Nou ja, met je HAVO kan je geen OF worden bij de Marns,quote:Op zondag 19 mei 2013 18:51 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik zou met m'n HAVO in kunnen stappen bij sommige officiersfuncties maar er zijn een aantal functies die me meer zouden liggen maar waarbij ik dus niet als officier opgeleid word.
Dus mijn vraag is eigenlijk: kiezen voor een functie "onder niveau" en intern doorgroeien of kiezen voor een officiersfunctie?
Sommige functies nog welquote:Op zondag 19 mei 2013 18:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Je kan tegenwoordig geen officier meer worden met HAVO. Kon voorheen wel, tegenwoordig alleen VWO diploma of HBO/WO.
Klopt, kocht dat vroeger altijd, spul van dat merk dan. Goed gedetaileerd etc etc.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:55 schreef Cobra4 het volgende:
Tamiya had toch verrekt goede en mooie modellen.
Jij gaat nieuwe chemische wapens ontwikkelen?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Zeg C4, zijn er bij defensie nog interessante officiersfuncties bij CBRN waar ik behalve personeelszaken en uit m'n neus eten ook echt een beetje met biologie/chemie/nucleaire wetenschappelijke dingen bezig kan zijn als afgestudeerde .drs?
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:59 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jij gaat nieuwe chemische wapens ontwikkelen?
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:59 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alleen op de JCBRN School.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:58 schreef samthegreat5 het volgende:
Zeg C4, zijn er bij defensie nog interessante officiersfuncties bij CBRN waar ik behalve personeelszaken en uit m'n neus eten ook echt een beetje met biologie/chemie/nucleaire wetenschappelijke dingen bezig kan zijn als afgestudeerde .drs?
Nergens voor nodig joh. Geef de Belgen een paar tientjes en je mag vast wel een paar uur shoppen in hun depots die vol liggen met die zooi.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:59 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Sommige opleidingen wel toch? Ik noem een luchtverkeersleider bv. Echter vroeg ik me dus af of je als onderofficier de mogelijkheid om hoger op te komen.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Je kan tegenwoordig geen officier meer worden met HAVO. Kon voorheen wel, tegenwoordig alleen VWO diploma of HBO/WO.
Wat is dat voor school dan? (en waar staat die j voor).quote:Op zondag 19 mei 2013 19:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alleen op de JCBRN School.
Ja die mogelijkheid is er wel hoorquote:Op zondag 19 mei 2013 19:03 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Sommige opleidingen wel toch? Ik noem een luchtverkeersleider bv. Echter vroeg ik me dus af of je als onderofficier de mogelijkheid om hoger op te komen.
http://multicbrne.nl/joint-cbrn-schoolquote:Op zondag 19 mei 2013 19:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat is dat voor school dan? (en waar staat die j voor).
Begon opnieuw dan?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, kocht dat vroeger altijd, spul van dat merk dan. Goed gedetaileerd etc etc.
Maar dat was toen ik nog een hobby had
M'n pa heeft een kamer vol van die zooiquote:Op zondag 19 mei 2013 19:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Begon opnieuw dan?
Al heb ik geen idee of die modellen nog algemeen te verkrijgen zijn.
Het is best een dure hobby als je pietje precies wil zijnquote:Op zondag 19 mei 2013 19:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Begon opnieuw dan?
Alles nog compleet in de dozen?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:09 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
M'n pa heeft een kamer vol van die zooiAllemaal voor pensioen..
Ik had tich afgebouwde modellen, van militaire vrachtwagens, tot tanks, vliegtuigen en schepen, allemaal in een vitrinekast mooi gestalt, bij emigratie, niemand wilde het hebben en dus maar weggemieterdquote:Op zondag 19 mei 2013 19:09 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
M'n pa heeft een kamer vol van die zooiAllemaal voor pensioen..
Je hebt er hele speciaalzaken voor.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Begon opnieuw dan?
Jup, dozen vol met nog gesealde paketten van allerlei merken, stapels van 2 meter hoog met potjes verf, penselen etc.quote:
Kiezen voor de officiersfunctie. Intern doorgroeien van OOF naar OFF is lastig; heel lastig.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:51 schreef Awesome_ het volgende:
Dus mijn vraag is eigenlijk: kiezen voor een functie "onder niveau" en intern doorgroeien of kiezen voor een officiersfunctie?
Die potjes verf kun je denk ik wel vergeten als ze al jaren liggenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:12 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jup, dozen vol met nog gesealde paketten van allerlei merken, stapels van 2 meter hoog met potjes verf, penselen etc.
Soms zie ik zelfs paketten uit Polen langskomen voor die zooi![]()
In een gesealde verpakking ook nietquote:Op zondag 19 mei 2013 19:13 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Via internet kun je de doos niet open maken om naar de inhoud te gluren
Verpatsen aan ER. Heb jij geld voor die boeken/kleding e.d.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:12 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jup, dozen vol met nog gesealde paketten van allerlei merken, stapels van 2 meter hoog met potjes verf, penselen etc.
Soms zie ik zelfs paketten uit Polen langskomen voor die zooi![]()
Liggen der geen jaren, misschien anderhalf ofzo, en allemaal nog ongeopend in bakken.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die potjes verf kun je denk ik wel vergeten als ze al jaren liggen
Ligt eraan wat het is.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Verpatsen aan ER. Heb jij geld voor die boeken/kleding e.d.
Die fabrikanten hebben doorgaans wat te verbergen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In een gesealde verpakking ook niet
Waarom ben jij dan niet gesealed?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:13 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die fabrikanten hebben doorgaans wat te verbergen.
Waar is die goeie tijd dat elke speelgoedwinkel rekken vol had staan?quote:
Maak maar eens een foto jaquote:Op zondag 19 mei 2013 19:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Moet ik een foto'tje maken? Is allemaal militair spul..
In die rekken liggen nu games.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waar is die goeie tijd dat elke speelgoedwinkel rekken vol had staan?
Dat is echt lang geleden, al herinneren ik me die tijd nog wel.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Idd, gewoon bij de Bart Smit, zelfs de V&D had zequote:Op zondag 19 mei 2013 19:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is primaquote:Op zondag 19 mei 2013 19:15 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Helaas, ik zie net dat m'n pa al ligt te pitten![]()
Ik maak morgen wel ff een fototje
Het is heel eenvoudig; het kost veel tijd om iemand met alleen HAVO klaargestoomd te krijgen als OFF, waarna ze ook nog eens beperkt inzetbaar zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:15 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Voldoet HAVO niet meer aan een OF norm ofzo?
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is echt lang geleden, al herinneren ik me die tijd nog wel.
* jitzzzze was ook fervent knutselaar
Ik had de USS Eisenhower, en een aantal trucks met opleggers. Een Junkers watervliegtuig; die was ook wel aardig aan de maat. Plus nog een lading klein spul.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik had flink wat modellen staan. Grootste wat een model van de Tirpitz. Die was 110cm lang.
Ik kocht alles, op schepen na, van een schaal van 1:32.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik had flink wat modellen staan. Grootste wat een model van de Tirpitz. Die was 110cm lang.
Ik had een fascinatie voor Duitse en Japanse kisten, later stapte ik over op voertuigen. Ook 1/32 en 1/35 idd.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kocht alles, op schepen na, van een schaal van 1:32.
Ik maakte zelfs diorama's. Monnikenwerk en kon daar tot diep in de nacht mee bezig zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik had een fascinatie voor Duitse en Japanse kisten, later stapte ik over op voertuigen. Ook 1/32 en 1/35 idd.
ER mazzelpik, ik ben gespot door m'n pa, dacht ook wtf toen ik door het sleutelgat zat te glurenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Modelbouw is een leuke hobby, maar kadden moet en wil je er niet bij hebben
Leukste aan het kopen van de Tirpitz was dat ik een kado van de winkel kreeg.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kocht alles, op schepen na, van een schaal van 1:32.
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:24 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
ER mazzelpik, ik ben gespot door m'n pa, dacht ook wtf toen ik door het sleutelgat zat te gluren![]()
Idem. Tubes lijm, zakken kunstgras, bergen zand en meters hout kostte dat.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik maakte zelfs diorama's. Monnikenwerk en kon daar tot diep in de nacht mee bezig zijn.
Duur grapje trouwens.
hehehehe.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Leukste aan het kopen van de Tirpitz was dat ik een kado van de winkel kreeg.
De verkopers vonden het blijkbaar zo zielig dat ik die wilde schilderen met een kwastje en wat van die kleine potjes verf dat ik een spraypaint setje van hen kreeg.
En gips, verf, paintbrush etc etc.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Idem. Tubes lijm, zakken kunstgras, bergen zand en meters hout kostte dat.
Tja, de naam van de markt had je moeten tippen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehehe.
Zo kocht ik eens op een rommelmarkt een spoorweggeschut, van Revell. Bleek dat ding inkompleet te zijn (was 12 jaar ofzo)
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:24 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
ER mazzelpik, ik ben gespot door m'n pa, dacht ook wtf toen ik door het sleutelgat zat te gluren![]()
Een vrijmarkt op Koninginnedagquote:Op zondag 19 mei 2013 19:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tja, de naam van de markt had je moeten tippen.
quote:
Airbrush had ik niet, je kon toen van die spuitbusjes in elke gewenste kleur kopen. En dan de kleine details met zo'n kwastje.quote:
Het leukste, maar tevens het moeilijkstequote:Op zondag 19 mei 2013 19:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Airbrush had ik niet, je kon toen van die spuitbusjes in elke gewenste kleur kopen. En dan de kleine details met zo'n kwastje.
Het verweren vond ik altijd het leukst. Misschien maar weer eens zo'n doosje kopen.
Patty Brard is zijn pa?quote:
Dat is toch niet normaal?quote:
Tegenwoordig weeet je maar nooit met al die soorten mensen.quote:
Die van mij waren allemaal in nieuwstaat; niks verweren.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Airbrush had ik niet, je kon toen van die spuitbusjes in elke gewenste kleur kopen. En dan de kleine details met zo'n kwastje.
Het verweren vond ik altijd het leukst. Misschien maar weer eens zo'n doosje kopen.
Nu ja, nog altijd beter dan op Gordon of Gerard Jolingquote:
Al zou me dat niets verbazen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, nog altijd beter dan op Gordon of Gerard Joling
Zo mooi heb ik ze nooit gekregen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:35 schreef BredeBroeder het volgende:
ER:Zie de foto'sDe Karel DoormanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkopen??Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
ER:Zie de foto'sHaha, nice. Zie ik daar een YPR liggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik eerst aapjequote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef jitzzzze het volgende:
Is dat jouw bed, BB? Wat kost die Karel Doorman?
ER:Zie de foto'sWauw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Zou best kunnenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Haha, nice. Zie ik daar een YPR liggen?
Zoals ik al zei, hij koopt het nu allemaal, en als die met pensioen is gaat die ermee aan de slagquote:Op zondag 19 mei 2013 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
BB, jou pa doet er niks meer mee met die modellen?
Goed bezig die pa van jouquote:Op zondag 19 mei 2013 19:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, hij koopt het nu allemaal, en als die met pensioen is gaat die ermee aan de slag
Ik zou dan liever iets meer uitgeven en kwalitatief betere tracks van Modelkasten kopen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef Pumatje het volgende:
ik begreep dat de Heller kit redelijk o.k is. Hij staat voor 69 dollar op ebay, heb er 19 euri voor betaald.
Ik ben ermee begonnen, binnenkort wil ik ook de Leo2a6NL aanschaffen. Maar eerst hier mee aan de slag. Ik wil ijzeren tracks en tandenkransen.
Kan ik deze ervoor aanschaffen? Ik heb ook 1:35 schaal.
http://www.ebay.com/itm/S(...)&hash=item2a2241839f
hier bouwt iemand de kit op, ziet er toch goed uit. En plamuren is niet erg.
http://www.militarymodelling.com/forums/postings.asp?th=20602&p=6
http://www.proton-modelbouw.nl/shop/product.php?id_product=905quote:Op zondag 19 mei 2013 19:40 schreef jitzzzze het volgende:
Vriend, wat kost de Karel Doorman en die NH90?![]()
Komt omdat dat bakbeest nu scheermesjes is.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat geilt iedereen op die Karel Doorman?
Niet nieuw, van jou. Dan kom ik het persoonlijk ophalenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
http://www.proton-modelbouw.nl/shop/product.php?id_product=905
en die NH90, geen idee.
van modelkasten? Wat bedoel je precies.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik zou dan liever iets meer uitgeven en kwalitatief betere tracks van Modelkasten kopen.
hele grote cohonesquote:Op zondag 19 mei 2013 19:43 schreef jitzzzze het volgende:
nibb-it, wat is ervoor nodig om mij ook DEF mod te maken? [ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet nieuw, van jou. Dan kom ik het persoonlijk ophalen
quote:
http://www.plasticmodelbouw.nlquote:Op zondag 19 mei 2013 19:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
van modelkasten? Wat bedoel je precies.
ik ben nieuw in deze wereld :p.
Een schaalmodel van de Karel Doorman.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:43 schreef jitzzzze het volgende:
nibb-it, wat is ervoor nodig om mij ook DEF mod te maken? [ afbeelding ]
Ermahgerd, die kortingquote:Op zondag 19 mei 2013 19:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://www.plasticmodelbouw.nl
De zoekfunctie is een beetje buggy merk ik, maar kijk hier eens rond. Kun je allerlei aftermarket setjes voor je pakketten vinden.
1:4 voor Nibb-it.quote:
Veel vaker, snotjongquote:Op zondag 19 mei 2013 19:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Volgensmij heb ik hem 1x op FOK! gespot
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Volgensmij heb ik hem 1x op FOK! gespot
Oppassen jonge, of ik verbrand die Karel Doorman voor je eigen ogenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Veel vaker, snotjongNu terug naar je huiswerk
Daar zijn mooie filmpjes over te vinden op yt.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:49 schreef BredeBroeder het volgende:
Oh, vandaar dus..
Hr. Ms. Karel Doorman (R 81) was het tweede en laatste vliegdekschip van de Koninklijke Marine. Het was tevens het grootste schip dat ooit bij de Nederlandse marine heeft gevaren. Het schip behoorde tot de Colossusklasse en was op 17 januari 1945 bij de Royal Navy in dienst gesteld als HMS Venerable.
Als je dat doet heb je het komende jaar huisarrest en ga je dus ook geen VeVa doenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Oppassen jonge, of ik verbrand die Karel Doorman voor je eigen ogen
Wel meer dan een jaar, geloof mequote:Op zondag 19 mei 2013 19:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je dat doet heb je het komende jaar huisarrest en ga je dus ook geen VeVa doen
Marine vlieger?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:54 schreef Awesome_ het volgende:
Oja, nog een vraag: negatief gvss bij de luchtmacht is ook bindend negatief advies vlieger marine?
Niet per definitie, vraag aan W&S of de keuringsarts van de KM je wil keuren/dossier wil bekijken.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:54 schreef Awesome_ het volgende:
Oja, nog een vraag: negatief gvss bij de luchtmacht is ook bindend negatief advies vlieger marine?
quote:
quote:
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:56 schreef jitzzzze het volgende:
Vlieger:
[ afbeelding ]
Piloot:
[ afbeelding ]
Ja. Destijds in de laatste gvss-vlucht afgevallen en vroeg me af of dit resultaat universeel was binnen de krijgsmachtenquote:
Aangezien er geen MLVD meer is, denk ik dat nu de eisen van de KLu gelden?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:56 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja. Destijds in de laatste gvss-vlucht afgevallen en vroeg me af of dit resultaat universeel was binnen de krijgsmachten
Niet heel ver, alleen het materieel valt onder de KLu. Het personeel onder de KM. Het zou dus zo kunnen zijn dat de eisen verschillen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Aangezien er geen MLVD meer is, denk ik dat nu de eisen van de KLu gelden?
Of zit ik er nu ver naast?
Ah ok, ik dacht dat nieuwe vliegers volgens 1 richtlijn geselecteerd zouden worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet heel ver, alleen het materieel valt onder de KLu. Het personeel onder de KM. Het zou dus zo kunnen zijn dat de eisen verschillen.
Dat zou ook heel goed kunnen. Maar dat zou de vraagsteller aan W&S moeten vragen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat nieuwe vliegers volgens 1 richtlijn geselecteerd zouden worden.
Jij wil een Belgische mbt bouwen?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:04 schreef Pumatje het volgende:
ik kan geen leo1 tracks vinden op de site nibbits
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |