abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126752663
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk het niet; sowieso met dat laatste niet. Want er wordt niet samengeleefd.
Er wordt volop samengeleefd in Nederland.
Hoezo.....is Nederland een soort rampgebied.?
Stop eens met die zwartgallige fantasieën en erken de realiteit.

ps.... hoe meer van dat monocultureel doemdenken hoe meer voedingsbodem voor een volgende Breivik.... of moordende neonazigroep
pi_126752751
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er wordt volop samengeleefd in Nederland.
Hoezo.....is Nederland een soort rampgebied.?
Stop eens met die zwartgallige fantasieën en erken de realiteit.

ps.... hoe meer van dat monocultureel doemdenken hoe meer voedingsbodem voor een volgende Breivik.... of moordende neonazigroep
Er wordt volop samengeleefd, maar binnen de eigen groep. Verzin ik niet, staat gewoon in officiële rapporten, zoals pas nog dat SCP-rapport. De integratie is bedroevend.

Wat jij "zwartgallige fantasieën" noemt IS de realiteit. Dus begin maar met inlezen, in plaats van anderen van doemdenken te betichten.
pi_126752773
wat is er mis mee ellfletterig
pi_126752846
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:26 schreef arjan1212 het volgende:
wat is er mis mee ellfletterig
Ik hoef geen islamitische of andersoortige vrijstaten of no-go-area's in dit land. En ik hoef ook geen ghetto's die het broeinest voor allerlei vormen van criminaliteit en misschien zelfs terrorisme zijn.
pi_126752911
? het ging je er toch om dat er vrijwillige segratie zou zijn?
pi_126752950
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er wordt volop samengeleefd, maar binnen de eigen groep. Verzin ik niet, staat gewoon in officiële rapporten, zoals pas nog dat SCP-rapport. De integratie is bedroevend.
Nou en ?
Dat is toch altijd al zo geweest.
Was Nederland dan vroeger een rampgebied met protestanten en katholieken die in eigen groepen leefden ?
En daar had je ook nog buitenlanders sinds eind 16e eeuw....
Maar Nederland was geen rampgebied..
En nu ook niet.
Dat een monocultureel samenleving zo veel idealer is, is een mythe.
Nazi-Duitsland was 98% monocultureel christelijk Duits, maar de heersende moraal over monoculturalisme vond die nauwelijks 2% joodse Duitsers een vreselijke ramp voor het land.
pi_126753004
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hoef geen islamitische of andersoortige vrijstaten of no-go-area's in dit land. En ik hoef ook geen ghetto's die het broeinest voor allerlei vormen van criminaliteit en misschien zelfs terrorisme zijn.
Helemaal mee eens.
Maar bejaardentehuizen in deze categorie zetten is wel bezopen.
pi_126753024
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:30 schreef arjan1212 het volgende:
? het ging je er toch om dat er vrijwillige segratie zou zijn?
Ik wil integratie. Een land waarin iedereen die hier woont Nederlander is en waarbij afkomst er niet toe doet. De realiteit is dat we groepen mensen hebben die zich heel bewust en nadrukkelijk afzonderen tot een niveau waarbij je je afvraagt: wat doe je hier in vredesnaam?

Maar als je dat opmerkt, ben je een nazi die mensen wil deporteren. Ik vind het geen goede ontwikkeling dat groepen mensen compleet langs elkaar heen leven. En ik vind het helemáál geen goede ontwikkeling dat zoiets ook nog eens bevorderd en beloond wordt. Sorry, zo denk ik erover.
pi_126753124
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
[quote]
Ik wil integratie. Een land waarin iedereen die hier woont Nederlander is en waarbij afkomst er niet toe doet. De realiteit is dat we groepen mensen hebben die zich heel bewust en nadrukkelijk afzonderen tot een niveau waarbij je je afvraagt: wat doe je hier in vredesnaam?
Wil jij wel integreren met mensen die niet van jouw cultuur zijn?
Je maakt die indruk echt niet
Nogal intolerant van je dat iedereen hier wonend persé Nederlander moet zijn.
Je ben bezig mensen op hun afkomst te veroordelen.

quote:
Maar als je dat opmerkt, ben je een nazi die mensen wil deporteren.
Stop eens met dat zwartgallig liegen en slachtoffergehuil
pi_126753314
quote:
15s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:29 schreef Elfletterig het volgende:
En ik hoef ook geen ghetto's die het broeinest voor allerlei vormen van criminaliteit en misschien zelfs terrorisme zijn.
Bejaardentehuizen als voedingsbodem van extremisme!
pi_126753416
Het gaat niet over afkomst, het probleem is de ISLAM.
pi_126753463
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:54 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar wanneer je een gemeenschapsgevoel creëert tussen mensen van verschillende afkomsten, kernwaarden deelt en een gemeenschappelijke loyaliteit aan de staat hebt dan is er dus geen sprake van multiculturalisme in de zin van hoe het tegenwoordig uitgelegd wordt.
Wat is dit nou voor rare logica? De VS met haar tig verschillende culturen is door het delen van bepaalde kernwaarden ineens niet meer multicultureel? Ditto voor Canada?

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:00 schreef IPA35 het volgende:
Belangrijkste voor een goed functionerende natiestaat is een gemeenschapsgevoel tussen alle burgers, gemeenschappelijke kernwaarden en een gemeenschappelijke loyaliteit aan die staat. (En dus dat je dezelfde taal spreekt.)

Als men dan kebab wilt eten, waterpijp wilt roken of tsifteteli wilt dansen zal mij een worst wezen. Daar is niks mis mee.
Toevallig hebben de boven genoemde staten niet alleen bewoners van tig verschillende afkomsten die vaak op een kluitje bij elkaar in de buurt wonen en veel van hun eigen cultuur behouden .. ze hebben ook meer dan een voertaal ..

Vraagje: dat beoogde gemeenschapsgevoel, hoe kan je dat ooit bereiken als je al begint met piepen bij de eerste keer dat ze gebruik willen maken van een wettelijk vastgelegd recht? En dan heb ik het over de vraag naar gebedsruimtes, en dik 30 jaar geleden.
pleased to meet you
pi_126753491
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:48 schreef ocho het volgende:
Nee, jij bent een probleem. En je hebt een probleem.
pi_126753622
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar als je dat opmerkt, ben je een nazi die mensen wil deporteren. Ik vind het geen goede ontwikkeling dat groepen mensen compleet langs elkaar heen leven. En ik vind het helemáál geen goede ontwikkeling dat zoiets ook nog eens bevorderd en beloond wordt. Sorry, zo denk ik erover.
helemaal mee eens !!!
  maandag 20 mei 2013 @ 02:11:09 #265
365082 IPA35
Patriarch
pi_126753937
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor rare logica? De VS met haar tig verschillende culturen is door het delen van bepaalde kernwaarden ineens niet meer multicultureel? Ditto voor Canada?

[..]

Toevallig hebben de boven genoemde staten niet alleen bewoners van tig verschillende afkomsten die vaak op een kluitje bij elkaar in de buurt wonen en veel van hun eigen cultuur behouden .. ze hebben ook meer dan een voertaal ..

Vraagje: dat beoogde gemeenschapsgevoel, hoe kan je dat ooit bereiken als je al begint met piepen bij de eerste keer dat ze gebruik willen maken van een wettelijk vastgelegd recht? En dan heb ik het over de vraag naar gebedsruimtes, en dik 30 jaar geleden.
Andere type land, wij zijn geen immigranten staat maar een natiestaat. Vereist een andere aanpak.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_126754088
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:54 schreef El_Matador het volgende:
De VMBO-HBO-opgeleide Marokkanen op mijn werk waren voor ~30% (stuk of 4-5) het eens dat 'Murica een lesje geleerd moest worden...
De meerderheid van de Amerikanen steunen de CIA-drone-campagne waarbij zeker honderden onschuldige burgers zijn omgekomen. Cijfers van PEW en niet mijn collega's die niet representatief zijn voor alle Marokkanen/moslims.

'Murica vergelijken met de slachtoffers van Breivik. :')
pi_126754167
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wil jij wel integreren met mensen die niet van jouw cultuur zijn?
Je maakt die indruk echt niet
Nogal intolerant van je dat iedereen hier wonend persé Nederlander moet zijn.
Je ben bezig mensen op hun afkomst te veroordelen.

[..]

Stop eens met dat zwartgallig liegen en slachtoffergehuil
Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen. Zij komen naar Nederland; ik naar Turkije of Marokko. Ze hebben zich dus aan te passen, om het maar kort door de bocht te zeggen.

Zo niet, prima, maar verwacht van mij geen beweging. En ik denk er echt niet als enige zo over. De cijfers uit het SCP-rapport bewijzen volledig dat groepen mensen compleet langs elkaar heen leven.

En dat laatste is geen slachtoffergehuil, maar zijn termen die ik in de schoenen krijg geschoven.
pi_126754207
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 01:48 schreef ocho het volgende:
De islam hoeft niet per definitie een probleem te zijn, maar we hebben hier nogal wat moslims die zich er vrij strikt aan houden. Meer van het conservatieve soort, afkomstig uit arme plattelandsgebieden, in plaats van uit wat meer vooruitstrevende steden.

Daar waar men een strikte interpretatie van de islam erop nahoudt, staat dat zeker de integratie in de weg ja.
pi_126754301
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen.
Dat is een grote misvatting, integratie is een proces waar alle partijen debet aan zijn.
  maandag 20 mei 2013 @ 02:29:58 #270
365082 IPA35
Patriarch
pi_126754318
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is een grote misvatting.
O?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_126754376
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is een grote misvatting, integratie is een proces waar alle partijen debet aan zijn.
Debet nog wel...

We verschillen hier essentieel van mening, zoals wel vaker. Ik probeer bepaalde soort van nuance te behouden in mijn standpunten, maar het is knap lastig. Het geduld van veel Nederlanders raakt een beetje op. En dit soort initiatieven - eigen wijken, verdere afzondering - werkt niet bevorderlijk.

We krijgen straks gewoon een Nederland, met daarbinnen een paar kleine Turkse en Marokkaanse vrijstaatjes.
pi_126754860
Wat lees ik hier allemaal?
INTEGRATIE? ja
ASSIMILATIE? nee

Turken zijn trotse mensen, als je mensen wil assimileren dan moet je maar Marokkanen en Surinamers assimileren.
pi_126754933
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 02:33 schreef Elfletterig het volgende:
We verschillen hier essentieel van mening, zoals wel vaker.
Als je zegt: "Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen", dan heb je het niet over integratie maar assimilatie.
pi_126755192
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 03:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je zegt: "Integreren is iets wat nieuwkomers moeten doen", dan heb je het niet over integratie maar assimilatie.
Dat vind ik niet. Assimilatie is 100 procent jezelf aanpassen en volledig opgaan onder de Nederlanders. Ik zie integratie meer als een bepaalde mate van gedragsaanpassing, zoals het spreken van de taal, het respecteren van Nederlandse normen en waarden, etc. Daarnaast kan er best ruimte zijn voor de eigen religie, voor eigen tradities, etc.

Ik pleit niet voor assimilatie, maar integratie. En integratie is niet dat je hier 30-40 jaar woont, de taal niet of nauwelijks spreekt en je laatste dagen slijt in een woonwijk vol mensen als jij. Integratie is ook niet dat je zo weinig grip op je kinderen hebt dat je niet ziet hoe crimineel ze bezig zijn.

De inspanning dient te komen van nieuwkomers. Waarbij het dan wél zo is dat bijvoorbeeld kroegen of clubs niet mogen discrimineren aan de poort.
pi_126755795
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:21 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ah, de aap komt uit de mouw. Zeg dan meteen dat je Turken haat.

Al die moeite. :')
Rare tot ziekelijke conclusies trek jij. Je hoeft iets of iemand niet te haten om het er niet mee eens te zijn. Mensen ageren eenmaal tegen zaken waar ze het niet mee eens zijn en gelukkig mag dat nog steeds in NL. De Erdogan dictaat laat je maar achterwege.
Kijk, jouw reacties zijn extreem overdreven oftewel, ik noem het extremistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')