Was het een koe?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Degene die ik eruit haalde zou verdrinken .
Praktijkvoorbeeldje bystander-effect inderdaad. En het merendeel van de mensen zal zeggen: "maar ik zou wel helpen!" terwijl dat natuurlijk absoluut niet zo is. Ik hoop dat ik in zo'n situatie bij mezelf wel een knop om kan zetten, want ik zou me echt m'n leven lang van binnen opvreten als ik dat niet had gedaanquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh dat had ik niet gezien.
Evengoed niet relevant natuurlijk maar die omstanders moeten zich echt kapot schamen. Of het moet zo'n gevalletje bystanders effect zijn maar dan nog is het bizar dat echt niemand iets deed,
Het is wonderbaarlijk om te zien hoe een massa in actie komt als er maar één is die het initiatief neemt, jammer genoeg voor de man stond die persoon er nu niet bij.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:31 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeldje bystander-effect inderdaad. En het merendeel van de mensen zal zeggen: "maar ik zou wel helpen!" terwijl dat natuurlijk absoluut niet zo is. Ik hoop dat ik in zo'n situatie bij mezelf wel een knop om kan zetten, want ik zou me echt m'n leven lang van binnen opvreten als ik dat niet had gedaan.
Ik ben superwoman niet.quote:
Ging het dier niet weg van jou dan? Of snapte hij dat je kwam redden?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
Iedereen daar heeft gedacht: Een andere springt er wel in...tot hij definitief kopje onder ging.Was er maar eentje geweest die wat initiatief had genomen en de rest was in actie gekomen....been there done that...al was het met een dier te water wat ik eruit haalde.
Eerste keer een jonge tortelduif en de tweede keer een bejaard hondje.quote:
Waarom zou je dat niet durven? Bang dat je gaat bibberen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:34 schreef Lpunt het volgende:
Wel zeer koud in het water. Ik weet niet of ik erin zou durven springen.
Heel goed.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Eerste keer een jonge tortelduif en de tweede keer een bejaard hondje.
Nu maar hopen dat die beesten een beetje aan de kant blijvenquote:
Die duif kon geen kant meer op, compleet doorweekt en die hond was gewoon te moe die kon ik zo pakken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:37 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ging het dier niet weg van jou dan? Of snapte hij dat je kwam redden?
Je weet ook niet waar die mensen hebben gestaan. Als je aan de overkant staat en je ziet het gebeuren ligt het meer voor de hand om 112 te bellen dan om de rivier over te zwemmen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:31 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeldje bystander-effect inderdaad. En het merendeel van de mensen zal zeggen: "maar ik zou wel helpen!" terwijl dat natuurlijk absoluut niet zo is. Ik hoop dat ik in zo'n situatie bij mezelf wel een knop om kan zetten, want ik zou me echt m'n leven lang van binnen opvreten als ik dat niet had gedaan.
Jep daarom maak ik er ook maar grapjes over.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:49 schreef RipMcPants het volgende:
Ik sta er eigenlijk niet eens meer van te kijken, maar het is evengoed te schandalig en te triest voor woorden
Klopt, het is ook enigszins hypocriet en kortzichtig om die mensen meteen te veroordelen. Punt is dat er een grote kans is dat je zelf hetzelfde zou doen en daarnaast kennen we de situatie inderdaad niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je weet ook niet waar die mensen hebben gestaan. Als je aan de overkant staat en je ziet het gebeuren ligt het meer voor de hand om 112 te bellen dan om de rivier over te zwemmen.
Ligt aan het water. Ik zie ook wel eens dikke mannen bij zo'n kanaal zitten. Dat is diep en ik weet niet eens of ik iemand zwemmend kan meeslepen om mijzelf vervolgens omhoog te halen bij de rand daarzo (hoge rand). Ik weet niet eens of ik bij de rand kan met mijn armen zeg maar.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet durven? Bang dat je gaat bibberen?
Het was geen rivier.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je weet ook niet waar die mensen hebben gestaan. Als je aan de overkant staat en je ziet het gebeuren ligt het meer voor de hand om 112 te bellen dan om de rivier over te zwemmen.
Je hoeft jezelf ook niet in gevaar te brengen je zal niet de eerste zijn die zelf verzuipt bij een poging een ander te helpen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:08 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ligt aan het water. Ik zie ook wel eens dikke mannen bij zo'n kanaal zitten. Dat is diep en ik weet niet eens of ik iemand zwemmend kan meeslepen om mijzelf vervolgens omhoog te halen bij de rand daarzo (hoge rand). Ik weet niet eens of ik bij de rand kan met mijn armen zeg maar.
Daar moet je toch in kunnen komen...als je richting rand komt kun je zelfs staan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:08 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het was geen rivier.
[ afbeelding ]
Ja, maar er zwemt daar wel een killer-karper die mensen het water insleurtquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Daar moet je toch in kunnen komen...als je richting rand komt kun je zelfs staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |