Er wordt volop samengeleefd in Nederland.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk het niet; sowieso met dat laatste niet. Want er wordt niet samengeleefd.
Er wordt volop samengeleefd, maar binnen de eigen groep. Verzin ik niet, staat gewoon in officiële rapporten, zoals pas nog dat SCP-rapport. De integratie is bedroevend.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er wordt volop samengeleefd in Nederland.
Hoezo.....is Nederland een soort rampgebied.?
Stop eens met die zwartgallige fantasieën en erken de realiteit.
ps.... hoe meer van dat monocultureel doemdenken hoe meer voedingsbodem voor een volgende Breivik.... of moordende neonazigroep
Ik hoef geen islamitische of andersoortige vrijstaten of no-go-area's in dit land. En ik hoef ook geen ghetto's die het broeinest voor allerlei vormen van criminaliteit en misschien zelfs terrorisme zijn.quote:
Nou en ?quote:Op maandag 20 mei 2013 01:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er wordt volop samengeleefd, maar binnen de eigen groep. Verzin ik niet, staat gewoon in officiële rapporten, zoals pas nog dat SCP-rapport. De integratie is bedroevend.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik hoef geen islamitische of andersoortige vrijstaten of no-go-area's in dit land. En ik hoef ook geen ghetto's die het broeinest voor allerlei vormen van criminaliteit en misschien zelfs terrorisme zijn.
Ik wil integratie. Een land waarin iedereen die hier woont Nederlander is en waarbij afkomst er niet toe doet. De realiteit is dat we groepen mensen hebben die zich heel bewust en nadrukkelijk afzonderen tot een niveau waarbij je je afvraagt: wat doe je hier in vredesnaam?quote:Op maandag 20 mei 2013 01:30 schreef arjan1212 het volgende:
? het ging je er toch om dat er vrijwillige segratie zou zijn?
Wil jij wel integreren met mensen die niet van jouw cultuur zijn?quote:Op maandag 20 mei 2013 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[quote]
Ik wil integratie. Een land waarin iedereen die hier woont Nederlander is en waarbij afkomst er niet toe doet. De realiteit is dat we groepen mensen hebben die zich heel bewust en nadrukkelijk afzonderen tot een niveau waarbij je je afvraagt: wat doe je hier in vredesnaam?
Stop eens met dat zwartgallig liegen en slachtoffergehuilquote:Maar als je dat opmerkt, ben je een nazi die mensen wil deporteren.
Bejaardentehuizen als voedingsbodem van extremisme!quote:Op maandag 20 mei 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:
En ik hoef ook geen ghetto's die het broeinest voor allerlei vormen van criminaliteit en misschien zelfs terrorisme zijn.
Wat is dit nou voor rare logica? De VS met haar tig verschillende culturen is door het delen van bepaalde kernwaarden ineens niet meer multicultureel? Ditto voor Canada?quote:Op zondag 19 mei 2013 23:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wanneer je een gemeenschapsgevoel creëert tussen mensen van verschillende afkomsten, kernwaarden deelt en een gemeenschappelijke loyaliteit aan de staat hebt dan is er dus geen sprake van multiculturalisme in de zin van hoe het tegenwoordig uitgelegd wordt.
Toevallig hebben de boven genoemde staten niet alleen bewoners van tig verschillende afkomsten die vaak op een kluitje bij elkaar in de buurt wonen en veel van hun eigen cultuur behouden .. ze hebben ook meer dan een voertaal ..quote:Op maandag 20 mei 2013 00:00 schreef IPA35 het volgende:
Belangrijkste voor een goed functionerende natiestaat is een gemeenschapsgevoel tussen alle burgers, gemeenschappelijke kernwaarden en een gemeenschappelijke loyaliteit aan die staat. (En dus dat je dezelfde taal spreekt.)
Als men dan kebab wilt eten, waterpijp wilt roken of tsifteteli wilt dansen zal mij een worst wezen. Daar is niks mis mee.
Nee, jij bent een probleem. En je hebt een probleem.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:48 schreef ocho het volgende:
Het gaat niet over afkomst, het probleem is de ISLAM.
helemaal mee eens !!!quote:Op maandag 20 mei 2013 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil integratie. Een land waarin iedereen die hier woont Nederlander is en waarbij afkomst er niet toe doet. De realiteit is dat we groepen mensen hebben die zich heel bewust en nadrukkelijk afzonderen tot een niveau waarbij je je afvraagt: wat doe je hier in vredesnaam?
Maar als je dat opmerkt, ben je een nazi die mensen wil deporteren. Ik vind het geen goede ontwikkeling dat groepen mensen compleet langs elkaar heen leven. En ik vind het helemáál geen goede ontwikkeling dat zoiets ook nog eens bevorderd en beloond wordt. Sorry, zo denk ik erover.
Andere type land, wij zijn geen immigranten staat maar een natiestaat. Vereist een andere aanpak.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor rare logica? De VS met haar tig verschillende culturen is door het delen van bepaalde kernwaarden ineens niet meer multicultureel? Ditto voor Canada?
[..]
Toevallig hebben de boven genoemde staten niet alleen bewoners van tig verschillende afkomsten die vaak op een kluitje bij elkaar in de buurt wonen en veel van hun eigen cultuur behouden .. ze hebben ook meer dan een voertaal ..
Vraagje: dat beoogde gemeenschapsgevoel, hoe kan je dat ooit bereiken als je al begint met piepen bij de eerste keer dat ze gebruik willen maken van een wettelijk vastgelegd recht? En dan heb ik het over de vraag naar gebedsruimtes, en dik 30 jaar geleden.
De meerderheid van de Amerikanen steunen de CIA-drone-campagne waarbij zeker honderden onschuldige burgers zijn omgekomen. Cijfers van PEW en niet mijn collega's die niet representatief zijn voor alle Marokkanen/moslims.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:54 schreef El_Matador het volgende:
De VMBO-HBO-opgeleide Marokkanen op mijn werk waren voor ~30% (stuk of 4-5) het eens dat 'Murica een lesje geleerd moest worden...
Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen. Zij komen naar Nederland; ik naar Turkije of Marokko. Ze hebben zich dus aan te passen, om het maar kort door de bocht te zeggen.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wil jij wel integreren met mensen die niet van jouw cultuur zijn?
Je maakt die indruk echt niet
Nogal intolerant van je dat iedereen hier wonend persé Nederlander moet zijn.
Je ben bezig mensen op hun afkomst te veroordelen.
[..]
Stop eens met dat zwartgallig liegen en slachtoffergehuil
De islam hoeft niet per definitie een probleem te zijn, maar we hebben hier nogal wat moslims die zich er vrij strikt aan houden. Meer van het conservatieve soort, afkomstig uit arme plattelandsgebieden, in plaats van uit wat meer vooruitstrevende steden.quote:Op maandag 20 mei 2013 01:48 schreef ocho het volgende:
Het gaat niet over afkomst, het probleem is de ISLAM.
Dat is een grote misvatting, integratie is een proces waar alle partijen debet aan zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 02:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen.
O?quote:
Debet nog wel...quote:Op maandag 20 mei 2013 02:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is een grote misvatting, integratie is een proces waar alle partijen debet aan zijn.
Als je zegt: "Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen", dan heb je het niet over integratie maar assimilatie.quote:Op maandag 20 mei 2013 02:33 schreef Elfletterig het volgende:
We verschillen hier essentieel van mening, zoals wel vaker.
Dat vind ik niet. Assimilatie is 100 procent jezelf aanpassen en volledig opgaan onder de Nederlanders. Ik zie integratie meer als een bepaalde mate van gedragsaanpassing, zoals het spreken van de taal, het respecteren van Nederlandse normen en waarden, etc. Daarnaast kan er best ruimte zijn voor de eigen religie, voor eigen tradities, etc.quote:Op maandag 20 mei 2013 03:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je zegt: "Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen", dan heb je het niet over integratie maar assimilatie.
Rare tot ziekelijke conclusies trek jij. Je hoeft iets of iemand niet te haten om het er niet mee eens te zijn. Mensen ageren eenmaal tegen zaken waar ze het niet mee eens zijn en gelukkig mag dat nog steeds in NL. De Erdogan dictaat laat je maar achterwege.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah, de aap komt uit de mouw. Zeg dan meteen dat je Turken haat.
Al die moeite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |