abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126509495
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
compact en kleverig.
pi_126509526
En Anouk.
compact en kleverig.
  Vis een optie? dinsdag 14 mei 2013 @ 22:49:19 #3
70532 loveli
N
pi_126509985
Anouk O+
crap in = crap out
pi_126510048
O: geroosterd brood met kaas, geroosterd brood met vlokken, optimel
T: 2 kop koffie
M: 2 pl br kipfilet, 2 pl br sandwitchspread,
T: warme chocolade melk, appel, glas water
A: bord rode kool met aardappelen en 2 gehaktballen met ketchup, 1 glas water
T: onbeperkt bitterballen en kipnuggets, 2 x glas water
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_126511036
Aaaah gemeeeen :D
Worry is a misuse of imagination
pi_126512192
Tof die Anouk!
pi_126513172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:55 schreef Probability het volgende:
Aaaah gemeeeen :D
wat is gemeen? Ik vind Jillian best een leuke vrouw, maar als ze zegt dat je je moet pushen enzo, vind ik haar soms ontzettend irritant :+
En Anouk mag ik ook niet altijd...

Volgende week btw intake bij de sportschool, dan krijgen we ook onze schema's en sleutels enzo *O*
compact en kleverig.
pi_126513702
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:15 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat is gemeen? Ik vind Jillian best een leuke vrouw, maar als ze zegt dat je je moet pushen enzo, vind ik haar soms ontzettend irritant :+
En Anouk mag ik ook niet altijd...

Volgende week btw intake bij de sportschool, dan krijgen we ook onze schema's en sleutels enzo *O*
Dat Anouk pas als 10e door was!
pi_126513757
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:23 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat Anouk pas als 10e door was!
o gelukkig, dacht dat je t over m'n TT had!
compact en kleverig.
pi_126513960
Montenegro is niet door. *sad* ze hadden ninja's in hun videoclip.
pi_126515765
Ik vond het nummer van anouk eerst om te janken zo slecht. Langzaam begin ik het iets minder slecht te vinden..

En autorijden, ik vind t wel leuk. Maar snelweg vind ik echt saai. Als je invoegen spannend vindt rij je ws te langzaam. Als je de oprit opdraait, kijk dan alvast de weg op om te zien of er auto's rijden waar je ongeveer bij uitkomt bij invoegen. Denk je dat je bij andere autos komt probeer dan snelheid te matchen. Je moet echt niet vroeg opschakelen als je de snelweg oprijdt, gewoon gassen met die bak. Sowieso 80 in zn 3, tot boven de 100 in vierde versnelling. Dan kun je vlot optrekken. Je motor kan daar best tegen. De meeste benzine autos kunnen zelfs 80-90kmu in zn 2. Al is dat nu ook weer niet nodig.
Maar ik merk dat bij rijlessen zo op zuinig rijden werd gehamerd dat niemand meer t gas opentrekt bij invoegen. Beter kom je iets te snel aanrijden dan te langzaam, beetje remmen kan altijd nog.
pi_126516236
Ik vind het nummer van Anouk ook helemaal niks.

Mijn autootje rijdt op gas (bi-fuel) en is een Sparkje. Dus die zin "dan kun je vlot optrekken" gaat voor mij niet op :+
al trap ik t beestje wel flink op zn staart O+

Ik kan trouwens niet slapen.

Tralalala.
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 00:13:55 #13
70532 loveli
N
pi_126516508
Ik heb maar 4 versnellingen :')
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 00:14:50 #14
70532 loveli
N
pi_126516551
Correctie, 10 in totaal, maar niet tegelijk.
crap in = crap out
pi_126516666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:14 schreef loveli het volgende:
Correctie, 10 in totaal, maar niet tegelijk.
Oh. Die snap ik niet. Ik ben wakker en dom :')
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 00:21:05 #16
70532 loveli
N
pi_126516862
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh. Die snap ik niet. Ik ben wakker en dom :')
Auto => 4
motor => 6
4 + 6 = 10

Maar kan niet in/op allebei tegelijk rijden :')
crap in = crap out
pi_126516952
5+5 hier.
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 00:26:49 #18
70532 loveli
N
pi_126517113
En de achteruit vergeten ;(
crap in = crap out
pi_126517209
Ik heb niet eens versnellingen op mijn fiets!
pi_126517230
Heb geen goldwing! Of BMW-bankstel ..
Ja doei.
pi_126519744
Mogge!
Autorijden vind ik tegenwoordig alleen nog spannend als er stomme dingen als gister gebeuren. Die vier uur file was verschrikkelijk! Hulde aan de collega die langer bleef voor mij.

Lijstje gister
O dubbele boterham pindakaas
t appel
L dubbele boterham pindakaas, dubbele chocopasta
T heel doosje lackerol in de auto
T appel
D maaltijdsalade appel oude kaas
b heel opgezette buik van alle zoetstof

Vandaag plan
O dubbele boterham pindakaas
B naar de stad, niet passend bloesje terugbrengen
L omelet, boterham vlees
T appel
D maaltijdsalade beef rendang
T yoghurt ofzo
  woensdag 15 mei 2013 @ 08:15:08 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126520151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:13 schreef loveli het volgende:
Ik heb maar 4 versnellingen :')
Dat had mijn eerste auto ook. Wat een drama. Ik koers nu op een 6-versnellingsbak, liefst automaat. Maar gewoon 5 is ook prima :+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_126520580
Gisteren:
O: volle kwark met een banaan
T: appel
L: restje gevulde courgette met zilvervliesrijst, rundvlees, mais en klein beetje kaas 2 harde broodjes, 1 gekookt ei, kom goulashsoep
D1: appelrestje gevulde courgette met zilvervliesrijst, rundvlees, mais en klein beetje kaas
T:als ik genoeg tijd heb boterhammen met ei. Misschien kan ik ook een broodje gekookt ei meenemen bij de lunch banaan
S: 8,7 km hardlopen
D2: misschien nog wat kwark 1 droge boterham

Lijstje van gisteren werd een rommeltje, dus vandaag weer iets gestructureerder aanpakken:
O: kwark met muesli
L: 3 bth, kom soep
D: visje, rosti, veel groente
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_126520582
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:57 schreef the85mc het volgende:
Ik vond het nummer van anouk eerst om te janken zo slecht. Langzaam begin ik het iets minder slecht te vinden..

En autorijden, ik vind t wel leuk. Maar snelweg vind ik echt saai. Als je invoegen spannend vindt rij je ws te langzaam. Als je de oprit opdraait, kijk dan alvast de weg op om te zien of er auto's rijden waar je ongeveer bij uitkomt bij invoegen. Denk je dat je bij andere autos komt probeer dan snelheid te matchen. Je moet echt niet vroeg opschakelen als je de snelweg oprijdt, gewoon gassen met die bak. Sowieso 80 in zn 3, tot boven de 100 in vierde versnelling. Dan kun je vlot optrekken. Je motor kan daar best tegen. De meeste benzine autos kunnen zelfs 80-90kmu in zn 2. Al is dat nu ook weer niet nodig.
Maar ik merk dat bij rijlessen zo op zuinig rijden werd gehamerd dat niemand meer t gas opentrekt bij invoegen. Beter kom je iets te snel aanrijden dan te langzaam, beetje remmen kan altijd nog.
Ik vind het niet spannend omdat ik zelf te langzaam rij (ik heb goed geleerd dat ik écht snelheid moet maken bij het invoegen en inderdaad niet te snel doorschakelen dan), maar ik maak me gewoon van te voren al heel veel zorgen of het niet heel druk is en of mensen wel rekening met me houden en zo. Sowieso ben ik me er tijdens het autorijden heel erg van bewust dat een heel klein foutje van iemand (en dat hoef ik dan zelf helemaal niet te zijn dus) fataal kan zijn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_126520665
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik vind het niet spannend omdat ik zelf te langzaam rij (ik heb goed geleerd dat ik écht snelheid moet maken bij het invoegen en inderdaad niet te snel doorschakelen dan), maar ik maak me gewoon van te voren al heel veel zorgen of het niet heel druk is en of mensen wel rekening met me houden en zo. Sowieso ben ik me er tijdens het autorijden heel erg van bewust dat een heel klein foutje van iemand (en dat hoef ik dan zelf helemaal niet te zijn dus) fataal kan zijn.
Mijn instructeur zij altijd dat je in je hoofd mensen moet dwingen om je er tussen te laten. Andere mensen houden rekening met jou als jij met een bepaalde pit rijdt. (niet altijd, maar je blijft altijd mensen houden met een bord voor hun kop) :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')