Ja ik vind het ook maar vaag, en die regel sluit er ook niet echt op aan nee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:34 schreef JoelBaka het volgende:
Ik denk dat er maar eens een goed onderzoek naar die zesjescultuur moet komenWant het is inderdaad maar vaag. Wel weer apart dat ze dan een nieuwe eis maken die tegen de zesjescultuur ingaat: de 5,5 regel
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:34 schreef nodig het volgende:
[..]
Tsja oke maar dat is dan echt al het laatste jaar en een klein gedeelte. Die mensen strijden natuurlijk wel omdat hun grens van 5,5 eigenlijk verdwijnt en ze een grens krijgen die hoe hoger hoe gunstiger telt.
Ja maar dan schiet je er nog wel wat mee op, compensatiepunten! Ik ging voor m&o ook voor een 10 terwijl ik zonder leren makkelijk een 7 kan halen ofzo.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook maar vaag, en die regel sluit er ook niet echt op aan nee.
Overigens doe ik niet aan de zesjescultuur, ik wil voor het CE Engels een 10 en niets minder.
Ja precies. Ik kan voor Engels echt een 9+ halen dus ik ga het serieus proberen. Die 10 is hartstikke welkom, dan sta ik een vette 9 voor Engelsquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:37 schreef nodig het volgende:
[..]
Ja maar dan schiet je er nog wel wat mee op, compensatiepunten! Ik ging voor m&o ook voor een 10 terwijl ik zonder leren makkelijk een 7 kan halen ofzo.
Dat was inderdaad ook mijn doel, een 9,5 halen om vervolgens een 9 gemiddeld te komen staanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:38 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja precies. Ik kan voor Engels echt een 9+ halen dus ik ga het serieus proberen. Die 10 is hartstikke welkom, dan sta ik een vette 9 voor Engels
Zou tof zijn, een 9 is wel echt goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:41 schreef nodig het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ook mijn doel, een 9,5 halen om vervolgens een 9 gemiddeld te komen staanGaat me heel misschien lukken als er een leuke norm uitrolt
Iddquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook maar vaag, en die regel sluit er ook niet echt op aan nee.
Overigens doe ik niet aan de zesjescultuur, ik wil voor het CE Engels een 10 en niets minder.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:45 schreef De-Haas het volgende:
Hallo allemaal, hoe staat het met de examens hier? Beetje goed gegaan tot nu toe?
Er is wel lekker veel over geklaagd igg!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:42 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zou tof zijn, een 9 is wel echt goed.
Hoop dat de norm meevalt dan
Nederlands 7.1-8.1quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:47 schreef Toto69 het volgende:
[..],
Nederlands 6.6 - 7.6
Spaans 6.3 - 7.3
En bij jou?
Balen van die norm zeg!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:47 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
IddVorig jaar was er echt een poepnorm voor Engels vmbo-t, als die hetzelfde was gebleven als 2011 dan had ik een 10 gehad... Maar een 9 is ook leuk ^^
Ik doe zelf inderdaad niet mee aan de zesjescultuur, maar ik merk dat het soms ook niet goed is om constant goed te willen presteren. Omdat ik nu op een hoger niveau zit is het echt niet zo gek dat ik geen 7ens 8ens en 9ens haal. Ik haal ze wel maar niet meer voor alle vakken. Als ik dan een 6 haal baal ik ontzettend, terwijl dat opzich nog niet eens zo slecht isVandaar dat ik de zesjescultuur ook zo dubbel vind. Het is jammer want goed presteren is mooi, maar het kan soms ook beter zijn om jezelf buiten school te ontplooien en met een 6 tevreden te zijn. Of te accepteren dat hoger gewoon niet gaat.
Hier nog een intressante column: Deel 1, Deel 2
Super!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:49 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Nederlands 7.1-8.1
Natuurkunde 9+
Latijn 8+
Economie 7.3-8.3
Klachten zeggen niet direct iets maar geven vaak wel een indicatie. Gaat er meer om of die klachten inhoudelijk ook wat voorstellen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:51 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Super!
@ Nodig: maar klachten zeggen niets toch? Qua norm
Daar heb je gelijk in. Helaas zijn vele klachten niet bijster sterk beargumenteerd vrees ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:53 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Klachten zeggen niet direct iets maar geven vaak wel een indicatie. Gaat er meer om of die klachten inhoudelijk ook wat voorstellen.
Nee veel scholieren denken we klagen wel iets en dan krijgen we een hoog cijfer maar zo werkt t natuurlijk niet. Je moet er tijd voor nemen en ook duidelijk maken wat er precies aan schort, alleen dan maak je kans dat je klacht gegrond verklaard wordt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Helaas zijn vele klachten niet bijster sterk beargumenteerd vrees ik.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Helaas zijn vele klachten niet bijster sterk beargumenteerd vrees ik.
Dat havo m&o bedoel je? Ik hoorde ook dat vrij onduidelijk was en heel veel overbodige info en bijlages.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:55 schreef nodig het volgende:
[..]
Klopt.
Maar in vergelijking met andere vakken (bijv. Nederlands) is er ontieegelijk veel geklaagd over M&O. Maar kan er ook aan liggen dat het het 1e examen was.
Maar ook echt extreem veel klachtenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:57 schreef Toto69 het volgende:
@ de haas: Precies!
@ nodig: 1e examen heeft altijd veel klachten naar verhouding toch?
Jup Havo m&oquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:57 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Dat havo m&o bedoel je? Ik hoorde ook dat vrij onduidelijk was en heel veel overbodige info en bijlages.
Daar ga ik niet vanuitquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:58 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Als ze goed beargumenteerd zijn, who knows.
En met die klachten doen ze nu net niets...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:00 schreef nodig het volgende:
[..]
Daar ga ik niet vanuitMaar dat zijn ze van andere vakken ook niet
Meeste klachten: Te moeilijk, te lang. Gok ik zo.
Hogere statistiekquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:01 schreef Toto69 het volgende:
[..]
En met die klachten doen ze nu net niets...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |