quote:Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.
Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.
Start grootscheepse zoekactie
Op dat moment begint de grootscheepse zoekactie. Er volgt een nationaal en Europees Amber Alert. Het hele recreatiegebied van het Doornse Gat wordt in de avond en nacht van 7 op 8 mei uitgekamd door politieagenten, speurhonden en militairen van het Korps Mariniers, ondersteund door een politiehelikopter. Er is tot 02.15 uur gezocht, maar de broertjes zijn hier niet aangetroffen.
Op woensdag 8 mei breidt het onderzoek zich uit naar het Limburgse Beek. Uit onderzoek blijkt dat de vader op maandagavond 22.15 uur in Beek getankt heeft. Later blijkt dat de twee jongens op dat moment nog in de auto zaten.
Een melding op 8 mei was voor de politie aanleiding om in het Bunderbos in Elsloo te gaan zoeken. Vanaf ongeveer 20.00 uur werd met hulp van politie, defensie, speurhonden en sonarapparatuur een zoektocht gestart. Rond 22.00 moest de zoektocht gestaakt worden, vanwege de invallende duisternis en het moeilijk begaanbare terrein. Op donderdag 9 mei werd de zoekactie hervat en afgerond. De jongens zijn niet aangetroffen. Die dag deed de politie een oproep om eventuele camerabeelden van bedrijven en particulieren te delen met de politie.
Op vrijdag 10 mei starten de eerste burgeracties. In overleg met de politie zoeken honderden mensen in Doorn, Leersum en Rhenen. Die dag is bekend geworden, naar aanleiding van ingezonden camerabeelden, dat de auto van de vader op dinsdag 7 mei omstreeks 01.40 uur is gezien op de Rijnbrug bij Rhenen. Vrijdagavond doet de politie live een oproep tijdens de uitzending van Tros Vermist. Hierbij tonen ze een kaartje van de vermoedelijke route die de vader in de nacht van 7 op 8 mei gereden moet zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
twitter:RobinHB39 twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 17:47:15@JulianRubenNL er zijn ook anti-psygotische pillen aangetroffen #vermistebroertjes reageer retweet
twitter:SocMediaGrip twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 18:03:30@RobinHB39 Waar zijn die pillen gevonden vandaag? reageer retweet
twitter:RobinHB39 twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 18:05:22@SocMediaGrip In het Danikerbos bij Geleen reageer retweet
Okee, allemaal prima. Maar het is toch nog helemaal niet zeker of de spullen die ze vandaag in Geleen hebben gevonden met deze zaak te maken hebben?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:08 schreef blanket het volgende:
twitter:RobinHB39 twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 17:47:15@JulianRubenNL er zijn ook anti-psygotische pillen aangetroffen #vermistebroertjes reageer retweet
twitter:SocMediaGrip twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 18:03:30@RobinHB39 Waar zijn die pillen gevonden vandaag? reageer retweet
twitter:RobinHB39 twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 18:05:22@SocMediaGrip In het Danikerbos bij Geleen reageer retweet
maar andere spullen die ze vonden werd al gelijk gezegd dat het niet de spullen waren, aangezien ze er nu relatief lang over doen om een terugkoppeling te geven vermoed ik dat het toch wel spullen van vader en/of kinderen kunnen zijnquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, allemaal prima. Maar het is toch nog helemaal niet zeker of de spullen die ze vandaag in Geleen hebben gevonden met deze zaak te maken hebben?
Dat klopt. Kan er heel goed niks mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, allemaal prima. Maar het is toch nog helemaal niet zeker of de spullen die ze vandaag in Geleen hebben gevonden met deze zaak te maken hebben?
Gisteren waren ze vrij vlot in aangeven dat het niet van de kinderen of Pa was. Dus laten we hopen dat, dat nu ook gebeurd.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja maar als dat wat gevonden is een zwarte onderbroek betreft dan is het gehele setje dat gevonden is toch heel wat anders?
En mensen gooien nu eenmaal heel wat troep zomaar weg. Ook in een bos.
ja heel fijn voor je, lekker boeiend. dit is NIET JOUW TOPIC .quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:13 schreef mimoma het volgende:
Nog even een antwoord de vraag van eight in t vorige deel. De oudste gaat mee in week-week omdat zij pas 1 jaar was toen ik relatie met hem kreeg...Is dus grotendeels opgevoed door hem. Biologische vader van haar is ook nog in haar leven (om het weekend) en is ook akkoord gegaan met de week-week regeling...
ja, maar gaan spullen toch niet omwoelen en weggooien, dan gooien mensen het gewoon wegquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja maar als dat wat gevonden is een zwarte onderbroek betreft dan is het gehele setje dat gevonden is toch heel wat anders?
En mensen gooien nu eenmaal heel wat troep zomaar weg. Ook in een bos.
Of ze moeten er mee naar moeder / nieuwe partner ter identificatie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:14 schreef Rachilda het volgende:
[..]
maar andere spullen die ze vonden werd al gelijk gezegd dat het niet de spullen waren, aangezien ze er nu relatief lang over doen om een terugkoppeling te geven vermoed ik dat het toch wel spullen van vader en/of kinderen kunnen zijn
de spullen waren wel soort van verstopttwitter:sasje123 twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 18:05:221vd zoekers Geleen meld: kleding en anti psychotische pillen gevonden en omgewoeld Grond van 1bij 3 meter #vermistebroertjes reageer retweet
Je moet eens kijken wat er allemaal weggegooid wordt in de bossen, tot complete koelkasten toe.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:16 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ja, maar gaan spullen toch niet omwoelen en weggooien, dan gooien mensen het gewoon weg
Nou, we wachten het wel af. Ik zet in op topic #55quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:17 schreef Rachilda het volgende:
de spullen waren wel soort van verstopttwitter:sasje123 twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 18:05:221vd zoekers Geleen meld: kleding en anti psychotische pillen gevonden en omgewoeld Grond van 1bij 3 meter #vermistebroertjes reageer retweet
Waar concludeer je dat uit?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:17 schreef Rachilda het volgende:
Moeders hebben altijd gelijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:18 schreef Loekie1 het volgende:
* De huisarts (vrouw) noemt vader in rapport een; bezorgde en liefdevolle vader.
Zij heeft nooit sporen van geweld gezien.
Sporen van geweld, blauwe plekken heeft ze wel eens bij de moeder gezien.
* Moeder meld dat kinderen verhalen vertellen over fysieke en emotionele mishandeling door vader.
Dit vind ik echt ongelooflijk.
Kan er niks aan doen. Maar het komt zo toch een beetje over alsof die moeder hem behoorlijk tot wanhoop heeft gedreven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:18 schreef Loekie1 het volgende:
* De huisarts (vrouw) noemt vader in rapport een; bezorgde en liefdevolle vader.
* Moeder meld dat kinderen verhalen vertellen over fysieke en emotionele mishandeling door vader.
Waarom vindt je dat ongelooflijk?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:18 schreef Loekie1 het volgende:
Dat de spullen verstopt zijn? Ik lees dat niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:20 schreef hartloper het volgende:
Oh Whisper aub zeg, lees eens goed joh ipv continue die domme vragen te stellen.
Er staat super duidelijk dat een van de bezoekers dat heeft gemeld
Dat is gemeld door een van de vinders.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:
Op zaterdag 18 mei 2013 18:20 schreef hartloper het volgende:
Oh Whisper aub zeg, lees eens goed joh ipv continue die domme vragen te stellen.
Er staat super duidelijk dat een van de bezoekers dat heeft gemeld
Dat de spullen verstopt zijn? Ik lees dat niet.
Ik lees dat tijdens de zoektocht is aangetroffen:
- Kleding
- Anti-psychotische pillen'
- Een stuk omgewoelde grond van 1 bij 3 meter
Broodtrommeltje wordt om onduidelijke redenen niet vermeld overigens.
Nee, dat staat er niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:28 schreef hartloper het volgende:
[..]
Dat is gemeld door een van de vinders.
Gemeld wat er gevonden is en gemeld dat de spullen omgewoeld lagen.
Denk aub iets verder na dan gelijk te roepen waaruit concludeer je dat, waar staat dat.
Erg vervelend en komt behoorlijk dom over. Sorry!
(daarbij ben jij niet de held van FOK over deze zaak hoor, heb die illusie niet. Dankje)
Verder inzoomen heb ik al gedaan, naast de N 1 vlak langs de rand, boven de 0 ook vlak langs de rand, verder verdacht schoon.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verder inzoomen, naast de N in de 0 en naast de V
ja, je hebt gelijk, ik had te snel gelezenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat de spullen verstopt zijn? Ik lees dat niet.
Ik lees dat tijdens de zoektocht is aangetroffen:
- Kleding
- Anti-psychotische pillen'
- Een stuk omgewoelde grond van 1 bij 3 meter
Broodtrommeltje wordt om onduidelijke redenen niet vermeld overigens.
Ja, want nogmaals kleinere insectenvlekken kan je ook echt zien op een foto van de kwaliteit als dit. Maar nogmaals... als jij er graag een wasstraat bij wil fantaseren, ga je gang.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Verder inzoomen heb ik al gedaan, naast de N 1 vlak langs de rand, boven de 0 ook vlak langs de rand, verder verdacht schoon.
Daar is niets over vermeld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:32 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ja, je hebt gelijk, ik had te snel gelezen
maar de omwoelde grond, is de politie daar nu niet aan het zoeken dan?
Nogmaals, ik verzin er niets bij.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want nogmaals kleinere insectenvlekken kan je ook echt zien op een foto van de kwaliteit als dit. Maar nogmaals... als jij er graag een wasstraat bij wil fantaseren, ga je gang.
Een melder heeft dat zo gezegd tegen het twitteraccount mevrouwquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:
Op zaterdag 18 mei 2013 18:28 schreef hartloper het volgende:
[..]
Dat is gemeld door een van de vinders.
Gemeld wat er gevonden is en gemeld dat de spullen omgewoeld lagen.
Denk aub iets verder na dan gelijk te roepen waaruit concludeer je dat, waar staat dat.
Erg vervelend en komt behoorlijk dom over. Sorry!
(daarbij ben jij niet de held van FOK over deze zaak hoor, heb die illusie niet. Dankje)
Nee, dat staat er niet.
Er staat "en", niet "in".
nee he, maar je zou verwachten van wel, eerdere keren dat er iets was gevonden, kwam er meteen iemand van de politie met van die prikstokken aanzetten en werd de grond ook afgezet.quote:
Dit is niet helemaal waar. Mijn kinderen zijn geboren in 1984 en hebben mijn achternaam, de vader heeft de kinderen wel erkend!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook de meeste kinderen die na 1-1-1998 geboren en erkend zijn zullen de naam van de vader hebben.
Tot 1-1-1998 kon je niet voor de naam van de moeder kiezen, en hadden alleen kinderen die niet erkend waren de naam van de moeder.
Als ik mijn auto is de wax zet dan blinkt ie nog als een tiet als ik in Zuid-Frankrijk aankom.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik verzin er niets bij.
Die auto is verdacht schoon aan de voorkant voor zover ik het op die foto kan zien.
Misschien is dat wel ter plekke onderzocht (door de politie). Geen idee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:39 schreef Rachilda het volgende:
[..]
nee he, maar je zou verwachten van wel, eerdere keren dat er iets was gevonden, kwam er meteen iemand van de politie met van die prikstokken aanzetten en werd de grond ook afgezet.
En binnen een kwartier was dan duidelijk hoe of wat, maar nu blijft het stil, of hebben ze alle vrijwilligers en pers weggestuurd en weet/ziet niemand meer iets, dat zou ook nog kunnen natuurlijk
Je WIL dat hij schoon is.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik verzin er niets bij.
Die auto is verdacht schoon aan de voorkant voor zover ik het op die foto kan zien.
Dat kan en dat onderzoek je dan lijkt me.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:43 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Als ik mijn auto is de wax zet dan blinkt ie nog als een tiet als ik in Zuid-Frankrijk aankom.
In die tweet staat dat er psychotische pillen zijn gevonden en omgewoelde grond, niet 'in omgewoelde grond'.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:39 schreef hartloper het volgende:
[..]
Een melder heeft dat zo gezegd tegen het twitteraccount mevrouw
En wie zegt dat er geen sporenonderzoek op de auto is gedaan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat kan en dat onderzoek je dan lijkt me.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zijn pillen die denken dat ze drankje zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |