Enige echte goeie doordenkende logische reactie.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:22 schreef siedss het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de kwaliteiten van de klachten, niet de hoeveelheid
quote:
Er is weer hoopquote:Op maandag 13 mei 2013 22:24 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Als je leraar een beetje normaal is telt ie dat goed
Het verschil was ook niet zo moeilijk. Vooral de overeenkomst zat ik lang over te twijfelen.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:27 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik heb daar:
Overeenkomst: Musea vormen een belangrijke stimulans voor het vasthouden van de aandacht voor ons verleden.
Verschil: De schrijver van het tekstfragment stelt dat het doel dit soort middelen heiligt, terwijl de schrijver van de hoofdtekst daar niets van wilt weten.
Het verschil klopt, maar de overeenkomst? Tja..
Natuurlijk gaatquote:Op maandag 13 mei 2013 22:39 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Het verschil was ook niet zo moeilijk. Vooral de overeenkomst zat ik lang over te twijfelen.
Eerst had ik gewoon letterlijk opgeschreven dat beide negatief waren over het populistische gedrag. Daarna had ik het veranderd naar beide willen meer aandacht voor de historie.
Hm ja. Dat zou ook kunnen.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:43 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat
het goed met de verkoop- en kijkcijfers voor historie. Daar ben ik ook
echt blij mee.
(...)
Zelfs een
Nationaal Historisch Museum zal er
eindelijk komen na een historie van
meer dan twee eeuwen mislukte
pogingen er een te stichten.
Daar heb ik dus uit geredeneerd dat hij zelfs blij is met een museum (voor behoud van het historisch besef). Maarja, we zien wel of het goed is
Ik had: Het vasthouden van aandacht voor de historie is belangrijk. Weliswaar niet wat er in het antwoordmodel staat maar lijkt me toch eigenlijk ook een juiste overeenkomst?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:39 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Het verschil was ook niet zo moeilijk. Vooral de overeenkomst zat ik lang over te twijfelen.
Eerst had ik gewoon letterlijk opgeschreven dat beide negatief waren over het populistische gedrag. Daarna had ik het veranderd naar beide willen meer aandacht voor de historie.
Is ook een juiste overeenkomst inderdaad. Er zijn zoveel opties daar. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:51 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ik had: Het vasthouden van aandacht voor de historie is belangrijk. Weliswaar niet wat er in het antwoordmodel staat maar lijkt me toch eigenlijk ook een juiste overeenkomst?
Ben ik ook benieuwd naar. Kan nu echt tussen de 20 en 35 punten hebben met al die open vragenquote:Op maandag 13 mei 2013 22:52 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Is ook een juiste overeenkomst inderdaad. Er zijn zoveel opties daar. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
Ligt aan je docent denk ik, als je geluk hebt is zowel je docent als de tweede corrector mildquote:Op maandag 13 mei 2013 22:55 schreef Heliosphan het volgende:
Ik vraag me inderdaad af wat er allemaal goed gerekend wordt en wat niet.
Juist, ik had dit ook precies! Naar mijn inziens is dit ook een correcte overeenkomst, beide schrijvers gaan hierop in. Daarnaast staat in de vraag 'de populariserende manier', dit heeft al enigszins een negatieve lading dus om te zeggen dat beide schrijvers 'negatief zijn' leek mij een beetje dubbelop.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:27 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik heb daar:
Overeenkomst: Musea vormen een belangrijke stimulans voor het vasthouden van de aandacht voor ons verleden.
Verschil: De schrijver van het tekstfragment stelt dat het doel dit soort middelen heiligt, terwijl de schrijver van de hoofdtekst daar niets van wilt weten.
Het verschil klopt, maar de overeenkomst? Tja..
Oh, dat kan morgen, dat kan volgende week. Krijg je vanzelf te horen. Als je niks hoort, wordt er niks aangepast.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 02:34 schreef siedss het volgende:
Wanneer krijgen we eigenlijk te horen over een aanvullingen zijn op het correctievoorschrift?
Spannend zeg, examens en alles eromheenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 02:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh, dat kan morgen, dat kan volgende week. Krijg je vanzelf te horen. Als je niks hoort, wordt er niks aangepast.
bron: http://examenklacht.nl/dagverslagen/laks/ready-for-takeoffquote:Gelukkig hadden we succes: het Cito heeft sommige vragen van dat examen laten vallen en zelfs de normering versoepeld.
Jij gelooft alles wat ze zeggen?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:17 schreef Miss_Lioness het volgende:
Wij zitten nu al op de 15.000 klachten voor Nederlands. Vorig jaar was het ongeveer 16,400 totaal voor Nederlands =O!
Niet erg veel verschil nu =D
Oh en LAKS heeft wel degelijk effect:
[..]
bron: http://examenklacht.nl/dagverslagen/laks/ready-for-takeoff
Gun ons gewoon wat hoop.quote:
Ofcourse.quote:
Dit geeft wel wat hoop. Ze zijn het bij een aantal vragen niet/deels het antwoordmodel eens en ik zie ook dat ze dingen goed rekenen die niet helemaal met het antwoordmodel overeenkomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:07 schreef Etsu het volgende:
http://oud.digischool.nl/(...)6d03cab34d42c7fe172b
Niet zoveel reacties, maar ieder jaar komen de docenten daar wat posten. Kan je kijken welke antwoorden wel/niet evt. goed wordt gerekend.
Zo had ik ook geredeneerd inderdaad.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:08 schreef Quaresma7 het volgende:
Waarom is het antwoord op vraag 6 B ("dat Goedkoop uitgaat van een simplistische opvatting over historisch besef en daarom constateert dat het alom aanwezig is.")?
“Kun je met een bril op blind zijn? Ik ben bang van wel.”
Antwoord D ("dat het historisch besef, in tegenstelling tot wat Goedkoop beweert, vaak alleen in aanleg aanwezig is.") lijkt me juist veel logischer. Je hebt een bril op, dus je hebt de aanleg, maar omdat je blind bent, gebruik je die bril en dus je aanleg niet.
Of zit ik er nu helemaal naast?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |