quote:Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.
Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.
Start grootscheepse zoekactie
Op dat moment begint de grootscheepse zoekactie. Er volgt een nationaal en Europees Amber Alert. Het hele recreatiegebied van het Doornse Gat wordt in de avond en nacht van 7 op 8 mei uitgekamd door politieagenten, speurhonden en militairen van het Korps Mariniers, ondersteund door een politiehelikopter. Er is tot 02.15 uur gezocht, maar de broertjes zijn hier niet aangetroffen.
Op woensdag 8 mei breidt het onderzoek zich uit naar het Limburgse Beek. Uit onderzoek blijkt dat de vader op maandagavond 22.15 uur in Beek getankt heeft. Later blijkt dat de twee jongens op dat moment nog in de auto zaten.
Een melding op 8 mei was voor de politie aanleiding om in het Bunderbos in Elsloo te gaan zoeken. Vanaf ongeveer 20.00 uur werd met hulp van politie, defensie, speurhonden en sonarapparatuur een zoektocht gestart. Rond 22.00 moest de zoektocht gestaakt worden, vanwege de invallende duisternis en het moeilijk begaanbare terrein. Op donderdag 9 mei werd de zoekactie hervat en afgerond. De jongens zijn niet aangetroffen. Die dag deed de politie een oproep om eventuele camerabeelden van bedrijven en particulieren te delen met de politie.
Op vrijdag 10 mei starten de eerste burgeracties. In overleg met de politie zoeken honderden mensen in Doorn, Leersum en Rhenen. Die dag is bekend geworden, naar aanleiding van ingezonden camerabeelden, dat de auto van de vader op dinsdag 7 mei omstreeks 01.40 uur is gezien op de Rijnbrug bij Rhenen. Vrijdagavond doet de politie live een oproep tijdens de uitzending van Tros Vermist. Hierbij tonen ze een kaartje van de vermoedelijke route die de vader in de nacht van 7 op 8 mei gereden moet zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zit in de ziektewet, gaat hem vast niet wordenquote:Op zondag 19 mei 2013 00:12 schreef highwire het volgende:
@hartloper,
Je mag mee hoor, als je het natuurlijk niet erg vindt om in eventueel de regen zo'n 10 uur door de bossen te doorlopen, vies te worden, helemaal moe worden enzo, je bammetje eten in de blubber, en je koffie drinken tussen de insecten, en met een beetje mazzal ook nog slapen in het drassige bos (mocht je verdwalen)...
Dus, je mag mee hoor
Ja ze waren in de aanbieding bij de Lidl.quote:
ok ik brand het huis van de buren wel af voor de zekerheidquote:Op zondag 19 mei 2013 00:14 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja ze waren in de aanbieding bij de Lidl.
hoho ze zijn nog niet dood!quote:Op zondag 19 mei 2013 00:17 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja lollig.
er is weinig zo grappig als dooie kinderen!
goeie grap
We weten nog niet of ze dood zijn. En als we er even doorheen zitten met speculeren of "ruzie maken" dan branden we een kaarsjequote:Op zondag 19 mei 2013 00:17 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja lollig.
er is weinig zo grappig als dooie kinderen!
goeie grap
Mag allemaal van mij. Als het helpt!quote:Op zondag 19 mei 2013 00:18 schreef highwire het volgende:
Ik kwam van de week iets tegen over inloggen op SCADA systemen... weet je, ik ontsteek dat rare koepel gebouw in Borssele wel...
Heb ik iets gemist? Dat die heli er al tijden rondhing was me duidelijk.. Maar dat dat dat in het kader van de vermiste broertjes was niet eigenlijk.twitter:ArjanvanErven1 twitterde op zondag 19-05-2013 om 00:28:56@DePolitieheli @Tom_zulu10 kunnen jullie bevestigen of de heli nog steeds boven de Rijn aan het zoeken is bij Amerongen? #vermistebroertjes reageer retweet
Het was ook niet bevestigd dat het om de broertjes ging. Hij vloog daar iig de halve dag als ik twitter mag geloven.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heb ik iets gemist? Dat die heli er al tijden rondhing was me duidelijk.. Maar dat dat dat in het kader van de vermiste broertjes was niet eigenlijk.twitter:ArjanvanErven1 twitterde op zondag 19-05-2013 om 00:28:56@DePolitieheli @Tom_zulu10 kunnen jullie bevestigen of de heli nog steeds boven de Rijn aan het zoeken is bij Amerongen? #vermistebroertjes reageer retweet
Hoorde ik zondag?quote:Op zondag 19 mei 2013 00:40 schreef yvonne het volgende:
Doe nou toch eens lief tegen elkaar.
Ook op zondag
quote:Op zondag 19 mei 2013 00:40 schreef yvonne het volgende:
Doe nou toch eens lief tegen elkaar.
Ook op zondag
Was vanavond bij hart van nederland dat de kleding niet van de kinderen was.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:43 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Maar die kleding was dus niet van die jochies, of dat was ook weer een vals bericht?
Het gaat zo snel hier...
Ik zag het welquote:
Nee klopt. Was niet van vader of kinderen (zoals verwacht)quote:Op zondag 19 mei 2013 00:43 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Maar die kleding was dus niet van die jochies, of dat was ook weer een vals bericht?
Het gaat zo snel hier...
Als ik twitter mag geloven.. dan .. you know vast wel..quote:Op zondag 19 mei 2013 00:39 schreef blanket het volgende:
[..]
Het was ook niet bevestigd dat het om de broertjes ging. Hij vloog daar iig de halve dag als ik twitter mag geloven.
Ja, en die gevonden anti-psychoticum was van een poster hierquote:Op zondag 19 mei 2013 00:45 schreef yvonne het volgende:
Kleding, broodtrommeltje, niks van de kinderen dus?
Half Nederland krijgt zo wel z'n verloren voorwerpen terug.
Ik hoopte...quote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee klopt. Was niet van vader of kinderen (zoals verwacht)
Hij's leukquote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ja, en die gevonden anti-psychoticum was van een poster hier
I know Dan yes...he is hilarious!quote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Als ik twitter mag geloven.. dan .. you know vast wel..
Ik kijk daar zo nu en dan op #vermiste broertjes.. .. uh..Ik kan het zowel niet bevatten als samenvatten
Het is al ingewikkeld genoeg.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de meesten hier volgen de betrouwbare accounts en lezen de #vermistebroertjes om te zorgen niks te missen (van meerdere betrouwbare accounts).. Of wat lul ik nou: IK doe datquote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik kijk daar zo nu en dan op #vermiste broertjes.. .. uh..Ik kan het zowel niet bevatten als samenvatten
Iedere hersenscheet met #vermistebroertjes komt gewoon bij bijna iedereen langs...quote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Is de centrale # op dit moment. En als ik iets opmerkelijks lees kijk ik even verder hoe of wat.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de meesten hier volgen de betrouwbare account en lezen de #vermistebroertjes om te zorgen niks te missen (van meerdere betrouwbare accounts).. Of wat lul ik nou: IK doe dat
Ik niet iig.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de meesten hier volgen de betrouwbare account en lezen de #vermistebroertjes om te zorgen niks te missen (van meerdere betrouwbare accounts).. Of wat lul ik nou: IK doe dat
En voor mensen die 300 keer daags posten dat ze niet snappen dat er zoveel aandacht aan wordt geschonkenquote:Op zondag 19 mei 2013 00:48 schreef blanket het volgende:
[..]
I know Dan yes...he is hilarious!
#vermistebroertjes is een vergaarbak van reclame voor fora, reclame voor wensballonnen, kaarsjes en verwensingen naar Jeugdzorg. Kortom gezellig.
Iedereen wil (denk ik) dat de broertjes zsm worden gevonden. Is geen doen voor moeder/familie/vrienden etc.. Echt hele dikke ellendequote:
quote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
GTMAquote:Op zondag 19 mei 2013 00:49 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Is de centrale # op dit moment. En als ik iets opmerkelijks lees kijk ik even verder hoe of wat.
Maar wat is een betrouwbare account?quote:Op zondag 19 mei 2013 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de meesten hier volgen de betrouwbare accounts en lezen de #vermistebroertjes om te zorgen niks te missen (van meerdere betrouwbare accounts).. Of wat lul ik nou: IK doe dat
@politieUtrecht (en die van de woordvoerder) @RTVUtrecht verschillende verslaggevers und so weiterquote:Op zondag 19 mei 2013 00:50 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Maar wat is een betrouwbare account?
We weten niet of DE sleepkabel te koop was bij de Romeinse Put. We weten dat een sleepkabel te koop was daar. De haken waren anders namelijk. Aan de andere kant heeft de politie een "hele" sleepkabel laten zien en niet een deel (en er was maar een deel gevonden)quote:Op zondag 19 mei 2013 00:51 schreef highwire het volgende:
Is er bewijs, behalve dat de betreffende sleepkabel te koop is bij de Romeinse Put, waaruit blijkt dat de materialen op voorhand gekocht zijn en niet onderweg?
Ja en ik hou die HvNL gasten beetje in de gaten. Die zijn regelmatig aanwezig bij zoektochten.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@politieUtrecht (en die van de woordvoerder) @RTVUtrecht verschillende verslaggevers und so weiter
Nee, daar heeft de politie niets over gezegd.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:51 schreef highwire het volgende:
Is er bewijs, behalve dat de betreffende sleepkabel te koop is bij de Romeinse Put, waaruit blijkt dat de materialen op voorhand gekocht zijn en niet onderweg?
Dat is ook wel vreemd heh...zo'n sleepkabel knip je niet ff door met een keukenschaar. Dus hij moet wat stevigers mee hebben gehad omdat door te knippen oid?quote:Op zondag 19 mei 2013 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We weten niet of DE sleepkabel te koop was bij de Romeinse Put. We weten dat een sleepkabel te koop was daar. De haken waren anders namelijk. Aan de andere kant heeft de politie een "hele" sleepkabel laten zien en niet een deel (en er was maar een deel gevonden)
Zijn ook "verslaggevers"quote:Op zondag 19 mei 2013 00:53 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja en ik hou die HvNL gasten beetje in de gaten. Die zijn regelmatig aanwezig bij zoektochten.
Ik ga er ondertussen maar vanuit dat 'ie zijn rode G-star RAW heeft gebruikt om welke vingerafdruk dan ook..quote:Op zondag 19 mei 2013 00:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, daar heeft de politie niets over gezegd.
Hij kan de sleepkabel al wel gehad hebben, en van de spanband weten ze niet eens of het misschien toeval is dat dat ding daar lag, hoewel ik er vanuitga dat ze hem inmiddels wel op vingerafdrukken gecontroleerd hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |