Nou is dit het begin van rellen zoals in Engeland/Frankrijk? Ook in Malmo en Stockholm is grote criminaliteit en overlast.quote:Groepen jongeren hebben zondagnacht in de voorstad Husby bij de Zweedse hoofdstad Stockholm stenen gegooid naar de politie en auto's en een parkeergarage in brand gestoken. De jongeren waren kwaad over het doodschieten van een man door de politie, eerder deze maand.
Volgens de politie waren bij de ongeregeldheden vijftig tot zestig jongeren betrokken. Drie agenten raakten gewond. Niemand werd gearresteerd. De relschoppers staken onder meer een parkeergarage in brand, waardoor omwonenden geëvacueerd moesten worden.
Volgens een inwoner van Husby, Ali Muzelef, is er niet voldoende naar de gemeenschap geluisterd na de schietpartij en is dit dus het logische gevolg. Men zet vraagtekens bij het neerschieten van een inwoner die het eerder deze maand nodig vond politie te bedreigen met een machete.
"Wij begrijpen dat mensen zo reageren", reageert Rami Al-Khamisi, een woordvoerder van jeugdorganistie Megafonen.
Dit dacht ik ook.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:29 schreef Voorschrift het volgende:
En ik maar denken, oh het is Malmö niet, dat scheelt weer, krijgen we niet weer hetzelfde gezeik als altijd. Maar toen kwamen de namen van de woordvoerders in beeld, en ging 't gezicht weer op "".
Zucht.
Je hebt alleen maar een studio met een podium gezien.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook.
Maar goed iedereen roept al jaren dat Malmø een no-go zone is.
We hebben zaterdag allemaal gezien dat dat onzin is.
Nouja, Kaapstad was tijdens het WK ook zo'n beetje het veiligste stukje land ter wereld, maar dat wil niet zeggen dat dat normaliter ook zo is kan ik je vertellen. Maar goed, je moet altijd alles met een korreltje zout nemen. Het ging me meer om de namen.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook.
Maar goed iedereen roept al jaren dat Malmø een no-go zone is.
We hebben zaterdag allemaal gezien dat dat onzin is.
Ik ben twee jaar geleden ook in Malmø geweest.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:32 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je hebt alleen maar een studio met een podium gezien.
Dat zegt heul niks! Zombies eten elkaar ook niet op! Jwtz!quote:Op maandag 20 mei 2013 13:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ben twee jaar geleden ook in Malmø geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Jij zal het inderdaad beter weten als de Zweden.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ben twee jaar geleden ook in Malmø geweest.
In de USA had hij ze al lang neergeknald.quote:
In dit geval terecht.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In de USA had hij ze al lang neergeknald.
Precies. Maar in Zweden zijn ze net zo soft als in Nederland.quote:
Ja, denk jij dat ze vanavond weer gaan rellen?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Precies. Maar in Zweden zijn ze net zo soft als in Nederland.
Nog softer. Vooral die politica.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Precies. Maar in Zweden zijn ze net zo soft als in Nederland.
100 mensen zijn hun auto kwijt. Mensen die er niks mee te maken (willen) hebben. Onbegrijpelijk.quote:De rel begon toen jongeren een auto in brand staken in de wijk Husby, een voorstad in het verre noorden van Stockholm. Volgens getuigen zouden er ten minste 100 voertuigen in de omgeving in vlammen zijn opgegaan. Ook werd een nabijgelegen garage in brand gestoken, waardoor er een flatgebouw geëvacueerd moest worden.
Rond half 6 vanochtend was het weer rustig op straat. Er zijn geen arrestaties verricht.
Welkom in de wereld post-9/11.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:48 schreef IBAZ het volgende:
[..]
100 mensen zijn hun auto kwijt. Mensen die er niks mee te maken (willen) hebben. Onbegrijpelijk.
En dat omdat een dwaas met een machete staat te zwaaien. En dat moet goedgepraat worden omdat die dwaas waarschijnlijk een moslim is en dus bij voorbaat onschuldig.
Die man was 69, en wat die in het verleden in zijn vaderland heeft meegemaakt met de politie, daar kunnen we alleen naar raden ..quote:Op maandag 20 mei 2013 13:32 schreef GodsSon het volgende:
Bedreigen met een machete is ook normaal in die omgeving blijkbaar?
Ja en nee, dit zal nog wel gesust worden door de regering die door het stof gaat en een onderzoekje gaat starten en hoopt dat de gemoederen na een paar maanden wel bedaard zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:18 schreef sonnyspek het volgende:
Nou is dit het begin van rellen zoals in Engeland/Frankrijk? Ook in Malmo en Stockholm is grote criminaliteit en overlast.
Uhm interessante benadering.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:57 schreef my2cents het volgende:
Iedereen gaat me uitlachen, I know, maar dit is nou precies de reden dat ik sinds een tijd weer druk aan het sporten en trainen ben. Ik ben er straks klaar voor als het hier ook losgaat. En ik heb er zin in, kom maar op met dat tuig.
Weer vol begrip voor de agressieve daders, zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Die man was 69, en wat die in het verleden in zijn vaderland heeft meegemaakt met de politie, daar kunnen we alleen naar raden ..
Of dacht je dat alleen soldaten PTSD kunnen hebben?
Kolere zeg, jij bent gestoord ..quote:Op maandag 20 mei 2013 13:57 schreef my2cents het volgende:
Iedereen gaat me uitlachen, I know, maar dit is nou precies de reden dat ik sinds een tijd weer druk aan het sporten en trainen ben. Ik ben er straks klaar voor als het hier ook losgaat. En ik heb er zin in, kom maar op met dat tuig.
quote:Op maandag 20 mei 2013 13:57 schreef my2cents het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |