SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel breiplezier!
Een paar creaties uit het vorige topic:
de muts van miss_sly:
incognita's col-shawl:
angelof9 breide deze twee keer voor hij goed was. maar toen had ze ook wat:
en nog een col, van marinajozina:![]()
Is het die jawoll magic degrade van sokkendikte? Vond het al apart dat ik zoveel over hield na twee sokken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:27 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, het is 10 euro per bol, maar wel 100 gram/400 meter, die bollen gaan echt stukken langer mee dan de Delight bollen.
Hi Blabbel, met je naald niet afmaken bedoelen ze dat je halverwege je naald je werk omdraait en terugbreit. de rest van de steken laat je op de naald staan. Die komen later aan de orde. Dit komt vaak voor als je een hals moet breien, je moet dan eigenlijk het middelste gedeelte van de naald afkanten. Je breit dan eerst het rechtse gedeelte van de hals helemaal tot boven aan en dan ga je verder met de steken die nog op je naald staan, dan kant je de gegeven steken voor de hals af en dan brei je verder met het linkse gedeelte tot bovenaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:47 schreef blabbel6 het volgende:
30 cm. Dat was krap! Die laatste paar naalden zat je niet echt lekker meer, of wel?
Ik vind het patroon van de kat nogal ingewikkeld. Dat zegt meer over mij dan over het patroon, maar al doende leert men.
Er staat het volgende:
Measure off about 25 yards of yarn for finishing the rear and tail later, and then cut. Thread a darning
needle with a piece of scrap yarn, and slip all of the live sts (82) onto it, removing the dpns as you go.
Ik heb dit door de vertaalmachine gehaald, maar ik weet niet zeker of ik het goed begrijp.
Moet ik een naald en draad nemen en daar alle steken tijdelijk op parkeren? En die 25 yards moet ik los laten hangen of is dat de draad waar de steken op moeten?
Nu ik toch bezig ben:
Chest
Stitches are now picked up in the original CO sts to form the cat’s chest. Yarn color can be changed at
this time, if desired. Count 10 sts to the left of the first CO st, then with a dpn and new yarn PU the
following 15 sts. With a second dpn, PU the next 15 sts. The 30 sts on these two dpns should form a “V”
which points straight down the middle of the neck.
Purl back across all sts on the 2nd dpn only. This will leave your working yarn in between the 1st
and 2nd dpns, and you are ready to work the short rows
Short rows are now worked back and forth across these two dpns:
1) 2nd dpn: K3, WT, P3
1st dpn: P3, WT, K3
2) 2nd dpn: K4, WT, P4
1st dpn: P4, WT, K4
3) 2nd dpn: K5, WT, P5
1st dpn: P5, WT, K5
Continue in this manner, increasing the number of stitches to knit/purl by one on each short row, until all
15 sts on both dpns (except the first 3 on each dpn) have been wrapped. Cut yarn.
Ik heb zoiets nooit gedaan. Op zich kan ik de woorden vertalen maar ik snap niet goed wat ik moet doen. WT is toch je naald niet afmaken maar je werk omdraaien en terug breien?
Inderdaad. Je kan de draad gewoon vasthouden zoals wij het hier leren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:35 schreef Angelof9 het volgende:
Ik had dat ook met het patroon van dat tekkeltje, zoveel nieuwe dingen geleerd! het was wel moeilijk, maar zo leuk om te doen.
Zij houdt de draad inderdaad raar vast, moet je een beetje doorheen kijken![]()
Kijk! Met jou kan ik praten!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ik kan ook niet haken/breien in de auto, ik moet strak uit het raam kijken, anders word ik kostmisselijk.
Zo heb ik het ook geleerd. Maar dan de draad een keer om de wijsvinger geslagen, wat de spanning beter regelbaar maakt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben deze aan het maken.
Continentaal kan ik alleen op rechts, niet op averechts. En als ik met ingewikkelde breischema's bezig ben, lukt het me ook niet. En die dame in de video houdt ook voor continentaal, de draad heel vreemd vast.
Die is mooi! die heb ik nog op het to-do lijstje staanquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:00 schreef Angelof9 het volgende:
Continentaal kan ik alleen op rechts, niet op averechts. En als ik met ingewikkelde breischema's bezig ben, lukt het me ook niet. En die dame in de video houdt ook voor continentaal, de draad heel vreemd vast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En continentaal breien doe ik ook, het was even pielen maar het is de moeite waard, gaat veel sneller en gemakkelijker te regelen qua spanning.:)
ik heb ooit voor dit topic op verzoek een heel wiebelig filmpje gemaakt van recht en averecht continentaal breien. misschien heb je er iets aan? je haakt ook toch? dan zou dit wel moeten lukken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:00 schreef Angelof9 het volgende:
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met deze voor mn moeder. De meeste lace-shawls zijn niet zo haar ding maar ik gok dat dit wel in de smaak zal vallen. Ik brei em met twee draden drops lace, grijs en ijsblauw.Oeps, ajourpatroon met dubbele draad? Ik zag een keer een Zwitserse breien. Gewone trui, dubbele draad, breien en kwekken = breien zonder te kijken. Ging hardstikke snel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En continentaal breien doe ik ook, het was even pielen maar het is de moeite waard, gaat veel sneller en gemakkelijker te regelen qua spanning.
Ajour en die mooie shawls die hier getoond zijn, waag ik me al lang niet meer aan. Vertel me te vaak, raak in de war en zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |