abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126736757
Originele OP:
quote:
Eigen wijk voor Turken in Rotterdam

Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen. Bij de Afrikaanderwijk wordt een compleet stadje gebouwd met 400 appartementen, een hotel, winkels, horeca, zorgvoorzieningen, een mediterraan ogend binnenplein en een paleistuin.

Het project, Turkoois 100 % Zuid genaamd, is in Nederland volstrekt uniek in zijn soort, schrijft het AD vandaag. Als het project een succes wordt, willen de initiatiefnemers ook in andere Nederlandse plaatsen vergelijkbare complexen bouwen.

Initiatiefnemers zijn projectontwikkelaar Stebru Bouw uit Capelle aan den IJssel en de interculturele thuiszorgorganisatie Izah, die langdurige zorg biedt aan veel Turkse Rotterdammers. 'We willen vooral ook een brug slaan tussen de Nederlandse zorg en de culturele achtergrond van ouderen,' zegt Izah-directeur Adem Simitici.

Centraal plein
Het complex bestaat uit een gesloten woonblok met veel poorten en doorgangen die uitkomen op een centraal plein waar winkels, cafés en restaurants zijn te vinden. Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang. De woningen in de verdiepingen erboven kijken veelal uit op een paleistuin.

De ambities zijn groot. In het project komt ook een toren waarin een hotel wordt gevestigd. Op de bovenste laag kunnen terrassen, restaurants en vergaderruimten komen.

Onder Turkoois wordt een parkeergarage gebouwd. Ook is er ruimte gereserveerd voor bomen en ander groen. Projectontwikkaar en architect Ferry Raedts van Stebru Bouw: 'Gestreefd wordt om al in 2014 met de bouw te starten. Als eerste zal de ondergrondse parkeergarage worden gebouwd, gevolgd door de eerste woongebouwen met de verschillende geplande voorzieningen.'

2020
Turkoois wordt in vier fasen gebouwd. De laatste woning zal naar verwachting voor 2020 worden opgeleverd.Ferry Raedts: 'De plaats van de bebouwing en de pleinen ligt vast, maar met de exacte invulling van het project gaan we nog in overleg met de gemeente, de toekomstige bewoners, ondernemers en omwonenden.'
Bron: AD
Komt de Integratie vast ten goede. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_126736927
Ook bij spreiding integreren ze niet, dat willen ze gewoon niet.
pi_126737189
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:18 schreef Xa1pt het volgende:
Je geeft geen antwoord op de vraag die je eerder gesteld werd. Bij segregatie of een gebied waar de integratie zeer moeizaam verloopt verloedert en verpaupert de buurt over het algemeen. Dat is hier niet het geval, integendeel. Er wordt juist enorm geïnvesteerd en nieuwbouw voor woon- en werk panden uit de grond getrokken. Geef daar dan eens een verklaring voor?
Ik heb met geen woord over verpaupering gesproken, dus waarom zou ik daar verder op antwoorden. Mijn bezwaar richt zich puur op het feit dat groepen allochtone mensen geclusterd gaan wonen en daarmee een eigen mini-samenleving vormen. Of ze dat doen in prachtige paleizen of in krotten, boeit me niet.

quote:
Het ligt er maar net aan door welke bril je het bekijkt.
Precies. Maar dat maakt jouw mening nog niet superieur. Jij ziet dit allemaal wel zitten, ik niet.

quote:
Nee, je bekijkt het grotere geheel niet en steekt gewoon je langspeelplaat over gefaalde integratie en die oh zo vermoeiende allochtonen af.
Het grotere geheel is dat er grote groepen allochtonen in dit land zijn die bijzonder slecht zijn geïntegreerd en wiens kinderen torenhoog scoren in de criminaliteitscijfers. In plaats dat verregaande gedragsaanpassing en integratie wordt afgedwongen, wordt juist het tegenovergestelde gedaan. Ik ageer daartegen. Langspeelplaten zijn trouwens de laatste tijd weer bijzonder populair; niks mis mee.
  Forum Admin zondag 19 mei 2013 @ 20:51:16 #4
35723 crew  GGMM
pi_126737286
quote:
15s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef Zigger het volgende:
Ook bij spreiding integreren ze niet, dat willen ze gewoon niet.
Ah, is het zo'n topic geworden.

Verrassend.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_126737288
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:35 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hallo mevrouw. Ik wil best een keer een vorkje met U prikken. ''Helaas'' heb ik al een schat van een meid en kan het niet maken, maar anders.
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_126737321
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:22 schreef moussie het volgende:
Zoals op deze maquette te zien is gaat het dus om een woonblok, geen complete wijk.

En ten tweede vergeet je dat het om ouderen gaat, die dan een plek hebben die hun vertrouwd is.
Maar ja, dat mag blijkbaar niet voor Turken .. geen probleem als het om Indo's of joden gaat , maar Turken, ho maar
Het principe blijft gewoon net zo hard overeind, of het nu 10 of 400 woningen zijn. Ik heb er niks op tegen dat mensen hun huis bouwen en inrichten op zo'n manier dat ze er vertrouwd zijn op die plek. Ik heb iets tegen de clustering van groepen mensen op basis van hun afkomst. We weten namelijk al minstens 30 jaar wat daarvan de gevolgen zijn.
  zondag 19 mei 2013 @ 21:24:02 #7
365082 IPA35
Patriarch
pi_126739113
Dacht dat heel Rotterdam al Turks was vandaag de dag, valt nog wel mee eigenlijk dus.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_126741362
Dit topic echt. :')
pi_126743472
quote:
15s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het principe blijft gewoon net zo hard overeind, of het nu 10 of 400 woningen zijn. Ik heb er niks op tegen dat mensen hun huis bouwen en inrichten op zo'n manier dat ze er vertrouwd zijn op die plek. Ik heb iets tegen de clustering van groepen mensen op basis van hun afkomst. We weten namelijk al minstens 30 jaar wat daarvan de gevolgen zijn.
Joh..... heel Nederland is een "clustering van groepen mensen op basis van hun afkomst."
Dat is al duizenden jaren zo. Wat is daar zo vreselijks aan geweest de laatste 30 jaar. ?
Het gaat hier om bejaardenzorg. En in de zorg, medisch of psychiatrisch of weeskinderen etc, gelden andere normen dan die je voor gewone woonwijken hebt.
Het is bekrompen om mensen de laatste jaren van hun leven een integratiedwang op te leggen.
Turkse bejaarden zijn meer gebaat bij samenwonen met andere Turkse ouderen die hun snel begrijpen. Zonder woorden ahw. Hetzelfde geldt voor de verpleging, dat die Turks spreken (hoeft niet eens allemaal), dat men Turkse denkwijzen snapt, dat men Turks eten serveert.

De hele topictitel is al dubieus. Het is geen wijk. Het is een seniorencomplex, gesloten voor directe doorgang. Mensen moeten aanbellen ergens enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 19-05-2013 22:39:09 ]
pi_126743845
quote:
15s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lieve schat, alle bejaardentehuizen zijn een clustering van groepen op basis van achtergrond. En als jij denkt dat dit soort clustering nadelige gevolgen heeft spoor je mi niet helemaal .. dit soort clustering heeft alleen maar voordelen
pleased to meet you
  zondag 19 mei 2013 @ 22:49:37 #11
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_126744410
We zouden eens een wijk voor Nederlanders moeten maken, dan breekt de pleuris uit door politieke partijen die hun afschuw uitspreken. :r
  zondag 19 mei 2013 @ 22:52:15 #12
365082 IPA35
Patriarch
pi_126744559
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:49 schreef sonnyspek het volgende:
We zouden eens een wijk voor Nederlanders moeten maken, dan breekt de pleuris uit door politieke partijen die hun afschuw uitspreken. :r
Alleen boze blanken kunnen racisten zijn. Dat is basiskennis.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_126744622
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:49 schreef sonnyspek het volgende:
Chinatown.

Ierse wijk in Boston.

Joodse bejaardencomplexen in NL.
  zondag 19 mei 2013 @ 22:54:33 #14
306109 francoisdublanc
pi_126744696
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:53 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Chinatown.

Ierse wijk in Boston.

Joodse bejaardencomplexen in NL.
Verschil is dat aparte Joodse wijken en Chinezen wijken ervoor zorgen dat er kleine jihadisten opgroeien. :r
pi_126744749
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:54 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Verschil is dat aparte Joodse wijken en Chinezen wijken ervoor zorgen dat er kleine jihadisten opgroeien. :r
Er groeien jihadisten op in bejaardenhuizen? :')

Hou je kots maar gewoon binnen. Nederland bestaat uit meer dan Katwijk.
pi_126744772
quote:
15s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:49 schreef Elfletterig het volgende:

Het grotere geheel is dat er grote groepen allochtonen in dit land zijn die bijzonder slecht zijn geïntegreerd en wiens kinderen torenhoog scoren in de criminaliteitscijfers. In plaats dat verregaande gedragsaanpassing en integratie wordt afgedwongen, wordt juist het tegenovergestelde gedaan. Ik ageer daartegen. Langspeelplaten zijn trouwens de laatste tijd weer bijzonder populair; niks mis mee.
En hoe zie je dat dan voor je? Dat groepen Turkse ouderen verplicht over verschillende wijken worden verspreid, zodat ze niet bij elkaar gaan wonen? Diezelfde ouderen waarvan de kinderen, áls ze überhaupt in de criminaliteit zijn gekomen, allang uit huis zijn?
pi_126744805
Valt wel mee, die criminaliteit bij Turken trouwens.
pi_126744872
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:56 schreef De_Guidance het volgende:
Zou er een verband zijn als Turkse ouderen bij elkaar gaan wonen, dat hun kinderen, die dan overigens allang uit huis zijn, de criminaliteit ingaan?
  zondag 19 mei 2013 @ 22:57:14 #19
306109 francoisdublanc
pi_126744893
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Er groeien jihadisten op in bejaardenhuizen? :')

Hou je kots maar gewoon binnen. Nederland bestaat uit meer dan Katwijk.
Nee, maar dat is een begin. :r :r
pi_126744991
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zou er een verband zijn als Turkse ouderen bij elkaar gaan wonen, dat hun kinderen, die dan overigens allang uit huis zijn, de criminaliteit ingaan?
Er schijnen ook jihadisten daar te gaan opgroeien.

Je ziet ook echt dat die mensen geen idee hebben hoe het allemaal werkt in de Randstad.
  zondag 19 mei 2013 @ 22:58:28 #21
365082 IPA35
Patriarch
pi_126745001
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:56 schreef De_Guidance het volgende:
Gaat niet zozeer om criminaliteit maar om Turken die met één been in Turkije blijven leven tot aan het Einde der Tijden. Iets wat niet goed is voor een samenleving in een natiestaat als Nederland.
pi_126745017
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:57 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nee, maar dat is een begin. :r :r
Lekker voor je dan.
pi_126745044
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Gaat niet zozeer om criminaliteit maar om Turken die met één been in Turkije blijven leven tot aan het Einde der Tijden. Iets wat niet goed is voor een samenleving in een natiestaat als Nederland.
Geen zorgen die bejaarden zullen niet lang meer leven. :')
  zondag 19 mei 2013 @ 22:59:41 #24
306109 francoisdublanc
pi_126745073
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:58 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lekker voor je dan.
Oh, dus jij wilt terrorisme in Nederland? :r
pi_126745113
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En al die Nederlandse bejaarden die in de winter hun pensioen in Spanje uitzitten? Blijkbaar ligt hun hart in Spanje. Wat doen ze dan hier überhaupt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')