Nee, niet automatisch.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als jij weet dat die afspraak staat, en de vader komt ze ophalen voor een vakantie dan kun je er vrij zeker van zijn dat hij die afspraak vergeten is?
De moeder is volgens mij niet zijn omgeving.... en het kan dus prima waar zijn (dat hij dat zijn omgeving verteld heeft).quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik dacht dat het ergens was gemeld door de politie? dat de vader zijn omgeving heeft verteld met de jongens naar Lxemburg te gaan?
Nee, ze mogen niet kiezen. Ze mogen hun mening kenbaar maken. De rechter kan dit meenemen in zijn beslissing, maar wil niet zeggen dat dit ook gebeurd. Vaak gaan rechters er wel in mee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kinderen mogen al met 12 kiezen toch?
Kinderen moet niet hoeven kiezen, als ouders nu eens normaal met elkaar omgaan na een scheiding is er weinig aan de hand.
Laten ze daar maar eens een oplossing voor zoeken, is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het.
Maar je hebt er meestal beide voor gekozen om kinderen te krijgen, zorg dan ook beide dat ze een veilige en gelukkige jeugd hebben.
Ik denk inderdaad nog steeds dat hij ze heeft verdronken en ook heeft verborgen in water. Wat Gia zei vind ik ook niet gek, de grote peel waar het moerassig is.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga inmiddels uit van jouw scenario dat ze in het water liggen.
En gezien de vermiste onderbroek verwacht ik dat hij dat ook gepland had en extra schoenen en kleren meegenomen had, en daarbij simpelweg vergeten is een extra onderbroek te pakken.
Hoewel, het er misschien juist op duidt dat hij ze niet te water heeft gelaten, en wel de schone kleren had bedacht, maar dat na de daad bleek dat z'n kleren tot op z'n lijf nat/vies waren, en hij daarom niet toe kon met alleen schone bovenkleding en schoenen.
Die onderbroek is of een gevalletje vergeten, omdat je daar bij "schone kleren aantrekken" niet altijd aan denkt, of die onderbroek is vies/nat geworden terwijl hij dat niet ingecalculeerd had.
Overigens zou een tewaterlating ook weer mee matchen bij iemand die wraak boven de liefde voor z'n kinderen laat prevaleren
Zo'n vakantie staat wel al een hele tijd gepland en is ook overleg over gevoerd. Bij een eventueel prikken van een datum wordt dat wel meegenomen, denkelijk... Dus in die week niet, want dan gaan de jongens weg, op vakantie met... de vader...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet automatisch.
Die afspraak staat voor maandagmiddag of dinsdagmorgen, vader komt ze maandag halen voor een vakantie... weet jij dan al dat ze maandag weggaan?
Kan toch ook na het gesprek op maandag of dinsdag zijn?
Daarom heeft de moeder waarschijnlijk een gesprek gehad en de vader niet. (die dag) Vader ging toch voor een korte vakantie. Wat is kort?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n vakantie staat wel al een hele tijd gepland en is ook overleg over gevoerd. Bij een eventueel prikken van een datum wordt dat wel meegenomen, denkelijk... Dus in die week niet, want dan gaan de jongens weg, op vakantie met... de vader...
tegenovergestelde van langquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:27 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Daarom heeft de moeder waarschijnlijk een gesprek gehad en de vader niet. (die dag) Vader ging toch voor een korte vakantie. Wat is kort?
onderzoeksjournalistiekquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:29 schreef moeke1 het volgende:
Hoe kan de krant citeren uit een rapport van de Raad? Heeft familie of politie dit vrijgegeven?
Laatste week van de meivakantie?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:27 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Daarom heeft de moeder waarschijnlijk een gesprek gehad en de vader niet. (die dag) Vader ging toch voor een korte vakantie. Wat is kort?
Waarschijnlijk lag er een omgangsregeling, uitvoerbaar bij voorraad. Dan moet je ze meegeven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laatste week van de meivakantie?
Of iig maandag t/m vrijdag?
Ook daarover is niets bekend, waar gingen ze naar toe in Luxemburg, ik neem aan niet kamperen, dus Hotel, huisje? Al betaald?
Of was het toch een spur of the moment thing van die vader?
Waarom laat die moeder dat dan toe?
twitter:JulianRubenNL twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 09:28:54Gesprek zou dinsdag plaats vinden. Dit alles schrijft de Raad van Kinderbescherming in rapport over gezin meld NRC. #vermistebroertjes reageer retweet
Is dan wel een hele korte vakantiequote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:32 schreef moeke1 het volgende:
twitter:JulianRubenNL twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 09:28:54Gesprek zou dinsdag plaats vinden. Dit alles schrijft de Raad van Kinderbescherming in rapport over gezin meld NRC. #vermistebroertjes reageer retweet
Uitvoerbaar bij voorraad? Ook lullig als het je twee zoons hun leven kost...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:31 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lag er een omgangsregeling, uitvoerbaar bij voorraad. Dan moet je ze meegeven.
Waarbij de opmerking hoort dat dit psychische mishandeling was zoals het nu geschreven is.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 07:35 schreef TLC het volgende:
De vermiste broertjes Ruben en Julian uit Zeist zouden onder toezicht van Bureau Jeugdzorg worden geplaatst. Dat schrijft NRC Handelsblad op basis van een rapport van de Raad voor de Kinderbescherming.
Ook zou de vader zijn zoons minder vaak mogen zien en zou hij door de politie worden gehoord als verdachte van kindermishandeling.
quote:Sinds de scheiding van de ouders in 2008 zouden meer dan tien instanties zich hebben bemoeid met het gezin, maar dat zou nauwelijks effect hebben gehad. De Raad voor de Kinderbescherming schrijft volgens NRC in het rapport over het gezin zeer kritisch over die gang van zaken.
Zoekactie
De vader van Ruben en Julian werd op 7 mei gevonden in de bossen bij Doorn. Hij pleegde zelfmoord. De broertjes zijn sindsdien vermist.
De politie en vrijwilligers zoeken intensief naar de jongens. Ook vandaag staat er weer een zoekactie van burgers gepland, in Sittard.
(nos.nl)
Wat denk je wat een uhp met de kinderen doet? Daar al eens over nagedacht?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Waarbij de opmerking hoort dat dit psychische mishandeling was zoals het nu geschreven is.
Wat bij een vechtscheiding niet vreemd is.
Wat wel vreemd is dat bij de vechtscheiding en de daaruit voortvloeiende phychische mishandeling van de kinderen geheel aan de vader toebedeeld worden.
Waar twee kijven twee schuld, ze hadden beter kunnen beslissen om de kinderen tijdelijk in een pleeggezin te stoppen totdat de ouders weer door een deur konden gaan, dan was de kans groter geweest dat de kinderen niet vermost waren geweest.
[..]
Als jeeen vechtscheiding hebt, heb je er zelf ook schuld aan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:16 schreef moeke1 het volgende:
Ik zit zelf na 3,5 jaar nog steeds in een vechtscheiding, ook ots. Het is idd afwachten tot er iets gebeurd. ( daar wil ik niet aan denken)
Wat denk je dat ouders doen die alleen maar ruzie zoeken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Wat denk je wat een uhp met de kinderen doet? Daar al eens over nagedacht?
Dat zeg jij. Nooit in een vechtscheiding gezeten zeker? Ik heb ook geen zin dit uit te leggen. Dat is heel ingewikkeld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Als jeeen vechtscheiding hebt, heb je er zelf ook schuld aan.
Dat is een heel zwaar middel toch?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Wat denk je wat een uhp met de kinderen doet? Daar al eens over nagedacht?
En dan de kinderen uhp? Terwijl ze het goed hebben bij de moeder? Je denkt er wel licht over. Zat andere mogelijkheden waarbij je de kinderen minder schaadt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat denk je dat ouders doen die alleen maar ruzie zoeken.
Niet van mezelf, wel van anderen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:40 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Nooit in een vechtscheiding gezeten zeker? Ik heb ook geen zin dit uit te leggen. Dat is heel ingewikkeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |