abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128252977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

verdraaid recht = breien in de achterkant van de steek ipv de voorkant.

en heul lief, dat vestje! O+
ooooh op die fiets! Nee hoor ik heb ze gewoon in de voorkant gebreid :D
:)
pi_128258346
Schattig vestje! Die kleur vind ik zo mooi O+ Heb inmiddels een aantal paar sloffen gemaakt met die wol!
Wat ik alleen wel een nadeel vind van die wol, is dat het niet superwash is. Leuk als je wil vilten, maar niet zo leuk als je het mooi wil houden en toch moet wassen :P
pi_128258695
ja absoluut, maar voor aan de muur is ie ook geinig :Y) :D

is dat superwash nu echt een beetje wasmachine-bestendig? Want ik had ergens anders ook verhalen gelezen over dingen die toch niet zo superwash bleken te zijn :X ik heb superwash-wol voor een sjaal liggen namelijk maar ik vraag me wel af wat voor wasadvies ik erbij moet geven, op het label staat 40 graden :o
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:06:41 #154
211083 Angelof9
I must go first
pi_128260791
Je kan het gewoon op 40 graden wassen, zolang je maar geen wasverzachter gebruikt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:46:44 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128273642
wat doet wasverzachter er dan mee?
in de haak.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:55:13 #156
211083 Angelof9
I must go first
pi_128276094
Die haalt dat laagje van die "superwash" weg waardoor het niet langer superwash is en dus krimpt.
Je kunt er wel azijn bij doen om het zacht te maken.

quote:
Superwash wool is a different creature, and is designed to be washed and even dried without felting. In other words, if all three ingredients for felting are present (temperature shocks, agitation and moisture) superwash will still not felt. This means that you can wash your shawl in the washing machine if you like, or if by hand, you can get it as crowded in the sink as you desire. However DO NOT USE FABRIC SOFTENER with superwash wool, because that somehow makes the superwash wool want to revert to regular wool--and shrink up, after all.

[ Bericht 35% gewijzigd door Angelof9 op 26-06-2013 13:06:52 ]
pi_128325371
Ik heb ook een aantal projectjes af!

Het truitje waarvan ik al eerder aangaf dat ik het als test aan het breien was:

Ook heb ik een tuniekje gebreid. Nog geen foto's inclusief model aangezien het er helaas nog niet warm genoeg voor is...

Ook heb ik het topje van een jurkje al gebreid. Deze moet alleen nog even blokken en dan moet ik het rokgedeelte er nog aan vast naaien.

.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_128327684
ooooh dat truitje!! <3
pi_128327810
Oohh supercute!!
pi_128500126
Ik ben weer terug van vakantie. Mooie dingen kwamen er langs!
In Spanje heb ik heerlijk ontspannen een South Bay gehaakt, maar nu ik terug ben moet ik weer vol aan de bak natuurlijk :+ .
Nu weer met goede moed mijn shawl opgepakt (http://www.ravelry.com/patterns/library/flowering-weeds-shawl).
Ik ben al best een eind gekomen (en vraag me af of ik wel genoeg wol heb, maar die optie verdring ik verder :D )
Ik ben nu bij de 4e chart. Het zijn dus al best lange naalden met heul veel steken. En eigenlijk geen enkele naald kom ik precies uit. Met al die omslagen en geslipte steken zie ik het niet zitten om terug te steken dus ik laat de fouten nu maar zitten en probeer het de hele shawl te zien als een leerproject.
Hoe doen jullie dat? Wel terug steken? Foutjes laten zitten en hopen dat het niet opvalt?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:00:52 #161
211083 Angelof9
I must go first
pi_128504550
Het ligt aan de fout. Als ik bv een omslag ben vergeten, dan smokkel ik er wel een steek tussen op de terugweg. Maar als ik op de een of andere manier het hele telpatroon een steek heb verschoven ofzo, dan steek ik terug. Soms zit ik een hele avond alleen maar terug te steken :')
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:03:13 #162
211083 Angelof9
I must go first
pi_128504623
Overigens ben ik bij mijn huidige shawl ook het "ik heb niet genoeg garen" aan het verdringen. la la la!
pi_128517075
Ha ha ha, ja verdringen is soms wel nodig hè!

Ik vind het knap dat je hele naalden terug kunt steken. Ik raak hopeloos in de war door de omslagen, de samengebreide en de overgehaalde steken. Het glijdt wel erg makkelijk van de naald :'( .

Ik zit in dubio of ik de shawl uit zal halen. Het zijn iedere keer randen met bloemen op een rij. sommige bloemen gaan goed, denk ik, maar er zijn er ook een paar die niet lukken en het lukt me ook niet om de boel terug te steken. Dus bijvoorbeeld de laatste bloem voor de center stitch is niet goed. Die zit best in het zicht. Ik weet niet goed of ik hem als leermoment af moet maken of dat ik moet stoppen met mezelf kwellen: hij is eigenlijk alleen maar frustrerend om te breien nu omdat ik weet dat het niet goed gaat.
Het is lace-garen op naald 4,5 en ik zie niet goed wat ik aan het doen ben. Het motief komt pas uit als ik hem geblockt heb.
Ik wil, wil, wil hem afmaken en het gewoon goed doen, maar goed en mooi wordt ie dus niet en dat kan ik niet uitstaan :X
Als ik hem uithaal, begin ik in ieder geval niet opnieuw maar laat ik de wol liggen tot ik er een ander project voor vindt.
Het is gewoon een stomme rotshawl :( .
pi_128524126
Bolero in the making! *O* O+
ben heel blij met dit patroontje, snel, gemakkelijk en toch een leuk effect.

nu nog boordjes aan de mouwen en langs de hals/rug en dan kan ie naar zn nieuwe eigenaar.
wol op de foto is nog wat nattig.
pi_128524163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:00 schreef Angelof9 het volgende:
Het ligt aan de fout. Als ik bv een omslag ben vergeten, dan smokkel ik er wel een steek tussen op de terugweg. Maar als ik op de een of andere manier het hele telpatroon een steek heb verschoven ofzo, dan steek ik terug. Soms zit ik een hele avond alleen maar terug te steken :')
Dat dus. Het ligt er een beetje aan. Ik ben echt ontzettend lui :') als ik ook maar half denk dat k ermee weg kom om het te laten zitten dan laat k het zitten :P maar als het heel duidelijk wordt en gewoon lelijk wordt dan wel uithalen ja.
pi_128526819
Ik ben daar heel erg in. Ik haal het dan altijd uit. Ook al moet ik dan heel veel naalden teruggaan. :$

En te weinig garen ben ik ook wel bekend mee. Dat probeer ik ook altijd te verdringen. Dat is ook de reden dat het witte truitje een groene knopenlijst had. ;)

Mijn model dochter heeft het groene tuniekje al aan gehad. Ik had ook een zonnig jurkje voor haar gemaakt.

pi_128526820
Wat gaaf! Hij wordt echt mooi zeg. Wat een mooie steek. En toch makkelijk, hoe krijg je het voor elkaar *)

Het lastige van wel/niet uithalen vind ik dat ik niet kan zien hoe zichtbaar de fouten worden. Ik heb nu een enorme hoeveelheid steken op de naald staan en ik heb eigenlijk geen idee hoe het gaat worden. Ik zie er tenminste nog geen bloemen in. Dat komt pas na het blocken, denk ik. Het patroon krinkelt nu nog helemaal in elkaar.

MizzEnroe wat een prachtige dochter heb je!! En leuke dingen heb je voor haar gemaakt.
pi_128526882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:39 schreef blabbel6 het volgende:
Wat gaaf! Hij wordt echt mooi zeg. Wat een mooie steek. En toch makkelijk, hoe krijg je het voor elkaar *)

Het lastige van wel/niet uithalen vind ik dat ik niet kan zien hoe zichtbaar de fouten worden. Ik heb nu een enorme hoeveelheid steken op de naald staan en ik heb eigenlijk geen idee hoe het gaat worden. Ik zie er tenminste nog geen bloemen in. Dat komt pas na het blocken, denk ik. Het patroon krinkelt nu nog helemaal in elkaar.

MizzEnroe wat een prachtige dochter heb je!! En leuke dingen heb je voor haar gemaakt.
Dankjewel! :D

Gelukkig zie je het patroon altijd heel erg goed na het blokken. Dat maakt zoveel uit.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:58:14 #169
211083 Angelof9
I must go first
pi_128527103
blabbel, waarom maak je de shawl niet gewoon af, dan weet je meteen of je genoeg garen hebt of niet. Heb je genoeg dan kun je altijd na het blocken nog besluiten of je hem uithaalt of niet. Heb je niet genoeg, dan gebruik je het garen gewoon voor iets anders.

En terugsteken, ja, ook daar word je beter in. Ik doe het helaas nogal vaak :')
pi_128527723
Ja natuurlijk! Gewoon helemaal niet aan gedacht. Dank je wel Angel :* . Ik maak hem af, dan zie ik het wel. Ik zal de draad niet al te goed wegsteken, dan kan ik hem zo weer uithalen..
Ik zal beter eens iets kleiner met ajour maken, dan overzie ik het meer om terug te steken. En ook ander garen dan dat lace wat ik nu heb.
pi_128527856
ME wat staat dat groen haar schattig! leuk O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:40:57 #172
211083 Angelof9
I must go first
pi_128594514
Urgh, er zit een fout in het patroon en nu kan ik niet verder. :X
pi_128599405
Hè, dat is vervelend!!
Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen :|W
pi_128610176
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:40 schreef Angelof9 het volgende:
Urgh, er zit een fout in het patroon en nu kan ik niet verder. :X
Oeh dat is echt naar! Kunnen wij je niet verder helpen?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:29:25 #175
211083 Angelof9
I must go first
pi_128610840
Nee, het is gewoon echt een fout. Het is een 12 steek herhalend lace-patroon waar steeds 2 meerderingen en 2 minderingen inzitten. Op een gegeven moment gaat het over naar 4, maar in de eerste overgangs rij heeft ze 2 minderingen en 4 meeringen gedaan waardoor ik opeens veel te veel steken heb. Maar ik heb geen idee waar ik die 2 extra minderingen zou moeten doen om het patroon te doen kloppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')