abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:38:28 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126577353
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:40:02 #2
259886 pessie
pi_126577408
Mineola ik had het net gelezen. Is tof hoor!

Le, je ventje thuis *O*

Lot, herkenbaar.. Maar tegen MN moeder zeg ik dat ik het gewoon anders doe. Aangezien ik toch al zxo gek blijk te zijn dat ik lang voed zegt ze nu niet eens meer iets. En Lauren zit nog steeds op 8 a 12 voedingen per dag, ruim 11 weken oud.

Ik doe steeds zo MN best om bij te lezen maar dan lukt reageren amper nog omdat er een kind aan me trekt :@ . Ik ben dus doorgaans wel van het wel en wee van iedereen op de hoogte.
pi_126577508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk sliep vanaf een maand of 2 door (23.00-7.00 ongeveer) Maar is daar op een gegeven moment weer mee gestopt. Nu meestal nog 1 of 2 nachtvoedingen. Ik merk ook dat het aan mezelf ligt. Als ik tijdens de voeding in slaap val, en Luuk ook, word ik meestal een uurtje later wakker. Als ik Luuk dan alsnog in bed leg, dan is ie meestal een uurtje daarna weer wakker. Als ik mezelf wakker hou, dan leg ik hem weg als hij klaar is, en dan slaapt ie meestal langer (dan kan er zo een uur of 4-5 tussen zitten)
He wat grappig, das hier precies hetzelfde.. Maar dat wakker blijven he :z

quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef pessie het volgende:

Le, je ventje thuis *O*

Lot, herkenbaar.. Maar tegen MN moeder zeg ik dat ik het gewoon anders doe. Aangezien ik toch al zxo gek blijk te zijn dat ik lang voed zegt ze nu niet eens meer iets. En Lauren zit nog steeds op 8 a 12 voedingen per dag, ruim 11 weken oud.

Ik doe steeds zo MN best om bij te lezen maar dan lukt reageren amper nog omdat er een kind aan me trekt :@ . Ik ben dus doorgaans wel van het wel en wee van iedereen op de hoogte.
Mijn ventje zit al weken op 8 voedingen, en is ruim 6 maanden. :D Hij drinkt gewoon echt elke 3 uur, ook 's nachts. best grappig, zo'n intern wekkertje..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:53:10 #4
259886 pessie
pi_126577865
Hier is er geen pijl op te trekken, vaak overdag elke anderhalf tot 3 uur en dan nachts 2x 4 uur ertussen laten. Vaak zeg ik he, het kan ook helemaal omslaan.
pi_126578845
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:40 schreef pessie het volgende:

Le, je ventje thuis *O*

Ja ze zal het ook maar gewoon moeten accepteren idd. Maar ik voel me soms gewoon bezwaard als zij of m'n schoonouders hier zijn als ik haar na een uur weer aanleg. Dan probeer ik het soms nog even te rekken omdat zij dan haar gaan proberen te troosten terwijl ik toch allang weet dat dat niet werkt want ze wil gewoon drinken. En dan krijg je zo'n meewarrige blik :'). Nouja, pech voor ze :)
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:21:11 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126578888
Lekker aanleggen L0t, het is jouw dochter :Y
pi_126579863
Mineola ik geef ook alleen de fles he, dat scheelt vaak enorm als ik hier zo lees!

Hier is elke 3 uur toch wel gemiddeld, maar soms zijn er het er 2 en soms 4. Ik probeer niet eerder te geven en ook niet later, dus dat ligt denk ik wel deels aan mezelf. 's Nachts is een ander verhaal, ik wacht eigenlijk altijd tot hij zelf komt, maar hij heeft er dan ook nooit meer dan 6 uur tussen gelaten.

Pessie ik heb toch het gevoel dat ik je redelijk vaak voorbij zie komen hoor! Dus het valt vast mee ;)

L0t, dit soort gemiep kom ik al tegen vanaf dat ik zwanger raakte, en eerst vond ik dat allemaal ingewikkeld maar intussen vertrouw ik op mezelf en laat ik ze lekker kletsen. Inderdaad soms wel een beetje frustrerend.. maar je weet het toch zelf het beste!
pi_126580463
Herkenbaar L0t..
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:00:18 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126580605
Wij hebben morgen een bruiloft van vrienden en we nemen E mee, ben zo benieuwd hoe het zal gaan!

Ik neem iig genoeg warm spul mee, ze blijft nog niet heel erg geweldig op temperatuur namelijk... erg vervelend. Als we haar niet op schoot in de omslagdoek of in bed met een kruikje hebben liggen, zit ze zo op 36,3 of 36,4.... Is er een kans dat ze gewoon een lage basistemperatuur heeft of is 36,5 echt wel het minimum?
pi_126581028
Volgens mijn kraamverzorgster is 36,5 wel het minimum als ze zo klein zijn en ontwikkelen ze later pas een andere basistemperatuur. We hadden hier dezelfde issues.
Hoe is het als ze in de draagdoek zit?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:13:22 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126581202
Dan is ze lekker warm (te oordelen naar de zweterige plek waar haar hoofdje op mijn huid ligt ;) ), dus die gaat zeker mee :Y
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:36:20 #12
381212 Gulara
From the future
pi_126582267
Herkenbaar L0t. En inderdaad lekker doen wat jij fijn vindt. Dat hebben zij decennia geleden ook met die van hunzelf mogen doen. Maar vervelend is het soms wel ja.
En ik vraag me ook af waarom sommige mensen denken al die wijsheid te hebben. Als iemand mij nu een paar weken oude baby zou geven zou ik echt niet de illusie hebben dat ik wel even weet wat het beste is voor die willekeurige baby, alleen om de simpele reden dat ik er zelf ook een van die leeftijd heb gehad. 8)7

LB veel plezier op de bruiloft en inderdaad lekker in de doek als ze het koud heeft. Daar kan geen warm pakje tegenop!
pi_126582500
Mineola heerlijk *O*
Leuk LB, veel plezier!
Die interne wekkertjes zijn echt bijzonder ja!

Ik krijg van de oude stempel vaak het advies om L 's nachts met wieg in de keuken te leggen met de deuren dicht zodat ik kan slapen :{
pi_126582522
In het boekje van de kraamperiode heb ik een notitie van de kraam staan, dat we bij een ochtendtemperatuur van 36,7 een kruik bij S. in bed moesten leggen ('s avonds dus). Nooit nodig gehad, maar volgens mij was het alleen de eerste weken zo streng.
pi_126582524
Allemaal betweters om ons heen dus :P

Beetje spannend maar ook leuk leuk LB, E. mee naar een bruiloft, lekker pronken!
pi_126582556
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:42 schreef Fieder het volgende:
Ik krijg van de oude stempel vaak het advies om L 's nachts met wieg in de keuken te leggen met de deuren dicht zodat ik kan slapen :{
Oh god :')
pi_126582613
Hoi allemaal, ik lees hier al een hele tijd mee en zou het wel fijn vinden om mee te kletsen :) Ik heb toen ik zwanger was meegepost in het buikentopic en geprobeerd mee te posten in z&g maar daar ging het mij veel te snel. Hier lijkt het toch wat overzichtelijker wat het tempo betreft.

Ik ben op 18/11/12 mama geworden van een flinke zoon, M. (ja, nog eentje), aanstaande zaterdag wordt hij dus alweer 6 maanden (en dan ook een halfjaar bv *O* ).

De eerste weken leefde ik op een roze wolk maar tegelijkertijd vond ik het vrij zwaar, hij had veel last van krampjes en slapen is niet z'n favoriete bezigheid... Nog steeds niet maar nu heb ik tenminste wel al eens tijd voor andere dingen omdat hij zich ondertussen wel al goed zelfstandig kan bezighouden in z'n box of wipstoel (ook een Babybjorn hier btw).
Ik vind het wel tof dat hij steeds meer kan, heel leuk om die ontwikkeling van zo dichtbij te zien evolueren.
Vandaag slaapt hij trouwens al uitzonderlijk lang, deze morgen 2 uur, nu al anderhalf uur... shhttt

Enkele fotootjes, moeilijke selectie hoor na een halfjaar :P Album is wel zo makkelijk en haal ik straks ook weer weg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste is laatste buikfoto, tweede is net geboren en laatste foto is van gisteren.

Lot, ik herken het ook wel helaas. Mijn schoonmoeder (eigen moeder is helaas overleden) is ook van de oude stempel en komt ook af en toe met adviezen zoals 'huilen is goed voor de longetjes', 'laat maar huilen, anders verwen je hem', 'vaste voeding vanaf 3-4 maanden' enz. Ze is gelukkig niet erg opdringerig maar die 'visies' van haar zorgen er wel voor dat ik haar (nog) niet laat oppassen en dat vind ik soms wel jammer.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Lise- op 16-05-2013 15:21:25 ]
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:45:54 #18
258612 nytar
boys boys boys
pi_126582660
:o ik heb over 2 maanden ook een bruiloft en daarvoor een heel leuk nieuw jurkje gekocht...maar totaal geen rekening gehouden met mn borstvoeding! Wat stom zeg! Moet ik me half uitkleden om te voeden :( daar moet ik even over nadenken...
pi_126582724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:42 schreef Fieder het volgende:
In sommige gevallen kan iets dergelijks best helpen :Y Ik heb in het begin wel eens de babyfoon uitgezet 's nachts (Saar's kamer is direct naast de onze, met dunne muren, dus echt huilen horen we sowieso, ook hoesten e.d.), want ik werd van het minste kreuntje/zuchtje al wakker. Terwijl Saar dan gewoon sliep.

En soms werd/wordt ze 's nachts gewoon even wakker, kletst even wat, knort wat, en gaat dan weer slapen. Daar werd/word ik wakker van, zeker in het begin, terwijl Saartje me helemaal niet nodig had.

Dus voor zo'n situaties kan ik me er wel wat bij voorstellen. Maar ik wil wel het huilen e.d. kunnen horen, dus wat dat betreft zou ik zoiets (helemaal in de keuken leggen) echt nóóit kunnen!
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:47:53 #20
258612 nytar
boys boys boys
pi_126582756
Mooie foto's lise!
pi_126582800
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:45 schreef -Lise- het volgende:
*knip*
Ook al zo'n fotogenieke baby! Lekker ding is 't :Y
Welkom trouwens :)
pi_126582836
Thx nytar :) En kleding aanpassen ivm borstvoeding, ik ken het.. Soms wel vervelend inderdaad. Hopelijk vind je een oplossing.

En fotovolgorde klopt toch niet, fotootje met rode broek is van gisteren:)
pi_126582841
LB, leuk, zo'n bruiloft :Y Veel plezier!
pi_126582870
Bedankt Coco, ook al leuke fotootjes gezien van jouw mooie Saar tijdens het lurken :P
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:52:36 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126582973
Hi Lise, daar ben je dan ;). Wat een knapperd heb je! berg is hier nog steeds een stuk minder

Die adviezen zijn soms echt :X. Lekker naast je neerleggen. Mijn moeder heeft in het begin ook echt van alles tegen me gezegd waar ik mij niet in kon vinden, ik werd er zelfs wat onzeker van terwijl ik dat eigenlijk nooit ben geweest met m'n baby. Alleen als zij er was dus :'). Ik heb 't een keer tegen haar gezegd en nu geeft ze nooit meer adviezen :+ is voor onze relatie een heel stuk beter .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')