Onzin, de lasers van lasergames zijn echt niet krachtig, anders zou het de ogen kunnen beschadigen. Pas bij lasers van een paar watt die je sensor raken KAN er een probleem ontstaan. DIe lasers van lasergames zijn maximaal een paar milliwatt, kan echt geen probleem zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:43 schreef Orbox het volgende:
Lasers kunnen een sensor verneuken.
http://petapixel.com/2010(...)recious-dslr-sensor/
Één redelijk sterke laser van zo'n show en je kan je camera weggooien.
Bij een lasergame zullen de lasers wel minder sterk zijn maar ik zou het er niet op wagen of héél voorzichtig zijn.
Ik zou het er niet op wagen. Check de filmpjes van de link die ik eerder postte. Dat zijn lasers die ook in je oog schijnen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 07:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
Onzin, de lasers van lasergames zijn echt niet krachtig, anders zou het de ogen kunnen beschadigen. Pas bij lasers van een paar watt die je sensor raken KAN er een probleem ontstaan. DIe lasers van lasergames zijn maximaal een paar milliwatt, kan echt geen probleem zijn.
Dat zijn showlasers, die mogen vaak ook alleen worden verhuurd met een prof erbij die het regelt, zodat ze niet lang stil blijven staan maar de hele tijd bewegen zodat er geen oogschade kan ontstaan, maar een sensor is hier wat gevoeliger voorquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:23 schreef Orbox het volgende:
[..]
Ik zou het er niet op wagen. Check de filmpjes van de link die ik eerder postte. Dat zijn lasers die ook in je oog schijnen.
Zeg, dit is een topic waar ik normaal om antwoorden vraag, als je daar geen zin in hebt geef dan geen antwoordenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:19 schreef mentalpower het volgende:
zoals ik al zei..... zucht....
vrijwel de meeste camera's hebben een heftig ir filter om kleuren te houden zoals wij ze zien,
omdat wij namelijk ir gewoon domweg niet zien maar een sensor wel
over het algemeen zit er een standaard 880nm filter in maar ir loopt gemiddeld van 800 tot 1000nm
nu heb je wel verloop want 880nm ir is niet alleen 880nm maar dat is redelijk te verwaarlozen
dus 99,9 procent is safe...
wat er gebeurt als jij je compact/slr/whatever op iso 6400 zet en je diafragma op f1.8 en
je mikt hem dan op zon/laser/felle lichtbron is er niets wat het licht reduceerd... wat je iris dus wel doet
frituur je dus de transistoren in je sensor en dan is het einde oefening
het zal wel loslopen ik zou het zelf gewoon doen... maar ik weet wat ik doe en welke risico's ik neem
of jij daar slim genoeg voor bent, dat mag jij voor jezelf bepalen
over je vraag of je je compact in moet zetten zal ik verder maar niets zeggen,
WTFquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef mentalpower het volgende:
ten eerste hou ik er niet van om mijn antwoorden te moeten herhalen... dit zou overbodig moeten zijn
gezien het feit je ze rustig na kan lezen
als jij een meisje was geweest die voor haar vriendje een promo filmpje wil schieten omdat
hij zo een gave hobby heeft, ben ik zelfs bereid met haar mee te gaan om te helpen
en zal ik al mijn kennis erin stoppen om haar een zo mooi mogelijk resultaat te behalen
al stelt ze de meest domme vragen.... daar kan ze ook niets aan doen
jij daarintegen, hebt een opdracht! hoogstwaarschijnlijk betaald anders had je dat wel vermeld
als jij hier je vak van wil gaan maken, moet je a niet van die domme vragen stellen en als
het antwoord je niet bevalt moet je daar b niet over zeiken
je doet alsof je overal verstand van hebt en nee dat bestaat niet maar er lopen mensen
rond die iets langer in deze materie zitten
en als jij je als kaliber pro wil voordoen moet je niet aankomen met vragen als .... euh compact???
ik zou het terrein niet eens op durven uit schaamte als ik met een compact op pad word gestuurd
voor een betaalde opdracht tenzij daar strikt om gevraagd word
even voor de goede orde
ik weet dat ik heel arrogant en bijdehand over kan komen en dat komt omdat ik tien jaar
lang tegen figuren zoals jij aan heb lopen kijken en mijn salaris geef ik geen grote bek
verder niets persoonlijks, ik hou gewoon niet van die houding die je hebt
Dude..quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef mentalpower het volgende:
als jij een meisje was geweest die voor haar vriendje een promo filmpje wil schieten omdat
hij zo een gave hobby heeft, ben ik zelfs bereid met haar mee te gaan om te helpen
en zal ik al mijn erin stoppen om haar een zo mooi mogelijk resultaat te behalen
al stelt ze de meest domme vragen.... daar kan ze ook niets aan doen
heb je zijn posts wel gelezen? Het kan dua schade veroorzaken, maar hij zou het zelf ook gewoon doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:36 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Dude..![]()
[ afbeelding ]
Verder ligt het een beetje aan de lasergame zelf Stefan. Als het zo'n cheapass iets is met infraroodstraaltjes waarbij je geen 'laser' ziet zou ik me er weinig druk om maken. Even aan ze vragen dus. Ik zie bijv. ook genoeg video's van lasergames opgenomen met een GoPro, dat kun je ook nog overwegen.
Nog nooit zo hard gelachen zonder jonko gehad te hebbenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:02 schreef Orbox het volgende:
En mentalpower z'n mental power is ook niet bijster fantastisch. Alles goed?
gaat om de lasers in de gewerenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:02 schreef Orbox het volgende:
Even nieuwsgierig; hebben we het over lasers die uit zo'n geweer komen of de lasers die in de zaal staan voor de lichteffecten?
Om die geweren hoef je je niet druk te maken, da's een zwak laserlampje die ter indicatie dient van waar je richt, want de sensoren op het pak vangen alleen de IR-straling op.
Als er van die dikke laserstralen door de zaal heen beamen zou ik daar uit de buurt blijven.
En mentalpower z'n mental power is ook niet bijster fantastisch. Alles goed?
Ook al was er laser, is 99/100 echt geen probleem hoorquote:Op zondag 26 mei 2013 18:15 schreef Stefan het volgende:
In feite was het een afstandbedieninggame
– indicator team Rood aan of uit
– indicator team Groen aan of uit
– LDR/zaklamp modus aan of uit
– IR (Infrarood) modus aan of uit
Het is dus ook mogelijk om de Lasergame in “standby” te zetten door zowel LDR als IR te deactiveren. Een eventuele teamkeuze kan dan wel aangegeven worden. De infrarooddetector is het meest gevoelig voor afstandbedieningen met een draaggolf van 36kHz. Dit zijn bijvoorbeeld afstandbedieningen van Philips (RC-5 en RC-6 codering). Met verminderde gevoeligheid reageert de Lasergame ook op 38kHz draaggolf. De reikwijdte van een afstandbediening is zeker 10 meter.
Het gebruik van infrarood maakt het ook mogelijk om te lasergamen bij daglicht. Daarnaast is het gamen met infrarood binnenshuis extra spannend omdat het infrarood door plafonds en muren gereflecteerd wordt. Het is dus niet noodzakelijk om “direkt” te schieten, ook indirekt (bijvoorbeeld via het plafond) is ook mogelijk. Uiteraard kan de afstandbediening gebruikt worden om “gericht te schieten”. Maar een verdekt opgestelde afstandbediening die continu in werking is kan ook gebruikt worden om een mijnenveld te simuleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |