abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126588593
Waarom zijn die nergens beschreven?
Omdat men toen de Bijbel geschreven werd nog niet van hun bestaan wist!

Maar God of Allah moet het wel geweten hebben toch?

Ze hebben honderden miljoenen jaren op de planeet rondgelopen maar in de religie worden ze simpelweg genegeerd.

Hoe zit dit?
blablablabla
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:56:26 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_126588781
De aarde is maar 6000 jaar oud en satan heeft deze botten in de grond gestopt.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:01:21 #3
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_126589047
De bijbel begint dan wel met een kort stukje creatie van de aarde maar komt pas echt op gang na het ontstaan van de mens. Op zich dus niet echt een probleem dat dino's wordt overgeslagen, behalve voor degenen die het scheppingsverhaal letterlijk nemen en zien als God's werkbriefje.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_126589088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:52 schreef Elan het volgende:

Ze hebben honderden miljoenen jaren op de planeet rondgelopen maar in de religie worden ze simpelweg genegeerd.

Hoe zit dit?
Omdat ze helemaal niet honderden miljoenen jaren op de planeet rondgelopen kunnen hebben. Want zo lang bestaat de Aarde en het Firmament nog helemaal niet. Dat weet je toch?

Wat ze wel zijn, weten we niet. Maar voor de veiligheid is het het beste om te geloven dat ze door de Duivel zijn gecreëerd om mensen een rad voor ogen te draaien. Beter om er maar niet mee bezig te zijn, je weet nooit wat de Duivel er mee probeert te doen. In ieder geval probeert hij je te verleiden van het Rechte Pad af te dwalen, want zo is Zijn aard.
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:02:34 #5
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_126589111
quote:
Iets negeren en iets ontkennen zijn 2 verschillende dingen.
pi_126589268
toevallig worden er in de bijbel wel dieren beschreven die doen denken aan dinosaurussen.
lees Job 40:15 maar :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:05:32 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_126589286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:56 schreef trigt013 het volgende:
De aarde is maar 6000 jaar oud en satan heeft deze botten in de grond gestopt.
Nee, God heeft die botten in de grond gestopt om het geloof van de mensheid, tegen alle redelijkheid en logica in, te testen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_126589393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Iets negeren en iets ontkennen zijn 2 verschillende dingen.
Je komt ze in het scheppingsverhaal in ieder geval niet tegen.

God zei: ‘Het water moet wemelen van levende wezens, en boven de aarde, langs het hemelgewelf, moeten vogels vliegen. ’

Aangenomen mag worden als wij de wetenschap mogen geloven dat de vogels pas miljoenen jaren later zijn ontstaan dan de dino's.
blablablabla
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:18:54 #9
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_126589957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:07 schreef Elan het volgende:
Aangenomen mag worden als wij de wetenschap mogen geloven dat de vogels pas miljoenen jaren later zijn ontstaan dan de dino's.
Vogels misschien iets te letterlijk vertaald later? Dino's hadden ook vliegende wezen, de 'vogels' van die tijd.
pi_126591873
Bananen, aardappelen en de gele kwikstaart worden ook niet genoemd.
pi_126592668
Er is in Amerika (waar anders :P ) trouwens een museum die de gaten van dinosaurussen/bijbel probeert op te vullen. Gezien de dino's veel ouder zijn dan volgens de bijbel mogelijk is proberen ze zo een brug te slaan tussen het dinoverhaal en het bijbeltje. Volgens hen leefde dino's dus gewoon met de eerste mensen samen.

Lijkt me prachtig om daar eens rond te kijken/lachen 8-)
Conscience do cost.
pi_126611664
Het is niet vreemd dat er geen dino's in de bijbel of koran staan, volgens mij waren er namelijk geen dino's gevonden in de tijden dat die bundels teksten geschreven zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door k3vil op 17-05-2013 16:08:51 ]
pi_126613561
antwoord is simpel,
toen de mensen werden gecreëerd bestond de aarde al een tijdje, zo niet miljarden jaren.dat er in de Bijbel of Koran dagen staan is natuurlijk een aanname, het waren tijdperken ipv aardedagen van 24 uur.

geloofsboeken waren bestemd voor de mensen, en toen er mensen waren waren er natuurlijk geen dino's meer. dus is/was het niet relevant.
pi_126738367
quote:

Hoe zit dit?
Er staat ook niets in over Chinezen of ontelbare uitgestorven en nog bestaande diersoorten/planten/bomen/insecten/planeten/andere mogelijke wezens/natuurverschijnselen. Als God 'alles' zou beschrijven wat Hij in het verleden geschapen heeft dan zou je geen boek hebben maar een bibliotheek. En het is niet de bedoeling van dit soort Boodschappen om de mensen te informeren over het bestaan van allerlei soorten schepselen, maar over het bestaan van God en hoe Hem te bereiken.

"En als alle bomen op de aarde pennen waren en de zee (inkt), waarna er nog zeven zeeéën (met inkt)
aan toegevoegd zouden worden, dan nog zouden de Woorden van Allah niet zijn uitgeput. Voorwaar,
Allah is Almachtig, Alwijs.
" (Koran)
pi_126739130
quote:
"En als alle bomen op de aarde pennen waren en de zee (inkt), waarna er nog zeven zeeéën (met inkt)
aan toegevoegd zouden worden, dan nog zouden de Woorden van Allah niet zijn uitgeput. Voorwaar,
Allah is Almachtig, Alwijs." (Koran)
31:27
  zondag 19 mei 2013 @ 21:31:19 #16
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_126739572
omdat men pas in 1843 de term in wereld bracht en zich realiseerde dat soorten kunnen verdwijnen. Dat is ook meteen de aanzet voor het evolutiedenken overigens, want je hoeft pas na te denken over 'wat soorten zijn' als ze kunnen veranderen en verdwijnen.

Eerder besefte men simpelweg nog niet waar deze botten van waren. Fantasiemonsters zoals draken zijn mogelijk ook ontstaan uit het vinden van Dinosauriër schedels e.d.

De bijbel mag dan weliswaar constant herschreven zijn, ze is wel ouder dan onze kennis van dinosauriers als klasse van dieren die zijn uitgestorven. Daarom worden ze niet eens gesuggereerd in dit soort geschriften. Die kennis hadden de mensen nog niet.

wikipedia:

quote:
Etymology

The taxon Dinosauria was formally named in 1842 by paleontologist Sir Richard Owen, who used it to refer to the "distinct tribe or sub-order of Saurian Reptiles" that were then being recognized in England and around the world.[8]:103 The term is derived from the Greek words δεινός (deinos, meaning "terrible," "potent," or "fearfully great") and σαῦρος (sauros, meaning "lizard" or "reptile").[8]:103[9] Though the taxonomic name has often been interpreted as a reference to dinosaurs' teeth, claws, and other fearsome characteristics, Owen intended it merely to evoke their size and majesty.[10]
en serieus, zelf mussen zijn niet eens in Genesis beschreven. Voor het woord van God weet ie belabberd weinig te vertellen over zijn eigen schepping. :P
  zondag 19 mei 2013 @ 21:31:37 #17
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_126739602
quote:
geloofsboeken waren bestemd voor de mensen, en toen er mensen waren waren er natuurlijk geen dino's meer. dus is/was het niet relevant.
Wat een onzin-redenatie. Dus omdat het boek voor mensen bestemd is mag god een totaal verkeerde voorstelling van zaken geven? Waarom zou god dan überhaupt een scheppingsverhaal willen vertellen, als hij toch al van plan is om het verkeerd te doen?

En als iets ten tijde van het vertellen niet meer bestaat, dan is het niet relevant? Waarom vertelt god dan over Adam en Eva in de bijbel? Die waren er toen ook al niet meer. Maar die noemt hij wel.

Misschien ( maar dit is wel heel vrijzinnig gedacht hoor ) staan er geen dino's in dat boek omdat de mensen die het boek schreven niks van dino's af wisten? Maar dat zal wel weer te logisch zijn. En er wordt dan ook niet getoverd, dus dat is natuurlijk niet zo leuk om te geloven.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_126740729
quote:
Wat een onzin-redenatie. Dus omdat het boek voor mensen bestemd is mag god een totaal verkeerde voorstelling van zaken geven? Waarom zou god dan überhaupt een scheppingsverhaal willen vertellen, als hij toch al van plan is om het verkeerd te doen?
wat heeft schepping van een mens te maken met de dino's?

quote:
En als iets ten tijde van het vertellen niet meer bestaat, dan is het niet relevant? Waarom vertelt god dan over Adam en Eva in de bijbel? Die waren er toen ook al niet meer. Maar die noemt hij wel.
eehm Adam en Eva waren/zijn toch mensen dus wel relevant

quote:
Misschien ( maar dit is wel heel vrijzinnig gedacht hoor ) staan er geen dino's in dat boek omdat de mensen die het boek schreven niks van dino's af wisten? Maar dat zal wel weer te logisch zijn. En er wordt dan ook niet getoverd, dus dat is natuurlijk niet zo leuk om te geloven.
in de boeken (geloofs) staan paar dieren beschreven , maar er zijn wel miljoenen dieren op de aarde waarom staan zij dan niet erin ? een voorbeeld vroeger wisten ze toch ook van haaien waarom staan zij niet erin ? niet relevant ( alhoewel haaien in de prehistorie wel voorkwamen :Y )
  zondag 19 mei 2013 @ 22:56:11 #19
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_126744804
quote:
wat heeft schepping van een mens te maken met de dino's?
Wat heeft het begin van het universum te maken met de schepping van de mens? Niks. Toch vindt god het relevant om in foutieve bewoordingen heel summier uit te leggen hoe het heelal ontstaan is. Terwijl er toen ook geen mensen bestonden. God voelt blijkbaar een sterke drang om de boel even uit te leggen aan zijn schepsels. Wel raar dat hij dat op een manier doet die totaal niet strookt met die schepping zelf.

quote:
eehm Adam en Eva waren/zijn toch mensen dus wel relevant
Zeker! Wel jammer dat god 'vergeet' om de andere mensachtigen te noemen waar adam en eva uit voortgekomen zouden zijn. En vreemd dat god de Neanderthalers vergeet te noemen terwijl er enorm veel bewijs van is maar wel reuzen noemt die dan weer niet gevonden zijn....

quote:
maar er zijn wel miljoenen dieren op de aarde waarom staan zij dan niet erin ? een voorbeeld vroeger wisten ze toch ook van haaien waarom staan zij niet erin ? niet relevant
Was wel slim geweest van god om alle miljoenen dieren erin te zetten. Nu lijkt het net alsof hij evenveel wist als de mensen die het boek op dat moment schreven (goh, toevallig!) Maar wat bedoel je met relevant? Relevant voor wat? En waarom zijn de dieren die wel genoemd worden op die manier relevant?

[ Bericht 3% gewijzigd door Uitstekelbaars op 19-05-2013 23:07:14 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_126748041
quote:
Was wel slim geweest van god om alle miljoenen dieren erin te zetten. Nu lijkt het net alsof hij evenveel wist als de mensen die het boek op dat moment schreven (goh, toevallig!) Maar wat bedoel je met relevant? Relevant voor wat? En waarom zijn de dieren die wel genoemd worden op die manier relevant?
niet relevant bedoelde ik zeggen dat het niet relevant was om dino's te vermelden

quote:
Wat heeft het begin van het universum te maken met de schepping van de mens? Niks. Toch vindt god het relevant om in foutieve bewoordingen heel summier uit te leggen hoe het heelal ontstaan is. Terwijl er toen ook geen mensen bestonden. God voelt blijkbaar een sterke drang om de boel even uit te leggen aan zijn schepsels. Wel raar dat hij dat op een manier doet die totaal niet strookt met die schepping zelf.
heel veel:
a mensen zijn bewust van zijn omgeving ook van het heelal en zijn invloed op de aarde
b noch jij of iemand anders was er bij hoe de wereld is ontstaan, dus voor ons niet traceerbaar, we zijn overgeleverd aan "geleerden" en koran vermeld passage wat overeenkomt met big bang.

quote:
Zeker! Wel jammer dat god 'vergeet' om de andere mensachtigen te noemen waar adam en eva uit voortgekomen zouden zijn. En vreemd dat god de Neanderthalers vergeet te noemen terwijl er enorm veel bewijs van is maar wel reuzen noemt die dan weer niet gevonden zijn....
god legt uit hoe hij Adam heeft gecreëerd, en wat men vergeet is dat voor de mensheid de wereld wel bestond, dus ja er zijn creaturen wat mensen lijken, logisch want wij stammen af van de wereld zoals alle wezen op de wereld

quote:
Was wel slim geweest van god om alle miljoenen dieren erin te zetten
als hij alles erin had gezet was er een boek ontstaan van miljarden (zo niet ontelbare) bladzijdes, zie je het al voor je dat je een boek hebt wat niemand kan dragen laat staan lezen
  maandag 20 mei 2013 @ 00:12:01 #21
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_126749484
quote:
niet relevant bedoelde ik zeggen dat het niet relevant was om dino's te vermelden
Maar waarom was dat niet relevant? God wil toch uitleggen wat er gebeurd is? En waarom zijn de wezens die wel genoemd worden wel relevant?

quote:
a mensen zijn bewust van zijn omgeving ook van het heelal en zijn invloed op de aarde
Mensen zijn zich ook bewust van een enorme hoeveelheid fossielen. God had aan kunnen zien komen dat dat zou gebeuren. Als hij dat al wist, had hij ook gemakkelijk even neer kunnen zetten hoe het allemaal gegaan is.

quote:
b noch jij of iemand anders was er bij hoe de wereld is ontstaan
Het 'were you there?' argument. Nee ik was er niet bij. En jij ook niet. Wou je de discussie dan gelijk maar staken? Mag je alleen maar praten over zaken waar je bij was? Lijkt me niet.

quote:
we zijn overgeleverd aan "geleerden"
Heb je weleens opgezocht wat die ''geleerden'' te melden hebben over het ontstaan van het heelal? Waarom doe je geen moeite en herkauw je klakkeloos allang onderuit gehaalde verhaaltjes als:
quote:
en koran vermeld passage wat overeenkomt met big bang.
?

http://alisina.org/blog/2011/08/13/the-big-bang-in-the-quran/
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang
http://www.telegraph.co.u(...)Big-Bang-theory.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Planck_epoch
http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_Big_Bang

Doe zelf eens echt onderzoek! In plaats van binnen je eigen groepje naar antwoorden te zoeken.

quote:
god legt uit hoe hij Adam heeft gecreëerd, en wat men vergeet is dat voor de mensheid de wereld wel bestond, dus ja er zijn creaturen wat mensen lijken, logisch want wij stammen af van de wereld zoals alle wezen op de wereld
Ik ga hier niet eens op reageren als je het niet heel erg vindt. Kun je iets duidelijker aangeven wat je bedoelt?

quote:
als hij alles erin had gezet was er een boek ontstaan van miljarden (zo niet ontelbare) bladzijdes, zie je het al voor je dat je een boek hebt wat niemand kan dragen laat staan lezen
Ja dat zie ik wel voor me:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bibliotheek_(algemeen)
https://nl.wikipedia.org/wiki/IPad

Niet zo moeilijk voor een almachtige god, toch? Gebouwtje neerpleuren: klaar. Of god hangt de hipster uit en geeft aan iedereen een Ipad. Ik kan er nog wel een paar verzinnen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Uitstekelbaars op 20-05-2013 00:26:49 ]
pi_126838946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:56 schreef trigt013 het volgende:
satan heeft deze botten in de grond gestopt.
Inderdaad soms worden reptielen vergeleken met duivels en vele mensen denken dat het de botten zijn geweest van enorme duivels die ooit op onze planeet liepen.
pi_126839269
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:12 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Maar waarom was dat niet relevant? God wil toch uitleggen wat er gebeurd is? En waarom zijn de wezens die wel genoemd worden wel relevant?

[..]

Mensen zijn zich ook bewust van een enorme hoeveelheid fossielen. God had aan kunnen zien komen dat dat zou gebeuren. Als hij dat al wist, had hij ook gemakkelijk even neer kunnen zetten hoe het allemaal gegaan is.

[..]

Het 'were you there?' argument. Nee ik was er niet bij. En jij ook niet. Wou je de discussie dan gelijk maar staken? Mag je alleen maar praten over zaken waar je bij was? Lijkt me niet.

[..]

Heb je weleens opgezocht wat die ''geleerden'' te melden hebben over het ontstaan van het heelal? Waarom doe je geen moeite en herkauw je klakkeloos allang onderuit gehaalde verhaaltjes als:

[..]

?

http://alisina.org/blog/2011/08/13/the-big-bang-in-the-quran/
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang
http://www.telegraph.co.u(...)Big-Bang-theory.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Planck_epoch
http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_Big_Bang

Doe zelf eens echt onderzoek! In plaats van binnen je eigen groepje naar antwoorden te zoeken.

[..]

Ik ga hier niet eens op reageren als je het niet heel erg vindt. Kun je iets duidelijker aangeven wat je bedoelt?

[..]

Ja dat zie ik wel voor me:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bibliotheek_(algemeen)
https://nl.wikipedia.org/wiki/IPad

Niet zo moeilijk voor een almachtige god, toch? Gebouwtje neerpleuren: klaar. Of god hangt de hipster uit en geeft aan iedereen een Ipad. Ik kan er nog wel een paar verzinnen...
:)
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_126846089
@uitstekelbaar,
ik ga/kan niet op je vragen ingaan, puur omdat ik het niet weet wat de reden is/was.
en als ik mijn reacties terug lees ben ik bang dat ik zondes bent begaan,want ik bemoei met godse zaken wat niet voor mij bedoelt is om dat te beoordelen.
alhoewel mijn mening nog steeds is dat het niet relevant was, want er zijn veel meer dingen die niet relevant zijn en ook niet in de Koran wordt vermeld
pi_126846503
Het begraven van de Dinosauriers (en alle andere organismen die we vinden in het fossielenbestand) gebeurde tijdens de vloed. Fossielen worden alleen fossielen bij snelle begraving in vochtige omstandigheden en daarvoor heb je catastrofische modderstromen nodig, zoals tijdens een aardbeving die modder in zeewater doet verplaatsen met een snelheid van 100 km/u en veel sneller, een turbidiet.

quote:
Een turbidiet is een sedimentaire structuur die wordt afgezet door een troebelingsstroom. Dit is een stroming van deeltjes in suspensie die wordt veroorzaakt door dichtheidsverschillen in de suspensie - een soort lawine onder water. Het woord turbidiet wordt zowel gebruikt om de sedimentaire structuur, als de onderwater-lawine die de sedimentaire structuur veroorzaakt zelf aan te duiden.
Turbidieten worden typisch afgezet op relatief hoge hellingen ver onder de waterspiegel. Ze komen voor in afzettingen uit meren en deltafronten maar zijn vooral bekend als afzettingen van continentale hellingen.

Sedimentaire structuur

Zelden zal een turbidiet alleen zijn in een sedimentair pakket. De hellingen waarop de turbidieten ontstaan zullen niet verdwijnen als de stroming over is. In sedimentaire gesteenten komen turbidieten meestal voor in zich herhalende cycli, waarbij boven elke turbidiet een volgende volgt.
De structuur van turbidieten werd voor het eerst nauwkeurig beschreven door de Nederlandse geoloog Arnold Bouma in 1962. De interpretatie dat het om diepzeesedimenten ging was in die tijd nieuw, tot dan nam men aan dat in diepmariene afzettingsmilieu's geen grovere sedimenten konden voorkomen. Alle turbidieten blijken een opeenvolging te vertonen van vijf verschillende lagen. Deze opeenvolging, de Bouma-sequentie, laat zien dat de korrelgrootte naar boven toe afneemt (zogenaamde gegradeerde gelaagdheid), wat niet verwonderlijk is. Als de turbidiet tot rust komt zullen namelijk eerst de zware deeltjes bezinken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Turbidiet
Voorbeeld van het vormen van strata door turbidiet (vanaf 33:32)

Een fossilisatieproces dat miljoenen jaren duurt zou simpelweg nooit plaats vinden, het organisme rot weg en valt uit elkaar in die tijd.

Dat is wat moderne wetenschap ondertussen weet.

Indien de strata van de aarde in korte tijd in catastrofische omstandigheden zijn afgezet, in plaats van door langzame erosie, hoeven we niet meer in miljoenen jaren te rekenen, maar enkele uren per modderlaag die na opdrogen gesteente is geworden.

En daarmee kan ook de leeftijd van dinosauriers drastisch ingekort worden.

We observeren dat fossiele dieren en planten allemaal veel groter waren, gigantisch vergeleken met nu, wat wijst op een warm en vochtig klimaat, zoals de bijbel beschrijft wat er voor de vloed was.

Na de vloed zijn ze uitgestorven omdat het klimaat op de aarde fundamenteel veranderde (van subtropisch, vochtig, warm, naar onregelmatig, in eerste instantie ijstijd door gebrek aan zonlicht wegens vulkaanuitbarstingen, enz.), zoals zoveel diersoorten uitstierven omdat ze de capaciteit niet hadden om zich aan te passen of omdat er op ze gejaagd werd (mammoeten bijv.)

Waarom worden ze niet specifiek in de bijbel beschreven? Omdat ze niet relevant waren. De bijbel is niet bedoeld als biologisch-historische encyclopedie. Het ze erin zetten zal van degenen die dit als reden noemen om niet te geloven, hen niet ineens doen geloven. Het weglaten zal van degenen die al geloven niet ineens ongelovigen maken. De boodschap van de bijbel is dat God compassie heeft met het leed van de mens en het sterven en hem hiervan wil verlossen. Dit door middel van een spirituele transformatie die ons denken, voelen en handelen in harmonie met God brengt in plaats van in rebellie. Wanneer we Jezus Christus in woord en daad aannemen als degene die in onze plaats is gestorven voor onze overtredingen van Gods wet, worden we rechtvaardig verklaard en kunnen we het eeuwige leven in ons ontvangen, de transformatie ondergaan, en Gods koninkrijk in wanneer het gevestigd zal worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 22-05-2013 10:35:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')