Dat zou natuurlijk kunnen ja. Dat die winkel toch al dichtging en de nieuwe verhuurder het pand eerder overnam. Dan heb ik niks gezegtquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:56 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Dat was in Enschede. Ik was er eergisteren en overal hingen briefjes met 'tot 5 juni open', ook nog mondeling bevestigd door de verkoper. Gisteren was de winkel plots weg en het pand was alweer bezet door een andere onbekende kledingwinkel. Het was ook een klein filiaal en de winkelwas voor 95 procent leeg. Vond t een aparte situatie alsof er in de avond is beslist de frs toch vervroegd te sluiten en in de nacht t pand door een ander te laten bezetten.
KLB / personeel van de Free Record Shop..quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:45 schreef Housekeeper het volgende:
NRC-next: Toen de FRS er nog toe deed
Prachtig sfeerbeeld en herkenbaar voor (oud) werknemers samenwerkers ()
BUFTA BUFTA BUFTAquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:55 schreef Housekeeper het volgende:
Elk verhaal heeft 2 kanten: de voor- en achterkant van de toonbank in dit geval
quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:45 schreef Housekeeper het volgende:
NRC-next: Toen de FRS er nog toe deed
Prachtig sfeerbeeld en herkenbaar voor (oud) werknemers samenwerkers ()
Tijd voor taart zou ik zeggen, dag FRS!quote:Als je een foto opstuurde van het gesloten pand van een failliete concurrent, kreeg je een taart van het hoofdkantoor.
Het doet me plezier om te zien dat hier in Zwolle een aantal goeie zaken (Plato, Diskid, Minstrel) het gebagger van FRS overleefd hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
[..]
Tijd voor taart zou ik zeggen, dag FRS!
Tja, hier in Den Bosch zit er nu nog 1 platenzaak met uitsluitend nieuw spul (maar heel duur) en 1 2e hands handeltje... niet echt een vooruitgang.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het doet me plezier om te zien dat hier in Zwolle een aantal goeie zaken (Plato, Diskid, Minstrel) het gebagger van FRS overleefd hebben.
zekerheid, maja daarvoor kan je ook bellenquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je online bestellen om dan naar de winkel te gaan om hem op te halen?
Click and Brick is een redelijk succesvol model dat steeds meer terrein wint.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je online bestellen om dan naar de winkel te gaan om hem op te halen?
Heb je hem sneller, zeker als je overdag niet thuis bent om hem in onvangst te nemen. Maar gaat vooral om de koppeling tussen on en offline. Net zoals Dixons/Mycom en BCC het nu wel hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je online bestellen om dan naar de winkel te gaan om hem op te halen?
Dat is meer een soort postbusfunctie, DHL heeft pack stationen in D waar je je bestelling heen kan laten sturen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Click and Brick is een redelijk succesvol model dat steeds meer terrein wint.
Een voordeel is bijvoorbeeld dat je niet meer thuis hoeft te zijn voor de bezorging, zo kan je bol bij de AH in de buurt laten bezorgen en is de Albert Heijn zelf ook druk bezig om pickup points uit te rollen voor de complete boodschappen.
Maar je hebt dus meer winkels en ketens. Zo kan je kleding laten bezorgen bij het filiaal in je buurt en wat niet past direct inleveren. Op die manier heb je én het gemak van een ruim assortiment en bestellen wanneer het je uitkomt én het gemak van kundig personeel. Die aan de hand van het bestelgedrag van de klanten ook beter hun winkelassortiment kunnen afstemmen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is meer een soort postbusfunctie, DHL heeft pack stationen in D waar je je bestelling heen kan laten sturen.
True, waarschijnlijk de enige manier waarop de klassieke winkel kan overleven.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Heb je hem sneller, zeker als je overdag niet thuis bent om hem in onvangst te nemen. Maar gaat vooral om de koppeling tussen on en offline. Net zoals Dixons/Mycom en BCC het nu wel hebben.
Sommige mensen wonen in tokkie-buurten waar buren je post zelf houden ipv geven. Anderen in buurten waar niemand thuis is overdag.
Geloof dat Zalando een terugstuurpercentage van 90% heeft.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar je hebt dus meer winkels en ketens. Zo kan je kleding laten bezorgen bij het filiaal in je buurt en wat niet past direct inleveren. Op die manier heb je én het gemak van een ruim assortiment en bestellen wanneer het je uitkomt én het gemak van kundig personeel. Die aan de hand van het bestelgedrag van de klanten ook beter hun winkelassortiment kunnen afstemmen.
Ja logisch, mensen bestellen alles in minimaal drie maten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat Zalando een terugstuurpercentage van 90% heeft.
Las een tijdje terug zoiets
Of een jurk om 1 keer in uit te gaanquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja logisch, mensen bestellen alles in minimaal drie maten.
Ik had een collega, kocht regelmatig iets bij de mediamarkt om het na het weekend weer terug te brengen "voldoet niet aan de verwachtingen", maar dan wel boeken ingescand etc.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of een jurk om 1 keer in uit te gaan
De andere 10% raakt postnl kwijt?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Geloof dat Zalando een terugstuurpercentage van 90% heeft.
Las een tijdje terug zoiets
Das een beetje overdreven.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat Zalando een terugstuurpercentage van 90% heeft.
Las een tijdje terug zoiets
http://www.retailnews.nl/(...)t-normaal--8217.htmlquote:Winkeliers hebben verbaasd gereageerd op het aantal retouren dat Zalando jaarlijks verwerkt. De oprichters van Zalando lieten onlangs aan Die Welt weten zo’n vijftig procent van alle bestellingen retour te krijgen. Jeroen Hubert, marketing manager van Wehkamp.nl kan haast niet geloven dat Zalando zoveel retouren moet verwerken. “Hebben dat oprichters dat zelf gezegd? Is het geen gerucht?”, zegt hij tegen FashionUnited.nl.
Dat is wel afhankelijk van wat er besteld is, sokken worden minder vaak teruggestuurd dan schoenen. Dan kom je al snel op een gemiddelde van 50%.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:31 schreef Mylene het volgende:
[..]
Das een beetje overdreven.
[..]
http://www.retailnews.nl/(...)t-normaal--8217.html
quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik weet wat ik wil hebben koop ik het online, ik ga nu juist naar een boekwinkel of platenzaak als ik gewoon eens wil snuffelen.
Zo heb ik bv La Pat ontdekt, omdat de cover van de CD zo mooi was
[ afbeelding ]
Ik denk ook niet dat winkels voor muziek, video, spellen, boeken, electronica, etc in hun huidige vorm veel kans hebben. Ik koop behalve levensmiddelen en kleding vrijwel alles online.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:04 schreef Fer het volgende:
Laten we eerlijk zijn, ook van snuffelaars had FRS niet kunnen overleven. Fame was eerder failliet dan FRS. En ook dat gaat online veel makelijker, kijken, gelijk luisteren en bestellen.
Ik zou toch heel erg boos worden, dit is gewoon diefstalquote:Op zondag 2 juni 2013 17:37 schreef Goofoyou het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)-geweigerd-in-winkel
Met cadeaubonnen kan niet meer worden betaald in filialen! Was ik net op tijd
Klopt, maar je kunt de bonnen alsnog verzilveren bij de FRS in België, hoewel dat voor velen ook nog een gedoe zou zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou toch heel erg boos worden, dit is gewoon diefstal
Daar rij je ff heen om een dvd te kopen voor een cadeaubon, nee dusquote:Op zondag 2 juni 2013 19:16 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt de bonnen alsnog verzilveren bij de FRS in België, hoewel dat voor velen ook nog een gedoe zou zijn.
Het personeel daar voert natuurlijk ook maar de instructie van hogerhand uit. Blijkbaar accepteert het kassasysteem de bonnen niet eens meer.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar rij je ff heen om een dvd te kopen voor een cadeaubon, nee dus
Zou stennis zijn gaan schoppen
Ja velen zijn dus het geld kwijt ja. De Nederlanders die dichtbij de grens wonen kunnen er nog wat mee. Of je moet zorgen dat je je cadeaubon aan een Belg kan verkopen. De Belgische FRS webshop bezorgt helaas niet in Nederland, anders was dat nog een optie.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar rij je ff heen om een dvd te kopen voor een cadeaubon, nee dus
Zou stennis zijn gaan schoppen
Heel herkenbaar ja, ook voor mij.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:45 schreef Housekeeper het volgende:
NRC-next: Toen de FRS er nog toe deed
Prachtig sfeerbeeld en herkenbaar voor (oud) werknemers samenwerkers ()
De DVD-speler als kerstcadeau weet ik ook nog ja. Was een cheap-ass merk maar heeft het echt wel een jaar of 6 prima gedaan ofzo. Maar dat feest was inderdaad wel tof. Flink zuipen en eten en ondertussen wat kutartiesten checken, al heb ik ook nog een keer een optreden van Osdorp Posse gezien daar. Alleen mijn zeik ex uit die tijd vond het 'te hard' enzo, zeikwijf.quote:Ik heb jarenlang bij de FRS gewerkt, tot 2007. In die tijd ging het goed met het bedrijf en daardoor gingen een hoop kleine zelfstandige platenzaken failliet. Wekelijks werd er in het papieren personeelsblad hartelijk gelachen om die domme ondernemers die niet met hun tijd waren meegegaan. Als er in de straat van een FRS-filiaal een andere muziekwinkel failliet was gegaan kon het personeel een foto opsturen van die gesloten winkel. Deze werd dan in het blad geplaatst en het personeel dat de foto had opgestuurd kreeg een grote taart van het hoofdkantoor om te vieren dat een hardwerkende zelfstandige zijn levenswerk in rook had op zien gaan. Ik heb dat altijd een misselijkmakende gewoonte gevonden en kan een kleine lach nu dan ook niet onderdrukken. Karma is a bitch, ofzo.
En je loon/vakantiegeld uit de kassa nemen is natuurlijk zwaar strafbaar en dan heb je een strafblad.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het personeel daar voert natuurlijk ook maar de instructie van hogerhand uit. Blijkbaar accepteert het kassasysteem de bonnen niet eens meer.
En ze zitten zelf natuurlijk ook in een klotesituatie. Geen loon, geen vakantiegeld, maar wel moeten werken.
Maar wel begrijpelijk van de curator.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou toch heel erg boos worden, dit is gewoon diefstal
Hij vind andere schuldeisers belangrijker.quote:
Volgens mij was het een Hiteker ofzo. Ik heb m nog steeds op zolder en hij doet het nogquote:Op zondag 2 juni 2013 19:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heel herkenbaar ja, ook voor mij.
Vooral dat stuk over die taart. Vorige week postte ik het al in dit topic:
[..]
De DVD-speler als kerstcadeau weet ik ook nog ja. Was een cheap-ass merk maar heeft het echt wel een jaar of 6 prima gedaan ofzo. Maar dat feest was inderdaad wel tof. Flink zuipen en eten en ondertussen wat kutartiesten checken, al heb ik ook nog een keer een optreden van Osdorp Posse gezien daar. Alleen mijn zeik ex uit die tijd vond het 'te hard' enzo, zeikwijf.
Je kon wel op freerecordshop.nl bestellen, en dan aangeven waar je de bestelling bij welk filiaal wilde afhalenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:52 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd als ze de winkelvoorraad gekoppeld hadden aan de webshop. Dus dat je online kan zien waar welke cd/dvd op voorraad is en gelijk bestellen. Dan heb je hem voor de internetprijs en gelijk ophalen. En zo kun je het hele verhaal uitbouwen naar van alles en nogwat natuurlijk.
Gemiste kans die veel offline winkels gemist hebben. Geen webshop, wel webshop maar andere prijzen in de winkel en alleen per post opstuurbaar. BCC heeft het geloof ik sinds kort wel door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |