![rubenjulian.jpg]()
Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.
Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.
SignalementDe jongens luisteren naar de namen Ruben (9) en Julian (7). Ruben is 150/160 cm lang, heeft een mager postuur en een litteken in de wenkbrauw boven zijn rechteroog. Hij heeft donkerblond haar met slag erin. Julian is 140/150 cm lang, heeft een normaal postuur, sproeten in het gezicht en een litteken op zijn neus. Hij heeft donkerblond, stijl haar.
GetuigenoproepGetuigen die de jongens hebben gezien worden verzocht contact op te nemen met de politie via telefoonnummer 0900-8844. De jongens zijn 6 mei rond 20.00 uur voor het laatst gezien. Alle informatie over de jongens vanaf dit tijdstip kan belangrijk zijn om de jongens terug te vinden.
Kaart met de tot nu toe bekende punten erin (wordt niet automatisch geüpdate, dus kan oude info bevatten):
![julian.ruben.route.vader.jeroen.denis.vermissingszaak.doornse.gat.425.jpg]()
Voor de officiële kaart van de politie,
zie dossier.
SPOILER: Tot nu toe bekend filmmateriaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Spullen die gezocht worden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Brief van de moeder (aan RTV Utrecht)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Ik postte het voor ik wist waar Cothen lag, ontdekte ik pas later.. Maar ik vrees met grote vrezen. Al is duidelijkheid natuurlijk beter dan onzekerheid..
Hopelijk een einde aan de onzekerheid
Maar ipv 1 lichaam, hebben ze 2 lichamen gevonden.. Hoopte op nieuws dat ze levend gevonden zijn, maar wie weet is alles dan nu eindelijk afgelopen en zijn de jongetjes gevonden?
SanAnt
Monica_l_Sigaar
blanket
its human nature
quote:
Werd gisteren vrij snel melding over gedaan dat het een volwassene was. Duitser in het water ergens.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:28 schreef blanket het volgende:[..]
Werd gisteren vrij snel melding over gedaan dat het een volwassene was. Duitser in het water ergens.
Als ze al over een persvak beginnen
amaranta
Alles Dasty!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:28 schreef blanket het volgende:[..]
Dat dus
Twee lijken bij wijk bij duurstede, dat kan niet anders!
En idd dat persvak
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Heel dubbel gevoel, maar ik hoop het ook. Einde onzekerheid moeder en familie
SanAnt
Monica_l_Sigaar
het zal wel vrees ik...
IN HET WATER lees ik
Plek van de lichamen ligt wel heel erg op de ''route''.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
Het is toch niet zo moeilijk om dat meteen te zeggen lijkt me? Ze liggen er natuurlijk al een tijdje, maar je ziet wel of het om twee jongens gaat. Dan zijn ze 't natuurlijk.
zijn er nog 2 andere gezamenlijk vermiste personen dan?
als het om 2 lichamen gaat van langer geleden weet de politie dat al natuurlijk, ik vrees het ergste hoor, moeder moet natuurlijk eerst geïnformeerd worden
Lutte
duimelut
quote:
Die reacties

Nee de politie sodeflikkert het eerst op Twitter en neemt dan contact op met de familie, dat zal het zijn!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
quote:
Ze zeggen niet of het wel of niet volwassenen zijn?
I´m back.
Lichamen zijn gevonden in het water bij #Cothen Politie kan nog niet zeggen of het om de broertjes gaat. Onderzoek wordt nu opgestart.
Aldus antoin peeters van RTL
Redactie Sport / Supervogel zondag 19 mei 2013 @ 17:32:27
Pino112
Pino van Luna O+
blanket
its human nature
quote:
Ze kunnen wel zeggen of het kinderen zijn of niet qua lengte oid? Gebeurde gisteren ook vrij vlot.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
quote:
kunnen ze neit zeggen
PirE
Geaux Tigers
Wel lullig voor al die vrijwilligers die een zoektocht hadden gepland voor tweede pinksteren. Dat wordt een standaard middagje Ikea

.
Enige positieve: het maakt wel een einde aan de onzekerheid voor de moeder (als ze het zijn).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Dennis van Ommeren zei weiland en is ter plaatse
Lutte
duimelut
Waren daar ook echt acties of is het alsnog 'per toeval'?
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
quote:
nou, dan weet ik voldoende, bij eerdere berichten was het binnen 2 tellen duidelijk\ maar dit zijn blijkbaar wel de 2 jongetjes en gaat de officiële gang van zaken in en wordt de wereld daarna pas geinformeerd
Copycat
I am a trigger hippie
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:31 schreef Lutte het volgende:Die reacties

Nee de politie sodeflikkert het eerst op Twitter en neemt dan contact op met de familie, dat zal het zijn!
Ja jonguh, we hebben toch niet voor niks meegezocht!!1!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
amaranta
Alles Dasty!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:31 schreef Rachilda het volgende:zijn er nog 2 andere gezamenlijk vermiste personen dan?
als het om 2 lichamen gaat van langer geleden weet de politie dat al natuurlijk, ik vrees het ergste hoor, moeder moet natuurlijk eerst geïnformeerd worden
Een of andere volleybalster en haar partner. Maar die zijn in Spanje vernist
Mama wordt nu geinformeerd komende uren en dan wordt het bekend gemaakt aan ons
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:32 schreef alors het volgende:Jeetje in hoor het net op het nieuws... nou dit was wel te verwachten, ook op een plek die hier al genoemd werd... zijn geboorteplek.
is het zijn geboorteplek?
Zijn ouders wonen in wijk bij duurstede
Ik heb qua emotie nu wel ineens zeg maar een diepe afkeer van die vader, alsof ik eerder toch nog hoop had dat de jongens levend gevonden zouden worden...
I´m back.
Zou toch een flater zijn als moeder het hoort via de media
alors
zlata1234
quote:
Nee, maar het is vlakbij Wijk bij Duurstede, daar was hij toch geboren?
know'm sayin?
word? word.
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:33 schreef deedeetee het volgende:Als het om 2 volwassenen ging had de politie het toch wel gezegd ? Ze moeten idd eerst idendificatie doen en de famlilie inlichten. Dat duurt wel effies...
jip, dus zijn hoogstwaarschijnlijk de jongetjes, officiële gedeelte gaat nu in
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Had eerst moeder ingelicht... Maar misschien viel het enorm op dat ze er waren??
quote:
ja, die zijn in Spanje vermist
quote:
Weten we toch niet of de moeder niet al ingelicht is?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Als ze nog niet zijn geïndentificeerd....
quote:
maar ja, nu hoort ze het ook, ze weet het nu ook al helaas
quote:
Wilde dat net vragen idd...
I´m back.
Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
quote:
Hij is daar in ieder geval opgegroeid.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
quote:
Buis onder een weggetje.
duiker
(duiker, grondzijl) vrij nauwe, soms geheel onder de waterspiegel liggende verbinding tussen twee wateren.
PirE
Geaux Tigers
quote:
Een tunneltje waarmee ze 2 stukken water (kunnen sloten zijn) met elkaar verbinden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
quote:
nee, maar ze ziet ook de heisa op twitter en bericht dat er lichamen zijn gevonden, weet ze ook genoeg natuurlijk
Buis in het water is een duiker
Grote kans dat het dus om desbetreffende jongetjes gaat.... Gezien het feit dat de vader binnen een straal van 5 km van de plek gevonden is.. Grote kans dat het om de jongetjes gaat, al hoop ik dat ze nog levend gevonden worden.. Drama dus!
Is het al duidelijk hoe deze lichamen gevonden zijn? Toch de F16 als laatste redmiddel gebruikt??
quote:
goed werk van de heren in de F-16!
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:37 schreef GurbbNL het volgende:Grote kans dat het dus om desbetreffende jongetjes gaat.... Gezien het feit dat de vader binnen een straal van 5 km van de plek gevonden is.. Grote kans dat het om de jongetjes gaat, al hoop ik dat ze nog levend gevonden worden.. Drama dus!
En het persalarm
quote:
waren er ook burgerzoekacties in Cothen geweest trouwens?
quote:
gatver! wat een engerd!!!
egeltje1985
Elegant als een egel
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:36 schreef Rachilda het volgende:[..]
nee, maar ze ziet ook de heisa op twitter en bericht dat er lichamen zijn gevonden, weet ze ook genoeg natuurlijk
Ja, maar zou toch goed kunnen dat de politie de moeder al heeft ingelicht over het vinden van twee lichamen (met daarbij dat er nog geen identificatie is) voordat ze dat op twitter zetten.
kasper
Pecunia non olet
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:34 schreef Ryan3 het volgende:Ik heb qua emotie nu wel ineens zeg maar een diepe afkeer van die vader, alsof ik eerder toch nog hoop had dat de jongens levend gevonden zouden worden...
Idd. Wat een egoïstische lul!
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
quote:
Daar passen niet twee volwassenen in iig...
I´m back.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Geen idee, maar gisteren zocht de politie ook in Wijk
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:38 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Luchtfoto's IR foto's. Maar dan nog indrukwekkend als dit de doorslag heeft gegeven. Daarnaast ook de vraag waarom deze dingen niet eerder de lucht in gestuurd zijn.
Had (achteraf gezien) iig niet uitgemaakt
quote:
Lijkt erop dat langzaam aan het verhaal op het eind komt.. Ben benieuwd of ze ook de overige delen van de kabels en dergelijke vinden.
Copycat
I am a trigger hippie
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:38 schreef egeltje1985 het volgende:Ja, maar zou toch goed kunnen dat de politie de moeder al heeft ingelicht over het vinden van twee lichamen (met daarbij dat er nog geen identificatie is) voordat ze dat op twitter zetten.
Dat lijkt me wel de meest logische, respectvolle gang van zaken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
quote:
misschien dat de F-16 niet de buis zelf hebben kunnen zien, maar misschien wel sporen naar het water/kanaal toe die daar niet thuis horen
quote:
Weet wat je bedoeld.
Laat er voor die familie aub een einde aan komen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Op
zaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef
JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
alors
zlata1234
quote:
Hangt een beetje van de grootte af natuurlijk.
know'm sayin?
word? word.
quote:
BAH wat een vuile vent
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:38 schreef egeltje1985 het volgende:[..]
Ja, maar zou toch goed kunnen dat de politie de moeder al heeft ingelicht over het vinden van twee lichamen (met daarbij dat er nog geen identificatie is) voordat ze dat op twitter zetten.
Dat hoop ik.
Daarom ook nieuwe schoenen aan, hij is er vast gewoon in gaan staan
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:38 schreef egeltje1985 het volgende:[..]
het gaat toch allemaal te snel met twitter en alles, de pers achtervolgt de politie ook de hele dag op de hielen, als er opeens een rood lint verschijnt weet je genoeg
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:39 schreef Rachilda het volgende:[..]
misschien dat de F-16 niet de buis zelf hebben kunnen zien, maar misschien wel sporen naar het water/kanaal toe die daar niet thuis horen
Zou kunnen
Op rtvutrecht staat dat een voorbijgange ze heeft gevonden
PirE
Geaux Tigers
quote:
Je hebt ze in diverse maten.
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:40 schreef Rachilda het volgende:[..]
het gaat toch allemaal te snel met twitter en alles, de pers achtervolgt de politie ook de hele dag op de hielen, als er opeens een rood lint verschijnt weet je genoeg
De pers is de snel lopende gerucht/nieuws-site wat er is.. De politie bespreekt het waarschijnlijk onderling terwijl de pers en het internet alles ver-100-voudigd.
quote:
Heb al medelijden met die voorbijganger.
quote:
Luchtfoto's IR foto's. Maar dan nog indrukwekkend als dit de doorslag heeft gegeven. Daarnaast ook de vraag waarom deze dingen niet eerder de lucht in gestuurd zijn.
misschien omdat het zoekgebied te groot was, hadden eerst ook geen idee of ze nou in Limburg, Utrecht of elders moesten zoeken
Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
quote:
De toevallige wandelaar met hond weer? Dat zijn de beste rechercheurs.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:39 schreef GurbbNL het volgende:[..]
Lijkt erop dat langzaam aan het verhaal op het eind komt.. Ben benieuwd of ze ook de overige delen van de kabels en dergelijke vinden.
denk het wel, rode onderbroek, schoenen enz.enz.
quote:
Gadverdamme, moet je maar gebeuren
Haal zijn kop maar uit de OP aub, ik wil die harssens nooit meer zien...
I´m back.
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:34 schreef Ryan3 het volgende:Ik heb qua emotie nu wel ineens zeg maar een diepe afkeer van die vader, alsof ik eerder toch nog hoop had dat de jongens levend gevonden zouden worden...
Stiekem blijf je toch hopen Ryan het is toch niet te vatten dat een ouder zijn kind iets aan doet.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Op
zaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef
JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
gebrokenglas
Half human, half coffee
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:17.20 uur: Politie tegen RTV Utrecht: identificatie van de lichamen gaat nog uren duren. "
Ook niet te zeggen of het om kinderen of volwassenen gaat."
Dan liggen ze er ook al een tijdje. Maar het moet haast wel.
How can I make this topic about me?
Men weet echt wel of het de jongentjes betreft. Ziet men aankleding etc. Maar eerst wordt familie ingelicht. (als het de jongentjes zijn)
quote:
wat heeft een voorbijganger gevonden?
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:17.20 uur: Politie tegen RTV Utrecht: identificatie van de lichamen gaat nog uren duren. "
Dat hebben ze ongetwijfeld al kunnen zien aan de grootte van de lichamen. Deze uitspraak bevestigt voor mij dat dit de kinderen moeten zijn.
gebrokenglas
Half human, half coffee
quote:
Die jongens waren al vrij lang: 160 en 150..
How can I make this topic about me?
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:41 schreef GurbbNL het volgende:[..]
De pers is de snel lopende gerucht/nieuws-site wat er is.. De politie bespreekt het waarschijnlijk onderling terwijl de pers en het internet alles ver-100-voudigd.
precies
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:42 schreef Dotteke het volgende:[..]
Stiekem blijf je toch hopen Ryan het is toch niet te vatten dat een ouder zijn kind iets aan doet.
Zoiets hoop je nooit en kan me ook niet voorstellen dat je tot zoiets in staat bent.. Soms ben ik ook kinderen wel is zat.
Maar om ze pijn te doen? Dat vind ik zelfs te ver gaan..
En hij heeft zichzelf nu van het leven beroofd,, laten we hopen dat de 2 gevonden lijken niet van de jongens zijn, maar dat ze gewoon ergens in een huis met genoeg eten en drinken verstopt zitten...
hopen hopen hopen...
Piperidine
Is een baas(e).
quote:
Dus aan de hand van de luchtfoto's dacht de politie van.."misschien is dat een potentiële plek om mensen te verstoppen" en toen heeft men een kijkje genomen? Dat idee?
quote:
het gaat dus om de 2 jongetjes
alors
zlata1234
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:43 schreef moeke1 het volgende:Men weet echt wel of het de jongentjes betreft. Ziet men aankleding etc. Maar eerst wordt familie ingelicht. (als het de jongentjes zijn)
Dit ja. Die lichamen zijn na twee weken echt nog niet een hoopje ondefinieerbare botten. Maar het is moet allemaal volgens de regels en natuurlijk moet de familie het als eerste horen.
know'm sayin?
word? word.
Dat er nu nog steeds mensen zijn die hopen dat ze levend gevonden worden. Kom op man, dit zijn ze!
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:44 schreef Piperidine het volgende:[..]
Dus aan de hand van de luchtfoto's dacht de politie van.."misschien is dat een potentiële plek om mensen te verstoppen" en toen heeft men een kijkje genomen? Dat idee?
Maar het was dus een voorbijganger
quote:
hoe bedoel je dan liggen ze er al een tijdje?
Twee weken te rotten in het water
Ze liggen er denk ik niet echt fraai bij
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:43 schreef moeke1 het volgende:Men weet echt wel of het de jongentjes betreft. Ziet men aankleding etc. Maar eerst wordt familie ingelicht. (als het de jongentjes zijn)
tuurlijk, zo gaat dat, maar goed trouwens dat de familie eerst wordt geinformeerd
Vanwege de drukte kunnen wij u momenteel niet onze normale
website laten zien. Onze excuses voor het ongemak.
aldus
www.rtvutrecht.nl
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:43 schreef kuil het volgende:[..]
Dat hebben ze ongetwijfeld al kunnen zien aan de grootte van de lichamen. Deze uitspraak bevestigt voor mij dat dit de kinderen moeten zijn.
ben ik helaas met je eens
Ticootje
<3 6970 <3
quote:
Op zondag 19 mei 2013 17:44 schreef alors het volgende:[..]
Dit ja. Die lichamen zijn na twee weken echt nog niet een hoopje ondefinieerbare botten. Maar het is moet allemaal volgens de regels en natuurlijk moet de familie het als eerste horen.
Waterlijken.... Das echt vies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Zijn ook kleine volwassenen
quote:
in een buis? prive-rechercheur ofzo?
quote:
Ja

Dan duurt het identificeren ook wel even.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:
Als de vader al 2 weken dood is, dan lijkt me dat in dat geval vrij logisch, lijkt me niet dat iemand anders ze daar neer gelegd heeft... Om maar te hopen dat het niet de jongetjes zijn.