quote:Favoriet Zweden wint Eurovisie Songfestival
Zweden heef het Eurovisie Songfestival gewonnen. Loreen kreeg de meeste punten met het nummer Euphoria, een dansstamper met catchy refrein. Zweden gold van tevoren al als favoriet voor de overwinning in de hoofdstad van Azerbajdzjan.
Zweden bleef in de finale met 372 punten Rusland en Servië met bijna honderd punten voor. Het winnende nummer werd gezongen door de 28-jarige Lorine Zineb Noka Talhaoui, een Zweedse met Berbers-Marokkaanse ouders.
Mediaredacteur Wilfred Takken schreef zaterdag in NRC Handelsblad over de zangeres:
Loreen verdient de persoonlijkheidsprijs omdat zij als enige deelnemer de moeite nam met plaatselijke activisten en onderdrukte homos te praten over de schendingen van de mensenrechten in Azerbajdzjan. Het regime riep de Zweedse ambassadeur op het matje. Die zei dat Loreen haar eigen gang kan gaan.
Rusland, dat als tweede eindigde bij de 57e editie van het festival, was met een koor van Boeranovische omaatjes in klederdracht en met ijzeren tanden veruit de origineelste inzending dit jaar. Het koor zong Party for Everybody, een popliedje met een stevige housebeat.
Joan Franka gestrand in halve finale
Nederland deed niet mee aan de finale van het Eurovisie Songfestival. Joan Franka haalde afgelopen donderdag niet genoeg punten met haar nummer You and Me. Vannacht werd bekend dat ze op de 15e plaats is geëindigd in de tweede halve finale.
Franka kon de hoge verwachtingen niet waarmaken. De commentaren na afloop van het optreden van Franka waren vrijwel unaniem: dit was niet helemaal zuiver.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ovisie-songfestival/
en maken ze het de medemens zuurquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:30 schreef Fred_B het volgende:
Ze deden 1x mee, en sindsdien zijn ze boos.
quote:Editor's note: "Hollyworld" is a semi-regular series covering Hollywood's impact on the world and celebrity culture around the globe.
RABAT, Morocco — It's common knowledge that behind every musical superstar hides a great producer. But did you know that behind some of today's hottest stars that producer is Moroccan?
Since his career caught fire in 2007, RedOne, a Moroccan producer who made his way to America via Sweden, has turned everything he touches to gold.
He discovered the biggest pop star in the world today, Lady Gaga; gave a fresh start to Jennifer Lopez’s career in 2011; and was one of the last producers to record songs with Michael Jackson before he died.
"I know I am a hit-maker, I have always been. I know how a hit should sell,” RedOne, who is also a songwriter, told GlobalPost. “But the circumstances need to be right. I went through every step to become a success, from not having a place to sleep, to millions of people listening to my hits every day, all over the world.”
RedOne indeed has a way with lyrics. But who is the man behind the moniker?
More from Morocco: Loving the McArabia
Nadir Khayat left Tetouan, a small town in northern Morocco, at 19, hoping to break into Sweden’s music industry. Two decades, three Grammy awards and millions of album sales later, RedOne has been behind dozens of chart topping singles.
Lady Gaga’s first two albums, which he produced almost entirely, sold 15 million copies and 51 million single downloads. He has also worked with Enrique Iglesias, Marc Anthony and Pitbull, to name a few.
The song “Just Dance,” produced by RedOne and the launch pad for Lady Gaga, revolutionized today's pop music, according to Sasha Frere-Jones, the New Yorker’s music critic.
“It was one of the first big records to ride the sea change in pop, away from hip hop and back toward disco, the music that has been in charge of the charts in Europe for a long time,” he wrote. “RedOne’s longtime residence in Sweden means that he has access to the enormous ice pool of Nordic hooks that Americans never seem to match.”
Video: Morocco's latest fashion
The 39-year-old producer’s dazzling success came after years of hard work and difficult times. He said he was carried through by his determination and the support of his family.
“I am so blessed, but I had promised my family that I would become the best in my field,” he said.
When he arrived in Stockholm in 1991, wearing his hair long, brandishing a guitar and as a huge fan of the pop rockers Europe, he waited in front of lead singer Joey Tempest’s home, eventually managing to spend about an hour singing and hanging out with the Swedish singer.
After a failed attempt at becoming a rock singer, he decided to instead pursue studies in computer programming while also discovering the production side of music. By the mid-2000s, he had started to become big news in Scandinavia — but it wasn’t enough for him. In 2002, he moved to New York.
"I wanted to prove to my family I was good," he said. "They knew I was good but they never got a chance to hear it because music out of Sweden didn’t make it to Morocco.”
Video: Morocco an unlikley wine producer
He finally won his first global hit when the song “Bamboo,” featuring Shakira and Wyclef Jean, a mix of “Hip’s Don’t Lie” and a Moroccan chant, was named the official melody of soccer’s 2006 FIFA World Cup. Even after this big score, he was still struggling — many times, coming close to closing a big deal with a record company before being beaten out by a bigger producer.
By early 2007, RedOne was getting discouraged, sleeping on an air mattress with his wife in Jersey City, penniless and ready to move back to Sweden.
“I was really depressed, I told my wife, ‘We gotta go back,’" he recalled. "She said we should borrow money and try for a few more months and then really give up if nothing good happens.”
The breakthrough happened one day in 2007 when he scored a meeting with Epic Records to present a song for Kat DeLuna's upcoming debut album. RedOne started playing songs in front of the marketing team and label president Charlie Walk.
“I was really nervous. I played the song ‘Whine Up.’ Charlie Walk interrupted me and said: ‘Stop you’re a genius!’ I couldn’t believe it. We spent the rest of the time playing music and dancing, it was surreal,” he said.
More from Morocco: Thousands of protesters continue to demand reform
Walk was so impressed, he asked RedOne to produce the entire album. The first week it was released, the song “Whine Up” was the most requested song on New York radio station Z100, he said.
His plan was to work with superstars to capitalize on this success, but his manager asked him to meet a girl who wasn’t signed yet.
“I told him, 'This is my time, I need to capitalize on the hit,'" he said. "My manager told me to just meet her. I saw her and instantly thought ‘Wow she’s a very special girl,’ her look, her aura.”
What was supposed to be a five minute meeting rapidly turned into going to a studio and recording songs. The girl, Stefani Joanne Angelina Germanotta, is today’s superstar Lady Gaga.
“We worked for a week — it was magical," he recalled. "We did all the big hits together. With me and Gaga, it goes so quick that before we realize we're even in it, the song is done. She starts singing, I start singing and it becomes a big song. It's magical.”
In 2010, RedOne, who now lives in Los Angeles with his wife and 3-year-old son, established his own record label named 2101 Records in a joint venture with Universal International Music.
Bilal Hajji, aka "The Chef," a member of the “Red Team,” has known RedOne his entire life.
“Red basically knows music in and out, so working with him makes work a lot easier," he said. "We can do any kind of records we want based on the big range he got.”
For his success, RedOne was decorated by Morocco’s King Mohammed VI this summer. He is a dedicated worldwide ambassador for Morocco, who inserted the word “Morocco” in the lyrics of Jennifer Lopez’ hit “On the Floor” and helped Moroccan music festivals attract superstars.
RedOne is also launching the careers of young Moroccan musicians. He still visits his home country frequently and even set up a recording studio in Tetouan where the songs “Alejandro” and “Bad Romance” were created. His hope is that one day Morocco will also offer up an international superstar, like Colombian Shakira or Spanish Enrique Iglesias.
For now, RedOne is about to release a duet featuring Cher and Lady Gaga. As for future projects, he is still working hard launching new talent.
“Remember the names Mohombi and Porcelain Black," he says, "they are going to be huge very soon.
Bron: http://www.globalpost.com(...)jennifer-lopez-music
quote:Lady Gaga, de enige echte moderne popster
Door David Kleijwegt
Deze maand treedt Lady Gaga eindelijk op in Nederland. Hoe de buitenissige popzangeres deed wat niet kon: superster worden in het internettijdperk.
De een was het afgelopen jaar vijftig geworden, de ander was net drieëntwintig. Op 3 oktober 2009 stonden ze, de twee grote rivalen voor de titel 'populairste popzangeres', plotseling zij aan zij in het televisieprogramma Saturday Night Live. Ze deden een stom dansje. Madonna zong: 'Ik heb honderden hits, jij hebt er maar twee.' Lady Gaga zei: 'I'm totally hotter than you.' Er werd aan haren getrokken. Er werd geslagen, zoals alleen vrouwen in kluchten dat kunnen. Nee, geestig was het niet, maar wel veelbetekenend. Madonna, die de laatste jaren steeds minder vaak op gevoel voor humor kan worden betrapt, gaf er luid en duidelijk mee aan: dit is mijn opvolgster.
Grote kans dat Madonna gelijk heeft. En het geestigste is nog: in het sterk veranderde popklimaat had Lady Gaga zich eigenlijk niet eens tot de status van superster kunnen opwerken. Want met de dood van Michael Jackson leek de laatste mondiale popster gestorven. Popmuziek was, mede dankzij internet, versplinterd in oneindig veel kleine subculturen. Niemand had meer de macht deze met elkaar te verbinden. Maar opeens was daar Gaga, kan-mij-helemaal-niets-schelen-wat-jullie-van-mij-vinden-Gaga, verborgen onder buitenissige pruiken, oogverblindende make-up, met beha's waaruit vuurwerk kwam en rokjes die steeds korter werden totdat ze op een gegeven moment besloot er maar gewoon geen meer aan te trekken.
- Een team van managers, stylisten en regisseurs is verantwoordelijk voor al haar verschijningsvormen
Dat Lady Gaga zo snel opkwam, past wel weer helemaal in deze tijd. Januari vorig jaar scoorde ze haar eerste nummer-1-hit met 'Just Dance'. Tegen het eind van 2009 had ze acht miljoen cd's verkocht en brandde haar naam op ieders lippen, of dat nu was vanwege haar catchy songs (waarvan er inmiddels liefst vier de toptien hadden bereikt), haar spacy uiterlijk, haar spraakmakende videoclips of de geruchten dat ze een hermafrodiet zou zijn. Iets dat ze overigens met een superieur gevoel voor de eerste wet van de media - keep them guessing - in het ongewisse heeft gelaten. Als ze het meteen had ontkend, was daarmee de kous af geweest. Maar dat was duidelijk niet de bedoeling. Ontkennen deed ze wel, maar later.
Televisiezender Nickelodeon maakte vorige maand bekend dat ze de favoriete artiest is van de Nederlandse jeugd. Maar wie is Lady Gaga? Of is dat precies wat de aandachtstrekker wil dat wij ons voortdurend afvragen? Zeker nu haar prestigieuze Monster Ball-tournee Europa aandoet.
Popsterren eten niet
Stefani Joanne Angelina Germanotta was een meisje met een obsessie voor het theater dat haar onderwijs genoot op een privéschool in New York waar ook Paris Hilton op zat. Jaloerse schoolgenoten, die het niet konden hebben dat ze altijd de hoofdrol in toneelstukken kreeg, noemden haar achter haar rug The Germ, 'omdat ze vies was'. In die tijd had ze nog krullen en was ze zeker tien kilo zwaarder dan nu. Die kilo's raakte ze kwijt door een streng regime van dansen, dieetpillen en één maaltijd per dag. Een wellicht voor haar kwetsbare tienerfans niet zo heel gelukkige uitspraak van Gaga: 'Popsterren eten niet.'
Dat ze talent had, was al snel duidelijk. Ze kon zingen en speelde verdienstelijk piano. Maar als iemand te weten is gekomen dat er veel meer zijn met talent, en dat talent alleen niet genoeg is voor succes, dan is het de kleine Stefani Germanotta wel. Talent vermengd met gekoesterde ijdelheid, blinde vastberadenheid en een slimme strategie - dat is een ander verhaal. Haar ex-geliefde, heavy metal-drummer Luc Car, waagde het ooit tijdens een ruzie te betwijfelen of zij het ooit zou gaan maken. Waarop ze hem toebeet: 'Op een dag zul jij geen deli kunnen bezoeken of je hoort mij.'
Gaga kreeg gelijk. Het heeft óók met de juiste mentaliteit te maken. Bij een eerder bezoek aan Los Angeles stoorde zij zich enorm aan het gebrek aan die juiste mentaliteit, tekende New York Magazine recent op. 'Iedereen wil beroemd worden, maar niemand is bereid het spelletje mee te spelen. Ik kom uit New York. Ik zal moorden om te krijgen wat ik nodig heb.'
Ze had het eerder al op verschillende manieren geprobeerd. Als leadzangeres van een Deep Purple-coverband. Als songstress met steil zwart geverfd haar achter de vleugel. Als danseres in louche nachtclubs. Nadat ze zichzelf Lady Gaga was gaan noemen, zong ze vaak met een dj. De bijval was wisselend, maar het grenzeloze zelfvertrouwen van Gaga werd er niet door geschaad. Dat zelfvertrouwen herleidt zij tot de Lower East Side, de bloemrijke wijk van Manhattan waar ze voor het eerst op zichzelf ging wonen.
Tegenover The Observer bekende Gaga dat ze vier jaar geleden, toen ze alleen was op haar kleine etage, een zakje cocaïne bestelde, high werd en uren bezig was met haar haar en haar make-up. Wanneer de coke eenmaal was uitgewerkt, begon ze weer opnieuw. Toen al voelde ze zich een ster. Gaga: 'Soms kijk ik ernaar terug en dan mis ik die tijd, op een bepaalde manier.'
Eén keer barstte ze ondanks haar instelling en overtuiging in tranen uit. Lady Gaga had een contract getekend bij platenmaatschappij Island Def Jam, naar verluidt voor iets minder dan een miljoen dollar. Ze had haar eerste opnamen ingeleverd, maar daarna was het verdacht stil geworden. Pas veel later belde een medewerker. Hij had een nummer gedraaid tijdens een vergadering en de grote baas L.A. Reid had na enkele minuten een veelbetekenend gebaar gemaakt: met zijn vlakke hand deed hij alsof hij zijn keel doorsneed. Lady Gaga moest op zoek naar een andere platenmaatschappij.
Hoe zij hierop reageerde, zegt zo'n beetje alles over wat Lady Gaga bijzonder maakt. 'Ik keerde terug naar de Lower East Side en ik was zo depressief...,' vertelde ze. 'Op dat moment begon de werkelijke toewijding aan mijn muziek en mijn kunst.' Het is tekenend voor haar zakelijke sluwheid dat ze een voorschot van Island Def Jam had geweigerd. Daardoor bleef ze eigenaar van de opnamen. Onder de zes nummers die Lady Gaga in opdracht van Reid had gemaakt, bevonden zich twee van haar latere hits.
Andy Warhol
Haar keuze van idolen is opvallend: David Bowie, Madonna, Grace Jones. Artiesten die van persoonlijkheid wisselen zoals gewone mensen van onderbroek. Maar Gaga was nog geen Gaga voordat ze in aanraking was gekomen met Andy Warhol. Soms twijfelde ze of ze wel mooi genoeg was om het te maken als zangeres. Ze sprak zo nu en dan over een neusoperatie die haar een klassiekere uitstraling moest geven. Totdat iemand haar vertelde over Before And After I, dat in het Metropolitan hangt. Warhol heeft twee gezichten en profil geschilderd; een met een zeer kromme neus, een met een gecorrigeerde rechte. Daarboven: letters die geen ander woord kunnen vormen dan raped. Gaga kon haar ogen amper van het kunstwerk afhouden. Meteen daarna kocht ze alle boeken over Warhol die ze kon vinden.
Voor Gaga was Andy Warhol de sleutel tot wereldfaam. Haar ambitie is van popmuziek 'museumwaardige' kunst te maken. Waar zou ze dat vandaan hebben? Ze liet haar Italiaanse neus en haar prominente voortanden onveranderd en maakte geheel in de Warhol-traditie kunst van haar sterstatus. Ze heeft zelfs haar eigen Factory: Haus of Gaga, een team van managers, stylisten, voormalige kunstacademiestudenten en regisseurs, dat met haar verantwoordelijk is voor al haar verschijningsvormen.
Zelfverklaarde outcast
Stefani Germanotta, ook in vermomming bepaald geen standaard modepopje, heeft de wereld naar zich laten luisteren, en vooral ook naar zich laten kijken, op haar eigen voorwaarden. Een onuitgebracht nummer van haar heet 'Ugly Sexy'. 'Ik denk dat ik er nieuw uitzie. Ik denk dat ik verander wat mensen veronderstellen dat sexy is.' Ze is een zelfverklaarde outcast, die lijkt te gloreren in haar outcast-zijn. En daarin toont ze ongebreidelde lef. Nooit is ze te betrappen op het nederige gedrag dat vrouwen in de popmuziek al te makkelijk wordt toebedeeld. Ze is geen stoeipoes, ze is geen vrouw die poëzie schrijft, ze is gevaarlijk. Alleen: hoe dan?
Haar wens, zo liet ze eens weten, is 'to turn the world gay'. Haar hit 'Poker Face' verhaalt van het verlangen om haar vriendje te bedriegen met een vrouw. Maar niets is bij Gaga wat het lijkt: niemand uit haar omgeving heeft haar ooit betrapt op romantische interesse in iemand van haar eigen sekse. In haar andere grote hit, 'Paparazzi', verschuift het perspectief zo dat je niet meer weet wie nu wie volgt, de fotografen de ster of de ster de fotografen. In de veel bekeken videoclip van haar laatste single 'Telephone' gebeurt heel veel suggestiefs in een vrouwengevangenis. En, o ja, Gaga heeft een zonnebril op gemaakt van brandende sigarettenpeuken. Naar het waarom is het gissen, en dat is nu juist de bedoeling. De schijn van spanning en opwinding is al genoeg om duizenden discussies op internet te laten opgloeien en haar fans nog meer aan haar te binden.
Wellicht is het achterliggende motief wel gewoon zo simpel als: de roem van Gaga te vergroten. Popmuziek is een uitgeholde cultuur die vaak nergens over gaat, en dat is precies wat Gaga belichaamt. En het gebrek aan inhoud? Ach, het is hetzelfde verwijt dat Warhol zijn hele leven heeft moeten aanhoren. Lady Gaga is de enige moderne popster, zo complex als de informatiestroom het toelaat. Ongrijpbaar en transparant tegelijk, even afstandelijk als bereikbaar - dat krijg je ervan als je bijna vier miljoen volgers hebt op Twitter.
Het zwakke punt van Lady Gaga is de muziek. Als alle liedjes zo aansprekend en toegankelijk zouden zijn als 'Poker Face', 'Just Dance' en 'Paparazzi' was er weinig aan de hand. Maar op The Fame Monster, de recente uitgave van The Fame met acht extra nummers, daalt het niveau schrikbarend. In de bus waarmee ze de Monster Ball-tournee onderneemt, heeft ze een studio ingebouwd zodat ze door kan werken aan haar nieuwe cd. Lady Gaga noemde haar aankomende cd op een chatbox van haar bewonderaars 'het lijflied voor onze generatie'. Tijd voor de liefde heeft Gaga niet, claimt ze. Ze meent een loyalere partner te hebben gevonden: 'Muziek wordt niet morgenochtend wakker om me vervolgens te vertellen dat-ie niet meer van me houdt.' Tijdens haar tournee spreekt ze haar fans regelmatig liefdevol aan als 'slutty little monsters'. Het heeft er veel van weg dat Gaga een soort sm-relatie met ze onderhoudt. 'Elke minuut van de dag ben ik dood, totdat ik hier op het toneel sta met jullie, dan pas leef ik.'
Een niet onbelangrijke vraag is dus: wat doet een levend kunstwerk als Lady Gaga als haar lange Monster Ball-tournee op 10 december in Lissabon is afgelopen?
Lady en Nederland
De producer die haar specifieke ietwat kille elektronische geluid bedacht en Lady Gaga daarmee haar eerste hit bezorgde, woonde tot voor kort in Nederland. Nadir Khayat werd geboren in Marokko en verhuisde toen hij tien jaar oud was naar Zweden. Hij produceert muziek onder de naam RedOne. In die hoedanigheid tekende hij voor zes nummers van The Fame en vier nummers van The Fame Monster. Momenteel werkt hij naar verluidt ook mee aan haar nieuw te verschijnen cd.
Twee jaar geleden leefde hij voornamelijk in Utrecht. RedOne, ook producer van Akon, Alexandra Burke, Enrique Iglesias, Pixie Lott en Kat DeLuna, is getrouwd met een Nederlandse-Marokkaanse vrouw en zij wilde graag in de buurt van haar familie zijn bij de geboorte van hun eerste kind. Dus woonde de wereldberoemde producer in Utrecht. Hoewel, wereldberoemd? Hij bood zijn diensten aan bij de Hogeschool van de Kunsten. Hij wilde zijn ervaring en kennis op productiegebied delen met de studenten van de HKU. RedOne op de Nederlandse website Future Music Charts: 'Blijkbaar hadden de leraren daar geen behoefte aan, want ik heb nooit een reactie gehad op mijn voorstel.'
Bron: http://www.vn.nl/Archief/(...)-moderne-popster.htm
Marokko is lid van de EBU, dat geeft toegang tot deelname aan het Songfestival. Om die reden zie je Israël ook op het Songfestival.quote:
O dacht al , hadden die organisatoren een glaasje te veel op.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Marokko is lid van de EBU, dat geeft toegang tot deelname aan het Songfestival. Om die reden zie je Israël ook op het Songfestival.
Dat dacht ik ook toen Cyprus tot de EU toetrad als Aziatisch land, maar inlezen scheelt een hoop.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:49 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
O dacht al , hadden die organisatoren een glaasje te veel op.
Eh, azijnpisser. We zitten in een topic met het onderwerp Marokko. Bevalt het je niet, dan is NWS en KLB een eindje verderop. Kun je klagen over Gouda en andere onderwerpen. We weten nu al uit welk hout je bent gesneden. Bok alstublieft een eindje op. Dank U.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
niet in Europa. Ook al zijn ze lid van de EBU (Allah mag weten waarom), ze hebben totaal niks op het Eurovisie Songfestival te zoeken.Artiesten vertegenwoordigen een Europees land. Zo was er een Arubaan die voor Estland zong (en overigens ook nog eens won) en zo zong de Canadese Celine Dion op het Songfestival voor Zwitserland. En de laatste keer (tot gisteren) dat Nederland de finale haalde, was de ene helft van het zangduo een Belgische Italiaan.Totaal niet relevant. En ik laat dan de deelnemers met dubbele nationaliteit of achtergrond, zoals Hind en Joan Franka, nog even buiten beschouwing. Die stonden daar gewoon als Nederlander te zingen, net zoals Loreen er stond als Zweedse.Verder is het leuk voor RedOne dat -ie zo succesvol is als producer, maar ook dat is totaal irrelevant. Artiesten kunnen als producer iedereen inschakelen wie ze maar willen. Zo schakelde Rusland een paar jaar geleden nog een Amerikaanse producer in, terwijl Anouk nu met Zweedse
Ik ben blij dat de EBU jouw mening niet deelt en zijn ze altijd welkom.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
Marokko ligt in Afrika, niet in Europa. Ook al zijn ze lid van de EBU (Allah mag weten waarom), ze hebben totaal niks op het Eurovisie Songfestival te zoeken.
Artiesten vertegenwoordigen een Europees land. Zo was er een Arubaan die voor Estland zong (en overigens ook nog eens won) en zo zong de Canadese Celine Dion op het Songfestival voor Zwitserland. En de laatste keer (tot gisteren) dat Nederland de finale haalde, was de ene helft van het zangduo een Belgische Italiaan.
Totaal niet relevant. En ik laat dan de deelnemers met dubbele nationaliteit of achtergrond, zoals Hind en Joan Franka, nog even buiten beschouwing. Die stonden daar gewoon als Nederlander te zingen, net zoals Loreen er stond als Zweedse.
Verder is het leuk voor RedOne dat -ie zo succesvol is als producer, maar ook dat is totaal irrelevant. Artiesten kunnen als producer iedereen inschakelen wie ze maar willen. Zo schakelde Rusland een paar jaar geleden nog een Amerikaanse producer in, terwijl Anouk nu met Zweedse producers werkt.
Israël ligt geografisch buiten Europa, maar cultureel niet. Het land is veel sterker op Europa georiënteerd dan op het Midden-Oosten. Ook bij voetbaltoernooien valt Israël onder Europa. Zo is het land (dus) ook lid van de UEFA; de Europese voetbalbond.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Marokko is lid van de EBU, dat geeft toegang tot deelname aan het Songfestival. Om die reden zie je Israël ook op het Songfestival.
Je lult een eind weg en gebruikt argumenten die jou vooral uitkomen. Marokko heeft al jaren een band met Europa, voornamelijk de laatste 60 jaar. Eerst door de kolonisatie van Frankrijk en daarna de emigratie van Marokkanen naar West-Europa. Daarnaast als landen aangesloten zijn bij de EBU kunnen ze gewoon meedoen. Je post raakt kant noch wal. Iedereen kan wat argumenten naar boven halen die hem/haar het beste uitkomen. Daarnaast gezien je postgeschiedenis, ben jij de laatste die we op zijn woorden geloven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Israël ligt geografisch buiten Europa, maar cultureel niet. Het land is veel sterker op Europa georiënteerd dan op het Midden-Oosten. Ook bij voetbaltoernooien valt Israël onder Europa. Zo is het land (dus) ook lid van de UEFA; de Europese voetbalbond.
Marokko ligt in Afrika, dus geografisch buiten Europa. Het is verder ook totaal niet op Europa georiënteerd, ondanks de ruime aanwezigheid van Marokkanen in een aantal Europese landen. Cultureel is Marokko als overwegend islamitisch land veel meer georiënteerd op de buurlanden in Noord-Afrika.
Ik heb een gevoelige snaar geraakt, merk ik. Ik geef gewoon een inhoudelijke mening, die ik ook nog eens netjes onderbouw. De spelregels zijn hier in ESF echt niet zo anders dan in NWS hoor...quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Eh, azijnpisser. We zitten in een topic met het onderwerp Marokko. Bevalt het je niet, dan is NWS en KLB een eindje verderop. Kun je klagen over Gouda en andere onderwerpen. We weten nu al uit welk hout je bent gesneden. Bok alstublieft een eindje op. Dank U.
Vertegenwoordigen een land? Het tuig is Marokkaans, maar als men enigszins succesvol is dan vertegenwoordigen ze een land. Ga je ogen droog maken.
Volgens mij ben je nooit of heel lang geleden niet meer in Marokko geweest want dat Marokko cultureel niet naar Europa is gericht is gewoon onzin. De bevolking gedragen zich meer Westers dan "islamtisch", zodoende ook qua muziek en leefstijl en vinden ze zichzelf meer Europeeans dan Afrikaans.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Israël ligt geografisch buiten Europa, maar cultureel niet. Het land is veel sterker op Europa georiënteerd dan op het Midden-Oosten. Ook bij voetbaltoernooien valt Israël onder Europa. Zo is het land (dus) ook lid van de UEFA; de Europese voetbalbond.
Marokko ligt in Afrika, dus geografisch buiten Europa. Het is verder ook totaal niet op Europa georiënteerd, ondanks de ruime aanwezigheid van Marokkanen in een aantal Europese landen. Cultureel is Marokko als overwegend islamitisch land veel meer georiënteerd op de buurlanden in Noord-Afrika.
Je laat jezelf vooral kennen. Als men succesvol is, dan vertegenwoordigen ze 'het land', maar zodra ze van last zijn dan worden hun wortels wel extra onderstreept. Dat noemen we hypocrisie. Verder dat Marokko geen band heeft met Europa. Je zuigt teveel op je dikke duim. Wat denk je van het kolonisatietijdperk en emigratie van veel Marokkanen naar West-Europa! Israël is net zomin Europees, maar heeft een cultureel band met Europa. Marokko heeft een band door twee factoren. Kolonisatie en emigratie! Verder liggen beide landen geografisch niet in Europa. Je post slaat dus als een lul op een drumstel. Zoals vaker het geval is.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb een gevoelige snaar geraakt, merk ik. Ik geef gewoon een inhoudelijke mening, die ik ook nog eens netjes onderbouw. De spelregels zijn hier in ESF echt niet zo anders dan in NWS hoor...
Deze mening staat verder volledig los van de (slechte) integratie van Marokkanen in Nederland. Er zijn genoeg Noord-Afrikaanse landen waarvan er hier weinig wonen, dus waarmee we weinig problemen hebben, zoals Tunesië of Egypte. Ook die landen hebben geen bal op het Eurovisie Songfestival te zoeken.
Yup, duidelijk gepikeerd dus... - en dan ook nog op de man spelen en allerlei rare conclusies trekken over mijn posts.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je lult een eind weg en gebruikt argumenten die jou vooral uitkomen. Marokko heeft al jaren een band met Europa, voornamelijk de laatste 60 jaar. Eerst door de kolonisatie van Frankrijk en daarna de emigratie van Marokkanen naar West-Europa. Daarnaast als landen aangesloten zijn bij de EBU kunnen ze gewoon meedoen. Je post raakt kant noch wal. Iedereen kan wat argumenten naar boven halen die hem/haar het beste uitkomen. Daarnaast gezien je postgeschiedenis, ben jij de laatste die we op zijn woorden geloven.
Daarnaast een land vertegenwoordigen. Het tuig is Marokkaans, maar als men succesvol is niet meer. Rot alstublieft een eind op, droeftoetertje.
Nee, nog triester: ik zit alles opnieuw te typen, terwijl ik inderdaad het gevoel heb: volgens mij heb ik dit allemaal al eens eerder getypt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:04 schreef o.us2.0 het volgende:
En volgens mij copy paste jij gewoon je argumeten uit het topic van vorig jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |