De bril op betekende geloof ik je bezig houden met historie. Het blind zijn was het wel kijken naar historie, maar door het ontbreken historisch besef toch niks 'zien'. Weet het niet meer precies, maar die richting was het op.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:08 schreef Quaresma7 het volgende:
Waarom is het antwoord op vraag 6 B ("dat Goedkoop uitgaat van een simplistische opvatting over historisch besef en daarom constateert dat het alom aanwezig is.")?
“Kun je met een bril op blind zijn? Ik ben bang van wel.”
Antwoord D ("dat het historisch besef, in tegenstelling tot wat Goedkoop beweert, vaak alleen in aanleg aanwezig is.") lijkt me juist veel logischer. Je hebt een bril op, dus je hebt de aanleg, maar omdat je blind bent, gebruik je die bril en dus je aanleg niet.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Je moet toch verder met je andere examens? Het heeft nul komma nul nut om er nog te lang over te discussiëren. Je hebt je tijd nodig voor andere examens.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:51 schreef Miss_Lioness het volgende:
Wat ik grappig vind: er word gezegd dat het erg moeilijk is, twee dagen lang geklaag en dan niks meer
Ja, wat dan. 3 weken huilen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:51 schreef Miss_Lioness het volgende:
Wat ik grappig vind: er word gezegd dat het erg moeilijk is, twee dagen lang geklaag en dan niks meer
Deze reactie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:51 schreef Miss_Lioness het volgende:
Komt omdat iedereen zelfmoord heeft gepleegd door dat ce Nederlandsquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:51 schreef Miss_Lioness het volgende:
Inderdaad. Dat kan 2 dingen betekenen, lijkt mij: of geen correctie of heel veel correctie.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:08 schreef Kartmans het volgende:
Nog steeds helemaal niets bekend over Nederlands? Gekkigheid....
Ik gok dat ze gewoon de n-term omhooggooien en daarom dus weinig errata uitgevenquote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat kan 2 dingen betekenen, lijkt mij: of geen correctie of heel veel correctie.
We merken 't wel.
Ik denk/(hoop ook stiekem, natuurlijkquote:Op maandag 27 mei 2013 15:06 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat kan 2 dingen betekenen, lijkt mij: of geen correctie of heel veel correctie.
We merken 't wel.
Dat vond ik overigens ook nogal vervelend bij Duits en Engels (en waarschijnlijk ook morgen met Frans). Zo'n multiplechoicetoets is natuurlijk wel eenvoudig om na te kijken, maar keurt helaas maar één manier van denken goed. Multiplechoice heeft echter als voordeel dat de verschillen in cijfers beperkt blijven en zal dus ook wel behouden blijven...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:31 schreef Melli het volgende:
[..]
Ik denk/(hoop ook stiekem, natuurlijk), dat er juist heel veel correctie zal zijn. De antwoorden bij het tekstverklaren gedeelte zijn gewoonweg te zwart-wit en er is geen ruimte voor grijs. Dat is gewoonweg not done bij een taal en al helemaal niet bij open vragen, het Cito leert ons dat er maar één juiste manier is van interpreteren, terwijl ze dondergoed weten dat dat niet zo is.
Weet je wat het is, dat zijn 'vreemde talen' en je hoeft je niet zoveel te verdiepen in de tekst als bij Nederlands. Ik hoop dat Frans goedkomt, pff wat was ik daar slecht in!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:55 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Dat vond ik overigens ook nogal vervelend bij Duits en Engels (en waarschijnlijk ook morgen met Frans). Zo'n multiplechoicetoets is natuurlijk wel eenvoudig om na te kijken, maar keurt helaas maar één manier van denken goed. Multiplechoice heeft echter als voordeel dat de verschillen in cijfers beperkt blijven en zal dus ook wel behouden blijven...
Ik houd juist van alfavakken, omdat je kan interpreteren. Alleen de examens laten dat niet toe, maar ik laat de examens mijn mening t.o.v. een vak niet bepalen. Ik ga ervan uit dat tijdens het studeren er wel meer ruimte is voor interpretatie. Overigens is die ruimte voor interpretatie wel aanwezig bij geschiedenis, aardrijkskunde, Grieks en Latijn. (Al is het bij die laatste 2 in iets mindere mate)quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:00 schreef Melli het volgende:
[..]
Weet je wat het is, dat zijn 'vreemde talen' en je hoeft je niet zoveel te verdiepen in de tekst als bij Nederlands. Ik hoop dat Frans goedkomt, pff wat was ik daar slecht in!![]()
Multiple Choice vragen vind ik zelfs anti-taal als ik het even zo mag noemen, geen vrijheid van interpretatie. Je moet volgens een bepaalde norm denken, als je anders denkt, al beargumenteer je het, interpreteren zij de tekst niet zo en heb je het dus fout... Hierdoor houd ik meer van bètavakken.
Precies, de examenmakers laten dat niet toe. Ben het totaal met je eens.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:06 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Ik houd juist van alfavakken, omdat je kan interpreteren. Alleen de examens laten dat niet toe, maar ik laat de examens mijn mening t.o.v. een vak niet bepalen. Ik ga ervan uit dat tijdens het studeren er wel meer ruimte is voor interpretatie. Overigens is die ruimte voor interpretatie wel aanwezig bij geschiedenis, aardrijkskunde, Grieks en Latijn. (Al is het bij die laatste 2 in iets mindere mate)
http://nos.nl/artikel/513632-examen-nederlands-wekt-ongeloof.htmlquote:Examen Nederlands wekt ongeloof
Hoogleraren Nederlands van alle universiteiten hebben zich in een brief aan de Tweede Kamer beklaagd over het examen Nederlands. Ze vinden het examen beneden de maat en inhoudsloos, schrijft de Volkskrant.
Het examen draagt volgens de briefschrijvers op geen enkele wijze bij aan de kennis van taal of taalvaardigheid. Leerlingen die het examen wilden halen, moesten "een trucje doen" dat niets te maken heeft met schrijf- en leesvaardigheid, zeggen de hoogleraren.
Het examen schoot volgens de hoogleraren op alle niveaus tekort: vwo, havo en vmbo.
Marc van Oostendorp, hoogleraar bij de Universiteit Leiden en het Meertens Instituut, is een van de initiatiefnemers van de brief aan de Kamer. Hij was naar eigen zeggen eerst verbaasd en uiteindelijk verbijsterd over het examen. Op veel meerkeuzevragen waren volgens hem meerdere goede antwoorden mogelijk.
Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) meldde vorige week dat de meeste klachten waren binnengekomen over het vwo-examen Nederlands (20.000).
Zal wel niet...quote:Op maandag 3 juni 2013 04:44 schreef Nafi het volgende:
Mooi! Nu hopen dat het invloed heeft op de bepaling van de n-term.
Ik denk dat dit over toekomstige examens gaat.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:01 schreef Miss_Lioness het volgende:
[..]
Zal wel niet...
Petitie Nederlands Examen.
Dan nog, als er inderdaad iets mis mee is moeten we nu handelen en niet wachten tot laten omdat het ons NU niet zal helpen.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:45 schreef Miousana het volgende:
[..]
Ik denk dat dit over toekomstige examens gaat.
Er waren maar 16 vragenquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:51 schreef RubentjeW het volgende:
Heb hem ook herkanst, gewoon om m'n cijfer te verbeteren. Ik vond vraag 18 overigens nergens op slaan, mee eens... iemand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |