abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126670006
Originele OP:
----------
"In deel Schilderswijk is sharia wet"

Een deel van de Haagse Schilderswijk ontwikkelt zich tot een enclave van orthodoxe moslims. Zo spreken bewoners elkaar op straat aan op gedrag dat niet past bij strenggelovigen. Dat constateert dagblad Trouw op basis van eigen onderzoek in de buurt.

Het gebied staat bekend als het puntje van de Vergeten Driehoek. Het duurde lang voor daar stadsvernieuwing werd gepleegd. Er wonen naar schatting 5000 mensen en er staan drie moskeeën, die als salafistisch bekend staan.

Toorn van Allah
De krant stelt dat niet-moslims en gematigde moslims worden lastiggevallen door mensen die strenggelovig zijn. Ze worden aangesproken als ze op straat roken, als ze alcohol drinken en als ze opzichtige kleding dragen. Ook zouden bewoners tegen politiemensen hebben gezegd dat ze hun problemen zelf wel kunnen oplossen.

In de Driehoek is de criminaliteit de afgelopen tijd gedaald, zo schrijft Trouw. Dat is te danken aan de aanpak van jeugdbendes door de politie, maar volgens buurtbewoners speelt ook "de vrees voor de toorn van Allah" mee. Orthodoxe moslims zouden veel invloed hebben op straatjongens.

Biblebelt
Een gesluierde vrouw vergelijkt de buurt met Staphorst, waar orthodoxe protestanten wonen. Daar gelden volgens haar andere regels op zondag, omdat de meerderheid van de bevolking dat wil. "Vrouwen in de diepste kern van de Biblebelt dragen toch ook lange rokken?" Zij stelt dat Nederland minder coulant is als "een andere of vreemde groep de meerderheid" vormt.

De gemeente Den Haag kon op korte termijn geen reactie geven op het onderzoek van Trouw, omdat het een complex onderwerp is.
http://nos.nl/artikel/508(...)k-is-sharia-wet.html

Politici zullen wel verbaasd en geschokt reageren op dit 'nieuws'.

P.S.~Mijn O.P. is ietwat beknopt omdat het een onderzoek van Trouw betreft en ik die niet als bron heb kunnen gebruiken. De uitgebreidere versie met betere informatie kan je op trouw.nl of via google bekijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 18-05-2013 11:55:34 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_126670013
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik wil best met hen praten, maar ik versta ze niet - met dat rare accent van ze.
Het Bogotaanse Spaans is de duidelijkste vorm van de taal en wordt overal in Latijns-Amerika gebruikt voor films en tv-programma's. Niets onduidelijks aan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_126670089
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Binnen de gemeenschap toch zeker wel. Op de reformatorische scholen moeten de vrouwen en meisjes verplicht in een rok tot over de knieën lopen. Daar worden ze ook op aangesproken.

Het gaat natuurlijk om de gedragsregels binnen de gemeenschap, zo groot is dat verschil niet.
Ben je wel eens in Staphorst geweest? Ken je een Staphorster? Dat is dag en nacht verschil met de situatie in DenHagistan. Een vergelijking gaat in de verste verte niet op.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_126670135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:52 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Staphorst geweest? Ken je een Staphorster? Dat is dag en nacht verschil met de situatie in DenHagistan. Een vergelijking gaat in de verste verte niet op.
De dagelijkse stroom aan berichten over mishandelingen, treiteringen en berovingen in Staphorst doen het beeld wat men over Staphorst heeft natuurlijk niet veel goeds.

pi_126670150
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De dagelijkse stroom aan berichten over mishandelingen, treiteringen en berovingen in Staphorst doen het beeld wat men over Staphorst heeft natuurlijk niet veel goeds.
;)
pi_126670167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:52 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wanneer ik in Rijssen of Staphorst met mijn Opel Manta Slayer door de straten verspreid, vallen mij afkeurende en boze blikken ten deel. Wanneer ik dat in de Schilderswijk doe, word ik mogelijkerwijs gedwongen mij aan te passen. Misschien zelfs met fysieke dwang.

Ik maak er nu een geintje van. Maar het fysieke aspect is waar de vergelijking met dorpen als Rijssen en Staphorst ophoudt te bestaan.

PS HAIL SLAYER!!!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 11:55:43 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126670175
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom jezelf problemen op de hals halen? Heeft Europa geen geldtekort? Liggen de bejaarden niet stinkend in bed omdat er geen geld is voor hen? Maar wel om een heel "zorg-en-begeleidingstraject" op te zetten voor het meest zinloze, agressieve, respectloze, vrouw-, homo-, mensonvriendelijke tuig wat maar mogelijk is?

Die gasten die die meid in Amersfoort (waar ik 6 jaar naar school ging) met een gebroken bierfles in het gezicht stampten? Dat verzin je toch niet? Dat WIL je toch niet?

Nationaliteit afnemen, opdonderen, weg. Geen geld, aandacht, zorg, heropvoeding of wat dan ook aan besteden.
Wat zou jij er van denken als Canada allerlei tuig dat daar geboren is met Nederlandse roots bij ons over de grens zou kieperen?

Ieder land moet zijn eigen rotzooi opruimen.
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 11:55:59 #8
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_126670180
quote:

[..]

Laat du_ke/9999 even 10 recente artikelen erover boven water halen. Hij weet er alles van.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_126670207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wanneer ik in Rijssen of Staphorst met mijn Opel Manta Slayer door de straten verspreid, vallen mij afkeurende en boze blikken ten deel. Wanneer ik dat in de Schilderswijk doe, word ik mogelijkerwijs gedwongen mij aan te passen. Misschien zelfs met fysieke dwang.

Ik maak er nu een geintje van. Maar het fysieke aspect is waar de vergelijking met dorpen als Rijssen en Staphorst ophoudt te bestaan.

PS HAIL SLAYER!!!
ja, een afkeurende blik, zoals je die in elke Nederlandse wijk zult krijgen.. en daar blijft het ook bij.
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 11:57:24 #10
341203 3-voud
pi_126670216
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat zou jij er van denken als Canada allerlei tuig dat daar geboren is met Nederlandse roots bij ons over de grens zou kieperen?

Je vind het dus rotzooi. Dat is al heel wat vergeleken met een tijdje terug.
Vanwaar die ommezwaai?
pi_126670218
quote:

[..]

Wat heeft de criminaliteit er mee te maken? Het gaat 'm toch om de gemeenschapszin?
pi_126670227
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vanaf het begin af aan lastig, vervelend en terreurgevend? Met familie en al de grens over. Opdonderen uit onze hard opgebouwde rijkdom.

quote:
Nederland moet opkomen voor het NEDERLANDS belang.

zaterdag 18 mei 2013 @ 11:58:26 #13
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126670246
Kutvolk.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 11:58:29 #14
341203 3-voud
pi_126670249
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat heeft de criminaliteit er mee te maken? Het gaat 'm toch om de gemeenschapszin?
Dit is toch wel 1 van je slechtste troll. Wat dacht je voor je hem postte?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:00:14 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126670310
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vanwaar die ommezwaai?
IK ben nooit een knuffelaar geweest van criminele bontkraagjes of moslimfundamentalisten.

Ik ben alleen niet zo van de onrealistische oplossingen en ook niet zo van de buitensporige angst voor de sharia.
pi_126670359
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vanwaar die ommezwaai?
Er is geen sprake van een ommezwaai. Er is wel sprake van niet goed lezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126670365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

IK ben nooit een knuffelaar geweest van criminele bontkraagjes of moslimfundamentalisten.

Ik ben alleen niet zo van de onrealistische oplossingen en ook niet zo van de buitensporige angst voor de sharia.
De status quo-fetisjist. En dat voor een "progressieve" partij... In "vrijdenkend" Nederland. :')

† In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 12:02:02 #18
341203 3-voud
pi_126670371
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Buitensporige angst is er niet. Recht in eigen handen op basis van een sprookje past hier niet. Op geen enkele manier. Als je daar ook maar 1 cm aan toe geeft ben je je eigen ontwikkeling van je land de zee aan het inschuiven.
pi_126670398
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Buitensporige angst is er niet. Recht in eigen handen op basis van een sprookje past hier niet. Op geen enkele manier. Als je daar ook maar 1 cm aan toe geeft ben je je eigen ontwikkeling van je land de zee aan het inschuiven.
Volgens mij heeft niemand wat anders gezegd hier.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:03:03 #20
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_126670405
De meerderheid bepaalt, dat is hoe wij leven. Echter, zou ik het accepteren als de meerderheid er naar mijn mening voor zorgt dat we honderden jaren terug in de tijd gaan? Of zou ik strijdend ten onder gaan..
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:03:37 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_126670423
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vanaf het begin af aan lastig, vervelend en terreurgevend? Met familie en al de grens over. Opdonderen uit onze hard opgebouwde rijkdom.

[..]

Nederland moet opkomen voor het NEDERLANDS belang.
Je beantwoord de vraag niet.

De mensen zijn hier geboren. Dus ze zijn een NEDERLANDS probleem.
pi_126670448
Dit ga je krijgen wanneer een land hordes moslims toelaat. Een groot aantal wil vroeg of laat een plek dan alleen voor moslims hebben. Het geeft gelijk het failliet aan van de multiculturele samenleving. Nu is het een wijk maar ik kijk niet raar op als het over 10 jaar een middelgrote stad is en later nog een complete provincie.

De vergelijking met staphorst lijkt opzich wel op te gaan. Maar mensen uit staphorst heb je weing last van. Dat kunnen we van veel moslims niet zeggen. (maar dat mag niet gezegd worden). En tevens zie je in veel moslim landen dat de pleuris regelmatig uitbreekt. Kijk de arabische lente en talloze andere voorbeelden. Hoe meer moslims bij elkaar komen hoe groter het risico op zulke zaken wordt.

Ik hoop echt dat er een vreemdelingen quota gaat worden ingesteld in Nederland. Dit soort ontwikkelingen zit ik (en veel andere Nederlanders) niet op te wachten. Veels te laat natuurlijk maar een begin. Hoe dit verder opgelost moet worden geen idee. Het is een logisch gevolg van veel moslims in je land toelaten.
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 12:05:17 #23
341203 3-voud
pi_126670460
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand wat anders gezegd hier.
Wel of niet, om het even.

Het resultaat is dat niemand er wat aan deed of aan doet. Anders had dit nooit ruimte gekregen.
Dat is het nieuws en daarover gaat de discussie.

En nu kssst.
pi_126670466
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Daar geef je dan ook niet aan toe. Op het moment dat het recht in eigen handen wordt genomen op basis van de sharia wetgeving doe je aangifte.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 12:06:25 #25
341203 3-voud
pi_126670493
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daar geef je dan ook niet aan toe. Op het moment dat het recht in eigen handen wordt genomen op basis van de sharia wetgeving doe je aangifte.
Aandoenlijk, die naïviteit van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')