abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126524715
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 10:08 schreef Quaresma7 het volgende:
Waarom is het antwoord op vraag 6 B ("dat Goedkoop uitgaat van een simplistische opvatting over historisch besef en daarom constateert dat het alom aanwezig is.")?

“Kun je met een bril op blind zijn? Ik ben bang van wel.”

Antwoord D ("dat het historisch besef, in tegenstelling tot wat Goedkoop beweert, vaak alleen in aanleg aanwezig is.") lijkt me juist veel logischer. Je hebt een bril op, dus je hebt de aanleg, maar omdat je blind bent, gebruik je die bril en dus je aanleg niet.

Of zit ik er nu helemaal naast?
De bril op betekende geloof ik je bezig houden met historie. Het blind zijn was het wel kijken naar historie, maar door het ontbreken historisch besef toch niks 'zien'. Weet het niet meer precies, maar die richting was het op.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_126525425
Ik vond alle meerkeuzevragen wel vrij logisch behalve 14, dat moet B zijn maar in correctiemodel staat A

Bij 10, 13, 16, 17 kan je kanttekeningen plaatsen.
pi_126596384
Wat ik grappig vind: er word gezegd dat het erg moeilijk is, twee dagen lang geklaag en dan niks meer :')
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:53:46 #79
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126596549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:51 schreef Miss_Lioness het volgende:
Wat ik grappig vind: er word gezegd dat het erg moeilijk is, twee dagen lang geklaag en dan niks meer :')
Je moet toch verder met je andere examens? Het heeft nul komma nul nut om er nog te lang over te discussiëren. Je hebt je tijd nodig voor andere examens.

*wordt trouwens :).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_126596946
quote:
Ja, wat dan. 3 weken huilen?
"Fear is only as deep as the mind allows."
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:08:52 #81
370655 Miousana
Starship Ranger
pi_126597423
quote:
Deze reactie. :')_______!
“The world always looks a little bit brighter from the top of a lap.”
pi_126597530
quote:
Komt omdat iedereen zelfmoord heeft gepleegd door dat ce Nederlands
pi_127064840
Nog steeds helemaal niets bekend over Nederlands? Gekkigheid....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 mei 2013 @ 15:06:06 #84
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_127066801
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:08 schreef Kartmans het volgende:
Nog steeds helemaal niets bekend over Nederlands? Gekkigheid....
Inderdaad. Dat kan 2 dingen betekenen, lijkt mij: of geen correctie of heel veel correctie.
We merken 't wel.
pi_127067685
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat kan 2 dingen betekenen, lijkt mij: of geen correctie of heel veel correctie.
We merken 't wel.
Ik gok dat ze gewoon de n-term omhooggooien en daarom dus weinig errata uitgeven :)
pi_127104307
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

We merken 't wel.
Ik denk/(hoop ook stiekem, natuurlijk :P ), dat er juist heel veel correctie zal zijn. De antwoorden bij het tekstverklaren gedeelte zijn gewoonweg te zwart-wit en er is geen ruimte voor grijs. Dat is gewoonweg not done bij een taal en al helemaal niet bij open vragen, het Cito leert ons dat er maar één juiste manier is van interpreteren, terwijl ze dondergoed weten dat dat niet zo is.
It's better to be hated for who you are, instead of being loved for who you're not. -Kurt Cobain.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 mei 2013 @ 12:55:05 #87
403973 crew  Gijscoman
pi_127105029
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:31 schreef Melli het volgende:

[..]

Ik denk/(hoop ook stiekem, natuurlijk :P ), dat er juist heel veel correctie zal zijn. De antwoorden bij het tekstverklaren gedeelte zijn gewoonweg te zwart-wit en er is geen ruimte voor grijs. Dat is gewoonweg not done bij een taal en al helemaal niet bij open vragen, het Cito leert ons dat er maar één juiste manier is van interpreteren, terwijl ze dondergoed weten dat dat niet zo is.
Dat vond ik overigens ook nogal vervelend bij Duits en Engels (en waarschijnlijk ook morgen met Frans). Zo'n multiplechoicetoets is natuurlijk wel eenvoudig om na te kijken, maar keurt helaas maar één manier van denken goed. Multiplechoice heeft echter als voordeel dat de verschillen in cijfers beperkt blijven en zal dus ook wel behouden blijven...
pi_127105190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:55 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Dat vond ik overigens ook nogal vervelend bij Duits en Engels (en waarschijnlijk ook morgen met Frans). Zo'n multiplechoicetoets is natuurlijk wel eenvoudig om na te kijken, maar keurt helaas maar één manier van denken goed. Multiplechoice heeft echter als voordeel dat de verschillen in cijfers beperkt blijven en zal dus ook wel behouden blijven...
Weet je wat het is, dat zijn 'vreemde talen' en je hoeft je niet zoveel te verdiepen in de tekst als bij Nederlands. Ik hoop dat Frans goedkomt, pff wat was ik daar slecht in! :D

Multiple Choice vragen vind ik zelfs anti-taal als ik het even zo mag noemen, geen vrijheid van interpretatie. Je moet volgens een bepaalde norm denken, als je anders denkt, al beargumenteer je het, interpreteren zij de tekst niet zo en heb je het dus fout... Hierdoor houd ik meer van bètavakken.
It's better to be hated for who you are, instead of being loved for who you're not. -Kurt Cobain.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 mei 2013 @ 13:06:10 #89
403973 crew  Gijscoman
pi_127105374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:00 schreef Melli het volgende:

[..]

Weet je wat het is, dat zijn 'vreemde talen' en je hoeft je niet zoveel te verdiepen in de tekst als bij Nederlands. Ik hoop dat Frans goedkomt, pff wat was ik daar slecht in! :D

Multiple Choice vragen vind ik zelfs anti-taal als ik het even zo mag noemen, geen vrijheid van interpretatie. Je moet volgens een bepaalde norm denken, als je anders denkt, al beargumenteer je het, interpreteren zij de tekst niet zo en heb je het dus fout... Hierdoor houd ik meer van bètavakken.
Ik houd juist van alfavakken, omdat je kan interpreteren. Alleen de examens laten dat niet toe, maar ik laat de examens mijn mening t.o.v. een vak niet bepalen. Ik ga ervan uit dat tijdens het studeren er wel meer ruimte is voor interpretatie. Overigens is die ruimte voor interpretatie wel aanwezig bij geschiedenis, aardrijkskunde, Grieks en Latijn. (Al is het bij die laatste 2 in iets mindere mate)
pi_127105477
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:06 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Ik houd juist van alfavakken, omdat je kan interpreteren. Alleen de examens laten dat niet toe, maar ik laat de examens mijn mening t.o.v. een vak niet bepalen. Ik ga ervan uit dat tijdens het studeren er wel meer ruimte is voor interpretatie. Overigens is die ruimte voor interpretatie wel aanwezig bij geschiedenis, aardrijkskunde, Grieks en Latijn. (Al is het bij die laatste 2 in iets mindere mate)
Precies, de examenmakers laten dat niet toe. Ben het totaal met je eens.
pi_127347412
quote:
Examen Nederlands wekt ongeloof

Hoogleraren Nederlands van alle universiteiten hebben zich in een brief aan de Tweede Kamer beklaagd over het examen Nederlands. Ze vinden het examen beneden de maat en inhoudsloos, schrijft de Volkskrant.

Het examen draagt volgens de briefschrijvers op geen enkele wijze bij aan de kennis van taal of taalvaardigheid. Leerlingen die het examen wilden halen, moesten "een trucje doen" dat niets te maken heeft met schrijf- en leesvaardigheid, zeggen de hoogleraren.

Het examen schoot volgens de hoogleraren op alle niveaus tekort: vwo, havo en vmbo.

Marc van Oostendorp, hoogleraar bij de Universiteit Leiden en het Meertens Instituut, is een van de initiatiefnemers van de brief aan de Kamer. Hij was naar eigen zeggen eerst verbaasd en uiteindelijk verbijsterd over het examen. Op veel meerkeuzevragen waren volgens hem meerdere goede antwoorden mogelijk.

Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) meldde vorige week dat de meeste klachten waren binnengekomen over het vwo-examen Nederlands (20.000).
http://nos.nl/artikel/513632-examen-nederlands-wekt-ongeloof.html
pi_127347657
Mooi! Nu hopen dat het invloed heeft op de bepaling van de n-term.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_127358064
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 04:44 schreef Nafi het volgende:
Mooi! Nu hopen dat het invloed heeft op de bepaling van de n-term.
Zal wel niet...

Petitie Nederlands Examen.
  maandag 3 juni 2013 @ 17:45:53 #94
370655 Miousana
Starship Ranger
pi_127367339
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:01 schreef Miss_Lioness het volgende:

[..]

Zal wel niet...

Petitie Nederlands Examen.
Ik denk dat dit over toekomstige examens gaat.
“The world always looks a little bit brighter from the top of a lap.”
pi_127371722
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:45 schreef Miousana het volgende:

[..]

Ik denk dat dit over toekomstige examens gaat.
Dan nog, als er inderdaad iets mis mee is moeten we nu handelen en niet wachten tot laten omdat het ons NU niet zal helpen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:11:51 #96
337526 Kloktijd
Wijzer door de jaren heen
pi_127979769
Waren hier ook nog herkansers van Nederlands?

Dit tijdvak was namelijk best makkelijk naar mijn mening :P
pi_127980465
Heb gister ook herkanst. Vond hem idd beter te doen dan het eerste tijdvak, vooral omdat de teksten veel beter waren.
[edit] Met gelijkblijvende n-term een 8,3 :o

[ Bericht 38% gewijzigd door remcoP op 19-06-2013 11:39:32 ]
pi_127981348
Ik vond 'm inderdaad ook niet erg moeilijk. Met gelijke n-term een 7.7, genoeg voor een 8 op m'n eindlijst (van een 6 :D).
pi_127981442
Heb hem ook herkanst, gewoon om m'n cijfer te verbeteren. Ik vond vraag 18 overigens nergens op slaan, mee eens... iemand?
pi_127981523
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:51 schreef RubentjeW het volgende:
Heb hem ook herkanst, gewoon om m'n cijfer te verbeteren. Ik vond vraag 18 overigens nergens op slaan, mee eens... iemand?
Er waren maar 16 vragen ;) , maar als je vraag 16 bedoelt ben ik het er idd mee eens. Die sloeg echt als een tang op een varken. Uiteindelijk heb ik er nog 2 punten uit weten te slepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')