abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126570842
Wij hebben sinds augustus een nieuw huis. De badkamer is daarbij geheel vervangen en daarbij zijn de afvoeren grotendeels bewaard gebleven/niet aangepast. Volgens mij zijn de afvoerleidingen van het bad en de douche 40mm. Die gaan onder de grond door richting de wc en daar komen ze dan bij elkaar in de grote standpijp.

De eerste 6 maanden ging alles prima, in de douche ligt een drain (80 cm), prima allemaal. Echter, de laatste maanden hebben we een raar probleem, bij het aanzetten van de douche gaat het 30 seconden goed, dan loopt de drain over, moet je de douche wat zachter zetten en dan na een seconde of 30 begint het weer te stromen en kan je gewoon uren douchen. De afvoeren heb ik voor de zekerheid ontstopt maar dit probleem blijft op de één of andere manier.

Iemand enig idee? Kan dit met de ontluchting of beluchting te maken hebben en zo ja, hoe los ik dat op?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_126570950
Loodgietertje bellen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_126571036
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:26 schreef Chinless het volgende:
Loodgietertje bellen.
Met dit soort oplossingen kunnen we dit forum net zo goed opdoeken.

Blijf gewoon weg als je niets nuttigs bij te dragen hebt.
pi_126571040
Ik denk beluchting inderdaad. Zit op het dak als het goed is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126571106
volgens mij is Chinless een loodgieter
is vaak de beluchting zo ver ik het weet maar kan ook haren of wat troep inzitten heb ik ook met de wc gehad wou niet weglopen paar maand over gedaan was elke keer voor even los todat ik de wc er aftrok en daar ging doorspoelen nog geen probleem weer gehad
doe wat je wilt
pi_126571171
Heb je dat putje ooit leeg gemaakt :') ?
U MAD?
pi_126571209
of het afschot is niet goed
doe wat je wilt
pi_126571904
zelfde probleem gehad en was bij ons een combinatie van ontluchting en een wat verstopte afvoer

bij ons zit de wasbak uiteindelijk op dezelfde afvoer zodat we daar een ontluchter tussen konden plaatsen

daarbij regelmatig wat soda door de drain om de afvoer goed vrij te houden en wij hebben geen problemen meer :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_126572566
Uiteraard is de drain zelf schoon en leeg. Het afschot is nagenoeg gelijk aan de eerdere situatie. Er zit op zolder in de schouw zeg maar een stekker met stopcontact, als ik de stekker er in steek lijkt er een soort van ventilator te gaan draaien op het dak. Daar klim ik wel eens op ;)

Bij ons zit ook alles uiteindelijk op dezelfde afvoer geloof ik dus ik ga wel eens met de tips aan de slag :)
pi_126572628
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:30 schreef mark_dabomb het volgende:
Uiteraard is de drain zelf schoon en leeg. Het afschot is nagenoeg gelijk aan de eerdere situatie. Er zit op zolder in de schouw zeg maar een stekker met stopcontact, als ik de stekker er in steek lijkt er een soort van ventilator te gaan draaien op het dak. Daar klim ik wel eens op ;)

Bij ons zit ook alles uiteindelijk op dezelfde afvoer geloof ik dus ik ga wel eens met de tips aan de slag :)
Ventilator zal je mechanische ventilatie zijn, kan je beter niet uitzetten volgens mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126815669
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 09:26 schreef Chinless het volgende:
Loodgietertje bellen.
Zitten toch loodgieters op dit forum jonge gans.
IT'er in hart en nieren
pi_126819250
het lijkt alsof de put eerst wat druk moet opbouwen voordat hij doorloopt, zou lucht kunnen zijn of de constructie is een beetje vervuild, omdat het de eerste tijd wel goed ging, denk ik toch aan vervuiling
pi_130316221
Een veer van 5 meter er in en brandschoon terug. Beluchter op zolder geplaatst. Nog geen effect, we blijven proberen.

Kan het kwaad met kokend heet water leidingennte spoelen?
pi_130317559
Waar zit de wasmachine? Als er door een boel zeepresten de afvoer aangekoekt is kan de boel ook wel vacuüm trekken..
dag
pi_130319343
Vlak voor de beluchter, ik zal de ontstoppingsveer ook nog wel eens door die leiding trekken. De was,achine staat pas een jaar op zolder dus zou dat al van een jaar zeepresten zijn?
pi_130320485
Wasmachine afvoer is brandschoon :)
pi_130321318
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef mark_dabomb het volgende:
Vlak voor de beluchter, ik zal de ontstoppingsveer ook nog wel eens door die leiding trekken. De was,achine staat pas een jaar op zolder dus zou dat al van een jaar zeepresten zijn?
Als je op lage temperaturen wast koekt zeep sneller aan. Maargoed, daar ligt het dus ook niet aan..
dag
pi_130321482
Dit probleem heb ik ook gehad. Heb dit spul en een half uur later kokend water erdoor geflikkerd en toen was het opgelost:

pi_130326381
Misschienntoch nog een open eindje.

Bij de verbouwing is de riolering in de gangkast stuk gegaan:

Dat is toen als volgt gerepareerd:

Kan dat nog van invloed zijn?

Net weer wat heet water in het bad gegooid, wastafel begint te borrelen en het niveau in de drain stijgt en bad loopt langzaam leeg.
pi_130330022
Je bouwt dus druk op die niet weg kan, toch een beluchting/ontluchting probleem.

Beetje vaag waarom de afvoeren zo zijn aangelegd, waarom is er niet een 1:1 gelijke oplossing toegepast?
Laat die handjes wapperen!
pi_130330417
Geen idee, dit zit boven een verlaagd plafond en kom hier dus nu pas achter. Ik last zsm even een loodgieter komen :)
pi_130404832
Lopen je andere afvoeren wel gewoon goed leeg, bijvoorbeeld je wastafel?
pi_130980496
In de badkamer. Inmiddels is de loodgieter geweest. Die heeft wat dingen gecontroleerd en houdt het op vuil van verbouwing of andere grote objecten in de standpijp. Vandaag of morgen komt er zo'n mannetje die alles met hoge druk gaat doorspuiten.
pi_130981028
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:11 schreef mark_dabomb het volgende:
In de badkamer. Inmiddels is de loodgieter geweest. Die heeft wat dingen gecontroleerd en houdt het op vuil van verbouwing of andere grote objecten in de standpijp. Vandaag of morgen komt er zo'n mannetje die alles met hoge druk gaat doorspuiten.
En hij zei niks van de oplossing op je foto's uit de post van 21 augustus?
pi_130981947
Jawel, het was niet zoals het hoorde maar niet de oorzaak van de verstopping.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')