Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:18 |
![]() was wat aan het inbouwen maar er waren complicaties waardoor ik de bovenstaande paint heb gemaakt. weet iemand of dit gaat werken? ![]() | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:20 |
Indien de paint onduidelijk is hoor ik het graag. | |
#ANONIEM | maandag 20 mei 2013 @ 20:21 |
Dat gaat wel werken. | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:27 |
y sure? Ik zat vooral met het schakelaar gedeelte. De verbinding naar het plus draadje richting de zekering wilde ik met zo'n aftak klem maken.![]() | |
Sounddragon | maandag 20 mei 2013 @ 20:28 |
Je hele post raakt kant noch wal ![]() Vertel eerst eens wat je aan het inbouwen bent, en wat je met dat schakelingetje wilt bereiken. "ik ga iets koken, ik doe het in een pan en zet hem op het vuur, gaat dit goed? " | |
Sounddragon | maandag 20 mei 2013 @ 20:28 |
En pleur die scotchblokkies-rommel maar alvast weg als je geen ellende wilt. | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:29 |
Dit ben ik aan het inbouwen; http://www.valkmotive.nl/(...)/tour-de-france/TOUR (inclusief bedrading) | |
Sounddragon | maandag 20 mei 2013 @ 20:35 |
Hmkay, dan zou het kunnen gaan werken idd, vergeet niet om het spul schakelbaar te maken, want je krijgt een prent voor zo'n ding in NL. EN NIET DIE KUTDINGEN GEBRUIKEN om af te takken. Liefst gewoon knippen, solderen en afwerken met krimpkous. | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:36 |
Thanks voor je post. Helaas is mijn soldeerbout pas overleden bij een pc projectje, kan ik anders gewoon een kabel naar de pluspool trekken? Dit zag ik op een ander forum gebeuren, of heb ik daar nog een zekering voor nodig? | |
Sounddragon | maandag 20 mei 2013 @ 20:37 |
Alles vanaf de plus dient gezekerd te zijn. Boutje kost een paar euro bij de bouwmarkt; non-argument als je het even tegenover een afgebrande auto stelt. | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:40 |
okay, thanks | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:45 |
trouwens, slechte ervaringen met die klemmetjes? ![]() | |
Sounddragon | maandag 20 mei 2013 @ 20:47 |
Ja, wie niet? is gewoon rommel, garantie voor ellende. | |
Woelwater | maandag 20 mei 2013 @ 20:47 |
Geen La Cucaracha claxon nemen ![]() | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 20:47 |
is het niet ![]() | |
klawie | maandag 20 mei 2013 @ 20:49 |
je zoekt je de krampen in het begin werkt het maar later wordt het een probleem gebruik een kaal kabelschoentje alles erin dichtknijpen en dan afknippen en dan afplakken tegen sluiting | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 21:59 |
oki heb trouwens een gas soldeerbout kunnen vinden en alles werkende gekregen, (solderen) nog geen kabel weten te trekken vanuit het motorcompartiment naar het interieur maar daar kijk ik morgen wel naar. (tips welkom) ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Curlbrah op 20-05-2013 22:06:45 ] | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 mei 2013 @ 22:03 |
meh nee, zo gaat het niet werken 30 van accu plus naar relais 87 van relais naar component 85 stuur draad relais 86 massa (accu min of carrosserie) | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 22:06 |
Dus zoals het plaatje maar dan 85 en 86 omgekeerd? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 mei 2013 @ 22:17 |
en 30 en 87 omgedraaid ![]() | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 22:20 |
Sorry ik ben hier een noob in.. ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 mei 2013 @ 22:23 |
omdat 30 de codering is voor accu plus ![]() ![]() | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 22:25 |
dus 30 gaat in de compressor en 87 naar de zekering en accu? ![]() edit, plaatje veranderd: | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 mei 2013 @ 22:29 |
anders om, 30 is accu plus, deze schroef je direct aan de accu (tenzij je auto is uitgevoerd met een start stop systeem, dan is dat ten strengste verboden!). met een zekering er tussen. 87 gaat naar de verbruiker | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 22:31 |
oh wacht, maar op het plaatje in de OP gaat 30 toch naar de accu en 87 naar de verbruiker (compressor) ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 mei 2013 @ 22:34 |
Ik zal wel scheel hebben gekeken, zou zweren ( ![]() ![]() | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 22:35 |
![]() Nog tips voor het doortrekken van een kabel dan? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 mei 2013 @ 22:36 |
degelijk monteren, tijd voor nemen, minimaal 2.5mm2. Ik pak meestal het doorvoerrubber onder de motorkap waar de hoofdkabelboom ook door gaat | |
Curlbrah | maandag 20 mei 2013 @ 22:39 |
ok ty, ik heb morgen nog vrij dus dan heb ik wat te doen. Zal wel even posten of het gelukt is. (of niet ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 20 mei 2013 @ 22:40 |
zolang je maar geen scotsblokjes gebruikt ![]() | |
Curlbrah | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:27 |
Het werkt allemaal. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:27 |
![]() | |
Curlbrah | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:28 |
moet alleen nog even wat dingen afwerken maar dat schiet niet op zo met al die regen. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:35 |
![]() ![]() | |
Fer | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:07 |
Waarom zijn dealers dan zo gek op die kabelmoordenaars bij het aansluiten van de trekhaak? Geeft ieder geval mooie discoverlichting na een jaar. | |
Anne | woensdag 22 mei 2013 @ 08:53 |
Uit het subforum "Projecten" gehaald. | |
DonJames | woensdag 22 mei 2013 @ 09:54 |
Die kotsblokjes stoppen ze meestal ergens in het interieur (bv. achter de bekleding bij de achterlichten). Kan niet zo heel veel kwaad. Onder de motorkap zou ik ze ook niet gebruiken. | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 23:15 |
Waarom is dat ? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 23 mei 2013 @ 18:25 |
Een auto uitgevoerd met een start/stop systeem heeft een IBS (kom er maar in 2CV ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 mei 2013 @ 19:06 |
Dankjewel. Weer wat geleerd. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 23 mei 2013 @ 19:09 |
Graag gedaan | |
Curlbrah | donderdag 23 mei 2013 @ 22:44 |
sorry ![]() even wat steek woorden voor mensen die googlen naar dit onderwerp valk luchthoorn aansluiten elektra tour de france dixie dukes schema kekke paint meertonig zekering relais kabel Ik kon namelijk zelf vrij weinig vinden mbt dit onderwerp. ![]() |