Dat is wel een goed punt wat hier belangrijk is. Er is een relatief kleine groep die hier daadwerkelijk persoonlijk betrokken bij is. Dat is directe familie en (goede) bekenden daarvan. Paar buren misschien, klasgenoten. Daarna houdt het wel op. Die hebben reden om er een drama over te maken.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:11 schreef balkanboy het volgende:
[..]
Het zou maar jouw zoon zijn, dan praat je wel anders.
Ik ben het met je eens hoor. Ik irriteer me ook aan mensen die hun medeleven op FB posten, zodat ze zich daarna een 'goed mens' kunnen noemen.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:17 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt wat hier belangrijk is. Er is een relatief kleine groep die hier daadwerkelijk persoonlijk betrokken bij is. Dat is directe familie en (goede) bekenden daarvan. Paar buren misschien, klasgenoten. Daarna houdt het wel op. Die hebben reden om er een drama over te maken.
Alle overige mensen die er iets mee doen hebben er feitelijk niets mee te maken. Vervolgens geven ze er toch aandacht aan, puur en alleen omdat dit een geval is waar buitensporig veel aandacht aan wordt gegeven. Andere zaken, die waar een grotere urgentie bij speelt hoor je ze niet over, want tja, daar hoor je anderen immers ook niet over.
Toewensen is wellicht een uiterste, maar het hele gebeuren kan me werkelijk niets schelen. Het is niet alsof hij de grappen erover op de condoleancesite(s) post ofzo. Die mis ik hier (niet alleen in dit topic, maar op fok in het algemeen) nog wel een beetje overigen, de grappen erover. Dit is geen vermiste-kinderen-site maar een forum, dus daar kun je alle meningen verwachten, ook de standpunten die de direct betrokken niet aan zullen staan.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:20 schreef balkanboy het volgende:
Maar buiten dat vind ik ook dat je niet respectloos moet reageren, zoals die Dimens dat doet want dit gun je toch niemand toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
In België werden ze pas vermoord na jarenlang in een kelder misbruikt te zijn geweest.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg ik toch kippenvel van. Lieve Jongens, R.I.P en gecondololeerd aan de moeder en de rest van de Familie.
OMG de moordenaar staat op de foto, het is die wuppie!!!quote:Op maandag 20 mei 2013 18:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg ik toch kippenvel van. Lieve Jongens, R.I.P en gecondololeerd aan de moeder en de rest van de Familie.
Mij boeit het ook niet heel veel, maar grappen erover maken? Komop manquote:Op maandag 20 mei 2013 18:24 schreef cricket het volgende:
[..]
Toewensen is wellicht een uiterste, maar het hele gebeuren kan me werkelijk niets schelen. Het is niet alsof hij de grappen erover op de condoleancesite(s) post ofzo. Die mis ik hier (niet alleen in dit topic, maar op fok in het algemeen) nog wel een beetje overigen, de grappen erover. Dit is geen vermiste-kinderen-site maar een forum, dus daar kun je alle meningen verwachten, ook de standpunten die de direct betrokken niet aan zullen staan.
Niks beters dan dingen relativeren door grappen erover te maken. Zelfs over doden.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:30 schreef balkanboy het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet heel veel, maar grappen erover maken? Komop man!!
Een goede grap is een goede grap, ongeacht het onderwerp.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:30 schreef balkanboy het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet heel veel, maar grappen erover maken? Komop man!!
ik wil graag een plaatje aanvragen voor Jeroen Denis:quote:Op maandag 20 mei 2013 18:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Niks beters dan dingen relativeren door grappen erover te maken. Zelfs over doden.
De omschrijving 'familiedrama' is best een term die de lading redelijk dekt. Het gebeurde komt, voor zover dat tot nu toe valt te bepalen, voort uit een reeks gebeurtenissen die allemaal spelen binnen een groep personen die allemaal deel uitmaken van een familie (dat er een scheiding is geweest doet daar niets aan af) - en ook zijn dat de primaire betrokkenen. In dit geval is de term 'familiedrama' dan ook neutraal (genoeg). Dat anderen daar weer verschillende ladingen aan hangen doet niet af aan de technische correctheid van de omschrijving.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:40 schreef Ro-ald het volgende:
En dan gaat de media dit natuurlijk weer een "Familiedrama" noemen waardoor de volgende dader denkt dat Nederland medelijden met hem heeft. De media moet zijn verantwoordelijkheid pakken en zoiets een "Gruwelijke moordzaak" noemen.
Grotendeels mee eens, maar ik betwijfel sterk dat de benaming "gruwelijke moordzaak" een rol gaat spelen in iemands beslissing z'n kinderen te vermoorden.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:40 schreef Ro-ald het volgende:
''Van die mensen die de dood van die twee broertjes gebruiken om zogenaamd "Likes uit respect" te krijgen. Jullie weten niets van respect.
Als mijn 2 zoontjes op zo'n vreselijke manier zouden komen te overlijden. Zouden fake condoleances door middel van likes op foto of pagina wel het laatste zijn wat ik zou willen.
En dan gaat de media dit natuurlijk weer een "Familiedrama" noemen waardoor de volgende dader denkt dat Nederland medelijden met hem heeft. De media moet zijn verantwoordelijkheid pakken en zoiets een "Gruwelijke moordzaak" noemen. Gooi de drempel voor dat soort mensen omhoog.
Het feit dat sommige mensen dit soort gebeurtenissen nodig hebben om hun karmapunten te sparen is alleen al een stille tocht waard.. ''
Eens!
Zelf niet getypt dit he.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, maar ik betwijfel sterk dat de benaming "gruwelijke moordzaak" een rol gaat spelen in iemands beslissing z'n kinderen te vermoorden.
Voelt hij niets meer van.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:15 schreef balkanboy het volgende:
[..]
Maar dan nog hoef je niet zo respectloos te reageren. Dit gun je niemand toe.
Helemaal mee eens! Ik kom misschien bot over maar dat komt omdat ik er gewoon helemaal niets mee heb, ik ken die jochies, vader en familie niet. Ik vind het wel erg wat er gebeurd is maar ik zal er niet om treuren.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Inderdaad. Verschrikkelijk wat er gebeurd is voor de nabestaanden/omgeving, maar waarom kunnen mensen niet gewoon voor zichzelf spreken.
Hallo, ik heb interesse in die twee kindertjes.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:37 schreef Woelwater het volgende:
Ohh my goddd![]()
http://link.marktplaats.nl/679266829
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |