quote:Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.
Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.
Start grootscheepse zoekactie
Op dat moment begint de grootscheepse zoekactie. Er volgt een nationaal en Europees Amber Alert. Het hele recreatiegebied van het Doornse Gat wordt in de avond en nacht van 7 op 8 mei uitgekamd door politieagenten, speurhonden en militairen van het Korps Mariniers, ondersteund door een politiehelikopter. Er is tot 02.15 uur gezocht, maar de broertjes zijn hier niet aangetroffen.
Op woensdag 8 mei breidt het onderzoek zich uit naar het Limburgse Beek. Uit onderzoek blijkt dat de vader op maandagavond 22.15 uur in Beek getankt heeft. Later blijkt dat de twee jongens op dat moment nog in de auto zaten.
Een melding op 8 mei was voor de politie aanleiding om in het Bunderbos in Elsloo te gaan zoeken. Vanaf ongeveer 20.00 uur werd met hulp van politie, defensie, speurhonden en sonarapparatuur een zoektocht gestart. Rond 22.00 moest de zoektocht gestaakt worden, vanwege de invallende duisternis en het moeilijk begaanbare terrein. Op donderdag 9 mei werd de zoekactie hervat en afgerond. De jongens zijn niet aangetroffen. Die dag deed de politie een oproep om eventuele camerabeelden van bedrijven en particulieren te delen met de politie.
Op vrijdag 10 mei starten de eerste burgeracties. In overleg met de politie zoeken honderden mensen in Doorn, Leersum en Rhenen. Die dag is bekend geworden, naar aanleiding van ingezonden camerabeelden, dat de auto van de vader op dinsdag 7 mei omstreeks 01.40 uur is gezien op de Rijnbrug bij Rhenen. Vrijdagavond doet de politie live een oproep tijdens de uitzending van Tros Vermist. Hierbij tonen ze een kaartje van de vermoedelijke route die de vader in de nacht van 7 op 8 mei gereden moet zijn.
Dat is wat hij wou.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:55 schreef TheVulture het volgende:
Onvoorstelbaar door wat voor een hel die moeder moet gaan
Dit bericht hebben jullie al eerder voorbij zien komen en ik geloof ook niet zo in de burgerzoekacties, maar goed los gezien daarvan was ik even benieuwd waar ze vandaan gaan zoeken en heb het Henschotenmeer gegoogled.twitter:DvanOmmeren twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 10:11:01Vrijwilligers zoeken vandaag opnieuw naar #vermistebroertjes. Nu in de buurt van het #Henschotermeer bij #Woudenberg http://t.co/txvyWqb6ou reageer retweet
Ja, iig al het feit dat de politie heeft lopen prutsen met de beelden in Leersum en het feit dat er out of the blue ineens een locatie op de site van de politie stond.... een locatie buiten het gebied waarvan ze zeggen dat hij geweest kan zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:54 schreef de_boswachter het volgende:
Hebben de vorige 41 topics al iets opgeleverd ?
Ik laat het Henschotermeer 's zomers links liggen want druk druk druk, maar buiten het hoogseizoen is het een leuke plek om te wandelen of met de kinderen naartoe te gaan, 's winters wordt er ook veel geschaatst en ik kan me wel voorstellen dat ze, komend uit Zeist, daar wel kwamen om te spelen, schaatsen of zwemmen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:08 schreef Rachilda het volgende:
Dit bericht hebben jullie al eerder voorbij zien komen en ik geloof ook niet zo in de burgerzoekacties, maar goed los gezien daarvan was ik even benieuwd waar ze vandaan gaan zoeken en heb het Henschotenmeer gegoogled.twitter:DvanOmmeren twitterde op vrijdag 17-05-2013 om 10:11:01Vrijwilligers zoeken vandaag opnieuw naar #vermistebroertjes. Nu in de buurt van het #Henschotermeer bij #Woudenberg http://t.co/txvyWqb6ou reageer retweet
Wat vinden jullie van de locatie zelf?
Ik ben niet zo van de burgerzoekacties, want er zijn zovele plaatsen die "zouden kunnen" maar als ik daar even niet aan denk en de foto's zie van het Henschotenmeer is het eerste wat me te binnen schiet wel dat hij daar wel de rust en de ruimte zou hebben om eventuele lugubere plannen uit te voeren
enerzijds ga ik er wel van uit dat hij ze goed verstopt heeft, dus dat zou dan een reden kunnen zijn dat men ze daarom op die plek nog niet gevonden zouden kunnen hebben, maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat het misschien toch niet aannemelijk is dat ze daar liggen want het is zoals je aangeeft toch een drukke plek met vakantiehuisjes en dan zou het misschien ook een te risicovolle plek zijn voor de vader, dat men hem daar dan toch zou zien of voorbij zien rijden of zou horen of wat dan ook (ik ken de plek zelf niet)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik laat het Henschotermeer 's zomers links liggen want druk druk druk, maar buiten het hoogseizoen is het een leuke plek om te wandelen of met de kinderen naartoe te gaan, 's winters wordt er ook veel geschaatst en ik kan me wel voorstellen dat ze, komend uit Zeist, daar wel kwamen om te spelen, schaatsen of zwemmen.
Het was echter de dagen vlak na de verdwijning mooi weer en vakantie, rondom het Henschotermeer liggen een aantal recreatieparken, het klinkt mij niet aannemelijk dat hij ze daar kan hebben achtergelaten en dat ze dan nog niet gevonden zijn, dat laatste eigenlijk vooral per toeval, de eerste dagen na de verdwijning.
Qua locatie is het daarentegen best een logische plek, maar ik geloof er niet zo in.
En zo wel, dan op het eilandje.
ook dat lijkt dan te risicovol inderdaadquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:19 schreef tralalala het volgende:
Slagbomen zitten 's nachts dicht volgens mij dus dan moet hij parkeren vlak naast de toegangsweg voor de camping en verzorgingstehuis. Dat risico neem je niet als het echt voorbereid is.
Het parkeren idd nog even buiten beschouwing gelaten, ik weet zo niet wat het huidige beleid is, ik weet wel dat er 's zomers zelfs 's nachts soms een boswachter of terreinwachter rondrijdt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:19 schreef tralalala het volgende:
Slagbomen zitten 's nachts dicht volgens mij dus dan moet hij parkeren vlak naast de toegangsweg voor de camping en verzorgingstehuis. Dat risico neem je niet als het echt voorbereid is.
Ook een hele rare locatie om 's nachts sokken te gaan zitten breien daar!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het parkeren idd nog even buiten beschouwing gelaten, ik weet zo niet wat het huidige beleid is, ik weet wel dat er 's zomers zelfs 's nachts soms een boswachter of terreinwachter rondrijdt.
(Ik ben daar ooit al eens bijna betrapt terwijl we....![]()
)
En zo een boswachter of terreinwachter of andere patrouille sluit waarschijnlijk die locatie dan uit en ook andere locaties.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het parkeren idd nog even buiten beschouwing gelaten, ik weet zo niet wat het huidige beleid is, ik weet wel dat er 's zomers zelfs 's nachts soms een boswachter of terreinwachter rondrijdt.
(Ik ben daar ooit al eens bijna betrapt terwijl we....![]()
)
Je moet maar net weten dat daar 's nachts boswachters rondlopen. Ik zou dat niet geweten hebben. Dat zou ik ook niet weten van de parken wél dicht bij mij in de buurt overigens.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:27 schreef Rachilda het volgende:
[..]
En zo een boswachter of terreinwachter of andere patrouille sluit waarschijnlijk die locatie dan uit en ook andere locaties.
Ik ga er van uit dat hij in zijn plan daar ook rekening mee heeft gehouden.
Ipv al die burgerzoekacties begin ik nu te denken dat men eerst beter kan nadenken over welke locaties uitgesloten kunnen worden omdat het gewoon te risicovol was voor hem en daarna pas te gaan zoeken
dat begrijp ik, en dat zou ik ook niet weten hoor, maar aangezien hij zijn plan goed voorbereid lijkt te hebben ga ik ervan uit dat hij dat wel wist of met de mogelijkheid rekening hield van mogelijke patrouilles.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Je moet maar net weten dat daar 's nachts boswachters rondlopen. Ik zou dat niet geweten hebben. Dat zou ik ook niet weten van de parken wél dicht bij mij in de buurt overigens.
Ik hoop dat zulke dingen duidelijk worden na onderzoek van zijn computer (hoewel hij natuurlijk best gebruik gemaakt kan hebben van openbare computers in bieb of in een internetcafé). De politie blijft maar roepen dat het zo goed voorbereid is, maar eigenlijk is daar nauwelijks bewijs voor. Simpelweg omdat we niet weten waarom hij pinde en omdat de jongens niet gevonden zijn. Is dat dan echt voorbereiding?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:30 schreef Rachilda het volgende:
[..]
dat begrijp ik, en dat zou ik ook niet weten hoor, maar aangezien hij zijn plan goed voorbereid lijkt te hebben ga ik ervan uit dat hij dat wel wist of met de mogelijkheid rekening hield van mogelijke patrouilles.
Ja, maar dat was hartje zomer hè, zinderende nachten en dat soort dingen... ik denk niet dat die controles 's nachts het hele jaar door zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:27 schreef Rachilda het volgende:
[..]
En zo een boswachter of terreinwachter of andere patrouille sluit waarschijnlijk die locatie dan uit en ook andere locaties.
Ik ga er van uit dat hij in zijn plan daar ook rekening mee heeft gehouden.
Ipv al die burgerzoekacties begin ik nu te denken dat men eerst beter kan nadenken over welke locaties uitgesloten kunnen worden omdat het gewoon te risicovol was voor hem en daarna pas te gaan zoeken
Ik vraag me ook af waarom mensen zo gefixeerd zijn op het zoeken naar de lichamen van de jongens.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik hoop dat zulke dingen duidelijk worden na onderzoek van zijn computer (hoewel hij natuurlijk best gebruik gemaakt kan hebben van openbare computers in bieb of in een internetcafé). De politie blijft maar roepen dat het zo goed voorbereid is, maar eigenlijk is daar nauwelijks bewijs voor. Simpelweg omdat we niet weten waarom hij pinde en omdat de jongens niet gevonden zijn. Is dat dan echt voorbereiding?
Die hele autorit lijkt me niet bewust te zijn gedaan om het zoeken moeilijker te maken.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-afscheidsbrief.htmlquote:Voor vertrek heeft Denis 170 euro aan cash geld gepind. Dat is opmerkelijk omdat de man normaal gesproken alle aankopen pinde. De politie vermoedt dat hij met dat geld spullen heeft gekocht, onder meer de sleepkabel, die in het Doornse Gat is gevonden.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:48 schreef Rachilda het volgende:
Was de vader fysiotherapeut?
Ik lees dat iemand schrijft :
Over dat rondrijden. De man was fysiotherapeut. Vakmatig kon hij beschikken over ‘spierontspannende middelen’. Hij kan zijn blijven rijden tot zijn kinderen knock-out zijn geraakt voordat hij zijn symbolische ‘klus’ tot een einde bracht.
Een beetje een schrale vergoeding is dat dan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:42 schreef Doodkapje het volgende:
Het enige wat ik me kan indenken is dat hij zijn kinderen ergens in Zuid-Limburg heeft overgedragen aan iemand en het geld heeft meegegeven voor de onkosten (benzine, eten etc.). Wellicht zitten ze nu ergens in het buitenland ver hiervandaan. Dan wordt de hooiberg alleen maar groter.
Ben benieuwd of daar aanwijzingen voor zijn (telefoontjes, mailtjes, contacten/familie in het buitenland).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |