Ik heb een automaat, dus op tijd schakelen?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:50 schreef Klonk het volgende:
of gewoon lekker met je aygo gaan, blokjes kunnen behoorlijk wat toeren maken en kunnen ze ook prima hebben, op tijd schakelen, je bent niet als eerste boven maar heb zelf in mijn c1 nooit het gevoel gehad dat ik de boel ophield ofzo.
die heeft Herz idd vaak voor een lage prijsquote:
Site hertz:quote:Op maandag 20 mei 2013 12:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
die heeft Herz idd vaak voor een lage prijs
rijden lekker maar weet ff zo gauw niet of die ook in automaat te huren zijn.
4 wiel aandrijving lijkt me wel wat overdrevenquote:Op maandag 20 mei 2013 14:39 schreef NightFlight het volgende:
Quattro, 4-Matic, of minmaal X-drive.
Zonder permanente 4 wiel aandrijving ben je nergens in de Alpen.
Vroegah gingen zo ook in een kever met trommelremmen de Alpen over.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Als je kunt rijden kom je met een Trabant de Alpen nog over. Mietje.
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topicquote:Op maandag 20 mei 2013 21:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Als je kunt rijden kom je met een Trabant de Alpen nog over. Mietje.
Graag gedaan. Blij dat je het kunt waarderen.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:22 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic
quote:Op maandag 20 mei 2013 14:39 schreef NightFlight het volgende:
Iedere auto met 150 pk of meer.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:46 schreef Rockfire het volgende:
Maar welke auto is geschikt om de bergen mee in te gaan?
quote:Op maandag 20 mei 2013 14:39 schreef NightFlight het volgende:
Je vergat toe te voegen "in de winter op zomerbanden"quote:Op maandag 20 mei 2013 14:39 schreef NightFlight het volgende:
ik had al ge checked, de motor is identiek.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:57 schreef Fogel het volgende:
Ligt er maar net aan wat er standaard in de Zwitserse variant van de Aygo zit. In autos bedoeld voor de Scandinavische markt zit standaard meer in dan autos voor de Nederlandse markt en aangezien Zwitserland dezelfde winter- en hoogte'problemen' heeft lijkt me het niet onwaarschijnlijk dat hetzelfde daar geldt.
De allerkleinste motoropties zijn bv vaak niet te koop (en dingen als verwarmde spiegels maar ook ABS en ESP zitten er standaard bij in waar het in andere landen als optie is - al hoop ik dat die laatte twee onderhand overal standaard zijn...)
Ook met een solex kom je de berg uiteindelijk wel op en af.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:54 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik had al ge checked, de motor is identiek.
en de rest,dat is luxe...
en mijn stelling is het kan gewoon.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ook met een solex kom je de berg uiteindelijk wel op en af.
De balans tussen zo comfortabel en veilig mogelijk voor een bescheiden bedrag, dat is waar het TS over gaat.
Tip: Hill hold is een heerlijke optie voor gebieden die minder plat zijn dan Nederland.
Ja inderdaad het kan gewoon, maar er is dus ook nog zoiets als comfortquote:
zoals gezegd de wegen zijn gewoon geschikt voor elke auto die er in Europa verkocht wordt, dus het is maar wat je luxe noemt. maar je bent bij huur auto's erg afhankelijk wat je krijgt, normaliter kun je niet vooraf een bepaald type auto bestellen, te zwijgen van de opties.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:48 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ja inderdaad het kan gewoon, maar er is dus ook nog zoiets als comfortIk ga voor mijn plezier op vakantie en wil dan graag een beetje comfortabel die bergen op komen. Dat is waarom ik dit topic heb geopend.
Laag gewicht, scheelt ook.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:08 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben een keer met een huurpanda de alpen ingegaan en was aangenaam verrast hoe makkelijk zo'n truttenschudder omhoog komt.
Zie je wel dat grootte uitmaakt ;-)quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Iets groter dan een hele kleine is wel fijn. Wij huren een fiesta en dat gaat prima.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:34 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Zie je wel dat grootte uitmaakt ;-)
Geweldig Nederlands en ze gaan er ook wel vanuit dat je maar meteen begrijpt wat een "motor van minimum 1.4" isquote:Bedankt voor uw e-mail.Hieronder vindt u ons antwoord op uw vraag.
Ik zou aanraden om een wagen met een motor van minmum 1.4 te huren .
In cat B economy hebt u inderdaad de VW Polo maar helaas kan daar ook bijvoorbeeld een 1.2 wagen inzitten .
De cat C ( VW Golf 1.4 of gelijkwaardig ) is altijd minimum een 1.4 wagen .
Anders kunt u misschien ook even het kantoor in Amersfoort binnen stappen en vargen naar de verschillende beschikbare modellen en die even bekijken .
Voor verdere vragen gelieve contact op te nemen op het onderstaande nummer :
020 201 35 12
Bedankt om Hertz te contacteren
Ik zou mijn auto ook niet durven uit te lenen aan iemand die niet weet wat een motorinhoud van 1.4 is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:43 schreef Rockfire het volgende:
Antwoord van Hertz:
[..]
Geweldig Nederlands en ze gaan er ook wel vanuit dat je maar meteen begrijpt wat een "motor van minimum 1.4" is
quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:43 schreef Rockfire het volgende:
Antwoord van Hertz:
[..]
Geweldig Nederlands en ze gaan er ook wel vanuit dat je maar meteen begrijpt wat een "motor van minimum 1.4" is
Heeft je Aygo geen 'bergstand', vaak aangegeven door een 3 en / of een 4?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:15 schreef Rockfire het volgende:
Waarom ik twijfel over met mijn eigen Aygo gaan? Zoals ik in de OP al aangeef ben ik vorig jaar met een handgeschakelde Aygo de bergen in geweest. Dat was flink werken voor die auto en ik had tenminste nog de mogelijkheid om echt zelf te schakelen en zo wat meer invloed uit te oefenen.
Inmiddels is die handgeschakelde Aygo echter ingeruild voor een automaat. Ik merk nu al soms in Nederland op de snelweg dat hij niet helemaal doet wat ik zou willen. Als hij dat op vlakke snelwegen al niet doet, dan wordt het naar mijn idee op die bergwegen toch een stuk minder comfortabel rijden.
Had ik dus nog een handgeschakelde Aygo gehad dan had ik niet getwijfeld over een huurauto, maar was ik gewoon met mijn eigen auto gegaan.
Nee, dat heeft hij helaas nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heeft je Aygo geen 'bergstand', vaak aangegeven door een 3 en / of een 4?
Kickdown?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |