abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126570842
Wij hebben sinds augustus een nieuw huis. De badkamer is daarbij geheel vervangen en daarbij zijn de afvoeren grotendeels bewaard gebleven/niet aangepast. Volgens mij zijn de afvoerleidingen van het bad en de douche 40mm. Die gaan onder de grond door richting de wc en daar komen ze dan bij elkaar in de grote standpijp.

De eerste 6 maanden ging alles prima, in de douche ligt een drain (80 cm), prima allemaal. Echter, de laatste maanden hebben we een raar probleem, bij het aanzetten van de douche gaat het 30 seconden goed, dan loopt de drain over, moet je de douche wat zachter zetten en dan na een seconde of 30 begint het weer te stromen en kan je gewoon uren douchen. De afvoeren heb ik voor de zekerheid ontstopt maar dit probleem blijft op de één of andere manier.

Iemand enig idee? Kan dit met de ontluchting of beluchting te maken hebben en zo ja, hoe los ik dat op?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_126570950
Loodgietertje bellen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_126571036
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:26 schreef Chinless het volgende:
Loodgietertje bellen.
Met dit soort oplossingen kunnen we dit forum net zo goed opdoeken.

Blijf gewoon weg als je niets nuttigs bij te dragen hebt.
pi_126571040
Ik denk beluchting inderdaad. Zit op het dak als het goed is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126571106
volgens mij is Chinless een loodgieter
is vaak de beluchting zo ver ik het weet maar kan ook haren of wat troep inzitten heb ik ook met de wc gehad wou niet weglopen paar maand over gedaan was elke keer voor even los todat ik de wc er aftrok en daar ging doorspoelen nog geen probleem weer gehad
doe wat je wilt
pi_126571171
Heb je dat putje ooit leeg gemaakt :') ?
U MAD?
pi_126571209
of het afschot is niet goed
doe wat je wilt
pi_126571904
zelfde probleem gehad en was bij ons een combinatie van ontluchting en een wat verstopte afvoer

bij ons zit de wasbak uiteindelijk op dezelfde afvoer zodat we daar een ontluchter tussen konden plaatsen

daarbij regelmatig wat soda door de drain om de afvoer goed vrij te houden en wij hebben geen problemen meer :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_126572566
Uiteraard is de drain zelf schoon en leeg. Het afschot is nagenoeg gelijk aan de eerdere situatie. Er zit op zolder in de schouw zeg maar een stekker met stopcontact, als ik de stekker er in steek lijkt er een soort van ventilator te gaan draaien op het dak. Daar klim ik wel eens op ;)

Bij ons zit ook alles uiteindelijk op dezelfde afvoer geloof ik dus ik ga wel eens met de tips aan de slag :)
pi_126572628
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:30 schreef mark_dabomb het volgende:
Uiteraard is de drain zelf schoon en leeg. Het afschot is nagenoeg gelijk aan de eerdere situatie. Er zit op zolder in de schouw zeg maar een stekker met stopcontact, als ik de stekker er in steek lijkt er een soort van ventilator te gaan draaien op het dak. Daar klim ik wel eens op ;)

Bij ons zit ook alles uiteindelijk op dezelfde afvoer geloof ik dus ik ga wel eens met de tips aan de slag :)
Ventilator zal je mechanische ventilatie zijn, kan je beter niet uitzetten volgens mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126815669
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:26 schreef Chinless het volgende:
Loodgietertje bellen.
Zitten toch loodgieters op dit forum jonge gans.
IT'er in hart en nieren
pi_126819250
het lijkt alsof de put eerst wat druk moet opbouwen voordat hij doorloopt, zou lucht kunnen zijn of de constructie is een beetje vervuild, omdat het de eerste tijd wel goed ging, denk ik toch aan vervuiling
pi_130316221
Een veer van 5 meter er in en brandschoon terug. Beluchter op zolder geplaatst. Nog geen effect, we blijven proberen.

Kan het kwaad met kokend heet water leidingennte spoelen?
pi_130317559
Waar zit de wasmachine? Als er door een boel zeepresten de afvoer aangekoekt is kan de boel ook wel vacuüm trekken..
dag
pi_130319343
Vlak voor de beluchter, ik zal de ontstoppingsveer ook nog wel eens door die leiding trekken. De was,achine staat pas een jaar op zolder dus zou dat al van een jaar zeepresten zijn?
pi_130320485
Wasmachine afvoer is brandschoon :)
pi_130321318
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef mark_dabomb het volgende:
Vlak voor de beluchter, ik zal de ontstoppingsveer ook nog wel eens door die leiding trekken. De was,achine staat pas een jaar op zolder dus zou dat al van een jaar zeepresten zijn?
Als je op lage temperaturen wast koekt zeep sneller aan. Maargoed, daar ligt het dus ook niet aan..
dag
pi_130321482
Dit probleem heb ik ook gehad. Heb dit spul en een half uur later kokend water erdoor geflikkerd en toen was het opgelost:

pi_130326381
Misschienntoch nog een open eindje.

Bij de verbouwing is de riolering in de gangkast stuk gegaan:

Dat is toen als volgt gerepareerd:

Kan dat nog van invloed zijn?

Net weer wat heet water in het bad gegooid, wastafel begint te borrelen en het niveau in de drain stijgt en bad loopt langzaam leeg.
pi_130330022
Je bouwt dus druk op die niet weg kan, toch een beluchting/ontluchting probleem.

Beetje vaag waarom de afvoeren zo zijn aangelegd, waarom is er niet een 1:1 gelijke oplossing toegepast?
Laat die handjes wapperen!
pi_130330417
Geen idee, dit zit boven een verlaagd plafond en kom hier dus nu pas achter. Ik last zsm even een loodgieter komen :)
pi_130404832
Lopen je andere afvoeren wel gewoon goed leeg, bijvoorbeeld je wastafel?
pi_130980496
In de badkamer. Inmiddels is de loodgieter geweest. Die heeft wat dingen gecontroleerd en houdt het op vuil van verbouwing of andere grote objecten in de standpijp. Vandaag of morgen komt er zo'n mannetje die alles met hoge druk gaat doorspuiten.
pi_130981028
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:11 schreef mark_dabomb het volgende:
In de badkamer. Inmiddels is de loodgieter geweest. Die heeft wat dingen gecontroleerd en houdt het op vuil van verbouwing of andere grote objecten in de standpijp. Vandaag of morgen komt er zo'n mannetje die alles met hoge druk gaat doorspuiten.
En hij zei niks van de oplossing op je foto's uit de post van 21 augustus?
pi_130981947
Jawel, het was niet zoals het hoorde maar niet de oorzaak van de verstopping.
pi_131060400
Zucht, de ontstopper geweest, kreeg het ook niet weg, zit toch in die buisjes. Als je daar met een hamer op tikt tijdens douchen begint ineens wel te lopen.

Ik laat het toch maar vervangen en dan zien we wel.
pi_131060658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:26 schreef mark_dabomb het volgende:
Zucht, de ontstopper geweest, kreeg het ook niet weg, zit toch in die buisjes. Als je daar met een hamer op tikt tijdens douchen begint ineens wel te lopen.

Geen 90-graden hoeken meer nemen is mijn advies.. Komt een veer van een ontstoppingsbedrijf ook niet goed doorheen.
dag
  PR/Manusje van alles woensdag 11 september 2013 @ 17:48:13 #28
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131065416
Er zijn bepaalde type drains voor in je douche die een hoge 'aanlooptijd' hebben. Die lopen pas goed weg als de hele drain vol zit met water.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_131078281
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:29 schreef mark_dabomb het volgende:
Misschienntoch nog een open eindje.

Bij de verbouwing is de riolering in de gangkast stuk gegaan:

[ afbeelding ]

Dat is toen als volgt gerepareerd:

[ afbeelding ]

Kan dat nog van invloed zijn?

Net weer wat heet water in het bad gegooid, wastafel begint te borrelen en het niveau in de drain stijgt en bad loopt langzaam leeg.
Veel haakse bochten, mogelijk bramen van de (ook nog eens scheve) zaagsnede aan de pijp.. Das perfecte locatie voor zeepresten en haren etc. En wat je boven beschrijft is karakteristiek voor een kleine verstopping waardoor je pijp vol loopt en een vacuüm trekt waardoor de wasbak gaat borrelen. Nadeel van al die haakse bochten is dat je de ontstoppingsveer er nooit doorheen krijgt gewurmd.. :{

Oplossing is wat chinless zegt ;) en dan liefst eentje die handig is met de vlam. :) en minder (vooral geen haakse) bochten gebruikt/maakt. Of je zou het zelf eventueel kunnen oplossen door weer zo'n zelfde T-stuk te plaatsen zoals er op foto 1 in zit een stuk flexibele pijp ertussen te plaatsen.
pi_131078381
Flex = ribbels = vertraging = aankoeken = verstopping.
pi_131078444
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:28 schreef Gieliovd het volgende:
Flex = ribbels = vertraging = aankoeken = verstopping.
Yup :) maar je moet wat he? Goede loodgieters komen niet onder de ¤75 p/u.. ;) EN dan moet je nog het geluk hebben dat het echt een goede is..
pi_131078527
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:29 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Yup :) maar je moet wat he? Goede loodgieters komen niet onder de ¤75 p/u.. ;) EN dan moet je nog het geluk hebben dat het echt een goede is..
Waar woon jij dan? dat soort bedragen worden hier echt niet gerekend.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131078732
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ach ik gok een landelijk gemiddelde, hoor zelfs dat in bv. Amsterdam sommigen voor dat geld nog niet eens meer komen. Een gemiddelde automonteur vragen zich ook al zulke bedragen. Wat dat betreft zijn ze allemaal van de pot gerukt tegenwoordig.
pi_131078795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:26 schreef mark_dabomb het volgende:

Als ik die foto's zo zie moet dat toch niet moeilijk zijn omdat weer in orginele staat te brengen? Zoals het nu zit krijg je een beluchtingsprobleem, daarom loopt je afvoer ook niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131078869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:34 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ach ik gok een landelijk gemiddelde, hoor zelfs dat in bv. Amsterdam sommigen voor dat geld nog niet eens meer komen. Een gemiddelde automonteur vragen zich ook al zulke bedragen. Wat dat betreft zijn ze allemaal van de pot gerukt tegenwoordig.
Echt wel, gaat helemaal nergens meer over. In het noorden is het gemiddelde ¤ 45 per uur inclusief.
pi_131078888
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:30 schreef cvboer het volgende:

[..]

Blijkbaar randstad en ja daar worden zulke prijzen gerekend.
pi_131078945
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Echt wel, gaat helemaal nergens meer over. In het noorden is het gemiddelde ¤ 45 per uur inclusief.
Liggen de lonen ook lager, al met al kom je ongeveer gelijk uit.
pi_131079064
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:38 schreef klipper het volgende:

[..]

Liggen de lonen ook lager, al met al kom je ongeveer gelijk uit.
Per saldo maakt het niks uit natuurlijk, de lasten zijn hier ook lager. Wat je in het westen voor een hoekwoning betaald, heb je hier een vrijstaande woning voor.
pi_131087261
Dinsdag komen ze nieuwe buisjes leggen :)
pi_131314820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:47 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Zitten toch loodgieters op dit forum jonge gans.
Pics van je zusje :? :? :? |:(
br@m
pi_131329594
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:14 schreef brambus het volgende:

[..]

?
IT'er in hart en nieren
pi_131337313
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:14 schreef brambus het volgende:

[..]

....???

TS: en? Foto's!
pi_131339346
Zucht....neverending story. Loodgieter weer geweest, vriendin was thuis, ik niet. "nee het ligt echt niet aan de pijpjes! ik kan ze vervangen maar het ligt echt niet aan de pijpjes!'

Dus weer niks gedaan. Op miraculeuze wijze loopt hij ineens wel een stuk beter weg maar borrelt hij ook weer heel erg in het bad.

Ik ga het buizenstelsel misschien zelf maar gewoon vervangen dit weekend.
pi_131929069
Altijd fijn als een TS uiteindelijk de oplossing laat weten dus bij deze. Het is gelukt, na ettelijke bezoeken van allerlei loodgieters en ontstoppingsbedrijven toch zelf maar de gereedschappen ter hand genomen.

Alle bochtjes er tussen uit gehaald en de verloop 110/40 afgedekt met een afschroefbare dop (handig om een keer een veer door te trekken. Daarna een nieuwe leiding met manchetten gemaakt en rechtstreeks met een klemzadel op de standpijp uit laten komen. Uiteindelijk 3 x een 45 gaden bochtje gebruikt.

Nou, het werkt weer, niet meer borrelen, razendsnel al het water weg en weer op vol vermogen kunnen douchen.

2 uurtjes werk, 3 tientjes materiaal. Die loodgieters van tegenwoordig willen alleen nog maar nieuw aanleggen...
pi_131930240
En wel allemaal voorrijkosten berekenen?
dag
pi_131930363
Nee hoor, daar waren ze ook schappelijk in. De ontstopper is 4 weken geleden geweest en nog steeds geen rekening gezien. De loodgieter(s) hebben niks in rekening gebracht.
pi_131931452
Dat valt me dan nog helemaal mee ^O^. Zeker niet in de randstad? ;)
dag
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:05:49 #48
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_131931983
Domme loodgieters ook. Tuurlijk lag het aan de
Buizen. De foto is duidelijk genoeg.
pi_131932160
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:45 schreef Peter het volgende:
Dat valt me dan nog helemaal mee ^O^. Zeker niet in de randstad? ;)
Noord-Brabant :)
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:31:34 #50
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131932706
Altijd fijn als een probleem wordt opgelost, en nog fijner als je het zelf voor elkaar krijgt, toch? ;)

quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:05 schreef cvboer het volgende:
Domme loodgieters ook. Tuurlijk lag het aan de
Buizen. De foto is duidelijk genoeg.
Ja, dat moeten wel een stelletje onnozele halzen zijn geweest... :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131932869
Dat valt wel mee maar ze hebben helemaal geen zin om in een gangkast oude pvc leidingen weg te zagen, daar een reparatiestuk op te zetten en dan ook nog garantie moeten geven. Ze kunnen dan misschien 100 euro rekenen en daar hebben ze gewoon helemaal geen zin in.
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:59:32 #52
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131933332
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Dat valt wel mee maar ze hebben helemaal geen zin om in een gangkast oude pvc leidingen weg te zagen, daar een reparatiestuk op te zetten en dan ook nog garantie moeten geven. Ze kunnen dan misschien 100 euro rekenen en daar hebben ze gewoon helemaal geen zin in.
Dan gaat het in die branche kennelijk nog tè goed... :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131933392
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Altijd fijn als een TS uiteindelijk de oplossing laat weten dus bij deze. Het is gelukt, na ettelijke bezoeken van allerlei loodgieters en ontstoppingsbedrijven toch zelf maar de gereedschappen ter hand genomen.

Alle bochtjes er tussen uit gehaald en de verloop 110/40 afgedekt met een afschroefbare dop (handig om een keer een veer door te trekken. Daarna een nieuwe leiding met manchetten gemaakt en rechtstreeks met een klemzadel op de standpijp uit laten komen. Uiteindelijk 3 x een 45 gaden bochtje gebruikt.

Nou, het werkt weer, niet meer borrelen, razendsnel al het water weg en weer op vol vermogen kunnen douchen.

2 uurtjes werk, 3 tientjes materiaal. Die loodgieters van tegenwoordig willen alleen nog maar nieuw aanleggen...
HEb je alles in 50 mm aangelegd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131933763
Nee, de afvoeren van de diverse punten (bad/douche/wastafel) ligt in de verdiepingsvloer met diameter 40mm. We hebben dus die 40mm maar aangehouden en zijn niet 'breder' gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')