abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126771844
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Omg, dus als je een natiestaat bent kan je ineens niet meer vreedzaam naast elkaar leven maar moet je een 'leitkultur' hebben? Vreedzaam gemeenschappelijke waarden delen terwijl je de eigen cultuur behoudt kan alleen als je de oorspronkelijke inwoners grotendeels afslacht of zo?
Dan kan je je bovendien ook nog eens afvragen wat de Nederlandse "leitkultur" is. Nederlanders nemen qua cultuur erg veel van de Amerikanen over. Wat is tegenwoordig nou de Nederlandse "leitkultur", de import van de Amerikaanse cultuur of de authentieke Nederlandse cultuur..?
pi_126771936
quote:
5s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als men de taal leert en men zich aanpast naar de normen en waarden van Nederland, dan is men nog steeds niet voldoende geintegreerd volgens jou?
Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.
pi_126771972
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.
En wat is er mis mee dat ze op straat in het Turks spreken en op het werk gewoon in het Nederlands spreken?

Bovendien zijn dit ouderen, ze mogen toch zelf wel beslissen in het welke taal ze op straat spreken?
  Eindredactie Games maandag 20 mei 2013 @ 17:11:37 #104
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_126771987
http://www.residentiebuitenzorg.nl
Min of meer hetzelfde idee lijkt me, ook een bolwerk van extremistisch tuig in hartje Groningen, zie die foto's alleen al.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_126772049
quote:
11s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:11 schreef 2dope het volgende:
Min of meer hetzelfde idee lijkt me, ook een bolwerk van extremistisch tuig in hartje Groningen, zie die foto's alleen al.
Dus naast Joodse bejaardencomplexen hebben we nu dus ook Molukse zorgcomplexen (ze zullen wel lekker eten hebben :P). En daar doet niemand moeilijk over.

Maar als het een Turks centrum betreft, waar uiteraard ook niet-Turken mogen komen wonen, barst de kritiek opeens spontaan los.

Heerlijk die hypocrisie.
pi_126772217
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoef niet te integreren omdat ik al in Nederland woon en omdat ik geen probleemgedrag vertoon. Ik houd me al aan de geldende normen en waarden in dit land en ik participeer al in de samenleving. Ook ben ik opgevoed. Ik blokkeer niks. Ik juich het juist toe als mensen integreren. En dus keur ik ook dit soort initiatieven af.
Ik denk dat jij niet helemaal snapt wat integratie is. Wat jij vraagt is assimilatie, de ander heeft zich maar aan jou aan te passen.

quote:
Het is wél een (kleine) wijk. Ik heb de website van de projectontwikkelaar er nog op nageslagen. Het project betreft een blok woningen. Ik ben erop tegen dat er allerlei voorzieningen worden getroffen voor mensen die er met hun volle verstand voor hebben gekozen om slecht te integreren.
Klopt, het totaal is een kleine wijk met daarin dat bejaardentehuis voor oudere Turken. Waar het idee vandaan komt dat de gehele wijk voor Turken zou zijn is mij een raadsel, dat staat namelijk helemaal nergens.

quote:
Het gebeurt wél en we zullen zien wat de gevolgen zijn. Bejaarden deze behandeling op maat geven, is een stimulans voor de volgende generaties om ook niet te integreren. Waarom zou je? Alles wordt toch wel voor je geregeld.
Ooh, dus de joden zijn nooit geïntegreerd omdat ze een eigen bejaardentehuis hadden, Chinezen ditto, en laten we de Molukkers-Indische mensen niet vergeten .. weten we dat ook weer ..
pleased to meet you
pi_126772280
quote:
11s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:11 schreef 2dope het volgende:
Pas maar op hoor, daar beramen ze nog steeds treinkapingen en zo
pleased to meet you
pi_126772357
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja en de geweldig goed geïntegreerde Chinezen spreken onder elkaar ook Nederlands natuurlijk .. oh wacht, dat kunnen ze niet ..
pleased to meet you
pi_126772432
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:16 schreef moussie het volgende:
Ik denk dat jij niet helemaal snapt wat integratie is. Wat jij vraagt is assimilatie, de ander heeft zich maar aan jou aan te passen.
Onjuist. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik kom er hieronder op terug.

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:16 schreef moussie het volgende:
Ooh, dus de joden zijn nooit geïntegreerd omdat ze een eigen bejaardentehuis hadden, Chinezen ditto, en laten we de Molukkers-Indische mensen niet vergeten .. weten we dat ook weer ..
Ten eerste spreek je nu over Joden (en andere groepen) die integreren. Dat kan natuurlijk niet, als je vasthoudt aan je definitie van integreren. Dan had je zoiets moeten schrijven als "Joden die met Nederlanders zijn geïntegreerd". Nu ineens beschrijf je integreren (terecht) als een eenrichtingsweg. Het zijn namelijk (inderdaad) de nieuwkomers die moeten integreren in Nederland. Het verschil tussen integratie en assimilatie is allang uitgelegd.

En het verschil met Chinezen, Joden en Molukkers is dat die groepen wél zijn geïntegreerd, terwijl dat bij Turken en Marokkanen nog heel veel te wensen overlaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2013 17:22:42 ]
pi_126772593
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Elfletterig het volgende:

En het verschil met Chinezen, Joden en Molukkers is dat die groepen wél zijn geïntegreerd, terwijl dat bij Turken en Marokkanen nog heel veel te wensen overlaat.
Die oudere Chinezen zijn alles behalve geintegreerd hoor. Ze beheersen het Nederlans veelal slecht tot niet. Dat hun kinderen het dan weer wel goed doen, staat buiten discussie.

Dit geeft aan dat er toch geen direct 1-op-1 verband tussen het beheersen van de taal (oudere generatie) en het goed doen in de maatschappij (de jongere generatie) is.
pi_126772843
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die oudere Chinezen zijn alles behalve geintegreerd hoor. Ze beheersen het Nederlans veelal slecht tot niet. Dat hun kinderen het dan weer wel goed doen, staat buiten discussie.

Dit geeft aan dat er toch geen direct 1-op-1 verband tussen het beheersen van de taal (oudere generatie) en het goed doen in de maatschappij (de jongere generatie) is.
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken. Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?

Want laten we wel zijn: Chinezen zorgen niet voor noemenswaardige problemen in dit land. En Chinese jongeren zijn ook niet 5-6 keer zo crimineel als autochtonen. Zou het dan tóch zo zijn dat een groot deel van de misère cultureel-religieus bepaald is?
pi_126773292
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken.
En waaarom beheersen ze, 30 jaar na dato, de taal nóg steeds niet? Omdat er geen taaleisen aan een uitkering worden gesteld als ze werkloos worden. Immers, anders hadden ze allang uit zichzelf de taal geleerd...

quote:
Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?

Want laten we wel zijn: Chinezen zorgen niet voor noemenswaardige problemen in dit land. En Chinese jongeren zijn ook niet 5-6 keer zo crimineel als autochtonen. Zou het dan tóch zo zijn dat een groot deel van de misère cultureel-religieus bepaald is?
Ik zou niet weten of het cultureel-religieus bepaald is. Van Marokkaanse immigranten in Amerika heb je dan weer geen last.

Maar goed, daar gaat de discussie in dit topic ook niet over. Ik ben er niet voor om mensen te gaan verbieden ergens te gaan wonen. Daarnaast zijn er ook Joodse en Molukse bejaardencomplexen en daar zeikt niemand over.
pi_126773862
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onjuist. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik kom er hieronder op terug.

[..]

Ten eerste spreek je nu over Joden (en andere groepen) die integreren. Dat kan natuurlijk niet, als je vasthoudt aan je definitie van integreren. Dan had je zoiets moeten schrijven als "Joden die met Nederlanders zijn geïntegreerd". Nu ineens beschrijf je integreren (terecht) als een eenrichtingsweg. Het zijn namelijk (inderdaad) de nieuwkomers die moeten integreren in Nederland. Het verschil tussen integratie en assimilatie is allang uitgelegd.

Ja wat is het nou, net loop je nog te benadrukken dat de taal belangrijk is en het niet spreken ervan integratie in de weg staat en nu beweer je dat andere groepen die evenmin Nederlands (kunnen) praten wel geïntegreerd zijn?
En nee, ik beschrijf het niet als een eenrichtingsweg, ik beschrijf andere bevolkingsgroepen die hun eigen cultuur behouden hebben en waarvan velen geen woord Nederlands kunnen, en die beschouw je wel als geïntegreerd. Waarom beschouw je een Chinese gemeenschap die geheel op zichzelf blijft, waarvan het gros geen woord Nederlands kan, en die ook hun eigen bejaardentehuizen hebben wel als geïntegreerd en de oudere Turk niet?
pleased to meet you
pi_126774563
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken. Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?
Nee, het ligt noch aan de taal noch aan de religie. Autochtone kinderen uit dezelfde en/of soortgelijke achterstandsbuurten doen het niet veel beter dan allochtone kinderen uit die buurten. Dat is niet alleen in Nederland zo, dat is wereldwijd zo, in alle achterstandsbuurten.

quote:
Dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat er niets noemenswaardigs gebeurd hoor. Maar ja, als Chinese gezinnen niet naar de politie gaan als ze afgeperst en bedreigd worden door de Chinese maffia is er natuurlijk niets aan de hand ..
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-de-Chinatowns.dhtml
pleased to meet you
pi_126774612
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja wat is het nou, net loop je nog te benadrukken dat de taal belangrijk is en het niet spreken ervan integratie in de weg staat en nu beweer je dat andere groepen die evenmin Nederlands (kunnen) praten wel geïntegreerd zijn?
En nee, ik beschrijf het niet als een eenrichtingsweg, ik beschrijf andere bevolkingsgroepen die hun eigen cultuur behouden hebben en waarvan velen geen woord Nederlands kunnen, en die beschouw je wel als geïntegreerd. Waarom beschouw je een Chinese gemeenschap die geheel op zichzelf blijft, waarvan het gros geen woord Nederlands kan, en die ook hun eigen bejaardentehuizen hebben wel als geïntegreerd en de oudere Turk niet?
Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.

Overigens zie ik integreren hoofdzakelijk als eenrichtingsweg. Als ik me als nieuwkomer in Turkije vestig, zal ik me moeten aanpassen aan de Turkse bevolking, normen en waarden. Ik kan niet van die bevolking dat zij zich volledig aan mij gaan aanpassen.
pi_126775157
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.

Overigens zie ik integreren hoofdzakelijk als eenrichtingsweg. Als ik me als nieuwkomer in Turkije vestig, zal ik me moeten aanpassen aan de Turkse bevolking, normen en waarden. Ik kan niet van die bevolking dat zij zich volledig aan mij gaan aanpassen.
Ik had ook oudere Indo's kunnen noemen, of Surinamers, of Antillianen, genoeg ouderen daar tussen die niet of amper Nederlands kunnen praten. En de joden heb ik nou net genoemd omdat hun religieuze voorschriften op veel vlakken als twee druppels water op die van de moslim lijken.
Stuk voor stuk bevolkingsgroepen waar het een en ander op aan te merken valt qua cultuur, taalbeheersing, criminaliteit .. en toch beschouw jij die als volledig geïntegreerd en de Turken niet.
Het komt dus neer op de godsdienst, zolang ze moslims zijn kunnen ze gewoon niet integreren of zo? Op wat ouderen na spreken ze allemaal Nederlands en veruit de meesten werken gewoon en zijn niet crimineel .. maar hé, er zitten wat gekke salafisten hier en daar en daarom zijn moslims in het algemeen gewoon niet geïntegreerd.
pleased to meet you
pi_126775317
De problemen met Turken en Marokkanen zijn veel groter dan die met Joden of Chinezen. Idem voor de uitvoering van hun religie. De Joodse religie is ook orthodox, maar we hebben in Nederland nog geen woonwijken die in volksmond inmiddels Tenach-wijken heten.
  maandag 20 mei 2013 @ 18:27:57 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126775397
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Grappig genoeg zijn die een stuk vrijer dan Nederlanders. Je gaat je gang daar maar, zolang je iedereen maar in zijn of haar waarde laat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_126776328
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hoef niet te integreren omdat ik al in Nederland woon en omdat ik geen probleemgedrag vertoon.
Wat nou? Turkse ouderen wonen ook in Nederland en de meesten vertonen geen probleemgedrag.
Sommigen wonen al hier voor jouw geboorte. Ze waren eerder
En ook jij moet integreren. Groepen mensen kunnen alleen integreren als er wederzijdse openheid is . Daar ben je tegen. Jij bent diegene met het probleemgedrag.

quote:
Ik houd me al aan de geldende normen en waarden in dit land en ik participeer al in de samenleving. Ook ben ik opgevoed. Ik blokkeer niks. Ik juich het juist toe als mensen integreren. En dus keur ik ook dit soort initiatieven af.
Hier suggereer je weer dat Turkse ouderen zich niet houden aan de wetten van dit land.
Je suggereert ook dat men alleen fatsoenlijk kan zijn door de Nederlandse normen en waarden te volgen
Je zegt dat Turkse ouderen slechte mensen zijn en daarom geen recht hebben op op maat gemaakte bejaardenzorg.
Je saboteert de integratie.

quote:
Het is wél een (kleine) wijk. Ik heb de website van de projectontwikkelaar er nog op nageslagen. Het project betreft een blok woningen. Ik ben erop tegen dat er allerlei voorzieningen worden getroffen voor mensen die er met hun volle verstand voor hebben gekozen om slecht te integreren.
Je wilt zelf niet integreren en je doet hoogst verontwaardigd dat andere mensen dat niet doen.
8)7
pi_126776737
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Wat nou? Turkse ouderen wonen ook in Nederland en de meesten vertonen geen probleemgedrag.
Sommigen wonen al hier voor jouw geboorte. Ze waren eerder
En ook jij moet integreren. Groepen mensen kunnen alleen integreren als er wederzijdse openheid is . Daar ben je tegen. Jij bent diegene met het probleemgedrag.
_O- Dit is zo hilarisch dat ik er bijna mijn signature van had gemaakt.

quote:
Hier suggereer je weer dat Turkse ouderen zich niet houden aan de wetten van dit land.
Je suggereert ook dat men alleen fatsoenlijk kan zijn door de Nederlandse normen en waarden te volgen
Je zegt dat Turkse ouderen slechte mensen zijn en daarom geen recht hebben op op maat gemaakte bejaardenzorg. Maar je saboteert de integratie liever
Nee, jij legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Wat is dat toch tegenwoordig op dit forum? Het wordt echt steeds erger. Ik loop me de helft van de tijd te verdedigen tegen uitlatingen die ik helemaal niet heb gedaan.

Ik heb NIET gesteld dat Turkse ouderen probleemgedrag vertonen. Ik heb NIET gesteld dat Turkse ouderen slechte mensen zijn. Ik heb NIET gesteld dat ze geen recht hebben op bejaardenzorg op maat.

In tegenstelling tot jou, beschouw ik de bouwplannen niet als een bejaardencomplex, maar als een kleine woonwijk. Daar zit dus een interpretatieverschil, waarbij ik mezelf baseer op stukken van de projectontwikkelaar, die ik heb bekeken.

Verder heb ik erop gewezen dat een voorziening die je NU realiseert, er straks ook is voor Turken die nu bijvoorbeeld 35-40 jaar oud zijn. En ik denk dat zulke vormen van apartheid (want daar komt het eigenlijk op neer) niet bevorderlijk zijn voor de integratie.

quote:
Je wilt zelf niet integreren en je doet hoogst verontwaardigd dat andere mensen dat niet doen.
8)7
Ik ben volledig geïntegreerd in dit land. Ik ben hier geboren, mijn ouders ook. Ik ben prima opgevoed volgens Nederlandse waarden en normen, ik sta middenin de samenleving, ik spreek mijn taal uitstekend, ik heb een baan, ik vertoon geen crimineel gedrag, ik onderneem geen zaken die onze democratie ondermijnen en ik heb geen strafblad. Score: 100 procent.
pi_126777553
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
De problemen met Turken en Marokkanen zijn veel groter dan die met Joden of Chinezen. Idem voor de uitvoering van hun religie. De Joodse religie is ook orthodox, maar we hebben in Nederland nog geen woonwijken die in volksmond inmiddels Tenach-wijken heten.
Aah, dus omdat de jeugd uit de achterstandsbuurten zich misdraagt mag de bejaarde Turk geen bejaardentehuis voor Turken. En grote criminaliteit is uiteraard veel minder erg omdat jij het niet direct kan zien en/of voelen .. dat de kleine crimineel jou overvalt om met dat geld goederen te kopen die de grote crimineel heeft aangeleverd komt nog niet eens bij je op? En omdat een salafist uit Den Haag iemand op straat heeft aangesproken mag de Turk uit Rotterdam geen Turks bejaardentehuis want hij is onvoldoende geïntegreerd? Het simpele gegeven dat die liever hier oud wordt dan met zijn AOW in Turkije te gaan wonen zegt dan ook helemaal niets ..

Btw, in het verleden hadden we wel joodse wijken, die werden ook gewoon zo genoemd, Jodenbuurt, en we weten allemaal wat er met de bewoners daarvan is gebeurt.
pleased to meet you
pi_126777685
.. Ja en en ik nou denken dat we van dat laatste iets geleerd hadden, namelijk dat het niet goed is dat te grote concentraties allochtonen op één hoopje wonen. Maar niets is minder waar: we gaan er gewoon meer door. Op naar Klein Ankara aan de Maas.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2013 19:20:07 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 19:19:53 #123
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126777689
Even een paar dingen heel duidelijk maken!!!!! Geen assimilatie mensen. De Fransen hebben dat voor de Tweede Wereldoorlog geprobeerd in Noord-Afrika, namelijk culturele assimilatie, maar daar zijn ze geheid niet in geslaagd. Mensen gingen juist meer aan hun cultuur, normen en waarden, symbolen en nationalisme vasthouden. Integratie is een ding, de taal spreken, meedoen met de maatschappij, maar vraag ons niet om onze hele identiteit weg te gooien. Dat gaat simpelweg te ver, omdat het een stukje identiteit is en dat laat je niet zomaar los.

Assimilatie is niets minder dan het vernietigen van een cultuur, de eigen identiteit van een minderheid voor het belang van de identiteit van een meerderheid. En je moet je maar afvragen waaruit dat belang bestaat. Vaak krijg je dan een vorm van verzet van de minderheden te verduren.

In de Sovjet-Unie was er ook sprake van assimilatie. Men wilde dat alle volkeren hun cultuur, normen en waarden overboord gooiden/verloochenen en een nieuwe identiteit aannamen als Sovjet-volk. Als er dan verzet kwam werd dat onderdrukt. Gevolg was gedwongen assimiliatie. Effectief? Nee! De Joden, Tsjetjenen, Duitsers en Koreanen werden verjaagd of gedeporteerd naar werkkampen. Tartaren werden gedeporteerd naar Siberische werkkampen in afgelegen gebieden. Het enige gevolg was dat die volkeren die men gedwongen probeerde te assimileren, zich steeds meer bewust werden van hun identiteit en het tegenovergestelde werd bewerkstelligd.

Integratie is een ding, maar assimilatie kun je niet afdwingen. Dat zal geheel vrijwillig moeten gebeuren. En dan nog lijkt het mij geen goed plan. Iedereen mag aan zijn eigen identiteit vasthouden, zolang die groep maar meedoet aan de maatschappij. Laat dat heel duidelijk zijn!!! Integratie, jazeker, assimiliatie dikke middelvinger. Dat zet kwaad bloed als je dat gaat vragen. De geschiedenis heeft dat vele malen uitgewezen.

Jullie denken dat alleen Nederland groepen wil absorberen? Zoek wat geschiedenis op wat betreft de gevolgen van het dwingen van groepen tot assimilatie. De gevolgen waren niet mild. Heeft weinig te maken met moslims/Marokkanen/Turken. Geen enkel groep gooit zijn hele identiteit even overboord. Vraag niet het onmogelijke van groepen mensen.

Samenvatting wat betreft dit onderwerp voor de luiaards!

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 20-05-2013 19:33:01 ]
pi_126778696
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:19 schreef Elfletterig het volgende:
.. Ja en en ik nou denken dat we van dat laatste iets geleerd hadden, namelijk dat het niet goed is dat te grote concentraties allochtonen op één hoopje wonen. Maar niets is minder waar: we gaan er gewoon meer door. Op naar Klein Ankara aan de Maas.
omg .. dus nu ga je dat gebruiken om verplichte spreiding te propaganderen? In dat geval moet je wel heel snel al die joodse bejaardencentra opdoeken, wie weet gebeurt het weer ..

Btw, Chinatown, ooit van gehoord? Daarnaast, nog een keer, de woonwijk zelf is voor iedereen, het zorggedeelte in het bejaardentehuis en de aanleunwoningen is hoofdzakelijk gericht op Turken.
pleased to meet you
  maandag 20 mei 2013 @ 19:46:56 #125
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126779070
Voor de geïnteresseerden wat feiten over Marokkanen. Nederland is het vijfde land met de grootste Marokkaanse gemeenschap. Nummer 4 is Israël waar 800.000 Marokkanen wonen die het Joodse geloof aanhangen op een bevolking van 6,2 miljoen. Verder bestaat de top 3 uit Frankrijk, Spanje en Italië. Als je dan wat feiten wilt opzoeken over deze groep, dan kun je zoeken op deze 4 landen.
pi_126779207
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:40 schreef moussie het volgende:

[..]

omg .. dus nu ga je dat gebruiken om verplichte spreiding te propaganderen? In dat geval moet je wel heel snel al die joodse bejaardencentra opdoeken, wie weet gebeurt het weer ..

Btw, Chinatown, ooit van gehoord? Daarnaast, nog een keer, de woonwijk zelf is voor iedereen, het zorggedeelte in het bejaardentehuis en de aanleunwoningen is hoofdzakelijk gericht op Turken.
Al bestaande bejaardencentra opdoeken lijkt me een redelijk bizar plan. Ouderen noodgedwongen laten verhuizen ook. Dat wil nog niet zeggen dat je doodleuk moet doorgaan met complete woonblokken voor allochtonen, cq. alles op een hoopje gooien en daar laten.
pi_126779249
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef Jellereppe het volgende:
Voor de geïnteresseerden wat feiten over Marokkanen. Nederland is het vijfde land met de grootste Marokkaanse gemeenschap. Nummer 4 is Israël waar 800.000 Marokkanen wonen die het Joodse geloof aanhangen op een bevolking van 6,2 miljoen. Verder bestaat de top 3 uit Frankrijk, Spanje en Italië. Als je dan wat feiten wilt opzoeken over deze groep, dan kun je zoeken op deze 4 landen.
Hoe Marokkanen zich elders gedragen, staat los van hoe het met de groep in Nederland gaat. Onze softe aanpak is daar mede debet aan.
  maandag 20 mei 2013 @ 19:55:35 #128
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126779541
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe Marokkanen zich elders gedragen, staat los van hoe het met de groep in Nederland gaat. Onze softe aanpak is daar mede debet aan.
Israël lokt jonge Marokkanen naar hun land met grote beloften. Biedt ze goede studies aan (verplicht) en vormt ze helemaal om tot Jood. De strijd tussen Hezbollah en Israël een paar jaar geleden werd geleid door een Marokkaanse generaal!!! Voor Israël is het in alle belang om een sterk volk te kweken. Maar blijf vooral afgeven op mensen. Het is maar waar je de prioriteiten legt.

Veel Marokkaanse jongeren groeien op in mindere wijken. Hebben minder vermogende ouders, maar willen toch ook hetzelfde als die Nederlandse jongeren. De kans is in dat soort wijken ook groter op ontsporing, criminaliteit. Het kost tijd voordat ze zich opwerken. Je ziet al wel dat de tweede generatie opklimt, maar snel gaat het niet. Ze moeten het op eigen kracht doen. Allochtone ouders kunnen hun kinderen niet dezelfde bagage mee geven als Nederlandse ouders aan hun kinderen. Verder als het bekend is waar het gespuis zich bevindt, de jongeren in kwestie oppakken, en niet afgeven op een hele groep.

Plaats Marokkaanse kinderen al van jongs af aan in een betere wijk, vermogende ouders die veel kennis hebben van het land, en je hebt een aanzienlijke kans dat de criminaliteit onder die groep pijlsnel gaat zakken. Oorzaak en gevolg noemt men dat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 20-05-2013 20:10:52 ]
pi_126779795
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:01 schreef Elfletterig het volgende:

[quote]
Ik heb NIET gesteld dat Turkse ouderen probleemgedrag vertonen. Ik heb NIET gesteld dat Turkse ouderen slechte mensen zijn. Ik heb NIET gesteld dat ze geen recht hebben op bejaardenzorg op maat.
Maar je hangt wel telkens een tag aan Turkse ouderen.... blabla.. probleemgedrag, crimineel.
En bejaardenzorg in een Turkse omgeving zou dit bevorderen. Dat is je riedeltje

quote:
In tegenstelling tot jou, beschouw ik de bouwplannen niet als een bejaardencomplex, maar als een kleine woonwijk. Daar zit dus een interpretatieverschil, waarbij ik mezelf baseer op stukken van de projectontwikkelaar, die ik heb bekeken.
Hier ben je bezig met de hele opzet te vervalsen.
Het is een complex voor bejaarden. Met aanleunwoningen.
Die gezinswoningen die ook gebouwd worden hebben geen toegang tot het zorgcentrumdeel.
Ik neem aan dat het centrum zelf ook interne bewoning kent voor extra zorg.
En verder is het toelatingsbeleid niet helemaal duidelijk .

quote:
Verder heb ik erop gewezen dat een voorziening die je NU realiseert, er straks ook is voor Turken die nu bijvoorbeeld 35-40 jaar oud zijn. En ik denk dat zulke vormen van apartheid (want daar komt het eigenlijk op neer) niet bevorderlijk zijn voor de integratie.
De opzet is een bejaardencomplex... 40 jaar is veel te jong nog. Die worden niet toegelaten.

quote:
Ik ben volledig geïntegreerd in dit land. Ik ben hier geboren, mijn ouders ook. Ik ben prima opgevoed volgens Nederlandse waarden en normen, ik sta middenin de samenleving, ik spreek mijn taal uitstekend, ik heb een baan, ik vertoon geen crimineel gedrag, ik onderneem geen zaken die onze democratie ondermijnen en ik heb geen strafblad. Score: 100 procent.
Nee hoor... je score is frauduleus.
Je ontkent fundamentele waarden van dit land. Zoals: gelijke burgerrechten voor iedereen.
pi_126780049
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:49 schreef Elfletterig het volgende:
complete woonblokken voor allochtonen, cq. alles op een hoopje gooien en daar laten.
Stop eens met dat leugentje.
Het gaat hier om een bejaardencomplex. Het is bejaardenVERZORGING .
Overigens was ik eens in de huiskamer van een Turks bejaardentehuis.
Een van de Turkse vrouwen was licht dementerend.
Het is voor haar en voor de verpleging prettiger en handiger als de verpleging Turks spreekt.
Als ook andere bewoners Turks spreken.
In jouw discriminerend wereldbeeld is zo'n situatie crimineel enzo.
pi_126780622
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:19 schreef Elfletterig het volgende:
Gast, we hebben het over bejaarden die zorg nodig hebben. Wat gaat er precies gebeuren? Worden ze crimineel? Gaan ze meisjes lastig vallen? Drugshandel?
pi_126781995
Ja, ik vind dit ook wel ietwat vreemd. Dus omdat sommige Turkse jongeren zich met criminaliteit bezig houden of niet goed geintegreerd zijn, mogen Turkse ouderen niet in een "eigen" wijk wonen?

Dus het ene individu wordt gestraft omdat het andere individu wat uitvreet..?
pi_126782210
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, ik vind dit ook wel ietwat vreemd. Dus omdat sommige Turkse jongeren zich met criminaliteit bezig houden of niet goed geintegreerd zijn, mogen Turkse ouderen niet in een "eigen" wijk wonen?

Elfletterig is niet zo van het individu. Die beoordeelt kennelijk liever langs etniciteit of nationaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 20 mei 2013 @ 20:39:17 #134
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126782255
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:35 schreef Zienswijze het volgende:

Volgens mij hebben we hier zelfs een Marokkaanse jongedame op FOK! GRS heet ze, die zelfs het Nederlandse leger in wilde. Geen idee hoe ze daar nu in staat. Het kan wel, maar er wordt vaak op die groepen gebasht dat het een lieve lust is. Dag in en dag uit. Godsamme, zoek een leven mensen. Tuurlijk gaat er het ene en andere fout, maar veel jongeren zijn kind van immigranten. Wat verwachten jullie? Dat kinderen van immigranten allemaal een bachelor en master afronden? Je kunt toch al van tevoren zien aankomen dat kinderen van immigranten veel tijd nodig zullen hebben om op te klimmen. Of zie ik dat fout?

Het is volgens mij zowat een hobby geworden voor een aantal users. Het net afstruinen naar lekker negatieve berichten. Topic openen, lekker afgeven en beetje sleaze & dirty in NWS.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 20-05-2013 20:45:55 ]
pi_126782451
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Elfletterig is niet zo van het individu. Die beoordeelt kennelijk liever langs etniciteit of nationaliteit.
Ik zou zeggen, gooi Elfletterig ook maar in het gevang, omdat tijdens de inhuldiging van Ajax supporters van zijn etniciteit zijn gearresteerd.

We moeten natuurlijk wel langs de etniciteit blijven meten he.
  maandag 20 mei 2013 @ 20:47:04 #136
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126782701
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, gooi Elfletterig ook maar in het gevang, omdat tijdens de inhuldiging van Ajax supporters van zijn etniciteit zijn gearresteerd.

We moeten natuurlijk wel langs de etniciteit blijven meten he.
Ach, Wilders gaat binnenkort naar Schilderswijk. Een 'ministaatje' binnen de Koninkrijk der Nederlanden. We kunnen aankomende week veel topics daarover verwachten. Jammer dat ik het zo druk heb aankomende week, maar anders lekker meegenieten met de sleaze & dirty in NWS.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 20-05-2013 20:55:23 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 21:49:53 #137
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126786548
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we hier zelfs een Marokkaanse jongedame op FOK! GRS heet ze, die zelfs het Nederlandse leger in wilde. Geen idee hoe ze daar nu in staat. Het kan wel, maar er wordt vaak op die groepen gebasht dat het een lieve lust is. Dag in en dag uit. Godsamme, zoek een leven mensen. Tuurlijk gaat er het ene en andere fout, maar veel jongeren zijn kind van immigranten. Wat verwachten jullie? Dat kinderen van immigranten allemaal een bachelor en master afronden? Je kunt toch al van tevoren zien aankomen dat kinderen van immigranten veel tijd nodig zullen hebben om op te klimmen. Of zie ik dat fout?

Nou wij hadden wellicht niet verwacht dat zeker de helft van de mannelijke variant der Marokkanen zich zou richten op de misdaad.
Bij de kinderen van Chinezen doet de helft zeker op zijn minst de Hogeschool, omdat het kan.

Nu jij weer, ik zou mij suf schamen als ik jou was en niet zo posten.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:05:21 #138
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126787634
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nou wij hadden wellicht niet verwacht dat zeker de helft van de mannelijke variant der Marokkanen zich zou richten op de misdaad.
Bij de kinderen van Chinezen doet de helft zeker op zijn minst de Hogeschool, omdat het kan.

Nu jij weer, ik zou mij suf schamen als ik jou was en niet zo posten.
Helft mannelijke variant? Is het ooit bij je opgekomen dat een groot deel van die jongeren dat in aanraking is gekomen met justitie, op latere leeftijd gewoon zijn leven kan beteren en zich gaat richten op een baan? Volgens het CBS komt een groot deel van die jongeren in aanraking met justitie, maar heeft ook weer ruim 80% een baan. Het zijn fouten die de tweedegeneratie nu maakt, maar door vallen en opstaan doet deze generatie ervaring op. Ervaring die ze aan hun kinderen kunnen meegeven. Mark my words dat dat laatste gaat gebeuren.

Chinezen hadden een hogere opleidingsniveau dan de meeste immigranten. Nederland heeft voornamelijk eenvoudige arbeiders hiernaar toe gehaald en ze tewerkgesteld in fabriekshallen. Het werk deden ze meer dan goed. Later kwamen veel van die 'gastarbeiders' op een zijspoor terecht. Pas jaren later weer ging Den Haag pas eisen stellen wat betreft integratie. In die tussenjaren is er geen enkel aandacht of eis gesteld aan die groep. De taal hoefden ze vanaf het begin al niet te leren, als ze het werk waarvoor ze hiernaar toe werden gehaald maar naar behoren uitvoerden. Toen die eisen werden gesteld wat betreft het leren van de taal, waren die mensen al behoorlijk op leeftijd en zoals we allemaal weten is het veel moeilijker om op latere leeftijd een nieuwe taal te leren. Mijn moeder kreeg te horen dat ze het Nederlands moest leren toen ze al bijna 50 jaar was? Heel krom! Daarvoor nooit een eis gesteld wat betreft integratie. Als je pas 20 jaar later komt met enig bestuur wat betreft immigranten, dan mag je je als overheid wel een stevig achter de oren krabben.

Verder heel logish dat eenvoudige arbeiders hun kinderen weinig bagage mee kunnen geven. Waren zelf weinig vermogend en die allochtone jongeren willen ook hetzelfde als de jongeren waarmee ze in aanraking komen op school. Ouders die ze weinig bagage kunnen geven in vergelijking tot autochtone ouders. Dat alles bij elkaar kun je makkelijk de conclusie trekken dat die groep het aanzienlijk slechter gaat doen.

Chinezen zijn een groep apart. De eerste Chinese immigranten kwamen al in 1911 aan in Nederland en hebben dus al hun honderjarige jubileum gevierd. Ook Chinezen hadden het destijds moeilijk in Nederland. Op een gegeven moment kregen ze ook een slechte naam en werden ze als ongedierte gezien. Ja, dat hoor je goed. In de jaren 30 was er ook een groep Chinezen in Nederland. Destijds werkzaam in de Nederlandse havens. Kwamen allemaal zonder werk te zitten! Om toch wat te verdienen gingen de Chinezen zelf wat handelen in producten, maar trokken er ook veel Chinezen weg uit Nederland door de economische malaise. Tevens werden Chinezen in de jaren 30 gezien als ongewenst, omdat de criminaliteit onder die groep hoog was destijds en probeerde de overheid ze het land uit te krijgen. Jaren 60 en 70 was de criminaliteit onder Chinese immigranten ook hoog. Die waren voornamelijk actief in de heroïne en cocaïnehandel. Pas weer jaren later begonnen Chinezen waarde te hechten aan onderwijs en het opstarten van eigen zaakjes.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:11:07 #139
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126787994
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:05 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Helft mannelijke variant? Is het ooit bij je opgekomen dat een groot deel van die jongeren in aanraking is gekomen met justitie, maar op latere leeftijd gewoon zijn leven betert en zich gaat richten op een baan? Volgens het CBS komt een groot deel van die jongeren in aanraking met justitie, maar heeft ook weer ruim 80% een baan. Het zijn fouten die de tweedegeneratie nu maakt, maar door vallen en opstaan doet deze generatie ervaring op. Ervaring die ze aan hun kinderen kunnen meegeven. Mark my words dat dat laatste gaat gebeuren.

Chinezen hadden een hogere opleidingsniveau dan de meeste immigranten. Nederland heeft voornamelijk eenvoudige arbeiders hiernaar toe gehaald en ze tewerkgesteld in fabriekshallen. Het werk deden ze meer dan goed. Later kwamen veel van die 'gastarbeiders' op een zijspoor terecht. Pas jaren later weer ging Den Haag pas eisen stellen wat betreft integratie. In die tussenjaren is er geen enkel aandacht of eis gesteld aan die groep. De taal hoefden ze vanaf het begin al niet te leren, als ze het werk waarvoor ze hiernaar toe werden gehaald maar naar behoren uitvoerden. Toen die eisen werden gesteld wat betreft het leren van de taal, waren die mensen al behoorlijk op leeftijd en zoals we allemaal weten is het veel moeilijker om op latere leeftijd een nieuwe taal te leren. Mijn moeder kreeg te horen dat ze het Nederlands moest leren toen ze al bijna 50 jaar was? Heel krom! Daarvoor nooit een eis gesteld wat betreft integratie. Als je pas 20 jaar later komt met enig bestuur wat betreft immigranten, dan mag je je als overheid wel een stevig achter de oren krabben.

Verder heel logish dat eenvoudige arbeiders hun kinderen weinig bagage mee kunnen geven. Waren zelf weinig vermogend en die allochtone jongeren willen ook hetzelfde als de jongeren waarmee ze in aanraking komen op school. Ouders die ze weinig bagage kunnen geven in vergelijking tot autochtone ouders. Dat alles bij elkaar kun je makkelijk de conclusie trekken dat die groep het aanzienlijk slechter gaat doen.

Dat bedoel ik dus, zoeken naar een excuus en een gebrek aan kritiek op de eigen gemeenschap.
Vader en moeder die hun kinderen verwaarlozen en zich uit luiheid liever richten op het koffiehuis of de TV.
Dat staat Nederlanders zo tegen en jij komt dat hier slechts bevestigen.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:11:49 #140
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126788036
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, zoeken naar excuses en een gebrek aan kritiek op de eigen gemeenschap.
Vader en moeder die hun kinderen verwaarlozen en zich uit luiheid liever richten op het koffiehuis of de TV.
Dat staat Nederlanders zo tegen en jij komt dat hier slechts bevestigen.
Je ziet wat je wilt zien. De geschiedenis van voormalige immigranten, ook Chinezen, leert mij meer dan jouw eenvoudige geroep. Als je in staat bent tot een inhoudelijke discussie, slijp je messen, dan gaan we eens los.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:14:27 #141
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126788181
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Chinezen hebben het hier jaren en jaren moeilijk gehad. Die zijn hier al sinds 1911. Verdiep je in de geschiedenis van de Chinezen. Die hebben nu een meer dan uitstekende naam, maar werden zelfs in de jaren 60 en 70 uitgekotst door Nederlanders, omdat een groep Chinezen actief was in de cocaïne- en heroïnehandel. Alle begin is moeilijk.
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:11 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je ziet wat je wilt zien. De geschiedenis van voormalige immigranten, ook Chinezen, leert mij meer dan jouw eenvoudige geroep.
De simpele immigranten uit China met weinig opleiding laten slechts zien dat het een cultureel verschil is, met een andere instelling kom je dus een heel eind.
Jammer dat je je zo laat verblinden door je cultuur, integreer.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:16:39 #142
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126788317
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De simpele immigranten uit China met weinig opleiding laten slechts zien dat het een cultureel verschil is, met een andere instelling kom je dus een heel eind.
Jammer dat je je zo laat verblinden door je cultuur, integreer.
Chinezen hebben het hier jaren en jaren moeilijk gehad. Die zijn hier al sinds 1911. Verdiep je in de geschiedenis van de Chinezen. Die hebben nu een meer dan uitstekende naam, maar werden zelfs in de jaren 60 en 70 nog uitgekotst door Nederlanders, omdat een groep Chinezen actief was in de cocaïne- en heroïnehandel. Alle begin is moeilijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 20-05-2013 22:24:58 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 22:16:44 #143
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126788325
Laten wij van de Marokkanen en hun waardeloze cultuur geen Mennonieten maken zeg, maar goed Jellereppe je bent op je plaats gezet en laten wij ons meer weer op de veel nettere en harder werkende Turken richten.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:17:46 #144
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126788406
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:16 schreef WammesWaggel het volgende:
wij van de Marokkanen en hun waardeloze cultuur geen Mennonieten maken zeg, maar goed Jellereppe je bent op je plaats gezet en laten wij ons meer weer op de veel nettere en harder werkende Turken richten.
Op mijn plek gezet? Yeah, right. Je komt niet eens verder dan wat voorbarige conclusies van 2 regels en bent niet eens inhoudelijk ingegaan op mijn laatste post. Je begraaft de strijdbijl wel heel snel. Daag iemand niet uit, als de persoon in kwestie te lastig voor je is om verbaal op in te gaan, knul. Zoek het op eigen niveau! De beste tip die ik je kan meegeven. Hier is weinig meer aan.

Marokkanen hebben een cultuur die al 3000 jaar oud is. Veel rijker dan de Nederlandse cultuur.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:20:41 #145
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126788611
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:17 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Op mijn plek gezet? Yeah, right. Je komt niet eens verder dan wat voorbarige conclusies van 2 regels en bent niet eens inhoudelijk ingegaan op mijn laatste post. Je begraaft de strijdbijl wel heel snel. Daag iemand niet uit, als de persoon in kwestie te lastig voor je is om verbaal op in te gaan, knul. Zoek het op eigen niveau! De beste tip die ik je kan meegeven. Hier is weinig meer aan.
Jammer dat je als ontkenner zo blind bent, niks geen strijdbijl hoor... Zo vat ik het niet op.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:21:16 #146
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126788645
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jammer dat je als ontkenner zo blind bent, niks geen strijdbijl hoor... Zo vat ik het niet op.
Kerel, ga slapen en val mij niet lastig met je gebabbel. Ik sta overal voor open, maar dan moet je wel inhoudelijk op mijn post in gaan, anders houdt het snel op voor ons beiden.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:21:55 #147
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126788692
quote:

[..]

Marokkanen hebben een cultuur die al 3000 jaar oud is. Veel rijker dan de Nederlandse cultuur.
:D

En nu weer over Turken please, dat zijn (jullie) echte bazen.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:22:18 #148
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126788714
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Turken hebben een zeer rijke cultuur en geschiedenis, zeker, zeker.
pi_126791472
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

wie is jullie ?
en hoe weet jij waar ze werken ?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 02:48:02 #150
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126797315
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er tig redenen waardoor je de taal minder makkelijk leert

- Je bevindt je in een omgeving waar alle talen behalve het Nederlands wordt gesproken (zoals je in je post aangeeft).
- Je hebt geen geld voor een goede taalcursus
- Je hebt een minder goede intelligentie
- Je bent een beta en slecht in talen

etc. etc.

Neemt niet weg dat het willen leren van een taal vooral een persoonlijke kwestie is. Je kan prima een taal leren, ook al wordt er in je omgeving weinig Nederlands gesproken. Alle kinderen op school leren toch ook Engels, terwijl men daarbuiten nauwelijks tot geen Engels spreekt.

Wat wél moet veranderen, is dat de overheid het Nederlands al voertaal moet propaganderen. Dus niet bij het gemeentehuis foldertjes in tig verschillende talen. Bij de dokter spreek je in het Nederlands, kan je geen Nederlands, dan zijn de kosten voor een eventuele tolk voor jezelf. Wil je als kind straattaal spreken en niet het ABN? Dat mag, maar dan aanvaard je wel de consequenties dat je naar het VMBO gaat ipv naar de/het HAVO/VWO.

Samengevat, het is zélf de verantwoordelijkheid van degene om het Nederlands goed te leren. Je bent zélf voor de consequenties verantwoordelijk als je je hier niet voor inzet.
Grappig, met die folders ben ik 't dus weer niet eens. Als het om zeer basale dingen gaat, is het prima als er vergissingen worden voorkomen. Anders worden dat soort folders toch meteen weggegooid.

En natuurlijk is het zo dat als je werk hebt, je in contact komt met Nederlanders en je vanzelf dingen leert. Alleen dien je dan al wel een basis te hebben, want zonder Nederlandse basis kom je al niet aan werk. Dan krijg je dus bedrijfjes, winkels, etc. waarin de voertaal Turks/Marokkaans is. Dan woon je dus in een wijk waarin je voor sociaal contact gewoon Turks kunt blijven praten, voor de boodschappen is Turks voldoende en voor werk is Turks voldoende. Volledige segregatie.

Natuurlijk speelt persoonlijke instelling een rol maar wanneer je instelling niet 100% is en je niet de directe noodzaak voelt om Nederlands te leren, dan is de kans om af te haken erg groot. Dat zie ik hier in China ook wel. Mensen die zich hardop afvragen of 't wel de moeite waard is, omdat meerendeel van hun leven zich toch in 't Engels afspeelt.

Persoonlijk vind ik dat getuigen van een minachting naar de inwoners van 't land waar je woont. Zeker omdat 't bij misverstanden dan sneller leidt tot ruzies omdat beide partijen elkaar niet verstaan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 02:48:52 #151
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126797320
quote:

_O-
pi_126798210
Het lijkt een beetje op Israel. Daar hebbem ze Duitse, Nederlandse ect ect verzorgingshuizen.

Als ze op één plek zitten is het ook makkelijker te bombarderen, net zoals Israel.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:38:32 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 02:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

_O-
Niet waar? :') Nederland heeft wel geteld een periode van een honderd jaar gekend waarin het iets noemenswaardig betekend heeft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:39:37 #154
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798654
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet waar? :') Nederland heeft wel geteld een periode van een honderd jaar gekend waarin het iets noemenswaardig betekend heeft.
Rot dan op naar je 'cultuurrijke' land. Ik kan veel hebben maar blijf met je allochtonenpoten van de Nederlandse historie en cultuur af.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:43:46 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:39 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Rot dan op naar je 'cultuurrijke' land. Ik kan veel hebben maar blijf met je allochtonenpoten van de Nederlandse historie en cultuur af.
Wat voor gepikeerd mannetje ben jij nu dan? :') En dan zeggen dat je veel kan hebben? :') _O-
Newsflash : Mijn allochtonenpoten zijn gewoon van oerhollandse origine. Maar om mijzelf daardoor te verblinden door te denken dat Nederland globaal gezien zo'n rijke geschiedenis heeft afgezien van een minieme periode ergens kort na de middeleeuwen en vooral met dank aan gevluchte Vlamingen.. Nee, zo'n sneu figuur ben ik ook weer niet _O-
pi_126798716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:39 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

hij heeft toch gewoon gelijk :D
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:44:46 #157
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat voor gepikeerd mannetje ben jij nu dan? :') En dan zeggen dat je veel kan hebben? :') _O-
Newsflash : Mijn allochtonenpoten zijn gewoon van oerhollandse origine. Maar om mijzelf daardoor te verblinden door te denken dat Nederland globaal gezien zo'n rijke geschiedenis heeft afgezien van een minieme periode ergens kort na de middeleeuwen en vooral met dank aan gevluchte Vlamingen.. _O-
Nee, je verkondigt gewoon pure poep. Vertel mij dan eens wat berbers precies cultuurhistorisch gezien betekenen? En waarom 3,000 jaar terug daaraan toeschrijven? Of noem je Carthago een berbercultuur?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:44:51 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

hij heeft toch gewoon gelijk :D
Ach ja, de waarheid doet pijn voor sommige mensen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:45:06 #159
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798731
Ah kanker dan gewoon op man.
pi_126798735
Trouwens cultuur is net zo onderhevig aan veranderingen als alle andere zaken.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:46:48 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kleinzerig mannetje ben jij joh
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:48:18 #162
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798788
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Kleinzerig mannetje ben jij joh
Nee, vind het gewoon dieptriest om zo af te geven op de cultuur van 't land waar je woont. Wat ben je dan voor figuur? Of zit je gewoon expres te zuigen? Dat idee heb ik namelijk. Als je echt Nederlander bent, ben je gewoon triest bezig.
pi_126798814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nederland heeft geen hele rijke historie of cultuur. Dat is een feit. Waarom zit je zo te janken?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:50:40 #164
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798822
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nederland heeft geen hele rijke historie of cultuur. Dat is een feit. Waarom zit je zo te janken?
Omdat we vergeleken met die berbers wel degelijk een rijkere historie en cultuur hebben.
pi_126798824
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, vind het gewoon dieptriest om zo af te geven op de cultuur van 't land waar je woont. Wat ben je dan voor figuur? Of zit je gewoon expres te zuigen? Dat idee heb ik namelijk. Als je echt Nederlander bent, ben je gewoon triest bezig.
Kijk een keer naar jezelf man voordat je anderen op hun plek gaat wijzen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:52:06 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:44 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, je verkondigt gewoon pure poep. Vertel mij dan eens wat berbers precies cultuurhistorisch gezien betekenen? En waarom 3,000 jaar terug daaraan toeschrijven? Of noem je Carthago een berbercultuur?
Ah jah. Marokko heeft enkel en alleen uit Berbers bestaan. Omdat zij daar nu eenmaal het eerst waren zeker? Enfin. In dat opzicht heeft de Nederlander zelf al helemaal geen historie aangezien het niet meer dan een mengelmoesje van Franken, Bataven, Friezen en weet ik veel wat nog meer is. De Nederlander zelf is pakweg 500 jaar oud :D
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:53:22 #167
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah jah. Marokko heeft enkel en alleen uit Berbers bestaan. Omdat zij daar nu eenmaal het eerst waren zeker? Enfin. In dat opzicht heeft de Nederlander zelf al helemaal geen historie aangezien het niet meer dan een mengelmoesje van Franken, Bataven, Friezen en weet ik veel wat nog meer is. De Nederlander zelf is pakweg 500 jaar oud :D
En noord-afrikanen bestaan natuurlijk niet uit een mengelmoes.

Dit bedoel ik nu precies met zuigen. Je doet alsof Nederland geen ruk voorstelt en gebruikt dan omgekeerde argumenten om Marokko groter te maken dan het is.

Dieptriest.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:53:23 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik ben een echte Nederlander, woon niet meer in Nederland en vind de korte geschiedenis die Nederland heeft, best rijk. Maar doe nu niet alsof Nederland op dat gebied toonaangevend is. Dat is namelijk de grootste flauwekul.

Maar volgens jou moet ik dat maar gaan ontkennen, enkel en alleen omdat ik zelf Nederlander ben.

Nou, voor dom, kleinzerig en treurig gedrag pas ik met liefde.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:53:39 #169
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126798870
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ga jij eens ff lekker in het Rijksmuseum kijken anders.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:53:51 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798874
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Omdat we vergeleken met die berbers wel degelijk een rijkere historie en cultuur hebben.
'die berbers' :') Het is alweer duidelijk wat voor figuur we hier hebben.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:54:06 #171
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ga jij eens ff lekker in het Rijksmuseum kijken anders.
Hij schopt alleen kransen in de buurt daar.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:54:47 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798881
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nu precies met zuigen. Je doet alsof Nederland geen ruk voorstelt en gebruikt dan omgekeerde argumenten om Marokko groter te maken dan het is.

Dieptriest.
Er wordt al wel veel langer over een bepaalde bevolkingsgroep gesproken dan de Nederlander
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:54:56 #173
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben een echte Nederlander, woon niet meer in Nederland en vind de korte geschiedenis die Nederland heeft, best rijk. Maar doe nu niet alsof Nederland op dat gebied toonaangevend is. Dat is namelijk de grootste flauwekul.

Maar volgens jou moet ik dat maar gaan ontkennen, enkel en alleen omdat ik zelf Nederlander ben.

Nou, voor dom, kleinzerig en treurig gedrag pas ik met liefde.
Wat jij vindt is irrelevant. Nederland heeft meer betekend voor de wereld dan heel Noord-Afrika.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:55:34 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_126798895
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat jij vindt is irrelevant. Nederland heeft meer betekend voor de wereld dan heel Noord-Afrika.
_O-

Lachwekkend figuur jij. Maakt mijn ochtend!
pi_126798896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dieptriest.
Zie jij niet wat je doet? Eerst heb je het over Marokkanen, dan ineens over Berbers en nu over Noord-Afrikanen. :')

Niemand probeert Marokko 'groter' te doen lijken, maar Marokko heeft een rijkere cultuur en historie.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:56:02 #176
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:55 schreef Dven het volgende:

[..]

_O-

Lachwekkend figuur jij. Maakt mijn ochtend!
Waar woon je eigenlijk? Getrouwd met een Marokkaanse? Probeer je nu je mannetje te staan bij het neerhalen van Nederland? Grote jongen!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:56:26 #177
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798909
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zie jij niet wat je doet? Eerst heb je het over Marokkanen, dan ineens over Berbers en nu over Noord-Afrikanen. :')

Niemand probeert Marokko 'groter' te doen lijken, maar Marokko heeft een rijkere cultuur en historie.
Geef een voorbeeld dan. Of ga je nu Carthago erbij slepen?
pi_126798914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:56 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Geef een voorbeeld dan. Of ga je nu Carthago erbij slepen?
Een voorbeeld van wat?
pi_126798923
quote:

[..]

_O-
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:58:21 #180
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126798932
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een voorbeeld van wat?
De rijkere historie en cultuur van Marokko. Ik ben reuzebenieuwd. Wat hebben ze precies gedaan behalve onderdrukt worden door Romeinen, Turken, Fransen, Spanjaarden enzovoorts?
pi_126798952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

De rijkere historie en cultuur van Marokko. Ik ben reuzebenieuwd. Wat hebben ze precies gedaan behalve onderdrukt worden door Romeinen, Turken, Fransen, Spanjaarden enzovoorts?
Turken zijn niet zover gekomen schat . Die werden daar een halt toegeroepen. Je weet niet waar je het over hebt.
pi_126799133
quote:

[..]

oei.... wat een arrogantie.. Ga je lekker met je superioriteitswaan ?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 09:12:30 #183
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126799150
Zo nu is 't wel weer mooi geweest. :P Kunnen jullie weer gezellig op Nederland spugen.
pi_126799152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_Morocco

Lees je in.

Gelukkig ben jij absoluut niet bevooroordeeld en zo.
pi_126799341
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo nu is 't wel weer mooi geweest. :P Kunnen jullie weer gezellig op Nederland spugen.
Sorry er wordt hier nergens op gespuugd. Ben blij dat ik bevoorrecht ben om deel te mogen uitmaken van beide werelden.
pi_126799623
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Sorry er wordt hier nergens op gespuugd. Ben blij dat ik bevoorrecht ben om deel te mogen uitmaken van beide werelden.
Supergare heeft liever een soort Noord-Korea. Daar mag je niet over de grote leider praten, hier mag je niks over Nederland zeggen als het niet 100% positief is.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 09:43:56 #187
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126799781
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_Morocco

Lees je in.

Gelukkig ben jij absoluut niet bevooroordeeld en zo.
Die wiki heeft 6200 woorden, de equivalent over Nederland heeft meer dan 33.000 woorden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126800196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Die wiki heeft 6200 woorden, de equivalent over Nederland heeft meer dan 33.000 woorden.
Dus?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:34:41 #189
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126801108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dus?
Dan weet ik wel welke historie rijker is.
pi_126804704
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dan weet ik wel welke historie rijker is.
:')
:') :')
:') :') :')
pi_126804886
Ik snap die bejaarde Turken niet.

Kun je je ouwe dag slijten in heerlijke weersomstandigheden, ga je in Nederland zitten: een miezerige 10-12 graden en regen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:43:27 #192
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126805798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:17 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik snap die bejaarde Turken niet.

[ afbeelding ]

Kun je je ouwe dag slijten in heerlijke weersomstandigheden, ga je in Nederland zitten: een miezerige 10-12 graden en regen.
Als je kinderen hier wonen snap ik het wel.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:35:56 #193
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126812092
ben ik daar welkom?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:36:39 #194
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126812126
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als je kinderen hier wonen snap ik het wel.
alof er in turkije geen kinderen zijn
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:37:11 #195
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126812148
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:35 schreef Life2.0 het volgende:
ben ik daar welkom?
Tuurlijk, maar als je een stroopwafel wil bij de koffie of een karbonaatje gaat de lokale bevolking tegen sputteren.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:38:41 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126812224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar als je een stroopwafel wil bij de koffie of een karbonaatje gaat de lokale bevolking tegen sputteren.
Ik ben toch al meer van de thee
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:39:12 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126812250
wait.. karbonaatje bij de koffie? :+
pi_126812341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoeveel van die woorden gaan over oorlog? Want daar staat onze historie inderdaad vol van ..
pleased to meet you
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:43:27 #199
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126812467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoeveel van die woorden gaan over oorlog? Want daar staat onze historie inderdaad vol van ..
Die onderverdeling is er niet uit te halen. Sowieso staat de hele geschiedschrijving vol van de oorlog, daar is meer over te vertellen dan over vrede.
pi_126812566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Die onderverdeling is er niet uit te halen. Sowieso staat de hele geschiedschrijving vol van de oorlog, daar is meer over te vertellen dan over vrede.
Alleen dat het dan om de cultuurgeschiedenis ging, en niet over geschiedenis in het algemeen.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')