SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mieren van Fopje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mieren van Yuri_Boyka:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mieren van Levolution:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mieren van AlDieWillenteKaaprenVaren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mieren van AlDieWillenteKaaprenVaren waarderen geen goede kapsalon:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mieren van internet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Info over mieren in Jip & Janneke taal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kan je mieren kopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fopje op 24-05-2013 23:18:24 ]"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.![]()
Haha, shitt. Zo dadelijk is ze dood.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:47 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze van oktober tot mei in de koelkast gehad, dan liggen ze gewoon zonder beweging niks te doen. (slapen dus) Ik heb ze er nog maar 2 weekjes op mijn kamer staan, de koninging begon pas na 1,5 week te bewegen, heeft volgens mij vervolgens wat eitjes gelegd en nu ligt ze weer al 24 uur op dr zij.
Vreemde beesten.Tik haar eens met een stokje aan dan.
If not now, then when.![]()
Ze zit onder het glas, ik kan er niet meer bijquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, shitt. Zo dadelijk is ze dood.Tik haar eens met een stokje aan dan.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.![]()
Hoe kun je rotzooi verwijderen als dat zou moeten dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:56 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ze zit onder het glas, ik kan er niet meer bijIf not now, then when.![]()
Nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe kun je rotzooi verwijderen als dat zou moeten dan?![]()
Wacht ik maar een foto
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.![]()
![]()
Lol, ik ben benieuwd of ze nog leeft. Formicarium is wel erg groot voor je kolonie trouwens.This isn't even my final form.![]()
Vraagje aan de mierenmasters hier :
Het neefje van mijn vriend is binnenkort jarig en het leek ons wel grappig om hem ook een Mierenfokker te maken, maar dan niet dat hij op Fok zit enzo hé.. (9 jaar)
Hoe en wat moet ik weten om voor hem de beste ant-farm te kopen. Gel lijkt mij het leukste, maar dan ? Koningin met wat miertjes, of een hele familie aanschaffen of zelf mieren zoeken en in de farm aan het werk laten zetten ?
Ik heb al begrepen dat jullie zo'n gelbak niets vinden, maar neefje is pas 9 jaar en voor hem is dat misschien wel juist tof ?![]()
Ik heb 3 kamers afgesloten van de 4 ze kunnen alleen in die 4 kleine kamertjes, of is dat nog te groot?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:31 schreef Levolution het volgende:
Lol, ik ben benieuwd of ze nog leeft. Formicarium is wel erg groot voor je kolonie trouwens."I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.![]()
Ik zou gewoon zo'n gelbak kopen, is echt leuk. Oke ze sterven wel een langzaam en pijnlijke dood, maar ach. Bij mierenboerderij kan je er 1 bestellen waar je wat werkers bij krijgt. Na een paar maanden gaan die dood en kan je de bak weg doenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Vraagje aan de mierenmasters hier :
Het neefje van mijn vriend is binnenkort jarig en het leek ons wel grappig om hem ook een Mierenfokker te maken, maar dan niet dat hij op Fok zit enzo hé.. (9 jaar)
Hoe en wat moet ik weten om voor hem de beste ant-farm te kopen. Gel lijkt mij het leukste, maar dan ? Koningin met wat miertjes, of een hele familie aanschaffen of zelf mieren zoeken en in de farm aan het werk laten zetten ?
Ik heb al begrepen dat jullie zo'n gelbak niets vinden, maar neefje is pas 9 jaar en voor hem is dat misschien wel juist tof ?![]()
Als je echt een kolonie (dus met koningin) wilt beginnen zou ik geen gel nemen. Volgens mij kan dat ook niet echt, lastig voeren enzo
Weet ik niet, ze worden rond de 90 dagen. Tenminste, als je die gelfarm inclusief mieren bij de mierenboerderij koopt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:26 schreef Meike26 het volgende:
Hoe langzaam/pijnlijk gaat hun dood ? Halfjaartje ? Jaartje ?
Maar het is echt leuk, kijk maar naar mijn fotos in de OP. Vooral voor iemand van 9."I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.![]()
Is het dan niet een beetje een cadeau wat een beetje een korte levensduur heeft, in geval van de gelfarm ?
Ik heb ook al naar die gips-farm zitten kijken en daar zijn mogelijkheden voor om een nieuwe colonie met koningin op te zetten + poort/tunnel naar de buitenwereld = zelf voorzienend. Neefje kan dan eerst op school zeggen dat hij zijn eigen mieren farm heeft met 5 a 10 miertjes en wat uitgroeid naar een keizerrijk van honderden miertjes ?![]()
Dan ben je toch wel een baas of niet ?![]()
![]()
Dat is het hem nou juist, zo'n gelformicarium lijkt leuk, maar zodra de mieren sterven houdt het op voor je vriend's neefje en is hij waarschijnlijk (zeker op zijn leeftijd) snel alle interesse verloren. Hij ziet enkele mieren graven, leuk, maar hij mist juist al het interessante: het voeren, het foerageren, het verzorgen en grootbrengen van broed etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:22 schreef Meike26 het volgende:
Is het dan niet een beetje een cadeau wat een beetje een korte levensduur heeft, in geval van de gelfarm ?
Ik heb ook al naar die gips-farm zitten kijken en daar zijn mogelijkheden voor om een nieuwe colonie met koningin op te zetten + poort/tunnel naar de buitenwereld = zelf voorzienend. Neefje kan dan eerst op school zeggen dat hij zijn eigen mieren farm heeft met 5 a 10 miertjes en wat uitgroeid naar een keizerrijk van honderden miertjes ?![]()
Dan ben je toch wel een baas of niet ?
Zijn interesse zal veel beter vastgehouden worden als de kolonie blijft leven en groeien naar - wees toch niet zo bescheiden - niet honderden, maar duizenden mieren.
Gun je je vriend's neefje een episch leven als amateurmyrmecoloog vol chicks, dure auto's en superhoge populariteit op school, doe hem dan een reageerbuis met een koningin en wat werksters cadeau en een gips- of ytong-nest: pak het supercool uitziende gips- of ytong-nest direct weer af en zeg dat hij die pas krijgt als zijn kolonie uit het reageerbuisje is gegroeid.This isn't even my final form.![]()
Eigenlijk is dit ook erg groot, maar het kan er mee door. Zolang ze geen afval dumpen in de andere kamers is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:16 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik heb 3 kamers afgesloten van de 4 ze kunnen alleen in die 4 kleine kamertjes, of is dat nog te groot?
De foto in de OP onder mijn naam is trouwens verouderd. Deze is wat recenter (maar ook niet compleet):
Als je zin hebt mag je die wel veranderen.
This isn't even my final form.![]()
Echt een koning ben je ook he, wat een kunstwerkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit ook erg groot, maar het kan er mee door. Zolang ze geen afval dumpen in de andere kamers is er niets aan de hand.
De foto in de OP onder mijn naam is trouwens verouderd. Deze is wat recenter (maar ook niet compleet):
[ afbeelding ]
Als je zin hebt mag je die wel veranderen.
Ik heb de OP aangepast
Niet verkeerd bedoeld, maar gewoon ter info van Meike:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:20 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist, zo'n gelformicarium lijkt leuk, maar zodra de mieren sterven houdt het op voor je vriend's neefje en is hij waarschijnlijk (zeker op zijn leeftijd) snel alle interesse verloren. Hij ziet enkele mieren graven, leuk, maar hij mist juist al het interessante: het voeren, het foerageren, het verzorgen en grootbrengen van broed etc.
Zijn interesse zal veel beter vastgehouden worden als de kolonie blijft leven en groeien naar - wees toch niet zo bescheiden - niet honderden, maar duizenden mieren.
Gun je je vriend's neefje een episch leven als amateurmyrmecoloog vol chicks, dure auto's en superhoge populariteit op school, doe hem dan een reageerbuis met een koningin en wat werksters cadeau en een gips- of ytong-nest: pak het supercool uitziende gips- of ytong-nest direct weer af en zeg dat hij die pas krijgt als zijn kolonie uit het reageerbuisje is gegroeid.
Alsof dat jongetje het allemaal even leuk vind als jij Levo. Misschien vind ie het maar een week leuk, en dan is zo'n gel-bak goedkoper en handiger dan het 'heel professioneel' aanpakken en dat er dan ook maar een week interesse voor is.Wow, mooie fotoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit ook erg groot, maar het kan er mee door. Zolang ze geen afval dumpen in de andere kamers is er niets aan de hand.
[ afbeelding ]
Als je zin hebt mag je die wel veranderen.![]()
![]()
Gelijk heb je, ik heb het natuurlijk met volledige subjectiviteit overdreven rooskleurig weergegeven, zoals blijkt uit de chicks en dure auto's.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:01 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Niet verkeerd bedoeld, maar gewoon ter info van Meike:
Alsof dat jongetje het allemaal even leuk vind als jij Levo. Misschien vind ie het maar een week leuk, en dan is zo'n gel-bak goedkoper en handiger dan het 'heel professioneel' aanpakken en dat er dan ook maar een week interesse voor is.
Een ytongnest is echter wel goedkoper als je het zelf maakt. Maar het is natuurlijk wel veel werk. Dus ik begrijp het als je dan liever iets bestelt, omdat je anders meer tijd stopt in het maken van het formicarium dan het neefje in het verzorgen van de mieren gaat steken.quote:[..]
Wow, mooie fotoBedankt allebei!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:18 schreef Fopje het volgende:
[..]
Echt een koning ben je ook he, wat een kunstwerken
Ik heb de OP aangepastThis isn't even my final form.![]()
Levo (en andere kenners), ik zie bij ons op het terras best veel van die 'iets grotere mieren met vleugels'. Ik weet alleen niet wat het zijn: vrouwtjesmieren of koninginnen, en hoe weet je of ze al bevrucht zijn (zo heet dat toch)?
Voor hetzelfde geld zijn het geeneens mieren, ze lijken me kleiner dan de gevleugelde mieren die ik ooit ns gezien heb, maar ik heb geen foto omdat t zo klein is.![]()
Geen flauw idee. Daar moet je inderdaad levo voor hebbenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:18 schreef Onufriev het volgende:
Levo (en andere kenners), ik zie bij ons op het terras best veel van die 'iets grotere mieren met vleugels'. Ik weet alleen niet wat het zijn: vrouwtjesmieren of koninginnen, en hoe weet je of ze al bevrucht zijn (zo heet dat toch)?
Voor hetzelfde geld zijn het geeneens mieren, ze lijken me kleiner dan de gevleugelde mieren die ik ooit ns gezien heb, maar ik heb geen foto omdat t zo klein is.
Vrouwtjesmieren zijn per definitie werksters of gynes: en als ze gevleugeld zijn dan zijn het gynes. Tenzij het mannetjes zijn, die zijn ook gevleugeld maar een stuk kleiner dan gynes. Gynes zullen natuurlijk koninginnen worden zodra ze een kolonie stichten.
Het is nu echt de maand voor bruidsvluchten van Lasius niger, dus het zou heel goed kunnen. Zo zag ik er laatst honderden lopen (en heb er 26 gevangen).
Andere mogelijkheden zijn: het zijn wespen maar dat je er heel veel ziet spreekt dit tegen. Of het zijn wel gynes maar van een andere soort dan Lasius niger. Lasius umbratus en Lasius fuliginosus gynes lijken bijvoorbeeld veel op Lasius niger gynes, maar zijn een slag kleiner.
Als je het toch voor elkaar krijgt zou een foto uitsluitsel kunnen geven. Eventueel een hele vage, hoewel het dan lastiger wordt om te determineren.
Je weet dat ze hoogstwaarschijnlijk bevrucht zijn als ze op de grond lopen zonder vleugels. Gevleugelde gynes zijn vaak nog niet bevrucht.This isn't even my final form.![]()
Het is nu zeker al te laat om een mierenkoningin te vinden?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:30 schreef Levolution het volgende:
Vrouwtjesmieren zijn per definitie werksters of gynes: en als ze gevleugeld zijn dan zijn het gynes. Tenzij het mannetjes zijn, die zijn ook gevleugeld maar een stuk kleiner dan gynes. Gynes zullen natuurlijk koninginnen worden zodra ze een kolonie stichten.
Het is nu echt de maand voor bruidsvluchten van Lasius niger, dus het zou heel goed kunnen. Zo zag ik er laatst honderden lopen (en heb er 26 gevangen).
Andere mogelijkheden zijn: het zijn wespen maar dat je er heel veel ziet spreekt dit tegen. Of het zijn wel gynes maar van een andere soort dan Lasius niger. Lasius umbratus en Lasius fuliginosus gynes lijken bijvoorbeeld veel op Lasius niger gynes, maar zijn een slag kleiner.
Als je het toch voor elkaar krijgt zou een foto uitsluitsel kunnen geven. Eventueel een hele vage, hoewel het dan lastiger wordt om te determineren.
Je weet dat ze hoogstwaarschijnlijk bevrucht zijn als ze op de grond lopen zonder vleugels. Gevleugelde gynes zijn vaak nog niet bevrucht.Je zou er haast een boek over schrijven!![]()
Het hoogtepunt is voorbij, maar het is niet te laat. Lasius niger en Lasius flavus zouden nog wel eens uit kunnen vliegen op goede dagen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:08 schreef moussy het volgende:
[..]
Het is nu zeker al te laat om een mierenkoningin te vinden?
Er zijn soorten die zelfs tot in oktober uit kunnen vliegen, maar daar heb je minder aan als beginner (het zijn parasitaire soorten met een afhankelijke koloniestichting).This isn't even my final form.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: