abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:22:52 #126
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_126951775
Als ze consoles in de uitverkoop gooien, wil ik wel een Wii U oppikken voor 100 euro.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_126951831
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:18 schreef Sowieso. het volgende:
Grappig hoe ze vorige week, toen ik ernaar vroeg vanwege grote opruimingen, in alle toonaarden ontkenden dat het slecht ging met het bedrijf en dat ze slechts opruimden vanwege een verbouwing. Vraag me af of het personeel gewoon mooi weer moesten spelen of dat ze het echt nog niet wisten.
Bij on s is dit ook hoor. Mijn werk is de eerst volgende die dichtgaat ( zo niet mijn filliaal gaat als eerste dicht, vorig jaar een ander filliaal gesloten van dit concern, ga niet zeggen welk.)

Maar als klanten erom vragen moeten we alles ontkennen. Natuurlijk om omzet te maken, want als je zo niet doet gaat het sowieso dicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 16:24:22 ]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:29:09 #128
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126952070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:03 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ik denk dat je rijen van hier tot Tokyo hebt bij FRS vestigingen als ze alles in de aanbieding gooien. Doldwaze dagen praktijken maar dan met nerds en hipsters.
Ik zou niet weten wat ik er moet kopen. Ik heb niet eens een blue-ray speler. :D
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:29:26 #129
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_126952086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:29 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat ik er moet kopen. Ik heb niet eens een blue-ray speler. :D
PS3 = blu-ray speler
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_126952119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:16 schreef MilaNL het volgende:
Hoe kun je dat nou jammer vinden :? Er is toch niets nostalgisch of romantisch aan winkelketens.
Inderdaad. Irritante winkel ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:30:33 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126952139
Ik begrijp het wel, hoe vervelend het ook is voor al die medewerkers.

Mensen die interesse hebben in de laatste hits of verzamelplaten konden bij de FRS altijd wel terecht maar hebben de weg naar internet gevonden.

Voor mensen met een wat minder voor de hand liggende voorkeur is FRS nooit aantrekkelijk geweest. Geen wonder dat onafhankelijke speciaalzaken het nog gewoon goed doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:31:22 #132
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126952171
Die medewerkers komen wel weer aan de bak. 't zijn doorgaans allemaal jonge mensen.
Tonika zoekt nog verkopers. :P
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_126952175
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:24 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Bij on s is dit ook hoor. Mijn werk is de eerst volgende die dichtgaat ( zo niet mijn filliaal gaat als eerste dicht, vorig jaar een ander filliaal gesloten van dit concern, ga niet zeggen welk.)

Maar als klanten erom vragen moeten we alles ontkennen. Natuurlijk om omzet te maken, want als je zo niet doet gaat het sowieso dicht.
Aan de andere kant, als ik weet dat er een uitverkoop komt, wacht ik met een dvd kopen (bij FRS). Als de prijzen hetzelfde blijven, ga ik wel naar een andere winkel.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:32:47 #134
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126952237
Sowieso is CD's kopen niet meer van deze tijd: van de (slechts) 9 nummers die op zo'n CD staan zijn misschien 3 tof, en 2 met het label 'gaatwel'.
Lossenummerverkoop zoals iTunes vind ik toch ergens handiger.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:34:16 #135
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_126952310
The interwebs takes over. FRS was een dinosaurus.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:36:10 #136
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126952415
Ah, op de site staat een mededeling:
N.a.v. de berichtgeving in de media over Free Record Shop Nederland:
De bestellingen op de webshop worden uitgeleverd. Helaas kan er geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_126952774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ah, op de site staat een mededeling:
N.a.v. de berichtgeving in de media over Free Record Shop Nederland:
De bestellingen op de webshop worden uitgeleverd. Helaas kan er geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard.

Lol. Gelukkig niet bij de mediamarkt. had 200 euro aan cadeaukaarten daarvoor. Goedkoop een wiiU aanschaft daardoor.
pi_126953156
Ik heb nog n cadeaukaart :(
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:54:26 #139
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_126953207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:14 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarvan 99% uit part-time personeel van vnm. studenten bestaat die snel genoeg aan een full-time baan gaan komen.
Nee, niet 99% een stuk minder, ik weet niet precies hoeveel, maar je vergeet voor t gemak de mensen in de back office, de full timers en anderen die van de FRS afhankelijk zijn, en in deze markt vind niemand snel een nieuwe fulltime baan...
quote:
Die distributiecentra gaan niet verdwijnen, alleen gaan ze nu andere orders vervullen van andere bedrijven.
De FRS had 2 eigen distributiecentra die dus zullen sluiten, die zijn ingericht op media en kunnen niet switchen naar andre producten, dus die gaan dicht, met bijbehorend baanverlies, de vervoerders waar ze gebruik van maken verliezen een grote klant en t is te hopen voor hen dat ze die leegte kunnen opvullen met nieuwe klanten....
quote:
Platenmaatschappijen zullen hier niet wakker van liggen omdat ze toch al grotendeels afhankelijk zijn van online verkoop ipv fysiek verkoop.
Je hebt echt niks gelezen hierboven?, speciaal voor jou dan:
"Omvallen Free Record Shop zou een ramp zijn"
Eerder peilde 3voor12 al wat de gevolgen zouden zijn van het omvallen van de Free Record Shop voor de Nederlandse muziekindustrie. Dick van Dijk van Plato en Martin de Wilde van branchevereniging voor de entertainmentretail NVER concludeerden dat dat "een ramp" zou zijn. De Free Record Shop had nog altijd een marktaandeel van 25-30 procent - meer dan

Met het omvallen valt een flink deel van de handel weg, en dat zullen labels en distributeurs direct merken. Van Dijk: "De situatie waar nog maar een paar mensen op het kantoor van een platenmaatschappij zit, komt steeds dichterbij. Er zijn gelukkig steeds meer kleine labeltjes die zich er weinig van aan zullen trekken, maar voor major labels is het wel van belang."
"Dat betekend ook dat minder commerciële Nederlandse bandjes niet getekend worden omdat de afzet markt te klein is en op den duur als het lang zo doorwerkt de hele Nederlandse muziekindustrie afhankelijk wordt van wat buitenlandse A&R managers wel en niet willen tekenen.
De commerciële artiesten als Borsato e.d. zullen er niet veel last van hebben maar bandjes als Kensington, Miss Montreal enz zullen hier wel degelijk last van hebben, net als nieuw talent wat dan sowieso zonder distributeur komt te zitten."

Geen budget, geen studioproducties, geen nieuwe muziek, alleen commercieel interessante muziek zal z'n weg nog vinden en dat voegt uiteindelijk niks toe voor muziekliefhebbers die juist wat minder commerciële muziek waarderen...
quote:
De rekjes en stands kun je nog wel veilen bij de curator maar (geopende) CDs, DVDs en games? Geen hond die daar op gaat bieden.
Jij kent de veilingmarkt niet? partijhandelaren zijn dol op geopende cd&dvd's :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:18 schreef Sowieso. het volgende:
Grappig hoe ze vorige week, toen ik ernaar vroeg vanwege grote opruimingen, in alle toonaarden ontkenden dat het slecht ging met het bedrijf en dat ze slechts opruimden vanwege een verbouwing. Vraag me af of het personeel gewoon mooi weer moesten spelen of dat ze het echt nog niet wisten.
Ze wisten t echt niet, alleen dat er gesprekken met procures waren en dat dat er "positief" uitzag...
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
Uhm tjah, kan er weinig aan doen dat er geen cd's meer passen in mijn audio-apparatuur. Betaal netjes elke maand m'n Spotify abo en heb al m'n mp3's verwijderd. FRS ben ik al een jaar of 10 niet meer geweest, dat was hoe dan ook een aflopende zaak. Net als The Music Store, die vorig jaar over de kop ging.
Daar hoef je ook niks aan te doen, de hele media wereld is keihard aan het veranderen en dit zat er dik in, de FRS heeft als holding enorme steken laten vallen en verkeerde keuzes gemaakt en dat moeten ze nu bezuren, alleen het toejuichen van dit faillissement vind ik een slechte zaak omdat er niet alleen de FRS maar zoveel meer mee t schip in gaat.
Op welk distri model we uiteindelijk met media uitkomen weet ik niet, de pest is dat iedereen 320K kwalitatief goed genoeg vindt en vergeet hoe cd's echt klinken vanwege de kutspeakertjes naast hun pc, en daardoor spotify en andere streamingdiensten een grote vlucht nemen, maar alles waar uiteindelijk compressie in zit, beeld&geluid is mindere kwaliteit die je voor lief gaat nemen vanwege het distributie gemak, en da's zonde...

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
Meeste faillissementen draaien uit op een deceptie; curatoren hebben geen tijd en niemand heeft geld. Doorstart lijkt me onwaarschijnlijk (en dom, tenzij ze iets anders gaan verkopen). Maargoed, er zullen mensen zijn die de FRS gaan missen, ongetwijfeld.
Als ze keihard ingrijpen, veel winkels sluiten, afscheid nemen van de naam FRS en als Fame met 40 speciaalzaken doorgaan kunnen ze het imo nog een heel aantal jaren uitzingen, maar kennelijk is er niemand op t hoofdkantoor die daar aan heeft gedacht :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 24 mei 2013 @ 18:15:21 #140
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_126956316
Naar mijn mening hebben ze het nog best lang volgehouden.
signatuurloos
  Donald Duck held vrijdag 24 mei 2013 @ 18:21:43 #141
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_126956509
Mooi dat GameMania niet wordt meegesleept in de val. Leuke winkel om af en toe eens een tweedehands game te scoren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_126956529
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:35 schreef themole het volgende:
Dure winkel die slecht personeeel zonder kennis heeft. Waarom zou je daar je cd's/games kopen. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met Game Mania, ik heb niet een gevoel dat die winkel heel slecht loopt.
Die blijft...
Dankzij een Belgische onderneming
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_126956954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat is daar misgegaan? Aan de prijzen kan het niet hebben gelegen, ze waren zeker niet de goedkoopste.
Je geeft zelf het antwoord al. Ze waren zeker niet de goedkoopste. Dus dan ga ik mijn cd's wel ergens anders kopen. Ik ben toch niet gek?

quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:49 schreef Domo-Kun het volgende:

[..]

Uhh, het feit dat er veel minder CD's worden verkocht lijkt me een vrij goede reden.
Cd's waren allang bijzaak geworden voor Free Record Shop. Hun winkels stonden / staan vol met dvd's: films en series vooral. Ergens in een hoekje vind je nog wat cd's.
  Eindredactie Games zaterdag 25 mei 2013 @ 09:41:02 #144
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_126977765
maar dus geen grote uitverkoop ;(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:57:46 #145
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126979033
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:41 schreef donald_dick het volgende:
Heb het wel meegemaakt dat een electronicawinkel dicht ging (of dicht moest), dus de hele handel in de uitverkoop, 25% korting enzo. Flink wat mensen.

En die eigenaar klaagde hardop "ja als er koopjes zijn dan ineens zijn jullie er wel hè'.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 11:01:30 #146
16715 Mylene
*schatje*
pi_126979112
Ik heb mij altijd geërgerd aan de naam, zo'n stomme.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 11:05:49 #147
16715 Mylene
*schatje*
pi_126979205
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:41 schreef donald_dick het volgende:
Sephora Nederland vertrekt ook uit Nederland, is cosmetica, mooie merken waarvan sommige door hun vertrek niet meer in Nederland verkrijgbaar zullen zijn. Dus ik dacht, er komt vast een uitverkoop, dan kan ik groot in slaan. Wat denk je? Geen uitverkoop. Sephora pakt alles in wat overblijft en dat gaat dan door naar filialen in het buitenland die wel goed lopen, zoals thuismarkt Frankrijk.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 11:05:53 #148
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126979206
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:01 schreef Mylene het volgende:
Ik heb mij altijd geërgerd aan de naam, zo'n stomme.
Tsja. Free waren ze zeker niet. Maar 't was wel een herkenbaar iets in de winkelstraat, dat blauw met gele, met soms te harde rare muziek dat door de openstaande winkeldeuren half de winkelstraat vulde.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_126979281
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Tsja. Free waren ze zeker niet. Maar 't was wel een herkenbaar iets in de winkelstraat, dat blauw met gele, met soms te harde rare muziek dat door de openstaande winkeldeuren half de winkelstraat vulde.
Ja het zal gemis zijn in de winkelstraat, die mooie gevel en geweldige muziek.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 12:18:36 #150
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_126980964
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Mooi dat GameMania niet wordt meegesleept in de val. Leuke winkel om af en toe eens een tweedehands game te scoren
De prijzen van de GameMania zijn al helemaal belachelijk daar koop ik nog geen batterij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')