Ja, en na anderhalve week wordt het lastig herinneren. 't is te hopen dat die mariniers de komende dagen een aanknopingspunt vinden bij hun speurtocht.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:25 schreef blanket het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Er is nu zoveel bekendheid aan gegeven.
Tijdsdruk is er vooral de eerste 24-48 uur (toen er nog echt hoop was dat ze mogelijk nog in leven waren).quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:25 schreef blanket het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Er is nu zoveel bekendheid aan gegeven.
Vind ook raar dat politie het over tijdsdruk had. Er is al 11 dagen lang tijdsdruk! En de 1e dagen misschien nog wel meer dan nu![]()
Ja precies.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:29 schreef kuil het volgende:
[..]
Tijdsdruk is er vooral de eerste 24-48 uur (toen er nog echt hoop was dat ze mogelijk nog in leven waren).
Dit is alweer gebaseerd op een oudere studie, maar desalniettemin interessant gezien deze zaak. Hier lijkt toch wel vrij duidelijk dat het om de laatste categorie, ofttewel 'Spouse revenge filicide' gaat. En dit schijnt maar in 2% van alle gevallen zo te zijn. Vrij zeldzaam dus. Dit is een vooropgezet plan geweest en goed uitgedacht en voorbereid door de vader. Ik had de eerste paar dagen nog de hoop dat de kinderen nog gevonden zouden worden. Nu is die hoop zo goed als nihil, het duurt gewoon te lang en er is te weinig informatie om concreet mee aan de slag te kunnen. Toch hoop ik nog steeds op een doorbraak, iemand die iets gezien heeft, íets..quote:One of the most influential classifications of child murder was created in 1969 by Phillip Resnick. He reviewed 131 cases of filicide committed by both men and women that were discussed in psychiatric literature dating from 1751 to 1967. He developed five categories to account for the motives driving parents to kill their children:
- Altruistic filicide—The parent kills the child because it is perceived to be in the best interest of the child. Acts associated with parental suicidal ideation—The parent may believe that the world is too cruel to leave the child behind after his or her death. Acts meant to relieve the suffering of the child—The child has a disability, either real or imagined, that the parent finds intolerable.
- Acutely psychotic filicide—The parent, responding to psychosis, kills the child with no other rational motive. This category may also include incidents that occur secondary to automatisms related to seizures or activities taking place in a post-ictal state.
- Unwanted child filicide—The parent kills the child, who is regarded as a hindrance. This category also includes parents who benefit from the death of the child in some way (e.g., inheriting insurance money, marrying a partner who does not want step-children).
- Accidental filicide—The parent unintentionally kills the child as a result of abuse. This category includes the rarely occurring Munchausen syndrome by proxy.
- Spouse revenge filicide—The parent kills the child as a means of exacting revenge upon the spouse, perhaps secondary to infidelity or abandonment.
The most common motive in Resnick's study was altruism. In total, this category accounted for 49 percent of the cases reviewed. The least common motive was spousal revenge, which accounted for only two percent of the murders. This comprehensive classification system can be applied to both female and male perpetrators.
Die brug was toch gewoon via het kenteken? Alleen de waarneming op die camera bij dat eethuis is de auto niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:30 schreef kuil het volgende:
[ afbeelding ]
Die blauwe route mogen ze nu ook wel weghalen, via Leersum zal hij niet zijn gereden. Ik neem aan dat ze intussen wel zeker weten dat hij niet die beveiligingscamera voorbij is gereden.
Ik denk persoonlijk dat hij bewust heeft geprobeerd om zoveel mogelijk dorpskernen te vermijden.
Klopt, dus vanaf Rhenen heeft hij talloze alternatieve routes naar het Doornse Gat kunnen nemen. Ook het meest waarschijnlijk omdat daar het grootste tijdsgat zit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:33 schreef alors het volgende:
[..]
Die brug was toch gewoon via het kenteken? Alleen de waarneming op die camera bij dat eethuis is de auto niet.
Had ik ook al aan zitten denken. Hij had geen twitter of facebook. Best vreemd als je eigen bedrijf hebt en wel op linkiedinkie te vinden bent.twitter:annetdeboer twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:31:16@PolitieUtrecht #vermistebroertjes gebruikte vader online een pseudoniem of nickname? misschien heeft iemand digitaal met hem gesproken. reageer retweet
Waarom is dat vreemd? Voor zijn eigen bedrijf heeft hij toch genoeg aan linkedin?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:37 schreef blanket het volgende:
Had ik ook al aan zitten denken. Hij had geen twitter of facebook. Best vreemd als je eigen bedrijf hebt en wel op linkiedinkie te vinden bent.twitter:annetdeboer twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:31:16@PolitieUtrecht #vermistebroertjes gebruikte vader online een pseudoniem of nickname? misschien heeft iemand digitaal met hem gesproken. reageer retweet
Hij heeft zijn vriendin gebeld in Neerbeek.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:38 schreef Dee69 het volgende:
Ok stel (probeer ook maar wat):
Hij wil met de jongens met vakantie, pint 170,- voor overnachting en weet een hotel onderweg (hotel kempener beek verblijfstarief vanaf ¤ 82,5 per nacht. Op basis van een tweepersoonskamer incl. ontbijt.) daar aangekomen belt hij vriendin...
Vanaf Veenendaal kan hij constant binnendoor weggetjes hebben genomen en al die uren daar rondgereden hebben .Je kan gewoon via al die binnendoorweggetjes bij Doorn uitkomen.Geen camera kan hem dan ontdekken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:34 schreef kuil het volgende:
[..]
Klopt, dus vanaf Rhenen heeft hij talloze alternatieve routes naar het Doornse Gat kunnen nemen. Ook het meest waarschijnlijk omdat daar het grootste tijdsgat zit.
Veel bedrijven zitten ook op de sociale media. Zeker ook omdat het een goedkope manier van reclame maken is. En aangezien moeder en de rest van de familie wel op facebook zit zou je toch denken dat Pa dat ook had.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd? Voor zijn eigen bedrijf heeft hij toch genoeg aan linkedin?
Ah joh, Facebook is zó overschat. Bovendien had de vader volgens mij vooral een bedrijf dat Business to Business zaken deed, en niet zozeer te maken had met consumenten. Dan heb je aan Facebook al een heel stuk minder naar mijn mening.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:40 schreef blanket het volgende:
[..]
Veel bedrijven zitten ook op de sociale media. Zeker ook omdat het een goedkope manier van reclame maken is. En aangezien moeder en de rest van de familie wel op facebook zit zou je toch denken dat Pa dat ook had.
Dat hotel ligt vijf min. van het tinq stationquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft zijn vriendin gebeld in Neerbeek.
Al zei hij dat hij bij het motel was.
Inderdaad. Er zijn nogal wat hints die op zo'n plan wijzen:quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:33 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dit is alweer gebaseerd op een oudere studie, maar desalniettemin interessant gezien deze zaak. Hier lijkt toch wel vrij duidelijk dat het om de laatste categorie, ofttewel 'Spouse revenge filicide' gaat. En dit schijnt maar in 2% van alle gevallen zo te zijn. Vrij zeldzaam dus. Dit is een vooropgezet plan geweest en goed uitgedacht en voorbereid door de vader. Ik had de eerste paar dagen nog de hoop dat de kinderen nog gevonden zouden worden. Nu is die hoop zo goed als nihil, het duurt gewoon te lang en er is te weinig informatie om concreet mee aan de slag te kunnen. Toch hoop ik nog steeds op een doorbraak, iemand die iets gezien heeft, íets..
twitter:Honingpot twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:34:31@JulianRubenNL @PolitieUtrecht Is er uittgekeken naar de vader met/zonder broertjes in comb met andere groene auto? reageer retweet
Dat is ook weer zo. Maar goed op sociale gronden had hij nog facebook kunnen hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ah joh, Facebook is zó overschat. Bovendien had de vader volgens mij vooral een bedrijf dat Business to Business zaken deed, en niet zozeer te maken had met consumenten. Dan heb je aan Facebook al een heel stuk minder naar mijn mening.
Ik geloof dat je gegevens achter moet laten wil je een kamer boeken. In dat geval was dat al wel bekend geweest bij de politie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:45 schreef Dee69 het volgende:
[..]
Dat hotel ligt vijf min. van het tinq station
twitter:Honingpot twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:15:46@JulianRubenNL @PolitieUtrecht Wordt net een groene auto gemeld die daar al dagen staat in de berm. reageer retweet
ja, ik ga mee in jouw tijdslijn, alleen tja, dan kan het nog alle kanten op met de vindplaats van de kinderenquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef kuil het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn nogal wat hints die op zo'n plan wijzen:
• Afscheidsbrief/wraakbrief schrijven net voordat hij vertrekt.
• Opmerkelijk laat vertrek (20:15) voor vakantie, bovendien op een vrije dag.
• De eerste uren gaat nog alles goed. Vader wacht vermoedelijk tot het donker is en de kinderen in slaap zijn gevallen.
• Telefoon wordt bewust uitgeschakeld net na het moment dat hij zijn huidige vriendin voorliegt. Vanaf dat moment gaat hij van het plan afwijken dat bij zijn vriendin bekend is (vakantie Luxemburg, overnachting in motel). Grote kans dat hij het telefoontje pleegde om er zeker te zijn dat zijn vriendin die nacht iig geen argwaan zou krijgen.
• Zo'n 5,5 uur tussen de telefoonmelding in Limburg en de laatste melding van leven om en nabij Doorn (wanneer telefoon weer wordt ingeschakeld). Waarschijnlijk de benodigde tijd om zo'n vooropgezet plan uit te werken.
• Maar één duidelijk spoor van de auto op de terugweg, omdat de vader niet op de hoogte kon zijn van de mobiele kentekenregistratie.
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:48:01@Rkkreeft Er is gekeken naar details van het voertuig, zoals het brandstofverbruik en de actieradius. reageer retweet
Dit ja. Als die kentekenregistratie er niet was geweest, hadden we gewoon een nog groter mysterie gehad: een hele normale trip naar Neerbeek, en dan ineens het vinden van de vader in Doorn, bijna thuis dus, ipv verder naar het zuiden. En die afscheidsbrief als extra aanwijzing.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef kuil het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn nogal wat hints die op zo'n plan wijzen:
• Afscheidsbrief/wraakbrief schrijven net voordat hij vertrekt.
• Opmerkelijk laat vertrek (20:15) voor vakantie, bovendien op een vrije dag.
• De eerste uren gaat nog alles goed. Vader wacht vermoedelijk tot het donker is en de kinderen in slaap zijn gevallen.
• Telefoon wordt bewust uitgeschakeld net na het moment dat hij zijn huidige vriendin voorliegt. Vanaf dat moment gaat hij van het plan afwijken dat bij zijn vriendin bekend is (vakantie Luxemburg, overnachting in motel). Grote kans dat hij het telefoontje pleegde om er zeker te zijn dat zijn vriendin die nacht iig geen argwaan zou krijgen.
• Zo'n 5,5 uur tussen de telefoonmelding in Limburg en de laatste melding van leven om en nabij Doorn (wanneer telefoon weer wordt ingeschakeld). Waarschijnlijk de benodigde tijd om zo'n vooropgezet plan uit te werken.
• Maar één duidelijk spoor van de auto op de terugweg, omdat de vader niet op de hoogte kon zijn van de mobiele kentekenregistratie.
Hoezo is het vreemd dat hij geen twitter of facebook had?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:37 schreef blanket het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |