Dat is absoluut niet nodig. Bij een vogelspin bijvoorbeeld wel, die jagen op levende prooien, maar mieren zijn ook aaseters dus je kan de vlieg beter doden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:10 schreef Fopje het volgende:
[..]
Lekker dan
Zal ze volgende keer doormidden knippen.
Wel trek ik 1 vleugel uit de vlieg en laat hem leven zodat ze een beetje een "jaag gevoel" krijgen. Is dat nodig?
Prima hoor die buisjes. Heb je de techniek toegepast waarin je een waterreservoir maakt in de buis?quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:07 schreef moussy het volgende:
Alle dames hebben een watje, er zitten er ook al een aantal in een buisje, want die hadden we al verzameld. Geen reageerbuisjes, maar buisjes waar gesuikerde pareltjes in hebben gezeten voor over de cupcakes/taart dat soort ellende. Kost geen drol, makkelijk aan te komen (action,xenos) en die suikerbende gaat toch wel op. Er is 1 dame die een ander soort huis heeft, ze woont in een buisje van een voorgedraaide joint(goed schoon gemaakt uiteraard)
Er zullen waarschijnlijk wel een paar koninginnen mee gaan naar de scholen. zo had de klas waar mijn zoon vorig jaar zat een bak garnalen staan, kwamen bij ons vandaan, dit jaar dan mieren
Ja, meestal knip ik de prooien doormidden maar insecten gaan niet zomaar dood dus zelfs dan spartelen ze nog tegen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:53 schreef Studeur het volgende:
Gooien jullie ook weleens beesten erin om te zien hoe de mieren dat beest vervolgens aanvallen?
Heb ooit uren kunnen kijken naar dit spektakel op een stoeptegel voor mn deur
Het staat bij mij ook nog altijd op mijn lijstje. Ik ben alleen heel veel vergeten helaas over het 'mieren houden' nadat ik vorig jaar ofzo best veel gelezen had hier en op Antforum.quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:25 schreef Awesome_ het volgende:
Dit is zo'n goed topic om te volgen he. Er komt een moment dat ik ook een ytong-castle ga aanleggen.
Goed bezig jijquote:Op zondag 25 augustus 2013 00:07 schreef moussy het volgende:
Alle dames hebben een watje, er zitten er ook al een aantal in een buisje, want die hadden we al verzameld. Geen reageerbuisjes, maar buisjes waar gesuikerde pareltjes in hebben gezeten voor over de cupcakes/taart dat soort ellende. Kost geen drol, makkelijk aan te komen (action,xenos) en die suikerbende gaat toch wel op. Er is 1 dame die een ander soort huis heeft, ze woont in een buisje van een voorgedraaide joint(goed schoon gemaakt uiteraard)
Er zullen waarschijnlijk wel een paar koninginnen mee gaan naar de scholen. zo had de klas waar mijn zoon vorig jaar zat een bak garnalen staan, kwamen bij ons vandaan, dit jaar dan mieren
De kolonie bestaat nu uit ongeveer 30 tot 35 mieren en 20-25 eitjes. Gaat niet heel snelquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet nodig. Bij een vogelspin bijvoorbeeld wel, die jagen op levende prooien, maar mieren zijn ook aaseters dus je kan de vlieg beter doden.
Ze zien doden is natuurlijk leuk en kan ook prima bij een grote kolonie, maar ook hier geldt dat het ze onnodig veel energie kost als de kolonie nog klein is.
Hoeveel mieren telt je kolonie nu ongeveer?
Respectquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:37 schreef moussy het volgende:
We hebben er 20alle 20 zijn nu in buisjes, dat ze maar fijn eieren mogen gaan poepen
Mijne zijn een aantal weken geleden in de klikobak gemieterd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:57 schreef sonnyspek het volgende:
Mensen, ik heb dit topic echt met veel plezier gelezen! Zijn er mensen die er nog mee bezig zijn?
Ahhh.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:40 schreef Fopje het volgende:
[..]
Mijne zijn een aantal weken geleden in de klikobak gemieterd.
Ik was het zoeken naar vliegjes beu, kon er geen vinden.
Links en rechts zijn katoen watten, daarachter zit water gevangen om 1 kant vochtig te houden (eitjes moeten vochtig blijven).quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 01:44 schreef richolio het volgende:
vet!!
Is dat blauwe spul een soort gel ofzo? Lijkt me leuk om te houden
Fokken gaat erg lastig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Fokken jullie eigenlijk alleen? Wij hebben hier in huis een mierenkolonie, maar dan met name om het houden van de kolonie. We hebben eigenlijk nog nooit gefokt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |