Nee, dat is de meest gefragmenteerde plaat. Volstrekt geniaal uiteraard. Meest vooruitstrevende werk van The Beatles zit vooral in Revolver, Sgt. Pepper's & Magical Mystery Tour.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:27 schreef Kerftminister het volgende:
Oja even advies nodig, wat is het meest aparte, vage en vreemde werk van The Beatles? Ga ik me daar aan wagen, denk White Album toch?
Hmm, tja. Lastig. Dat is wel het meest diverse album, maar dat is niet zo gek gezien de vele nummers. Echte vaagheid kan ik er, op Revolution 9 na, echter niet direct op ontdekken.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:27 schreef Kerftminister het volgende:
Oja even advies nodig, wat is het meest aparte, vage en vreemde werk van The Beatles? Ga ik me daar aan wagen, denk White Album toch?
Begin met Rubber Soul. Je moet het gewoon chronologisch luisteren vanaf dat album.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:39 schreef Kerftminister het volgende:
Hmm ok thanks, gaan we met Revolver beginnen. Beatles is nog een van de legendarische bands waar ik nog erg op achterloop eerlijk gezegd.
Kudo's voor de examenmakers, maar wat deed het daar in godsnaam?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:40 schreef methodmich het volgende:
Tomorrow Never Knows zat dit jaar zelfs in het examen 'cultuur', begreep ik. Veel klagers hierover, stond in het artikel in AD.
Dat doe ik nooit, begin het liefste eerst met de dingen die me het meest kunnen aanspreken.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Begin met Rubber Soul. Je moet het gewoon chronologisch luisteren vanaf dat album.
Kan wel zijn, maar dit zijn The Beatles.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit, begin het liefste eerst met de dingen die me het meest kunnen aanspreken.
Ik begon bij Blur ook met 13 en bij QOTSA ook met Songs for the Deaf.
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:40 schreef methodmich het volgende:
Tomorrow Never Knows zat dit jaar zelfs in het examen 'cultuur', begreep ik. Veel klagers hierover, stond in het artikel in AD.
Ja. Alles voor Rubber Soul is wel écht gedateerd. Alles vanaf Rubber Soul is fénomenaal goed en met de tijd meegegaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar dit zijn The Beatles.
Ze moesten vertellen waardoor de Beatles geïnspireerd waren in dit nummer of iets dergelijks. Veel scholieren kenden het nummer echter niet goed en hebben maar wat gegokt. Vond het wel grappig om te lezen.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:41 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kudo's voor de examenmakers, maar wat deed het daar in godsnaam?
Ik kan naar Help! ook goed luisteren hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Alles voor Rubber Soul is wel écht gedateerd. Alles vanaf Rubber Soul is fénomenaal goed en met de tijd meegegaan.
Ja ok, die gaat ook nog wel. Nog net een mix tussen het latere en het eerdere werk. Maar dáárvoor echt niet hoor, op een paar leuke losse nummers na.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik kan naar Help! ook goed luisteren hoor.
Dat is niet zo vreemdquote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef Kerftminister het volgende:
Ik vind Yellow Submarine echt kut trouwens.
Het stripboek van Yellow Submarine is zo awesome. Niet haten op mijn avatar, punk!quote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef Kerftminister het volgende:
Vroeg me al tijden af wat die UI inhoudt.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het stripboek van Yellow Submarine is zo awesome. Niet haten op mijn avatar, punk!
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vroeg me al tijden af wat die UI inhoudt.
Met onder andere één van de beste nummers van ze (rest van de soundtrack is niet zo heel speciaal):quote:Yellow Submarine is een in 1968 uitgebrachte, geanimeerde avondvullende film, gebaseerd op de muziek van the Beatles. Het is eveneens de titel van het soundtrackalbum van de film, dat deel uitmaakt van het muzikaal oeuvre van de Beatles. De film werd geregisseerd door de in Canada geboren animatieproducer George Dunning, en geproduceerd door United Artists en King Features Syndicate. The echte Beatles zelf verschijnen pas in de eindscène van de film.
De film werd een hit in de bioscopen en ook de critici waren enthousiast. Zij prezen met name de vernieuwingen op het gebied van animatie. De Beatles zelf, die een soort Disneyfilm hadden verwacht, waren aangenaam verrast door het resultaat van 'Yellow Submarine' en besloten om die reden om zelf op te treden in de eindscène.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yellow_Submarine_(film)
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:27 schreef Kerftminister het volgende:
ik vind the beatles echt kutquote:Op zondag 19 mei 2013 19:39 schreef Kerftminister het volgende:
"Never trust someone who doesn't like The Beatles" - iemand, weet niet meer wiequote:
Obvious trollscience is obvious trollquote:
Nee omdat je ze vergelijkt met one direction. Prima als the Beatles niet je ding is, maar als je het verschil niet ziet tussen the Beatles en one direction dat ben je of een troll of heb je niks begrepen van muziek.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:53 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dus ik troll omdat ik niet van een algemeen geliefde groep houd? Oke.
Ik kon het niet laten je nickname te misbruikenquote:Op zondag 19 mei 2013 22:53 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dus ik troll omdat ik niet van een algemeen geliefde groep houd? Oke.
Ik leef met je meequote:Op zondag 19 mei 2013 22:57 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar als mensen zeggen dat ze The Beatles kwalitatief gezien niet goed vinden, neem ik ze al niet meer serieus.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha, wat heb jij een haat tegen vroege beatles zeg. Ik vind Eight Days A Week, Love Me Do en Ticket To Ride een paar van de leukste Beatles-nummers. Misschien niet de beste, maar wel de leukstequote:Op zondag 19 mei 2013 22:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik leef met je meeZe kunnen je smaak niet zijn, maar het staat vast dat ze onomstotelijk fantastisch zijn. Vanaf de helft van hun oeuvre dan tenminste
Wat moet ik daar nou weer meequote:Op zondag 19 mei 2013 23:39 schreef Bol_Wan het volgende:
Zolang Jim Morisson nog leeft, is elk Doors-album goed te doen
Je mist echt de essentie van The Beatles als je pas midden-60's begint met luisteren. Songwriting kan niet dateren.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:37 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Haha, wat heb jij een haat tegen vroege beatles zeg. Ik vind Eight Days A Week, Love Me Do en Ticket To Ride een paar van de leukste Beatles-nummers. Misschien niet de beste, maar wel de leukste
Nou, vermijd Other Voices maar Waiting for the Sun en L.A. Woman zijn beide primaquote:
LA Womanquote:Op zondag 19 mei 2013 23:39 schreef neohu het volgende:
Welke The Doors albums moet ik luisteren? Ik heb eigenlijk alleen nog The Doors geluisterd![]()
Jawel. Hoe goed en baanbrekend de Beatles ook waren, die begin jaren 60 platen zijn gedateerd. Ik noem het het Beach Boys effectquote:Op zondag 19 mei 2013 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je mist echt de essentie van The Beatles als je pas midden-60's begint met luisteren. Songwriting kan niet dateren.
Flink verschil. Het feit dat je kan horen dat iets in een vroegere tijd opgenomen is betekent niet dat het nu ineens minder goed is. Zelfs in die tijd schreven ze al ijzersterke songs, ik stoor me totaal niet aan de wat oudbollige sound.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jawel. Hoe goed en baanbrekend de Beatles ook waren, die begin jaren 60 platen zijn vind ik gedateerd. Ik noem het het Beach Boys effect
Zeg ik ergens dat het niet goed is dan? Het is mijns inziens gedateerde muziek en ik vind dat niet meer leuk om te luisteren. Natuurlijk kan je dat wel leuk vinden. Ik luister ook naar Frank Sinatra of zo, dat is ook gedateerde muziek, maar ik zeg nergens dat het slechte muziek is.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:26 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Flink verschil. Het feit dat je kan horen dat iets in een vroegere tijd opgenomen is betekent niet dat het nu ineens minder goed is. Zelfs in die tijd schreven ze al ijzersterke songs, ik stoor me totaal niet aan de wat oudbollige sound.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op maandag 20 mei 2013 00:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat het niet goed is dan? Het is mijns inziens gedateerde muziek en ik vind dat niet meer leuk om te luisteren. Natuurlijk kan je dat wel leuk vinden. Ik luister ook naar Frank Sinatra of zo, dat is ook gedateerde muziek, maar ik zeg nergens dat het slechte muziek is.Daar kan ik inkomen. Ik heb zelf een grote zwak voor oude Motowngroepjes als Four Tops of the Coasters. Enorm gedateerd, maar juist daarom zo leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
Ik heb het probleem van gedateerdheid eigenlijk vooral met die Motown bandjes inderdaadquote:Op maandag 20 mei 2013 00:39 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen. Ik heb zelf een grote zwak voor oude Motowngroepjes als Four Tops of the Coasters. Enorm gedateerd, maar juist daarom zo leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |