Ga je er iets mee doen?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:06 schreef Frank_Jorum het volgende:
[..]
Ja idd dat is hetOm me maar op veilig gebied te begeven neem ik geen initiatief, zodat ik het niet spannend kan vinden en er geen spanning is. Dat is het gewoon ja, bedankt voor dit inzicht
Bijvoorbeeld: lichaamstaal is heel belangrijk. Maak grapjes, gewoon relax, als het klikt, haar af en toe aanraken(bij de been, schouder, arm).quote:Op maandag 20 mei 2013 12:06 schreef Frank_Jorum het volgende:
[..]
Ja idd dat is hetOm me maar op veilig gebied te begeven neem ik geen initiatief, zodat ik het niet spannend kan vinden en er geen spanning is. Dat is het gewoon ja, bedankt voor dit inzicht
[..]
Nee dat kan ik niet, tenminste, nog nooit in mijn leven gedaan. Dat is dus het probleem. Ik wil wel graag tips bijvoorbeeld.
Ja ik wil er zeker iets mee doen, anders verandert er niet zoveel. Nu heb ik (helaas) wel hele ruime ervaring met maatschappelijk werkers en psychologen, waaruit bleek dat ik 'nou eenmaal de kat uit de boom kijk'. Dat is helemaal niet erg, heb ik mijzelf aangeleerd. Sommige mensen hebben dat. Maar op dit gebied is het dus erg in mijn nadeel, dus misschien moet ik daar wat aan doen.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ga je er iets mee doen?(ik probeer je concreet aan jezelf te laten werken
)
Bedankt. Maar het eerste wat in me opkomt wat betreft aanrakingen, vinden vrouwen dat niet heel vreemd? Als je ze zomaar aanraakt? (Dit zijn dus ook dingen waardoor ik het niet doe).quote:Op maandag 20 mei 2013 12:08 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: lichaamstaal is heel belangrijk. Maak grapjes, gewoon relax, als het klikt, haar af en toe aanraken(bij de been, schouder, arm).
Ligt er nogal aan op welke manier je dat doet, of het past in de situatie.. etc.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:16 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee hoor ts, het is helemaal niet raar om ze aan te raken, zo flirt je en weten de vrouwen met wie je flirt dat je tot ze aangetrokken voelt, en dus interesse hebt, afstand wordt minder.
Dat klopt ook wel hoor. Ik heb het altijd leuk gevonden en ook zeker leerzaam. Af en toe heb ik wel eens gedacht dat ik vrouwen begreep, maar juist dan kwamen ze met dingen dat je weer het bos in werd gestuurdquote:Op maandag 20 mei 2013 12:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Er is niks mis met vrouwen hebben die hele persoonlijke dingen aan je vertellen hoor. Goede vrouwelijke vriendschap zijn heel leuk en leerzaam.
Wat bedoelen ze daar dan mee? Dat je pas laat actie onderneemt en eerst alles een beetje wilt doorzien?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:15 schreef Frank_Jorum het volgende:
[..]
Ja ik wil er zeker iets mee doen, anders verandert er niet zoveel. Nu heb ik (helaas) wel hele ruime ervaring met maatschappelijk werkers en psychologen, waaruit bleek dat ik 'nou eenmaal de kat uit de boom kijk'. Dat is helemaal niet erg, heb ik mijzelf aangeleerd. Sommige mensen hebben dat. Maar op dit gebied is het dus erg in mijn nadeel, dus misschien moet ik daar wat aan doen.
En wat ga je er dan specifiek mee doen?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:15 schreef Frank_Jorum het volgende:
[..]
Ja ik wil er zeker iets mee doen, anders verandert er niet zoveel.
Oke, nou ja als jij het zegt dan zal het wel zo zijn haha, je bent ten slotte een vrouw. En inderdaad, stapje voor stapje. Maar dat ben ik wel gewend.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:16 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee hoor ts, het is helemaal niet raar om ze aan te raken, zo flirt je en weten de vrouwen met wie je flirt dat je tot ze aangetrokken voelt, en dus interesse hebt, afstand wordt minder.
Ik ben altijd eerst op de achtergrond zodat ik een beetje kan inschatten hoe iedereen is. Dat komt denk ik onbewust door mijn verleden waarin ik gepest ben, op deze manier schat ik dan misschien in wie ik wel en niet in vertrouwen kan nemen. En dan kom ik vanzelf wat meer op de voorgrond (dat kan maanden duren) en vind ik overal wel doorgang. Op een of andere manier krijg ik dan voor elkaar dat in iedere groep, iedereen me wel mag. En ik met iedereen wel kan omgaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze daar dan mee? Dat je pas laat actie onderneemt en eerst alles een beetje wilt doorzien?
Denk dat je te verwijfd bent, tegen homo-kenmerken aan.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:11 schreef Frank_Jorum het volgende:
....dus kan ik me makkelijker als ''man'' gedragen.
En uitgaan een optie?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:32 schreef Frank_Jorum het volgende:
Wat ik ermee ga doen vind ik een beetje een lastige vraag. Ik wil eerst nog wat meer informatie over het hoe en wat van flirten en over de psychologie van het kat uit de boom kijken. Er doen zich ook niet veel situaties voor waarin ik hiermee aan de slag kan gaan. Ik ga kijken of het maatschappelijk werk hiervoor geschikt is en dan zou ik me daarvoor kunnen aanmelden misschien. Dat is het stappenplan
Maar wat zit je dan het meest dwars? Dat je geen ervaring op deze gebieden hebt of dat je maagd bent en alleen maar 1 persoon hebt gezoend?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:38 schreef Frank_Jorum het volgende:
[..]
Op die vraag heb ik zelf al een antwoord. Het is een gebied waarbinnen ik geen ervaring heb en dus niet weet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Dat wil ik veranderen zoals dat hierboven wordt gezegd. De mensen die ik als het ware ''weggooi'' zijn in de loop van de tijd heel erg in waarde gedaald. Dat komt deels door hunzelf en deels doordat ik in de laatste maand mezelf heb geleerd dat ik genoeg vriendinnen heb en er niet nog meer hoef. Het klinkt misschien een beetje lullig maar de mensen die ik ''weggooi'' zie ik niet als duurzame vriendschappen. Ik heb wel eens gelezen dat het voor mensen normaal is dat ze zulk soort selecties maken, maar waar weet ik niet meer. En ik wil het ook niet goed praten op die manier. De afgelopen weken betrap ik mezelf er wel eens op dat ik het niet zo leuk meer vind om met mijn huisgenoot om te gaan. Met een andere (mannelijke) huisgenoot heb ik het de laatste tijd vaak over dingen die helemaal totaal nergens op slaan en dan zijn we de hele avond een beetje aan het klooien. Dan merk ik dat ik dat leuker vindt.
Ohja en wat je zegt sociale vaardigheden, ambities, lichaamstaal, kleding etc. Als ik anderen moet geloven zit dat wel goed. En als ik mezelf moet geloven ook wel omdat ik me daarin heel erg heb ontwikkeld de laatste jaren. Maar dat is wel een belangrijk punt idd.
Dit is geloof ik de kern van het probleem.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:15 schreef Frank_Jorum het volgende:
Nu heb ik (helaas) wel hele ruime ervaring met maatschappelijk werkers en psychologen, waaruit bleek dat ik 'nou eenmaal de kat uit de boom kijk'
Heel begrijpelijk dat iedereen jou zo mag want je vormt op geen enkel vlak een bedreiging. Je stelt je vanaf het begin af aan al terughoudend op. Jij zal vast niemand iets kwaads doen, geen vriendinnetjes afpakken en geen roddels verspreiden, juist omdat je zelf te bang bent gekwetst te worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:32 schreef Frank_Jorum het volgende:
Ik ben altijd eerst op de achtergrond zodat ik een beetje kan inschatten hoe iedereen is. Dat komt denk ik onbewust door mijn verleden waarin ik gepest ben, op deze manier schat ik dan misschien in wie ik wel en niet in vertrouwen kan nemen. En dan kom ik vanzelf wat meer op de voorgrond (dat kan maanden duren) en vind ik overal wel doorgang. Op een of andere manier krijg ik dan voor elkaar dat in iedere groep, iedereen me wel mag. En ik met iedereen wel kan omgaan.
Wat zei ze? Ik zie alleen haar borsten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |