Staat toch in de vraag dat ze gelijk moeten zijn. Dus je antwoord is goed.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:02 schreef HungryHippocrite het volgende:
[..]
Die zijn toch meestal al gegeven? Van Uc en Us dan?
Meh, ik ben bang dat er theorie wordt gevraagd die ergens verstopt zit in de krochten van de stofomschrijving.
Zoals die ene vraag uit 2012: Leg uit waarom 'O' endogeen is.
Ik had nog een vraag
bij vraag drie examen 2011-2
had ik als antwoord
70-65 = 5 jaar OW
70-63= 7 jaar ABO
1050 * 5 *2 *12 = 126 000
1050 * 7 * (3/2) * 12 = 126 000
Puur toeval dat het hetzelfde is of heb ik het goed?
In het antwoord stond iets anders...quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:37 schreef Push. het volgende:
[..]
Staat toch in de vraag dat ze gelijk moeten zijn. Dus je antwoord is goed.
2011-1 opgave 2.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:27 schreef koenie95 het volgende:
9,3 voor het examen van 2012-1, niks meer aan veranderen. Zaten alleen geen wisselkoersen in 2012-1 en dat blijf ik toch wel ietsjes lastiger vinden. Weet iemand toevallig een examen waarin een lastige wisselkoers opgave zit?
Ik zou zelf vooral focussen op het economische aspect van het betoog, en niet zozeer een geweldig stukje literatuur willen schrijven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:46 schreef Ensemble het volgende:
Moet je nou ook een kleine intro schrijven bij zo'n betoog?
Lijkt me ook dat ze alleen naar je economische argumenten kijken en niet naar de literaire kwaliteit van betoog.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:50 schreef Heliosphan het volgende:
[..]
Ik zou zelf vooral focussen op het economische aspect van het betoog, en niet zozeer een geweldig stukje literatuur willen schrijven.
Mijn leraar zei dat hij slechts naar de economische juistheid van het verhaal kijkt. Hopen dat de tweede corrector dat natuurlijk ook doet
Ik zou hem aan het einde doen inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:54 schreef MrRiot het volgende:
Ik heb een paar betogen op school gemaakt en die zijn nagekeken door docent en ik zeg jullie, het enige dat je moet doen is voordat je begint de goede stellingen en begrippen aan elkaar linken dan de beredeneringen opschrijven en je hebt alle punten.
Dus ik zou geen tijd gaan verspillen met mooie stukjes schrijven, en oja doe je betoog aan het einde (of begin)! Het is zo'n andere vraag dan alle andere dat je helemaal van mindset moet veranderen zegmaar.
Meerdere antwoorden mogelijk vaak. De vraag zegt dat ze gelijk aan elkaar moeten zijn. Jij hebt ze gelijk aan elkaar -> zal waarschijnlijk het goede antwoord zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef HungryHippocrite het volgende:
[..]
In het antwoord stond iets anders...
Laten we het er dan ophouden dat dit ook een voorbeeld is van een goed antwoord.
Maar het aanmoedigings-effect is dat doordat bv huisvrouwen zien dat er makkelijk werk kan worden gevonden/ hoge lonen zijn zij zich ook aanmelden op de arbeidsmarkt en er feitelijk een hogere werkeloosheid is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:02 schreef Donnachii het volgende:
In het examen 2012 tijdvak 2 werd me gevragd een verklaring te geven van het aanmoedigingseffect m.b.t. kerngegevens uit een tabel.
Ik zag dat de investeringen opeens fiks gestegen waren. Ik legde dus de link dat door meer investeringen bedrijven meer vraag naar arbeid uitoefenen. Maar dat antwoord was dus fout. Toch vind ik het nog wel logisch klinken in mijn ogen, of is dat te ver gezocht?
Die waren tov het jaar ervoor afnemend gestegen toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:02 schreef Donnachii het volgende:
In het examen 2012 tijdvak 2 werd me gevragd een verklaring te geven van het aanmoedigingseffect m.b.t. kerngegevens uit een tabel.
Ik zag dat de investeringen opeens fiks gestegen waren. Ik legde dus de link dat door meer investeringen bedrijven meer vraag naar arbeid uitoefenen. Maar dat antwoord was dus fout. Toch vind ik het nog wel logisch klinken in mijn ogen, of is dat te ver gezocht?
Dit. Doe ik ook zo vaakquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:06 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Die waren tov het jaar ervoor afnemend gestegen toch?
Ik wist trouwens niet dat je het in zoiets simpels als afname werkloosheid moest zoeken
Dus ik heb geluld dat de wisselkoers steeg en daar een heel economisch lulverhaal omheen
Ik dacht dat je juist moest uitleggen waardoor de werkloosheid was gedaald.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:19 schreef MrRiot het volgende:
Ja, vraag maar raak als jullie willen. Ben Latijn aan 't leren, maar door vragen te beantwoorden kan ik zo ook nog wat eco leren haha.
Maar ik heb juist dat ik wel alles zie en het ook wel goed kan uitleggen, maar dan vergeet ik bv te zeggen dat ik dat uit het figuur heb of ceteris paribus en dat soort dingen.
(en ik hoop dat ik niet in slaap val tijdens de toets, 6 uur examens)
Daar is die weer! Ik heb hier ook mee zitten kloten, hij is al uitgelegd in dit topic.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:21 schreef Donnachii het volgende:
Oh dear. Good luck. Het lijkt me een hel om Latijn en eco tegelijk te hebben.
Ik kom niet uit vraag 5 van Opgave 2 van tijdvak 2, 2012. Het gaat hier om die lorenzcurve. Helaas ook een van mijn mindere punten.
Het antwoord is blijkbaar 32 %? Maar ik weet echt niet hoe dat is achterhaald...
Hebben we het hier ook over gehad. Je moet de 75% van 100-25 pakken dus niet van 0-75, dus bij 25% aflezenquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:21 schreef Donnachii het volgende:
Oh dear. Good luck. Het lijkt me een hel om Latijn en eco tegelijk te hebben.
Ik kom niet uit vraag 5 van Opgave 2 van tijdvak 2, 2012. Het gaat hier om die lorenzcurve. Helaas ook een van mijn mindere punten.
Het antwoord is blijkbaar 32 %? Maar ik weet echt niet hoe dat is achterhaald...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |