abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:40:53 #61
16715 Mylene
*schatje*
pi_127257997
Hier dat artikel.

quote:
Topman Emirates: 'Hartman moet zijn feiten beter checken'

DUBAI - Luchtvaartnieuws sprak onlangs in Dubai twee uur lang met topman Tim Clark van de snelgroeiende Golfcarrier Emirates. In de juni-uitgave van het blad Luchtvaartnieuws verschijnt een ruime weergave van dit exclusieve interview. Enkele hoogtepunten van het gesprek kunt u de komende dagen al op Luchtvaartnieuws.nl lezen. Vandaag deel één: "Hartman moet zijn feiten beter checken".

Tim Clark houdt kantoor pal naast Dubai International Airport in een kolossaal gebouw dat glimt en glinstert, van binnen en van buiten. De CEO van Emirates heeft er vorstelijk zicht op het platform. "Kijk", zegt hij wijzend op 'zijn' A380's die komen en gaan. "Wij hebben de kans gegrepen met dit nieuwe toestel een geheel nieuw product neer te zetten. Anderen, zoals Air France, hebben dat niet gedaan en een oud product overgeplaatst op een nieuw vliegtuig, de A380. Niet slim."

Luchtvaartnieuws.nl is in Dubai nadat scheidend topman Peter Hartman van KLM onlangs op deze site fel van leer trok tegen Emirates. Er is volgens Hartman sprake van overheidssteun in de Golf, de A380 naar Amsterdam zou lang niet vol niet zijn en bovendien zou Emirates subsidie van Schiphol hebben ontvangen.

Wat is uw reactie daarop?
"Ik begrijp niet zo goed waarom Peter Hartman ons heeft uitgezocht als de enige bad guys. Dat is hoogst opmerkelijk, voorheen waren alle carriers uit de Golf doelwit. Ik heb dit al zo vaak gezegd: wij krijgen geen staatssteun en kennen geen financiële geheimen. Onze boeken zijn volledig open."

De voormalige directeur van Schiphol (Gerlach Cerfontaine, Luchtvaartnieuws.nl 23 april, red.) zei tégen de komst van Emirates te zijn geweest.
"Daar klopt niets van. Schiphol heeft ons, ook onder de vorige directeur, herhaaldelijk benaderd om vluchten te beginnen. Ze waren heel gretig."

U begon pas in 2010 op Nederland te vliegen, waarom zo lang gewacht?
"Omdat we er levend zouden worden opgegeten door de machtige KLM, die zó goed en zó slim was. Maar omdat KLM zo vijandig op ons reageerde, dacht ik, dan maken ze zich dus grote zorgen over ons, misschien valt er toch wel wat te halen."

En de subsidie door Schiphol?
"Subsidie? Daar heb ik nooit van gehoord. Werd dat in cash betaald of was het deel van een marketing budget? Hartman moet zijn feiten beter checken. Ik zeg niet dat hij jokt, misschien beschikt hij niet over de juiste informatie."

Hoe vol is uw A380 tussen Dubai en Schiphol?
"De bezettingsgraad is negentig procent. Ik had zelf ook niet gedacht dat we meteen zo veel succes zouden hebben. En de vraag naar tickets in business class is hoog en dat geldt ook voor First, een klasse die KLM lang geleden onterecht heeft afgeschaft. De Nederlandse markt heeft ons omarmd."

Door Lolke van der Heide
bron
pi_127258588
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef Mylene het volgende:
Hier dat artikel.

[..]

bron
Het woord van de een tegen het woord van de ander.
Weet je zelf niet het fijnere ervan dat weet je verder ook niet hoe de zaken staan.

Op Tweakers loopt ook een topic en daar worden ook al wat verschillen tussen Emirates en KLM genoemd (o.a. werknemersbeleid).
pi_127278474
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Het woord van de een tegen het woord van de ander.
Weet je zelf niet het fijnere ervan dat weet je verder ook niet hoe de zaken staan.

Op Tweakers loopt ook een topic en daar worden ook al wat verschillen tussen Emirates en KLM genoemd (o.a. werknemersbeleid).
Toevallig een linkje van dat topic? Ben hier wel benieuwd naar :)
Probeer al een tijdje te solliciteren bij Emirates, maar ze willen vooral mensen met AML.
Probleem is dat ik gewoon nergens de ervaring kan/mag opdoen om dat klotepapiertje te halen }:|
pi_127284357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:12 schreef blingbling11 het volgende:
Toevallig een linkje van dat topic? Ben hier wel benieuwd naar :)
Probeer al een tijdje te solliciteren bij Emirates, maar ze willen vooral mensen met AML.
Probleem is dat ik gewoon nergens de ervaring kan/mag opdoen om dat klotepapiertje te halen }:|
Niet uitgebreid hoor, maar een paar korte posts. HIer (zoek maar op 'Emirates')
  zondag 2 juni 2013 @ 16:24:16 #65
16715 Mylene
*schatje*
pi_127324246


quote:
Doutzen Kroes niet happy met Business Class KLM

DRIEBERGEN - Het Nederlandse fotomodel Doutzen Kroes heeft via Twitter haar ongenoegen kenbaar gemaakt over de Business Class stoelen van KLM. Het model is ongeduldig en schrijft: "Kom op KLM, wanneer komen die nieuwe stoelen? Dit moeten jullie geen businessclass meer noemen." Het model noemt het 'glijbaanstoelen' en vindt dat ze geen waar voor haar geld krijgt.

De Friezin krijgt van haar volgers op het sociale medium het nodige commentaar op haar tweet richting de KLM. Men noemt haar verwend. Daar reageert zij weer geprikkeld op: "Dus nu ben ik verwend omdat ik voor het geld dat ik betaal een goeie business stoel wil die plat gaat net als alle andere Airlines?."

Ombouw Business Class
KLM start in juli de ombouw van de Business Class op alle Boeing 747-400's. Het gaat hierbij om 22 toestellen. De verbouwing van de 747-400-vloot loopt door tot en met het eerste kwartaal van 2014. Aansluitend komen de overige widebodytoestellen aan de beurt: eerst Boeing 777-200ER, dan de Boeing 777-300ER en als laatste de Airbus A330-200 en -300. De gehele vervangingsoperatie moet gereed zijn in 2015. Doutzen moet dus nog even geduld hebben als ze KLM wil blijven vliegen.
bron
  maandag 3 juni 2013 @ 09:26:28 #66
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_127349306
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:24 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

bron
Ze heeft gelijk. KLM Business class is inferieur aan veel andere maatschappijen. Terwijl de prijzen niet onder doen..
pi_127680456
Hier is hij nog een keer. Van afgelopen Zondag.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:27:56 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_127680536
Nice!
pi_127681514
Het heeft iets, sheer size. Alhoewel de 747 er niet veel voor onder doet.
Als de emirates start vanaf de kaagbaan in zuidwestelijke richting zie ik dit in de buurt van Amersfoort:





En nog 3 van vorig jaar:





pi_127682386
Yvess; met wat voor camera en brandpunt gemaakt?

Ik ga morgen waarschijnlijk ook die kant op; even de lijst uitprinten met alle kisten die komen, smartphone met flightradar en baangebruik bij de hand en dan maar weer wat aanmodderen.

Vind er altijd wel een leuke sfeer hangen ook..
pi_127683149
Flightradar ja, that's your friend. Evenals deze: http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
Camera 550D met 100-400 lens. Eigenlijk een wat te lange minimal focus distance, maar goed.
Bij de Polderbaan is het licht eigenlijk in de namiddag pas goed, maar ik had het wel gezien na een paar uur. Je kunt dus beter wat later gaan.
Twee offtopic shots en arrival A380:


pi_127683767
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:12 schreef Yvesss het volgende:
Flightradar ja, that's your friend. Evenals deze: http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
Camera 550D met 100-400 lens. Eigenlijk een wat te lange minimal focus distance, maar goed.
Boh :9~ , die wil ik eigenlijk ook nog wel, maar wachten tot die MK2 er komt en de MK1 massaal gedumpt wordt. :P
quote:
Bij de Polderbaan is het licht eigenlijk in de namiddag pas goed, maar ik had het wel gezien na een paar uur. Je kunt dus beter wat later gaan.
Heel vroeg als alle kisten uit Azië en VS binnenkomen is ook interessant, zeker met opkomende zon erbij.

Maar ja; de tijden dat ik daar kan zijn liggen ruwweg tussen 10 uur 's morgens en 5 uur 's avonds. Weinig spannende tijden dus...
pi_127683981
De 50mm 1.8 doet het ook heel goed. Die heb je, volgens mij.
Ik wil ook wel eens heel vroeg of heel laat, kijken of ik het een keertje kan opbrengen.
Dan staan de snackwagens er natuurlijk niet, maar dat boeit me niet zo.
pi_127745529
Vreemd genoeg wordt de Oostbaan momenteel gebruikt voor landingen, ook die van 747's en 777's e.d.
Dus alles vliegt nu over Amsterdam centrum Schiphol binnen op zo'n 500-600 meter hoogte.

Gisteren ook wat wezen spotten; valt bij mij toch altijd weer tegen ;( ...
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:24:09 #75
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_127746024
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat :7, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks ;(
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_127746257
Ik zag het ook. Net 2 747's achter elkaar op de Oostbaan. Dikke reverse thrust zeg ik U. Jammer dat ik er niet ben.
pi_127746550
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat :7, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks ;(
Daar mag hij niet landen:
quote:
RWY 04-22 Take-off and landing not allowed due to nonprepared area’s adjacent to RWY shoulders (also LDA en TORA limited to 2014 meters). RWY width(including shoulders) limited to 60 meters.
Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.

Oostbaan is tijdje geleden aangepast waardoor grotere kisten erop kunnen landen. Ik heb het echter nog niet eerder gezien. Waarom gisteren niet toen ik er was? :'(

EDIT: zojuist is Oostbaan gesloten en nu Polderbaan en Buitenveldertbaan in gebruik voor landing.
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:52:20 #78
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_127746928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar mag hij niet landen:

Nee, klopt idd
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_127748048
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat :7, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks ;(
Jep, zojuist geland op de 27.

De A380 (A6-EEH) die het vandaag is komt voor het eerst op Schiphol.
Niet verwonderlijk; hij is gloednieuw; hij is op 4 juni aan Emirates geleverd. :P
pi_127752173
Ik las gister dat Malaysia Airlines overweegt om meer A380's te bestellen. Misschien dat over een tijdje dan ook de whale jet op de route Amsterdam - KL ingezet wordt. Nu gebruikt MH een 777 op dit traject en die kist willen ze in 2015 uitfaseren.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:38:17 #81
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_127759119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:19 schreef Leatherface het volgende:
Ik las gister dat Malaysia Airlines overweegt om meer A380's te bestellen. Misschien dat over een tijdje dan ook de whale jet op de route Amsterdam - KL ingezet wordt. Nu gebruikt MH een 777 op dit traject en die kist willen ze in 2015 uitfaseren.
Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.
pi_127760942
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.
pi_127763381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:30 schreef Leatherface het volgende:
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.
Op het eerste gezicht vreemd, want de 777 is veruit het meest efficiënte vliegtuig ooit. Beter dan de A330, A340, beter dan de 747 en veel beter dan de MD-11.

Maar als je naar hun vloot kijkt zal daar misschien ook wel een reden liggen. Veel Airbus toestellen en een aantal types Boeing gaan eruit.
(Blijkt ook wel dat zowel Nederlandse als Engelse wikipedia van geen kant klopt :r )

Maar het gaat vooral om brandstof. Zoals je waarschijnlijk ook wel gelezen hebt is dat de grootste kostenpost van elke maatschappij (waarschijnlijk samen met personeel).
Ik ben dus ook benieuwd hoe dit in de toekomst gaat ontwikkelen bij steeds hoger wordende brandstofprijzen.

Als je naar de vloot kijkt van andere maatschappijen kun je ook wel merken in welke positie KLM zit.
Overal gaat de 747 eruit maar KLM die gaat er nu (nog) nieuwe cabin inzetten...
Wat ik niet erg vind overigens. Alleen die 2-motorige toestellen zijn zóó saai ;(
pi_127764497
Qua viermotorige toestellen: de A340 en dan met name de 600. Wat een mooi klassiek toestel is dat. Die wordt al enige tijd niet meer gemaakt. Die zie je niet veel op Schiphol. Lufthansa en Virgin hebben er een hoop. Ook met het blote oog op 12km hoogte goed te herkennen. Ligt een beetje in de lijn van de oude DC-8 en 707.
pi_127764655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar mag hij niet landen:

[..]

Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.

Oostbaan is tijdje geleden aangepast waardoor grotere kisten erop kunnen landen. Ik heb het echter nog niet eerder gezien. Waarom gisteren niet toen ik er was? :'(

EDIT: zojuist is Oostbaan gesloten en nu Polderbaan en Buitenveldertbaan in gebruik voor landing.
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwing :7

Aanvliegen op de ene baan en landen op de andere is wel vet. Vooral als wat grotere kisten op de Buitenveldert hun approach doen en last-minute de Kaagbaan op gaan. Vandaag ook weer een aantal apartere approaches door de harde wind en omdat volgens mij de Zwanenburgbaan gesloten is momenteel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127764867
Dan moet je flightradar even laten terugspoelen naar ongeveer 9:57 UTC vanochtend. De eerste klm 747 landt inderdaad op de Oostbaan, de in het kielzog zittende Atlas 747 wijkt inderdaad op het allerlaatst uit naar de Kaagbaan. Zal wel wat zwaarder zijn geweest.
pi_127764874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef Thetallguy het volgende:
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwing :7

quote:
7 AIRBUS A380 PROCEDURES

For the Airbus A380 the following restrictions and procedures apply:

Runways:

RWY 04/22 prohibited due to insufficient runway width.
RWY 09/27 take-off prohibited due to weight restriction.
RWY 24 landing not allowed due to insufficient wingtip clearance at TWY R.

Taxiways:

TWY A between A1 and A3 MAX wingspan 69 m, access only under guidance.
TWY E3, E5 (east of RWY 18L/36R), G, G1, G2, G3, G4, G5 prohibited.
TWY Q thrust on outer engine limited to MAX ground idle power due to bridge over the highway.
TWY R between stands R77 and R85 MAX wingspan 69 m.
Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.

Ik blijf die Q-restrictie tof vinden _O-
pi_127764937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Yvesss het volgende:
Dan moet je flightradar even laten terugspoelen naar ongeveer 9:57 UTC vanochtend. De eerste klm 747 landt inderdaad op de Oostbaan, de in het kielzog zittende Atlas 747 wijkt inderdaad op het allerlaatst uit naar de Kaagbaan. Zal wel wat zwaarder zijn geweest.
Hoeft niet, kan ook gewoon "omdat het kan". En Atlas moet naar S, dus dan is 24 wel makkelijker/sneller.
pi_127765038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.

Ik blijf die Q-restrictie tof vinden _O-
Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheid :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127765084
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheid :)
Ah, dat gebeurt al jaren idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')