quote:
Nee, niet 99% een stuk minder, ik weet niet precies hoeveel, maar je vergeet voor t gemak de mensen in de back office, de full timers en anderen die van de FRS afhankelijk zijn, en in deze markt vind
niemand snel een nieuwe fulltime baan...
quote:
De FRS had 2 eigen distributiecentra die dus zullen sluiten, die zijn ingericht op media en kunnen niet switchen naar andre producten, dus die gaan dicht, met bijbehorend baanverlies, de vervoerders waar ze gebruik van maken verliezen een grote klant en t is te hopen voor hen dat ze die leegte kunnen opvullen met nieuwe klanten....
quote:
Op vrijdag 24 mei 2013 16:14 schreef Asskicker14 het volgende:Platenmaatschappijen zullen hier niet wakker van liggen omdat ze toch al grotendeels afhankelijk zijn van online verkoop ipv fysiek verkoop.
Je hebt echt niks gelezen hierboven?, speciaal voor jou dan:
"Omvallen Free Record Shop zou een ramp zijn"
Eerder peilde 3voor12 al wat de gevolgen zouden zijn van het omvallen van de Free Record Shop voor de Nederlandse muziekindustrie. Dick van Dijk van Plato en Martin de Wilde van branchevereniging voor de entertainmentretail NVER concludeerden dat dat "een ramp" zou zijn. De Free Record Shop had nog altijd een marktaandeel van 25-30 procent - meer dan
Met het omvallen valt een flink deel van de handel weg, en dat zullen labels en distributeurs direct merken. Van Dijk: "De situatie waar nog maar een paar mensen op het kantoor van een platenmaatschappij zit, komt steeds dichterbij. Er zijn gelukkig steeds meer kleine labeltjes die zich er weinig van aan zullen trekken, maar voor major labels is het wel van belang."
"Dat betekend ook dat minder commerciële Nederlandse bandjes niet getekend worden omdat de afzet markt te klein is en op den duur als het lang zo doorwerkt de hele Nederlandse muziekindustrie afhankelijk wordt van wat buitenlandse A&R managers wel en niet willen tekenen.
De commerciële artiesten als Borsato e.d. zullen er niet veel last van hebben maar bandjes als Kensington, Miss Montreal enz zullen hier wel degelijk last van hebben, net als nieuw talent wat dan sowieso zonder distributeur komt te zitten."Geen budget, geen studioproducties, geen nieuwe muziek, alleen commercieel interessante muziek zal z'n weg nog vinden en dat voegt uiteindelijk niks toe voor muziekliefhebbers die juist wat minder commerciële muziek waarderen...
quote:
Op vrijdag 24 mei 2013 16:14 schreef Asskicker14 het volgende:De rekjes en stands kun je nog wel veilen bij de curator maar (geopende) CDs, DVDs en games? Geen hond die daar op gaat bieden.
Jij kent de veilingmarkt niet? partijhandelaren zijn dol op geopende cd&dvd's

quote:
Op vrijdag 24 mei 2013 16:18 schreef Sowieso. het volgende:Grappig hoe ze vorige week, toen ik ernaar vroeg vanwege grote opruimingen, in alle toonaarden ontkenden dat het slecht ging met het bedrijf en dat ze slechts opruimden vanwege een verbouwing. Vraag me af of het personeel gewoon mooi weer moesten spelen of dat ze het echt nog niet wisten.
Ze wisten t echt niet, alleen dat er gesprekken met procures waren en dat dat er "positief" uitzag...
quote:
Op vrijdag 24 mei 2013 16:20 schreef NiGeLaToR het volgende:Uhm tjah, kan er weinig aan doen dat er geen cd's meer passen in mijn audio-apparatuur. Betaal netjes elke maand m'n Spotify abo en heb al m'n mp3's verwijderd. FRS ben ik al een jaar of 10 niet meer geweest, dat was hoe dan ook een aflopende zaak. Net als The Music Store, die vorig jaar over de kop ging.
Daar hoef je ook niks aan te doen, de hele media wereld is keihard aan het veranderen en dit zat er dik in, de FRS heeft als holding enorme steken laten vallen en verkeerde keuzes gemaakt en dat moeten ze nu bezuren, alleen het toejuichen van dit faillissement vind ik een slechte zaak omdat er niet alleen de FRS maar zoveel meer mee t schip in gaat.
Op welk distri model we uiteindelijk met media uitkomen weet ik niet, de pest is dat iedereen 320K kwalitatief goed genoeg vindt en vergeet hoe cd's echt klinken vanwege de kutspeakertjes naast hun pc, en daardoor spotify en andere streamingdiensten een grote vlucht nemen, maar alles waar uiteindelijk compressie in zit, beeld&geluid is mindere kwaliteit die je voor lief gaat nemen vanwege het distributie gemak, en da's zonde...
quote:
Op vrijdag 24 mei 2013 16:20 schreef NiGeLaToR het volgende:Meeste faillissementen draaien uit op een deceptie; curatoren hebben geen tijd en niemand heeft geld. Doorstart lijkt me onwaarschijnlijk (en dom, tenzij ze iets anders gaan verkopen). Maargoed, er zullen mensen zijn die de FRS gaan missen, ongetwijfeld.
Als ze keihard ingrijpen, veel winkels sluiten, afscheid nemen van de naam FRS en als Fame met 40 speciaalzaken doorgaan kunnen ze het imo nog een heel aantal jaren uitzingen, maar kennelijk is er niemand op t hoofdkantoor die daar aan heeft gedacht