abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126920361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volgens deze site heeft een American Express Blue kaartje een onbeperkte bestedingslimiet. Nu geloof ik dat uiteraard niet, maar hij zal wellicht hoger liggen dan de standaard Mastercard.

Voor de liefhebbers om dit met een ING creditcard te doen:
-automatisch het saldo terugbetalen mag niet, gespreid betalen moet aanstaan (BKR-registratie dus)
-geld opnemen per 0900-nummer
-max. EUR 1200/2500 per dag
-max. 90% van je bestedingslimiet.

Lijkt me dat ze dit aardig dichtgetimmerd hebben zodat niet jij maar de bank er aan verdient.
@de laatste opmerking --> joh ;) dat lijkt me nogal logisch ja. :D
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:50:25 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126920529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Gaat het zo slecht SeLang, dat je er elke euro uit moet knijpen? ;)

Principe kwestie :7

Daarnaast word ik inderdaad keihard anaal uitgewoond door centrale banken, babyboomers en linksen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126925781
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:54 schreef µ het volgende:
Geldt dat ook voor NL creditcards? Aangezien jullie het over dollars hebben?

Zou ik een CC aan kunnen vragen, daar geld van opnemen, rente van trekken, op tijd terugboeken en geen rente betalen over het 'geleende' bedrag? Lijkt mij sterk.
Geld opnemen (pinnen) met Visa of Mastercard kost 4%(!) bron

Een dealtje met een winkelier, dat je bij hem contant geld 'pint' werkt ook niet aangezien deze een provisie van zo'n 3 procent moet betalen (verschilt qua kaart).

Dus in theorie klinkt het leuk maar in de praktijk zal het niet werken :P
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:47:40 #129
132191 -jos-
Money=Power
pi_126942053
Liep gister langs de ING dus ging even binnen kijken. Kwam er zo'n vrouwtje naar me toe die me wilde laten beleggen bij hun. Ze hadden beleggen met advies en beleggen met beheer, dat laatste adviseerde ze uiteraard en ze zei dat je dan wel 40% rendement kon halen. Geloofde ik niet dus toen liet ze de site zien. Stond volgens mij iets van 40% rendement vanaf 2008 dus dat is <10% per jaar. Geen idee wat de risico's daarbij zijn maar ik ga sowieso niet via een bank beleggen, veel te hoge kosten.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:57:20 #130
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_126944191
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:47 schreef -jos- het volgende:
Liep gister langs de ING dus ging even binnen kijken. Kwam er zo'n vrouwtje naar me toe die me wilde laten beleggen bij hun. Ze hadden beleggen met advies en beleggen met beheer, dat laatste adviseerde ze uiteraard en ze zei dat je dan wel 40% rendement kon halen. Geloofde ik niet dus toen liet ze de site zien. Stond volgens mij iets van 40% rendement vanaf 2008 dus dat is <10% per jaar. Geen idee wat de risico's daarbij zijn maar ik ga sowieso niet via een bank beleggen, veel te hoge kosten.
Inderdaad dat slaat nergens op. Afgezien van wat hedgefunds, waar je grote bedragen voor moet hebben, is laten beleggen bijna nooit rendabel. De potentiele extra winst van hun beleggingskeuzes weegt bijna nooit op tegen de kosten die doorberekend worden.

Maargoed met de rentes waar we het hier over hebben is verder kijken dan spaarrekeningen geen slecht idee.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:07:07 #131
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_126960855
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:57 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Inderdaad dat slaat nergens op. Afgezien van wat hedgefunds, waar je grote bedragen voor moet hebben, is laten beleggen bijna nooit rendabel. De potentiele extra winst van hun beleggingskeuzes weegt bijna nooit op tegen de kosten die doorberekend worden.

Maargoed met de rentes waar we het hier over hebben is verder kijken dan spaarrekeningen geen slecht idee.
Je bedoeld beheerd beleggen? Zelf beleggen kan wel degelijk rendabel zijn hoor.
pi_126960913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:07 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Je bedoeld beheerd beleggen? Zelf beleggen kan wel degelijk rendabel zijn hoor.
Hij zegt ook laten beleggen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:08:49 #133
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_126960948
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hij zegt ook laten beleggen.
Ah, overheen gelezen.
pi_126961071
Als je beheerd beleggen wil doen, is volgens mij alex het goedkoopst
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:43:57 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126977241
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef arjan1212 het volgende:
Als je beheerd beleggen wil doen, is volgens mij alex het goedkoopst
Gewoon een deel op de bank en een ander deel in een brede low-cost index tracker. Met de verhouding tussen die twee regel je je risicoprofiel. De kans dat een vermogensbeheerder of jijzelf dat op lange termijn verslaat is zeer klein. Zie duizenden onderzoeken die daarnaar zijn gedaan. Maar goed, dit soort dingen wordt hier behandeld:
AEX / Beginners informatie beurs en beleggen # 2; Waar we Frugal gaan.
AEX / Beursvloer #242 -Tuinman met een aandelenlease constructie van de bank

Terug naar sparen :)
Mijn reisverslagen
pi_126977410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:47 schreef -jos- het volgende:
Het is nooit moeilijk om een mooi deel uit een curve te knippen, zeker van na de crash van 2008!
Trouwens, hoeveel waren de kosten voor "beleggen met beheer"?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:41:51 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126977774
Anyway, dit topic gaat over het cash gedeelte van je portfolio en over waar je de hoogste rente kunt halen. Voor het beleggings gedeelte hebben we een heel forum vol met topics om daarover te praten dus dat hoeft niet hier :)
Mijn reisverslagen
pi_126978332
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:57 schreef DaMayan het volgende:

[..]

De tarieven van beheerd beleggen bij ING zijn niet zo hoog: http://www.ing.nl/particu(...)-beleggen/index.aspx

Als je het verwachte rendement van beleggen verminderd met de kosten, dan is het verwachte rendement nog steeds een stuk hoger dan de huidige lage spaarrentes.

Zelf beleggen is alleen goedkoper als je veel geld belegt.
pi_126990045
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:23 schreef zzzzzzz het volgende:

[..]

De tarieven van beheerd beleggen bij ING zijn niet zo hoog: http://www.ing.nl/particu(...)-beleggen/index.aspx

Als je het verwachte rendement van beleggen verminderd met de kosten, dan is het verwachte rendement nog steeds een stuk hoger dan de huidige lage spaarrentes.

Zelf beleggen is alleen goedkoper als je veel geld belegt.
aankoopkosten

ing

Via Mijn ING ¤ 8 + 0,08% (maximaal ¤ 150)

binck

¤ 6,50 + 0,10% ook max 150

bewaarloon
ing

Minimum bewaarloon ¤ 10,00
t/m ¤ 50.000 0,244% van het vermogen

binck

0,-
  zondag 26 mei 2013 @ 15:48:22 #140
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_127025910
De reden dat ik laatst vroeg naar hoeveel spaargeld mensen hier hebben is dat dat me meer zegt dan gemiddelden van Nederland, omdat hier wel mensen komen die er serieus mee bezig zijn en er ook wel verstand van hebben.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:49:52 #141
254082 Extraneus
pi_127025980
Laatst is hier het een en ander gepost over beleggen en ik snap dat het offtopic is. Wel zit ik met de vraag wat maakt dat mensen hun geld vanaf een bepaald bedrag niet beleggen. Ik snap dat ze wat liquiditeit willen hebben maar als je al tien keer de Nibudnorm hebt voor wat je achter de hand zou moeten hebben en ook geen verbouwing/verhuizing in de planning hebt zitten is het toch een beetje zonde dat je zo weinig rendement krijgt? Of zie ik iets over het hoofd?
pi_127026095
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:49 schreef Extraneus het volgende:
Laatst is hier het een en ander gepost over beleggen en ik snap dat het offtopic is. Wel zit ik met de vraag wat maakt dat mensen hun geld vanaf een bepaald bedrag niet beleggen. Ik snap dat ze wat liquiditeit willen hebben maar als je al tien keer de Nibudnorm hebt voor wat je achter de hand zou moeten hebben en ook geen verbouwing/verhuizing in de planning hebt zitten is het toch een beetje zonde dat je zo weinig rendement krijgt? Of zie ik iets over het hoofd?
Denk jij dat de AEX de komende tijd stijgt of daalt?
  zondag 26 mei 2013 @ 16:00:17 #143
254082 Extraneus
pi_127026496
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Denk jij dat de AEX de komende tijd stijgt of daalt?
Ik heb werkelijk geen idee. Is dat je punt?
pi_127026603
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:00 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee. Is dat je punt?
Het gaat slecht met de economie, er lijkt geen uitzicht op beterschap en de beurzen staan op recordhoogtes. Iets klopt er dus niet, en ik heb liever geen aandelen als de rest van de wereld daar ook achter komt.
  zondag 26 mei 2013 @ 16:50:48 #145
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_127028972
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:41 schreef SeLang het volgende:
Anyway, dit topic gaat over het cash gedeelte van je portfolio en over waar je de hoogste rente kunt halen. Voor het beleggings gedeelte hebben we een heel forum vol met topics om daarover te praten dus dat hoeft niet hier :)
QFT.

Laten we het weer over spaarrentes hebben i.p.v. beleggen. Voor vragen daarover, zie het AEX forum! :)
  zondag 26 mei 2013 @ 19:41:23 #146
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_127035881
Ik heb sparen even opgegeven. Negatieve rente nu dankzij de inflatie. Dus maar bijna alles in aflos van mijn hypotheken gestopt.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zondag 26 mei 2013 @ 20:19:51 #147
132191 -jos-
Money=Power
pi_127038071
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 00:46 schreef -jos- het volgende:
Ik ga nu dus het meeste van mijn spaargeld bij Maxisparen van SNS zetten. Maar ik denk dat ik ook de betaalrekening van SNS ga gebruiken. Daar krijg je namelijk zelfs nog 1,25% rente op je betaalrekening. En sowieso heb ik van hun al een pinpas met eigen foto, leuk extraatje. En ze hebben een gratis kasboek waarin je je inkomsten en uitgaven in een keer kunt bekijken. Bovendien kun je gratis saldo alerts krijgen als je saldo boven of onder een bepaalde grens komt. Bij ABN waar ik nu zit hebben ze dat allemaal niet. Genoeg redenen om over te stappen dus :)
Bij ABN hebben ze nu nog de Zomersparen actie, daar maak ik nog even gebruik van. (Je kunt elke week opnieuw meedoen). Nadat ik de rente over dit kwartaal gekregen heb gaat alles naar SNS Maxisparen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127038810
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:41 schreef darktower het volgende:
Ik heb sparen even opgegeven. Negatieve rente nu dankzij de inflatie. Dus maar bijna alles in aflos van mijn hypotheken gestopt.
Daar denk ik ook wel eens over na, alleen vraag ik mij dan weer af hoeveel geld ik achter de hand moeten houden om eventuele tegenvallers (werkloosheid etc.) op te kunnen vangen. Geld dat ik gebruik om af te lossen, kan ik niet terugvragen als ik het even nodig heb.. :{
  zondag 26 mei 2013 @ 20:37:09 #149
332574 µ
alt-m
pi_127039050
quote:
Negatieve rente kost ruim 100 miljard euro

Spaarders verliezen wereldwijd ruim 100 miljard euro per jaar doordat de rente op spaarrekeningen lager is dan de inflatie. Dat stelde de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) zondag op basis van berekeningen die in opdracht van de krant werden uitgevoerd.

[..meer..]
జ్ఞ‌ా
pi_127057139
Renteberekening van banken lijkt steeds ondoorzichtiger te worden. Aangezien we al jaren geen rente meer vergoed krijgen over onze salarisrekening probeer ik steeds zoveel mogelijk geld aan te houden op een spaarrekening en boek aan het einde van de dag van de spaar naar privérekening zoveel over dat er geen sprake is van een debet stand.Zie ik vandaag dat de Rabo een pin betaling van afgelopen vrijdag pas vandaag boekt maar wel met valuta datum 24/5 Heb dus achteraf op die manier toch rood gestaan gedurende het weekend, bankiers, het blijven moderne roofridders want ook bijvoorbeeld de nota's voor bewaarloon etc worden vrolijk pas tegen het einde van de maand opgemaakt maar wel terug gevaluteerd naar de eerste van de maand. Moet je in de gewone maatschappij eens om komen !
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')