Ik mis mijn werk juist. Maar ik ga toch maar niet werken omdat ik mij goed moet voorbereiden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:48 schreef Jmsls het volgende:
Ik moet op vrijdag van 15.00 tot 21.30 en zaterdag van 7.30 tot 18.30 werken.steun mij in deze moeilijke tijden.
Ik vind mijn werk niet erg, maar het belemmerd het leren wel een beetje en ik kan niet te veel vrij vragen, moest vandaag eigenlijk ook al werken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:53 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik mis mijn werk juist. Maar ik ga toch maar niet werken omdat ik mij goed moet voorbereiden.
Muchos Gracias!quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:28 schreef Toto69 het volgende:
Spaans 29 van de 45 punten behaald, tussen 6.3 en 7.3
Ohja. Faal.quote:
.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Steun hier elkaar in deze moeilijke tijden.
Slagen en 3 maanden vakantie, herexamen en pas later vakantie en dan slagen of zakken en volgend jaar opnieuw en niet hét studentenleven ingaan? U kiest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:53 schreef CWAV het volgende:
Wie helpt mij meezoeken naar mijn motivatie? Ik kan 'm nergens meer vinden
Tja, ik vrees dat je ongetwijfeld gelijk hebt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Slagen en 3 maanden vakantie, herexamen en pas later vakantie en dan slagen of zakken en volgend jaar opnieuw en niet hét studentenleven ingaan? U kiest.
Sta je er zo goed voor dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:55 schreef CWAV het volgende:
[..]
Tja, ik vrees dat je ongetwijfeld gelijk hebt.![]()
Cheers !
Nee vwo was woensdag, maar vond het op zich wel te doen. Bleven natuurlijk vage vragen maar dat was te verwachten... Heb denk ik toch nog wel genoeg punten binnen weten te slepen met veel lullenquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:15 schreef SiIk het volgende:
[..]
Dacht dat dat morgen was![]()
Was ie verder wel te doen?
quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:31 schreef arachide. het volgende:
IK HEB NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU MOTIVATIE NODIG
quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:31 schreef arachide. het volgende:
IK HEB NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU MOTIVATIE NODIG
quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Slagen en 3 maanden vakantie, herexamen en pas later vakantie en dan slagen of zakken en volgend jaar opnieuw en niet hét studentenleven ingaan? U kiest.
Ik ook, gelukkig morgen pas om 13:30quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:47 schreef AppleBite het volgende:
Ik ben echt net begonnen eigenlijk, einde nog lang niet in zicht haha
Dit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:48 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ook, gelukkig morgen pas om 13:30
Ooh, qua leren ben ik voor vandaag bijna klaar haha. Maar bedoelde met examens maken, heb er pas 1 gehadquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:48 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ook, gelukkig morgen pas om 13:30
Dat is wel 'zo goed'.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:13 schreef CWAV het volgende:
[..]
'Zo goed' valt ook wel weer mee; totaalgem 7,7
Haha danku, nou ja, 6,5 is ook prima toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:14 schreef Neraice het volgende:
[..]
Dat is wel 'zo goed'.Mijne is een 6,5.
8.7, balen manquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:17 schreef CWAV het volgende:
[..]
Haha danku, nou ja, 6,5 is ook prima toch?
Mijn totaalgemiddelde komt onder andere mede door een uitschieter van Frans (gem 8,7, balen, moet een 10,3 halen voor een tien gemiddeld) en heb vier dagen de tijd om te oefenen voor Frans CE buiten om wat ik al gedaan heb, dus gewoon richten op de tien haha, wat waarschijnlijk niet lukt, maar wie niet waagt..../
Laagste is wisB, 6,7, dus daar wil ik nog zeker wat aandacht aan schenken, maar vandaag was echt een hopeloze dagAl ben ik net wel even effectief bezig geweest met het herhalen van stof voor sk waarvan ik eerst dacht 'hoe zat dat ook alweer'
![]()
En ik ben een beetje veel bezig met smileys geloof ik, dus ik zeg tijd voor een biertje en tot morgen....
Dinsdag pas weer Engels... N&T met aardrijkskunde, tussen de 7,5 en 9,0 voor CE!quote:
Poeh, lekker bezig man.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:18 schreef CWAV het volgende:
[..]
Dinsdag pas weer Engels... N&T met aardrijkskunde, tussen de 7,5 en 9,0 voor CE!![]()
Ga waarschijnlijk BIT doen in Enschede volgend jaar, dus daarom even flink aan de bak voor wiskunde... inf met 'n 8 afgesloten en PWS voor inf met 'n 9 dus dat zit wel goed
Jij economie oid morgen gok ik?
Mja, natuurkunde dan een beetje verprutst door twee examens op 'n dag, een warboel op m'n tafel en veeeeel te snel gelezen, maar alsnog rond de 6, eindcijfer 7; gevalletje her als de rest niet voor noodgevallen zorgtquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:20 schreef Neraice het volgende:
[..]
Poeh, lekker bezig man.
Jazeker, economie en Latijn. Ik bof maar.
Mwah, eco vind ik zelf wel meevallen, vooral logisch nadenken. Latijn daarentegen is echt ontzettend veelquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:22 schreef CWAV het volgende:
[..]
Mja, natuurkunde dan een beetje verprutst door twee examens op 'n dag, een warboel op m'n tafel en veeeeel te snel gelezen, maar alsnog rond de 6, eindcijfer 7; gevalletje her als de rest niet voor noodgevallen zorgt![]()
Ah, da's idd mooi klote... zijn niet de twee easy ones, n vriendin van me zei dat eco zo lastig was? Heb het nooit meer gevolgd sinds de derde
Tja heb beide niet dus kan ook niet echt meepraten over de moeilijkheidsgraad hahaquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:24 schreef Neraice het volgende:
[..]
Mwah, eco vind ik zelf wel meevallen, vooral logisch nadenken. Latijn daarentegen is echt ontzettend veel.
Dank je. Ja, ben er ook niet bepaald blij mee. Maar goed, vanavond maar wat later, daarna toch pas woensdag weer iets moeilijksquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:25 schreef CWAV het volgende:
[..]
Tja heb beide niet dus kan ook niet echt meepraten over de moeilijkheidsgraad hahaToch.... heel veel succes morgen! 2 examens op een dag is echt killing
pff, allemaal studienerdjes hiero.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:17 schreef CWAV het volgende:
[..]
Haha danku, nou ja, 6,5 is ook prima toch?
Mijn totaalgemiddelde komt onder andere mede door een uitschieter van Frans (gem 8,7, balen, moet een 10,3 halen voor een tien gemiddeld) en heb vier dagen de tijd om te oefenen voor Frans CE buiten om wat ik al gedaan heb, dus gewoon richten op de tien haha, wat waarschijnlijk niet lukt, maar wie niet waagt..../
Laagste is wisB, 6,7, dus daar wil ik nog zeker wat aandacht aan schenken, maar vandaag was echt een hopeloze dagAl ben ik net wel even effectief bezig geweest met het herhalen van stof voor sk waarvan ik eerst dacht 'hoe zat dat ook alweer'
![]()
En ik ben een beetje veel bezig met smileys geloof ik, dus ik zeg tijd voor een biertje en tot morgen....
Ik heb ook hoge cijfers voor me SE. Iedereen is verbaast hoe bruin ik ben; heb de hele meivakantie in de zon gelegen niks gedaanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:56 schreef Chillings het volgende:
[..]
pff, allemaal studienerdjes hiero.
al zou ik jou cijfers hebben, ik zou zomer slaap gaan houden
Ik liep weg bij latijn met een smile van hier tot Tokyo, maar nu met economie ben ik weer in een graf stemming.quote:
Same here Latijn was echt heel makkelijk. Ging eco zo slecht dan? Vond 'm niet makkelijk maar ook weer niet vreselijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:35 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik liep weg bij latijn met een smile van hier tot Tokyo, maar nu met economie ben ik weer in een graf stemming.
Voor economie ben ik nu aan de grillen van docenten overgeleverd, want ik heb volgens mij wel veel in de geest van het examen...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:36 schreef Neraice het volgende:
[..]
Same here Latijn was echt heel makkelijk. Ging eco zo slecht dan? Vond 'm niet makkelijk maar ook weer niet vreselijk.
Jup heb ik ook. Het klopt nooit preciesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:37 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Voor economie ben ik nu aan de grillen van docenten overgeleverd, want ik heb volgens mij wel veel in de geest van het examen...
Toch treurig dat we verwarming nodig hebben op 17 mei.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:40 schreef Dudeweiser het volgende:
Latijn was makkelijkeco verneukt
en de verwarming was kapot in de gymzaal dus twee examens gemaakt bij 10 graden
Ik ben op de helft. Verspreid over 1.5 week (3 dagen examens) nog 4.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:47 schreef AppleBite het volgende:
Economie wel boven de 7,5 (volgens nakijken 7,7 maar ik houd wat speling).
Maar examen viel me desondanks wat tegen, afwachten wat de N-term doet.
Nu 2/8 erop zitten, volgende week van dinsdag t/m donderdag 5 examens, dat hakt erin.
Beter voor de hersenen volgens mijquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:40 schreef Dudeweiser het volgende:
Latijn was makkelijkeco verneukt
en de verwarming was kapot in de gymzaal dus twee examens gemaakt bij 10 graden
clap clapquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:45 schreef arachide. het volgende:
If you fucked up and you know it clap your hands. Clap clap.
Voordeel is dat de n term van economie vaak wel rond de 1 ligt. Of had je geen economie?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:53 schreef Dudeweiser het volgende:
in het ergste geval een 4,7... valt nog mee
Voor eco?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:53 schreef Dudeweiser het volgende:
in het ergste geval een 4,7... valt nog mee
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:55 schreef arachide. het volgende:
[..]
Voordeel is dat de n term van economie vaak wel rond de 1 ligt. Of had je geen economie?
eco jaquote:
Hoezo NLquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:56 schreef De_Nater het volgende:
Gehad: ne, ak
, la
, ec
Te gaan: en, wib, gs, m&o
Vond jij Nederlands goed te doen dan?quote:
Ik had een zeven op zijn minst verwacht, nu mag ik blij zijn met een 6. Vooral bij de samenvatting had ik verwacht meer goed te hebben.quote:
Dat is wel balen ja, toen ik gin zitten dacht ik dat een 8 mogelijk was. ik had toen ik wegliep het idee dat ik een 7 kon halen, maar het ligt ook bij mij rond de 6.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:11 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik had een zeven op zijn minst verwacht, nu mag ik blij zijn met een 6. Vooral bij de samenvatting had ik verwacht meer goed te hebben.
Mwah, maar ik ken de_nater, hij schrijft stukjes en shit. Daarom verwachte ik ergens wel dat hij dit zou nailen.quote:
Iets met Zijlstra en zesjescultuurquote:
Onbewust wel, hij is onder andere de man achter de kernvakkenregeling. Tevens: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-onderwijs-aan.dhtmlquote:
Voor hem hetzelfde als de maker van het Nederlands examen: hij mag mijn welgevormde kadetjes kussen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:28 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Onbewust wel, hij is onder andere de man achter de kernvakkenregeling. Tevens: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-onderwijs-aan.dhtml
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:32 schreef arachide. het volgende:
[..]
Voor hem hetzelfde als de maker van het Nederlands examen: hij mag mijn welgevormde kadetjes kussen.
Groetjes
normquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:50 schreef nuckythompson het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom over een zesjescultuur gesproken wordt alsof het de schuld is van leerlingen, terwijl wordt aangegeven dat de N-norm zo vastgesteld wordt dat het gemiddelde constant blijft...
valt hier wel mee gelukkig. Engels, wis B, dag vrij en scheikundequote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:20 schreef AppleBite het volgende:
pff, ondanks de pittige week die voor me (en waarschijnlijk meerderen hier) ligt ga ik toch even Elementary en Mad Men kijken, even afleiding.
Heb je Sherlock ook gezien? Ik vind het verschil tussen beiden wel fris en leuk, maar ik vond de climax van Elementary lang niet zo goed als die van Sherlock. Sowieso zit er niet echt een cliffhanger naar het volgende seizoen...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:20 schreef AppleBite het volgende:
pff, ondanks de pittige week die voor me (en waarschijnlijk meerderen hier) ligt ga ik toch even Elementary en Mad Men kijken, even afleiding.
Klopt, Elementary was aardig, leuk vermaak (season finale was enigszins voorspelbaar) en er is zo als je al noemde niet echt een climax. Sherlock (van de BBC bedoel je toch?) is daarentegen werkelijk waar geniaal, misschien wel mijn favoriete serie. Er zijn alleen maar 6 afleveringenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:19 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Heb je Sherlock ook gezien? Ik vind het verschil tussen beiden wel fris en leuk, maar ik vond de climax van Elementary lang niet zo goed als die van Sherlock. Sowieso zit er niet echt een cliffhanger naar het volgende seizoen...
Inderdaad, ik vind het zelf altijd erg apart als docenten helemaal blij zijn met een gemiddelde van 6,4 voor de examensquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:50 schreef nuckythompson het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom over een zesjescultuur gesproken wordt alsof het de schuld is van leerlingen, terwijl wordt aangegeven dat de N-norm zo vastgesteld wordt dat het gemiddelde constant blijft...
Als een docent gemiddeld een 6,4 scoort met 30 leerlingen is die natuurlijk blij wanneer het landelijk gemiddelde een 6,2 is. Logisch toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:17 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het zelf altijd erg apart als docenten helemaal blij zijn met een gemiddelde van 6,4 voor de examensIk vraag me af hoe de zesjescultuur eigenlijk is ontstaan... Weet iemand of daar onderzoek naar is geweest?
Edit: Ik ben nu aan het googlen, de meeste mensen zeggen dat het komt omdat je met een 5,5 of 10 dezelfde studiepunten krijgt. Dus dat extra werk niet nodig is, maar als dat zo is zou de zesjescultuur dan niet 'normaal' zijn? (Of was een 5,5/6 vroeger niet genoeg om je tentamen te halen?)
Zeker, dat snap ikquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:22 schreef nodig het volgende:
[..]
Als een docent gemiddeld een 6,4 scoort met 30 leerlingen is die natuurlijk blij wanneer het landelijk gemiddelde een 6,2 is. Logisch toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:28 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Zeker, dat snap ikHm, ik kan hier een heel verhaal gaan typen maar ik spreek mezelf tegen
Misschien zou cito de spreidingsbreedte ook moeten uitgeven in plaats van alleen maar het gemiddelde. Ik ben benieuwd of het nou echt zo is dat de meerderheid rond de 6 haalt of dat er juist veel lage en veel hoge cijfers zijn met nog een piek zo rond de 6?
Hmmm wat ik merk is dat bijv. cijfers tussen de 4 en de 8 liggen bij Nederlands bijvoorbeeld. Maar is ook per toets/vak heel verschillend hoe er gescoord word geloof ik. Waar ik een 9,5 voor haal en als makkelijk beschouw halen anderen een 4,5 en vinden hem moeilijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zesjescultuur is volgens mij inderdaad het gevoel of ik nou met een 6 of een 10 slaag je schiet er helemaal niks mee op en het is hetzelfde waard.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:28 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Zeker, dat snap ikHm, ik kan hier een heel verhaal gaan typen maar ik spreek mezelf tegen
Misschien zou cito de spreidingsbreedte ook moeten uitgeven in plaats van alleen maar het gemiddelde. Ik ben benieuwd of het nou echt zo is dat de meerderheid rond de 6 haalt of dat er juist veel lage en veel hoge cijfers zijn met nog een piek zo rond de 6?
Uitschieters naar beneden (4, 5) en boven (7, 8) zullen er zo veel zijn denk ik. Ik denk dat die zesjescultuur wel meevalt, hoewel vele jongeren wel het motto "5.5 is ook voldoende" hanteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Komt natuurlijk omdat de eis is dat je gemiddeld aan het eind van het jaar minimaal een 5,5 moet staan. Of je dan een 5,5 of een 8 staat maakt dan echt helemaal geen verschilquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:30 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Uitschieters naar beneden (4, 5) en boven (7, 8) zullen er zo veel zijn denk ik. Ik denk dat die zesjescultuur wel meevalt, hoewel vele jongeren wel het motto "5.5 is ook voldoende" hanteren.
Mwah, die 8 kan wel degelijk een verschil maken voor mensen die een lotingsstudie gaan doenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:32 schreef nodig het volgende:
[..]
Komt natuurlijk omdat de eis is dat je gemiddeld aan het eind van het jaar minimaal een 5,5 moet staan. Of je dan een 5,5 of een 8 staat maakt dan echt helemaal geen verschilHet is gewoon de grens.
Tsja oke maar dat is dan echt al het laatste jaar en een klein gedeelte. Die mensen strijden natuurlijk wel omdat hun grens van 5,5 eigenlijk verdwijnt en ze een grens krijgen die hoe hoger hoe gunstiger telt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:33 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Mwah, die 8 kan wel degelijk een verschil maken voor mensen die een lotingsstudie gaan doen
Ja ik vind het ook maar vaag, en die regel sluit er ook niet echt op aan nee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:34 schreef JoelBaka het volgende:
Ik denk dat er maar eens een goed onderzoek naar die zesjescultuur moet komenWant het is inderdaad maar vaag. Wel weer apart dat ze dan een nieuwe eis maken die tegen de zesjescultuur ingaat: de 5,5 regel
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:34 schreef nodig het volgende:
[..]
Tsja oke maar dat is dan echt al het laatste jaar en een klein gedeelte. Die mensen strijden natuurlijk wel omdat hun grens van 5,5 eigenlijk verdwijnt en ze een grens krijgen die hoe hoger hoe gunstiger telt.
Ja maar dan schiet je er nog wel wat mee op, compensatiepunten! Ik ging voor m&o ook voor een 10 terwijl ik zonder leren makkelijk een 7 kan halen ofzo.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook maar vaag, en die regel sluit er ook niet echt op aan nee.
Overigens doe ik niet aan de zesjescultuur, ik wil voor het CE Engels een 10 en niets minder.
Ja precies. Ik kan voor Engels echt een 9+ halen dus ik ga het serieus proberen. Die 10 is hartstikke welkom, dan sta ik een vette 9 voor Engelsquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:37 schreef nodig het volgende:
[..]
Ja maar dan schiet je er nog wel wat mee op, compensatiepunten! Ik ging voor m&o ook voor een 10 terwijl ik zonder leren makkelijk een 7 kan halen ofzo.
Dat was inderdaad ook mijn doel, een 9,5 halen om vervolgens een 9 gemiddeld te komen staanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:38 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja precies. Ik kan voor Engels echt een 9+ halen dus ik ga het serieus proberen. Die 10 is hartstikke welkom, dan sta ik een vette 9 voor Engels
Zou tof zijn, een 9 is wel echt goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:41 schreef nodig het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ook mijn doel, een 9,5 halen om vervolgens een 9 gemiddeld te komen staanGaat me heel misschien lukken als er een leuke norm uitrolt
Iddquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook maar vaag, en die regel sluit er ook niet echt op aan nee.
Overigens doe ik niet aan de zesjescultuur, ik wil voor het CE Engels een 10 en niets minder.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:45 schreef De-Haas het volgende:
Hallo allemaal, hoe staat het met de examens hier? Beetje goed gegaan tot nu toe?
Er is wel lekker veel over geklaagd igg!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:42 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zou tof zijn, een 9 is wel echt goed.
Hoop dat de norm meevalt dan
Nederlands 7.1-8.1quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:47 schreef Toto69 het volgende:
[..],
Nederlands 6.6 - 7.6
Spaans 6.3 - 7.3
En bij jou?
Balen van die norm zeg!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:47 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
IddVorig jaar was er echt een poepnorm voor Engels vmbo-t, als die hetzelfde was gebleven als 2011 dan had ik een 10 gehad... Maar een 9 is ook leuk ^^
Ik doe zelf inderdaad niet mee aan de zesjescultuur, maar ik merk dat het soms ook niet goed is om constant goed te willen presteren. Omdat ik nu op een hoger niveau zit is het echt niet zo gek dat ik geen 7ens 8ens en 9ens haal. Ik haal ze wel maar niet meer voor alle vakken. Als ik dan een 6 haal baal ik ontzettend, terwijl dat opzich nog niet eens zo slecht isVandaar dat ik de zesjescultuur ook zo dubbel vind. Het is jammer want goed presteren is mooi, maar het kan soms ook beter zijn om jezelf buiten school te ontplooien en met een 6 tevreden te zijn. Of te accepteren dat hoger gewoon niet gaat.
Hier nog een intressante column: Deel 1, Deel 2
Super!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:49 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Nederlands 7.1-8.1
Natuurkunde 9+
Latijn 8+
Economie 7.3-8.3
Klachten zeggen niet direct iets maar geven vaak wel een indicatie. Gaat er meer om of die klachten inhoudelijk ook wat voorstellen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:51 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Super!
@ Nodig: maar klachten zeggen niets toch? Qua norm
Daar heb je gelijk in. Helaas zijn vele klachten niet bijster sterk beargumenteerd vrees ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:53 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Klachten zeggen niet direct iets maar geven vaak wel een indicatie. Gaat er meer om of die klachten inhoudelijk ook wat voorstellen.
Nee veel scholieren denken we klagen wel iets en dan krijgen we een hoog cijfer maar zo werkt t natuurlijk niet. Je moet er tijd voor nemen en ook duidelijk maken wat er precies aan schort, alleen dan maak je kans dat je klacht gegrond verklaard wordt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Helaas zijn vele klachten niet bijster sterk beargumenteerd vrees ik.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Helaas zijn vele klachten niet bijster sterk beargumenteerd vrees ik.
Dat havo m&o bedoel je? Ik hoorde ook dat vrij onduidelijk was en heel veel overbodige info en bijlages.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:55 schreef nodig het volgende:
[..]
Klopt.
Maar in vergelijking met andere vakken (bijv. Nederlands) is er ontieegelijk veel geklaagd over M&O. Maar kan er ook aan liggen dat het het 1e examen was.
Maar ook echt extreem veel klachtenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:57 schreef Toto69 het volgende:
@ de haas: Precies!
@ nodig: 1e examen heeft altijd veel klachten naar verhouding toch?
Jup Havo m&oquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:57 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Dat havo m&o bedoel je? Ik hoorde ook dat vrij onduidelijk was en heel veel overbodige info en bijlages.
Daar ga ik niet vanuitquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:58 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Als ze goed beargumenteerd zijn, who knows.
En met die klachten doen ze nu net niets...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:00 schreef nodig het volgende:
[..]
Daar ga ik niet vanuitMaar dat zijn ze van andere vakken ook niet
Meeste klachten: Te moeilijk, te lang. Gok ik zo.
Hogere statistiekquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:01 schreef Toto69 het volgende:
[..]
En met die klachten doen ze nu net niets...
Klopt ik denk eigenlijk dat ze veel meer kijken naar de gemiddelde puntenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:02 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik denk dat ze daar niet alleen naar kijken.
Dan hoop ik voor jou dat dat laag isquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:04 schreef nodig het volgende:
[..]
Klopt ik denk eigenlijk dat ze veel meer kijken naar de gemiddelde punten
Moet lukkenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:40 schreef Thezeurminator het volgende:
Nog 3 examens. 3x een 4,5 en ik ben geslaagd.
Ik heb woensdag wiskunde en dan een week later frans.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:38 schreef FreshLife het volgende:
ik mag lekker door tot de 29e, aangezien ik ongeveer de enige blijk die frans heeft gekozen op mijn school. Dus de feestjes van de 28e skip ik maar even;(
Vreselijkquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:31 schreef JoelBaka het volgende:
Niemand die dit jaar songfestival kijkt?![]()
Door EXA ben ik het gaan kijken vorig jaar
Zo vreselijk dat t geweldig isquote:
Leren op zaterdagavond? Mweh.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:39 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Zo vreselijk dat t geweldig isAlleen geen koekjes oma's dit jaar
Euphoria was trouwens echt een goed nummer, is het nog steeds xD Ik houd nu even heel erg van Finland, geweldige actie
![]()
Maar, zijn er nog mensen aan het leren? Of lekker van de zaterdag avond aan het genieten?
Jawelquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:31 schreef JoelBaka het volgende:
Niemand die dit jaar songfestival kijkt?![]()
Door EXA ben ik het gaan kijken vorig jaar
Ik ga me dus echt zorgen maken om mijn bio examen hierdoor. Geen idee of ik wel kan leren als iedereen zonder bio aan het feesten isquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:49 schreef NasiHoofd het volgende:
Leren op zaterdag avond kan ik niet![]()
Ben om 19:00 gestopt , en aan het bier gegaan
Tsja ontspanning moet ook even kunnenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:14 schreef _-_ het volgende:
[..]
Ik ga me dus echt zorgen maken om mijn bio examen hierdoor. Geen idee of ik wel kan leren als iedereen zonder bio aan het feesten is
Volgende week maandag(27 mei). Dussssss dat weekend ga ik lekker brak leren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:16 schreef NasiHoofd het volgende:
[..]
Tsja ontspanning moet ook even kunnen![]()
Wanneer heb je bio ?
Achja ik heb die maandag economie en zaterdag avond een feestjequote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:17 schreef _-_ het volgende:
[..]
Volgende week maandag(27 mei). Dussssss dat weekend ga ik lekker brak leren.
Iedereen is even bijkomen van de eerste week denk ikquote:
Bijkomen? Doorleren!quote:Op zondag 19 mei 2013 18:39 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Iedereen is even bijkomen van de eerste week denk ik
Of ze zijn extreem intensief aan het leren, dat kan natuurlijk ook
Op een waterfiets?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:40 schreef NasiHoofd het volgende:
Diehard leren voor geschiedenis![]()
Morgen elfstedentocht fietsen , dus moet vandaag alles kennen![]()
Ik heb AK, maar ik ben ook niet pro met de atlas.. Geef mij maar liever directe vragen.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:46 schreef Etsu het volgende:
Dit topic
EXA / [HAVO] Aardrijkskunde
Niet weten hoe de atlas werkttering hee.
Gelukkig is het in de aparte vak topics wel druk.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:57 schreef AppleBite het volgende:
Een slowchat komt dit jaar niet echt op gang hè haha, denk trouwens dat dat voor de concentratie geen verkeerde ontwikkeling is.
En hoe staat men tegenover de examens van morgen?
Veel mensen vrezen hem voor geschiedenis (en ik zelf ook wel een beetje) lees ik op de social media e.d..
Voor vwo: http://www.cito.nl/Onderw(...)2013/vwo_ce_tv1.aspxquote:Op maandag 20 mei 2013 23:10 schreef cupcakes95 het volgende:
hoiii allemaal!!
Weet iemand de site waarop je kan zien hoeveel open/gesloten vragen er per examen zijn, en hoeveel punten je per vraag kan krijgen? iemand had in een ander topic dit linkje gepost over nederlands examen, maar kan het helaas niet meer vinden... het was een site van de cito dacht ik.
Alvast heel erg bedankt!!!!
Komt goed Lucquote:Op maandag 20 mei 2013 23:12 schreef LucvanDijk het volgende:
Ik was toch heel blij dat ik vrijdag erop had zitten met Latijn en economie, maar nu slaan de zenuwen voor geschiedenis toch ook toe... Al drie jaar constant m'n zwakste vak. Hopen dat het goed afloopt...
Het kan raar lopen, inderdaad. Vrijdag had ik vooraf een goed gevoel over economie en slecht over Latijn, en economie zat tussen de 4 en de 6 en Latijn tussen de 7 en de 9...quote:Op maandag 20 mei 2013 23:14 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Komt goed Lucik had voor mn zwakste vak ineens een 8, alles kan!
ik ben je eeuwig dankbaar!!! dankjewelquote:Op maandag 20 mei 2013 23:12 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Voor vwo: http://www.cito.nl/Onderw(...)2013/vwo_ce_tv1.aspx
Voor havo: http://www.cito.nl/Onderw(...)013/havo_ce_tv1.aspx
En dan bij het vak op de groene S klikken.
Havo?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:34 schreef BredeBroeder het volgende:
Kut examen man geschiedenis, vraag over vetorecht wtf?
Ook republiek en verenigde staten?quote:
Oh, oké. Nouja, dat zit allemaal in één eeuw, dus eigenlijk heb je best wel geluk. Havo en Vwo hebben twee onderwerpen, verspreid over bijna vier eeuwen...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:43 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nope, Nederlands-Indie, koude oorlog, WOII, WOI, en de staatsinrichting van Nederland
Examen gemist nu?quote:
GAST XDXDXDXDXDXDXDquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:21 schreef Julian94 het volgende:
[..]
wot de fok XD dat zou wel heel zuur zijn
Als ik boven de 5.5 heb ben ik in principe geslaagd, dus het kan moeilijk slecht aflopen, denk dat ik wel sowieso een 5.5 heb. Het moet echt snel 14:00 worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Anyways.
Hoe is geschiedenis gegaan?
Bij Engels zijn altijd veel mensen snel klaar. Ieder jaar weer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:08 schreef De_Nater het volgende:
Mijn hemel, die had ik snel gedaan! Of dat goed is, wachten we af, maar was binnen het uur klaar.
Ook altijd lage n-term dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Bij Engels zijn altijd veel mensen snel klaar. Ieder jaar weer.
Hoger dan je zou verwachten. Vorig jaar was het 0,6. In 2011 0,4 en in 2010 was het 1,1. En ieder jaar wordt het door veel mensen makkelijk gevonden.quote:
Er zit natuurlijk veel subjectiviteit in sommige van die multiple choice, omdat er dan twee zijn die erg op elkaar lijken. Was wel blij dat er geen literatuur inzat, zo'n verhaal haat ik echt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:29 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Hoger dan je zou verwachten. Vorig jaar was het 0,6. In 2011 0,4 en in 2010 was het 1,1. En ieder jaar wordt het door veel mensen makkelijk gevonden.
Mooi dat het goed ging!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:50 schreef M-arijnn het volgende:
Ondanks dat ik echt een draak ben in scheikunde (herprofileren dus heb nooit SK gehad) ging het volgens mij best wel goed.., denk zelfs wel een voldoende, maar dat roep ik maar niet te hard. Zaten echt belachelijk makkelijke vragen in (teken 2 koolwaterstoffen)
Mja, bij Engels heb je ook gewoon veel mensen die het nagenoeg vloeiend spreken en mensen die er geen hout van bakken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:32 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk veel subjectiviteit in sommige van die multiple choice, omdat er dan twee zijn die erg op elkaar lijken. Was wel blij dat er geen literatuur inzat, zo'n verhaal haat ik echt.
Haha yepquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:54 schreef Squalus het volgende:
[..]
Mooi dat het goed ging!
(Welke heb je getekend, methaan en ethaan? :p)
Gelukkig niet, ik had Engels pas om 13:30, maar wou voor die tijd al wel wat gaan doen aan wiskunde. Dat is dus helaas niet gelukt haha. Morgen maar even een wekkertje extra zetten.quote:
Noem je dat een flauwe vraag? Dat was de makkelijkste in het hele examenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:19 schreef haan33 het volgende:
Zaten wel flauwe vragen bij. Zoals die met kalium: moest k+ zijn
Ik moet AK goed maken en dan ben ik voor mijn gevoel wel geslaagd.. Engels wordt makkelijk en ik kan daarmee me cijfers omhoog halen met een 8+quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:15 schreef InstaBuilding het volgende:
Voor welke examens knijpen jullie hem nog?
Ik heb er nog 3.. Engels, aardrijkskunde & economie.
Aardrijkskunde en economie zijn voor mij nog best pittig.
Engels daar in tegen totaal niet.
Nja hij was flauw omdat hij zo makkelijk was net zoals die ene vraag over ''geef twee koolwaterstoffen'' (ofzo). Bij zulke vragen ga je meestal moeilijker nadenken omdat je niet verwacht dat het zo makkelijk is, ik moest die vraag wel een paar keer lezen voordat ik het zeker wist.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:23 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Noem je dat een flauwe vraag? Dat was de makkelijkste in het hele examen![]()
Hoe verwacht jij anders dat kalium voorkomt in een oplossing?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Hé, wij doen hetzelfdequote:Op woensdag 22 mei 2013 17:16 schreef RicoM95 het volgende:
Wiskunde was erg goed te doen, met even vluchtig nakijken kom ik op 71 puntjes uit (misschien 69 als er heel lullig gedaan wordt). Ik ben tevreden!
Vrijdag nog Scheikunde, dat moet wel goedkomen als ik er morgen nog even naar kijk. Dan woensdag nog Frans, daar ga ik helemaal niks meer voor doen.
Hoeveel punten heb je dan denk je? En wat sta je?quote:
Nee, vanaf nu bedoelde ikquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:46 schreef RicoM95 het volgende:
[..]
NT met Wiskunde D, Economie en Frans. Weet je het zeker?
B?quote:
Ahhh, ja ik denk dat er veel mensen zijn die nu nog hetzelfde moeten als wijquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:47 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nee, vanaf nu bedoelde ik![]()
N&G met Informatica en Frans
Veel mensen die scheikunde hebben, hebben ook bio. Die indruk had ik tenminste. En dan weer een hoop die geen frans hebbenquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:48 schreef RicoM95 het volgende:
[..]
Ahhh, ja ik denk dat er veel mensen zijn die nu nog hetzelfde moeten als wij
Dat is inderdaad ook weer zo. Ik baal er wel van dat Frans woensdag pas is. Je moet er niks meer voor doen, maar toch heb je de gedachte dat je nog een examen te gaan hebt in je achterhoofd, waardoor het allemaal net iets minder relaxed is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:50 schreef SiIk het volgende:
[..]
Veel mensen die scheikunde hebben, hebben ook bio. Die indruk had ik tenminste. En dan weer een hoop die geen frans hebben
Ik sta een 6,4 en heb het voor elkaar gekregen slechts dertig punten te halen voor B. Een vraag verkeerd gelezen die best nog wat punten was en dan gaat het snel...quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:47 schreef Neraice het volgende:
[..]
Hoeveel punten heb je dan denk je? En wat sta je?
Da's wel zuur dan. Ik sta een 4.8quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:52 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Ik sta een 6,4 en heb het voor elkaar gekregen slechts dertig punten te halen voor B. Een vraag verkeerd gelezen die best nog wat punten was en dan gaat het snel...
Stel dat ze me bij Nederlands dus gaan naaien heb ik gewoon geen diploma... Stomme kern vakken...quote:
Waarheid.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:01 schreef SiIk het volgende:
Eigenlijk is het ook gewoon gek dat die regel voor wiskunde in het algemeen geldt. Ja, je moet een basiskennis wiskunde hebben vind ik, maar om wis B nou gelijk te stellen aan A of C? Zo ga je wel krijgen dat er meer mensen terug naar A stappen denk ik...
Ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:01 schreef SiIk het volgende:
Eigenlijk is het ook gewoon gek dat die regel voor wiskunde in het algemeen geldt. Ja, je moet een basiskennis wiskunde hebben vind ik, maar om wis B nou gelijk te stellen aan A of C? Zo ga je wel krijgen dat er meer mensen terug naar A stappen denk ik...
Opzich vind ik B makkelijker dan A maar is A minder werk ;Dquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:01 schreef SiIk het volgende:
Zelfde voor mij! Alleen dan NT met wiskunde D en economie. Dus na Duits en scheikunde ook helemaal klaar. Zojuist even berekend dat ik voor die twee bij elkaar ongeveer minstens een 4,6 moet halen voor de 5,5 gemiddeld voor CE, dus dat moet wel in orde komen (:quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:27 schreef undifined1 het volgende:
Morgen nog even Duits en dan vrijdag scheikunde en dan is het feest weer over. Blijft mooi, vwo NT met NLT en Informatica, 6 eindexamenvakken :-D
Ik vind dat ook echt verschrikkelijk, heb het ook een paar keer fout ingetypt enzoquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:22 schreef TheMastodon het volgende:
Wiskunde B was erg makkelijk. Helaas maar 3 exacte vragen, ik vind dat hele berekenen zulke onzin. Ik ben punten kwijtgespeeld omdat ik niet wist dat ik bepaalde maniertjes op de rekenmachine mocht gebruiken. En doordat ik dat daarom exact wilde oplossen in totaal 16 blaadjes volgeschreven.
Waar je al niet om kunt zeuren.quote:''Ik was al snel klaar met het examen en ik heb dan ook maar één klasgenootje gesproken. Die vond het examen ook makkelijk'', vertelt Marlous. ''Ik vond het wel vervelend dat we op onze school samen met de vmbo'ers in de examenzaal zaten. Die maakten een wiskunde-examen en het getik op hun rekenmachines leidde mij best wel af.''
Ik zal je vertellen, getik valt dan nog reuze mee. Vanmiddag zat d'r eentje bij ons bij wisB om de vijf minuten zijn rekenmachine letterlijk en figuurlijk te mishandelen door een paar keer flink op dat ding te bonken, en ik zat dus naast 'm. Dá's pas irritantquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:41 schreef Miousana het volgende:
[..]
Waar je al niet om kunt zeuren.Waarschijnlijk krijgt LAKS heel veel van dit soort klachten binnen elke dag.
Best lastigquote:Wiskundedocent Emiel Penners beoordeelt het examen als 'best lastig'. "Het examen was vrij lang en dat is al gauw een struikelblok voor leerlingen. Het risico bestaat dat ze het examen gaan afraffelen. Dat gebeurde ook: sommige leerlingen hadden vragen overgeslagen en hadden vervolgens geen tijd meer om ze later alsnog te maken. Daarnaast bevatten sommige opgaven behoorlijke lappen tekst, dat maakt een examen ook pittig", aldus Penners.
Over welke gaat dat?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:58 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Best lastigDit was appeltje eitje man
Wel teveel tekst en onzin, dat is waar. Verder was ie echt niet zo moeilijk.quote:
Ik vind het een beetje een non-argument. Kom op zeg, het is vwo-niveau, wat verwachten mensen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef SiIk het volgende:
[..]
Wel teveel tekst en onzin, dat is waar. Verder was ie echt niet zo moeilijk.
Ik doe gezellig met je mee! Leuke meid die Medeaquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:44 schreef Stjonal het volgende:
arg, vrijdag grieks >.< en scheikunde >>.<<
dit is niet leuk
Heb geen enkele taaltoets gemaakt of gezien?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:18 schreef JoelBaka het volgende:
Je moet toch bij elke (universitaire) studie de taaltoets halen om een positief bindend studie advies te krijgen? Of alleen bij specifieke universiteiten/opleidingen?
edit:twitter:LAKStweets twitterde op donderdag 23-05-2013 om 12:28:09Zeven errata zijn gepubliceerd, meer info volgt snel op examenklacht.nl reageer retweet
Ja er gingen wat vragen over de sniperscene's van call of dutyquote:
Ja klopt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:14 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ja er gingen wat vragen over de sniperscene's van call of duty
Hehe wie zegt dat gamen niet nuttig isquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:14 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ja er gingen wat vragen over de sniperscene's van call of duty
Helaas had het weinig met game-kennis te makenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:15 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Hehe wie zegt dat gamen niet nuttig is
Die laatste vragen waren kut. Wat was de symbiose?quote:
Ehm, even denken, volgens mij wist ik die nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:16 schreef haan33 het volgende:
[..]
Die laatste vragen waren kut. Wat was de symbiose?
Symbiose is wederzijdse samenwerking. Ik doe iets voor jou goed en dan geef je mij ook iets goed.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:16 schreef haan33 het volgende:
[..]
Die laatste vragen waren kut. Wat was de symbiose?
Hij bedoelde denk ik wát die symbiose bij die vraag inhield, niet wat de term symbiose inhoudtquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:17 schreef Miss_Lioness het volgende:
[..]
Symbiose is wederzijdse samenwerking. Ik doe iets voor jou goed en dan geef je mij ook iets goed.
50 minuten?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:17 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ehm, even denken, volgens mij wist ik die niet
was wel om 14.20 klaar
Kun je de vraag enzo even hier plaatsen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Hij bedoelde denk ik wát die symbiose bij die vraag inhield, niet wat de term symbiose inhoudt![]()
Het was niet altijd gemakkelijk voor soldaten om te vechten in gebieden met veel muren. Vaak was het onmogelijk veilig een hoek om te lopen zonder neergeschoten te worden. Hier kwam verandering in toen het zogenaamde leaning werd geintroduceerd. In welk deel van Call of Duty ontbrak deze techniekquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:16 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Helaas had het weinig met game-kennis te maken
Ja!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef haan33 het volgende:
[..]
50 minuten?. Had jij bij de werkbij/mannetje allebei Bb-geel?
Die weet ik zo uit mijn hoofd niet meer.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef Miss_Lioness het volgende:
[..]
Kun je de vraag enzo even hier plaatsen?
Ik heb geen idee, ik ben niet zo'n gamer, jij wel?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het was niet altijd gemakkelijk voor soldaten om te vechten in gebieden met veel muren. Vaak was het onmogelijk veilig een hoek om te lopen zonder neergeschoten te worden. Hier kwam verandering in toen het zogenaamde leaning werd geintroduceerd. In welk deel van Call of Duty ontbrak deze techniek
Nee niet zo veel meer als vroegah maar ik weet wel dat het rellen was omdat je niet kon leanenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:19 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja!
[..]
Die weet ik zo uit mijn hoofd niet meer.
[..]
Ik heb geen idee, ik ben niet zo'n gamer, jij wel?
Jij doet meer aan gekke brilletjes/mutsen op de cam toch![]()
Ik heb geen eens een idee wat leanen is, deze vragen gingen over contrast verbetering van de ogen door het spelen van actiespellen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:20 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nee niet zo veel meer als vroegah maar ik weet wel dat het rellen was omdat je niet kon leanen
Sommige antwoorden kon je letterlijk uit de tekst overnemenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:33 schreef Depisch het volgende:
Wat een kut examen was bio zeg. Tering... Kan een 1 of een 8 hebben, geen idee of ik goed gegokt heb. Kutzooi!
Had jij ook boller door lensspiertjes?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb geen eens een idee wat leanen is, deze vragen gingen over contrast verbetering van de ogen door het spelen van actiespellen.
Boller door die andere dingenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:38 schreef haan33 het volgende:
[..]
Had jij ook boller door lensspiertjes?
Ik dacht dat accomodatiespieren de lens niet boller konden maken, maar iets andersquote:
commensalisme. Had ikquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:44 schreef Depisch het volgende:
Welke vorm van symbiose hadden jullie? Ik had parasitisme. Waarschijnlijk fout maar dat was de enige die ik wist
Wut?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:44 schreef Tropanzia het volgende:
Vanmiddag ben ik er achter gekomen dat er een leerling uit mijn klas alle examen-antwoorden heeft weten te bemachtigen. Hij verkoopt ze nou door aan een aantal klasgenoten.
Wat moet ik hier mee?
Yolo toch?quote:
Je mag 2 5'en staan, hoe kun je ooit zakkenquote:
Even kijkenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef Push. het volgende:
Weet iemand of er een overzicht bestaat van de n-termen van afgelopen jaren per vak?
Het was boller, maar dacht dat het een strikvraag was dus heb ik lensspieren ingevuldquote:
Weet je het zeker? Als je die spieren aantrekt lijkt het mij dat het juist platter word, en als je ze ontspant dat ze weer bol worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef haan33 het volgende:
[..]
Het was boller, maar dacht dat het een strikvraag was dus heb ik lensspieren ingevuld
Ja dus, op examenblad.nl. Is wel even puzzelen, maar een voorbeeld:quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef Push. het volgende:
Weet iemand of er een overzicht bestaat van de n-termen van afgelopen jaren per vak?
Wanneer deze spier zich ontspant, wordt de lens platter, bij aanspanning van deze spier wordt de lens boller.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:50 schreef Depisch het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Als je die spieren aantrekt lijkt het mij dat het juist platter word, en als je ze ontspant dat ze weer bol worden.
Nee als de spieren aanspannen wordt hij boller omdat hij de lens 'in elkaar' druktquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:50 schreef Depisch het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Als je die spieren aantrekt lijkt het mij dat het juist platter word, en als je ze ontspant dat ze weer bol worden.
Ja kloptquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja dus, op examenblad.nl. Is wel even puzzelen, maar een voorbeeld:
http://www.examenblad.nl/(...)horizon=vhi1n4dt1aya
Dat is Nederlands 2012 voor de havo, de N-term staat er bij (1,1) zo kan je dat voor elk vak opzoeken!
Welke vakken wil je? Wil ik best even voor je kijken, en welke jaren wil je? 2012, 2011, 2010 of zo?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar hoopte eigenlijk dat er iemand me voor was geweest en er een overzichtje van had gemaakt.
Haha nee hoor, zo belangrijk is het niet. Toch bedanktquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:53 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Welke vakken wil je? Wil ik best even voor je kijken, en welke jaren wil je? 2012, 2011, 2010 of zo?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:53 schreef Push. het volgende:
[..]
Haha nee hoor, zo belangrijk is het niet. Toch bedankt.
http://www.examenblad.nl/(...)wo_norm/havo-tv1.htmquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar hoopte eigenlijk dat er iemand me voor was geweest en er een overzichtje van had gemaakt.
Die twee waren zo makkelijk, 2010 was dan wel kut vond ik, maar ligt vooral aan de onderwerpen, dit jaar precies de dingen die ik niet goed geleerd had.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:59 schreef M-arijnn het volgende:
Meh, bio was lastiger dan verwacht, zeker na het oefenen van 2011-1 (7.7) en 2012-1 (7.4). Ben benieuwd..
Ja, dat ben ik wel met jullie eens eigenlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:07 schreef M-arijnn het volgende:
Ik ook, oog en zenuwstelsel vind ik maar verlept..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |