Dat dikgedrukte is denk ik de sleutel. Je bent echt een topwijf, maar als ik zo vrij mag zijn: je komt heel gespannen over. Daar eerst wat aan doen, dan kun je ook weer helderder nadenken. Als het helemaal goed zit met een vent kun je zelfs na vier maanden al de pil weggooien hoor, als je de dertig bent gepasseerd. Niemand die zegt dat twee jaar wachten beter is, dat weet je namelijk helemaal niet van tevoren. Controle wat meer loslaten en voor jezelf gaan zorgen meid, dat verdien je echt. Komt echt wel goed.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:32 schreef Andromache het volgende:
[..]
ik wil me ook helemaal niet nú laten bezwangeren. maar als ik wil dat dat over 2 a 3 jaar gebeurt, dan moet er nu iets gebeuren mbt in contact komen met mannen. toch? [b]ik voel inderdaad helemaaal geen rust. het moet, het moet, het moet, die constante druk.[/b]
Denk jij dit echt? Ik heb het idee dat je achter deze denkbeelden niet zelf staat, maar dat jij je gedreven voelt door de samenleving om je heen. Heb je wel een eigen indentiteit? Zoals Mintyy al in een eerdere reply te kennen gaf, je bent goed op weg. Pscyholoog lijkt mij voor nu even de enige en juiste oplossing.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:20 schreef Andromache het volgende:
[..]
maar met welke houding dan wel? het 'wel zien'? dat kan niet. dat kan gewoon echt niet. dan is het te laat om stappen te zetten als ik eenmaal in de positie ben om het wel te laten gebeuren. ik moet nu stappen zetten want anders lukt het nooit. tot nu toe 'zag ik het ook wel' (min of meer) en ja wel . 5 jaar single. het op zijn beloop laten werkt totaal niet. ik ben het rondneuken zat.
hoe lang moet je het op zijn beloop laten om te krijgen wat je wil? ik liet het op zijn beloop, pas het afgelopen jaar ben ik bewust aan het internetdaten geslagen en er gebeurt nog steeds niks.
Haha, ja, maar wel leuk. Ik was met 1 gaan zwemmen, ik was kapot, al die trappen oprennen naar de glijbanen de hele tijd. En hem weggooien enzo.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef minthy het volgende:
[..]
True that. Een paar weken voor het eerst m'n nichtje te logeren gehad, mocht 3 dagen bijkomen
Maar het leven is toch ook mooi? Het is niet jou problem dat je nog geen vent heb gevonden maar die grote single wereld van heren die jou nog niet heeft gevonden. Of ben jij van mening dat het leven niet mooi is, omdat je jaloers bent op de gemakken, het wel een wee van een ander?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:40 schreef Andromache het volgende:
ja. eerlijk gezegd. wil ik heel graag rust ervaren. ik voel inderdaad veel spanning. ook lichamelijk. in mijn schouders. op de borst. omdat ik denk dat ik moetmoetmoetmoetmoetmoetmoet. genieten is er niet meer bij. en dan blokkeer ik dus.
ik leef in schoon, veilig land, ik heb zo veel vrijheden als vrouw waar vrouwen in andere landen voorlopig alleen maar van kunnen dromen. ik ben gezond. ik heb werk. ik zou graag willen toelaten om dat niet alleen cognitief te waarderen, maar ook gevoelsmatig. dat ik, zodra ik opsta, een soort warm bad voel, van, 'hee, het leven is mooi, ik heb er zin in, we gaan er weer lekker een dagje wat leuks van maken'. dat zou rust geven.
Natuurlijk is dat niet stom. Waarom denk je dat ik katten heb, da's heel gezellig hoor zo op de pinkstermaandag met lekker warme voeten wakker wordenquote:Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef Andromache het volgende:
het leven is niet mooi omdat ik graag een oprechte knuffel wil, en hem maar niet krijg. en dat is toch een primaire levensbehoefte? (veel te zwart wit want er zijn echt mooie dingen over in het leven)
vorige week lag er een hond tegen me aan, zo lekker warm, man man man, GENIETEN. en dan voel ik me zo stom. dat ik het bij een hond moet zoeken.
Heb je geen ouders, vrienden die je een oprechte knuffel kunnen geven? Hoeveel echte vrienden weten van jou huidige penibele situatie af? Als ik zo desastreus mentaal in de jonko's zou zitten weet ik dat er een aantal mensen zijn die me daar wel weer uittrekken. Die heb jij toch ook wel?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef Andromache het volgende:
het leven is niet mooi omdat ik graag een oprechte knuffel wil, en hem maar niet krijg. en dat is toch een primaire levensbehoefte? (veel te zwart wit want er zijn echt mooie dingen over in het leven)
vorige week lag er een hond tegen me aan, zo lekker warm, man man man, GENIETEN. en dan voel ik me zo stom. dat ik het bij een hond moet zoeken.
Ik denk dat het al heel veel zou helpen als je wat van die spanning kwijtraakt. Het was mij al wel opgevallen ja. Dat kan ook door mensen anders geïnterpreteerd worden, een beetje afschrikken. Bedoel het verder niet lullig. Maar ietsje relaxter worden is denk is geen overbodige luxe.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:40 schreef Andromache het volgende:
ja. eerlijk gezegd. wil ik heel graag rust ervaren. ik voel inderdaad veel spanning. ook lichamelijk. in mijn schouders. op de borst. omdat ik denk dat ik moetmoetmoetmoetmoetmoetmoet. genieten is er niet meer bij. en dan blokkeer ik dus.
ik leef in schoon, veilig land, ik heb zo veel vrijheden als vrouw waar vrouwen in andere landen voorlopig alleen maar van kunnen dromen. ik ben gezond. ik heb werk. ik zou graag willen toelaten om dat niet alleen cognitief te waarderen, maar ook gevoelsmatig. dat ik, zodra ik opsta, een soort warm bad voel, van, 'hee, het leven is mooi, ik heb er zin in, we gaan er weer lekker een dagje wat leuks van maken'. dat zou rust geven.
Vertel het je naaste vrienden, dat is al een hele mooie stap. En vertel gerust ook van die knuffel, die geven ze je graag.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:56 schreef Andromache het volgende:
ik durf er niet meer bij hen mee aan te komen omdat ik al zo deep down zit. en... lepeltje lepeltje kroelen op de bank met een vriend? mwah. neuh. mijn ouders wonen op twee uur afstand. eigenlijk weten maar drie mensen van mijn toestand af.
Oplossing 1, vertel het je vrienden. Daar zijn vrienden voor. En vertel het je ouders. Je hebt niks te verliezen toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:56 schreef Andromache het volgende:
ik durf er niet meer bij hen mee aan te komen omdat ik al zo deep down zit. en... lepeltje lepeltje kroelen op de bank met een vriend? mwah. neuh. mijn ouders wonen op twee uur afstand. eigenlijk weten maar drie vier mensen van mijn toestand af.
Als het goede vrienden zijn vinden ze het niet erg als je bij ze aanklopt.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:56 schreef Andromache het volgende:
ik durf er niet meer bij hen mee aan te komen omdat ik al zo deep down zit. en... lepeltje lepeltje kroelen op de bank met een vriend? mwah. neuh. mijn ouders wonen op twee uur afstand. eigenlijk weten maar drie vier mensen van mijn toestand af.
En wanneer Andromache haar houding zal veranderen, willen er vast wel kerels lepeltje lepeltje met haar liggen. Hopelijk ziet ze in dat ze daar alleen niet de mening van het leven mag uit trekken.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:06 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Als het goede vrienden zijn vinden ze het niet erg als je bij ze aanklopt.
En lepeltje lepeltje kroelen op de bank zit er misschien niet in, maar een gewone knuffel wel.
als ik dit lees denk ik: mediteren. er is weinig wat meer ontspannend werkt.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:40 schreef Andromache het volgende:
Je komt ook erg druk over. Dat schrikt mij in ieder geval af.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:40 schreef Andromache het volgende:
Heej, jullie zijn getrouwd dus inmiddelsquote:Op maandag 20 mei 2013 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad prima, maar als jij de stopwatch aan zet zodra je een man ontmoet gaat t niet werken niet...
Ik had vroeger ook een ideaalbeeld voor ogen, maar dat lijkt in niks op de wereld waarin ik nu leef, ik besef dat ik makkelijk praten heb als pas getrouwde 25 jarige maar leer meedeinen met het leven!
Niks gaat zoals jij het wil, omdat jij het wil, wanneer jij het wil! Laat het los, focus op jezelf en de wereld zal je verrassen
hoe kom ik helemaal tot rust? consequent denken in begrippen als 'mogen, willen, kunnen' ?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je komt ook erg druk over. Dat schrikt mij in ieder geval af.
Als ik jou was zou ik gewoon even een jaartje lang proberen om helemaal tot rust te komen en de problemen op te lossen.
ga mediteren. serieus.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:39 schreef Andromache het volgende:
kat kan niet omdat ik niet van die rotnagels houd. hond kan niet, juist omdat ik single ben en gewoon werk.
[..]
hoe kom ik helemaal tot rust? consequent denken in begrippen als 'mogen, willen, kunnen' ?
Vandaag precies een weekquote:Op maandag 20 mei 2013 19:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heej, jullie zijn getrouwd dus inmiddelsLeuk
Gefeliciteerd
![]()
\offtopic
Oh tof, gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vandaag precies een weeken dank je
yay!quote:Op maandag 20 mei 2013 19:44 schreef minthy het volgende:
Vandaag wederom een goede dag! Als ik me maar wat gedeisd hou gaat het prima, zelfs vrij veel voor school kunnen doen
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vandaag precies een weeken dank je
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |