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127206025
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:51 schreef Gits het volgende:

[..]

Dat rochelen viel juist reuze mee in China, zo'n 10 jaar geleden was ik er ook en toen was het veel erger, achter je hoorde je dan een rochel en even later voelde je bij wijze van spreken de spetters van de rochel op je kuiten :{

Afgelopen reis in China, niemand horen rochelen en ik ben niet alleen in grote steden geweest! Ik vond het dus opvallend rustig en stukken fijner om in China te reizen.
Ik was een paar weken geleden in Shenzhen, vlak bij de grens met Lok Ma Chau, en daar werd nog rustig gerocheld op straat ;)

Zag zelfs kinderen pissen op straat, met moeder er naast. Maar goed, dat heb ik inmiddels in HK ook al een keer gezien.

De afgelopen dagen was het echt GE-WEL-DIG weer hier in Hong Kong. Vandaag voor het eerst naar Discovery Bay geweest, even gezwommen daar bij dat strandje. Ik wilde eigenlijk naar een ander strand, maar mijn vriendin wilde graag hierheen, dus tja...

Echt een compleet andere wereld opeens, met allemaal rijke westerlingen en verwende kinderen enzo. Ik hou er nooit zo van, maar dat komt misschien meer omdat ik 'arm' ben opgegroeid, en me meer thuis voel in de goedkopere volksbuurten... :P
  vrijdag 31 mei 2013 @ 05:46:38 #63
394226 along
In Hong Kong
pi_127237994
lol daarom woon ik gelukkig in kowloon, vooral de rijke locals gedragen zich enorm wanstaltig en laten maar al te graag hun dure goed zien terwijl er 2 maids achter hun aanhollen om voor de kinderen te zorgen.

Maar zoiezo ligt het eraan in welke milieu je wilt begeven, ik zelf heb alleen locals als vrienden hier in hong kong, die niet allemaal even goed engels spreken, maar dat is een eerlijke trade off, ik leer meer cantonees hun oefenen hun engels. Het is wel vaak zo dat westerlingen zich met de upperclasses in hong kong begeven. Echter wonen er genoeg westerlingen net als ik in een klein 1 kamers appartementje met een 3 persoons gezinnetje en eten ze ook wat de pot schaft en die ook maar een mondaal maandsalarisje binnen schrapen.
Woont in een Biodome.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 05:49:29 #64
394226 along
In Hong Kong
pi_127237999
-

[ Bericht 100% gewijzigd door along op 31-05-2013 05:49:58 ]
Woont in een Biodome.
pi_128362763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 09:18 schreef Bajskorv het volgende:
Damn, heb mazzel met het weer! Zit hier maar twee dagen, maar gisteren was best aardig en vandaag is prachtig! Morgen naar Taipei, hopelijk even goed... duimen.
Business or pleasure? Ik vond Taipei eigenlijk een beetje saai; ik miste er de Aziatische chaos en een leuk uitgaansleven.
pi_128363606
Zo, ik ben weer terug. Gave stad! En geen kakkerlak gezien. :P

Kennen jullie de Felix Bar in het Peninsula Hotel? :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')