quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 21:52 schreef de_boswachter het volgende:Ben zojuist begonnen in L2 met Cheltemham, mijn eerste Lower League team sinds FM2011.
Heeft iemand tips voor me waarop ik moet letten en wat ik als eerste moet gaan doen?
Hoe scout ik het beste spelers, hoe krijg ik transferbudget (wat ik nu niet heb) etc.
Ehm, ik ben begonnen in de JL met Cambuur Leeuwarden en na 2 seizoen gepromoveerd naar de ED.
Probeer zoveel mogelijk transfervrije spelers aan te trekken, er zitten best aardige tussen. Die krijg je aangeboden via zaakwaarnemers. Probeer een moederclub te vinden, je krijgt dan per jaar wat geld van ze en je bent eerste keus als zij wat spelers willen verhuren aan je.
Spelers scouten, de beste regenspelers komen uit Duitsland, Frankrijk, Brazilie en Argentinie.
Op deze lijst zie je wanneer die spelers vrij komen (in NL 25 maart), dus dan ga je naar zo'n land en selecteer je de clubs met de beste jeugdopleiding, en ga je de spelers af die net zijn gegenereerd. Als een speler je wat lijkt stuur je je scout erop (als dat kan tenminste, je scoutinggebied kan ook beperkt zijn tot je eigen land).
http://www.aidtheboss.com/football-manager-2013-regen-dates/Probeer het bestuur zover te krijgen dat je een bepaalde percentage van je transferinkomsten mag gebruiken voor je transfer/salarisbudget.
Salarisbudget is belangrijker dan transfer, het is nu te duur om spelers te kopen.
Het huren van spelers werkt ook goed, alleen blijven die meestal 1 seizoen bij je ballen. Maar je betaalt vaak niet zoveel qua salariskosten.
Transfer/salarisbudget krijg je door te zeuren bij eht bestuur, en gebruik dan de optie "Ik dacht dat we op 1 lijn zaten qua ambitie". Dit werkt erg vaak. Wel ff saven, voor het geval dat
Children of the night. What music they make.