Hier is het echt een zinloze wagen om als taxi te hebben. Er naast stond een nieuwe 7 serie en de rest zijn allemaal E klasses, 5 series en Volvo V70. Waar zou je instappen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nouja, goedkoop in aanschaf en ziet er nog wel redelijk representatief uit, toch? Hier zie je ook nog genoeg E-klasses uit die tijd rondrijden. Alleen is in de E46 de ruimte achterin wel ruk
In de rij heb je niets te kiezen, je stapt in de voorste of in geen één. Het tarief maakt hier in Amsterdam niet zo gek veel uit. Maar buiten de rij kan je best even wachten op een leuke autoquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
De voorste in de rij?
Genoeg niet-autokenners die het niet boeit, denk ik. En misschien dat het tarief nog wel verschilt.
Van bijrijder? Bekend euvel. Propje erin of een nieuw matje halen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Boe. Airbaig lampje sinds gister aan ..
Precies dat inderdaad. Bij mij op 171.000quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:39 schreef Hyperdude het volgende:
Heb ik ook laten doen, paar jaar geleden.
Stond bol aan onderzijde. bij ongeveer 225000 kms
Geen ruimte, (vooral) geen tijd en geen zin.quote:
Uitlezen, en een propje is een soort stekkertje wat een goedwerkende stoelmat na doet zodat je ECU geen foutmelding doet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hoe weet ik om welke airbag t gaat dan .. En propje erin ??
Waar heb je het besteld? Niet duur!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
nieuw interieurfilter, luchtfilter en oliefilter besteld en binnen voor m'n e46.
30 euro inclusief verzendkosten. nu nog even wachten op een lading BMW LongLife 04 5W-30
Gaat nagenoeg altijd om de passagiersstoel. Zo'n dummyding van MP kopen (zoiets dus: http://link.marktplaats.nl/675020007). Erin prikken, melding resetten en klaarquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hoe weet ik om welke airbag t gaat dan .. En propje erin ??
Zelf betaald of lease?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:12 schreef Andyy het volgende:
Hier hebben we na 23.000 km nog nooit olie vervangen
En dat met behoorlijk wat trappen, dunno of dat goed is.
Que?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Poeh, je hoort toch vaak dat na 2k de eerste wissel plaatsvindt om de smurrie van het inrijden eruit te hebben. En daarna, ondanks de longlife, zou ik ook 20k aanhouden. Tot nu toe ben ik daar nog niet ver overheen gegaan. Voor het geld hoef ik het ook niet te laten: filtertje en olie voor vier tientjes ofzo.
Het systeem zal het maar eens mis hebben en je motor in de soep laten draaien. Dan krijg je toch zelf de rekening.
200 euro voor het vervangen van de olie?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Que?
~¤ 200 EUR bij de specialist hier
Ik moet binnenkort.
Mja, ik laat nog wel e.e.a. bij de garage doen, maar als ik de tijd en middelen heb wil ik het ook wel zelf doen. De garage houdt alsnog genoeg aan mij over, maar ik ga ze geen gratis geld geven. Met heen en weer rijden (2x, of eventueel wachttijd) ben ik net zo veel tijd kwijt als dat ik het zelf doe. Alleen hoef ik bij mezelf geen uurloon te betalen. Kwaliteit is hetzelfde. Easy choicequote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik gooi er Mobil1 5W-50 in.
Laat ik voor minder dan ¤10/liter uit D. komen. Zet ik in de achterbak.
Gooit de garage er in voor mij.
Die rekenen dan gewoon uren/minuten.
Verder ben ik een luie/makkelijke klant; dus verdienen doen ze toch wel aan mij.
Lijkt mij ook wel een goeie zaak; anders gaan ze failliet.
Yes, ik gooi er Castrol Edge 5w30 in, een litertje of 6/7 gaat er in die 6cyl geloof ik. Dat is een kleine ¤ 100 EUR aan olie.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200 euro voor het vervangen van de olie?![]()
Ik koop LL04 5W30 origineel BMW voor een euro of zes per liter. Daar heb ik er vijf van nodig. Filtertje (Mann/Bosch) van een tientje...klaar. En een uurtje werk. Later alleen even vakkundig die tas met afvalolie ergens dumpen.
Nadeel van de specialist is dat die vijf tientjes per uur rekent en z'n werkmaterialen terug moet verdienen, dus dan betaal je al ruim 20 euro per liter voor de olie. Dan wordt het gauw duur, ja...
Ik vind ze echt schijtduur voor de E36. Ik zou er graag één willen, maar 100 + EUR voor een 15 jaar oude autoradio gaat me echt te ver.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die business cd's van de E46 leveren ook geen kut meer op, merkte ik laatst. Zelfs mijn unit met mp3-functie krijg ik maar moeilijk gesleten. Prima, dan niet, hou ik 'm zelf
Twee jaar terug gingen de originele business cd's weg voor 200 euro. De mp3-units tegen de 300 euro.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind ze echt schijtduur voor de E36. Ik zou er graag één willen, maar 100 + EUR voor een 15 jaar oude autoradio gaat me echt te ver.
Ruilen voor een 318tds?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
330iT kopen?
Zie net op mijn uitrustingslijstje dat ik wel Isofix heb
Minder dan 4quote:Op maandag 20 mei 2013 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
Niet echt![]()
Als ie minder dan een ton heeft gelopen misschien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |