Met dit soort oplossingen kunnen we dit forum net zo goed opdoeken.quote:
Ventilator zal je mechanische ventilatie zijn, kan je beter niet uitzetten volgens mij.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:30 schreef mark_dabomb het volgende:
Uiteraard is de drain zelf schoon en leeg. Het afschot is nagenoeg gelijk aan de eerdere situatie. Er zit op zolder in de schouw zeg maar een stekker met stopcontact, als ik de stekker er in steek lijkt er een soort van ventilator te gaan draaien op het dak. Daar klim ik wel eens op
Bij ons zit ook alles uiteindelijk op dezelfde afvoer geloof ik dus ik ga wel eens met de tips aan de slag
Als je op lage temperaturen wast koekt zeep sneller aan. Maargoed, daar ligt het dus ook niet aan..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef mark_dabomb het volgende:
Vlak voor de beluchter, ik zal de ontstoppingsveer ook nog wel eens door die leiding trekken. De was,achine staat pas een jaar op zolder dus zou dat al van een jaar zeepresten zijn?
En hij zei niks van de oplossing op je foto's uit de post van 21 augustus?quote:Op maandag 9 september 2013 11:11 schreef mark_dabomb het volgende:
In de badkamer. Inmiddels is de loodgieter geweest. Die heeft wat dingen gecontroleerd en houdt het op vuil van verbouwing of andere grote objecten in de standpijp. Vandaag of morgen komt er zo'n mannetje die alles met hoge druk gaat doorspuiten.
Geen 90-graden hoeken meer nemen is mijn advies.. Komt een veer van een ontstoppingsbedrijf ook niet goed doorheen.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:26 schreef mark_dabomb het volgende:
Zucht, de ontstopper geweest, kreeg het ook niet weg, zit toch in die buisjes. Als je daar met een hamer op tikt tijdens douchen begint ineens wel te lopen.
Ik laat het toch maar vervangen en dan zien we wel.
Veel haakse bochten, mogelijk bramen van de (ook nog eens scheve) zaagsnede aan de pijp.. Das perfecte locatie voor zeepresten en haren etc. En wat je boven beschrijft is karakteristiek voor een kleine verstopping waardoor je pijp vol loopt en een vacuüm trekt waardoor de wasbak gaat borrelen. Nadeel van al die haakse bochten is dat je de ontstoppingsveer er nooit doorheen krijgt gewurmd..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:29 schreef mark_dabomb het volgende:
Misschienntoch nog een open eindje.
Bij de verbouwing is de riolering in de gangkast stuk gegaan:
[ afbeelding ]
Dat is toen als volgt gerepareerd:
[ afbeelding ]
Kan dat nog van invloed zijn?
Net weer wat heet water in het bad gegooid, wastafel begint te borrelen en het niveau in de drain stijgt en bad loopt langzaam leeg.
Yupquote:Op woensdag 11 september 2013 22:28 schreef Gieliovd het volgende:
Flex = ribbels = vertraging = aankoeken = verstopping.
Waar woon jij dan? dat soort bedragen worden hier echt niet gerekend.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:29 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Yupmaar je moet wat he? Goede loodgieters komen niet onder de ¤75 p/u..
EN dan moet je nog het geluk hebben dat het echt een goede is..
Ach ik gok een landelijk gemiddelde, hoor zelfs dat in bv. Amsterdam sommigen voor dat geld nog niet eens meer komen. Een gemiddelde automonteur vragen zich ook al zulke bedragen. Wat dat betreft zijn ze allemaal van de pot gerukt tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waar woon jij dan? dat soort bedragen worden hier echt niet gerekend.
Als ik die foto's zo zie moet dat toch niet moeilijk zijn omdat weer in orginele staat te brengen? Zoals het nu zit krijg je een beluchtingsprobleem, daarom loopt je afvoer ook niet.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:26 schreef mark_dabomb het volgende:
Zucht, de ontstopper geweest, kreeg het ook niet weg, zit toch in die buisjes. Als je daar met een hamer op tikt tijdens douchen begint ineens wel te lopen.
Ik laat het toch maar vervangen en dan zien we wel.
Echt wel, gaat helemaal nergens meer over. In het noorden is het gemiddelde ¤ 45 per uur inclusief.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:34 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Ach ik gok een landelijk gemiddelde, hoor zelfs dat in bv. Amsterdam sommigen voor dat geld nog niet eens meer komen. Een gemiddelde automonteur vragen zich ook al zulke bedragen. Wat dat betreft zijn ze allemaal van de pot gerukt tegenwoordig.
Blijkbaar randstad en ja daar worden zulke prijzen gerekend.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waar woon jij dan? dat soort bedragen worden hier echt niet gerekend.
Liggen de lonen ook lager, al met al kom je ongeveer gelijk uit.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Echt wel, gaat helemaal nergens meer over. In het noorden is het gemiddelde ¤ 45 per uur inclusief.
Per saldo maakt het niks uit natuurlijk, de lasten zijn hier ook lager. Wat je in het westen voor een hoekwoning betaald, heb je hier een vrijstaande woning voor.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Liggen de lonen ook lager, al met al kom je ongeveer gelijk uit.
Pics van je zusjequote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:47 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Zitten toch loodgieters op dit forum jonge gans.
Noord-Brabantquote:Op maandag 7 oktober 2013 11:45 schreef Peter het volgende:
Dat valt me dan nog helemaal mee. Zeker niet in de randstad?
Ja, dat moeten wel een stelletje onnozele halzen zijn geweest...quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:05 schreef cvboer het volgende:
Domme loodgieters ook. Tuurlijk lag het aan de
Buizen. De foto is duidelijk genoeg.
Dan gaat het in die branche kennelijk nog tè goed...quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Dat valt wel mee maar ze hebben helemaal geen zin om in een gangkast oude pvc leidingen weg te zagen, daar een reparatiestuk op te zetten en dan ook nog garantie moeten geven. Ze kunnen dan misschien 100 euro rekenen en daar hebben ze gewoon helemaal geen zin in.
HEb je alles in 50 mm aangelegd?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Altijd fijn als een TS uiteindelijk de oplossing laat weten dus bij deze. Het is gelukt, na ettelijke bezoeken van allerlei loodgieters en ontstoppingsbedrijven toch zelf maar de gereedschappen ter hand genomen.
Alle bochtjes er tussen uit gehaald en de verloop 110/40 afgedekt met een afschroefbare dop (handig om een keer een veer door te trekken. Daarna een nieuwe leiding met manchetten gemaakt en rechtstreeks met een klemzadel op de standpijp uit laten komen. Uiteindelijk 3 x een 45 gaden bochtje gebruikt.
Nou, het werkt weer, niet meer borrelen, razendsnel al het water weg en weer op vol vermogen kunnen douchen.
2 uurtjes werk, 3 tientjes materiaal. Die loodgieters van tegenwoordig willen alleen nog maar nieuw aanleggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |