Vind The Verve eerder vervelend - op een paar liedjes na.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee serieus, ik kan Britse jaren '90 muziek enorm waarderen. Oasis, geweldig. Pulp, héérlijk (wat sommige mensen dan weer vreselijk vinden), Blur ook fantastisch. Maar Suede.. Beetje het gehandicapte kindje van de Britpopfamilie.
Doet me denken aan dat nummer van Wendequote:
Ik vond zoveel mogelijk raggen (weet niet meer waar je dat precies zei, in dit topic of in het DWDD topic) een betere beschrijving waarom QOTSA niet leuk is. Dat kan ik tenminste nog begrijpen, zou het niet echt pretentieus noemen. Volgens het woordenboek:quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:47 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen, wat is pretentieus dan precies? EN wat ik hierboven heb proberen te omschrijven, hoe zou je dat dan noemen?
Ja ok, dus wel een beetje wat ik bedoel. Bands die zogenaamd cool proberen te doen door lekker veel genres door elkaar heen te mengen. En dan vinden dat ze zich boven andere bands verheven hebben. Zoals bv Alt-J,(hoe leuk ik dat stiekem ook vind...) maar bv ook Mumford & Sons ofzo...Een rock badn met een banjoquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pretentieus is beter willen zijn dan je bent. Je voordoen als iets veranderends en belangrijks als dat niet zo is. QOTSA is simpel rechttoe-rechtaan vaak, maar die zul je nooit horen zeggen dat ze iets anders zijn dan dat. Sterker nog, Josh juicht altijd de simpelheid en repetitie van zijn muziek toe (Robot Rock heeft hij het gedoopt). Het omgekeerde van pretentieus dus.
Dankzij jou heb ik Ali B weer in mijn playlist gezetquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat nummer van Wende
De pretentie hebben niet pretentieus te zijn. (prinception)quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee serieus, ik kan Britse jaren '90 muziek enorm waarderen. Oasis, geweldig. Pulp, héérlijk (wat sommige mensen dan weer vreselijk vinden), Blur ook fantastisch. Maar Suede.. Beetje het gehandicapte kindje van de Britpopfamilie.
Ja. Mee eensquote:
Maar ook die acts zijn totaal niet pretentieus. Alt-J maakt wel gevarieerde muziek, maar doet niet alsof ze de messias zijn, of zo. Ze doen niet raar in de media, hebben geen vreemde teksten, zijn verlegen op het podium.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ok, dus wel een beetje wat ik bedoel. Bands die zogenaamd cool proberen te doen door lekker veel genres door elkaar heen te mengen. En dan vinden dat ze zich boven andere bands verheven hebben. Zoals bv Alt-J,(hoe leuk ik dat stiekem ook vind...) maar bv ook Mumford & Sons ofzo...Een rock badn met een banjoAlhoewel daar die band niet pretentieus is, maar vooral de fans....
Radiohead komt op mij niet alleen pretentieus en irritant over, maar is datquote:
Ja, bij QOTSA was het zeker niet de goede verwoordingquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vond zoveel mogelijk raggen (weet niet meer waar je dat precies zei, in dit topic of in het DWDD topic) een betere beschrijving waarom QOTSA niet leuk is. Dat kan ik tenminste nog begrijpen, zou het niet echt pretentieus noemen. Volgens het woordenboek:
pretentieus
verwaand, arrogant, aanmatigend, ingebeelde eigen waan.
Arrogant zou je misschien nog kunnen noemen, maar de rest klopt m.i. niet echt met hoe ik de band zie.
Niemand kan om deze feilloze argumentatie heen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Radiohead komt op mij niet alleen pretentieus en irritant over, maar is dat ook gewoon.
Ik snap de haat tegen Marco niet echt, buiten dat het soms weinig origineel is, erger ik mij er niet aan. Ik kan zelfs Ilse DeLange nog waarderen, al kan dat ook liggen hoe 'leuk' ze zelf overkomt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde bij jou. En nee, ik vind Marco Borsato niet kut omdat ik het kut moet vinden, maar omdat al mijn nekharen overheid gaan staan als ik het hoor.
Kijken of het opviel als ik random stukjes van internet ging kopiërenquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand kan om deze feilloze argumentatie heen.
QOTSA is goed omdat ze stonerrock eigenhandig uit de donkere kamertjes in Amerika hebben getild en naar de grote podia hebben gebracht. In die zin is het een muziek die niemand (als in: mensen die niet in de scene zitten als ik en de meeste anderen) tot dat punt gehoord had.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, bij QOTSA was het zeker niet de goede verwoordingMaar soms zeg ik dat ook omdat de fans pretentieus zijn...die redenen die die DWDD gasten gaven waarom QOTSA dan zo'n goede band was
Die kwaliteiten zoals "grooven" hebben andere bands veel beter man.
Ik vind Radiohead ook pretentieus.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Radiohead komt op mij niet alleen pretentieus en irritant over, maar is dat
ook gewoon.
Ik kocht ooit OK Computer, omdat iedereen daar zo over riep en ik toch wel
nieuwsgierig ben. Maar ik vind 't helemaal niets.
Wat een pretentieuze onzin!
Ook Belgische bands als Deus en Zita Swoon vind ik maar pretentieus
geneuzel. Echt, ik heb er serieus naar geluisterd.
Geef mij dan maar de Belgen van Star Club West. Dat zijn nog eens leuke
popliedjes.
Ja. Gelijk heb je. Langzamerhand begin ik het gevoel te krijgen dat ik bands vooral afsabel omdat de fans van die bands pretentieus zijn. En zich cool vinden dat ze die bands cool vindenquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar ook die acts zijn totaal niet pretentieus. Alt-J maakt wel gevarieerde muziek, maar doet niet alsof ze de messias zijn, of zo. Ze doen niet raar in de media, hebben geen vreemde teksten, zijn verlegen op het podium.
Mumford & Sons idem dito. Dat je dansbare folkpop maakt wil niet zeggen dat je veel pretenties hebt.
Zolderkamerautistenmuziekquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:
Als iedereen nou in plaats van om de tien posts pretentieus te roepen probeert het in andere woorden te vatten. Idee?
Dat is natuurlijk heel erg waar. Vooral Alt-J, bergen mensen vonden het leuk tot het doorbrak en vanaf dat moment niet meer. En anderen deden alsof ze het ontdekt hadden door singles op 3FM.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Gelijk heb je. Langzamerhand begin ik het gevoel te krijgen dat ik bands vooral afsabel omdat de fans van die bands pretentieus zijn. En zich cool vinden dat ze die bands cool vindenMisschien moet ik een ander stopwoordje bedenken. Iets als "Herhaling van zetten" ofzo
De post die je wist dat zou komen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:55 schreef debeterebob het volgende:
Maar goed de enigen die echt pretentieus zijn zijn natuurlijk John Ewbank en consorten
Kutmuziek gemaakt door iemand die zichzelf en zijn muziek geweldig vindt en waar bij voorkeur veel mensen achteraanlopen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:
Als iedereen nou in plaats van om de tien posts pretentieus te roepen probeert het in andere woorden te vatten. Idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |