abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126900472
Ik ga niet meer uitgebreid reageren, DS4. Dat kost me te veel tijd en het wordt een herhaling van zetten.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:58 schreef DS4 het volgende:
Een journalist wil krantjes verkopen. De SP maakt van iedere mug een olifant.
En jij staat bij religie-bashen altijd vooraan.
Met deze "feiten" sla je elke discussie ook wel dood. Berichten over missstanden in de Schilderswijk kunnen niet waar zijn, omdat iemand kranten wil verkopen. Uitlatingen van een SP-politica die regelmatig in de wijk komt en met buurtbewoners spreekt, zijn per definitie onzin. En Elfletterig doet niks liever dan religie-bashen. Tuurlijk...
pi_126900528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:22 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga niet meer uitgebreid reageren, DS4. Dat kost me te veel tijd en het wordt een herhaling van zetten.
Dat staat je vrij.

quote:
Met deze "feiten" sla je elke discussie ook wel dood. Berichten over missstanden in de Schilderswijk kunnen niet waar zijn, omdat iemand kranten wil verkopen. Uitlatingen van een SP-politica die regelmatig in de wijk komt en met buurtbewoners spreekt, zijn per definitie onzin. En Elfletterig doet niks liever dan religie-bashen. Tuurlijk...
Joh, jij hengelt toch gewoon selectief. Of heb je echt gemist dat de politie heeft aangegeven het beeld niet te herkennen, de raadsleden in Den Haag hebben aangegeven het beeld niet te herkennen, enz.?

Ik ben er geweest. Jij niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126900707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:24 schreef DS4 het volgende:
Joh, jij hengelt toch gewoon selectief. Of heb je echt gemist dat de politie heeft aangegeven het beeld niet te herkennen, de raadsleden in Den Haag hebben aangegeven het beeld niet te herkennen, enz.?

Ik ben er geweest. Jij niet.
Raadsleden in Den Haag hebben verschillende belangen. Bij P&W zat een D66-raadslid uit te leggen dat het allemaal wel meeviel en dat de wijk zo goed vooruit gaat. Dat kan op zich waar zijn, maar het komt tegelijkertijd ook wel érg goed uit als jouw partij in het stadsbestuur zit en zichzelf wil wijsmaken dat het gevoerde beleid vruchten afwerpt.

Idem voor de politie: zie je zo'n woordvoerder al voor de camera staan? "Het klopt, we hebben inderdaad geen bal meer te vertellen in die wijk." - Lekker gevoel van veiligheid zal dat geven. Bij de politie vinden ze subjectieve veiligheid (dat wat mensen ervaren) nog belangrijker dan de daadwerkelijke veiligheidssituatie.

Het is ook een beetje vreemd dat je er prat op gaat dat je er geweest bent, terwijl je tegelijkertijd de SP-politica afserveert. Want die komt er regelmatig, spreekt veel met buurtbewoners en maakte duidelijk welke wensen zij hebben en welke ontevredenheid er speelt. Maar natuurlijk... zij maakt van een mug een olifant.

Eerlijk is wat anders.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2013 13:30:51 ]
pi_126900837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:29 schreef Elfletterig het volgende:

Raadsleden in Den Haag hebben verschillende belangen. Bij P&W zat een D66-raadslid uit te leggen dat het allemaal wel meeviel en dat de wijk zo goed vooruit gaat. Dat kan op zich waar zijn, maar het komt tegelijkertijd ook wel érg goed uit als jouw partij in het stadsbestuur zit en zichzelf wil wijsmaken dat het gevoerde beleid vruchten afwerpt.

Het is ook een beetje vreemd dat je er prat op gaat dat je er geweest bent, terwijl je tegelijkertijd de SP-politica afserveert. Want die komt er regelmatig, spreekt veel met buurtbewoners en maakte duidelijk welke wensen zij hebben en welke ontevredenheid er speelt. Maar natuurlijk... zij maakt van een mug een olifant.

Eerlijk is wat anders.
Ik constateer feitelijk dat de SP van iedere mug een olifant maakt. Ik vind het ook een nare partij waar niet mee samen te werken valt. Dus ik ben niet zo onder de indruk van wat de SP vindt.

Maar ik constateer wel feitelijk dat jij de D'66-er wegzet als "hebben van een belang" en dat niet door hebt bij de SP en Trouw.

Je ziet echt wat jij wil zien.
pi_126901387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:32 schreef DS4 het volgende:
Je ziet echt wat jij wil zien.
Jij ook. Alleen wil ik veel meer zien dan jij. Niet alles willen zien, is precies waartegen die imam ageert.
Maar goed, de rek is inmiddels wel uit deze discussie.
pi_126901547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef Elfletterig het volgende:

Jij ook. Alleen wil ik veel meer zien dan jij. Niet alles willen zien, is precies waartegen die imam ageert.
Maar goed, de rek is inmiddels wel uit deze discussie.
Nee, niet ik ook. Ik heb de wijk gezien en ik baseer mijn oordeel daarop. Dat is wezenlijk anders dan de meningen die je uitkomen voor waar aannemen en de overige meningen links te laten liggen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:21:12 #107
111528 Viajero
Who dares wins
pi_126926757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"De islam" (die volgens sommigen niet bestaat en dan weer wél) is niet het probleem, maar is onderdeel van het probleem. Of anders gezegd: binnen de islam speelt zich een groot probleem af, namelijk radicalisering en extremisme. En dat draagt dan weer bij aan dit soort gruwelijke daden.

Verder: zie hieronder.

[..]

Ik ben niet aangenomen om alle pasklare oplossingen te leveren. Ik kan je wel een globale denkrichting geven. Het (willen) aanpakken van problemen begint bij het inzien ervan. Zolang de ernst niet wordt ingezien, blijft de aanpak ondermaats. Dat laatste is op dit moment nog veel te veel het geval.

Echte oplossingen liggen in het effectiever bestrijden van extremisme en het eerder signaleren van radicalisering. Ook moeten meer eisen worden gesteld aan integratie; die moet veel nadrukkelijker een verplichtend karakter krijgen. Radicale imams moeten harder worden aangepakt, in plaats dat ze vrij spel hebben. Bezoekers van dergelijke moskeeën moeten meer voorlichting krijgen over de plaats van religie binnen de samenleving en het feit dat religie niet boven de wet staat. Omdat een bepaalde radicale mentaliteit moet worden verbannen, moeten ook bijbehorende symbolen zoals de boerka tot ongewenst worden verklaard.

Verder zal sneller en effectiever moeten worden ingegrepen tegen allerhande daders, dus ook tegen de plegers van dit soort religieus-gemotiveerde daden. Geen fluwelen handschoenen meer, maar de zwaarst denkbare straffen. Ook zal de gematigde moslimgemeenschap zélf meer moeten doen om dergelijke radicalisering aan de kaak te stellen. De verontwaardiging over daden van extremisten vindt nu meestal pas achteraf plaats en beperkt zich vaak tot dooddoeners als "deze daders zijn geen moslim" of "dit is niet de islam", terwijl de daders zich wel degelijk op de islam beroepen en zich moslim noemen. De verontwaardiging zou veel meer vooraf aanwezig moeten zijn. Bijvoorbeeld door eisen van radicalen binnen eigen kring (zoals het scheiden van mannen en vrouwen) niet toe te staan en zulke zaken bij de autoriteiten aan te kaarten.

Belangrijk is dan wel dat de autoriteiten zulke signalen goed oppikken en ermee aan de slag gaan, want ook daar schort het aan. Te grote concentraties allochtonen in probleemwijken zorgen ervoor dat groepen mensen compleet buiten de (westerse) samenleving komen te staan. Precies daar zie je het extremisme opbloeien. Je moet niet de illusie hebben dat er voor iedereen plaats is binnen onze samenleving. Het taboe op het wegsturen van mensen met een andere (tweede) nationaliteit moet worden doorbroken.

Wat de imam schreef, was het volgende:

[..]

Verandering is wat er moet plaatsvinden. En verandering is ook in het belang van de gewone, vreedzame moslims. Dat besef zal bij die groep ook meer moeten doordringen.
Ik denk dat je met dit soort maatregelen juist veel meer Moslims tegen je in het harnas jaagt. Ik ben het met je eens dat radicale imams en criminele buitenlanders moeten worden weggestuurd, maar dan kom je weer bij de kern van het probleem: politie, justitie en de politiek doen hun werk niet goed.

En mensen met een tweede nationaliteit naast de Nederlandse zijn dus gewoon Nederlander. We moeten veel voorzichtiger zijn met het geven van de Nederlandse nationaliteit, maar de Nederlandse nationaliteit afpakken van mensen die hem hebben vind ik veel te ver gaan. Als politie, justitie en politiek hun werk zouden doen dan zou dat ook helemaal niet nodig zijn.

En dat je de Islam de schuld geeft van dit soort zaken omdat mensen die dit doen zich Moslim noemen is echt complet onlogisch. Dan zou Nederland ook verantwoordelijk zijn voor elke verkrachting die gepleegd wordt door iemand die zich Nederlander noemt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_126934102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat je met dit soort maatregelen juist veel meer Moslims tegen je in het harnas jaagt. Ik ben het met je eens dat radicale imams en criminele buitenlanders moeten worden weggestuurd, maar dan kom je weer bij de kern van het probleem: politie, justitie en de politiek doen hun werk niet goed.
Dat laatste klopt zeker, maar dat ontslaat individuen niet van hun verantwoordelijkheden. En wat de maatregelen betreft, zie ik verder niet in wat de gematigde moslims erop tegen kan hebben. Of ze moeten toch niet zo gematigd zijn als ze zichzelf graag noemen...

quote:
En mensen met een tweede nationaliteit naast de Nederlandse zijn dus gewoon Nederlander. We moeten veel voorzichtiger zijn met het geven van de Nederlandse nationaliteit, maar de Nederlandse nationaliteit afpakken van mensen die hem hebben vind ik veel te ver gaan. Als politie, justitie en politiek hun werk zouden doen dan zou dat ook helemaal niet nodig zijn.
Mensen met meerdere nationaliteiten waaronder de Nederlandse zijn niet automatisch gewoon Nederlander. Of beter gezegd: het is niet vanzelfsprekend dat ze dat zijn en blijven. En het moet ook niet een onaantastbaar gegeven zijn. Als je extremisme wilt bestrijden, moet je alle denkbare middelen serieus in overweging nemen. Ik vind de Nederlandse nationaliteit afpakken helemaal niet ver gaan. Het is meer een statement dan dat het de extremist echt treft. Vergelijk het maar met de dronkelap die zich in een bepaald café herhaaldelijk misdraagt en een levenslang lokaalverbod krijgt.

quote:
En dat je de Islam de schuld geeft van dit soort zaken omdat mensen die dit doen zich Moslim noemen is echt complet onlogisch. Dan zou Nederland ook verantwoordelijk zijn voor elke verkrachting die gepleegd wordt door iemand die zich Nederlander noemt.
Ik kom net uit een topic waar ik heb gelezen dat "de islam" niet bestaat. Nu kom jij weer met "de islam" aan. Ik heb overigens ook niet beweerd dat het de schuld van "de islam" is. Ik heb weerlegd dat deze gruweldaden niks met "de islam" heeft te maken, want dat hebben ze namelijk wel. De daden zijn gepleegd door mensen die zich moslim noemen. De opvattingen die aan hun daden ten grondslag liggen, hebben ze in radicale moskeeën opgedaan. Het is vervelend dat "de islam" met dit soort uitwassen heeft te maken, maar ontkennen is simpelweg bizar.

Nederland is geen religie en er bestaan ook geen teksten in naam van de Nederlandse staat die verkrachting goedkeuren of hiervoor rechtvaardiging bieden. In tegendeel zelfs: het is expliciet strafbaar gesteld. Dus je vergelijking slaat als een tang op een konijn.
pi_150302452
Update: Dit onderwerp is (helaas) weer actueel en de visie van de imam in deze post wordt inmiddels breder gedeeld. Politiek-correcten hebben bloed aan hun handen en moeten dat dringend gaan inzien.

quote:
'Policor oorzaak massale uitbuiting Britse meisjes'
Dankzij een overdaad aan tolerantie en politiek correct wegkijken en negeren door de politie in Oxfordshire heeft een bende Britse moslims vijftien jaar lang 373 kafir-meisjes in de leeftijd van elf tot vijftien jaar oud ongehinderd op alle mogelijke manieren kunnen drogeren, prostitueren, verkrachten en mishandelen.

Diverse autoriteiten schoven signalen, meldingen en aangiftes af uit angst om voor racist, islamofoob of intolerant uitgemaakt te worden. Verder werd er gesteld dat de meisjes er om vroegen en dit dus zelf graag wilden of gewoon lastige meisjes waren.

De 373 kafir-meiden lijken echter het topje van de berg te zijn. Al eerder was er in Groot-Brittannië in Rotherham sprake van 1400 kafir-meiden die kennis mochten maken met het respect van de islam voor vrouwen en naar ongelovige vrouwen in het bijzonder.

De schokkende ontdekkingen van onmenselijkheid kwamen onder het tapijt vandaan na de veroordeling in 2013 van zeven allah-fans die zes jonge meisjes als huisdier onder de knoet van het geloof van de vrede hielden.

De zes islamieten kregen allen minimale straffen opgelegd die varieerden van vijftien tot twintig jaar. De voorzitter van de onderzoekscommissie heeft sorry gezegd.
Bron: 'Policor oorzaak massale uitbuiting Britse meisjes'

Ik ben benieuwd wanneer er eindelijk eens een andere wind gaat waaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')