Dat hele bedrijf moeten ze opdoeken, als je ziet wat daar rondloopt, althans hier,quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:47 schreef Deezertje het volgende:
Klopt inderdaad dat steeds meer via Sandd gaat. ING, Rabobank afschriften nu voor een deel ook. Veel tijdschriften zijn al over. En dan de goede doelen en direct mailings... Is gewoon puur op prijs gebaseerd, want kwaliteit leveren ze hier helaas niet. Maar wat wil je ook met stukloon (10% heeft daar maar een CAO).
Als ontvanger heb je helaas bijna geen invloed op welke verzender een bedrijf kiest... Sandd brengt maar twee keer per week post rond, wat hier al vaak heeft opgeleverd dat of de bezorger alles opspaart en maar één keer per week langskomt (wat dus niet mag) of dat je simpelweg een halve week moet wachten omdat je bij Sandd soms al een week van te voren je post moet aanleveren willen ze het op de afgesproken dag leveren.
En natuurlijk zijn er altijd, net als bij ons, ook goede bezorgers! Maar helaas leert mijn ervaring dat ze bij Sandd ook door het geen zin hebben in zelf sorteren, soms de boel gewoon uitstellen.
En dat zou misschien minder uitmaken als ze alleen reclamespul bezorgen, maar tegenwoordig gaat dus onderhand de hele Belastingdienst, CBR, bankafschriften en andere papieren mee met Sandd, waar de afzender vaak jou aansprakelijk stelt als je iets niet hebt ontvangen...
ja normaal hoort dat niet als abo moet je hem eerder ontvangenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:50 schreef superkimmi het volgende:
dat is inderdaad iets wat ik nog t stomst vind.. er is toendertijd geprivatiseerd om marktwerking te krijgen.. maar als consument heb je in 98% van de gevallen niets te kiezen (er zijn enkele postorderbedrijven waar je wel kan kiezen wie levert)..
En met sandd heb ik idd ook de ervaring dat de bezorger 1x per week komt. Resulteert erin dat ik mijn quest krijg als deze al in de winkel ligt.. op zich geen punt, want ik krijg hem wel altijd.. maar het idee van abonnee is toch ook dat je het blad eerder krijgt.. of iig even snel
je geeft me een goede tip ben gelijk gratis lid gewordenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:54 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd kan je inderdaad zien welke 'slag' het is aan de Sandd code. Ik krijg gewoon zowel slag 1 (dinsdag) als 2 (vrijdag) vaak samen binnen. Heb een gratis abonnement op Technisch Weekblad. Stelt niet zoveel voor hoor, maar door alle feestdagen zou de nieuwe editie afgelopen vrijdag komen. Niet ontvangen: denk ik komt ie dinsdag wel. Ook niet ontvangen. Ben benieuwd of ik hem vandaag dus een week later krijg. En als ik de reacties lees op fora ben ik niet de enige.. Zo heeft een wekelijkse bezorging natuurlijk geen zin als je hem toch standaard te laat krijgt. Slecht voor de abonnee maar misschien juist erger voor uitgevers, die hebben het toch al niet makkelijk de laatste jaren... en gaan mede daardoor juist naar Sandd om te besparen.
Weet je dat wel zeker?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je geeft me een goede tip ben gelijk gratis lid geworden
Al zou je bij elke bedrijf zelf kunnen kiezen dan nog valt er weinig te kiezen. PostNL of Sandd, joepie vrije marktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:50 schreef superkimmi het volgende:
dat is inderdaad iets wat ik nog t stomst vind.. er is toendertijd geprivatiseerd om marktwerking te krijgen.. maar als consument heb je in 98% van de gevallen niets te kiezen (er zijn enkele postorderbedrijven waar je wel kan kiezen wie levert)..
business post is toch een onderdeel van een sociale werkplaats?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:24 schreef superkimmi het volgende:
ja ik had t met de keuzevrijheid bij postorders ook over bedrijven als dhl die er soms bijstaan.. daar is iets meer keus..
daarbij heb je hier in Roosendaal ook nog business post
heb hem aangepast raar dat mijne niet goed was dat was een erger berichtquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef superkimmi het volgende:
ik had het gehoord ja!
http://www.omroepbrabant.(...)e+in+Roosendaal.aspx
(de juist link)
Ik ken de postbode in kwestie.. ik ken ook de wijk, die ligt naast de mijne.. zelfs sterker, ik kom hem eigenlijk altijd tegen als hij de voorstraat doet, want die kruist een van mijn straten.. Ik kwam m die dag nog tegen.. dus te bizar dat het echt 10 minuten later gebeurd is..
ja, want vrij krijgen is er niet echt bijquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:45 schreef peter2671 het volgende:
Nog bedankt voor de antwoorden ivm verlofuren opnemen.
Pakkende topictitel trouwens![]()
vrijheid kennen ze nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, want vrij krijgen is er niet echt bij
Dat was toch een katje van 6 weken?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef ophaling10 het volgende:
op een der facebooks zag ik dat ze een hamster geloosd hadden in de brievenbus,
wordt steeds gekker met de mensen
sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd om zoiets te doenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:40 schreef asabeta1 het volgende:
Er is inderdaad een paar weken geleden ook een katje door de brievenbus van de poezenboot in Amsterdam geduwd
Absurd! Maar zijn naam is dan wel weer leuk (Briefje heet het katjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:40 schreef asabeta1 het volgende:
Er is inderdaad een paar weken geleden ook een katje door de brievenbus van de poezenboot in Amsterdam geduwd
Zaten er maar zo weinig foutjes in de planning van onze geliefde TC'squote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier vandaag een klein oepsjeverkeerd gekeken of zo op de planning en een wijkje over het hoofd gezien. Gelukkig belde de TC en heb ik hem nog snel weggebracht
en gelukkig een daldag!
Toch wel een nadeel van de steeds wisselende wijken, je moet wel heel goed opletten iedere keer.
Valt me op zich nog wel mee, 2e foutje in 5 jaar. 1x aan de verkeerde wijk begonnen (liep ik normaal om de week) en nu dus dit
Dat zijn er nogal wat. Zitten daar veel bekende collega's van je bij?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons gaan er naast de mensen die vrijwillig vertrekken 48 man (766 uren) uit en in Heerenveen naast de vrijwillige vertrekkers 10 man (191 uren).
Ja. Het is half mei en qua planning is dat wel erg krap. Officieel moet je zelfs al in het voorjaar vrij hebben gevraagd voor de zomer als ik het me goed herinner... Ik zou in juli en augustus ook nog wel vrij willen zijn, maar weet gewoon dat dat erg moeilijk wordt. Als ze je écht geen vrij willen geven en het voor jou belangrijk is, kan je eventueel ontslag nemen (kan gewoon met maand opzegtermijn), maar dan zit je dus zonder werk..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:05 schreef Yreal het volgende:
Gezien jullie wat meer ervaring hebben bij de post, ga ik morgen gedoe krijgen als ik bijna de hele zomer vrij vraag?
Maar nu loop ik dus 1 wijkje op zaterdag. Ik had wel verwacht dat het niet zonder slag of staat zou gaanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja. Het is half mei en qua planning is dat wel erg krap. Officieel moet je zelfs al in het voorjaar vrij hebben gevraagd voor de zomer als ik het me goed herinner... Ik zou in juli en augustus ook nog wel vrij willen zijn, maar weet gewoon dat dat erg moeilijk wordt. Als ze je écht geen vrij willen geven en het voor jou belangrijk is, kan je eventueel ontslag nemen (kan gewoon met maand opzegtermijn), maar dan zit je dus zonder werk..
dat hoor ik morgen wel. Ben vanmiddag niet naar het aftrapgebeuren van het VBL geweest.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:11 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat zijn er nogal wat. Zitten daar veel bekende collega's van je bij?
Als je alleen zaterdags werkt (ik ook) kan je het misschien nog wel regelen, helemaal met één wijk. Ik loop zelf echter altijd 2 wijken en die wil ook bijna niemand anders lopen omdat ze gewoon zwaar zijn. Ook al heb je superweinig post, je bent altijd even veel tijd kwijt...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar nu loop ik dus 1 wijkje op zaterdag. Ik had wel verwacht dat het niet zonder slag of staat zou gaan
Nouwja, ik heb het wijkje enkel nog om op zaterdag toch nog wat lichaamsbeweging te hebben na al die tijd op kantoorquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je alleen zaterdags werkt (ik ook) kan je het misschien nog wel regelen, helemaal met één wijk. Ik loop zelf echter altijd 2 wijken en die wil ook bijna niemand anders lopen omdat ze gewoon zwaar zijn. Ook al heb je superweinig post, je bent altijd even veel tijd kwijt...
Maar ik ken je probleem. In de vakantie kan je er er prima een weekje of twee tussenuit als je alleen op zaterdag werkt, denk je. Maar omdat je alléén op zaterdag werkt zit je dus wel met dat ene dagje werk opgescheept... Ik neem ook altijd op de verkeerde momenten vrij. Morgen ook. Vorige week uit de naad gewerkt door grote drukte en hele dag regen, en morgen is het qua post hier bijna een daldag (alleen wel HAH).
Vraag het gewoon morgen. Ze zullen er absoluut niet blij mee zijn... maar weet niet hoe lang je er al werkt. Als je er al jaren werkt willen ze misschien wel wat moeite voor je doen (hier wel), maar als je net een paar maanden bezig bent zullen ze wel zeggen: pech.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nouwja, ik heb het wijkje enkel nog om op zaterdag toch nog wat lichaamsbeweging te hebben na al die tijd op kantoor
ik vergeet steeds het nummer van de baas mee te nemen. Ik geloof dat ik voor het laatste iets van een Team leider ofzo heb gesproken in november? Ben wel benieuwd naar mogelijke reacties.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vraag het gewoon morgen. Ze zullen er absoluut niet blij mee zijn... maar weet niet hoe lang je er al werkt. Als je er al jaren werkt willen ze misschien wel wat moeite voor je doen (hier wel), maar als je net een paar maanden bezig bent zullen ze wel zeggen: pech.
Denk het wel. Bij ons moesten de verloflijsten begin december al worden ingeleverd, als je daar toen geen verlof hebt gevraagd voor de zomer hoef je er bij ons in ieder geval niet op te rekenen dat je gedurende de zomer een dag vrij kunt krijgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:05 schreef Yreal het volgende:
Gezien jullie wat meer ervaring hebben bij de post, ga ik morgen gedoe krijgen als ik bijna de hele zomer vrij vraag?
En dat heb je pas net besloten?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:31 schreef Yreal het volgende:
Benieuwd of ik dan echt ontslag moet gaan nemenWil een flinke reis gaan maken van de zomer.
Nou, dan mag je wel zo'n beetje meteen je ontslag gaan aanbieden, mochten ze je geen vrij willen gevenquote:
Opzich wel lastig, want ik weet nog niet eens of mijn plannen wel haalbaar zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dan mag je wel zo'n beetje meteen je ontslag gaan aanbieden, mochten ze je geen vrij willen gevenJe zit immers ook nog met een opzegtermijn.
mja, op zich heb je vroeg genoeg het verlof aangevraagd en het dient dan ook gewoon toegewezen te worden, zeker als het maar voor één dag is. Dat wordt anders als het een hele vakantieweek zou betreffenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Als je dat echt graag wil en je krijgt geen verlof..
Mijn moeder vond dat ik me maar ziek moest melden met die bruiloft.. alsof ze daar nu nog in gaan trappen. Baal er wel flink van, want ik sta wel altijd voor ze klaar als er wat is, maar als het echt niet toegestaan wordt.. tja. Ga er mijn werk niet voor op het spel zetten..
Weet ook niet 100% zeker of ik echt uitgenodigd ga worden want ze wisten nog niet hoe en wat. Maar tegen de tijd dat de uitnodiging eventueel komt is het sowieso te laat
Bijzonder toch om te merken hoe dit soort organisaties met zijn personeel omgaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Er hebben op die dag al veel mensen verlof... dus ze zeggen dat ik niet gemist kan worden. Ik ben juist de invaller.. maar het is natuurlijk wel twijfelachtig dat ze niks anders kunnen regelen op zo'n termijn. Ze hebben beloofd hun best te zullen doen, maar ik ben er bang voor dat ik kort van te voren alsnog een definitieve nee ga krijgen.
Denk dan ook, wat als ik echt ziek ben. Dan moeten ze ook wat anders regelen... maar ja. Heb ook wel het idee dat ze me proberen af te schepen, maar ik ben ook niet weer zo dat ik er een hoop heisa om wil gaan maken. Al blijft het wel zonde als ik niet kan..
Het viel me juist van de TC hier een beetje tegen, omdat het mijn ervaring is dat die juist wel goed met de bezorgers om gaat en zich wel in zet voor ze. Hoop dus eigenlijk toch wel dat er idd geprobeerd wordt om wat te regelen, zoals gezegd werdquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bijzonder toch om te merken hoe dit soort organisaties met zijn personeel omgaat.
Helemaal zeker weet je natuurlijk niet of het aan je sandd bezorger ligt. Ik bedoel, hier komen we ook wel eens bladen en gidsen tegen waar helemaal geen adres op staat, wie weet hebben ze dat daar ook wel eens. En soms komen er bij ons ook wel klachten van mensen die bladen niet hebben ontvangen. Of dat dan aan de bezorger lag of dat het al eerder ergens mis is gegaan, dat is natuurlijk moeilijk te bepalen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:14 schreef Deezertje het volgende:
Hahaha. Die Sandd-bezorgers kunnen helaas ook niet al te goed lezen...
http://www.postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=1091
Ten eerste ben ik geen dame, maar een heer
En ten tweede roep ik nergens op tot klagen bij Sandd als het niet terecht is.
Vandaag mis ik wéér tijdschriften via Sandd die er wel horen te zijn. Afgelopen vrijdag niet, dinsdag niet en nu vandaag dus weer niet. Uitgever zegt wel degelijk dat het met Sandd verstuurd is, dus bij wie ligt de fout dan? En wie weet wat ik nog meer mis? Ten derde, ben ik geen postbezorger... dus verdien haast wel drie keer zoveel als een Sandd bezorger per uur gok ik
Zoals gezegd schuift ook PostNL post soms door naar andere dagen of komt er weleens wat niet of beschadigd aan, maar omdat wij nog steeds zes (straks vijf) dagen per week bezorgen, hoef je in ieder geval geen (halve) week te wachten...En ja, er zullen ook een hoop goede bezorgers bij Sandd lopen, maar mijn persoonlijke ervaringen zijn niet al te best.
Anyway, succes iedereen morgen met bezorgen! Hopen dat het droog blijft. Qua post en HAH zal het wel meevallenMaandag is Pinksteren, maar omdat het een maandag is (directie zal wel blij zijn
) merk je het nauwelijks in de post morgen (of eigenlijk helemaal niet).
Ja dat weet ik natuurlijk ook niet. Wel kan ik zien aan de Sand codes dat de bezorger vaak gewoon post opspaart van beide bezorgdagen en maar één keer langskomt, dat wekt in ieder geval al geen vertrouwen. Dat is eigenlijk hetzelfde als een postbezorger hier drie dagen zijn wijk laat staan, of op daldagen denkt van 'jaaaa daaaag zo weinig post, kan morgen ook wel hoor, merken ze heus niet'.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Helemaal zeker weet je natuurlijk niet of het aan je sandd bezorger ligt. Ik bedoel, hier komen we ook wel eens bladen en gidsen tegen waar helemaal geen adres op staat, wie weet hebben ze dat daar ook wel eens. En soms komen er bij ons ook wel klachten van mensen die bladen niet hebben ontvangen. Of dat dan aan de bezorger lag of dat het al eerder ergens mis is gegaan, dat is natuurlijk moeilijk te bepalen.
Natuurlijk werken er bij sandd wel mensen die hun werk niet goed doen, maar ja, uit alle nieuwsberichten is wel gebleken dat er ook genoeg slechte bezorgers werken bij postnl.
Hier heb ik eigenlijk nooit problemen met sandd bezorgers, die doen hun werk prima
Mogguh!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 05:17 schreef peter2671 het volgende:
Goedemorgen
Vandaag krijg ik wel te zien/horen welke collega's er binnenkort niet meer zijn.
Bij ons waren het iets van in de 180 minuren en zoals ik las bij Peterselieman gaat dat dan om ongeveer 10 man...das best een hoop![]()
Ik moet het nog allemaal zien wat er zo aan de hand is bij ons
17Juni komt Drachten, Bergum, Sneek en Heerenveen bij ons in het VBL en dan is het denk ik wel volle bak
Zal leuk worden in die krappe kantine-units
Nou bij ons zitten voorbereiders/postbezorgers waar wellicht het doek voor gaat vallen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 05:52 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mogguh!
Is dat onder voorbereiders/postbodes en bezorgers? Worden die 3 groepen niet apart bekeken?
Omdraaien!!??quote:Op zaterdag 18 mei 2013 06:17 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Ik draai zo weer een keer om. Degene die moeten lopen vandaag, succes en hopelijk beter weer.
quote:@peter, we duimen voor je dat je mag blijven.
Bij mij nog niet, jammer want ik ben benieuwd of het de derde keer nou wel goed is gegaan met de meeruren. 3 maanden achter elkaar alleen mijn contracturen (die veel minder zijn dan de wijk) krijgen, zou wel zuur zijn. En dan vast ook nog zonder vakantiegeld, het administratieve systeem van PostNL kennendequote:Op zaterdag 18 mei 2013 05:55 schreef peter2671 het volgende:
Overigens staat je loonstrookje nu op PostNL(iig bij mij).
Ik ben rijk...voor heel eventjes dan hè
![]()
![]()
Overigens over de site van PostNL: als je bent ingelogd, mis ik toch de 'uitlog-knop'.
Grappig hoe alle reacties vervolgens gebaseerd worden op dat ene berichtje in plaats van dat ze zelf even de bron bekijkenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:14 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag mis ik wéér tijdschriften via Sandd die er wel horen te zijn. Afgelopen vrijdag niet, dinsdag niet en nu vandaag dus weer niet. Uitgever zegt wel degelijk dat het met Sandd verstuurd is, dus bij wie ligt de fout dan? En wie weet wat ik nog meer mis? Ten derde, ben ik geen postbezorger... dus verdien haast wel drie keer zoveel als een Sandd bezorger per uur gok ik
Zoals gezegd schuift ook PostNL post soms door naar andere dagen of komt er weleens wat niet of beschadigd aan, maar omdat wij nog steeds zes (straks vijf) dagen per week bezorgen, hoef je in ieder geval geen (halve) week te wachten...En ja, er zullen ook een hoop goede bezorgers bij Sandd lopen, maar mijn persoonlijke ervaringen zijn niet al te best.
Anyway, succes iedereen morgen met bezorgen! Hopen dat het droog blijft. Qua post en HAH zal het wel meevallenMaandag is Pinksteren, maar omdat het een maandag is (directie zal wel blij zijn
ze hebben nogal wat te zeiken over je.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:14 schreef Deezertje het volgende:
ik zie niksquote:Op zaterdag 18 mei 2013 05:55 schreef peter2671 het volgende:
![]()
![]()
Overigens over de site van PostNL: als je bent ingelogd, mis ik toch de 'uitlog-knop'.
Hopelijk een goed bericht voor jou. Bij ons gaan ze in september mensen overcompleet verklaren. Dus, ik heb nog even!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 06:01 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Nou bij ons zitten voorbereiders/postbezorgers waar wellicht het doek voor gaat vallen.
De TC gaf aan dat dit wel zal meevallen omdat we mensen te kort komen(op dit moment en dat kan na 17juni wel anders worden) .....
Iig 4 medewerkers, allen met ruim +30jaar dienstervaring, zitten al aardig in spanning sinds het bericht dat er een overcompleetheid is, en de gevolgen daarvan(ontslag of elders inzetbaar ingedeeld).
En dan nog is het onzeker in de komende 2jaar.
Verders weet ik het ook niet ivm al die leuge..onwaarhe...ehm onzekerheid hier in.
Vooralsnog blijft het opvallend stilquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hopelijk geen slecht nieuws voor jou, Peter!
Niet moeilijk over doen en laten doen: bruiloft staat en jullie zijn uitgenodigd=vrij!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:18 schreef VixenFromHell het volgende:
En toen viel toevallig net de uitnodiging voor die bruiloft in de bus en het hele gezin is dus idd uitgenodigd. We worden al om 12 uur verwacht (en het is denk ik een uur of 2 rijden), dus een wijkje 's ochtends doen zoals de TC voorstelde gaat hem ook niet worden
Maar even een mailtje sturen daarover dan, meteen even een reminder dat ik toch eigenlijk wel echt vrij wil hebben.
Dat is nieuw een zaterdagwerker die overcompleet is. Krijgt die nou geld mee als die weg moet?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:28 schreef peter2671 het volgende:
Middag
Uit ons ploegje(Bolsward) is er 1 die overcompleet is.
Het betreft een zaterdagwerker.
Vervelend maar op zich valt het tot nu mee en hijzelf zit er ook niet echt mee.
zag het hier thuis normaal krijg je hier om een uur of 7 de post( abnormaal laat,)quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef superkimmi het volgende:
woah wat was het weinig vandaag! echt bizar!
Hier ook, soort daldag met huis aan huis. Nog niet eerder meegemaakt, zo weinig!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef superkimmi het volgende:
woah wat was het weinig vandaag! echt bizar!
Zeiknat dusquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:05 schreef dud0r het volgende:
Goed om te horen dat je voorlopig mag blijven Peter.
Ik kreeg te horen dat de wc's op de vestiging de halve zaal blank hebben gezet. :-D
Altijd gebeurt er wat spannends als ik vrij ben.
Bij mij was het redelijk wat, niet superdruk, maar zeker geen daldag. Oa een bijna hah mailing van V&D, een brief van ProRail voor elk adres en een aantal dikke tijdschriften (oa de zin). Tel daarbij nog 2xhah, en je bent toch al weer gauw 2,5 uur op pad.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:03 schreef posje het volgende:
[..]
Hier ook, soort daldag met huis aan huis. Nog niet eerder meegemaakt, zo weinig!
Is postbezorger/voorbereider al enkele jaren lang.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat is nieuw een zaterdagwerker die overcompleet is. Krijgt die nou geld mee als die weg moet?
Een postbezorger/voorbereider is toch gewoon een postbode? Of is het iemand met twee aparte contracten?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:13 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Is postbezorger/voorbereider al enkele jaren lang.
Verders geen idee hoe of wat.
Jepquote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een postbezorger/voorbereider is toch gewoon een postbode? Of is het iemand met twee aparte contracten?
eh, die zitten toch al bij jullie in het pand?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 05:17 schreef peter2671 het volgende:
Goedemorgen
Vandaag krijg ik wel te zien/horen welke collega's er binnenkort niet meer zijn.
Bij ons waren het iets van in de 180 minuren en zoals ik las bij Peterselieman gaat dat dan om ongeveer 10 man...das best een hoop![]()
Ik moet het nog allemaal zien wat er zo aan de hand is bij ons
17Juni komt Drachten, Bergum, Sneek en Heerenveen bij ons in het VBL en dan is het denk ik wel volle bak
Zal leuk worden in die krappe kantine-units
het ging puur om voltijd-, deeltijdmedewerkers en zaterdagbestellers.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 05:52 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mogguh!
Is dat onder voorbereiders/postbodes en bezorgers? Worden die 3 groepen niet apart bekeken?
de uitlogknop is er sinds kort welquote:Op zaterdag 18 mei 2013 05:55 schreef peter2671 het volgende:
![]()
![]()
Naar mijn weten niet, want waar ze komen, staat nog leeg.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eh, die zitten toch al bij jullie in het pand?
Heb je al geprobeerd om een collega over te halen om je wijk op die dag over te nemen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:18 schreef VixenFromHell het volgende:
En toen viel toevallig net de uitnodiging voor die bruiloft in de bus en het hele gezin is dus idd uitgenodigd. We worden al om 12 uur verwacht (en het is denk ik een uur of 2 rijden), dus een wijkje 's ochtends doen zoals de TC voorstelde gaat hem ook niet worden
Maar even een mailtje sturen daarover dan, meteen even een reminder dat ik toch eigenlijk wel echt vrij wil hebben.
ja dat zijn de standaard procedure's, snap niet dat er al niet gelijk een brief heen gaat(toch gevaar/kans op lichamelijk letsel)(en een ernstig delict)quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:47 schreef KWAKje het volgende:
Een niet zo spannende follow up nav het rotje wat donderdag tegen m'n fiets werd gegooid.
TC heeft het adres van gooier opgenoteerd. Als er in de toekomst nog eens iets gebeurd, dan stuurt hij een waarschuwingsbrief aan rotje-gooier.
Rotje-gooier is een uh ... simpele man. Rond de 50, heeft volgens mij geen werk, wel veel dorst 🍻. En hij heeft altijd de muziek heel hard aanstaan. Werkelijk, zijn muziek hoor je 3 straten verderop nog. Nee, geen levenslied, wel rock uit de '60 en '70.
Ik heb nooit eerder last van m gehad. Behalve dan z'n "grapjes"; zoals afgelopen winter: hij:"heb je t koud?" Ik:"ja (duh)" hij:"dacht ik wel".
Zo, dat ook weer gehad.
O, is dat met al die kotsende mensen? :-)quote:Op zondag 19 mei 2013 15:03 schreef KatrienDuck het volgende:
Theme Hospital!Uit 1997 geloof ik, ben weer totaal verslaafd, voor zolang als het duurt.
Nou wel aan gedacht, maar 'mijn' wijk bestaat nietquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:26 schreef blijevis het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om een collega over te halen om je wijk op die dag over te nemen?
Ik speel van alles, alleen geen sport spellen. Theme hospital vond ik nooit interessant en pc gamen doe ik al jaren niet meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:03 schreef KatrienDuck het volgende:
De 21ste is betaaldag, dan hebben we het pas de 22ste op onze rekening, woensdag dus! Nog even geduld.
Wat voor spellen speel je Dud0r? Ik heb me pas een heel oud spel gedownload, het eerste pc-spel waar ik ooit mee gespeeld heb: Theme Hospital!Uit 1997 geloof ik, ben weer totaal verslaafd, voor zolang als het duurt.
Gewoon heel lief aankijken, keertje knipperen met je ogen en dan met zwoele stem vragen. Succes gegarandeerd. Als het een man is danquote:Op zondag 19 mei 2013 15:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Nou wel aan gedacht, maar 'mijn' wijk bestaat nietben juist de invaller die overal kan lopen. Geen idee dus waar ik dan überhaupt zou komen te lopen. Dus dat maakt het wat lastig. Heb het er wel over gehad met een paar collega's (gewoon dat ik geen vrij kon krijgen), maar die hadden dan ook juist verlof. En die kennen allemaal alleen hun eigen wijk. Ga misschien wel een andere invaller eens vragen binnenkort, maar die werkt normaal niet op zaterdagen.
quote:Op zondag 19 mei 2013 15:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gewoon heel lief aankijken, keertje knipperen met je ogen en dan met zwoele stem vragen. Succes gegarandeerd. Als het een man is dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
quote:Op zondag 19 mei 2013 15:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Vermoed dat dat niet meer gaat werken
Oeh spannende taferelen op de werkvloer/straat/depot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien wil hij je wel terug. Je kan het altijd proberen.Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
Ja, klopt!quote:Op zondag 19 mei 2013 15:12 schreef posje het volgende:
[..]
O, is dat met al die kotsende mensen? :-)
misschien een oud strookje opsnorren en het HR-kantoor bellen?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:18 schreef Jesse_ het volgende:
Pff, mijnpostnl.nl account is gestopt. Hoe kom ik nou aan mijn laatste loonstrookje
Ik laat sinds een paar maanden mijn salarisstroken gewoon weer per post komen. Dat kan je inderdaad zoals Peterselieman zegt aanvragen bij de salarisadministratie. Ik kon ook twee maanden niet bij mijn salarisstroken op de site, dus vandaar.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:18 schreef Jesse_ het volgende:
Pff, mijnpostnl.nl account is gestopt. Hoe kom ik nou aan mijn laatste loonstrookje
Dat is een goed planquote:Op zondag 19 mei 2013 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien een oud strookje opsnorren en het HR-kantoor bellen?
nee dat is vreemd meestal is het andersomquote:Op zondag 19 mei 2013 14:53 schreef dud0r het volgende:
Opschieten met dat vakantie geld. Ik moet een nieuwe ps3 kopen. De mijne ging dood vanochtend.![]()
Plus ik moet sparen voor 3 weken San Francisco.
Strook staat ook nog niet in finbox.
van die 8 euroquote:Op zondag 19 mei 2013 14:43 schreef peter2671 het volgende:
Middag
Ik had gehoopt dat omdat het loonstrookje al binnen was, het salaris+vakantiegeld er ook al zou opstaan.
Kon ik nog wat extra profiteren van de kortingen bij de bouwmarkten dit weekend
achter een proxy wel toch, zoals Huluquote:Op zondag 19 mei 2013 15:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik speel van alles, alleen geen sport spellen. Theme hospital vond ik nooit interessant en pc gamen doe ik al jaren niet meer.
Voorlopig de n64 maar aansluiten en zelda spelen om de tijd te doden.
Waar ik Vooral van baal is dat ik nu Netflix niet makkelijk op de tv kan kijken.
wat er per week aan overschot is, is niet normaal en dat het nog weggegooid wordt is helemaal zonde(wordt wel gerecycled)quote:Op zondag 19 mei 2013 18:39 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik laat sinds een paar maanden mijn salarisstroken gewoon weer per post komen. Dat kan je inderdaad zoals Peterselieman zegt aanvragen bij de salarisadministratie. Ik kon ook twee maanden niet bij mijn salarisstroken op de site, dus vandaar.
Wat was het gisteren een relaxte dag om te bezorgen zeg! Weinig post, niet te veel HAH.
Ik had trouwens bijna drie complete bundels over met HAH gisteren. Ik had de C1000 folder (met de aanbiedingen voor twee dagen, maandag en dinsdag) en de AH-folder. Dus had ik 60 x 2 x 3 = circa 360 (!) stuks HAH over!![]()
Mijn TC zei dat ik het dinsdag wel in het depot kan weggooien maar dat vind ik toch zonde hoor. Ik heb nu alles uitgesplitst en ben van plan om dinsdag de folders bij de desbetreffende supermarkten aan te bieden. Dan hebben die er nog wat aan. Al die verspilling anders!
Oh, dat laatste wist ik niet. Maar dan nog, al die verspilde (gekleurde) inkt.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat er per week aan overschot is, is niet normaal en dat het nog weggegooid wordt is helemaal zonde(wordt wel gerecycled)
Dns, via unblock us.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
achter een proxy wel toch, zoals Hulu
Heb je met dat nieuwe contract ook een nieuw personeelsnummer gekregen? Want die keren dat ik een ander contract kreeg kreeg ik ook een nieuw personeelsnummer en toen kreeg ik ook 2 verschillende stroken, en dus ook van 2 verschillende contracten vakantiegeldquote:Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef MervinMinky het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem. Heb sinds 1-04-2013 een nieuw contract, alleen zaterdagbezorger (voorheen sinds september 2010 zaterdagbezorger maar ook voorbereider en elk jaar verlengd behalve nu, abrupt zonder reden een nieuw contract).
Maar mijn vakantiegeld was elke mei tot nu toe ong. 80% van mijn maandsalaris ongeveer (zo bekijk ik het, weet niet hoe ze het berekenen, wat ongeveer ¤ 220 was, nu krijg ik maar ¤ 17 als vakantiegeld
Komt dit door het nieuwe contract of moet ik ze bellen en de volle pond claimen want daar heb ik toch recht op aangezien ik vanaf september 2012 tot maart 2013 oude contract had. Alvast bedankt voor de info
Niet voor 37 uur. En daar wordt naar gekeken.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, zat ff te kijken of ze bij ons nog mensen nodig hadden, terwijl er 45 de wacht aan gezegd gekregen hebben. En ja, ze zoeken weer voorbereiders en ook bezorgers. Match die twee en je kunt weer iemand aan het werk houden ...
neuh, maar richting de 20 uur kun je wel komen en dat is toch een parttimerquote:Op maandag 20 mei 2013 11:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Niet voor 37 uur. En daar wordt naar gekeken.
15 uur max. Alleen piekdagen voorbereiden en bezorgen beide 3 uurtjes per dag.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar richting de 20 uur kun je wel komen en dat is toch een parttimer
Daar zit het dus waarschijnlijk in. Vtw die voor 1952 geboren zijn mogen niet overcompleet verklaard worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
dat sowieso en sowieso is het zo dat veel VTW'ers die er nog zitten over enkele jaren met de VUT kunnen. Denk dat ze daar ook wat op inzetten.
Voorbereiding/postbezorger?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar richting de 20 uur kun je wel komen en dat is toch een parttimer
denk dat het wel meegewogen heeft ja. Een aantal van hen heeft wel gekozen voor vrijwillig ontslag. Zij krijgen een vergoeding mee, zoals afgesproken in het sociaal akkoordquote:Op maandag 20 mei 2013 12:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Daar zit het dus waarschijnlijk in. Vtw die voor 1952 geboren zijn mogen niet overcompleet verklaard worden.
En de kosten zullen bij andere die daar dichtbij in de buurt zitten ook wel meetellen.
Parttimer eruit gooien is goedkoper dan een vtw.
moet je wel beide doenquote:
quote:
quote:Gaat dan niet om grote aantallen mensen die je aan het werk kunt houden, maar toch wel enkelen.
Een vergoeding+bonus voor een jaartje.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk dat het wel meegewogen heeft ja. Een aantal van hen heeft wel gekozen voor vrijwillig ontslag. Zij krijgen een vergoeding mee, zoals afgesproken in het sociaal akkoord
Dat wordt nog wat deze zomer...quote:Op maandag 20 mei 2013 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zaterdag voor het eerst die PostNL-polo aangehad. Wat een pokkedingen! Binnen no-time droop ik van het zweet. Met de sweater van TNT had ik het minder heet. Het is 100% polyester, dus het ademt niet, en het neemt ook geen vocht op. Ik wilde ze eerst verknippen en als dweil gebruiken, maar zelfs daar zijn ze dus niet geschikt voor.
Nee heb mijn oude personeelsnummer behouden. Naja ik bel morgen wel naar Financiën en zie wel wat ik doe, nog bedankt voor de reactiequote:Op zondag 19 mei 2013 21:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Heb je met dat nieuwe contract ook een nieuw personeelsnummer gekregen? Want die keren dat ik een ander contract kreeg kreeg ik ook een nieuw personeelsnummer en toen kreeg ik ook 2 verschillende stroken, en dus ook van 2 verschillende contracten vakantiegeld
Misschien ga ik vanaf 1 juni weer in mijn oude PTT kloffie lopen!quote:Op maandag 20 mei 2013 18:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
Heeft iemand hier al zijn of haar TNT Post kleding ingeleverd op de VBL?
Allemaal wel doen hè want het bedrijf mag geen boete krijgen hoor!
neuh, maar het zou de kast wel flink opruimenquote:Op maandag 20 mei 2013 18:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
mooi hequote:Op maandag 20 mei 2013 17:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat deze zomer...
ik zekerquote:Op maandag 20 mei 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien ga ik vanaf 1 juni weer in mijn oude PTT kloffie lopen!
vrolijke plek waar het weg komt : http://www.onderzeil.net/?pid=logboekquote:Op maandag 20 mei 2013 20:48 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik wil dat het zo weer wordt.
[ afbeelding ]
Mijn teamleider zei dat dat wél mag.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien ga ik vanaf 1 juni weer in mijn oude PTT kloffie lopen!
Er is hier ook geen zak aan post. Weet niet hoe het in de rest van het land is, maar hier was het drie keer niks.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Er is hier ook geen zak aan post. Weet niet hoe het in de rest van het land is, maar hier was het drie keer niks.
Dat uurtje red ik helaas niet. Misschien moet ik minder gezellig gaan zitten kletsen met de leuke dames nadat ze klaar zijn
nicequote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:26 schreef peter2671 het volgende:
Hier was het ook aardig rustig.
Ik was om 09:00uur al klaar en andere collega's waren ook al weer bijna klaar...
Wel ene goed bericht gekregen vandaag: ik mag nog een ½jaartje blijven
Nice.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:26 schreef peter2671 het volgende:
Hier was het ook aardig rustig.
Ik was om 09:00uur al klaar en andere collega's waren ook al weer bijna klaar...
Wel ene goed bericht gekregen vandaag: ik mag nog een ½jaartje blijven
Hoe lang loopt je contract nog dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoi
Ik hoop dat mijn contract verlengt gaat worden.
Zit aan de seroxat en mag/kan daardoor geen auto besturen
Tot 4 juni.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe lang loopt je contract nog dan?
Ah, niet echt een gunstige uitgangspositie dan natuurlijk, aangezien het (tenzij ik iets gemist heb) volgens mij ook nog niet zeker is wat je hebt toch? en hoe lang dat gaat duren en zoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tot 4 juni.
Werkte eerst 18 maanden via randstad, toen kreeg ik tot nu 2 half-jaar contracten. Mijn derde zou dus spoedig moeten worden verlengd. (autobedrijf btw)
Daarom. Krijg ik die stress er ook nog eens bij. En zie op mijn leeftijd nog maar eens een baan te vinden met enkel een militaire achtergrond en een MAVO opleidingquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ah, niet echt een gunstige uitgangspositie dan natuurlijk, aangezien het (tenzij ik iets gemist heb) volgens mij ook nog niet zeker is wat je hebt toch? en hoe lang dat gaat duren en zo
het is te hopen dat je verlenging krijgt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoi
Ik hoop dat mijn contract verlengt gaat worden.
Zit aan de seroxat en mag/kan daardoor geen auto besturen
morgenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Loonstrookje ook ontvangen, maar niets op rekening... jullie?
Neem aan dat dat morgen komt, bankverkeer lag ook stil met pinksteren toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Loonstrookje ook ontvangen, maar niets op rekening... jullie?
Ja maar omdat je normaal eerst het geld op rekening krijgt en een paar dagen later pas je loonstrookje (uiteraard op piekdagenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Neem aan dat dat morgen komt, bankverkeer lag ook stil met pinksteren toch?
Bijwerkingen van de medicatie is kutquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is te hopen dat je verlenging krijgt.
Hoe gaat het nu met je?
Weet dat dat na een paar weken beter gaat. Sterkte hoor!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bijwerkingen van de medicatie is kut
dat zal wel ja, maar hopelijk is het beter dan elke keer wakker te moeten worden in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bijwerkingen van de medicatie is kut
Thanksquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:42 schreef posje het volgende:
[..]
Weet dat dat na een paar weken beter gaat. Sterkte hoor!
Waarschijnlijk wel jaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:51 schreef dud0r het volgende:
Sterkte ErwinRommel. Moet je nu altijd aan die medicijnen blijven?
Nee, want ik heb mijn kleding per ongeluk bij het grofvuil gezet.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
Allemaal wel doen hè want het bedrijf mag geen boete krijgen hoor!
In principe is de opzegtermijn een maand. Als je nu je ontslag indient moet zou je de hele volgende maand nog moeten werken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:51 schreef sqdtnz het volgende:
Ik vroeg mij af hoe het zit met de opzegtermijn. Ik werk in principe met veel plezier bij PostNL, maar ik moet al over minder dan een maand naar Azie, en blijf daar misschien wel jaren wonen voor werk (familie zit daar en heeft mij uitgenodigd).
Het probleem is dat ik pas een paar dagen geleden dit voorstel heb gehad, en dat ze willen dat ik z.s.m. daar ben. Hoe reageert PostNL hierop denken jullie? Ik neem het liefste op een fatsoenlijke manier afscheid.
Edit: Ik heb een zaterdag bezorg-contract
Haha, mijn jas in intussen ook haast grof vuil, blijft rechtop staan :-)quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, want ik heb mijn kleding per ongeluk bij het grofvuil gezet.
Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar als hij morgen zijn ontslagbrief inlevert kan hij er per 22 juni uit.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:53 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
In principe is de opzegtermijn een maand. Als je nu je ontslag indient moet zou je de hele volgende maand nog moeten werken.
Als je nog wat verlof open hebt staan valt er misschien wat te regelen.
Was het niet tegen het einde van de kalendermaand? Is bij mijn contract in ieder geval wel zo. Dus dan begint de opzegtermijn te lopen vanaf 1 juni en moet hij heel juni nog werken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar als hij morgen zijn ontslagbrief inlevert kan hij er per 22 juni uit.
Dat is volgens mij niet zo raar, volgens mij is de straal iets van 10km of zo waarin die folders bezorgt worden, af en toe controleren ze volgens mij in winkels wel waar hun klanten zoal vandaan komen, en blijkbaar kan het dus uit om die folders dan in die specifieke plaatsen te verspreiden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:50 schreef Deezertje het volgende:
Na de zomer wordt de C1000 hier een Jumbo (net zoals alle C1000's in de loop van dit/volgend jaar). Bedenk me dus net dat de HAH-folder op dinsdag en zaterdag dan dan ook verdwijnt (Jumbo doet niet aan HAH)... alleen merk ik daar helaas niets van omdat de AH Bonus er gewoon nog standaard bijzit p[ zaterdags, ook al zit de winkel ruim 5 kilometer verderop...
quote:
Dit wordt vaak gezegd maar is niet zoals het hoort.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Was het niet tegen het einde van de kalendermaand? Is bij mijn contract in ieder geval wel zo. Dus dan begint de opzegtermijn te lopen vanaf 1 juni en moet hij heel juni nog werken.
Ja, dat viel mij net ook op.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:07 schreef Troeta het volgende:
hebben jullie ook salaris gehad van NetwerkVSP?
Finbox zou geloof ik afgeschaft worden zeiden ze vorig jaar.
Het was me niet eens opgevallen dat ik betaald ben door VSPquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:07 schreef Troeta het volgende:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vind het bekijken van de loonstrook op Mijnpostnl echt verschrikkelijk onhandig.
Laag niveau is ook een niveauquote:
Als ik die link volg die ik in mijn mail krijg, kom ik wel direct bij mijn loonstrookjes.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:42 schreef Troeta het volgende:
Vreemd he? Vraag me af wat dat nou weer is.
Ik vind mijnpostnl ook onhandig, elke keer weer puzzelen waar ik precies moet klikken en dan duurt het laden ook nog heel lang.
ik moet altijd 3x klikken voordat ik de loonstrook in PDF te zien krijg. Het ding op de site blijft hierna gewoon tot in de eeuwigheid tonen dat ie het document laadtquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:42 schreef Troeta het volgende:
Vreemd he? Vraag me af wat dat nou weer is.
Ik vind mijnpostnl ook onhandig, elke keer weer puzzelen waar ik precies moet klikken en dan duurt het laden ook nog heel lang.
haha ja, dat valt wel op ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:07 schreef Troeta het volgende:
Ze hebben me nooit gevraagd voor een andere wijk of iets om die 1,5 uur (die ik op dit moment überhaupt niet te weinig werk) aan te vullen. Als dat nodig zou zijn ben ik namelijk best bereid om ergens nog een wijkje extra te lopen... geen enkel probleem.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:47 schreef Zelva het volgende:
Natuurlijk kan dat niet met een vast contract. Dat ze geen werk meer hebben voor die 1,5 uur is niet jouw probleem.
niet tekenen en bij je TC om opheldering vragenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:46 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb net een brief gekregen van Postnl met daarin een wijziging van mijn contract.
Per 23 mei wordt mijn contract "zoals met mij overeengekomen" verlaagd van 10 na 8,5 uur per week.
Probleem 1: Dat zou morgen dus moeten ingaan terwijl ik die brief nu net pas heb ontvangen.
Probleem 2: Er is nooit iets met mij overeengekomen. Deze heb ik niet zien aankomen.
Ik heb een vast contract. Moet ik dit nu ondertekenen dan? Ik ben het hier helemaal niet mee eens namelijk
En nee, ik draai niet al weken/maanden te weinig uren.
Helemaal niets!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:55 schreef Zelva het volgende:
Er staat ook helemaal geen reden bij of wat ook?
Niet tekenen in ieder geval, dan ben je de lul.
Vanavond als ik ben afgekoeld even een mailtje ertegenaan gooien. Lijkt me op dit moment niet wijs om dat te doen. Ik ben nu een beetje van de boze en dan typ ik altijd van die lelijke dingenquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet tekenen en bij je TC om opheldering vragen
Van het Intranet:quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:07 schreef Troeta het volgende:
quote:Verkeerde afzender salarisbetaling
Als je op je bankrekening gaat controleren of je salaris al binnen is, zul je daar zien dat je salarisbetaling van Netwerk VSP BV afkomstig is. Dat moet zijn PostNL Holding BV. Het bedrag klopt dus het heeft verder geen gevolgen. Je hoeft niets te doen.
22 mei 2013, 0 reacties
Group HR, Zelf doen
De betaling van volgende maand is weer gewoon afkomstig van PostNL Holding BV.
Vragen?
Voor vragen over je salarisbetaling kun je terecht bij de Front Office HR. Of via de telefoon (088 – 8681600) op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur
Jeetje, wat een idioten.. nieuwe truc om mensen kwijt te raken ofzo :Squote:Op woensdag 22 mei 2013 13:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Helemaal niets!
Ik kan nergens in mijn contracten of de CAO iets vinden over het eenzijdig wijzigen van de contracten. Dus op basis daarvan mag het sowieso niet.
Volgens wie is dat niet zoals het hoort dan? Dat zijn volgens mij gewoon de wettelijke regels (zie bijv http://www.ontslag.nl/wer(...)-worden-opgezegd%3F- of jurofoon)quote:Op woensdag 22 mei 2013 06:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dit wordt vaak gezegd maar is niet zoals het hoort.
De maand gaat in op het moment dat je je ontslag inlevert.
Gewoon weer via de post laten komen dan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het was me niet eens opgevallen dat ik betaald ben door VSP
Zou het wel jammer vinden als finbox inderdaad niet meer gebruikt wordt. Ik vind het bekijken van de loonstrook op Mijnpostnl echt verschrikkelijk onhandig.
Het probleem zit 'm in het feit dat er nooit iets is overlegd. Dat is een werkgever namelijk verplicht tenzij anders aangegeven in de CAO of het contract.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens wie is dat niet zoals het hoort dan? Dat zijn volgens mij gewoon de wettelijke regels (zie bijv http://www.ontslag.nl/wer(...)-worden-opgezegd%3F- of jurofoon)
Ik had een keer een verjaardagskaart verstuurd waar blijkbaar te weinig postzegels op zaten (op zich al raar aangezien ik het bij het postkantoor had afgehandeld) maar vervolgens duurde het dus 2 weken voordat de ontvanger die verjaardagskaart plus portokaart ontving. Snap niet waarom dat dan zo lang moet duren. En dan kun je dus een boete gaan betalen voor een verjaardagskaart die meer dan 2 weken te laat komt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand ervaring met die kaarten over porto bijbetalen?
Ik heb namelijk een kaart ontvangen en (nog) geen poststuk. Dit zou kunnen betekenen dat ik zelf een zending onvoldoende gefrankeerd heb, of het komt nog binnen. Op de website lukt het me niet om dit te bekijken, ik krijg de melding 'U heeft te veel opvragingen gedaan.' na 1x al dus![]()
Ik verwacht nog steeds iets dat de 8e opgestuurd is, dus ik hoop dat het dat is. Heb rond die tijd ook zelf een pakje gestuurd, maar dat kan het volgens mij niet zijn. Het papiertje is van 13-5, pakje ging de 14e pas de deur uitduurt dan ook wel erg lang zeg, 13e is al meer dan een week geleden!
Maar anderen die zoiets ook gehad hebben? Wil dat ding gewoon bekijken maar dat lukt niet![]()
Zo anders maar ff twitteren richting de klantenservice
Ik ga iig niks betalen als het idd van die webshop blijkt te zijn. Sowieso stond op de site dat alles via aangetekende pakketpost zou gaan
Nee, mijn reactie ging nog over het opzeggen van een contract, een reactie op dudorquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:15 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm in het feit dat er nooit iets is overlegd. Dat is een werkgever namelijk verplicht tenzij anders aangegeven in de CAO of het contract.
In plaats daarvan krijg je gewoon een wijziging opgestuurd zonder dat daar ooit iets over gezegd is.
En wat betreft die loonstrook, het is onhandig maar ik kan er mee leven. Over het algemeen bekijk ik dat ding één keer en dan vind ik het wel weer prima. Ik hoef hem daarvoor niet op papier te hebben. Ik vond het wel makkelijk met finbox. Dan heb ik al mijn financieel gebeuren bij elkaar op één site.
Sorry, niet opgelet. Over dat onderwerp was ik het met je eensquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, mijn reactie ging nog over het opzeggen van een contract, een reactie op dudorDat ze jouw contract zomaar willen verkleinen is natuurlijk raar, lijkt me ook dat dat niet zomaar kan, tenzij je stelselmatig te weinig uren maakt en zelf niet bereid bent iets extra's te doen om toch aan je uren te komen, maar daar is hier geen sprake van.
Erg eigenlijk, dat dat zo traag is! Als het toch mijn eigen fout is dan betaal ik de extra kosten wel, maar ik vermoed dat het hier gaat om het pakje waar ik al 2 weken op wacht. Winkel reageert trouwens ook niet, want had al aangegeven dat ik niks had gekregen. Slecht eigenlijk!quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik had een keer een verjaardagskaart verstuurd waar blijkbaar te weinig postzegels op zaten (op zich al raar aangezien ik het bij het postkantoor had afgehandeld) maar vervolgens duurde het dus 2 weken voordat de ontvanger die verjaardagskaart plus portokaart ontving. Snap niet waarom dat dan zo lang moet duren. En dan kun je dus een boete gaan betalen voor een verjaardagskaart die meer dan 2 weken te laat komt.
Ook 1 keer zelf zo'n portokaart ontvangen nadat een webshop waar ik iets besteld had te weinig postzegels had geplakt. Die heb ik niet betaald, wel een keer een herinnering gehad maar daarna nooit meer wat van gehoord. Als het mijn eigen schuld is betaal ik wel, maar als de schuld bij een ander ligt ga ik natuurlijk geen boete betalen
Ah, daarom staat hij niet in Finnbox!quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:56 schreef Herfstblad het volgende:
Dat van dat salaris van NetwerpVSP was me dus niet opgevallen
Vakantiegeld is ook salaris. Als je tot mei hebt gewerkt, dan is dat dus t/m april. En het salaris over april heb je in april al gehad. Tenzij je in april ook nog meeruren hebt gedraaid, die zou je dan wel in mei moeten krijgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:21 schreef JamFlava het volgende:
Bij mij is alleen het vakantiegeld gestort, hoewel er wel salaris staat.
Wordt het in 2x gestort, of hebben ze een fout gemaakt?
Ik heb tot mei gewerkt, daarna het contract niet verlengd.
Je hebt gelijk. Staat ook ongeveer zo in de Cao.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens wie is dat niet zoals het hoort dan? Dat zijn volgens mij gewoon de wettelijke regels (zie bijv http://www.ontslag.nl/wer(...)-worden-opgezegd%3F- of jurofoon)
Dat zijn ook maar mensen natuurlijk. Maar het valt me wel op dat veel leidinggevenden, adviseurs en allerhande specialisten vaak niet op de hoogte zijn van vrij bekende wetgeving waar ze ook regelmatig mee te maken krijgen. Niet alleen bij de post merk ik dat trouwens, al is het iig bij ons momenteel wel heel erg triest gesteld met de parate kennis bij het plaatselijke managementteam.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Staat ook ongeveer zo in de Cao.
Raar dat de hr adviseur hier wat anders zei toen in er vorige maand naar vroeg.
Wat heb je dan aan zo iemand.
Contact opnemen met je TC en gewoon gaan werken en niet tekenen dusquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:15 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm in het feit dat er nooit iets is overlegd. Dat is een werkgever namelijk verplicht tenzij anders aangegeven in de CAO of het contract.
In plaats daarvan krijg je gewoon een wijziging opgestuurd zonder dat daar ooit iets over gezegd is.
Hangt denk ik ook vooral ook van je TC afquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Was het niet tegen het einde van de kalendermaand? Is bij mijn contract in ieder geval wel zo. Dus dan begint de opzegtermijn te lopen vanaf 1 juni en moet hij heel juni nog werken.
Uiteraard, het ging even puur om de wettelijke regels. Het ligt er maar net aan hoe krap ze op dat moment zitten, er zijn collega's geweest die op dinsdag aangaven te willen stoppen en die op woensdag al niet meer hoefden te werken, maar er zijn ook collega's geweest waarbij die opzegtermijn wel strikt werd gehanteerd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:25 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Hangt denk ik ook vooral ook van je TC af
Ik ben met KNJ begonnen als uitzendkracht en kreeg daarna een jaarcontract bij postnl
Heb vanaf het begin aangegeven dat ik ook nog solliciteerde naar een fulltime baan.
Toen ik die vond en er gevraagd werd of ik al binnen twee weken kon beginnen heb ik dat overlegd en bleek het gelukkig geen probleem te zijn. Heb die week nog afgemaakt omdat ik al stond ingepland en met nieuwe rooster stond ik er niet meer op.
Een werkgever kan je aan je opzegtermijn houden, maar dat hoeven ze niet te doen. ZSM overleggen met je TC dus zou ik zeggen.
quote:Verkeerde afzender salarisbetaling
Als je op je bankrekening gaat controleren of je salaris al binnen is, zul je daar zien dat je salarisbetaling van Netwerk VSP BV afkomstig is. Dat moet zijn PostNL Holding BV. Het bedrag klopt dus het heeft verder geen gevolgen. Je hoeft niets te doen.
Salarisstrook via FINBOX?
De verkeerde afzender heeft wel gevolgen als je je salarisstrook via FINBOX wilt bekijken. FINBOX herkent de salarisstrook niet. Je kunt je salarisstrook wel gewoon bekijken op intranet.
Vast omdat je deze maand meer reclame dan wat anders hebt bezorgd. :-)quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:36 schreef Jesse_ het volgende:
Waarom is mijn salaris gestort door Netwerk VSP BV?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:53 schreef posje het volgende:
[..]
Vast omdat je deze maand meer reclame dan wat anders hebt bezorgd. :-)
Wat staat erin dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:56 schreef tntster het volgende:
Heb ik het misschien gemist of zijn er meer zaterdagwerkers die zo'n leuke brief hebben gekregen over de verlof uren 2012?
En wat wordt er bij jullie gedaan als je ze never nooit op kunt maken voor 1 november dit jaar.
ook gekregen en nee, ik krijg ze ook niet op de gewone manier op.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:56 schreef tntster het volgende:
Heb ik het misschien gemist of zijn er meer zaterdagwerkers die zo'n leuke brief hebben gekregen over de verlof uren 2012?
En wat wordt er bij jullie gedaan als je ze never nooit op kunt maken voor 1 november dit jaar.
het zou zomaar kunnenquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:05 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mij is dat helemaal geen 'foutje' deze maand...
De kwartaalcijfers komen er natuurlijk weer aan en blijkbaar lijdt PostNL al veel verlies (afschrijving TNT Express etc.). En VSP maakt blijkbaar winst, dus die kunnen het wel een maandje missen op hun afrekening/overzicht... Of denk ik nu te ver?Want je gaat mij niet vertellen dat deze 'fout' echt niemand opvalt bij HR. Het geld gaat nu toch ook van een andere rekening af?
maar het gaat alleen om die verlofuren die je krijgt op basis van je contract toch? Niet over de verlofuren die je over meeruren hebt opgebouwd. Dus zo extreem veel kunnen het er dan toch niet zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:06 schreef tntster het volgende:
Dat je de verlofuren van 2012 op moet maken anders komen ze op 1 november te vervallen...
Echter krijg ik die uren nooit op, en ik zou ze alleen op zaterdag op mogen maken.
Ik heb het ook gebruikt voor het fietsenplan. Daarnaast werk ik met mijn contract van 7 uur, 6 uur op de zaterdag. Dat ene uurtje wat overblijft, is elke week verlof. Daarnaast neem ik voor mijn doen veel vrij dit jaar (10x ongeveer). En zo zijn de uren bijna allemaal op op als mijn vestiging sluit in oktober/november.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
enige manier voor mij om wat aan de berg verlofuren te doen zonder dat een deel van het geld naar de belasting gaat
Ja, ik ook, maar die uren vervallen toch niet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb een klein contract, waardoor ik al snel boven mijn contracturen zit, zeker omdat er op dit moment voor mij voldoende werk voorhanden is.
Het merkwaardige is natuurlijk dat je extra uren opbouwt door doordeweeks te werken. Jammer is alleen dat je die niet doordeweeks mag opmaken, vreemd beleid!quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:43 schreef tntster het volgende:
Ik wil best vrij maar dan ook doordeweeks, laat ik ze daar nou net niet voor mogen gebruiken ;-)
Ik heb begin vorig jaar voor het laatst een overzicht van de tc gekregen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
als het goed is krijg je eens per drie maanden een overzicht toegezonden
Inderdaad belachelijk. Bij ons op de vestiging moeten ze nog gaan kijken hoe ze dit in het vat gaan gieten volgens mijn TC. Het is irritant, in mijn geval moet ik dan 18 uur 'oud' verlof uit 2012 extra opnemen vòòr 1 november dit jaar, bovenop de zaterdagen die ik al had staan. Dat gaat omgerekend op basis van mijn contract om 5 tot 6 zaterdagen. Dat gaat betekenen dat ik volgend jaar maar zo weinig verlof op kan nemen dat ik misschien voor dat hele jaar nog maar 5 zaterdagen vrij kan hebben!quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind het ook nog steeds een idiote regel, ik heb helemaal geen behoefte aan zoveel vrij, de periode dat je die uren nu op kunt maken is veel te kort
Voor de verandering..quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:33 schreef Atmosphere82 het volgende:
en waarschijnlijk weer in de regen.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:53 schreef posje het volgende:
[..]
Vast omdat je deze maand meer reclame dan wat anders hebt bezorgd. :-)
We krijgen die idd 1x in de 3 maanden(is verplicht;CAO), maar dan uitgedeeld op de werkvloer.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
als het goed is krijg je eens per drie maanden een overzicht toegezonden
Oh ja, dat zal het zijn!quote:Op donderdag 23 mei 2013 05:59 schreef peter2671 het volgende:
Blijkbaar is het in Assen zo groot dat je ene fietsvergoeding krijgt om naar het toilet te gaan?
Dat zijn de betere soorten ontbijt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 05:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat smaakte goed, ff een bord bami met babi pangang op net
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |