Ik zit in mijn maag met het stuurhuis. Ik overweeg die te vervangen voor een niet-bekrachtigd exemplaar.
Minpunten van (nu) vervangen:
- Het zal een paar uur (extra) werk kosten
- Er moet een kleine, simpele aanpassing gedaan worden aan de kleine octopus
- Het stuurt iets minder licht/lekker
- Kleinere kans dat de Ambu voor Citromobiel af is
Pluspunten van (nu) vervangen:
- Heb ik bij het terug monteren van de versnellingsbak geen gekloot met het terugmonteren van 10.000 leidingen (zou dat opwegen tegen de tijd die het kost van het vervangen gen het stuurhuis ? )
- Hoef ik de verdraaide leiding (leiding draaide mee met de wartel) naar het stuurhuis toe niet te vervangen
- Minder risico op hydraulische storingen (met die reden heb ik tot nog toe altijd bewust stuurbekrachtigingsvrije BX-en gereden)
- Ik denk dat ik vrij makkelijk aan een goed, onbekrachtigd stuurhuis + drukregelaar etc. kan komen (en dan heb ik verder ook bijna niets meer nodig)
- Als ik dat nu doe, doe ik dat terwijl de bak er uit is waardoor ik er beter bij kan
Minpunten van NIET vervangen:
- Er lekt iets bij het stuurhuis. Dat moet dan gerepareerd worden. Geen idee of de octopus lekt of het stuurhuis zelf, daar heb ik niet naar gekeken, maar het moet dicht.
- De custom-made octopus moet aangepast worden (ja, die custom-made octopus gaat er hoe dan ook (weer) in) en die aanpassing zal vermoedelijk ingewikkelder zijn dan het aanpassen van de kleine octopus bij vervanging stuurhuis
- Wellicht raak ik aan het comfort/luxe gevoel gewend terwijl het plan is om het stuurhuis t.z.t. toch te vervangen
- Ik vind auto's zonder stuurbekrachtiging stoerder. [size=50]Stuurbekrachtiging is voor watjes

[/size]
- Er moeten weer 10.000 leidingen teruggemonteerd worden (en 1 vervangen)
Pluspunten van NIET vervangen
- Ik hoef het hele stuurhuis niet te vervangen
- Het stuurt lichter/lekkerder
- Het scheelt het (de)monteren van een stuurhuis (maar het terugmonteren van de leidingspaghetti kost ook tijd)
Her en der staan wat puntjes dubbel, dat wel :$
Ik denk dat ik al weet wat ik ga doen, maar toch ff peilen ...