abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2013 @ 00:17:49 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126564810
Lasergame video maken met DSLR = verstandig of niet? Heb een opdracht, maar kan ik de DSLR mee het veld in meenemen of verneukt ie dan je sensor?

En compact?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126565881
Lasers kunnen een sensor verneuken.

http://petapixel.com/2010(...)recious-dslr-sensor/

Één redelijk sterke laser van zo'n show en je kan je camera weggooien.
Bij een lasergame zullen de lasers wel minder sterk zijn maar ik zou het er niet op wagen of héél voorzichtig zijn.
  donderdag 16 mei 2013 @ 07:43:42 #3
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126569592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:43 schreef Orbox het volgende:
Lasers kunnen een sensor verneuken.

http://petapixel.com/2010(...)recious-dslr-sensor/

Één redelijk sterke laser van zo'n show en je kan je camera weggooien.
Bij een lasergame zullen de lasers wel minder sterk zijn maar ik zou het er niet op wagen of héél voorzichtig zijn.
Onzin, de lasers van lasergames zijn echt niet krachtig, anders zou het de ogen kunnen beschadigen. Pas bij lasers van een paar watt die je sensor raken KAN er een probleem ontstaan. DIe lasers van lasergames zijn maximaal een paar milliwatt, kan echt geen probleem zijn ;) .
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_126587127
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 07:43 schreef Susteren het volgende:

[..]

Onzin, de lasers van lasergames zijn echt niet krachtig, anders zou het de ogen kunnen beschadigen. Pas bij lasers van een paar watt die je sensor raken KAN er een probleem ontstaan. DIe lasers van lasergames zijn maximaal een paar milliwatt, kan echt geen probleem zijn ;) .
Ik zou het er niet op wagen. Check de filmpjes van de link die ik eerder postte. Dat zijn lasers die ook in je oog schijnen.
pi_126589219
als je in de rai of ahoy staat loop je kans om 1 watt groene laserscanners te zien
maar meer ook niet omdat dat gewoon te risicovol is over het algemeen zitten ze tussen 50 en 500
miliwatt en deze worden aangestuurd met 10k rpm galvomotoren of hoger dus de scanfreq.
ligt zo ontiegelijk hoog dat je het over een milisec of minder contact tijd overhoud

waarom die slr's over de zeik gaan durf ik niet te zeggen wellicht iso 6400 f4 dat hij dan
zo ver open staat dat hij wel in moet branden... who knows in de av industry moet je vanaf 20mw
al met een bril gaan werken en dat zegt genoeg over hoe tricky laser is

op die lasergame zal hoogwaarschijnlijk ir laser gebruikt worden of een vorm van ir en aangezien
de meeste camera's een heel heftig ir filter hebben ingebouwd zou dat in combinatie
met het inderdaad lage vermogen van de driver geen probleem mogen zijn
zodra je de laser daadwerkelijk in groen of rood kan zien en je verplicht word een bril te hebben
zou ik het niet doen !tenzij van susteren jouw spullen vergoed omdat het geen enkele kwaad kan!

ik zou met deze info die hut gewoon ff bellen en vragen wat ze als veiligheidsvoorschriften hebben
en dit verwerken in je uiteindelijke beslissing en neem zowieso flitsers mee... je kan de actie natuurlijk
altijd nog "stagen" als daar de mogelijkheid toe is

concluderend advies.....
gewoon alles meenemen goed informeren wat mogelijk is en wat de voorschriften zijn en
daar je gezond verstand op los laten
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:12:02 #6
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126589609
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:23 schreef Orbox het volgende:

[..]

Ik zou het er niet op wagen. Check de filmpjes van de link die ik eerder postte. Dat zijn lasers die ook in je oog schijnen.
Dat zijn showlasers, die mogen vaak ook alleen worden verhuurd met een prof erbij die het regelt, zodat ze niet lang stil blijven staan maar de hele tijd bewegen zodat er geen oogschade kan ontstaan, maar een sensor is hier wat gevoeliger voor ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_126591027
dat is onjuist!

iedere boerenlul kan een av bedrijf op bellen en een laser huren geen papieren geen vergunning
en al helemaal geen diploma's nodig en de kwetsbaarheid van oog tov sensor is useless
alles boven de halve seconde rechtstreeks contact boven de 100mw is permanent zwart

ik werk al 12 jaar in de electronica en lasers e.d. repareren was mijn vak, dit samengenomen
met mijn ervaring in podiumtechniek en evenementen denk ik dat ik wel weet waar ik het over heb
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:03:18 #8
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126601226
En bij compact, ook een probleem?
pi_126608739
zoals ik al zei..... zucht....

vrijwel de meeste camera's hebben een heftig ir filter om kleuren te houden zoals wij ze zien,
omdat wij namelijk ir gewoon domweg niet zien maar een sensor wel

over het algemeen zit er een standaard 880nm filter in maar ir loopt gemiddeld van 800 tot 1000nm
nu heb je wel verloop want 880nm ir is niet alleen 880nm maar dat is redelijk te verwaarlozen

dus 99,9 procent is safe...
wat er gebeurt als jij je compact/slr/whatever op iso 6400 zet en je diafragma op f1.8 en
je mikt hem dan op zon/laser/felle lichtbron is er niets wat het licht reduceerd... wat je iris dus wel doet
frituur je dus de transistoren in je sensor en dan is het einde oefening

het zal wel loslopen ik zou het zelf gewoon doen... maar ik weet wat ik doe en welke risico's ik neem
of jij daar slim genoeg voor bent, dat mag jij voor jezelf bepalen

over je vraag of je je compact in moet zetten zal ik verder maar niets zeggen,
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:52:37 #10
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126611589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:19 schreef mentalpower het volgende:
zoals ik al zei..... zucht....

vrijwel de meeste camera's hebben een heftig ir filter om kleuren te houden zoals wij ze zien,
omdat wij namelijk ir gewoon domweg niet zien maar een sensor wel

over het algemeen zit er een standaard 880nm filter in maar ir loopt gemiddeld van 800 tot 1000nm
nu heb je wel verloop want 880nm ir is niet alleen 880nm maar dat is redelijk te verwaarlozen

dus 99,9 procent is safe...
wat er gebeurt als jij je compact/slr/whatever op iso 6400 zet en je diafragma op f1.8 en
je mikt hem dan op zon/laser/felle lichtbron is er niets wat het licht reduceerd... wat je iris dus wel doet
frituur je dus de transistoren in je sensor en dan is het einde oefening

het zal wel loslopen ik zou het zelf gewoon doen... maar ik weet wat ik doe en welke risico's ik neem
of jij daar slim genoeg voor bent, dat mag jij voor jezelf bepalen

over je vraag of je je compact in moet zetten zal ik verder maar niets zeggen,
Zeg, dit is een topic waar ik normaal om antwoorden vraag, als je daar geen zin in hebt geef dan geen antwoorden
pi_126613215
ten eerste hou ik er niet van om mijn antwoorden te moeten herhalen... dit zou overbodig moeten zijn
gezien het feit je ze rustig na kan lezen

als jij een meisje was geweest die voor haar vriendje een promo filmpje wil schieten omdat
hij zo een gave hobby heeft, ben ik zelfs bereid met haar mee te gaan om te helpen
en zal ik al mijn kennis erin stoppen om haar een zo mooi mogelijk resultaat te behalen
al stelt ze de meest domme vragen.... daar kan ze ook niets aan doen

jij daarintegen, hebt een opdracht! hoogstwaarschijnlijk betaald anders had je dat wel vermeld
als jij hier je vak van wil gaan maken, moet je a niet van die domme vragen stellen en als
het antwoord je niet bevalt moet je daar b niet over zeiken
je doet alsof je overal verstand van hebt en nee dat bestaat niet maar er lopen mensen
rond die iets langer in deze materie zitten

en als jij je als kaliber pro wil voordoen moet je niet aankomen met vragen als .... euh compact???
ik zou het terrein niet eens op durven uit schaamte als ik met een compact op pad word gestuurd
voor een betaalde opdracht tenzij daar strikt om gevraagd word

even voor de goede orde
ik weet dat ik heel arrogant en bijdehand over kan komen en dat komt omdat ik tien jaar
lang tegen figuren zoals jij aan heb lopen kijken en mijn salaris geef ik geen grote bek
verder niets persoonlijks, ik hou gewoon niet van die houding die je hebt
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:33:38 #12
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126614869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef mentalpower het volgende:
ten eerste hou ik er niet van om mijn antwoorden te moeten herhalen... dit zou overbodig moeten zijn
gezien het feit je ze rustig na kan lezen

als jij een meisje was geweest die voor haar vriendje een promo filmpje wil schieten omdat
hij zo een gave hobby heeft, ben ik zelfs bereid met haar mee te gaan om te helpen
en zal ik al mijn kennis erin stoppen om haar een zo mooi mogelijk resultaat te behalen

jij daarintegen, hebt een opdracht! hoogstwaarschijnlijk betaald anders had je dat wel vermeld
als jij hier je vak van wil gaan maken, moet je a niet van die domme vragen stellen en als
het antwoord je niet bevalt moet je daar b niet over zeiken
je doet alsof je overal verstand van hebt en nee dat bestaat niet maar er lopen mensen
rond die iets langer in deze materie zitten

en als jij je als kaliber pro wil voordoen moet je niet aankomen met vragen als .... euh compact???
ik zou het terrein niet eens op durven uit schaamte als ik met een compact op pad word gestuurd
voor een betaalde opdracht tenzij daar strikt om gevraagd word

even voor de goede orde
ik weet dat ik heel arrogant en bijdehand over kan komen en dat komt omdat ik tien jaar
lang tegen figuren zoals jij aan heb lopen kijken en mijn salaris geef ik geen grote bek
verder niets persoonlijks, ik hou gewoon niet van die houding die je hebt
WTF :D
pi_126617865
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef mentalpower het volgende:

en zal ik al mijn erin stoppen om haar een zo mooi mogelijk resultaat te behalen

Dude.. :{

Verder ligt het een beetje aan de lasergame zelf Stefan. Als het zo'n cheapass iets is met infraroodstraaltjes waarbij je geen 'laser' ziet zou ik me er weinig druk om maken. Even aan ze vragen dus. Ik zie bijv. ook genoeg video's van lasergames opgenomen met een GoPro, dat kun je ook nog overwegen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Drommelsch85 op 17-05-2013 17:09:54 ]
url
  vrijdag 17 mei 2013 @ 06:59:04 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126620072
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:36 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Dude.. :{

[ afbeelding ]

Verder ligt het een beetje aan de lasergame zelf Stefan. Als het zo'n cheapass iets is met infraroodstraaltjes waarbij je geen 'laser' ziet zou ik me er weinig druk om maken. Even aan ze vragen dus. Ik zie bijv. ook genoeg video's van lasergames opgenomen met een GoPro, dat kun je ook nog overwegen.
heb je zijn posts wel gelezen? Het kan dua schade veroorzaken, maar hij zou het zelf ook gewoon doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_126631554
Even nieuwsgierig; hebben we het over lasers die uit zo'n geweer komen of de lasers die in de zaal staan voor de lichteffecten?

Om die geweren hoef je je niet druk te maken, da's een zwak laserlampje die ter indicatie dient van waar je richt, want de sensoren op het pak vangen alleen de IR-straling op.

Als er van die dikke laserstralen door de zaal heen beamen zou ik daar uit de buurt blijven.

En mentalpower z'n mental power is ook niet bijster fantastisch. Alles goed?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 17:30:24 #16
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_126640088
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:02 schreef Orbox het volgende:
Nog nooit zo hard gelachen zonder jonko gehad te hebben :') _O-
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:54:02 #17
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126991647
Neem wel mn dv mee vanavond
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:56:20 #18
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126991748
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:02 schreef Orbox het volgende:
Even nieuwsgierig; hebben we het over lasers die uit zo'n geweer komen of de lasers die in de zaal staan voor de lichteffecten?

Om die geweren hoef je je niet druk te maken, da's een zwak laserlampje die ter indicatie dient van waar je richt, want de sensoren op het pak vangen alleen de IR-straling op.

Als er van die dikke laserstralen door de zaal heen beamen zou ik daar uit de buurt blijven.

gaat om de lasers in de geweren
  zondag 26 mei 2013 @ 01:02:56 #19
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127010320
Het was dus geen laser maar van die afstandsbedieningdingen
  zondag 26 mei 2013 @ 18:15:45 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_127032317
In feite was het een afstandbedieninggame

– indicator team Rood aan of uit
– indicator team Groen aan of uit
– LDR/zaklamp modus aan of uit
– IR (Infrarood) modus aan of uit
Het is dus ook mogelijk om de Lasergame in “standby” te zetten door zowel LDR als IR te deactiveren. Een eventuele teamkeuze kan dan wel aangegeven worden. De infrarooddetector is het meest gevoelig voor afstandbedieningen met een draaggolf van 36kHz. Dit zijn bijvoorbeeld afstandbedieningen van Philips (RC-5 en RC-6 codering). Met verminderde gevoeligheid reageert de Lasergame ook op 38kHz draaggolf. De reikwijdte van een afstandbediening is zeker 10 meter.

Het gebruik van infrarood maakt het ook mogelijk om te lasergamen bij daglicht. Daarnaast is het gamen met infrarood binnenshuis extra spannend omdat het infrarood door plafonds en muren gereflecteerd wordt. Het is dus niet noodzakelijk om “direkt” te schieten, ook indirekt (bijvoorbeeld via het plafond) is ook mogelijk. Uiteraard kan de afstandbediening gebruikt worden om “gericht te schieten”. Maar een verdekt opgestelde afstandbediening die continu in werking is kan ook gebruikt worden om een mijnenveld te simuleren.
  zondag 26 mei 2013 @ 18:46:41 #21
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127033455
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:15 schreef Stefan het volgende:
In feite was het een afstandbedieninggame

– indicator team Rood aan of uit
– indicator team Groen aan of uit
– LDR/zaklamp modus aan of uit
– IR (Infrarood) modus aan of uit
Het is dus ook mogelijk om de Lasergame in “standby” te zetten door zowel LDR als IR te deactiveren. Een eventuele teamkeuze kan dan wel aangegeven worden. De infrarooddetector is het meest gevoelig voor afstandbedieningen met een draaggolf van 36kHz. Dit zijn bijvoorbeeld afstandbedieningen van Philips (RC-5 en RC-6 codering). Met verminderde gevoeligheid reageert de Lasergame ook op 38kHz draaggolf. De reikwijdte van een afstandbediening is zeker 10 meter.

Het gebruik van infrarood maakt het ook mogelijk om te lasergamen bij daglicht. Daarnaast is het gamen met infrarood binnenshuis extra spannend omdat het infrarood door plafonds en muren gereflecteerd wordt. Het is dus niet noodzakelijk om “direkt” te schieten, ook indirekt (bijvoorbeeld via het plafond) is ook mogelijk. Uiteraard kan de afstandbediening gebruikt worden om “gericht te schieten”. Maar een verdekt opgestelde afstandbediening die continu in werking is kan ook gebruikt worden om een mijnenveld te simuleren.
Ook al was er laser, is 99/100 echt geen probleem hoor ;) .
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:19:33 #22
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:24:14 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128918456
Moet het echt nog een keer herhaald worden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')