abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 00:07:25 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138751231
Dan moet ik de ruiten vervangen voor iets wat geen licht doorlaat. En dat moet dan ook vastgekit zitten. Daarbij levert dat niet HEEL veel op.

Maar als de ruiten er in blijven zitten ga ik ze wel opnieuw blinderen. Want dit is echt slecht gedaan en de folie is ook al beschadigd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:16:31 #45
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_138757749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik vond die zeswielige creaties van Tissier altijd meesterlijk.
http://www.oto6.fr/6roues/6rouestissier.htm

Die achterwielen/frame moeten een partij wringen bij een scherpe bocht.
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:12:21 #46
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138782362
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:16 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die achterwielen/frame moeten een partij wringen bij een scherpe bocht.
Vanwege het relatief lage gewicht een stuk minder dan bij vrachtwagens.

Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt met het vervangen van de bak. Resultaat: een ronde aandrijfasmoer en een verwrongen wringijzer :@ Er moeten toch nieuwe aandrijfassen in (zowel links als rechts liggen de hoezen compleet en volledig in tweeën + ik heb nog 2 ZEER recente aandrijfassen) dus de volgende keer ga ik de weigermoer aan gort boren.

De handrem moet ik ook repareren. Die doet alleen iets op het rechter wiel. Dat is ook de kant van de weigermoer. Zouden die 2 iets met elkaar te maken hebben ? ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138782527
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:12 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt met het vervangen van de bak. Resultaat: een ronde aandrijfasmoer en een verwrongen wringijzer :@ Er moeten toch nieuwe aandrijfassen in (zowel links als rechts liggen de hoezen compleet en volledig in tweeën + ik heb nog 2 ZEER recente aandrijfassen) dus de volgende keer ga ik de weigermoer aan gort boren.

Warmstoken en een luchtsleutel er op :P
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:16:50 #48
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138782565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Warmstoken en een luchtsleutel er op :P
Warmstoken sloopt vanalles. Luchtsleutel heb ik niet.

Moer is rond omdat ik heb geprobeerd hem met hamer + beitel los te 'hakken'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138782648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:16 schreef 2cv het volgende:

[..]

Warmstoken sloopt vanalles. Luchtsleutel heb ik niet.

Moer is rond omdat ik heb geprobeerd hem met hamer + beitel los te 'hakken'.
Valt wel mee, de as vervang je toch.

Roodstoken, dop er opslaan en gaan met de afwezige luchtsleutel O-)
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:20:28 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138782777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Valt wel mee, de as vervang je toch.

Roodstoken, dop er opslaan en gaan met de afwezige luchtsleutel O-)
Roodstoken = lager + fusee ook aan gort.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138783217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

Roodstoken = lager + fusee ook aan gort.
Kapot gaat het toch :')
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:30:20 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138783242
Klopt ! Maar het moment van kapot gaan wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138813078
goede compressor heb je die wel? :+
  † In Memoriam † zondag 13 april 2014 @ 01:54:57 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138814891
Yup. Met een tankje van 4 liter :')

Een geschikte compressor komt er ook nog wel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138855133
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 01:54 schreef 2cv het volgende:
Yup. Met een tankje van 4 liter :')

Een geschikte compressor komt er ook nog wel.
4 liter.. hmm das niet veel.. :+
heb je wel krachtstroom al aangevraagt? :9
  † In Memoriam † maandag 14 april 2014 @ 01:41:01 #56
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138856184
Nog niet. Hoeft ook nog niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 20 april 2014 @ 01:23:34 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139062005
Ik zit in mijn maag met het stuurhuis. Ik overweeg die te vervangen voor een niet-bekrachtigd exemplaar.

Minpunten van (nu) vervangen:
- Het zal een paar uur (extra) werk kosten
- Er moet een kleine, simpele aanpassing gedaan worden aan de kleine octopus
- Het stuurt iets minder licht/lekker
- Kleinere kans dat de Ambu voor Citromobiel af is

Pluspunten van (nu) vervangen:
- Heb ik bij het terug monteren van de versnellingsbak geen gekloot met het terugmonteren van 10.000 leidingen (zou dat opwegen tegen de tijd die het kost van het vervangen gen het stuurhuis ? )
- Hoef ik de verdraaide leiding (leiding draaide mee met de wartel) naar het stuurhuis toe niet te vervangen
- Minder risico op hydraulische storingen (met die reden heb ik tot nog toe altijd bewust stuurbekrachtigingsvrije BX-en gereden)
- Ik denk dat ik vrij makkelijk aan een goed, onbekrachtigd stuurhuis + drukregelaar etc. kan komen (en dan heb ik verder ook bijna niets meer nodig)
- Als ik dat nu doe, doe ik dat terwijl de bak er uit is waardoor ik er beter bij kan

Minpunten van NIET vervangen:
- Er lekt iets bij het stuurhuis. Dat moet dan gerepareerd worden. Geen idee of de octopus lekt of het stuurhuis zelf, daar heb ik niet naar gekeken, maar het moet dicht.
- De custom-made octopus moet aangepast worden (ja, die custom-made octopus gaat er hoe dan ook (weer) in) en die aanpassing zal vermoedelijk ingewikkelder zijn dan het aanpassen van de kleine octopus bij vervanging stuurhuis
- Wellicht raak ik aan het comfort/luxe gevoel gewend terwijl het plan is om het stuurhuis t.z.t. toch te vervangen
- Ik vind auto's zonder stuurbekrachtiging stoerder. [size=50]Stuurbekrachtiging is voor watjes :P[/size]
- Er moeten weer 10.000 leidingen teruggemonteerd worden (en 1 vervangen)

Pluspunten van NIET vervangen
- Ik hoef het hele stuurhuis niet te vervangen
- Het stuurt lichter/lekkerder
- Het scheelt het (de)monteren van een stuurhuis (maar het terugmonteren van de leidingspaghetti kost ook tijd)

Her en der staan wat puntjes dubbel, dat wel :$

Ik denk dat ik al weet wat ik ga doen, maar toch ff peilen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139067990
vervangen voor een niet bekrachtigt model? :+ omdat je dat stoerder vind :)
  zondag 20 april 2014 @ 12:04:51 #59
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_139068485
Stuurbekrachtiging op een BX :') :') :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_139068513
Is de leiding aan de linkerzijde niet lek? Vaak zat vervangen bij de bx, cm en xantia :P
pi_139068552
Moet je eens bij een xm v6 met diravi het stuurhuis vervangen :X
  zondag 20 april 2014 @ 12:11:47 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_139068671
Tof project, ben ervaringsdeskundige op het gebied van BX ambulances, niet echt qua knutselen aan de auto maar meer dat er iets aan mij moest worden geknutseld nadat ik uit de bocht was gevlogen op een fietsvakantie en tegen een boom was geknald :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 20 april 2014 @ 13:39:43 #63
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_139070955
Stuurbekrachtiging :{w :')
  † In Memoriam † maandag 21 april 2014 @ 23:04:18 #64
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139131667
Versnellingsbak ligt op de grond, stuurhuis is los maar wil m'n BX niet verlaten. Volgens de vraagbaak moet ik het ding een halve slag draaien en komt 'ie er dan zijwaarts uit. Volgens mij ontbreekt in de omschrijving de stap waarbij je een snijbrander nodig hebt :{
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139132221
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:04 schreef 2cv het volgende:
Versnellingsbak ligt op de grond, stuurhuis is los maar wil m'n BX niet verlaten. Volgens de vraagbaak moet ik het ding een halve slag draaien en komt 'ie er dan zijwaarts uit. Volgens mij ontbreekt in de omschrijving de stap waarbij je een snijbrander nodig hebt :{
Stuurkolom vergeten?
  † In Memoriam † maandag 21 april 2014 @ 23:18:45 #66
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139132338
Nope, zeker weten van niet. Daar waar de versnellingsbak zat heb ik mijn hoofd geplaatst en toen zag ik dat die los was.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139132403
je BX is gewoon gehecht aan zn versnellingsbak :) geef hem even de tijd om afscheid te nemen :D :+
  † In Memoriam † maandag 21 april 2014 @ 23:41:04 #68
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139133340
Versnellingsbak ligt allang in het schuurtje. Het stuurhuis doet moeilijk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139142739
Beetje trekwerk al gedaan?
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2014 @ 22:04:19 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139162549
Trekwerk :?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139163298
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:04 schreef 2cv het volgende:
Trekwerk :?
Ja wat hangen, wat trekken. Zou jou niet wereldvreemd moeten zijn. Dan laat ie los, en kun je draaien en er uit vissen :P
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2014 @ 22:32:38 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139164347
Ik kan niet een stuurhuis dwars door een subframe/stabilisatorstang heen trekken, ondanks mijn ... eh ... trekervaring. Maar nadat ik de linker stuurkogel los geslepen had (ding zat compleet vastgerot), paste het stuurhuis net tussen de stabilisatorstang en het subframe door.

Morgen onderdeeltjes scoren, overmorgen alles weer in elkaar schroeven, vrijdag kentekenkeuring. Tenminste, dat zou ik zo graag willen. Of het ook lukt weet ik niet, maar ik ga het in elk geval proberen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139164664
Top, doe met stuurbekrachtiging of zonder?
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2014 @ 22:40:44 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139164916
Zonder.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139172384
hoop dat die door de kenteken keuring heen komt :7
  † In Memoriam † woensdag 23 april 2014 @ 22:07:27 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139196828
Ik ook. Maar dan moet er o.a. eerst weer een versnellingsbak in. Alleen is een stuk plastic wat op de koppelingshevel in het bellhouse zit gebroken. Alleen de dealer heeft die dingen niet meer en ook 2e hands zijn ze moeilijk verkrijgbaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139198650
Dat is dan weer een mooie tegenvaller :/
  † In Memoriam † woensdag 23 april 2014 @ 23:30:18 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139200603
Stuk plastic gevonden 8-)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 24 april 2014 @ 13:19:59 #79
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_139212185
Ik wou wal zeggen, die plastic dingen zijn via BX club toch makkelijk te vinden?

Ik weet iemand hier in de buurt die er een stuk of 20 van heeft liggen nieuw in verpakking _O-
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 23:04:47 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139234787
quote:
15s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:19 schreef Prowl het volgende:
Ik wou wal zeggen, die plastic dingen zijn via BX club toch makkelijk te vinden?

Ik weet iemand hier in de buurt die er een stuk of 20 van heeft liggen nieuw in verpakking _O-
Wie is dat ? En waar heeft hij ze vandaan ? En wil hij ze kwijt ? Wellicht is de club er voor te porren.

Overigens heb ik vandaag een goed 2e hands exemplaar opgehaald. Morgen het stuurhuis er weer in prutsen en de bak aan de motor hangen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 24 april 2014 @ 23:13:28 #81
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_139235221
Ik denk dat die daar allang van op de hoogte zijn en hij zal ze niet zomaar weg doen :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 23:24:04 #82
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139235816
Assumptions ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139248795
*tromgeroffel*
  † In Memoriam † vrijdag 25 april 2014 @ 22:09:47 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139264258
Blijven trommelen. Of de montage van een stuurhuis moet een reden zijn om 'ba dum tss' te doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139269157
op naar de volgende ronde? :+
  † In Memoriam † maandag 28 april 2014 @ 00:38:16 #86
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139329310
Drukgroep wou niet van het vliegwiel af. 2 van de 6 torxboutjes deden moeilijk. Oplossing: de haakse slijper er in. In de drukgroep welteverstaan, niet in de boutjes. Vervolgens het gedeelte van de drukgroep dat wel los kwam weghalen, vliegwiel met restje drukgroep van de krukas af plukken (klinkt ook weer makkelijker dan het is) en vervolgens het vliegwiel plat op de tegels leggen. Dan kan je er fijn met een hamer en beitel bij om de boutjes los te tikken.

Het vervangen van de keerring achter het vliegwiel ging ook al niet fijn: ik heb het ding er te diep in getikt. Maar Nanko heeft even gekeken bij een sloopblok of dat kwaad kon en dat lijkt niet het geval te zijn. Op hoop van zegen dus ...

Vervolgens alles terug gemonteerd. Voor de drukgroep heb ik andere bouten gebruikt: gewone zeskant bouten. Dat kan en mag want de torxboutjes hebben sterkteklasse 8.8 en de vervangende bouten (6 stuks die allemaal dezelfde vorm en afmetingen hebben en dus ook allemaal even zwaar zijn) ook. Ik heb ze wel ingesmeerd met kopervet want ik heb er geen zin in om weer met hamer en beitel in de weer te moeten.

Toen was de bak aan de beurt: andere priseaskeerring er in en een vers druklager er in. Tenminste, dat was het plan, want het druklager past niet. Schijnbaar heeft Pierre/Jean/Francois een oud type versnellingsbak in de Ambu gehangen en daar past een nieuw type duklager niet in. Morgen maar een vers druklager halen dat wel past.

Het viel me vandaag op dat er geen knipperlichten in de voorspatborden zitten. Grappig detail, maar ik denk dat ik er toch andere spatborden op schroef.

En wat zou de RDW er van vinden als er bij de import andere remmen op zitten ? Van een Xantia ofzo ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')