Als het waar is dat ze maandagmiddag nog bij het Doornse gat zijn geweest en vader daar liep te ijsberen, dan kan het juist een teken zijn dat het helemaal geen impulsieve daad was.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:54 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Beide lijken mij meer impulsieve acties dan een van te voren opgezet plan. Ik zie dat van te voren opgezet plan gewoon niet. Deze man moet hevig verward zijn geweest. Ik ben bang dat er geen plan is en dat het juist daardoor nog moeilijker zal zijn om de kinderen te vinden.
Met je eens.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het waar is dat ze maandagmiddag nog bij het Doornse gat zijn geweest en vader daar liep te ijsberen, dan kan het juist een teken zijn dat het helemaal geen impulsieve daad was.
Nou, dat is wel een erg ruime interpretatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:55 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Politie heeft meer aanwijzingen die toch echt lijken op een goede voorbereiding.
Dat is idd wat de politie vermoedt, ze hebben niet gezegd daar aanwijzingen voor te hebben, maar het te vermoeden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat die aanwijzingen zijn. En waren het niet vermoedens?
De politie heeft vermoedens. Dat betekent dat het kan, maar dat het niet zo hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:59 schreef moeke1 het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die niet kunnen en willen geloven dat het voorop gezet was. Misschien maar goed. Het is ook niet te begrijpen.
Als hun dat vermoeden, kun je ervan uit gaan dat ze meer aanwijzingen hebben die daar op duiden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd wat de politie vermoedt, ze hebben niet gezegd daar aanwijzingen voor te hebben, maar het te vermoeden.
Hebben ze als eerste doorzocht vorige week.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:20 schreef renevanlaaren het volgende:
[..]
beetje laat had vorige week gelijk moeten gebeuren.
Ik wil dat best geloven. Maar ik zie daar op dit moment geen aanwijzingen voor.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:59 schreef moeke1 het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die niet kunnen en willen geloven dat het voorop gezet was. Misschien maar goed. Het is ook niet te begrijpen.
Huh wat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:02 schreef Dee69 het volgende:
Stel dat de politie het op zelfmoord houdt voorlopig om de veiligheid van de jongens te borgen? Zodat ze nog een kleine kans maken om levend terug gevonden te worden?
Jij niet nee, maar waarschijnlijk de politie wel. Wij kennen de details niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:01 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik wil dat best geloven. Maar ik zie daar op dit moment geen aanwijzingen voor.
Juist het feit dat het niet vooropgezet is bemoeilijkt het zoeken. Een plan is soms nog na te gaan. Een willekeurige actie niet.
Nou ergens denk ik dat gezonde mensen niet zo verknipt zijn dat ze dit soort daden in elke detail voorbereiden.. Dat ze een soort draaiboek maken om mensen om de tuin te leiden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:59 schreef moeke1 het volgende:
Dat denk ik ook niet, maar je weet dus niet of dat in dit geval is gebeurd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ergens denk ik dat gezonde mensen niet zo verknipt zijn dat ze dit soort daden in elke detail voorbereiden.. Dat ze een soort draaiboek maken om mensen om de tuin te leiden.
Hier gaat wel een paar weken voorbereiding in zitten? Ook dat je van alles al uitdenkt en afdekt...
Klopt. Ze vinden niets in zijn computer zeggen ze. Maar als het voorbereid was, heeft hij alle sporen uitgewist.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ergens denk ik dat gezonde mensen niet zo verknipt zijn dat ze dit soort daden in elke detail voorbereiden.. Dat ze een soort draaiboek maken om mensen om de tuin te leiden.
Hier gaat wel een paar weken voorbereiding in zitten? Ook dat je van alles al uitdenkt en afdekt...
Helaas staat het hele artikel vol met aannames, misschien, mogelijk, het zou kunnen dat etc.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:02 schreef moeke1 het volgende:
"Uit het onderzoek blijkt dat er bepaalde voorbereidingshandelingen zijn gepleegd", zegt Jens tegen RTL Nieuws-verslaggever Jeroen Wetzels.
Niemand kan iemand een mening op leggen natuurlijk. Daarom is het een mening. Ik ben ook van mening dat het vooropgezet is. Er bestaan nu eenmaal mensen die geen of weinig inlevend vermogen hebben. Ook niet naar hun eigen kinderen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Helaas staat het hele artikel vol met aannames, misschien, mogelijk, het zou kunnen dat etc.
Begrijp me niet verkeerd. Was er maar een vooropgezet plan, dan zou het eventueel ook met onderzoek en deductie te achterhalen zijn. Maar ik ben juist bang dat er geen plan is, en dat de kinderen daardoor nog moeilijker te vinden zijn. Ik ben bang dat een eventuele vondst nog lang kan duren en meer met geluk dan iets anders te maken zal hebben.
Daar klopte ook niets van, daderprofiel zat er bijv helemaal naastquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet of er hier mensen zijn die oud genoeg zijn om zich de Heijn ontvoering te herinneren en de vermoedens die de politie daarbij uitte.
Mhh. Een ontvoering (moord) voor losgeld is toch weer iets anders als een gezinsdrama (noem het wraak, eerwraak, vechtscheiding of hoe je wilt) zoals dit natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet of er hier mensen zijn die oud genoeg zijn om zich de Heijn ontvoering te herinneren en de vermoedens die de politie daarbij uitte.
Hoe kan zoiets een mening zijn dan? Het is vooropgezet of het is niet vooropgezet. Jij denkt dat het vooropgezet zal zijn, maar of dat ook zo is, en in welke mate, dat zal moeten blijken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:07 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Niemand kan iemand een mening op leggen natuurlijk. Daarom is het een mening. Ik ben ook van mening dat het vooropgezet is. Er bestaan nu eenmaal mensen die geen of weinig inlevend vermogen hebben. Ook niet naar hun eigen kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |