Dat hele bedrijf moeten ze opdoeken, als je ziet wat daar rondloopt, althans hier,quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:47 schreef Deezertje het volgende:
Klopt inderdaad dat steeds meer via Sandd gaat. ING, Rabobank afschriften nu voor een deel ook. Veel tijdschriften zijn al over. En dan de goede doelen en direct mailings... Is gewoon puur op prijs gebaseerd, want kwaliteit leveren ze hier helaas niet. Maar wat wil je ook met stukloon (10% heeft daar maar een CAO).
Als ontvanger heb je helaas bijna geen invloed op welke verzender een bedrijf kiest... Sandd brengt maar twee keer per week post rond, wat hier al vaak heeft opgeleverd dat of de bezorger alles opspaart en maar één keer per week langskomt (wat dus niet mag) of dat je simpelweg een halve week moet wachten omdat je bij Sandd soms al een week van te voren je post moet aanleveren willen ze het op de afgesproken dag leveren.
En natuurlijk zijn er altijd, net als bij ons, ook goede bezorgers! Maar helaas leert mijn ervaring dat ze bij Sandd ook door het geen zin hebben in zelf sorteren, soms de boel gewoon uitstellen.
En dat zou misschien minder uitmaken als ze alleen reclamespul bezorgen, maar tegenwoordig gaat dus onderhand de hele Belastingdienst, CBR, bankafschriften en andere papieren mee met Sandd, waar de afzender vaak jou aansprakelijk stelt als je iets niet hebt ontvangen...
ja normaal hoort dat niet als abo moet je hem eerder ontvangenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:50 schreef superkimmi het volgende:
dat is inderdaad iets wat ik nog t stomst vind.. er is toendertijd geprivatiseerd om marktwerking te krijgen.. maar als consument heb je in 98% van de gevallen niets te kiezen (er zijn enkele postorderbedrijven waar je wel kan kiezen wie levert)..
En met sandd heb ik idd ook de ervaring dat de bezorger 1x per week komt. Resulteert erin dat ik mijn quest krijg als deze al in de winkel ligt.. op zich geen punt, want ik krijg hem wel altijd.. maar het idee van abonnee is toch ook dat je het blad eerder krijgt.. of iig even snel
je geeft me een goede tip ben gelijk gratis lid gewordenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:54 schreef Deezertje het volgende:
Bij Sandd kan je inderdaad zien welke 'slag' het is aan de Sandd code. Ik krijg gewoon zowel slag 1 (dinsdag) als 2 (vrijdag) vaak samen binnen. Heb een gratis abonnement op Technisch Weekblad. Stelt niet zoveel voor hoor, maar door alle feestdagen zou de nieuwe editie afgelopen vrijdag komen. Niet ontvangen: denk ik komt ie dinsdag wel. Ook niet ontvangen. Ben benieuwd of ik hem vandaag dus een week later krijg. En als ik de reacties lees op fora ben ik niet de enige.. Zo heeft een wekelijkse bezorging natuurlijk geen zin als je hem toch standaard te laat krijgt. Slecht voor de abonnee maar misschien juist erger voor uitgevers, die hebben het toch al niet makkelijk de laatste jaren... en gaan mede daardoor juist naar Sandd om te besparen.
Weet je dat wel zeker?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je geeft me een goede tip ben gelijk gratis lid geworden
Al zou je bij elke bedrijf zelf kunnen kiezen dan nog valt er weinig te kiezen. PostNL of Sandd, joepie vrije marktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:50 schreef superkimmi het volgende:
dat is inderdaad iets wat ik nog t stomst vind.. er is toendertijd geprivatiseerd om marktwerking te krijgen.. maar als consument heb je in 98% van de gevallen niets te kiezen (er zijn enkele postorderbedrijven waar je wel kan kiezen wie levert)..
business post is toch een onderdeel van een sociale werkplaats?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:24 schreef superkimmi het volgende:
ja ik had t met de keuzevrijheid bij postorders ook over bedrijven als dhl die er soms bijstaan.. daar is iets meer keus..
daarbij heb je hier in Roosendaal ook nog business post
heb hem aangepast raar dat mijne niet goed was dat was een erger berichtquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef superkimmi het volgende:
ik had het gehoord ja!
http://www.omroepbrabant.(...)e+in+Roosendaal.aspx
(de juist link)
Ik ken de postbode in kwestie.. ik ken ook de wijk, die ligt naast de mijne.. zelfs sterker, ik kom hem eigenlijk altijd tegen als hij de voorstraat doet, want die kruist een van mijn straten.. Ik kwam m die dag nog tegen.. dus te bizar dat het echt 10 minuten later gebeurd is..
ja, want vrij krijgen is er niet echt bijquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:45 schreef peter2671 het volgende:
Nog bedankt voor de antwoorden ivm verlofuren opnemen.
Pakkende topictitel trouwens![]()
vrijheid kennen ze nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, want vrij krijgen is er niet echt bij
Dat was toch een katje van 6 weken?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef ophaling10 het volgende:
op een der facebooks zag ik dat ze een hamster geloosd hadden in de brievenbus,
wordt steeds gekker met de mensen
sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd om zoiets te doenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:40 schreef asabeta1 het volgende:
Er is inderdaad een paar weken geleden ook een katje door de brievenbus van de poezenboot in Amsterdam geduwd
Absurd! Maar zijn naam is dan wel weer leuk (Briefje heet het katjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:40 schreef asabeta1 het volgende:
Er is inderdaad een paar weken geleden ook een katje door de brievenbus van de poezenboot in Amsterdam geduwd
Zaten er maar zo weinig foutjes in de planning van onze geliefde TC'squote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier vandaag een klein oepsjeverkeerd gekeken of zo op de planning en een wijkje over het hoofd gezien. Gelukkig belde de TC en heb ik hem nog snel weggebracht
en gelukkig een daldag!
Toch wel een nadeel van de steeds wisselende wijken, je moet wel heel goed opletten iedere keer.
Valt me op zich nog wel mee, 2e foutje in 5 jaar. 1x aan de verkeerde wijk begonnen (liep ik normaal om de week) en nu dus dit
Dat zijn er nogal wat. Zitten daar veel bekende collega's van je bij?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons gaan er naast de mensen die vrijwillig vertrekken 48 man (766 uren) uit en in Heerenveen naast de vrijwillige vertrekkers 10 man (191 uren).
Ja. Het is half mei en qua planning is dat wel erg krap. Officieel moet je zelfs al in het voorjaar vrij hebben gevraagd voor de zomer als ik het me goed herinner... Ik zou in juli en augustus ook nog wel vrij willen zijn, maar weet gewoon dat dat erg moeilijk wordt. Als ze je écht geen vrij willen geven en het voor jou belangrijk is, kan je eventueel ontslag nemen (kan gewoon met maand opzegtermijn), maar dan zit je dus zonder werk..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:05 schreef Yreal het volgende:
Gezien jullie wat meer ervaring hebben bij de post, ga ik morgen gedoe krijgen als ik bijna de hele zomer vrij vraag?
Maar nu loop ik dus 1 wijkje op zaterdag. Ik had wel verwacht dat het niet zonder slag of staat zou gaanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja. Het is half mei en qua planning is dat wel erg krap. Officieel moet je zelfs al in het voorjaar vrij hebben gevraagd voor de zomer als ik het me goed herinner... Ik zou in juli en augustus ook nog wel vrij willen zijn, maar weet gewoon dat dat erg moeilijk wordt. Als ze je écht geen vrij willen geven en het voor jou belangrijk is, kan je eventueel ontslag nemen (kan gewoon met maand opzegtermijn), maar dan zit je dus zonder werk..
dat hoor ik morgen wel. Ben vanmiddag niet naar het aftrapgebeuren van het VBL geweest.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:11 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat zijn er nogal wat. Zitten daar veel bekende collega's van je bij?
Als je alleen zaterdags werkt (ik ook) kan je het misschien nog wel regelen, helemaal met één wijk. Ik loop zelf echter altijd 2 wijken en die wil ook bijna niemand anders lopen omdat ze gewoon zwaar zijn. Ook al heb je superweinig post, je bent altijd even veel tijd kwijt...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar nu loop ik dus 1 wijkje op zaterdag. Ik had wel verwacht dat het niet zonder slag of staat zou gaan
Nouwja, ik heb het wijkje enkel nog om op zaterdag toch nog wat lichaamsbeweging te hebben na al die tijd op kantoorquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je alleen zaterdags werkt (ik ook) kan je het misschien nog wel regelen, helemaal met één wijk. Ik loop zelf echter altijd 2 wijken en die wil ook bijna niemand anders lopen omdat ze gewoon zwaar zijn. Ook al heb je superweinig post, je bent altijd even veel tijd kwijt...
Maar ik ken je probleem. In de vakantie kan je er er prima een weekje of twee tussenuit als je alleen op zaterdag werkt, denk je. Maar omdat je alléén op zaterdag werkt zit je dus wel met dat ene dagje werk opgescheept... Ik neem ook altijd op de verkeerde momenten vrij. Morgen ook. Vorige week uit de naad gewerkt door grote drukte en hele dag regen, en morgen is het qua post hier bijna een daldag (alleen wel HAH).
Vraag het gewoon morgen. Ze zullen er absoluut niet blij mee zijn... maar weet niet hoe lang je er al werkt. Als je er al jaren werkt willen ze misschien wel wat moeite voor je doen (hier wel), maar als je net een paar maanden bezig bent zullen ze wel zeggen: pech.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nouwja, ik heb het wijkje enkel nog om op zaterdag toch nog wat lichaamsbeweging te hebben na al die tijd op kantoor
ik vergeet steeds het nummer van de baas mee te nemen. Ik geloof dat ik voor het laatste iets van een Team leider ofzo heb gesproken in november? Ben wel benieuwd naar mogelijke reacties.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vraag het gewoon morgen. Ze zullen er absoluut niet blij mee zijn... maar weet niet hoe lang je er al werkt. Als je er al jaren werkt willen ze misschien wel wat moeite voor je doen (hier wel), maar als je net een paar maanden bezig bent zullen ze wel zeggen: pech.
Denk het wel. Bij ons moesten de verloflijsten begin december al worden ingeleverd, als je daar toen geen verlof hebt gevraagd voor de zomer hoef je er bij ons in ieder geval niet op te rekenen dat je gedurende de zomer een dag vrij kunt krijgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:05 schreef Yreal het volgende:
Gezien jullie wat meer ervaring hebben bij de post, ga ik morgen gedoe krijgen als ik bijna de hele zomer vrij vraag?
En dat heb je pas net besloten?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:31 schreef Yreal het volgende:
Benieuwd of ik dan echt ontslag moet gaan nemenWil een flinke reis gaan maken van de zomer.
Nou, dan mag je wel zo'n beetje meteen je ontslag gaan aanbieden, mochten ze je geen vrij willen gevenquote:
Opzich wel lastig, want ik weet nog niet eens of mijn plannen wel haalbaar zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dan mag je wel zo'n beetje meteen je ontslag gaan aanbieden, mochten ze je geen vrij willen gevenJe zit immers ook nog met een opzegtermijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |