Dan kan je je bovendien ook nog eens afvragen wat de Nederlandse "leitkultur" is. Nederlanders nemen qua cultuur erg veel van de Amerikanen over. Wat is tegenwoordig nou de Nederlandse "leitkultur", de import van de Amerikaanse cultuur of de authentieke Nederlandse cultuur..?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Omg, dus als je een natiestaat bent kan je ineens niet meer vreedzaam naast elkaar leven maar moet je een 'leitkultur' hebben? Vreedzaam gemeenschappelijke waarden delen terwijl je de eigen cultuur behoudt kan alleen als je de oorspronkelijke inwoners grotendeels afslacht of zo?
Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als men de taal leert en men zich aanpast naar de normen en waarden van Nederland, dan is men nog steeds niet voldoende geintegreerd volgens jou?
En wat is er mis mee dat ze op straat in het Turks spreken en op het werk gewoon in het Nederlands spreken?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.
Dus naast Joodse bejaardencomplexen hebben we nu dus ook Molukse zorgcomplexen (ze zullen wel lekker eten hebbenquote:Op maandag 20 mei 2013 17:11 schreef 2dope het volgende:
http://www.residentiebuitenzorg.nl
Min of meer hetzelfde idee lijkt me, ook een bolwerk van extremistisch tuig in hartje Groningen, zie die foto's alleen al.
Ik denk dat jij niet helemaal snapt wat integratie is. Wat jij vraagt is assimilatie, de ander heeft zich maar aan jou aan te passen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoef niet te integreren omdat ik al in Nederland woon en omdat ik geen probleemgedrag vertoon. Ik houd me al aan de geldende normen en waarden in dit land en ik participeer al in de samenleving. Ook ben ik opgevoed. Ik blokkeer niks. Ik juich het juist toe als mensen integreren. En dus keur ik ook dit soort initiatieven af.
Klopt, het totaal is een kleine wijk met daarin dat bejaardentehuis voor oudere Turken. Waar het idee vandaan komt dat de gehele wijk voor Turken zou zijn is mij een raadsel, dat staat namelijk helemaal nergens.quote:Het is wél een (kleine) wijk. Ik heb de website van de projectontwikkelaar er nog op nageslagen. Het project betreft een blok woningen. Ik ben erop tegen dat er allerlei voorzieningen worden getroffen voor mensen die er met hun volle verstand voor hebben gekozen om slecht te integreren.
Ooh, dus de joden zijn nooit geïntegreerd omdat ze een eigen bejaardentehuis hadden, Chinezen ditto, en laten we de Molukkers-Indische mensen niet vergeten .. weten we dat ook weer ..quote:Het gebeurt wél en we zullen zien wat de gevolgen zijn. Bejaarden deze behandeling op maat geven, is een stimulans voor de volgende generaties om ook niet te integreren. Waarom zou je? Alles wordt toch wel voor je geregeld.
Pas maar op hoor, daar beramen ze nog steeds treinkapingen en zoquote:Op maandag 20 mei 2013 17:11 schreef 2dope het volgende:
http://www.residentiebuitenzorg.nl
Min of meer hetzelfde idee lijkt me, ook een bolwerk van extremistisch tuig in hartje Groningen, zie die foto's alleen al.
Ja en de geweldig goed geïntegreerde Chinezen spreken onder elkaar ook Nederlands natuurlijk .. oh wacht, dat kunnen ze niet ..quote:Op maandag 20 mei 2013 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.
Onjuist. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik kom er hieronder op terug.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:16 schreef moussie het volgende:
Ik denk dat jij niet helemaal snapt wat integratie is. Wat jij vraagt is assimilatie, de ander heeft zich maar aan jou aan te passen.
Ten eerste spreek je nu over Joden (en andere groepen) die integreren. Dat kan natuurlijk niet, als je vasthoudt aan je definitie van integreren. Dan had je zoiets moeten schrijven als "Joden die met Nederlanders zijn geïntegreerd". Nu ineens beschrijf je integreren (terecht) als een eenrichtingsweg. Het zijn namelijk (inderdaad) de nieuwkomers die moeten integreren in Nederland. Het verschil tussen integratie en assimilatie is allang uitgelegd.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:16 schreef moussie het volgende:
Ooh, dus de joden zijn nooit geïntegreerd omdat ze een eigen bejaardentehuis hadden, Chinezen ditto, en laten we de Molukkers-Indische mensen niet vergeten .. weten we dat ook weer ..
Die oudere Chinezen zijn alles behalve geintegreerd hoor. Ze beheersen het Nederlans veelal slecht tot niet. Dat hun kinderen het dan weer wel goed doen, staat buiten discussie.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Elfletterig het volgende:
En het verschil met Chinezen, Joden en Molukkers is dat die groepen wél zijn geïntegreerd, terwijl dat bij Turken en Marokkanen nog heel veel te wensen overlaat.
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken. Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die oudere Chinezen zijn alles behalve geintegreerd hoor. Ze beheersen het Nederlans veelal slecht tot niet. Dat hun kinderen het dan weer wel goed doen, staat buiten discussie.
Dit geeft aan dat er toch geen direct 1-op-1 verband tussen het beheersen van de taal (oudere generatie) en het goed doen in de maatschappij (de jongere generatie) is.
En waaarom beheersen ze, 30 jaar na dato, de taal nóg steeds niet? Omdat er geen taaleisen aan een uitkering worden gesteld als ze werkloos worden. Immers, anders hadden ze allang uit zichzelf de taal geleerd...quote:Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken.
Ik zou niet weten of het cultureel-religieus bepaald is. Van Marokkaanse immigranten in Amerika heb je dan weer geen last.quote:Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?
Want laten we wel zijn: Chinezen zorgen niet voor noemenswaardige problemen in dit land. En Chinese jongeren zijn ook niet 5-6 keer zo crimineel als autochtonen. Zou het dan tóch zo zijn dat een groot deel van de misère cultureel-religieus bepaald is?
Ja wat is het nou, net loop je nog te benadrukken dat de taal belangrijk is en het niet spreken ervan integratie in de weg staat en nu beweer je dat andere groepen die evenmin Nederlands (kunnen) praten wel geïntegreerd zijn?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onjuist. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik kom er hieronder op terug.
[..]
Ten eerste spreek je nu over Joden (en andere groepen) die integreren. Dat kan natuurlijk niet, als je vasthoudt aan je definitie van integreren. Dan had je zoiets moeten schrijven als "Joden die met Nederlanders zijn geïntegreerd". Nu ineens beschrijf je integreren (terecht) als een eenrichtingsweg. Het zijn namelijk (inderdaad) de nieuwkomers die moeten integreren in Nederland. Het verschil tussen integratie en assimilatie is allang uitgelegd.
En het verschil met Chinezen, Joden en Molukkers is dat die groepen wél zijn geïntegreerd, terwijl dat bij Turken en Marokkanen nog heel veel te wensen overlaat.
Nee, het ligt noch aan de taal noch aan de religie. Autochtone kinderen uit dezelfde en/of soortgelijke achterstandsbuurten doen het niet veel beter dan allochtone kinderen uit die buurten. Dat is niet alleen in Nederland zo, dat is wereldwijd zo, in alle achterstandsbuurten.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken. Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?
Dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat er niets noemenswaardigs gebeurd hoor. Maar ja, als Chinese gezinnen niet naar de politie gaan als ze afgeperst en bedreigd worden door de Chinese maffia is er natuurlijk niets aan de hand ..quote:Want laten we wel zijn: Chinezen zorgen niet voor noemenswaardige problemen in dit land. En Chinese jongeren zijn ook niet 5-6 keer zo crimineel als autochtonen. Zou het dan tóch zo zijn dat een groot deel van de misère cultureel-religieus bepaald is?
Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja wat is het nou, net loop je nog te benadrukken dat de taal belangrijk is en het niet spreken ervan integratie in de weg staat en nu beweer je dat andere groepen die evenmin Nederlands (kunnen) praten wel geïntegreerd zijn?
En nee, ik beschrijf het niet als een eenrichtingsweg, ik beschrijf andere bevolkingsgroepen die hun eigen cultuur behouden hebben en waarvan velen geen woord Nederlands kunnen, en die beschouw je wel als geïntegreerd. Waarom beschouw je een Chinese gemeenschap die geheel op zichzelf blijft, waarvan het gros geen woord Nederlands kan, en die ook hun eigen bejaardentehuizen hebben wel als geïntegreerd en de oudere Turk niet?
Ik had ook oudere Indo's kunnen noemen, of Surinamers, of Antillianen, genoeg ouderen daar tussen die niet of amper Nederlands kunnen praten. En de joden heb ik nou net genoemd omdat hun religieuze voorschriften op veel vlakken als twee druppels water op die van de moslim lijken.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.
Overigens zie ik integreren hoofdzakelijk als eenrichtingsweg. Als ik me als nieuwkomer in Turkije vestig, zal ik me moeten aanpassen aan de Turkse bevolking, normen en waarden. Ik kan niet van die bevolking dat zij zich volledig aan mij gaan aanpassen.
Grappig genoeg zijn die een stuk vrijer dan Nederlanders. Je gaat je gang daar maar, zolang je iedereen maar in zijn of haar waarde laat.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.
Overigens zie ik integreren hoofdzakelijk als eenrichtingsweg. Als ik me als nieuwkomer in Turkije vestig, zal ik me moeten aanpassen aan de Turkse bevolking, normen en waarden. Ik kan niet van die bevolking dat zij zich volledig aan mij gaan aanpassen.
Wat nou? Turkse ouderen wonen ook in Nederland en de meesten vertonen geen probleemgedrag.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik hoef niet te integreren omdat ik al in Nederland woon en omdat ik geen probleemgedrag vertoon.
Hier suggereer je weer dat Turkse ouderen zich niet houden aan de wetten van dit land.quote:Ik houd me al aan de geldende normen en waarden in dit land en ik participeer al in de samenleving. Ook ben ik opgevoed. Ik blokkeer niks. Ik juich het juist toe als mensen integreren. En dus keur ik ook dit soort initiatieven af.
Je wilt zelf niet integreren en je doet hoogst verontwaardigd dat andere mensen dat niet doen.quote:Het is wél een (kleine) wijk. Ik heb de website van de projectontwikkelaar er nog op nageslagen. Het project betreft een blok woningen. Ik ben erop tegen dat er allerlei voorzieningen worden getroffen voor mensen die er met hun volle verstand voor hebben gekozen om slecht te integreren.
quote:Op maandag 20 mei 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Wat nou? Turkse ouderen wonen ook in Nederland en de meesten vertonen geen probleemgedrag.
Sommigen wonen al hier voor jouw geboorte. Ze waren eerder
En ook jij moet integreren. Groepen mensen kunnen alleen integreren als er wederzijdse openheid is . Daar ben je tegen. Jij bent diegene met het probleemgedrag.
Nee, jij legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Wat is dat toch tegenwoordig op dit forum? Het wordt echt steeds erger. Ik loop me de helft van de tijd te verdedigen tegen uitlatingen die ik helemaal niet heb gedaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Hier suggereer je weer dat Turkse ouderen zich niet houden aan de wetten van dit land.
Je suggereert ook dat men alleen fatsoenlijk kan zijn door de Nederlandse normen en waarden te volgen
Je zegt dat Turkse ouderen slechte mensen zijn en daarom geen recht hebben op op maat gemaakte bejaardenzorg. Maar je saboteert de integratie liever
Ik ben volledig geïntegreerd in dit land. Ik ben hier geboren, mijn ouders ook. Ik ben prima opgevoed volgens Nederlandse waarden en normen, ik sta middenin de samenleving, ik spreek mijn taal uitstekend, ik heb een baan, ik vertoon geen crimineel gedrag, ik onderneem geen zaken die onze democratie ondermijnen en ik heb geen strafblad. Score: 100 procent.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Je wilt zelf niet integreren en je doet hoogst verontwaardigd dat andere mensen dat niet doen.
![]()
Aah, dus omdat de jeugd uit de achterstandsbuurten zich misdraagt mag de bejaarde Turk geen bejaardentehuis voor Turken. En grote criminaliteit is uiteraard veel minder erg omdat jij het niet direct kan zien en/of voelen .. dat de kleine crimineel jou overvalt om met dat geld goederen te kopen die de grote crimineel heeft aangeleverd komt nog niet eens bij je op? En omdat een salafist uit Den Haag iemand op straat heeft aangesproken mag de Turk uit Rotterdam geen Turks bejaardentehuis want hij is onvoldoende geïntegreerd? Het simpele gegeven dat die liever hier oud wordt dan met zijn AOW in Turkije te gaan wonen zegt dan ook helemaal niets ..quote:Op maandag 20 mei 2013 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
De problemen met Turken en Marokkanen zijn veel groter dan die met Joden of Chinezen. Idem voor de uitvoering van hun religie. De Joodse religie is ook orthodox, maar we hebben in Nederland nog geen woonwijken die in volksmond inmiddels Tenach-wijken heten.
omg .. dus nu ga je dat gebruiken om verplichte spreiding te propaganderen? In dat geval moet je wel heel snel al die joodse bejaardencentra opdoeken, wie weet gebeurt het weer ..quote:Op maandag 20 mei 2013 19:19 schreef Elfletterig het volgende:
.. Ja en en ik nou denken dat we van dat laatste iets geleerd hadden, namelijk dat het niet goed is dat te grote concentraties allochtonen op één hoopje wonen. Maar niets is minder waar: we gaan er gewoon meer door. Op naar Klein Ankara aan de Maas.
Al bestaande bejaardencentra opdoeken lijkt me een redelijk bizar plan. Ouderen noodgedwongen laten verhuizen ook. Dat wil nog niet zeggen dat je doodleuk moet doorgaan met complete woonblokken voor allochtonen, cq. alles op een hoopje gooien en daar laten.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:40 schreef moussie het volgende:
[..]
omg .. dus nu ga je dat gebruiken om verplichte spreiding te propaganderen? In dat geval moet je wel heel snel al die joodse bejaardencentra opdoeken, wie weet gebeurt het weer ..
Btw, Chinatown, ooit van gehoord? Daarnaast, nog een keer, de woonwijk zelf is voor iedereen, het zorggedeelte in het bejaardentehuis en de aanleunwoningen is hoofdzakelijk gericht op Turken.
Hoe Marokkanen zich elders gedragen, staat los van hoe het met de groep in Nederland gaat. Onze softe aanpak is daar mede debet aan.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef Jellereppe het volgende:
Voor de geïnteresseerden wat feiten over Marokkanen. Nederland is het vijfde land met de grootste Marokkaanse gemeenschap. Nummer 4 is Israël waar 800.000 Marokkanen wonen die het Joodse geloof aanhangen op een bevolking van 6,2 miljoen. Verder bestaat de top 3 uit Frankrijk, Spanje en Italië. Als je dan wat feiten wilt opzoeken over deze groep, dan kun je zoeken op deze 4 landen.
Israël lokt jonge Marokkanen naar hun land met grote beloften. Biedt ze goede studies aan (verplicht) en vormt ze helemaal om tot Jood. De strijd tussen Hezbollah en Israël een paar jaar geleden werd geleid door een Marokkaanse generaal!!! Voor Israël is het in alle belang om een sterk volk te kweken. Maar blijf vooral afgeven op mensen. Het is maar waar je de prioriteiten legt.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe Marokkanen zich elders gedragen, staat los van hoe het met de groep in Nederland gaat. Onze softe aanpak is daar mede debet aan.
Maar je hangt wel telkens een tag aan Turkse ouderen.... blabla.. probleemgedrag, crimineel.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
[quote]
Ik heb NIET gesteld dat Turkse ouderen probleemgedrag vertonen. Ik heb NIET gesteld dat Turkse ouderen slechte mensen zijn. Ik heb NIET gesteld dat ze geen recht hebben op bejaardenzorg op maat.
Hier ben je bezig met de hele opzet te vervalsen.quote:In tegenstelling tot jou, beschouw ik de bouwplannen niet als een bejaardencomplex, maar als een kleine woonwijk. Daar zit dus een interpretatieverschil, waarbij ik mezelf baseer op stukken van de projectontwikkelaar, die ik heb bekeken.
De opzet is een bejaardencomplex... 40 jaar is veel te jong nog. Die worden niet toegelaten.quote:Verder heb ik erop gewezen dat een voorziening die je NU realiseert, er straks ook is voor Turken die nu bijvoorbeeld 35-40 jaar oud zijn. En ik denk dat zulke vormen van apartheid (want daar komt het eigenlijk op neer) niet bevorderlijk zijn voor de integratie.
Nee hoor... je score is frauduleus.quote:Ik ben volledig geïntegreerd in dit land. Ik ben hier geboren, mijn ouders ook. Ik ben prima opgevoed volgens Nederlandse waarden en normen, ik sta middenin de samenleving, ik spreek mijn taal uitstekend, ik heb een baan, ik vertoon geen crimineel gedrag, ik onderneem geen zaken die onze democratie ondermijnen en ik heb geen strafblad. Score: 100 procent.
Stop eens met dat leugentje.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:49 schreef Elfletterig het volgende:
complete woonblokken voor allochtonen, cq. alles op een hoopje gooien en daar laten.
Gast, we hebben het over bejaarden die zorg nodig hebben. Wat gaat er precies gebeuren? Worden ze crimineel? Gaan ze meisjes lastig vallen? Drugshandel?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:19 schreef Elfletterig het volgende:
.. Ja en en ik nou denken dat we van dat laatste iets geleerd hadden, namelijk dat het niet goed is dat te grote concentraties allochtonen op één hoopje wonen. Maar niets is minder waar: we gaan er gewoon meer door. Op naar Klein Ankara aan de Maas.
Elfletterig is niet zo van het individu. Die beoordeelt kennelijk liever langs etniciteit of nationaliteit.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, ik vind dit ook wel ietwat vreemd. Dus omdat sommige Turkse jongeren zich met criminaliteit bezig houden of niet goed geintegreerd zijn, mogen Turkse ouderen niet in een "eigen" wijk wonen?
Dus het ene individu wordt gestraft omdat het andere individu wat uitvreet..?
Volgens mij hebben we hier zelfs een Marokkaanse jongedame op FOK! GRS heet ze, die zelfs het Nederlandse leger in wilde. Geen idee hoe ze daar nu in staat. Het kan wel, maar er wordt vaak op die groepen gebasht dat het een lieve lust is. Dag in en dag uit. Godsamme, zoek een leven mensen. Tuurlijk gaat er het ene en andere fout, maar veel jongeren zijn kind van immigranten. Wat verwachten jullie? Dat kinderen van immigranten allemaal een bachelor en master afronden? Je kunt toch al van tevoren zien aankomen dat kinderen van immigranten veel tijd nodig zullen hebben om op te klimmen. Of zie ik dat fout?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, ik vind dit ook wel ietwat vreemd. Dus omdat sommige Turkse jongeren zich met criminaliteit bezig houden of niet goed geintegreerd zijn, mogen Turkse ouderen niet in een "eigen" wijk wonen?
Dus het ene individu wordt gestraft omdat het andere individu wat uitvreet..?
Ik zou zeggen, gooi Elfletterig ook maar in het gevang, omdat tijdens de inhuldiging van Ajax supporters van zijn etniciteit zijn gearresteerd.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Elfletterig is niet zo van het individu. Die beoordeelt kennelijk liever langs etniciteit of nationaliteit.
Ach, Wilders gaat binnenkort naar Schilderswijk. Een 'ministaatje' binnen de Koninkrijk der Nederlanden. We kunnen aankomende week veel topics daarover verwachten. Jammer dat ik het zo druk heb aankomende week, maar anders lekker meegenieten met de sleaze & dirty in NWS.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, gooi Elfletterig ook maar in het gevang, omdat tijdens de inhuldiging van Ajax supporters van zijn etniciteit zijn gearresteerd.
We moeten natuurlijk wel langs de etniciteit blijven meten he.
Nou wij hadden wellicht niet verwacht dat zeker de helft van de mannelijke variant der Marokkanen zich zou richten op de misdaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we hier zelfs een Marokkaanse jongedame op FOK! GRS heet ze, die zelfs het Nederlandse leger in wilde. Geen idee hoe ze daar nu in staat. Het kan wel, maar er wordt vaak op die groepen gebasht dat het een lieve lust is. Dag in en dag uit. Godsamme, zoek een leven mensen. Tuurlijk gaat er het ene en andere fout, maar veel jongeren zijn kind van immigranten. Wat verwachten jullie? Dat kinderen van immigranten allemaal een bachelor en master afronden? Je kunt toch al van tevoren zien aankomen dat kinderen van immigranten veel tijd nodig zullen hebben om op te klimmen. Of zie ik dat fout?
Helft mannelijke variant? Is het ooit bij je opgekomen dat een groot deel van die jongeren dat in aanraking is gekomen met justitie, op latere leeftijd gewoon zijn leven kan beteren en zich gaat richten op een baan? Volgens het CBS komt een groot deel van die jongeren in aanraking met justitie, maar heeft ook weer ruim 80% een baan. Het zijn fouten die de tweedegeneratie nu maakt, maar door vallen en opstaan doet deze generatie ervaring op. Ervaring die ze aan hun kinderen kunnen meegeven. Mark my words dat dat laatste gaat gebeuren.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou wij hadden wellicht niet verwacht dat zeker de helft van de mannelijke variant der Marokkanen zich zou richten op de misdaad.
Bij de kinderen van Chinezen doet de helft zeker op zijn minst de Hogeschool, omdat het kan.
Nu jij weer, ik zou mij suf schamen als ik jou was en niet zo posten.
Dat bedoel ik dus, zoeken naar een excuus en een gebrek aan kritiek op de eigen gemeenschap.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Helft mannelijke variant? Is het ooit bij je opgekomen dat een groot deel van die jongeren in aanraking is gekomen met justitie, maar op latere leeftijd gewoon zijn leven betert en zich gaat richten op een baan? Volgens het CBS komt een groot deel van die jongeren in aanraking met justitie, maar heeft ook weer ruim 80% een baan. Het zijn fouten die de tweedegeneratie nu maakt, maar door vallen en opstaan doet deze generatie ervaring op. Ervaring die ze aan hun kinderen kunnen meegeven. Mark my words dat dat laatste gaat gebeuren.
Chinezen hadden een hogere opleidingsniveau dan de meeste immigranten. Nederland heeft voornamelijk eenvoudige arbeiders hiernaar toe gehaald en ze tewerkgesteld in fabriekshallen. Het werk deden ze meer dan goed. Later kwamen veel van die 'gastarbeiders' op een zijspoor terecht. Pas jaren later weer ging Den Haag pas eisen stellen wat betreft integratie. In die tussenjaren is er geen enkel aandacht of eis gesteld aan die groep. De taal hoefden ze vanaf het begin al niet te leren, als ze het werk waarvoor ze hiernaar toe werden gehaald maar naar behoren uitvoerden. Toen die eisen werden gesteld wat betreft het leren van de taal, waren die mensen al behoorlijk op leeftijd en zoals we allemaal weten is het veel moeilijker om op latere leeftijd een nieuwe taal te leren. Mijn moeder kreeg te horen dat ze het Nederlands moest leren toen ze al bijna 50 jaar was? Heel krom! Daarvoor nooit een eis gesteld wat betreft integratie. Als je pas 20 jaar later komt met enig bestuur wat betreft immigranten, dan mag je je als overheid wel een stevig achter de oren krabben.
Verder heel logish dat eenvoudige arbeiders hun kinderen weinig bagage mee kunnen geven. Waren zelf weinig vermogend en die allochtone jongeren willen ook hetzelfde als de jongeren waarmee ze in aanraking komen op school. Ouders die ze weinig bagage kunnen geven in vergelijking tot autochtone ouders. Dat alles bij elkaar kun je makkelijk de conclusie trekken dat die groep het aanzienlijk slechter gaat doen.
Je ziet wat je wilt zien. De geschiedenis van voormalige immigranten, ook Chinezen, leert mij meer dan jouw eenvoudige geroep. Als je in staat bent tot een inhoudelijke discussie, slijp je messen, dan gaan we eens los.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, zoeken naar excuses en een gebrek aan kritiek op de eigen gemeenschap.
Vader en moeder die hun kinderen verwaarlozen en zich uit luiheid liever richten op het koffiehuis of de TV.
Dat staat Nederlanders zo tegen en jij komt dat hier slechts bevestigen.
quote:Op maandag 20 mei 2013 22:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Chinezen hebben het hier jaren en jaren moeilijk gehad. Die zijn hier al sinds 1911. Verdiep je in de geschiedenis van de Chinezen. Die hebben nu een meer dan uitstekende naam, maar werden zelfs in de jaren 60 en 70 uitgekotst door Nederlanders, omdat een groep Chinezen actief was in de cocaïne- en heroïnehandel. Alle begin is moeilijk.
De simpele immigranten uit China met weinig opleiding laten slechts zien dat het een cultureel verschil is, met een andere instelling kom je dus een heel eind.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je ziet wat je wilt zien. De geschiedenis van voormalige immigranten, ook Chinezen, leert mij meer dan jouw eenvoudige geroep.
Chinezen hebben het hier jaren en jaren moeilijk gehad. Die zijn hier al sinds 1911. Verdiep je in de geschiedenis van de Chinezen. Die hebben nu een meer dan uitstekende naam, maar werden zelfs in de jaren 60 en 70 nog uitgekotst door Nederlanders, omdat een groep Chinezen actief was in de cocaïne- en heroïnehandel. Alle begin is moeilijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De simpele immigranten uit China met weinig opleiding laten slechts zien dat het een cultureel verschil is, met een andere instelling kom je dus een heel eind.
Jammer dat je je zo laat verblinden door je cultuur, integreer.
Op mijn plek gezet? Yeah, right. Je komt niet eens verder dan wat voorbarige conclusies van 2 regels en bent niet eens inhoudelijk ingegaan op mijn laatste post. Je begraaft de strijdbijl wel heel snel. Daag iemand niet uit, als de persoon in kwestie te lastig voor je is om verbaal op in te gaan, knul. Zoek het op eigen niveau! De beste tip die ik je kan meegeven. Hier is weinig meer aan.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:16 schreef WammesWaggel het volgende:
wij van de Marokkanen en hun waardeloze cultuur geen Mennonieten maken zeg, maar goed Jellereppe je bent op je plaats gezet en laten wij ons meer weer op de veel nettere en harder werkende Turken richten.
Jammer dat je als ontkenner zo blind bent, niks geen strijdbijl hoor... Zo vat ik het niet op.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Op mijn plek gezet? Yeah, right. Je komt niet eens verder dan wat voorbarige conclusies van 2 regels en bent niet eens inhoudelijk ingegaan op mijn laatste post. Je begraaft de strijdbijl wel heel snel. Daag iemand niet uit, als de persoon in kwestie te lastig voor je is om verbaal op in te gaan, knul. Zoek het op eigen niveau! De beste tip die ik je kan meegeven. Hier is weinig meer aan.
Kerel, ga slapen en val mij niet lastig met je gebabbel. Ik sta overal voor open, maar dan moet je wel inhoudelijk op mijn post in gaan, anders houdt het snel op voor ons beiden.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jammer dat je als ontkenner zo blind bent, niks geen strijdbijl hoor... Zo vat ik het niet op.
quote:Op maandag 20 mei 2013 22:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Marokkanen hebben een cultuur die al 3000 jaar oud is. Veel rijker dan de Nederlandse cultuur.
Turken hebben een zeer rijke cultuur en geschiedenis, zeker, zeker.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En nu weer over Turken please, dat zijn (jullie) echte bazen.
wie is jullie ?quote:Op maandag 20 mei 2013 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En nu weer over Turken please, dat zijn (jullie) echte bazen.
Grappig, met die folders ben ik 't dus weer niet eens. Als het om zeer basale dingen gaat, is het prima als er vergissingen worden voorkomen. Anders worden dat soort folders toch meteen weggegooid.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er tig redenen waardoor je de taal minder makkelijk leert
- Je bevindt je in een omgeving waar alle talen behalve het Nederlands wordt gesproken (zoals je in je post aangeeft).
- Je hebt geen geld voor een goede taalcursus
- Je hebt een minder goede intelligentie
- Je bent een beta en slecht in talen
etc. etc.
Neemt niet weg dat het willen leren van een taal vooral een persoonlijke kwestie is. Je kan prima een taal leren, ook al wordt er in je omgeving weinig Nederlands gesproken. Alle kinderen op school leren toch ook Engels, terwijl men daarbuiten nauwelijks tot geen Engels spreekt.
Wat wél moet veranderen, is dat de overheid het Nederlands al voertaal moet propaganderen. Dus niet bij het gemeentehuis foldertjes in tig verschillende talen. Bij de dokter spreek je in het Nederlands, kan je geen Nederlands, dan zijn de kosten voor een eventuele tolk voor jezelf. Wil je als kind straattaal spreken en niet het ABN? Dat mag, maar dan aanvaard je wel de consequenties dat je naar het VMBO gaat ipv naar de/het HAVO/VWO.
Samengevat, het is zélf de verantwoordelijkheid van degene om het Nederlands goed te leren. Je bent zélf voor de consequenties verantwoordelijk als je je hier niet voor inzet.
quote:Op maandag 20 mei 2013 22:17 schreef Jellereppe het volgende:
Marokkanen hebben een cultuur die al 3000 jaar oud is. Veel rijker dan de Nederlandse cultuur.
Niet waar?quote:
Rot dan op naar je 'cultuurrijke' land. Ik kan veel hebben maar blijf met je allochtonenpoten van de Nederlandse historie en cultuur af.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet waar?Nederland heeft wel geteld een periode van een honderd jaar gekend waarin het iets noemenswaardig betekend heeft.
Wat voor gepikeerd mannetje ben jij nu dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Rot dan op naar je 'cultuurrijke' land. Ik kan veel hebben maar blijf met je allochtonenpoten van de Nederlandse historie en cultuur af.
hij heeft toch gewoon gelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Rot dan op naar je 'cultuurrijke' land. Ik kan veel hebben maar blijf met je allochtonenpoten van de Nederlandse historie en cultuur af.
Nee, je verkondigt gewoon pure poep. Vertel mij dan eens wat berbers precies cultuurhistorisch gezien betekenen? En waarom 3,000 jaar terug daaraan toeschrijven? Of noem je Carthago een berbercultuur?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat voor gepikeerd mannetje ben jij nu dan?En dan zeggen dat je veel kan hebben?
![]()
![]()
Newsflash : Mijn allochtonenpoten zijn gewoon van oerhollandse origine. Maar om mijzelf daardoor te verblinden door te denken dat Nederland globaal gezien zo'n rijke geschiedenis heeft afgezien van een minieme periode ergens kort na de middeleeuwen en vooral met dank aan gevluchte Vlamingen..
Ach ja, de waarheid doet pijn voor sommige mensen.quote:
Kleinzerig mannetje ben jij johquote:
Nee, vind het gewoon dieptriest om zo af te geven op de cultuur van 't land waar je woont. Wat ben je dan voor figuur? Of zit je gewoon expres te zuigen? Dat idee heb ik namelijk. Als je echt Nederlander bent, ben je gewoon triest bezig.quote:
Nederland heeft geen hele rijke historie of cultuur. Dat is een feit. Waarom zit je zo te janken?quote:
Omdat we vergeleken met die berbers wel degelijk een rijkere historie en cultuur hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nederland heeft geen hele rijke historie of cultuur. Dat is een feit. Waarom zit je zo te janken?
Kijk een keer naar jezelf man voordat je anderen op hun plek gaat wijzen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, vind het gewoon dieptriest om zo af te geven op de cultuur van 't land waar je woont. Wat ben je dan voor figuur? Of zit je gewoon expres te zuigen? Dat idee heb ik namelijk. Als je echt Nederlander bent, ben je gewoon triest bezig.
Ah jah. Marokko heeft enkel en alleen uit Berbers bestaan. Omdat zij daar nu eenmaal het eerst waren zeker? Enfin. In dat opzicht heeft de Nederlander zelf al helemaal geen historie aangezien het niet meer dan een mengelmoesje van Franken, Bataven, Friezen en weet ik veel wat nog meer is. De Nederlander zelf is pakweg 500 jaar oudquote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, je verkondigt gewoon pure poep. Vertel mij dan eens wat berbers precies cultuurhistorisch gezien betekenen? En waarom 3,000 jaar terug daaraan toeschrijven? Of noem je Carthago een berbercultuur?
En noord-afrikanen bestaan natuurlijk niet uit een mengelmoes.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah jah. Marokko heeft enkel en alleen uit Berbers bestaan. Omdat zij daar nu eenmaal het eerst waren zeker? Enfin. In dat opzicht heeft de Nederlander zelf al helemaal geen historie aangezien het niet meer dan een mengelmoesje van Franken, Bataven, Friezen en weet ik veel wat nog meer is. De Nederlander zelf is pakweg 500 jaar oud
Ik ben een echte Nederlander, woon niet meer in Nederland en vind de korte geschiedenis die Nederland heeft, best rijk. Maar doe nu niet alsof Nederland op dat gebied toonaangevend is. Dat is namelijk de grootste flauwekul.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, vind het gewoon dieptriest om zo af te geven op de cultuur van 't land waar je woont. Wat ben je dan voor figuur? Of zit je gewoon expres te zuigen? Dat idee heb ik namelijk. Als je echt Nederlander bent, ben je gewoon triest bezig.
Ga jij eens ff lekker in het Rijksmuseum kijken anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nederland heeft geen hele rijke historie of cultuur. Dat is een feit. Waarom zit je zo te janken?
'die berbers'quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat we vergeleken met die berbers wel degelijk een rijkere historie en cultuur hebben.
Hij schopt alleen kransen in de buurt daar.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ga jij eens ff lekker in het Rijksmuseum kijken anders.
Er wordt al wel veel langer over een bepaalde bevolkingsgroep gesproken dan de Nederlanderquote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En noord-afrikanen bestaan natuurlijk niet uit een mengelmoes.
Dit bedoel ik nu precies met zuigen. Je doet alsof Nederland geen ruk voorstelt en gebruikt dan omgekeerde argumenten om Marokko groter te maken dan het is.
Dieptriest.
Wat jij vindt is irrelevant. Nederland heeft meer betekend voor de wereld dan heel Noord-Afrika.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben een echte Nederlander, woon niet meer in Nederland en vind de korte geschiedenis die Nederland heeft, best rijk. Maar doe nu niet alsof Nederland op dat gebied toonaangevend is. Dat is namelijk de grootste flauwekul.
Maar volgens jou moet ik dat maar gaan ontkennen, enkel en alleen omdat ik zelf Nederlander ben.
Nou, voor dom, kleinzerig en treurig gedrag pas ik met liefde.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat jij vindt is irrelevant. Nederland heeft meer betekend voor de wereld dan heel Noord-Afrika.
Zie jij niet wat je doet? Eerst heb je het over Marokkanen, dan ineens over Berbers en nu over Noord-Afrikanen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En noord-afrikanen bestaan natuurlijk niet uit een mengelmoes.
Dit bedoel ik nu precies met zuigen. Je doet alsof Nederland geen ruk voorstelt en gebruikt dan omgekeerde argumenten om Marokko groter te maken dan het is.
Dieptriest.
Waar woon je eigenlijk? Getrouwd met een Marokkaanse? Probeer je nu je mannetje te staan bij het neerhalen van Nederland? Grote jongen!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:55 schreef Dven het volgende:
[..]![]()
Lachwekkend figuur jij. Maakt mijn ochtend!
Geef een voorbeeld dan. Of ga je nu Carthago erbij slepen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie jij niet wat je doet? Eerst heb je het over Marokkanen, dan ineens over Berbers en nu over Noord-Afrikanen.
Niemand probeert Marokko 'groter' te doen lijken, maar Marokko heeft een rijkere cultuur en historie.
Een voorbeeld van wat?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Geef een voorbeeld dan. Of ga je nu Carthago erbij slepen?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat jij vindt is irrelevant. Nederland heeft meer betekend voor de wereld dan heel Noord-Afrika.
De rijkere historie en cultuur van Marokko. Ik ben reuzebenieuwd. Wat hebben ze precies gedaan behalve onderdrukt worden door Romeinen, Turken, Fransen, Spanjaarden enzovoorts?quote:
Turken zijn niet zover gekomen schat . Die werden daar een halt toegeroepen. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De rijkere historie en cultuur van Marokko. Ik ben reuzebenieuwd. Wat hebben ze precies gedaan behalve onderdrukt worden door Romeinen, Turken, Fransen, Spanjaarden enzovoorts?
oei.... wat een arrogantie.. Ga je lekker met je superioriteitswaan ?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_Moroccoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De rijkere historie en cultuur van Marokko. Ik ben reuzebenieuwd. Wat hebben ze precies gedaan behalve onderdrukt worden door Romeinen, Turken, Fransen, Spanjaarden enzovoorts?
Sorry er wordt hier nergens op gespuugd. Ben blij dat ik bevoorrecht ben om deel te mogen uitmaken van beide werelden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo nu is 't wel weer mooi geweest.Kunnen jullie weer gezellig op Nederland spugen.
Supergare heeft liever een soort Noord-Korea. Daar mag je niet over de grote leider praten, hier mag je niks over Nederland zeggen als het niet 100% positief is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sorry er wordt hier nergens op gespuugd. Ben blij dat ik bevoorrecht ben om deel te mogen uitmaken van beide werelden.
Die wiki heeft 6200 woorden, de equivalent over Nederland heeft meer dan 33.000 woorden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_Morocco
Lees je in.
Gelukkig ben jij absoluut niet bevooroordeeld en zo.
Dus?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die wiki heeft 6200 woorden, de equivalent over Nederland heeft meer dan 33.000 woorden.
Dan weet ik wel welke historie rijker is.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan weet ik wel welke historie rijker is.
Als je kinderen hier wonen snap ik het wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:17 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik snap die bejaarde Turken niet.
[ afbeelding ]
Kun je je ouwe dag slijten in heerlijke weersomstandigheden, ga je in Nederland zitten: een miezerige 10-12 graden en regen.
alof er in turkije geen kinderen zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je kinderen hier wonen snap ik het wel.
Tuurlijk, maar als je een stroopwafel wil bij de koffie of een karbonaatje gaat de lokale bevolking tegen sputteren.quote:
Ik ben toch al meer van de theequote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je een stroopwafel wil bij de koffie of een karbonaatje gaat de lokale bevolking tegen sputteren.
Hoeveel van die woorden gaan over oorlog? Want daar staat onze historie inderdaad vol van ..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die wiki heeft 6200 woorden, de equivalent over Nederland heeft meer dan 33.000 woorden.
Die onderverdeling is er niet uit te halen. Sowieso staat de hele geschiedschrijving vol van de oorlog, daar is meer over te vertellen dan over vrede.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoeveel van die woorden gaan over oorlog? Want daar staat onze historie inderdaad vol van ..
Alleen dat het dan om de cultuurgeschiedenis ging, en niet over geschiedenis in het algemeen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die onderverdeling is er niet uit te halen. Sowieso staat de hele geschiedschrijving vol van de oorlog, daar is meer over te vertellen dan over vrede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |