abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126623356

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_126624087
Klopt inderdaad dat steeds meer via Sandd gaat. ING, Rabobank afschriften nu voor een deel ook. Veel tijdschriften zijn al over. En dan de goede doelen en direct mailings... Is gewoon puur op prijs gebaseerd, want kwaliteit leveren ze hier helaas niet. Maar wat wil je ook met stukloon (10% heeft daar maar een CAO).

Als ontvanger heb je helaas bijna geen invloed op welke verzender een bedrijf kiest... Sandd brengt maar twee keer per week post rond, wat hier al vaak heeft opgeleverd dat of de bezorger alles opspaart en maar één keer per week langskomt (wat dus niet mag) of dat je simpelweg een halve week moet wachten omdat je bij Sandd soms al een week van te voren je post moet aanleveren willen ze het op de afgesproken dag leveren.

En natuurlijk zijn er altijd, net als bij ons, ook goede bezorgers! Maar helaas leert mijn ervaring dat ze bij Sandd ook door het geen zin hebben in zelf sorteren, soms de boel gewoon uitstellen.

En dat zou misschien minder uitmaken als ze alleen reclamespul bezorgen, maar tegenwoordig gaat dus onderhand de hele Belastingdienst, CBR, bankafschriften en andere papieren mee met Sandd, waar de afzender vaak jou aansprakelijk stelt als je iets niet hebt ontvangen...
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:50:57 #3
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126624193
dat is inderdaad iets wat ik nog t stomst vind.. er is toendertijd geprivatiseerd om marktwerking te krijgen.. maar als consument heb je in 98% van de gevallen niets te kiezen (er zijn enkele postorderbedrijven waar je wel kan kiezen wie levert)..

En met sandd heb ik idd ook de ervaring dat de bezorger 1x per week komt. Resulteert erin dat ik mijn quest krijg als deze al in de winkel ligt.. op zich geen punt, want ik krijg hem wel altijd.. maar het idee van abonnee is toch ook dat je het blad eerder krijgt.. of iig even snel
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_126624298
Bij Sandd kan je inderdaad zien welke 'slag' het is aan de Sandd code. Ik krijg gewoon zowel slag 1 (dinsdag) als 2 (vrijdag) vaak samen binnen. Heb een gratis abonnement op Technisch Weekblad. Stelt niet zoveel voor hoor, maar door alle feestdagen zou de nieuwe editie afgelopen vrijdag komen. Niet ontvangen: denk ik komt ie dinsdag wel. Ook niet ontvangen. Ben benieuwd of ik hem vandaag dus een week later krijg. En als ik de reacties lees op fora ben ik niet de enige.. Zo heeft een wekelijkse bezorging natuurlijk geen zin als je hem toch standaard te laat krijgt. Slecht voor de abonnee maar misschien juist erger voor uitgevers, die hebben het toch al niet makkelijk de laatste jaren... en gaan mede daardoor juist naar Sandd om te besparen.
pi_126624663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:47 schreef Deezertje het volgende:
Klopt inderdaad dat steeds meer via Sandd gaat. ING, Rabobank afschriften nu voor een deel ook. Veel tijdschriften zijn al over. En dan de goede doelen en direct mailings... Is gewoon puur op prijs gebaseerd, want kwaliteit leveren ze hier helaas niet. Maar wat wil je ook met stukloon (10% heeft daar maar een CAO).

Als ontvanger heb je helaas bijna geen invloed op welke verzender een bedrijf kiest... Sandd brengt maar twee keer per week post rond, wat hier al vaak heeft opgeleverd dat of de bezorger alles opspaart en maar één keer per week langskomt (wat dus niet mag) of dat je simpelweg een halve week moet wachten omdat je bij Sandd soms al een week van te voren je post moet aanleveren willen ze het op de afgesproken dag leveren.

En natuurlijk zijn er altijd, net als bij ons, ook goede bezorgers! Maar helaas leert mijn ervaring dat ze bij Sandd ook door het geen zin hebben in zelf sorteren, soms de boel gewoon uitstellen.

En dat zou misschien minder uitmaken als ze alleen reclamespul bezorgen, maar tegenwoordig gaat dus onderhand de hele Belastingdienst, CBR, bankafschriften en andere papieren mee met Sandd, waar de afzender vaak jou aansprakelijk stelt als je iets niet hebt ontvangen...
Dat hele bedrijf moeten ze opdoeken, als je ziet wat daar rondloopt, althans hier,
van junk tot randdebiel, zonder enig greintje verantwoordelijkheidsgevoel.
pi_126624704
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:50 schreef superkimmi het volgende:
dat is inderdaad iets wat ik nog t stomst vind.. er is toendertijd geprivatiseerd om marktwerking te krijgen.. maar als consument heb je in 98% van de gevallen niets te kiezen (er zijn enkele postorderbedrijven waar je wel kan kiezen wie levert)..

En met sandd heb ik idd ook de ervaring dat de bezorger 1x per week komt. Resulteert erin dat ik mijn quest krijg als deze al in de winkel ligt.. op zich geen punt, want ik krijg hem wel altijd.. maar het idee van abonnee is toch ook dat je het blad eerder krijgt.. of iig even snel
ja normaal hoort dat niet als abo moet je hem eerder ontvangen
pi_126624790
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:54 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd kan je inderdaad zien welke 'slag' het is aan de Sandd code. Ik krijg gewoon zowel slag 1 (dinsdag) als 2 (vrijdag) vaak samen binnen. Heb een gratis abonnement op Technisch Weekblad. Stelt niet zoveel voor hoor, maar door alle feestdagen zou de nieuwe editie afgelopen vrijdag komen. Niet ontvangen: denk ik komt ie dinsdag wel. Ook niet ontvangen. Ben benieuwd of ik hem vandaag dus een week later krijg. En als ik de reacties lees op fora ben ik niet de enige.. Zo heeft een wekelijkse bezorging natuurlijk geen zin als je hem toch standaard te laat krijgt. Slecht voor de abonnee maar misschien juist erger voor uitgevers, die hebben het toch al niet makkelijk de laatste jaren... en gaan mede daardoor juist naar Sandd om te besparen.
je geeft me een goede tip ben gelijk gratis lid geworden :)
pi_126624944
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

je geeft me een goede tip ben gelijk gratis lid geworden :)
Weet je dat wel zeker? ;) Je helpt hiermee weer de concurrent aan één poststuk per week week hé ;)
pi_126624965
ja daar heb je gelijk aan, maar door veel te klagen komen ze bij ons :)
pi_126625231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:50 schreef superkimmi het volgende:

Al zou je bij elke bedrijf zelf kunnen kiezen dan nog valt er weinig te kiezen. PostNL of Sandd, joepie vrije markt :') .
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:24:35 #11
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126625333
ja ik had t met de keuzevrijheid bij postorders ook over bedrijven als dhl die er soms bijstaan.. daar is iets meer keus..

daarbij heb je hier in Roosendaal ook nog business post :')
pi_126625414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:24 schreef superkimmi het volgende:
ja ik had t met de keuzevrijheid bij postorders ook over bedrijven als dhl die er soms bijstaan.. daar is iets meer keus..

daarbij heb je hier in Roosendaal ook nog business post :')
business post is toch een onderdeel van een sociale werkplaats?
die mogen wel als concurrentie fungeren.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:27:10 #13
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126625431
het zou goed kunnen ja :P zo zien ze er wel uit (met alle respect xD)
pi_126626570
ligt bij jullie de intranetsite er ook uit?
wat een rotzooi die website :)
pi_126627995
dit kwam ik net tegen met dito reactie's :
http://www.omroepbrabant.(...)e+in+Roosendaal.aspx

[ Bericht 33% gewijzigd door ophaling10 op 17-05-2013 12:49:03 ]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:38:16 #16
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126628270
dubbel
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:38:49 #17
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126628290
ik had het gehoord ja!

(de juist link)

Ik ken de postbode in kwestie.. ik ken ook de wijk, die ligt naast de mijne.. zelfs sterker, ik kom hem eigenlijk altijd tegen als hij de voorstraat doet, want die kruist een van mijn straten :o .. Ik kwam m die dag nog tegen.. dus te bizar dat het echt 10 minuten later gebeurd is..
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:45:40 #18
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126628583
Nog bedankt voor de antwoorden ivm verlofuren opnemen.
Pakkende topictitel trouwens :P ;)
Kringloper
pi_126628735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef superkimmi het volgende:

ik had het gehoord ja!

(de juist link)

Ik ken de postbode in kwestie.. ik ken ook de wijk, die ligt naast de mijne.. zelfs sterker, ik kom hem eigenlijk altijd tegen als hij de voorstraat doet, want die kruist een van mijn straten :o .. Ik kwam m die dag nog tegen.. dus te bizar dat het echt 10 minuten later gebeurd is..

heb hem aangepast raar dat mijne niet goed was dat was een erger bericht
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 12:51:02 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126628801
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:45 schreef peter2671 het volgende:
Nog bedankt voor de antwoorden ivm verlofuren opnemen.
Pakkende topictitel trouwens :P ;)
ja, want vrij krijgen is er niet echt bij ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126628817
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, want vrij krijgen is er niet echt bij ;)
vrijheid kennen ze niet :)
pi_126628864
op een der facebooks zag ik dat ze een hamster geloosd hadden in de brievenbus,
wordt steeds gekker met de mensen
pi_126635308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef ophaling10 het volgende:
op een der facebooks zag ik dat ze een hamster geloosd hadden in de brievenbus,
wordt steeds gekker met de mensen
Dat was toch een katje van 6 weken?

http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?t=127684
pi_126635425
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:36 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Dat was toch een katje van 6 weken?
op postbezorgers postnl staat het iets naar onderen
pi_126635488
Er is inderdaad een paar weken geleden ook een katje door de brievenbus van de poezenboot in Amsterdam geduwd :(
pi_126635528
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:40 schreef asabeta1 het volgende:
Er is inderdaad een paar weken geleden ook een katje door de brievenbus van de poezenboot in Amsterdam geduwd :(
sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd om zoiets te doen
pi_126635664
Nee, als je het dan toch kwijt wilt, kan je het toch ''gewoon'' naar een asiel brengen? Kittens kunnen ze altijd wel een goed tehuis geven.
pi_126635721
Ik mag trouwens niet meer lachen :(
Stond met pakketbezorgster in de wijk waar ik bezorg te praten,
Ze had bij een huis aangebeld, en deed niemand open. Ik stond daar in de buurt, zegt ze tegen mij ja ik hoorde wel iemand, waarop ik zei, ja is wel vaker.
Deed ze de deur open, pakketbezorgster terug...dus ik liep ff het stuk wat ik moest doen en ze kwam terug.
Zegt ze ja, wat een onvriendelijk mens heel verhaal...en we praatte wat verder, komt die vrouw naar buiten, en dit is ook de verkeerde naam hier en daar, dus pakketbezorgster tegen mij, ja er staat toch *****, ik ja....
Kregen we de opmerking dat we niet zo stom moesten lachen blablabla
tsssssssss
pi_126635732
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:40 schreef asabeta1 het volgende:
Absurd! Maar zijn naam is dan wel weer leuk (Briefje heet het katje :)). Belachelijke mensen om je dier zo te dumpen. :'(

Ik heb wel een keer een kat achter de brievenbus van iemand gehad. Die stond op een randje van de voordeur naar buiten te kijken (op zijn achterpoten) en toen deed ik de bus open en keek ik recht in 2 gele ogen. _O- Beest zat in de gang.

Hier was het drie keer niets vandaag en slecht voorbereid. Niet gewend van deze voorbereider. :o Maar ik gok dat hij het niet alleen gedaan heeft.
pi_126639354
Hier vandaag een klein oepsje :') verkeerd gekeken of zo op de planning en een wijkje over het hoofd gezien. Gelukkig belde de TC en heb ik hem nog snel weggebracht ;) en gelukkig een daldag!
Toch wel een nadeel van de steeds wisselende wijken, je moet wel heel goed opletten iedere keer.
Valt me op zich nog wel mee, 2e foutje in 5 jaar. 1x aan de verkeerde wijk begonnen (liep ik normaal om de week) en nu dus dit :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_126640121
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 17:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier vandaag een klein oepsje :') verkeerd gekeken of zo op de planning en een wijkje over het hoofd gezien. Gelukkig belde de TC en heb ik hem nog snel weggebracht ;) en gelukkig een daldag!
Toch wel een nadeel van de steeds wisselende wijken, je moet wel heel goed opletten iedere keer.
Valt me op zich nog wel mee, 2e foutje in 5 jaar. 1x aan de verkeerde wijk begonnen (liep ik normaal om de week) en nu dus dit :P
Zaten er maar zo weinig foutjes in de planning van onze geliefde TC's :P

Een dik jaar geleden hadden we ook zo'n helder licht: die ging postbezorgers die niet beter wisten dan dat ze hun vaste wijk hadden ineens in andere wijken en/of op andere dagen inplannen. Dat vertelde hij ze dan niet even, nee, gewoon de planning in het depot op laten hangen en er dan vanuit gaan dat het wel goed komt.

Dat ging dus heel vaak niet goed en zat ik vaak als vervangend PB+ met de problemen. Boze bezorgers, boze TC en wijken die bleven staan. Geprobeerd om de TC subtiel duidelijk te maken dat als je mensen een wijk/dienst geeft die afwijkt van hun normale pakket dat het dan verstandig is om ze dat eventjes duidelijk te vertellen. Snapte hij niet. "Ja moet ik dan overal achteraan zitten! Het is toch geen kleuterklas! En dit en dat zus zo!".

Dit alles nog los van het feit dat je zonder overleg je mensen ineens heel andere dagen/tijden laat werken.....
pi_126643085
Handig... dat zou hier ook niet goed gaan. Mensen gaan van die diensten uit en rekenen daar ook gewoon op. Veel mensen hier kennen niet eens andere wijken. Gelukkig was onze TC daarin wel altijd goed! Wel hebben we sinds kort iemand anders voor de planning, dus dat is nog even afwachten :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 19:47:12 #33
Maffe Fries
pi_126644984
bij ons gaan er naast de mensen die vrijwillig vertrekken 48 man (766 uren) uit en in Heerenveen naast de vrijwillige vertrekkers 10 man (191 uren).
pi_126645828
Gezien jullie wat meer ervaring hebben bij de post, ga ik morgen gedoe krijgen als ik bijna de hele zomer vrij vraag?
pi_126646103
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons gaan er naast de mensen die vrijwillig vertrekken 48 man (766 uren) uit en in Heerenveen naast de vrijwillige vertrekkers 10 man (191 uren).
Dat zijn er nogal wat. Zitten daar veel bekende collega's van je bij?
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_126646132
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:05 schreef Yreal het volgende:
Gezien jullie wat meer ervaring hebben bij de post, ga ik morgen gedoe krijgen als ik bijna de hele zomer vrij vraag?
Ja. Het is half mei en qua planning is dat wel erg krap. Officieel moet je zelfs al in het voorjaar vrij hebben gevraagd voor de zomer als ik het me goed herinner... Ik zou in juli en augustus ook nog wel vrij willen zijn, maar weet gewoon dat dat erg moeilijk wordt. Als ze je écht geen vrij willen geven en het voor jou belangrijk is, kan je eventueel ontslag nemen (kan gewoon met maand opzegtermijn), maar dan zit je dus zonder werk.. :P
pi_126646183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja. Het is half mei en qua planning is dat wel erg krap. Officieel moet je zelfs al in het voorjaar vrij hebben gevraagd voor de zomer als ik het me goed herinner... Ik zou in juli en augustus ook nog wel vrij willen zijn, maar weet gewoon dat dat erg moeilijk wordt. Als ze je écht geen vrij willen geven en het voor jou belangrijk is, kan je eventueel ontslag nemen (kan gewoon met maand opzegtermijn), maar dan zit je dus zonder werk.. :P
Maar nu loop ik dus 1 wijkje op zaterdag. Ik had wel verwacht dat het niet zonder slag of staat zou gaan :P
pi_126646280
Ik heb in januari een verzoek gedaan om een zaterdag in augustus vrij te krijgen voor een bruiloft, dat kon waarschijnlijk al niet eens meer :(

En dat zijn er idd veel zeg, die er daar uit moeten :X
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 20:15:05 #39
Maffe Fries
pi_126646300
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:11 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Dat zijn er nogal wat. Zitten daar veel bekende collega's van je bij?
dat hoor ik morgen wel. Ben vanmiddag niet naar het aftrapgebeuren van het VBL geweest.

Onder de vrijwillige vertrekkers zitten wel enkele mensen die ik ken.
pi_126646334
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar nu loop ik dus 1 wijkje op zaterdag. Ik had wel verwacht dat het niet zonder slag of staat zou gaan :P
Als je alleen zaterdags werkt (ik ook) kan je het misschien nog wel regelen, helemaal met één wijk. Ik loop zelf echter altijd 2 wijken en die wil ook bijna niemand anders lopen omdat ze gewoon zwaar zijn. Ook al heb je superweinig post, je bent altijd even veel tijd kwijt...

Maar ik ken je probleem. In de vakantie kan je er er prima een weekje of twee tussenuit als je alleen op zaterdag werkt, denk je. Maar omdat je alléén op zaterdag werkt zit je dus wel met dat ene dagje werk opgescheept... Ik neem ook altijd op de verkeerde momenten vrij. Morgen ook. Vorige week uit de naad gewerkt door grote drukte en hele dag regen, en morgen is het qua post hier bijna een daldag (alleen wel HAH).
pi_126646399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je alleen zaterdags werkt (ik ook) kan je het misschien nog wel regelen, helemaal met één wijk. Ik loop zelf echter altijd 2 wijken en die wil ook bijna niemand anders lopen omdat ze gewoon zwaar zijn. Ook al heb je superweinig post, je bent altijd even veel tijd kwijt...

Maar ik ken je probleem. In de vakantie kan je er er prima een weekje of twee tussenuit als je alleen op zaterdag werkt, denk je. Maar omdat je alléén op zaterdag werkt zit je dus wel met dat ene dagje werk opgescheept... Ik neem ook altijd op de verkeerde momenten vrij. Morgen ook. Vorige week uit de naad gewerkt door grote drukte en hele dag regen, en morgen is het qua post hier bijna een daldag (alleen wel HAH).
Nouwja, ik heb het wijkje enkel nog om op zaterdag toch nog wat lichaamsbeweging te hebben na al die tijd op kantoor :P
pi_126646694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nouwja, ik heb het wijkje enkel nog om op zaterdag toch nog wat lichaamsbeweging te hebben na al die tijd op kantoor :P
Vraag het gewoon morgen. Ze zullen er absoluut niet blij mee zijn... maar weet niet hoe lang je er al werkt. Als je er al jaren werkt willen ze misschien wel wat moeite voor je doen (hier wel), maar als je net een paar maanden bezig bent zullen ze wel zeggen: pech.
pi_126646762
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vraag het gewoon morgen. Ze zullen er absoluut niet blij mee zijn... maar weet niet hoe lang je er al werkt. Als je er al jaren werkt willen ze misschien wel wat moeite voor je doen (hier wel), maar als je net een paar maanden bezig bent zullen ze wel zeggen: pech.
ik vergeet steeds het nummer van de baas mee te nemen. Ik geloof dat ik voor het laatste iets van een Team leider ofzo heb gesproken in november? Ben wel benieuwd naar mogelijke reacties.
pi_126647006
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:05 schreef Yreal het volgende:
Denk het wel. Bij ons moesten de verloflijsten begin december al worden ingeleverd, als je daar toen geen verlof hebt gevraagd voor de zomer hoef je er bij ons in ieder geval niet op te rekenen dat je gedurende de zomer een dag vrij kunt krijgen.
pi_126647193
Benieuwd of ik dan echt ontslag moet gaan nemen _O- Wil een flinke reis gaan maken van de zomer.
pi_126647230
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:31 schreef Yreal het volgende:
Benieuwd of ik dan echt ontslag moet gaan nemen _O- Wil een flinke reis gaan maken van de zomer.
En dat heb je pas net besloten?
pi_126647257
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En dat heb je pas net besloten?
Ja
pi_126647361
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja
Nou, dan mag je wel zo'n beetje meteen je ontslag gaan aanbieden, mochten ze je geen vrij willen geven :P Je zit immers ook nog met een opzegtermijn.
pi_126647420
:P Als je dat echt graag wil en je krijgt geen verlof..

Mijn moeder vond dat ik me maar ziek moest melden met die bruiloft.. alsof ze daar nu nog in gaan trappen. Baal er wel flink van, want ik sta wel altijd voor ze klaar als er wat is, maar als het echt niet toegestaan wordt.. tja. Ga er mijn werk niet voor op het spel zetten..

Weet ook niet 100% zeker of ik echt uitgenodigd ga worden want ze wisten nog niet hoe en wat. Maar tegen de tijd dat de uitnodiging eventueel komt is het sowieso te laat :')
pi_126647431
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, dan mag je wel zo'n beetje meteen je ontslag gaan aanbieden, mochten ze je geen vrij willen geven :P Je zit immers ook nog met een opzegtermijn.
Opzich wel lastig, want ik weet nog niet eens of mijn plannen wel haalbaar zijn :{
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 20:37:37 #51
Maffe Fries
pi_126647539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:35 schreef VixenFromHell het volgende:
:P Als je dat echt graag wil en je krijgt geen verlof..

Mijn moeder vond dat ik me maar ziek moest melden met die bruiloft.. alsof ze daar nu nog in gaan trappen. Baal er wel flink van, want ik sta wel altijd voor ze klaar als er wat is, maar als het echt niet toegestaan wordt.. tja. Ga er mijn werk niet voor op het spel zetten..

Weet ook niet 100% zeker of ik echt uitgenodigd ga worden want ze wisten nog niet hoe en wat. Maar tegen de tijd dat de uitnodiging eventueel komt is het sowieso te laat :')
mja, op zich heb je vroeg genoeg het verlof aangevraagd en het dient dan ook gewoon toegewezen te worden, zeker als het maar voor één dag is. Dat wordt anders als het een hele vakantieweek zou betreffen
pi_126647820
Er hebben op die dag al veel mensen verlof... dus ze zeggen dat ik niet gemist kan worden. Ik ben juist de invaller.. maar het is natuurlijk wel twijfelachtig dat ze niks anders kunnen regelen op zo'n termijn. Ze hebben beloofd hun best te zullen doen, maar ik ben er bang voor dat ik kort van te voren alsnog een definitieve nee ga krijgen.

Denk dan ook, wat als ik echt ziek ben. Dan moeten ze ook wat anders regelen... maar ja. Heb ook wel het idee dat ze me proberen af te schepen, maar ik ben ook niet weer zo dat ik er een hoop heisa om wil gaan maken. Al blijft het wel zonde als ik niet kan..
pi_126647954
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Er hebben op die dag al veel mensen verlof... dus ze zeggen dat ik niet gemist kan worden. Ik ben juist de invaller.. maar het is natuurlijk wel twijfelachtig dat ze niks anders kunnen regelen op zo'n termijn. Ze hebben beloofd hun best te zullen doen, maar ik ben er bang voor dat ik kort van te voren alsnog een definitieve nee ga krijgen.

Denk dan ook, wat als ik echt ziek ben. Dan moeten ze ook wat anders regelen... maar ja. Heb ook wel het idee dat ze me proberen af te schepen, maar ik ben ook niet weer zo dat ik er een hoop heisa om wil gaan maken. Al blijft het wel zonde als ik niet kan..
Bijzonder toch om te merken hoe dit soort organisaties met zijn personeel omgaat.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 20:46:10 #54
Maffe Fries
pi_126648089
Als het goed is zal ik morgen eindelijk weer eens de wijk lopen waar ik iedere week op ingepland sta. In al die weken heb ik die wijk welgeteld één keer gelopen. Alle andere keren ben ik naar een andere wijk gestuurd _O-
pi_126648596
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bijzonder toch om te merken hoe dit soort organisaties met zijn personeel omgaat.
Het viel me juist van de TC hier een beetje tegen, omdat het mijn ervaring is dat die juist wel goed met de bezorgers om gaat en zich wel in zet voor ze. Hoop dus eigenlijk toch wel dat er idd geprobeerd wordt om wat te regelen, zoals gezegd werd :)
pi_126657497
Hahaha. Die Sandd-bezorgers kunnen helaas ook niet al te goed lezen... :D
http://www.postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=1091
Ten eerste ben ik geen dame, maar een heer :)
En ten tweede roep ik nergens op tot klagen bij Sandd als het niet terecht is.
Vandaag mis ik wéér tijdschriften via Sandd die er wel horen te zijn. Afgelopen vrijdag niet, dinsdag niet en nu vandaag dus weer niet. Uitgever zegt wel degelijk dat het met Sandd verstuurd is, dus bij wie ligt de fout dan? En wie weet wat ik nog meer mis? Ten derde, ben ik geen postbezorger... dus verdien haast wel drie keer zoveel als een Sandd bezorger per uur gok ik ;)

Zoals gezegd schuift ook PostNL post soms door naar andere dagen of komt er weleens wat niet of beschadigd aan, maar omdat wij nog steeds zes (straks vijf) dagen per week bezorgen, hoef je in ieder geval geen (halve) week te wachten...En ja, er zullen ook een hoop goede bezorgers bij Sandd lopen, maar mijn persoonlijke ervaringen zijn niet al te best.

Anyway, succes iedereen morgen met bezorgen! Hopen dat het droog blijft. Qua post en HAH zal het wel meevallen :) Maandag is Pinksteren, maar omdat het een maandag is (directie zal wel blij zijn ;)) merk je het nauwelijks in de post morgen (of eigenlijk helemaal niet).
pi_126658114
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 23:14 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag mis ik wéér tijdschriften via Sandd die er wel horen te zijn. Afgelopen vrijdag niet, dinsdag niet en nu vandaag dus weer niet. Uitgever zegt wel degelijk dat het met Sandd verstuurd is, dus bij wie ligt de fout dan? En wie weet wat ik nog meer mis? Ten derde, ben ik geen postbezorger... dus verdien haast wel drie keer zoveel als een Sandd bezorger per uur gok ik ;)

Zoals gezegd schuift ook PostNL post soms door naar andere dagen of komt er weleens wat niet of beschadigd aan, maar omdat wij nog steeds zes (straks vijf) dagen per week bezorgen, hoef je in ieder geval geen (halve) week te wachten...En ja, er zullen ook een hoop goede bezorgers bij Sandd lopen, maar mijn persoonlijke ervaringen zijn niet al te best.

Anyway, succes iedereen morgen met bezorgen! Hopen dat het droog blijft. Qua post en HAH zal het wel meevallen :) Maandag is Pinksteren, maar omdat het een maandag is (directie zal wel blij zijn ;)) merk je het nauwelijks in de post morgen (of eigenlijk helemaal niet).
Helemaal zeker weet je natuurlijk niet of het aan je sandd bezorger ligt. Ik bedoel, hier komen we ook wel eens bladen en gidsen tegen waar helemaal geen adres op staat, wie weet hebben ze dat daar ook wel eens. En soms komen er bij ons ook wel klachten van mensen die bladen niet hebben ontvangen. Of dat dan aan de bezorger lag of dat het al eerder ergens mis is gegaan, dat is natuurlijk moeilijk te bepalen.
Natuurlijk werken er bij sandd wel mensen die hun werk niet goed doen, maar ja, uit alle nieuwsberichten is wel gebleken dat er ook genoeg slechte bezorgers werken bij postnl.
Hier heb ik eigenlijk nooit problemen met sandd bezorgers, die doen hun werk prima
pi_126658365
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 23:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Helemaal zeker weet je natuurlijk niet of het aan je sandd bezorger ligt. Ik bedoel, hier komen we ook wel eens bladen en gidsen tegen waar helemaal geen adres op staat, wie weet hebben ze dat daar ook wel eens. En soms komen er bij ons ook wel klachten van mensen die bladen niet hebben ontvangen. Of dat dan aan de bezorger lag of dat het al eerder ergens mis is gegaan, dat is natuurlijk moeilijk te bepalen.
Natuurlijk werken er bij sandd wel mensen die hun werk niet goed doen, maar ja, uit alle nieuwsberichten is wel gebleken dat er ook genoeg slechte bezorgers werken bij postnl.
Hier heb ik eigenlijk nooit problemen met sandd bezorgers, die doen hun werk prima
Ja dat weet ik natuurlijk ook niet. Wel kan ik zien aan de Sand codes dat de bezorger vaak gewoon post opspaart van beide bezorgdagen en maar één keer langskomt, dat wekt in ieder geval al geen vertrouwen. Dat is eigenlijk hetzelfde als een postbezorger hier drie dagen zijn wijk laat staan, of op daldagen denkt van 'jaaaa daaaag zo weinig post, kan morgen ook wel hoor, merken ze heus niet'.

Lijkt me inderdaad ook niet dat ie ze zelf houdt. Laten we het houden op al die gekke feestdagen dan.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 05:17:02 #59
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126666321
Goedemorgen :)

Vandaag krijg ik wel te zien/horen welke collega's er binnenkort niet meer zijn.
Bij ons waren het iets van in de 180 minuren en zoals ik las bij Peterselieman gaat dat dan om ongeveer 10 man...das best een hoop :o
Ik moet het nog allemaal zien wat er zo aan de hand is bij ons :)

17Juni komt Drachten, Bergum, Sneek en Heerenveen bij ons in het VBL en dan is het denk ik wel volle bak :)
Zal leuk worden in die krappe kantine-units :{w
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 05:52:08 #60
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126666361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 05:17 schreef peter2671 het volgende:

Vandaag krijg ik wel te zien/horen welke collega's er binnenkort niet meer zijn.
Bij ons waren het iets van in de 180 minuren en zoals ik las bij Peterselieman gaat dat dan om ongeveer 10 man...das best een hoop
:o

17Juni komt Drachten, Bergum, Sneek en Heerenveen bij ons in het VBL en dan is het denk ik wel volle bak :)
Mogguh!
Is dat onder voorbereiders/postbodes en bezorgers? Worden die 3 groepen niet apart bekeken?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_126666362
Sterkte vandaag postbezorgers ^O^
  zaterdag 18 mei 2013 @ 05:55:18 #62
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126666363
Overigens staat je loonstrookje nu op PostNL(iig bij mij).
Ik ben rijk *O* ...voor heel eventjes dan hè -O- :P

Overigens over de site van PostNL: als je bent ingelogd, mis ik toch de 'uitlog-knop'.
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 06:01:14 #63
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126666369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 05:52 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Mogguh!
Is dat onder voorbereiders/postbodes en bezorgers? Worden die 3 groepen niet apart bekeken?
Nou bij ons zitten voorbereiders/postbezorgers waar wellicht het doek voor gaat vallen.
De TC gaf aan dat dit wel zal meevallen omdat we mensen te kort komen(op dit moment en dat kan na 17juni wel anders worden ;) ) .....
Iig 4 medewerkers, allen met ruim +30jaar dienstervaring, zitten al aardig in spanning sinds het bericht dat er een overcompleetheid is, en de gevolgen daarvan(ontslag of elders inzetbaar ingedeeld).
En dan nog is het onzeker in de komende 2jaar.
Verders weet ik het ook niet ivm al die leuge..onwaarhe...ehm onzekerheid hier in.
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 06:17:07 #64
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126666382
Mogguh. Ik draai zo weer een keer om. Degene die moeten lopen vandaag, succes en hopelijk beter weer.
@peter, we duimen voor je dat je mag blijven. ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 06:19:57 #65
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126666385
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 06:17 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Ik draai zo weer een keer om. Degene die moeten lopen vandaag, succes en hopelijk beter weer.
Omdraaien!!??
WTF!!??

AAN HET WERK JIJ!

:P
quote:
@peter, we duimen voor je dat je mag blijven. ^O^
^O^
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 07:46:06 #66
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_126666523
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 05:55 schreef peter2671 het volgende:

Overigens over de site van PostNL: als je bent ingelogd, mis ik toch de 'uitlog-knop'.
Bij mij nog niet, jammer want ik ben benieuwd of het de derde keer nou wel goed is gegaan met de meeruren. 3 maanden achter elkaar alleen mijn contracturen (die veel minder zijn dan de wijk) krijgen, zou wel zuur zijn. En dan vast ook nog zonder vakantiegeld, het administratieve systeem van PostNL kennende :P
Divide et impera
pi_126667187
quote:

Grappig hoe alle reacties vervolgens gebaseerd worden op dat ene berichtje in plaats van dat ze zelf even de bron bekijken :D
Ik zal op jouw verzoek wel even een klacht indienen ;)

Bij mij persoonlijk wordt de post tegenwoordig prima bezorgd. De dame die bij mij loopt is er netjes iedere dinsdag en vrijdag rond dezelfde tijd.
Alleen in de wijk waar ik zelf altijd loop zie ik iedere maand weer een ander. De kwaliteit van bezorgen wisselt daarmee ook sterk.
pi_126667242
Loonstrook nog niet te vinden in mijn finbox. Alleen op mijnpostnl.
Jammer dat dat vakantiegeld meteen naar de spaarrekening moet om het geld voor mijn rijlessen aan te vullen :(
pi_126667377
Hopelijk geen slecht nieuws voor jou, Peter!
pi_126668054
Goedemorgen :-) (net wakker)

Leuke titel! Ik zou het wel lullig vinden als ik geen verlof kon krijgen wanneer ik dat wil, terwijl ze alle andere weken in het jaar altijd een beroep op mij kunnen doen. Ja, ik snap het wel, als ik een zaterdag vrij neem moeten ze drie extra mensen inzetten. Aan de andere kant zou dat (chronische onderbezetting) mijn probleem niet moeten zijn. En als ik alleen op woensdagmiddagen vrij kan krijgen dan houdt de bereidheid om in te springen wel een keer op. Want inderdaad, je kunt ook een been breken (voor 1 dag :-), dan zullen ze ook wat moeten regelen.
pi_126668250
Loonstrook hier ook online.
Vakantiegeld én fietsvergoeding lijkt het inderdaad op te krikken deze maand.
Opvallend hoe mijn extra uren weer zijn opgebouwd...

Hier staat trouwens een werkoverleg na de vakantie van de TC gepland :D Moest zich denk ik eerst even mentaal opladen.... maar vrees dat hier ook een hoop mensen uitmoeten ja. Wat knap is, want we hebben nu al structurele onderbezetting.... _O- :')

[ Bericht 61% gewijzigd door Deezertje op 18-05-2013 10:44:48 ]
pi_126668428
quote:

ze hebben nogal wat te zeiken over je.
pi_126668507
quote:

ik zie niks :)
pi_126668522
Dat Sandd mag blij zijn dat het nog bestaat, als je zoals hun alle regels aan je laars lapt heb je eigenlijk geen bestaansrecht.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:03:32 #75
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126670420
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 06:01 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Nou bij ons zitten voorbereiders/postbezorgers waar wellicht het doek voor gaat vallen.
De TC gaf aan dat dit wel zal meevallen omdat we mensen te kort komen(op dit moment en dat kan na 17juni wel anders worden ;) ) .....
Iig 4 medewerkers, allen met ruim +30jaar dienstervaring, zitten al aardig in spanning sinds het bericht dat er een overcompleetheid is, en de gevolgen daarvan(ontslag of elders inzetbaar ingedeeld).
En dan nog is het onzeker in de komende 2jaar.
Verders weet ik het ook niet ivm al die leuge..onwaarhe...ehm onzekerheid hier in.
Hopelijk een goed bericht voor jou. Bij ons gaan ze in september mensen overcompleet verklaren. Dus, ik heb nog even!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_126672449
En toen viel toevallig net de uitnodiging voor die bruiloft in de bus en het hele gezin is dus idd uitgenodigd. We worden al om 12 uur verwacht (en het is denk ik een uur of 2 rijden), dus een wijkje 's ochtends doen zoals de TC voorstelde gaat hem ook niet worden :N

Maar even een mailtje sturen daarover dan, meteen even een reminder dat ik toch eigenlijk wel echt vrij wil hebben.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:28:42 #77
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126672751
Middag :)
Uit ons ploegje(Bolsward) is er 1 die overcompleet is.
Het betreft een zaterdagwerker.
Vervelend maar op zich valt het tot nu mee en hijzelf zit er ook niet echt mee.

Het was vandaag erg rustig...veel te rustig :O en was daarom ook al weer snel thuis(nog net geen 3uurtjes gewerkt) c_/

Wederom hing er geen weekurenoverzicht dus ik kon mijn uren voor de zoveelste keer niet controleren.
Erg vervelend dit }:|
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:37:10 #78
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126672989
Vandaag te horen gekregen dat de oudere werknemers lichtelijk gedrukt worden naar zelf eerder op te stappen want (in het voordeel van PostNL) uitgerekend qua financiën, is het wel vol te houden tot je pensioen. Of je dan maar de 'moeilijke/krappe tijd' wil overbruggen door je spaargeld oid maar aan te breken.....VAN DE ZOTTE DIT!!!
En ga je hier niet in mee, laat hogerhand dit op een kinderachtige manier(het je straal voorbij lopen zonder gedag te zeggen is één van de zielige dingetjes) blijken hier niet blij mee te zijn |:(
En dan ga je waarschijnlijk nog verder in de molen die je probeert eerder weg te krijgen.

Het gesprek van de dag, na de overcompleetverklaring is toch wel het aantal opgegeven minuren..die achteraf reuze blijken mee te vallen.
Hiermee heeft PostNl zeker 14dagen veel werknemers zich erg onzeker van de toekomst zijn laten wezen(in d ehoop dat men zelf ging opstappen??)
Zover ik heb gehoord zijn de meeste (vrijwillig) mensen die opstapten(regio Friesland) in Leeuwarden geweest.
Bij ons op het VBL en VBG Heerenveen viel het mee.
Drachten, Sneek en Bergum viel het, naar verluidt, allemaal wel mee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hopelijk geen slecht nieuws voor jou, Peter!
Vooralsnog blijft het opvallend stil ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:18 schreef VixenFromHell het volgende:
En toen viel toevallig net de uitnodiging voor die bruiloft in de bus en het hele gezin is dus idd uitgenodigd. We worden al om 12 uur verwacht (en het is denk ik een uur of 2 rijden), dus een wijkje 's ochtends doen zoals de TC voorstelde gaat hem ook niet worden :N

Maar even een mailtje sturen daarover dan, meteen even een reminder dat ik toch eigenlijk wel echt vrij wil hebben.
Niet moeilijk over doen en laten doen: bruiloft staat en jullie zijn uitgenodigd=vrij!
^O^ })

[ Bericht 44% gewijzigd door peter2671 op 18-05-2013 13:46:28 ]
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:05:00 #79
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126674024
Goed om te horen dat je voorlopig mag blijven Peter.
Ik kreeg te horen dat de wc's op de vestiging de halve zaal blank hebben gezet. :-D
Altijd gebeurt er wat spannends als ik vrij ben.
Keiharde porno!
pi_126674238
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:28 schreef peter2671 het volgende:
Uit ons ploegje(Bolsward) is er 1 die overcompleet is.
Het betreft een zaterdagwerker.
Vervelend maar op zich valt het tot nu mee en hijzelf zit er ook niet echt mee.

Dat is nieuw een zaterdagwerker die overcompleet is. Krijgt die nou geld mee als die weg moet?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:20:33 #81
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126674644
woah wat was het weinig vandaag! echt bizar!
pi_126677495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef superkimmi het volgende:
zag het hier thuis normaal krijg je hier om een uur of 7 de post( abnormaal laat,)
en nu 1330uur
pi_126677862
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef superkimmi het volgende:
Hier ook, soort daldag met huis aan huis. Nog niet eerder meegemaakt, zo weinig!
pi_126678120
Hier ook heel weinig, om 9:30 begonnen en om 11:40 alweer klaar :{
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:12:39 #85
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126678129
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:05 schreef dud0r het volgende:
Goed om te horen dat je voorlopig mag blijven Peter.
Ik kreeg te horen dat de wc's op de vestiging de halve zaal blank hebben gezet. :-D
Altijd gebeurt er wat spannends als ik vrij ben.
Zeiknat dus :P
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:13:06 #86
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_126678147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 16:03 schreef posje het volgende:

[..]

Hier ook, soort daldag met huis aan huis. Nog niet eerder meegemaakt, zo weinig!
Bij mij was het redelijk wat, niet superdruk, maar zeker geen daldag. Oa een bijna hah mailing van V&D, een brief van ProRail voor elk adres en een aantal dikke tijdschriften (oa de zin). Tel daarbij nog 2xhah, en je bent toch al weer gauw 2,5 uur op pad.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:13:38 #87
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126678167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:10 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat is nieuw een zaterdagwerker die overcompleet is. Krijgt die nou geld mee als die weg moet?
Is postbezorger/voorbereider al enkele jaren lang.
Verders geen idee hoe of wat.
Kringloper
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:15:05 #88
Bijdehand mannetje
pi_126678223
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 16:13 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Is postbezorger/voorbereider al enkele jaren lang.
Verders geen idee hoe of wat.
Een postbezorger/voorbereider is toch gewoon een postbode? Of is het iemand met twee aparte contracten?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:17:03 #89
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126678280
ik had ook de v&d en nog een mailing van vereniging eigen huis.. zonder dat had ik denk ik ongeveer geen post :')

een en een kwart post, driekwart hah.. makkelijk mee te nemen dus

minder dan 2 uur gelopen, meestal 3,5 uur bezig xD
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:47:23 #90
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_126679304
Een niet zo spannende follow up nav het rotje wat donderdag tegen m'n fiets werd gegooid.
TC heeft het adres van gooier opgenoteerd. Als er in de toekomst nog eens iets gebeurd, dan stuurt hij een waarschuwingsbrief aan rotje-gooier.

Rotje-gooier is een uh ... simpele man. Rond de 50, heeft volgens mij geen werk, wel veel dorst 🍻. En hij heeft altijd de muziek heel hard aanstaan. Werkelijk, zijn muziek hoor je 3 straten verderop nog. Nee, geen levenslied, wel rock uit de '60 en '70.
Ik heb nooit eerder last van m gehad. Behalve dan z'n "grapjes"; zoals afgelopen winter: hij:"heb je t koud?" Ik:"ja (duh)" hij:"dacht ik wel".

Zo, dat ook weer gehad.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:48:19 #91
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126681243
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een postbezorger/voorbereider is toch gewoon een postbode? Of is het iemand met twee aparte contracten?
Jep :)
Kringloper
pi_126681537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:48 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Jep :)
ik heb ook een loonstrook :) ze werken nog wel door op zaterdag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2013 @ 18:01:06 #93
Maffe Fries
pi_126681652
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 05:17 schreef peter2671 het volgende:

Bij ons waren het iets van in de 180 minuren en zoals ik las bij Peterselieman gaat dat dan om ongeveer 10 man...das best een hoop :o

eh, die zitten toch al bij jullie in het pand?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2013 @ 18:02:22 #94
Maffe Fries
pi_126681696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 05:52 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Mogguh!
het ging puur om voltijd-, deeltijdmedewerkers en zaterdagbestellers.

Ik weet dat iig drie bekenden van mij waarmee ik jarenlang samen heb gewerkt er uit moeten ....
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2013 @ 18:03:15 #95
Maffe Fries
pi_126681724
quote:

de uitlogknop is er sinds kort wel ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2013 @ 18:07:48 #96
Maffe Fries
pi_126681875
nou, dat was me het dagje wel. Qua voorbereiding was het een makje en mijn wijkje om weg te brengen ging ook gemakkelijk.

Toen ik op het depot kwam bleek er nog een wijk te staan. Heb daar de helft nog van weggebracht en twee andere collega's de rest.

Dus toch nog flink uren gemaakt
  zaterdag 18 mei 2013 @ 19:16:01 #97
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_126684370
Ziek vandaag, was blij dat het niet regende en er echt heel weinig post was.

Bij ons kwam er ook weer iemand zonder kennisgeving eens niet opdraven, maar had vandaag echt geen zin om de problemen van de sociale werkplaats gratis en voor niets op te lossen. :W Als ik me ziek had gemeld, wist je zeker dat er post zou blijven staan.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 19:55:17 #98
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126685895
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eh, die zitten toch al bij jullie in het pand?
Naar mijn weten niet, want waar ze komen, staat nog leeg.
Het staat zelfs ook in de nieuwsbrief.
Als dat zo is dat ze er al zijn..ja dan weet ik het ook niet meer 8)7
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2013 @ 20:08:54 #99
Maffe Fries
pi_126686406
ah, dacht dat die anderen er meteen in getrokken waren, maar niet dus. Niet echt handig imo :')
pi_126693115
Rustig dagje, was vrij snel klaar. Wel wat koud gehad door een frisse wind.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 mei 2013 @ 21:57:12 #101
Maffe Fries
pi_126694167
moet wel zeggen dat het op de autoroutes wel druk was. Heb er vandaag weer eentje gezet en dat waren toch vier kratjes en dat was zelfs ietsje meer dan normaal.
pi_126702749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:18 schreef VixenFromHell het volgende:

Heb je al geprobeerd om een collega over te halen om je wijk op die dag over te nemen?
pi_126716111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 16:47 schreef KWAKje het volgende:
Een niet zo spannende follow up nav het rotje wat donderdag tegen m'n fiets werd gegooid.
TC heeft het adres van gooier opgenoteerd. Als er in de toekomst nog eens iets gebeurd, dan stuurt hij een waarschuwingsbrief aan rotje-gooier.

Rotje-gooier is een uh ... simpele man. Rond de 50, heeft volgens mij geen werk, wel veel dorst 🍻. En hij heeft altijd de muziek heel hard aanstaan. Werkelijk, zijn muziek hoor je 3 straten verderop nog. Nee, geen levenslied, wel rock uit de '60 en '70.
Ik heb nooit eerder last van m gehad. Behalve dan z'n "grapjes"; zoals afgelopen winter: hij:"heb je t koud?" Ik:"ja (duh)" hij:"dacht ik wel".

Zo, dat ook weer gehad.
ja dat zijn de standaard procedure's, snap niet dat er al niet gelijk een brief heen gaat(toch gevaar/kans op lichamelijk letsel)(en een ernstig delict)
  zondag 19 mei 2013 @ 14:43:15 #104
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126722219
Ik had gehoopt dat omdat het loonstrookje al binnen was, het salaris+vakantiegeld er ook al zou opstaan.
Kon ik nog wat extra profiteren van de kortingen bij de bouwmarkten dit weekend ;)
Kringloper
  zondag 19 mei 2013 @ 14:53:29 #105
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126722630
Opschieten met dat vakantie geld. Ik moet een nieuwe ps3 kopen. De mijne ging dood vanochtend. :'(
Plus ik moet sparen voor 3 weken San Francisco.
Strook staat ook nog niet in finbox.
Keiharde porno!
  zondag 19 mei 2013 @ 15:03:56 #106
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126722985
De 21ste is betaaldag, dan hebben we het pas de 22ste op onze rekening, woensdag dus! Nog even geduld.
Wat voor spellen speel je Dud0r? Ik heb me pas een heel oud spel gedownload, het eerste pc-spel waar ik ooit mee gespeeld heb: Theme Hospital! _O- Uit 1997 geloof ik, ben weer totaal verslaafd, voor zolang als het duurt.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_126723267
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:03 schreef KatrienDuck het volgende:
Theme Hospital! _O- Uit 1997 geloof ik, ben weer totaal verslaafd, voor zolang als het duurt.
O, is dat met al die kotsende mensen? :-)
pi_126723447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 23:26 schreef blijevis het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om een collega over te halen om je wijk op die dag over te nemen?
Nou wel aan gedacht, maar 'mijn' wijk bestaat niet :P ben juist de invaller die overal kan lopen. Geen idee dus waar ik dan überhaupt zou komen te lopen. Dus dat maakt het wat lastig. Heb het er wel over gehad met een paar collega's (gewoon dat ik geen vrij kon krijgen), maar die hadden dan ook juist verlof. En die kennen allemaal alleen hun eigen wijk. Ga misschien wel een andere invaller eens vragen binnenkort, maar die werkt normaal niet op zaterdagen.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:23:09 #109
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126723667
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:03 schreef KatrienDuck het volgende:
De 21ste is betaaldag, dan hebben we het pas de 22ste op onze rekening, woensdag dus! Nog even geduld.
Wat voor spellen speel je Dud0r? Ik heb me pas een heel oud spel gedownload, het eerste pc-spel waar ik ooit mee gespeeld heb: Theme Hospital! _O- Uit 1997 geloof ik, ben weer totaal verslaafd, voor zolang als het duurt.
Ik speel van alles, alleen geen sport spellen. Theme hospital vond ik nooit interessant en pc gamen doe ik al jaren niet meer.
Voorlopig de n64 maar aansluiten en zelda spelen om de tijd te doden.
Waar ik Vooral van baal is dat ik nu Netflix niet makkelijk op de tv kan kijken.
Keiharde porno!
  zondag 19 mei 2013 @ 15:24:06 #110
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126723707
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:17 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Nou wel aan gedacht, maar 'mijn' wijk bestaat niet :P ben juist de invaller die overal kan lopen. Geen idee dus waar ik dan überhaupt zou komen te lopen. Dus dat maakt het wat lastig. Heb het er wel over gehad met een paar collega's (gewoon dat ik geen vrij kon krijgen), maar die hadden dan ook juist verlof. En die kennen allemaal alleen hun eigen wijk. Ga misschien wel een andere invaller eens vragen binnenkort, maar die werkt normaal niet op zaterdagen.
Gewoon heel lief aankijken, keertje knipperen met je ogen en dan met zwoele stem vragen. Succes gegarandeerd. Als het een man is dan :P
Keiharde porno!
  zondag 19 mei 2013 @ 15:28:26 #111
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126723843
Ik had Vixen op voorhand al vrij gegeven.. ja, ben man he :P
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:24 schreef dud0r het volgende:

[..]

Gewoon heel lief aankijken, keertje knipperen met je ogen en dan met zwoele stem vragen. Succes gegarandeerd. Als het een man is dan :P
_O_

:9
Kringloper
pi_126724051
Vermoed dat dat niet meer gaat werken :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:38:12 #113
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126724157
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Vermoed dat dat niet meer gaat werken :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh spannende taferelen op de werkvloer/straat/depot. :9
Misschien wil hij je wel terug. Je kan het altijd proberen.
Keiharde porno!
pi_126724226
Haha al jaren voorbij en dat was al voordat de post in beeld kwam :D
Heeft zijn huidige vriendin wel bij de post leren kennen :o

en heel misschien leest ie nog wel mee ook!
  zondag 19 mei 2013 @ 15:42:37 #115
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126724317
Oy! Ex van Vixen, ga die dag eens werken voor je ex.
En ik ben tc dus hij moet luisteren :P
Keiharde porno!
pi_126725598
Pff, mijnpostnl.nl account is gestopt. Hoe kom ik nou aan mijn laatste loonstrookje :{
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zondag 19 mei 2013 @ 16:55:04 #117
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126727089
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:12 schreef posje het volgende:

[..]

O, is dat met al die kotsende mensen? :-)
Ja, klopt!
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 mei 2013 @ 16:56:35 #118
Maffe Fries
pi_126727152
quote:
18s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:18 schreef Jesse_ het volgende:
Pff, mijnpostnl.nl account is gestopt. Hoe kom ik nou aan mijn laatste loonstrookje :{
misschien een oud strookje opsnorren en het HR-kantoor bellen?
  zondag 19 mei 2013 @ 18:39:11 #119
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_126731299
quote:
18s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:18 schreef Jesse_ het volgende:
Ik laat sinds een paar maanden mijn salarisstroken gewoon weer per post komen. Dat kan je inderdaad zoals Peterselieman zegt aanvragen bij de salarisadministratie. Ik kon ook twee maanden niet bij mijn salarisstroken op de site, dus vandaar.

Wat was het gisteren een relaxte dag om te bezorgen zeg! Weinig post, niet te veel HAH.

Ik had trouwens bijna drie complete bundels over met HAH gisteren. Ik had de C1000 folder (met de aanbiedingen voor twee dagen, maandag en dinsdag) en de AH-folder. Dus had ik 60 x 2 x 3 = circa 360 (!) stuks HAH over! :')

Mijn TC zei dat ik het dinsdag wel in het depot kan weggooien maar dat vind ik toch zonde hoor. Ik heb nu alles uitgesplitst en ben van plan om dinsdag de folders bij de desbetreffende supermarkten aan te bieden. Dan hebben die er nog wat aan. Al die verspilling anders! 8)7
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_126731836
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

misschien een oud strookje opsnorren en het HR-kantoor bellen?
Dat is een goed plan :s)
  zondag 19 mei 2013 @ 18:54:34 #121
341900 Atmosphere82
pi_126731927
Die medewerker die ik toen sprak was erg behulpzaam! ^O^
pi_126733648
quote:
13s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:53 schreef dud0r het volgende:
Opschieten met dat vakantie geld. Ik moet een nieuwe ps3 kopen. De mijne ging dood vanochtend. :'(
Plus ik moet sparen voor 3 weken San Francisco.
Strook staat ook nog niet in finbox.
nee dat is vreemd meestal is het andersom
pi_126733659
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:43 schreef peter2671 het volgende:
Ik had gehoopt dat omdat het loonstrookje al binnen was, het salaris+vakantiegeld er ook al zou opstaan.
Kon ik nog wat extra profiteren van de kortingen bij de bouwmarkten dit weekend ;)
van die 8 euro :)
pi_126733755
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:23 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik speel van alles, alleen geen sport spellen. Theme hospital vond ik nooit interessant en pc gamen doe ik al jaren niet meer.
Voorlopig de n64 maar aansluiten en zelda spelen om de tijd te doden.
Waar ik Vooral van baal is dat ik nu Netflix niet makkelijk op de tv kan kijken.
achter een proxy wel toch, zoals Hulu
pi_126733908
[/quote]
zondag 19 mei 2013 18:52 schreef Jesse_ het volgende:[/b]

[..]

Dat is een goed plan :s)
[/quote]
een mail naar hrssc kan ook
pi_126733941
ziet er niet uit hierboven :)
pi_126733980
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:39 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik laat sinds een paar maanden mijn salarisstroken gewoon weer per post komen. Dat kan je inderdaad zoals Peterselieman zegt aanvragen bij de salarisadministratie. Ik kon ook twee maanden niet bij mijn salarisstroken op de site, dus vandaar.

Wat was het gisteren een relaxte dag om te bezorgen zeg! Weinig post, niet te veel HAH.

Ik had trouwens bijna drie complete bundels over met HAH gisteren. Ik had de C1000 folder (met de aanbiedingen voor twee dagen, maandag en dinsdag) en de AH-folder. Dus had ik 60 x 2 x 3 = circa 360 (!) stuks HAH over! :')

Mijn TC zei dat ik het dinsdag wel in het depot kan weggooien maar dat vind ik toch zonde hoor. Ik heb nu alles uitgesplitst en ben van plan om dinsdag de folders bij de desbetreffende supermarkten aan te bieden. Dan hebben die er nog wat aan. Al die verspilling anders! 8)7
wat er per week aan overschot is, is niet normaal en dat het nog weggegooid wordt is helemaal zonde(wordt wel gerecycled)
  zondag 19 mei 2013 @ 19:54:17 #128
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126734561
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 19:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

van die 8 euro :)
Heb ik zoveel vakantiegeld :o
^O^ *O* w/

Kringloper
pi_126734650
heb vandaag mijn salaris specificatie van mei ontvangen, vorig jaar werd mijn vakantie geld en salaris in 1 kolom weergeven en het te overmaken bedrag. Nu is mijn contract per 1-05-2013 gewijzigd en is mijn nieuwe salaris apart aangegeven op de specificatie.

Bovenin de specificatie staat netto bedrag (salaris + vakantie geld) 800
Aparte kolom staat salaris herrekend 150

Uitbetaling: is het bedrag netto (bovenin) - de salaris herrekend) 650

Heeft iemand dit eerder meegemaakt, krijg ik de 150 apart uitbetaald?
pi_126736343
Ik heb een soortgelijk probleem. Heb sinds 1-04-2013 een nieuw contract, alleen zaterdagbezorger (voorheen sinds september 2010 zaterdagbezorger maar ook voorbereider en elk jaar verlengd behalve nu, abrupt zonder reden een nieuw contract).

Maar mijn vakantiegeld was elke mei tot nu toe ong. 80% van mijn maandsalaris ongeveer (zo bekijk ik het, weet niet hoe ze het berekenen, wat ongeveer ¤ 220 was, nu krijg ik maar ¤ 17 als vakantiegeld :(

Komt dit door het nieuwe contract of moet ik ze bellen en de volle pond claimen want daar heb ik toch recht op aangezien ik vanaf september 2012 tot maart 2013 oude contract had. Alvast bedankt voor de info :)
The dead ball specialist!
pi_126736431
Vakantiegeld viel bij mij niet echt tegen....ook niet mee maar goed, moet eerst een schuld af betalen, en dat kunnen we nu een deel doen...
Heb trouwens wel veel overuren per maand zie ik....
  zondag 19 mei 2013 @ 20:34:52 #132
341900 Atmosphere82
pi_126736460
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

wat er per week aan overschot is, is niet normaal en dat het nog weggegooid wordt is helemaal zonde(wordt wel gerecycled)
Oh, dat laatste wist ik niet. Maar dan nog, al die verspilde (gekleurde) inkt.
  zondag 19 mei 2013 @ 20:37:38 #133
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126736607
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

achter een proxy wel toch, zoals Hulu
Dns, via unblock us.
Werkt perfect.
Keiharde porno!
pi_126737750
Heb wel gelachen gisteren.....mijn vader was 25 jaar bij de zaak en we gingen naar leiden voor een solextocht, op een elektrische solex :)
Heb wel gelachen,was ook best grappig.....fietsen en toch heel hard kunnen ineens :P
Hoop wel dat ze mijn wijk hebben besteld, maar aangezien vorige week vroegen of ik deze zaterdag vrij was, geloof ik wel dat het goed gekomen is.
Na leiden hier in Breda uit eten geweest, was ook wel weer een keertje lekker :)
pi_126738230
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef MervinMinky het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem. Heb sinds 1-04-2013 een nieuw contract, alleen zaterdagbezorger (voorheen sinds september 2010 zaterdagbezorger maar ook voorbereider en elk jaar verlengd behalve nu, abrupt zonder reden een nieuw contract).

Maar mijn vakantiegeld was elke mei tot nu toe ong. 80% van mijn maandsalaris ongeveer (zo bekijk ik het, weet niet hoe ze het berekenen, wat ongeveer ¤ 220 was, nu krijg ik maar ¤ 17 als vakantiegeld :(

Komt dit door het nieuwe contract of moet ik ze bellen en de volle pond claimen want daar heb ik toch recht op aangezien ik vanaf september 2012 tot maart 2013 oude contract had. Alvast bedankt voor de info :)
Heb je met dat nieuwe contract ook een nieuw personeelsnummer gekregen? Want die keren dat ik een ander contract kreeg kreeg ik ook een nieuw personeelsnummer en toen kreeg ik ook 2 verschillende stroken, en dus ook van 2 verschillende contracten vakantiegeld
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 mei 2013 @ 21:09:52 #136
Maffe Fries
pi_126738306
hmm, zat ff te kijken of ze bij ons nog mensen nodig hadden, terwijl er 45 de wacht aan gezegd gekregen hebben. En ja, ze zoeken weer voorbereiders en ook bezorgers. Match die twee en je kunt weer iemand aan het werk houden ...
  maandag 20 mei 2013 @ 10:50:34 #137
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126757850
Mogguh allemaal! Iedereen nog op 1 oor?
Jammer dat het weer een beetje tegenvalt, ik ga zo maar eens naar tuinplanten kijken bij Praxis.
"Everybody lies..."
House M.D.
  maandag 20 mei 2013 @ 11:37:33 #138
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126759057
quote:
11s.gif Op zondag 19 mei 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, zat ff te kijken of ze bij ons nog mensen nodig hadden, terwijl er 45 de wacht aan gezegd gekregen hebben. En ja, ze zoeken weer voorbereiders en ook bezorgers. Match die twee en je kunt weer iemand aan het werk houden ...
Niet voor 37 uur. En daar wordt naar gekeken.
@ KatrienDuck, allang niet meer. Wel schijt weer inderdaad. Succes met planten uitzoeken.
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 mei 2013 @ 11:44:41 #139
Maffe Fries
pi_126759299
quote:
13s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:37 schreef dud0r het volgende:

[..]

Niet voor 37 uur. En daar wordt naar gekeken.
neuh, maar richting de 20 uur kun je wel komen en dat is toch een parttimer
  maandag 20 mei 2013 @ 12:08:29 #140
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126760051
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

15 uur max. Alleen piekdagen voorbereiden en bezorgen beide 3 uurtjes per dag.
Maar ik ging er vanuit dat de collega's die eruit gaan bij jou allemaal vtw waren.
Aangezien dit meestal het geval is.
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 mei 2013 @ 12:13:32 #141
Maffe Fries
pi_126760219
degenen die eruit gaan die ik iig ken zijn parttimers, terwijl een aantal mensen met grotere contracten wel mogen blijven zitten.

Zitten ook een aantal bij die regelmatig meehelpen met de postbussen of VOSsen.
  maandag 20 mei 2013 @ 12:16:04 #142
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126760294
Dan is het enigszins apart. Ik gok dat ze het dan zo doen om meer werk voor de vtw te creëren.
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 mei 2013 @ 12:20:51 #143
Maffe Fries
pi_126760452
dat sowieso en sowieso is het zo dat veel VTW'ers die er nog zitten over enkele jaren met de VUT kunnen. Denk dat ze daar ook wat op inzetten.
  maandag 20 mei 2013 @ 12:25:57 #144
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126760638
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
dat sowieso en sowieso is het zo dat veel VTW'ers die er nog zitten over enkele jaren met de VUT kunnen. Denk dat ze daar ook wat op inzetten.
Daar zit het dus waarschijnlijk in. Vtw die voor 1952 geboren zijn mogen niet overcompleet verklaard worden.
En de kosten zullen bij andere die daar dichtbij in de buurt zitten ook wel meetellen.
Parttimer eruit gooien is goedkoper dan een vtw.
Keiharde porno!
  maandag 20 mei 2013 @ 12:37:45 #145
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126761115
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voorbereiding/postbezorger?

Ik zie net op de vacaturesite dat voor Heerenveen(Drachten, Heerenveen, Sneek) best nog wat personeel wordt gevraagd :o
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 mei 2013 @ 13:10:15 #146
Maffe Fries
pi_126762283
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:25 schreef dud0r het volgende:

[..]

Daar zit het dus waarschijnlijk in. Vtw die voor 1952 geboren zijn mogen niet overcompleet verklaard worden.
En de kosten zullen bij andere die daar dichtbij in de buurt zitten ook wel meetellen.
Parttimer eruit gooien is goedkoper dan een vtw.
denk dat het wel meegewogen heeft ja. Een aantal van hen heeft wel gekozen voor vrijwillig ontslag. Zij krijgen een vergoeding mee, zoals afgesproken in het sociaal akkoord
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 mei 2013 @ 13:11:20 #147
Maffe Fries
pi_126762320
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:37 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Voorbereiding/postbezorger?
moet je wel beide doen ;)

Gaat dan niet om grote aantallen mensen die je aan het werk kunt houden, maar toch wel enkelen.
  maandag 20 mei 2013 @ 14:23:42 #148
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126765291
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

moet je wel beide doen ;)
:Y daarom ook de / :)
quote:
Gaat dan niet om grote aantallen mensen die je aan het werk kunt houden, maar toch wel enkelen.
:)
Kringloper
  maandag 20 mei 2013 @ 14:26:59 #149
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126765413
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

denk dat het wel meegewogen heeft ja. Een aantal van hen heeft wel gekozen voor vrijwillig ontslag. Zij krijgen een vergoeding mee, zoals afgesproken in het sociaal akkoord
Een vergoeding+bonus voor een jaartje.
Maar je wordt wel gestimuleerd om een baan te vinden en als je een baan krijgt opgedrongen gevonden, wordt de tijd vanaf dat je de vergoeding krijgt verrekend.
Na dat jaartje val je in de WW.

Ik heb iemand gesproken die een hele tijd in dienst is, en al zou die gaan, ging het toch om een leuk bedrag.
Maar als je een jaar niet hebt gewerkt(ivm o.a. de bonus of geen werk kunnen vinden, is je WW-uitkering aanzienlijk lager.

Tenminste zoals ik het heb begrepen. Correct me if i am wrong :Y
Kringloper
  maandag 20 mei 2013 @ 16:27:34 #150
Bijdehand mannetje
pi_126770150
Zaterdag voor het eerst die PostNL-polo aangehad. Wat een pokkedingen! Binnen no-time droop ik van het zweet. Met de sweater van TNT had ik het minder heet. Het is 100% polyester, dus het ademt niet, en het neemt ook geen vocht op. Ik wilde ze eerst verknippen en als dweil gebruiken, maar zelfs daar zijn ze dus niet geschikt voor.
pi_126771658
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zaterdag voor het eerst die PostNL-polo aangehad. Wat een pokkedingen! Binnen no-time droop ik van het zweet. Met de sweater van TNT had ik het minder heet. Het is 100% polyester, dus het ademt niet, en het neemt ook geen vocht op. Ik wilde ze eerst verknippen en als dweil gebruiken, maar zelfs daar zijn ze dus niet geschikt voor.
Dat wordt nog wat deze zomer...
pi_126771817
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 21:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb je met dat nieuwe contract ook een nieuw personeelsnummer gekregen? Want die keren dat ik een ander contract kreeg kreeg ik ook een nieuw personeelsnummer en toen kreeg ik ook 2 verschillende stroken, en dus ook van 2 verschillende contracten vakantiegeld
Nee heb mijn oude personeelsnummer behouden. Naja ik bel morgen wel naar Financiën en zie wel wat ik doe, nog bedankt voor de reactie :)
The dead ball specialist!
  maandag 20 mei 2013 @ 18:21:40 #153
341900 Atmosphere82
pi_126775108
Heeft iemand hier al zijn of haar TNT Post kleding ingeleverd op de VBL?

Allemaal wel doen hè want het bedrijf mag geen boete krijgen hoor! :')
  maandag 20 mei 2013 @ 19:20:22 #154
Bijdehand mannetje
pi_126777716
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:21 schreef Atmosphere82 het volgende:

Misschien ga ik vanaf 1 juni weer in mijn oude PTT kloffie lopen! >:)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 mei 2013 @ 19:39:59 #155
Maffe Fries
pi_126778673
quote:
neuh, maar het zou de kast wel flink opruimen :P
pi_126782776
Ik wil dat het zo weer wordt. :P

maandag 20 mei 2013 @ 22:01:19 #157
341900 Atmosphere82
pi_126787344
Ik ook! ^O^
pi_126789156
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Dat wordt nog wat deze zomer...
mooi he :)
pi_126789187
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

ik zeker
pi_126789478
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:48 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik wil dat het zo weer wordt. :P

[ afbeelding ]

vrolijke plek waar het weg komt : http://www.onderzeil.net/?pid=logboek
  dinsdag 21 mei 2013 @ 04:56:07 #161
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126797595
Mogguh.
De regen tikt zachtjes tegen het raam. Lekker rustgevend maar toch tijd om op te staan.
Keiharde porno!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 05:10:18 #162
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126797626
Ook ik ben er weer klaar voor.
Zoals ik afgelopen zaterdag heb vernomen wordt dit waarschijnlijk een dag waarop enkelen een extra dagje vrij hebben genomen.
Dat zou dus extra werkzaamheden betekenen :)

[ Bericht 2% gewijzigd door peter2671 op 21-05-2013 05:19:05 ]
Kringloper
  dinsdag 21 mei 2013 @ 05:52:40 #163
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126797684
Goedemorgen!
Ik zit ook alweer klaar voor de strijd. Nou ja, strijd... het is dinsdag, dus het zal wel weer meevallen! Goede werkdag allemaal!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_126797745
Jullie allemaal ook sterkte gewenst vandaag met dit "heerlijke" weer om buiten te werken..
pi_126800870
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn teamleider zei dat dat wél mag.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  dinsdag 21 mei 2013 @ 10:36:34 #166
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126801151
Hoppa alles weer af vandaag. Beetje admi nog doen en ik kan met een uurtje naar huis :D
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 mei 2013 @ 10:40:55 #167
Maffe Fries
pi_126801290
dat is behoorlijk vlot ...
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:25:59 #168
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126802916
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
dat is behoorlijk vlot ...
Er is hier ook geen zak aan post. Weet niet hoe het in de rest van het land is, maar hier was het drie keer niks.
Dat uurtje red ik helaas niet. Misschien moet ik minder gezellig gaan zitten kletsen met de leuke dames nadat ze klaar zijn :@
Keiharde porno!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:26:44 #169
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126802934
Hier was het ook aardig rustig.
Ik was om 09:00uur al klaar en andere collega's waren ook al weer bijna klaar...

Wel ene goed bericht gekregen vandaag: ik mag nog een ½jaartje blijven ^O^
Kringloper
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:28:00 #170
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126802979
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:25 schreef dud0r het volgende:

[..]

Er is hier ook geen zak aan post. Weet niet hoe het in de rest van het land is, maar hier was het drie keer niks.
Dat uurtje red ik helaas niet. Misschien moet ik minder gezellig gaan zitten kletsen met de leuke dames nadat ze klaar zijn :@
O-) :P Na-kletsen in de koffiekamer is wel leuk ^O^
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 mei 2013 @ 11:33:08 #171
Maffe Fries
pi_126803184
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:26 schreef peter2671 het volgende:
Ik was om 09:00uur al klaar en andere collega's waren ook al weer bijna klaar...

nice :)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:39:38 #172
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126803418
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:26 schreef peter2671 het volgende:

Nice.
Gefeliciteerd, half jaar is niet veel maar het is toch iets.
Keiharde porno!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:56:01 #173
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126806178
Thanks. Eerste was 3maanden..toen een ½jaartje en nu weer een ½jaartje.
Nu met die onzekere toekomst snap ik best wel dat er niet met grotere/vaste contracten wordt gesmeten :)
Kringloper
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:15:38 #174
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126806730
Dat is mooi Peter, ben je weer een half jaartje onder de pannen!

Hier ook heel weinig post.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_126807445
Mooi Peter!

Hier leek het bij mijn 1e wijk haast wel een daldag, dus ook erg weinig :o
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:51:02 #176
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126808054
Nou dat uurtje werden er uiteindelijk 3. Maar ik heb nu de administratie voor de hele week gedaan. Kan ik hopelijk de rest van de week vroeg naar huis :P
Keiharde porno!
pi_126811353
Hier was het ook extreem weinig, sommige vakjes zat gewoon niks in> Drie wijken meer voorbereid dan normaal en niks later klaar dan op een andere dinsdag
pi_126818989
Loonstrook binnen maar niet in finbox, dit was vorige maand wel, wie hier heeft dat ook ?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:10:56 #179
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126819619
Hier ook niks in finbox. Fysiek krijg ik m niet maar heb ze vandaag wel voorbij zien komen.
Keiharde porno!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:26:36 #180
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_126820232
Hoi

Ik hoop dat mijn contract verlengt gaat worden.
Zit aan de seroxat en mag/kan daardoor geen auto besturen ;(
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:27:07 #181
110987 ErwinRommel
pi_126820248
Loonstrookje wel vandaag binnen gekregen in de brievenbus :)
pi_126820366
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoi

Hoe lang loopt je contract nog dan?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:31:07 #183
110987 ErwinRommel
pi_126820409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoe lang loopt je contract nog dan?
Tot 4 juni.
Werkte eerst 18 maanden via randstad, toen kreeg ik tot nu 2 half-jaar contracten. Mijn derde zou dus spoedig moeten worden verlengd. (autobedrijf btw)
pi_126820471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Tot 4 juni.
Werkte eerst 18 maanden via randstad, toen kreeg ik tot nu 2 half-jaar contracten. Mijn derde zou dus spoedig moeten worden verlengd. (autobedrijf btw)
Ah, niet echt een gunstige uitgangspositie dan natuurlijk, aangezien het (tenzij ik iets gemist heb) volgens mij ook nog niet zeker is wat je hebt toch? en hoe lang dat gaat duren en zo
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:36:46 #185
110987 ErwinRommel
pi_126820593
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ah, niet echt een gunstige uitgangspositie dan natuurlijk, aangezien het (tenzij ik iets gemist heb) volgens mij ook nog niet zeker is wat je hebt toch? en hoe lang dat gaat duren en zo
Daarom. Krijg ik die stress er ook nog eens bij. En zie op mijn leeftijd nog maar eens een baan te vinden met enkel een militaire achtergrond en een MAVO opleiding
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 mei 2013 @ 19:37:09 #186
Maffe Fries
pi_126824361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoi

het is te hopen dat je verlenging krijgt.

Hoe gaat het nu met je?
pi_126824997
Loonstrookje ook ontvangen, maar niets op rekening... jullie?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 mei 2013 @ 19:46:19 #188
Maffe Fries
pi_126825092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:45 schreef Deezertje het volgende:
morgen :)
pi_126825121
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Neem aan dat dat morgen komt, bankverkeer lag ook stil met pinksteren toch?
pi_126825317
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:46 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Neem aan dat dat morgen komt, bankverkeer lag ook stil met pinksteren toch?
Ja maar omdat je normaal eerst het geld op rekening krijgt en een paar dagen later pas je loonstrookje (uiteraard op piekdagen :P)

Morgen gewoon een daldag neem ik aan? Of kans op extra post omdat alle bedrijven vandaag weer open waren en de post wegwerken?
pi_126825610
Volgens mij een normale daldag
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:27:15 #192
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126827756
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

morgen :)
:Y
Had gehoopt op vandaag, maar ik kan nog wel een dagje wachten :P
Kringloper
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:29:56 #193
110987 ErwinRommel
pi_126827901
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is te hopen dat je verlenging krijgt.

Hoe gaat het nu met je?
Bijwerkingen van de medicatie is kut }:|
pi_126828568
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Weet dat dat na een paar weken beter gaat. Sterkte hoor!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 mei 2013 @ 20:43:51 #195
Maffe Fries
pi_126828619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

dat zal wel ja, maar hopelijk is het beter dan elke keer wakker te moeten worden in het ziekenhuis
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:44:29 #196
110987 ErwinRommel
pi_126828655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:42 schreef posje het volgende:

[..]

Weet dat dat na een paar weken beter gaat. Sterkte hoor!
Thanks
Blijft kut :(
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:51:27 #197
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126829040
Sterkte ErwinRommel. Moet je nu altijd aan die medicijnen blijven?
Keiharde porno!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:00:50 #198
110987 ErwinRommel
pi_126829566
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:51 schreef dud0r het volgende:
Sterkte ErwinRommel. Moet je nu altijd aan die medicijnen blijven?
Waarschijnlijk wel ja :')
pi_126829626
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja :')
Oh, maar in dat geval kun je toch sowieso niet meer bij het autobedrijf werken?
pi_126831003
quote:

Nee, want ik heb mijn kleding per ongeluk bij het grofvuil gezet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_126832301
Ik vroeg mij af hoe het zit met de opzegtermijn. Ik werk in principe met veel plezier bij PostNL, maar ik moet al over minder dan een maand naar Azie, en blijf daar misschien wel jaren wonen voor werk (familie zit daar en heeft mij uitgenodigd).

Het probleem is dat ik pas een paar dagen geleden dit voorstel heb gehad, en dat ze willen dat ik z.s.m. daar ben. Hoe reageert PostNL hierop denken jullie? Ik neem het liefste op een fatsoenlijke manier afscheid.

Edit: Ik heb een zaterdag bezorg-contract
pi_126832424
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:51 schreef sqdtnz het volgende:
Ik vroeg mij af hoe het zit met de opzegtermijn. Ik werk in principe met veel plezier bij PostNL, maar ik moet al over minder dan een maand naar Azie, en blijf daar misschien wel jaren wonen voor werk (familie zit daar en heeft mij uitgenodigd).

Het probleem is dat ik pas een paar dagen geleden dit voorstel heb gehad, en dat ze willen dat ik z.s.m. daar ben. Hoe reageert PostNL hierop denken jullie? Ik neem het liefste op een fatsoenlijke manier afscheid.

Edit: Ik heb een zaterdag bezorg-contract
In principe is de opzegtermijn een maand. Als je nu je ontslag indient moet zou je de hele volgende maand nog moeten werken.

Als je nog wat verlof open hebt staan valt er misschien wat te regelen.
pi_126832632
Ik werk nu meer dan 1 jaar bij de post (1 a 2 dagen per week), en heb nog nooit een dag vrij genomen of ziek gemeld, zelfs doorgewerkt tijdens die griepgolf. Dus wellicht valt daar inderdaad wat te regelen, ik zal morgen wel even bellen.
pi_126832641
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, want ik heb mijn kleding per ongeluk bij het grofvuil gezet.
Haha, mijn jas in intussen ook haast grof vuil, blijft rechtop staan :-)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:46:16 #205
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126835935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

In principe is de opzegtermijn een maand. Als je nu je ontslag indient moet zou je de hele volgende maand nog moeten werken.

Als je nog wat verlof open hebt staan valt er misschien wat te regelen.
Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar als hij morgen zijn ontslagbrief inlevert kan hij er per 22 juni uit.
Keiharde porno!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:08:15 #206
341900 Atmosphere82
pi_126837353
Goed bezig Peter inderdaad!

Het was vanmiddag bij mij ook weinig post. Wel een zak HAH kwijt dus de folders voor ca. 120 huizen niet besteld! :')
pi_126839726
Na de zomer wordt de C1000 hier een Jumbo (net zoals alle C1000's in de loop van dit/volgend jaar). Bedenk me dus net dat de HAH-folder op dinsdag en zaterdag dan dan ook verdwijnt (Jumbo doet niet aan HAH)... alleen merk ik daar helaas niets van omdat de AH Bonus er gewoon nog standaard bijzit p[ zaterdags, ook al zit de winkel ruim 5 kilometer verderop... :(
pi_126841569
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:46 schreef dud0r het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar als hij morgen zijn ontslagbrief inlevert kan hij er per 22 juni uit.
Was het niet tegen het einde van de kalendermaand? Is bij mijn contract in ieder geval wel zo. Dus dan begint de opzegtermijn te lopen vanaf 1 juni en moet hij heel juni nog werken.

[ Bericht 3% gewijzigd door gelestipjes op 22-05-2013 00:45:43 ]
pi_126841763
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:50 schreef Deezertje het volgende:
Na de zomer wordt de C1000 hier een Jumbo (net zoals alle C1000's in de loop van dit/volgend jaar). Bedenk me dus net dat de HAH-folder op dinsdag en zaterdag dan dan ook verdwijnt (Jumbo doet niet aan HAH)... alleen merk ik daar helaas niets van omdat de AH Bonus er gewoon nog standaard bijzit p[ zaterdags, ook al zit de winkel ruim 5 kilometer verderop... :(
Dat is volgens mij niet zo raar, volgens mij is de straal iets van 10km of zo waarin die folders bezorgt worden, af en toe controleren ze volgens mij in winkels wel waar hun klanten zoal vandaan komen, en blijkbaar kan het dus uit om die folders dan in die specifieke plaatsen te verspreiden.
Overigens, van de jumbo hebben we ook wel eens hah, van die gruwelijk irritante kaartjes die er steeds tussenuit vallen
  woensdag 22 mei 2013 @ 05:39:15 #210
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126844096
Als je ontslag neemt, kan PostNL zich erg soepel opstellen.
Theoretisch zou dit kunnen betekenen dat als ze al iemand anders voor je functie kunnen inzetten, je bij wijze van spreken, morgen al weg kunt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:08 schreef Atmosphere82 het volgende:
Goed bezig Peter inderdaad!
:)

[ Bericht 23% gewijzigd door peter2671 op 22-05-2013 06:13:02 ]
Kringloper
  woensdag 22 mei 2013 @ 06:57:36 #211
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126844222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 00:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Was het niet tegen het einde van de kalendermaand? Is bij mijn contract in ieder geval wel zo. Dus dan begint de opzegtermijn te lopen vanaf 1 juni en moet hij heel juni nog werken.
Dit wordt vaak gezegd maar is niet zoals het hoort.
De maand gaat in op het moment dat je je ontslag inlevert.
Keiharde porno!
  woensdag 22 mei 2013 @ 07:09:10 #212
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126844253
Salaris is binnen 8-)
Maar de finbox is nog steeds leeg. Dat is wel vreemd.
Keiharde porno!
pi_126844594
hebben jullie ook salaris gehad van NetwerkVSP? :?

Finbox zou geloof ik afgeschaft worden zeiden ze vorig jaar.
  woensdag 22 mei 2013 @ 08:15:38 #214
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126844667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:07 schreef Troeta het volgende:

Ja, dat viel mij net ook op.
Misschien was het potje van PostNL leeg. :P
Keiharde porno!
pi_126845091
quote:

Het was me niet eens opgevallen dat ik betaald ben door VSP :P

Zou het wel jammer vinden als finbox inderdaad niet meer gebruikt wordt. Ik vind het bekijken van de loonstrook op Mijnpostnl echt verschrikkelijk onhandig.
  woensdag 22 mei 2013 @ 08:54:04 #216
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126845140
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:49 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Ik vind het bekijken van de loonstrook op Mijnpostnl echt verschrikkelijk onhandig.
Kringloper
pi_126845173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:54 schreef peter2671 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D Fijn dat er hier meer mensen van mijn niveau zijn.
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:22:13 #218
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126845668
Niveau?

Kringloper
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:26:59 #219
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126845747
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:22 schreef peter2671 het volgende:
Niveau?

Laag niveau is ook een niveau :P
Keiharde porno!
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:30:47 #220
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126845838
:+

Moet jij geen mensen aansturen oid dud0r? }:|

Kringloper
pi_126845947
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:26 schreef dud0r het volgende:

[..]

Laag niveau is ook een niveau :P
Hoe bedoel je? ;)
pi_126846120
Vreemd he? Vraag me af wat dat nou weer is.
Ik vind mijnpostnl ook onhandig, elke keer weer puzzelen waar ik precies moet klikken en dan duurt het laden ook nog heel lang.
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:44:26 #223
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126846151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:35 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? ;)
* Gaat volgen doet*
Kringloper
pi_126846255
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:42 schreef Troeta het volgende:
Ik vind mijnpostnl ook onhandig, elke keer weer puzzelen waar ik precies moet klikken en dan duurt het laden ook nog heel lang.
Als ik die link volg die ik in mijn mail krijg, kom ik wel direct bij mijn loonstrookjes.
Bij mij blijft ie dan eeuwig laden terwijl ik het loonstrookje al lang kan zien.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 10:27:07 #225
Maffe Fries
pi_126847382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:42 schreef Troeta het volgende:
ik moet altijd 3x klikken voordat ik de loonstrook in PDF te zien krijg. Het ding op de site blijft hierna gewoon tot in de eeuwigheid tonen dat ie het document laadt :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 10:40:44 #226
Maffe Fries
pi_126847850
quote:
haha ja, dat valt wel op ja.
pi_126848376
Dat van dat salaris van NetwerpVSP was me dus niet opgevallen :P Hier was het ook binnen.

Als het goed is 4 tm 8 juni vakantie, maar ik heb er nooit goedkeuring voor gehad, dus ik heb er net maar een mailtje aan gewaagd hoe dat zit. Ben benieuwd of deze tc wel op mails reageert.

En er is post kwijtgeraakt van mij. In elk geval 1 poststuk, mogelijk meerdere. Fijn. :( En achterhalen kun je het niet, want brievenbuspost. Beetje jammer.
pi_126852254
Ik heb net een brief gekregen van Postnl met daarin een wijziging van mijn contract.
Per 23 mei wordt mijn contract "zoals met mij overeengekomen" verlaagd van 10 na 8,5 uur per week.

Probleem 1: Dat zou morgen dus moeten ingaan terwijl ik die brief nu net pas heb ontvangen.
Probleem 2: Er is nooit iets met mij overeengekomen. Deze heb ik niet zien aankomen.

Ik heb een vast contract. Moet ik dit nu ondertekenen dan? Ik ben het hier helemaal niet mee eens namelijk

En nee, ik draai niet al weken/maanden te weinig uren.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:47:37 #229
39333 Zelva
pi_126852324
Natuurlijk kan dat niet met een vast contract. Dat ze geen werk meer hebben voor die 1,5 uur is niet jouw probleem.
pi_126852506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:47 schreef Zelva het volgende:
Natuurlijk kan dat niet met een vast contract. Dat ze geen werk meer hebben voor die 1,5 uur is niet jouw probleem.
Ze hebben me nooit gevraagd voor een andere wijk of iets om die 1,5 uur (die ik op dit moment überhaupt niet te weinig werk) aan te vullen. Als dat nodig zou zijn ben ik namelijk best bereid om ergens nog een wijkje extra te lopen... geen enkel probleem.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:55:03 #231
39333 Zelva
pi_126852640
Er staat ook helemaal geen reden bij of wat ook?

Niet tekenen in ieder geval, dan ben je de lul.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 13:02:43 #232
Maffe Fries
pi_126852911
quote:
5s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:46 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb net een brief gekregen van Postnl met daarin een wijziging van mijn contract.
Per 23 mei wordt mijn contract "zoals met mij overeengekomen" verlaagd van 10 na 8,5 uur per week.

Probleem 1: Dat zou morgen dus moeten ingaan terwijl ik die brief nu net pas heb ontvangen.
Probleem 2: Er is nooit iets met mij overeengekomen. Deze heb ik niet zien aankomen.

Ik heb een vast contract. Moet ik dit nu ondertekenen dan? Ik ben het hier helemaal niet mee eens namelijk

En nee, ik draai niet al weken/maanden te weinig uren.
niet tekenen en bij je TC om opheldering vragen
pi_126852943
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:55 schreef Zelva het volgende:
Er staat ook helemaal geen reden bij of wat ook?

Niet tekenen in ieder geval, dan ben je de lul.
Helemaal niets!

Ik kan nergens in mijn contracten of de CAO iets vinden over het eenzijdig wijzigen van de contracten. Dus op basis daarvan mag het sowieso niet.
pi_126853210
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet tekenen en bij je TC om opheldering vragen
Vanavond als ik ben afgekoeld even een mailtje ertegenaan gooien. Lijkt me op dit moment niet wijs om dat te doen. Ik ben nu een beetje van de boze en dan typ ik altijd van die lelijke dingen :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:42:12 #235
110987 ErwinRommel
pi_126854374
Zo, HUB en de baas gebeld. Gevraagd of ik iets vervangend kan doen, bv voorbereiden van de autobestellingen. TC gaat kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik mag absoluut niet autorijden ivm mijn medicatie.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:54:06 #236
Bijdehand mannetje
pi_126854891
quote:

Van het Intranet:

quote:
Verkeerde afzender salarisbetaling

Als je op je bankrekening gaat controleren of je salaris al binnen is, zul je daar zien dat je salarisbetaling van Netwerk VSP BV afkomstig is. Dat moet zijn PostNL Holding BV. Het bedrag klopt dus het heeft verder geen gevolgen. Je hoeft niets te doen.

22 mei 2013, 0 reacties
Group HR, Zelf doen

De betaling van volgende maand is weer gewoon afkomstig van PostNL Holding BV.
Vragen?

Voor vragen over je salarisbetaling kun je terecht bij de Front Office HR. Of via de telefoon (088 – 8681600) op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur
pi_126855029
Iemand ervaring met die kaarten over porto bijbetalen?

Ik heb namelijk een kaart ontvangen en (nog) geen poststuk. Dit zou kunnen betekenen dat ik zelf een zending onvoldoende gefrankeerd heb, of het komt nog binnen. Op de website lukt het me niet om dit te bekijken, ik krijg de melding 'U heeft te veel opvragingen gedaan.' na 1x al dus :')

Ik verwacht nog steeds iets dat de 8e opgestuurd is, dus ik hoop dat het dat is. Heb rond die tijd ook zelf een pakje gestuurd, maar dat kan het volgens mij niet zijn. Het papiertje is van 13-5, pakje ging de 14e pas de deur uit ;) duurt dan ook wel erg lang zeg, 13e is al meer dan een week geleden!

Maar anderen die zoiets ook gehad hebben? Wil dat ding gewoon bekijken maar dat lukt niet :(
Zo anders maar ff twitteren richting de klantenservice :P

Ik ga iig niks betalen als het idd van die webshop blijkt te zijn. Sowieso stond op de site dat alles via aangetekende pakketpost zou gaan :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:07:04 #238
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126855417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:03 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Helemaal niets!

Ik kan nergens in mijn contracten of de CAO iets vinden over het eenzijdig wijzigen van de contracten. Dus op basis daarvan mag het sowieso niet.
Jeetje, wat een idioten.. nieuwe truc om mensen kwijt te raken ofzo :S
pi_126855483
quote:
13s.gif Op woensdag 22 mei 2013 06:57 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dit wordt vaak gezegd maar is niet zoals het hoort.
De maand gaat in op het moment dat je je ontslag inlevert.
Volgens wie is dat niet zoals het hoort dan? Dat zijn volgens mij gewoon de wettelijke regels (zie bijv http://www.ontslag.nl/wer(...)-worden-opgezegd%3F- of jurofoon)
pi_126855593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:49 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het was me niet eens opgevallen dat ik betaald ben door VSP :P

Zou het wel jammer vinden als finbox inderdaad niet meer gebruikt wordt. Ik vind het bekijken van de loonstrook op Mijnpostnl echt verschrikkelijk onhandig.
Gewoon weer via de post laten komen dan.
pi_126855796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens wie is dat niet zoals het hoort dan? Dat zijn volgens mij gewoon de wettelijke regels (zie bijv http://www.ontslag.nl/wer(...)-worden-opgezegd%3F- of jurofoon)
Het probleem zit 'm in het feit dat er nooit iets is overlegd. Dat is een werkgever namelijk verplicht tenzij anders aangegeven in de CAO of het contract.
In plaats daarvan krijg je gewoon een wijziging opgestuurd zonder dat daar ooit iets over gezegd is.

En wat betreft die loonstrook, het is onhandig maar ik kan er mee leven. Over het algemeen bekijk ik dat ding één keer en dan vind ik het wel weer prima. Ik hoef hem daarvoor niet op papier te hebben. Ik vond het wel makkelijk met finbox. Dan heb ik al mijn financieel gebeuren bij elkaar op één site.
pi_126855979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand ervaring met die kaarten over porto bijbetalen?

Ik heb namelijk een kaart ontvangen en (nog) geen poststuk. Dit zou kunnen betekenen dat ik zelf een zending onvoldoende gefrankeerd heb, of het komt nog binnen. Op de website lukt het me niet om dit te bekijken, ik krijg de melding 'U heeft te veel opvragingen gedaan.' na 1x al dus :')

Ik verwacht nog steeds iets dat de 8e opgestuurd is, dus ik hoop dat het dat is. Heb rond die tijd ook zelf een pakje gestuurd, maar dat kan het volgens mij niet zijn. Het papiertje is van 13-5, pakje ging de 14e pas de deur uit ;) duurt dan ook wel erg lang zeg, 13e is al meer dan een week geleden!

Maar anderen die zoiets ook gehad hebben? Wil dat ding gewoon bekijken maar dat lukt niet :(
Zo anders maar ff twitteren richting de klantenservice :P

Ik ga iig niks betalen als het idd van die webshop blijkt te zijn. Sowieso stond op de site dat alles via aangetekende pakketpost zou gaan :')
Ik had een keer een verjaardagskaart verstuurd waar blijkbaar te weinig postzegels op zaten (op zich al raar aangezien ik het bij het postkantoor had afgehandeld) maar vervolgens duurde het dus 2 weken voordat de ontvanger die verjaardagskaart plus portokaart ontving. Snap niet waarom dat dan zo lang moet duren. En dan kun je dus een boete gaan betalen voor een verjaardagskaart die meer dan 2 weken te laat komt.

Ook 1 keer zelf zo'n portokaart ontvangen nadat een webshop waar ik iets besteld had te weinig postzegels had geplakt. Die heb ik niet betaald, wel een keer een herinnering gehad maar daarna nooit meer wat van gehoord. Als het mijn eigen schuld is betaal ik wel, maar als de schuld bij een ander ligt ga ik natuurlijk geen boete betalen
pi_126856073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het probleem zit 'm in het feit dat er nooit iets is overlegd. Dat is een werkgever namelijk verplicht tenzij anders aangegeven in de CAO of het contract.
In plaats daarvan krijg je gewoon een wijziging opgestuurd zonder dat daar ooit iets over gezegd is.

En wat betreft die loonstrook, het is onhandig maar ik kan er mee leven. Over het algemeen bekijk ik dat ding één keer en dan vind ik het wel weer prima. Ik hoef hem daarvoor niet op papier te hebben. Ik vond het wel makkelijk met finbox. Dan heb ik al mijn financieel gebeuren bij elkaar op één site.
Nee, mijn reactie ging nog over het opzeggen van een contract, een reactie op dudor ;) Dat ze jouw contract zomaar willen verkleinen is natuurlijk raar, lijkt me ook dat dat niet zomaar kan, tenzij je stelselmatig te weinig uren maakt en zelf niet bereid bent iets extra's te doen om toch aan je uren te komen, maar daar is hier geen sprake van.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:21:55 #244
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_126856086
Bij mij is alleen het vakantiegeld gestort, hoewel er wel salaris staat.
Wordt het in 2x gestort, of hebben ze een fout gemaakt?
Ik heb tot mei gewerkt, daarna het contract niet verlengd.
pi_126856272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, mijn reactie ging nog over het opzeggen van een contract, een reactie op dudor ;) Dat ze jouw contract zomaar willen verkleinen is natuurlijk raar, lijkt me ook dat dat niet zomaar kan, tenzij je stelselmatig te weinig uren maakt en zelf niet bereid bent iets extra's te doen om toch aan je uren te komen, maar daar is hier geen sprake van.
Sorry, niet opgelet. Over dat onderwerp was ik het met je eens :P
Je moet er altijd van uitgaan dat je gewoon de volledige volgende maand moet werken. Als er dan iets te regelen valt met het opnemen van (onbetaald) verlof is dat mooi meegenomen.
pi_126856369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik had een keer een verjaardagskaart verstuurd waar blijkbaar te weinig postzegels op zaten (op zich al raar aangezien ik het bij het postkantoor had afgehandeld) maar vervolgens duurde het dus 2 weken voordat de ontvanger die verjaardagskaart plus portokaart ontving. Snap niet waarom dat dan zo lang moet duren. En dan kun je dus een boete gaan betalen voor een verjaardagskaart die meer dan 2 weken te laat komt.

Ook 1 keer zelf zo'n portokaart ontvangen nadat een webshop waar ik iets besteld had te weinig postzegels had geplakt. Die heb ik niet betaald, wel een keer een herinnering gehad maar daarna nooit meer wat van gehoord. Als het mijn eigen schuld is betaal ik wel, maar als de schuld bij een ander ligt ga ik natuurlijk geen boete betalen
Erg eigenlijk, dat dat zo traag is! Als het toch mijn eigen fout is dan betaal ik de extra kosten wel, maar ik vermoed dat het hier gaat om het pakje waar ik al 2 weken op wacht. Winkel reageert trouwens ook niet, want had al aangegeven dat ik niks had gekregen. Slecht eigenlijk!

Ding was ook gericht aan Marike M, dat is mijn voornaam niet eens _O- op de stukken die ik verzend zet ik alleen mijn voorletter. Zal het zo wel horen, de twitter afdeling had al gereageerd.

Vind het overigens ook schandalig, van dat contract dat ze zonder overleg willen verkleinen. Dat zou ik ook niet accepteren. Zou er idd ook pissig om zijn :X
pi_126856695
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:56 schreef Herfstblad het volgende:
Dat van dat salaris van NetwerpVSP was me dus niet opgevallen
Ah, daarom staat hij niet in Finnbox!
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:39:13 #248
Bijdehand mannetje
pi_126856822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:21 schreef JamFlava het volgende:
Bij mij is alleen het vakantiegeld gestort, hoewel er wel salaris staat.
Wordt het in 2x gestort, of hebben ze een fout gemaakt?
Ik heb tot mei gewerkt, daarna het contract niet verlengd.
Vakantiegeld is ook salaris. Als je tot mei hebt gewerkt, dan is dat dus t/m april. En het salaris over april heb je in april al gehad. Tenzij je in april ook nog meeruren hebt gedraaid, die zou je dan wel in mei moeten krijgen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:39:17 #249
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126856825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Staat ook ongeveer zo in de Cao.
Raar dat de hr adviseur hier wat anders zei toen in er vorige maand naar vroeg.
Wat heb je dan aan zo iemand.
Keiharde porno!
pi_126857570
Vreemd! Portokaart ging om een brief naar het buitenland die ik verstuurd heb, maar die was toch wel voldoende gefrankeerd, dus dat hebben ze nu ingevoerd. Bedrag op de kaart was 1,08, 2x een NL zegel, dus had niet verwacht dat het daar om zou gaan. Helaas dus toch niet dat missende pakje :{ nog maar een keer achterna dan.

Kon me iig al niet voorstellen zelf te weinig zegels geplakt te hebben, want ik weeg altijd alles 2x :P
pi_126857574
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:39 schreef dud0r het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Staat ook ongeveer zo in de Cao.
Raar dat de hr adviseur hier wat anders zei toen in er vorige maand naar vroeg.
Wat heb je dan aan zo iemand.
Dat zijn ook maar mensen natuurlijk. Maar het valt me wel op dat veel leidinggevenden, adviseurs en allerhande specialisten vaak niet op de hoogte zijn van vrij bekende wetgeving waar ze ook regelmatig mee te maken krijgen. Niet alleen bij de post merk ik dat trouwens, al is het iig bij ons momenteel wel heel erg triest gesteld met de parate kennis bij het plaatselijke managementteam. :P

Het loont iig zéér de moeite om zelf eventjes te googlen is mijn ervaring.
pi_126857634
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Contact opnemen met je TC en gewoon gaan werken en niet tekenen dus :)
pi_126858868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 00:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hangt denk ik ook vooral ook van je TC af
Ik ben met KNJ begonnen als uitzendkracht en kreeg daarna een jaarcontract bij postnl
Heb vanaf het begin aangegeven dat ik ook nog solliciteerde naar een fulltime baan.

Toen ik die vond en er gevraagd werd of ik al binnen twee weken kon beginnen heb ik dat overlegd en bleek het gelukkig geen probleem te zijn. Heb die week nog afgemaakt omdat ik al stond ingepland en met nieuwe rooster stond ik er niet meer op.

Een werkgever kan je aan je opzegtermijn houden, maar dat hoeven ze niet te doen. ZSM overleggen met je TC dus zou ik zeggen.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_126859973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:25 schreef Clicks_nl het volgende:

[..]

Hangt denk ik ook vooral ook van je TC af
Ik ben met KNJ begonnen als uitzendkracht en kreeg daarna een jaarcontract bij postnl
Heb vanaf het begin aangegeven dat ik ook nog solliciteerde naar een fulltime baan.

Toen ik die vond en er gevraagd werd of ik al binnen twee weken kon beginnen heb ik dat overlegd en bleek het gelukkig geen probleem te zijn. Heb die week nog afgemaakt omdat ik al stond ingepland en met nieuwe rooster stond ik er niet meer op.

Een werkgever kan je aan je opzegtermijn houden, maar dat hoeven ze niet te doen. ZSM overleggen met je TC dus zou ik zeggen.
Uiteraard, het ging even puur om de wettelijke regels. Het ligt er maar net aan hoe krap ze op dat moment zitten, er zijn collega's geweest die op dinsdag aangaven te willen stoppen en die op woensdag al niet meer hoefden te werken, maar er zijn ook collega's geweest waarbij die opzegtermijn wel strikt werd gehanteerd.
pi_126860220
Ik had pas 2 keer een (onterechte) portokaart. Bij de ene zat er gewoon genoeg frankering op en bij de andere had de afzender wel zegels erop geplakt, maar die waren er blijkbaar af gevallen.

Ik weeg ook altijd alles 2 keer. :P
pi_126860630
Hallo vakantie geld.....daaaaag vakantiegeld :(
Maar goed, grootste gedeelte van de schuld die we hebben is ingelost deze maand, dus nog een paar maanden op houtje bijten en dan is het geheel opgelost....ach en ik ben volgende maand nog jarig dus komt wel goed, weet hoeveel geld ik van mijn schoonouders krijg en van 2 vrienden die de verjaardagen bij ons thuis komen vieren(het is toch goedkoper met 3 ;) )
Vandaag lekker rustige dag gehad
pi_126865088
Waarom is mijn salaris gestort door Netwerk VSP BV?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 17:37:25 #258
Maffe Fries
pi_126865142
dat vragen wij ons ook af
pi_126865670
aha :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 17:51:04 #260
Maffe Fries
pi_126865784
Van het intranet gehaald:
quote:
Verkeerde afzender salarisbetaling

Als je op je bankrekening gaat controleren of je salaris al binnen is, zul je daar zien dat je salarisbetaling van Netwerk VSP BV afkomstig is. Dat moet zijn PostNL Holding BV. Het bedrag klopt dus het heeft verder geen gevolgen. Je hoeft niets te doen.

Salarisstrook via FINBOX?

De verkeerde afzender heeft wel gevolgen als je je salarisstrook via FINBOX wilt bekijken. FINBOX herkent de salarisstrook niet. Je kunt je salarisstrook wel gewoon bekijken op intranet.
pi_126865912
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:36 schreef Jesse_ het volgende:
Waarom is mijn salaris gestort door Netwerk VSP BV?
Vast omdat je deze maand meer reclame dan wat anders hebt bezorgd. :-)
pi_126866855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:53 schreef posje het volgende:

[..]

_O-

Snap trouwens dat bedrag op die portokaart ook al. Je mag betalen met postzegels, dus het is logisch dat ze een bedrag nemen dat met NL zegels voldaan kan worden natuurlijk. Zal wel minimaal bedrag van 2 normale zegels zijn om de administratiekosten te dekken, want die komen er uiteraard ook nog bij :P
Nu ja, gelukkig hoeft er toch niets betaald te worden. Bedacht me al wel dat de betreffende brief maar net onder de grens voor 2 wereldzegels zat. Had er nog bijna voor de zekerheid 1 extra op gedaan, maar bedacht me :o
pi_126868419
Heb ik het misschien gemist of zijn er meer zaterdagwerkers die zo'n leuke brief hebben gekregen over de verlof uren 2012?
En wat wordt er bij jullie gedaan als je ze never nooit op kunt maken voor 1 november dit jaar.
pi_126868781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:56 schreef tntster het volgende:
Heb ik het misschien gemist of zijn er meer zaterdagwerkers die zo'n leuke brief hebben gekregen over de verlof uren 2012?
En wat wordt er bij jullie gedaan als je ze never nooit op kunt maken voor 1 november dit jaar.
Wat staat erin dan?
pi_126868867
Volgens mij is dat helemaal geen 'foutje' deze maand...
De kwartaalcijfers komen er natuurlijk weer aan en blijkbaar lijdt PostNL al veel verlies (afschrijving TNT Express etc.). En VSP maakt blijkbaar winst, dus die kunnen het wel een maandje missen op hun afrekening/overzicht... Of denk ik nu te ver? :P Want je gaat mij niet vertellen dat deze 'fout' echt niemand opvalt bij HR. Het geld gaat nu toch ook van een andere rekening af?
pi_126868925
Dat je de verlofuren van 2012 op moet maken anders komen ze op 1 november te vervallen...
Echter krijg ik die uren nooit op, en ik zou ze alleen op zaterdag op mogen maken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:39:17 #267
Maffe Fries
pi_126870723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:56 schreef tntster het volgende:
ook gekregen en nee, ik krijg ze ook niet op de gewone manier op.

Volgende maand eindelijk maar eens profiteren van het fietsenplan. Is de enige manier voor mij om wat aan de berg verlofuren te doen zonder dat een deel van het geld naar de belasting gaat
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:40:06 #268
Maffe Fries
pi_126870780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:05 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mij is dat helemaal geen 'foutje' deze maand...
De kwartaalcijfers komen er natuurlijk weer aan en blijkbaar lijdt PostNL al veel verlies (afschrijving TNT Express etc.). En VSP maakt blijkbaar winst, dus die kunnen het wel een maandje missen op hun afrekening/overzicht... Of denk ik nu te ver? :P Want je gaat mij niet vertellen dat deze 'fout' echt niemand opvalt bij HR. Het geld gaat nu toch ook van een andere rekening af?
het zou zomaar kunnen
pi_126870806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:06 schreef tntster het volgende:
Dat je de verlofuren van 2012 op moet maken anders komen ze op 1 november te vervallen...
Echter krijg ik die uren nooit op, en ik zou ze alleen op zaterdag op mogen maken.
maar het gaat alleen om die verlofuren die je krijgt op basis van je contract toch? Niet over de verlofuren die je over meeruren hebt opgebouwd. Dus zo extreem veel kunnen het er dan toch niet zijn?
pi_126870932
Overigens krijg ik mijn uren zelf ook niet op, want volgens mij moet dat voor 1 juli of zo, anders zijn die van vorig jaar vervallen. En ik heb nog geen enkele dag vrij gehad vorig jaar en dit jaar. Maar ik krijg ook nooit een overzicht van hoeveel uren het zijn die ik nog op zou moeten maken
pi_126870958
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
enige manier voor mij om wat aan de berg verlofuren te doen zonder dat een deel van het geld naar de belasting gaat
Ik heb het ook gebruikt voor het fietsenplan. Daarnaast werk ik met mijn contract van 7 uur, 6 uur op de zaterdag. Dat ene uurtje wat overblijft, is elke week verlof. Daarnaast neem ik voor mijn doen veel vrij dit jaar (10x ongeveer). En zo zijn de uren bijna allemaal op op als mijn vestiging sluit in oktober/november.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:49 #272
Maffe Fries
pi_126871058
ik heb een klein contract, waardoor ik al snel boven mijn contracturen zit, zeker omdat er op dit moment voor mij voldoende werk voorhanden is.
pi_126871504
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb een klein contract, waardoor ik al snel boven mijn contracturen zit, zeker omdat er op dit moment voor mij voldoende werk voorhanden is.
Ja, ik ook, maar die uren vervallen toch niet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:53:34 #274
Maffe Fries
pi_126871645
pas na 5 jaar ja, maar de wettelijke uren wel en ook die maak ik nauwelijks op ;)
pi_126871861
Ik vind het ook nog steeds een idiote regel, ik heb helemaal geen behoefte aan zoveel vrij, de periode dat je die uren nu op kunt maken is veel te kort
pi_126874799
Ik wil best vrij maar dan ook doordeweeks, laat ik ze daar nou net niet voor mogen gebruiken ;-)
pi_126875947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:43 schreef tntster het volgende:
Ik wil best vrij maar dan ook doordeweeks, laat ik ze daar nou net niet voor mogen gebruiken ;-)
Het merkwaardige is natuurlijk dat je extra uren opbouwt door doordeweeks te werken. Jammer is alleen dat je die niet doordeweeks mag opmaken, vreemd beleid!
pi_126876203
Ik zal het nog maar een keer vragen; waar kan ik mijn verlof uren vinden? Het mapje verlof op mijnpostnl kan ik namelijk niet aanklikken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 21:07:39 #279
Maffe Fries
pi_126876248
als het goed is krijg je eens per drie maanden een overzicht toegezonden
pi_126876681
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb begin vorig jaar voor het laatst een overzicht van de tc gekregen. :P
pi_126876848
Dat overzicht heb ik inderdaad gekregen alleen begrijp ik er niet veel van :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 21:18:29 #282
Maffe Fries
pi_126876989
bij 1 januari staat het aantal uren dat je van vorig jaar meeneemt en er staat ook het wettelijke jaarbudget aan uren

Daarna staat er per maand wat er bij komt of af gaat en onderaan staat het totaal aantal uren dat je nog vrij mag nemen.
pi_126877357
Oke, dank voor je antwoord ^O^
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:33:21 #284
341900 Atmosphere82
pi_126881500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind het ook nog steeds een idiote regel, ik heb helemaal geen behoefte aan zoveel vrij, de periode dat je die uren nu op kunt maken is veel te kort
Inderdaad belachelijk. Bij ons op de vestiging moeten ze nog gaan kijken hoe ze dit in het vat gaan gieten volgens mijn TC. Het is irritant, in mijn geval moet ik dan 18 uur 'oud' verlof uit 2012 extra opnemen vòòr 1 november dit jaar, bovenop de zaterdagen die ik al had staan. Dat gaat omgerekend op basis van mijn contract om 5 tot 6 zaterdagen. Dat gaat betekenen dat ik volgend jaar maar zo weinig verlof op kan nemen dat ik misschien voor dat hele jaar nog maar 5 zaterdagen vrij kan hebben! :N

Dat wordt nog wat!

Pfoe, morgen weer werken, en waarschijnlijk weer in de regen. :r
pi_126881716
Zojuist even een beschaafd mailtje gestuurd met de vraag waarom mijn contract aangepast zou worden. Het voordeel van mailen is dat je je bericht nog kunt nalezen :P

Ik ben bijzonder benieuwd naar het antwoord.
pi_126881737
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:33 schreef Atmosphere82 het volgende:
en waarschijnlijk weer in de regen. :r
Voor de verandering..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:38:05 #287
341900 Atmosphere82
pi_126881771
Jep! ;)
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:50:06 #288
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_126882466
morgen ook werken, voor het eerst mijn nieuwe vaste wijk op donderdag in mn eentje :P

zaterdag loop ik ze toevallig allebei, mn donderdag en zaterdagwijk.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:55:58 #289
341900 Atmosphere82
pi_126882836
Iemand had dinsdag één mijn twee tassen HAH per ongeluk meegenomen zodat ik veel te weinig had om te bestellen. Dus ik heb dat aan de TC gemeld. Weet je wat 'onze' TC toen mailde Superkimmi? 'Je mag dat bestellen morgen als er nog een zak over is.' _O-

Ik vind het best alleen bleef er afgelopen dinsdag wel een grijze tas over maar daar zaten maar drie dunne bundeltjes in. Bovendien stond daar nog één oranje tas bij. Dus ik heb die maar niet meegenomen omdat het waarschijnlijk om andermans HAH ging...
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:01:46 #290
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126890252
Mogguh. 8-)
Keiharde porno!
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:11:40 #291
110987 ErwinRommel
pi_126890264
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:01 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. 8-)
Mogguh.
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:30:23 #292
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126890288
Mogguh :)
Kringloper
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:32:35 #293
110987 ErwinRommel
pi_126890291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:30 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh :)
:W
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:40:12 #294
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126890302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:53 schreef posje het volgende:

[..]

_O-

quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
We krijgen die idd 1x in de 3 maanden(is verplicht;CAO), maar dan uitgedeeld op de werkvloer.
1 ter ondertekening en 1 voor thuis.
Ik heb ook zowat alle uren nog staan.
Vorig jaar ivm ziekenhuisopname van mijn vrouw, een weekje (6 contracturen) vrij genomen.
Verders met dit parttime werk hoef ik zowat nooit geen vrij te nemen.
Deze vakantie werk ik ook gewoon door.
We hebben geen aaneengesloten vakantie gepland(nooit gedaan trouwens), en gaan liever een dagje/weekendje weg :)
De TC ook nooit iets over horen vragen of ik wel vakantie wilde hebben ;)
Meestal wordt dat een zaterdag vrij nemen(zal hopelijk ook nog in de vakantietijd kunnen ^O^ ;) )
Kringloper
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:43:18 #295
110987 ErwinRommel
pi_126890305
Dat smaakte goed, ff een bord bami met babi pangang op net :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:49:25 #296
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126890316
Ik voel een vreet-meeting aankomen _O- ^O^ :P
Kringloper
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:55:58 #297
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126890330
Ik hoop at het je gesmaakt heeft Erwin!

Ik had op mijn salarisstrook een fietsvergoeding van 13,61 eu staan. Is dat niet raar voor een voorbereider?

Goedemorgen trouwens! :+
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:59:45 #298
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126890332
Blijkbaar is het in Assen zo groot dat je ene fietsvergoeding krijgt om naar het toilet te gaan?
Kringloper
  donderdag 23 mei 2013 @ 06:01:54 #299
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_126890334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:59 schreef peter2671 het volgende:
Blijkbaar is het in Assen zo groot dat je ene fietsvergoeding krijgt om naar het toilet te gaan?
Oh ja, dat zal het zijn! :P
Oh mijn bijrijdster is er al zie ik, dus ik ga maar vast! Goede werkdag allemaal en ik hoop voor de bezorgers dat het droog blijft!
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 23 mei 2013 @ 06:03:46 #300
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126890338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat smaakte goed, ff een bord bami met babi pangang op net :)
Dat zijn de betere soorten ontbijt.
Ik proef de wok van gisterenavond nog.
Partij brandend maagzuur waar je leip van wordt en geen rennie te bekenen in huis.
Keiharde porno!
  donderdag 23 mei 2013 @ 06:07:33 #301
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126890344
Pepermuntjes ;)
Kringloper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: